Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 2379
Expedient número 2846/2015, Convocatòria extraordinària per a la constitució d'una borsa de treball, policies locals, c1, nivell 15
Versió PDF
Expedient núm. 2846/2015
Assumpte: Convocatòria extraordinària per a la constitució d'una borsa de treball, pel sistema de concurs, de policies locals, en règim de funcionari interí (C1, nivell 15), per cobrir possibles places vacants i interinitats temporals del cos de Policia Local de l'Ajuntament d'Alaior
Emissora: RCS
Feim públic que per Resolució del regidor delegat número 2016-0026, de data 3 de febrer de 2016, s'ha resolt aprovar les bases que han de regir la convocatòria extraordinària per a la constitució d'una borsa de treball, pel sistema de concurs, de policies locals, en règim de funcionari interí (C1, nivell 15), per cobrir possibles places vacants i interinitats temporals del cos de Policia Local de l'Ajuntament d'Alaior, i que per resolució del Regidor delegat núm. 2016-0041 de data 22 de febrer de 2016 s'ha resolt aprovar l'esmena d'error del paràgraf quart de la base quarta de la convocatòria, quedant les bases redactades de la següent forma:
"BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA EXTRAORDINÀRIA PER A LA CONSTITUCIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL, PEL SISTEMA DE CONCURS, DE POLICIES LOCALS, EN RÈGIM DE FUNCIONARI/ÀRIA INTERÍ (C1 NIVELL 15), PER COBRIR POSSIBLES PLACES VACANTS I INTERINITATS TEMPORALS DEL COS DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ALAIOR
1. Objecte
L’objecte de la present convocatòria extraordinària és la creació d'una borsa de treball de policies locals per cobrir, amb caràcter de funcionari interí (C1, nivell 15), a jornada completa, les necessitats de provisió urgent de places vacants, interinitats temporals, baixes laborals, excedències i altres supòsits anàlegs que puguin concórrer.
S'estableix com a procediment selectiu el sistema de concurs de mèrits, per torn lliure, d'acord amb els articles 32.1, 32.2, 37 i 41 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de policies locals de les Illes Balears i article 170 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, el qual es regirà per les presents bases.
2. Funcions del lloc de treball
Les funcions bàsiques i les tasques principals són les pròpies dels agents de policia local, definides a l'article 53 de la Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat.
3. Condicions d'admissió dels aspirants
Les persones interessades a participar en el present procediment selectiu hauran de reunir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, les següents condicions, d'acord amb l'article 32 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de policies locals i l'article 162 del Reglament vigent:
1. Tenir la nacionalitat espanyola.
2. Tenir 18 anys d’edat complerts.
3. Posseir el títol acadèmic de batxillerat o equivalent.
4. Estar en possessió del diploma d'aptitud del curs de formació bàsica per a policia local, expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb validesa actual.
5. No patir cap malaltia o defecte físic o psíquic, descrits a l'annex 5 (quadre d'exclusions mèdiques) del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, que impedeixi o menyscabi el compliment de les funcions corresponents.
6. No haver estat separat/ada del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat/ada per a l'exercici de la funció pública.
7. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
8. Compromís, mitjançant declaració jurada, de portar armes i, si escau, utilitzar-les. En aquest cas, serà d'aplicació l'establert en la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de policies locals de les Illes Balears i el Reglament de desplegament vigent.
9. Estar en possessió del permís de conduir A i B.
10. Declaració responsable de tenir coneixements de les obligacions que es deriven de la normativa d’incompatibilitats establertes a la Llei 53/1984, de 26 de desembre.
