Secció II. Autoritats i personal
Subsecció tercera. Cursos i formació
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)
Núm. 633
Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 22 de gener de 2016 per la qual s’aprova la convocatòria de les activitats formatives per al personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponent a l’any 2016
Versió PDF
Fets
1. El 9 de gener de 2016, la cap d’Estudis I, una vegada dissenyades les activitats formatives per a l’any 2016, dirigides fonamentalment al personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i les instruccions aplicables, va emetre un informe proposta sobre aquesta oferta, amb el