4. Forma i termini de presentació de les sol·licituds
Les sol·licituds per a participar en aquest procés de selecció s'adreçaran a la batlessa i es presentaran directament al Registre General d'entrada de l’Ajuntament d’Alaior (carrer Major, núm. 11), en horari de 8.00 a 14.30, de dilluns a divendres, i de 9.00 a 13.00 els dissabtes, o bé a la resta d'oficines públiques assenyalades a l’article 38.4 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
En cas d'utilitzar l'oficina de Correus o el registre de qualsevol altre òrgan administratiu que no sigui el de l'Ajuntament d'Alaior, les sol·licituds hauran de ser presentades abans de finalitzar el termini establert a l'efecte, dins sobre obert, per tal de ser datades i segellades pel funcionari o funcionària corresponent. Així mateix, s'haurà de remetre còpia de la instància presentada al fax número 971 37 29 58 i dirigit al Registre General d'entrada de l'Ajuntament d'Alaior, dins del termini de presentació de sol·licituds. Només així es podrà ser admès/esa a la convocatòria sempre que es doni compliment a allò que s'ha indicat.
El termini de presentació de les dites sol·licituds serà de 15 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació de les bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. A efectes informatius, també es publicarà en el tauler d'anuncis i a la seu electrònica municipal http://alaior.sedelectronica.es.
Els drets d'examen per a aquesta convocatòria, d'acord amb l'Ordenança fiscal 2/4, de 30 de maig de 2013, estan fixats en 10 euros, que s'han de fer efectius mitjançant ingrés al compte bancari (IBAN) ES81 2100 0060 1502 0018 7670 tot indicant el nom de la persona ordenant i l'assumpte, que és “Prova selectiva constitució borsa treball agent de policia local pel sistema de concurs ”. No obstant això, estaran exemptes de pagar la taxa les persones que estiguin inscrites a l'atur.
Les sol·licituds seran presentades d'acord amb el model normalitzat que consta a l'annex II, en les quals s'haurà de fer constar la manifestació expressa de reunir totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera, referida sempre a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds i, alhora, s'hi haurà d’adjuntar obligatòriament la següent documentació:
A la presentació d'aquesta documentació li és aplicable el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius i les disposicions que el despleguen.
5. Admissió d'aspirants
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el regidor delegat de Personal dictarà la corresponent resolució en què declararà aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d'exclusió.
En aquesta resolució es faran constar les inicials de les persones aspirants i el número del document nacional d'identitat, i s'indicarà el nomenament de les persones que formaran part del tribunal avaluador, tot fixant-se el lloc, la data i l'hora en què tindrà lloc la fase de valoració dels mèrits i la realització de la entrevista personal.
Així mateix, dita resolució es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la web municipal, http://alaior.sedelectronica.es, tot concedint a les persones aspirants excloses un termini de 10 dies hàbils per reclamar i, si és el cas, esmenar les faltes o omissions que hagin causat l’exclusió, advertint-los que si no es compleix el dit requeriment es considerarà per no presentada la sol·licitud de participació en el procés de selecció.
Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades pel regidor delegat de personal mitjançant resolució motivada. La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. Si no hi hagués cap reclamació, s’entendrà elevada a definitiva la llista provisional sense necessitat de resolució expressa ni nova publicació.
6. Tribunal qualificador
El tribunal avaluador estarà constituït per:
President/a: un funcionari/ària de carrera, vocal i suplent (grup A1 o A2) de l'Ajuntament d'Alaior
Vocals: - dos vocals, titular i suplent, designats per la Conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals: un/a a proposta de la Direcció General d'Interior i l'altre/a proposat/ada per l'Escola Balear d'Administració Pública.
- 1 funcionari/ària de carrera, vocal i suplent, amb funcions de cap de Policia Local o oficial de policia de l'Ajuntament d'Alaior.
Secretari/ària: un funcionàri/a de carrera de la plantilla municipal grup C1 o C2 designat per l'Ajuntament, amb veu i vot.
Així mateix, el tribunal podrà incorporar l’assessorament de tècnics especialistes per a les proves en què sigui necessari, els quals tindran veu però no vot.
El tribunal queda facultat per resoldre tots els dubtes, incidències i reclamacions que puguin sorgir i per adoptar els acords que escaiguin per tal d’assegurar la bona marxa del procés selectiu.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/ària, i les decisions s'han d'adoptar per majoria simple; convocarà els aspirants a les proves i a l’entrevista personal, proposarà a l’òrgan competent la contractació de l'aspirant amb millor puntuació i proposarà l'ordre dels aspirants amb què s'haurà de constituir la borsa de treball.
L’abstenció i recusació dels membres del tribunal es farà d’acord amb els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Els membres del tribunal són personalment responsables de l’estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se en la interpretació de l’aplicació de les bases d’aquesta convocatòria, així com el que s’hagi de fer en els casos no prevists, seran resoltes pel tribunal, per majoria.
7. Procés selectiu
El procés de selecció constarà d'una fase de concurs (valoració de mèrits) i una entrevista personal de l'aspirant. La puntuació màxima total que es podrà obtenir és de 75,40 punts.
7.1 Valoració de mèrits
La puntuació màxima que podran assolir els aspirants pels mèrits al·legats és de 72,40 punts, d'acord amb el barem de mèrits relacionats a l'annex I.
L'experiència, els serveis prestats i l'antiguitat s'acreditaran mitjançant la presentació de la vida laboral, acompanyada dels certificats expedits pels ajuntaments corresponents.
Els mèrits al·legats per les persones aspirants s’han d’acreditar mitjançant la presentació de l’original o còpia autenticada d'aquests.
7.2 Entrevista personal
El tribunal convocarà els aspirants a una entrevista personal per tractar els aspectes curriculars i els mèrits al·legats per l'aspirant, la qual té caràcter obligatori. La no-presentació implica la renúncia a la sol·licitud de participar en aquesta convocatòria. La puntuació màxima que es podran obtenir de l'entrevista personal és de 3 punts.
8. Puntuació final
La puntuació final, amb vista a determinar els aspirants que superen el procés selectiu, vindrà determinada per la suma de la totalitat dels mèrits degudament justificats pels aspirants i valorats pel tribunal, i l'entrevista personal. En cap cas el total podrà superar els 75,40 punts.
En cas d'empat de les puntuacions dels aspirants, aquest és resoldrà atenent successivament als següents criteris:
- Haver obtingut major puntuació en la valoració de mèrits.
- Haver acreditat més serveis prestats.
- Tenir majors càrregues familiars.
- Ser dona víctima de violència de gènere.
- No haver estat objecte de remoció d'un lloc de treball del mateix cos, de la mateixa escala o especialitat.
- Si finalment persisteix l'empat, sorteig.
9. Publicació de la relació d'aprovats
Una vegada determinada la qualificació dels aspirants, el tribunal publicarà al tauler d’anuncis de la corporació i a la seu electrònica de l’Ajuntament la relació provisional de les persones aspirants que han de constituir la borsa de treball d'acord amb l'ordre decreixent de puntuació i amb indicació de la puntuació final obtinguda, el DNI i les inicials del nom i cognoms del candidat o candidata a qui correspongui la puntuació.
Les persones aspirants disposen d’un termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista, per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració provisional del mèrits del concurs. Si no es presenten reclamacions, la llista provisional passarà a ser la definitiva.
Resoltes les reclamacions, la llista definitiva de la relació d'aspirants amb les puntuacions obtingudes serà elevada pel tribunal al regidor delegat de personal perquè aquest acordi la constitució de la borsa de treball d'acord amb la dita relació i es procedirà a la seva publicació al tauler d’anuncis de l’Ajuntament, al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica de l’Ajuntament.
10. Presentació de documents i nomenaments
Els aspirants que hagin de formar part de la borsa de treball hauran de presentar al Registre General de la corporació, dintre del termini de vint (20) dies naturals, des d'aquell en què es faci pública la relació definitiva d'aprovats, la documentació acreditativa de complir els requisits exigits en les bases de la convocatòria.
L'incompliment del dit termini, llevat de casos de força major, o si de l'examen de la documentació presentada es dedueix que els aspirants no compleixen els requisits exigits en la convocatòria, suposarà la pèrdua del dret a formar part de la borsa de treball i quedaran anul·lades totes les actuacions portades a terme en el procés de selecció, sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la instància.
Per a la incorporació a un lloc de treball de policia local com a funcionari/ària interí, l’Ajuntament sol·licitarà la superació d’una revisió mèdica d’empresa i d’un test psicotècnic per acreditar els requisits del punt h de la base tercera, els resultats dels quals serà d'apte/a o no apte/a.
La no-superació de qualsevol de les dues proves implicarà la pèrdua del dret a ser nomenat funcionari/ària interí. En la resta de casos, bastarà presentar únicament el certificat mèdic que acrediti que no es pateix cap malaltia o defecte físic o psíquic que l'impossibiliti per al servei.
11. Normes generals i recursos
Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les bases d’aquesta i els actes administratius que efectuïn els òrgans de selecció per executar-les, i els actes derivats del procés de selecció, en els casos i en la forma legal establerta a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i altres normes de dret administratiu que puguin resultar aplicables.
12. Règim jurídic de la borsa de treball
La borsa de treball estarà constituïda per aquells membres de la borsa de treball constituïda per decret del regidor delegat de personal de data 02/07/2015 i que han rebutjat màxim un cop el treball que els ha estat ofert, i pels aspirants que han superat la present convocatòria extraordinària de constitució de borsa de treball d'agent de policia, en l'ordre de major a menor puntuació.
Les persones aspirants que formin part de la borsa de treball, a l'efecte d'oferir-los un lloc de treball, estan en situació de disponible o no disponible en cas que no hagin acceptat el lloc ofert perquè es troben en alguna de les situacions de l'article 171.3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible a la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball.
Els aspirants que formin part de la borsa de treball i que estiguin en situació de disponibles seran cridats per estricte ordre de puntuació per a la cobertura, en règim de funcionari interí, de vacants, baixes, excedències, cobertura temporal per excés o acumulació de tasques, i altres que es puguin produir en funció de les necessitats del servei.
Quan la persona inclosa en la borsa de treball és requerida i no contesta o desestima l’oferta de nomenament en el termini d'un dia hàbil al de la crida o al segon dia hàbil si es produeix la crida en divendres, s'entendrà que hi renuncia i quedarà automàticament exclosa de la borsa de treball, excepte que al·legui dins del termini esmentat la concurrència d'alguna de les circumstàncies de l'article 171.3 del Decret 28/2015, de 30 d'abril, la finalització de les quals haurà de ser comunicada per l'aspirant a l'Ajuntament d'Alaior.
La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupa així com l'incompliment del deure de prendre possessió del lloc acceptat prèviament suposa l'exclusió de la borsa de treball des de la qual va ser cridada.
La vigència de la borsa de treball s'estableix per un termini de dos anys. Un cop transcorregut aquest termini o esgotada la borsa amb caràcter prèvi a aquest, l'Ajuntament convocarà un nou procés de selecció per a la constitució de la borsa, la qual substituirà l'anterior.
No obstant això, mentre no es tramiti la convocatòria per a la constitució d'una nova borsa l'existent s'entendrà prorrogada.
ANNEX I
BAREM DE MÈRITS
La puntuació màxima que podran assolir els aspirants pels mèrits al·legats és de 72,40 punts.
1. Valoració del curs de capacitació o aptitud amb un màxim de 12 punts
Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), per a la qual cosa s'haurà de presentar el corresponent certificat en vigor. Es multiplicarà la puntuació del curs pel coeficient que s'indica a continuació, segons el cas:
a) Curs bàsic de capacitació per a l'accés a la policia local d'agent de policia: es valorarà multiplicant a la nota obtinguda en aquest curs el coeficient 0,8 fins a un màxim de 8 punts.
b) Curs de capacitació o aptitud d’una categoria superior a la categoria a la qual s’accedeix: es valorarà multiplicant a la nota obtinguda en el curs el coeficient 0,4 fins a un màxim de 4 punts.
2. Valoració dels serveis prestats amb un màxim de 12 punts
La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments o administracions públiques corresponents.
2.1. Concurs per a l’ingrés a la categoria de policia local, o policia en ajuntaments sense cos de policia local i del concurs de les borses extraordinàries d’interins per a aquesta categoria. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories, en els cossos o forces de seguretat estatals, policies locals d’altres comunitats autònomes, policies autonòmiques o exèrcit professional: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
3. Valoració de l'antiguitat amb un màxim de 4 punts
La data de referència per fer la valoració és la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació i s’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments o administració pública corresponent. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:
a) Per cada any complet de serveis prestats i reconeguts com a personal funcionari de carrera en qualsevol categoria de policia local: 0,2 punts per any.
4. Valoració dels estudis acadèmics oficials amb un màxim de 21 punts
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 21 punts, d’acord amb els criteris següents i s'acreditarà mitjançant títol o resguard acreditatiu en anvers i revers (original o còpia acarada) o document d'homologació del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport per titulacions cursades a l'estranger:
a) Per cada titulació acadèmica de tècnic/a de formació professional de grau superior, ensenyaments professionals d’arts plàstiques i disseny de grau superior i els ensenyaments esportius de grau superior, com també tots els títols que hagin estat declarats equivalents: 0,5 punts fins a un màxim d’1,5 punts.
b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o titulació declarada equivalent: 1 punt fins a un màxim de 3 punts.
c) Per cada titulació acadèmica de grau universitari o grau de l’ensenyament artístic superior: 1,5 punts fins a un màxim de 4,5 punts.
d) Per cada llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o titulació universitària equivalent: 2 punts, fins a un màxim de 6 punts.
e) Per cada màster oficial i altres estudis de postgrau oficial universitari: 0,25 punts per cada 30 crèdits ECTS, fins a un màxim d'1,5 punts. Els estudis de grau amb càrrega lectiva de 300 crèdits ECTS, a més d’obtenir els punts de l’apartat c, obtindran 0,5 punts, d’acord amb l’article 12.10 del Reial decret 1393/2007, de 29 d’octubre.
f) Per cada títol de doctorat: 1,5 punts fins a un màxim de 4,5 punts.
Únicament es valoraran els estudis acadèmics oficials amb validesa a tot el territori nacional. En cas de presentació de títols d’estudis fets a l’estranger, s’ha d’acreditar l’homologació concedida pel Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.
Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix, o d’una segona titulació acadèmica oficial igual a la que s’exigeix per a la categoria a la qual s’accedeix.
La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior necessari per obtenir-lo, llevat del cas del títol de doctorat, que se suma a la titulació corresponent, o que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes.
5. Valoració dels coneixements de llengües amb un màxim de 7,90 punts
5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per l'òrgan competent de la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats o reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2,50 punts:
a) Nivell A2 (abans nivell A) o equivalent: 1 punt
b) Nivell B1: 1,25 punts
c) Nivell B2 (abans nivell B) o equivalent: 1,50 punts
d) Nivell C1 (abans nivell C) o equivalent: 1,75 punts
e) Nivell C2 (abans nivell D) o equivalent: 2 punts
f) Coneixements de llenguatge administratiu (Certificat E): 0,50 punts.
Es valorarà només el certificat que correspongui al nivell més alt aportat per la persona interessada. En cas d'estar possessió del certificat de llenguatge administratiu, la puntuació s’acumula a la de l’altre certificat que s’acrediti.
5.2 Coneixements d’altres llengües.
Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes (EOI), les universitats, l'EBAP, altres escoles d’administració pública i altres entitats que siguin equivalents als nivells que estableix el Marc comú europeu, amb una puntuació màxima de 5,40 punts segons els criteris que s'indiquen en la taula següent:
|
Nivells del Marc comú europeu |
EOI |
Universitats, escoles d’administració pública i organitzacions sindicals en el marc dels acords de formació contínua, equivalents als nivells del Marc comú europeu |
Altres nivells EBAP |
Puntuació |
|---|---|---|---|---|
|
1r curs de nivell inicial |
0,10 |
|||
|
2n curs de nivell inicial |
0,20 |
|||
|
A1 |
0,40 |
0,30 |
1r curs de nivell elemental |
0,30 |
|
A2 |
0,60 |
0,40 |
2n curs de nivell elemental |
0,40 |
|
B1 |
0,80 |
0,60 |
1r curs de nivell mitjà |
0,60 |
|
B1+ |
1 |
0,80 |
2n curs de nivell mitjà |
0,80 |
|
B2 |
1,20 |
1 |
1r curs de nivell superior |
1 |
|
B2+ |
1,40 |
1,20 |
2n curs de nivell superior |
1,20 |
|
C1 |
1,60 |
1,40 |
||
|
C2 |
1,80 |
1,60 |
Altres certificats equivalents als nivells del Marc comú europeu es valoren amb la mateixa puntuació que els certificats de les escoles oficials d’idiomes.
Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.
6. Valoració dels cursos de formació amb un màxim de 12 punts
Només es valoraran els diplomes o certificats de cursos i activitats formatives impartits i expedits per les escoles de formació de les policies locals, els cursos impartits per l’Escola Balear d’Administració Pública o que tenguin la condició de concertats o homologats per l’EBAP, els cursos d’interès policial manifest superats en universitats en l’àmbit de la Unió Europea o en altres administracions públiques de l’Estat espanyol en centres de formació acreditats i els plans de formació contínua.
Respecte a la formació en línia i a distància no reglada, només serà valorada la impartida o homologada per l’EBAP o per les universitats de l’àmbit de la Unió Europea, i l’efectuada dins els plans de formació contínua. Els cursos en matèria policial fets abans d’entrar en vigor la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears també es valoren.
Pel que fa a la valoració de la impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi en centres formatius oficials, haurà de ser acreditada mitjançant un certificat en què consti el curs, les hores i les matèries que s’han impartit i els crèdits dels títols, màsters propis no oficials i dels cursos d’expert universitari que tenen el caràcter de titulacions pròpies d’una universitat determinada.
6.1.1 Formació relacionada amb l’àrea professional. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoren, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoren els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària relacionada amb la professió de policia local d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
a. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
b. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
c. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.
Pel que fa als cursos o activitats expressats en crèdits, s’entén que cada crèdit equival a 10 hores. No es valoren els certificats que no indiquin el nombre d’hores o crèdits, el contingut de la formació o que tinguin un contingut indefinit, ni tampoc la formació que constitueix una part dels cursos de capacitació per accedir a qualsevol categoria de les forces o cossos de seguretat i la formació repetida, llevat que s’hagi fet un canvi substancial en el contingut.
6.1.2 Formació universitària no oficial relacionada amb les funcions del lloc de treball convocat. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts.
a) Títol propi de graduat en Seguretat i Ciències Policials de la Universitat de les Illes Balears: 1 punt.
b) Títols propis de graduat universitari, relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,75 punts per títol, fins a un màxim d’1,5 punts.
c) Màsters, experts i diplomes universitaris relacionats amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere i formació sanitària: 0,1 punts per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat.
6.2.1 Accions formatives no relacionades amb l’àrea professional. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts. S’han de valorar les accions formatives que es consideren d’interès general, en concret les que estiguin relacionats amb les àrees temàtiques de la formació contínua de l’EBAP.
a. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora
b. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora
6.2.2 Accions formatives universitàries no oficials no relacionades amb l'àrea professional. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts.
a) Títols propis de graduat universitari, sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària, amb càrrega lectiva de, com a mínim, 180 crèdits ECTS: 0,5 punts per títol, fins a un màxim d’1 punt.
b) Màsters, experts i diplomes universitaris sense relació amb les àrees de policia, seguretat, emergències, salvament, ciències forenses, criminologia, violència de gènere o formació sanitària: 0,05 per crèdit ECTS, fins a un màxim d’1 punt. Els títols amb càrrega lectiva inferior a 30 crèdits ECTS no es valoren en aquest apartat
7. Valoració de reconeixements honorífics amb un màxim de 3,5 punts.
El reconeixements honorifics s'hauran d’acreditar mitjançant un certificat expedit per la conselleria competent en matèria de coordinació de les policies locals o l’ajuntament corresponent. En el supòsit de concessió d’una medalla de la comunitat autònoma i una altra de l’ajuntament corresponent pel mateix motiu només es pot valorar a l’efecte de concurs una de les dues.
La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:
Per cada condecoració i distinció al mèrit policial de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o dels ajuntaments prevista a la normativa:
ANNEX II
SOL·LICITUD PARTICIPACIÓ
SOL·LICITUD
1. SOL·LICITANT
Nom i llinatges o raó social: ........................... .............................................. DNI/CIF:............................,
Adreça:........................................................... ................................. Codi postal.......................................,
Municipi: ..................................... Província:...............................................................................................,
Núm. expedient:............................................. Telèfon fix:........................... Telèfon mòbil:........................,
@ de contacte: ......................................................... .
2. DADES DE LA NOTIFICACIÓ
Mitjà preferent de notificació: ( ) Notificació en paper ( ) * Notificació telemàtica a l'@: ................
* Recordau que per recollir les notificacions telemàtiques heu de disposar d'un certificat digital instal·lat al navegador (DNIE, http://www.dnielectronico.es/obtencion_del_dnie/index.html; CERES – FNMT, http://www.cert.fnmt.es/?cha=cit&sec=4).
3. DECLAR:
4. SOL·LICIT:
Ser admès/esa a la convocatòria.
5. DOCUMENTACIÓ:
Amb aquesta sol·licitud, adjunt la documentació que detall a continuació:
( ) Original o còpia autèntica del DNI
( ) Informe de vida laboral (al més actualitzat possible)
( ) Quadre resum dels mèrits a valorar, annex 3
( ) Justificació dels mèrits (contractes de treball o certificats d'empresa, títols, etc.)
( ) Justificant del pagament de la taxa (rebut pagat) o exempció del pagament d'aquesta (targeta atur)
( ) Títol i diploma d'aptitud exigit per formar part de la convocatòria i títol acadèmic de batxillerat o equivalent (original o còpia autèntica).
* Les còpies s'han d'acarar amb l'original al Registre General d'entrada de la corporació o s'han d'adjuntar autenticades.
6. AVÍS LEGAL
De conformitat amb la Llei orgànica 15/1999, de 13 de març, de protecció de dades de caràcter personal, se us informa del següent:
Alaior, ....... de ......................................... de 20__ .
SRA. BATLESSA PRESIDENTA
ANNEX III
AUTOVALORACIÓ DE MÈRITS
1. SOL·LICITANT
Nom i llinatges o raó social: ....................................................................................... DNI/CIF:.....................,
Adreça: ...........................................................................................................................................................,
Codi postal: ..................................... Municipi: ........................................ Província:....................................,
Núm. expedient: ................................................... Telèfon fix:.......................... Telèfon mòbil:....................,
@ de contacte: .......................................................................................... .
A continuació relacion els mèrits que s'han de puntuar per a la present convocatòria amb indicació del número de pàgina del document que s'adjunta al qual fa referència i la puntuació que crec que resulta de la valoració dels meus mèrits segons el que disposen les bases **.
• Annex 1.1: Valoració del curs bàsic de capacitació o aptitud** (puntuació màxima possible: 12 punts):
Pàg. Admció./empresa Especialitat Data inici Data fi Puntuació
1. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
2. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
3. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
• Annex 1.2: Valoració serveis prestats ** (puntuació màxima possible: 12 punts):
Pàg. Admció./empresa Especialitat Data inici Data fi Puntuació
1. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
2. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
3. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
4. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
(...) . ..... ............................ .................... ................ ........... ................
• Annex 1.3: Antiguitat **(puntuació màxima possible: 4 punts):
Pàg. Admció./empresa Especialitat Data inici Data fi Puntuació
1. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
2. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
3. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
4. ..... ............................ .................... ................ ........... ................
(...) . ..... ............................ .................... ................ ........... ................
• Annex 1.4: Estudis acadèmics oficials**(puntuació màxima possible: 6 punts):
Pàg. Centre / organisme Certificat Data Puntuació
1. ...... ..................................... ...................... ............. ....................
2. ...... ..................................... ...................... ............. ....................
(...) ...... ..................................... ...................... ............. ....................
• Annex 1.5: Valoració dels coneixements de llengües**(puntuació màxima possible 6 punts):
Pàg. Centre / organisme Certificat Data Puntuació
1. ...... ..................................... ...................... ............. ....................
2. ...... ..................................... ...................... ............. ....................
(...) ...... ..................................... ...................... ............. ....................
• Annex 1.6: Valoració dels cursos de formació**(puntuació màxima possible 6,5 punts):
Pàg. Centre / organisme certificat data Puntuació
1. ...... ..................................... ...................... ............. ....................
2. ...... ..................................... ...................... ............. ....................
(...) ...... ..................................... ...................... ............. ....................
• Annex 1.7: Valoració dels reconeixements honorífics** (puntuació màxima possible 3,5 punts):
Pàg. Organisme Activitat Any Puntuació
1. ...... ..................................... ...................... .......................... .................
2. ...... ..................................... ...................... .......................... .................
3. ...... ..................................... ...................... .......................... .................
4. ...... ..................................... ...................... .......................... .................
(...). ...... ..................................... ...................... .......................... .................
• Annex 1.8: Altres mèrits relacionats amb l'exercici de funcions policials: interinitats realitzades a l'Ajuntament d'Alaior ** (puntuació màxima possible 5 punts):
Pàg. Organisme Activitat Any Puntuació
1. ...... ..................................... ...................... .......................... .................
2. ...... .................................... ...................... .......................... .................
3. ...... ..................................... ...................... .......................... .................
4. ...... ..................................... ...................... .......................... .................
(...). ...... ..................................... ...................... .......................... .................
(i) Tot aquell mèrit que no s'acrediti documentalment o que no tingui relació amb la convocatòria no serà tingut en compte.
(ii) Cal presentar els contractes de treball o certificats d'empresa i, en qualsevol cas, la vida laboral.
(iii) Tota la documentació referida a experiència professional i formació acadèmica que s'adjunta ha d'anar paginada i incloure aquesta referència a la columna corresponent en forma d'índex.
Alaior, ......... d .............................., de 20__.
SRA. BATLESSA PRESIDENTA"
Contra aquestes bases -que esgoten la via administrativa- es pot interposar alternativament un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació del present anunci davant l'Alcaldia d'aquest Ajuntament d'Alaior, de conformitat amb els articles 116 i 117 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si s'opta per recórrer en reposició, el recurs contenciós administratiu no es podrà interposar fins que el recurs de reposició es resolgui expressament o es desestimi per silenci. Tot això, sens perjudici de poder exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.
Alaior, 29 de febrer de 2015
La batlessa
Misericordia Sugrañes Barenys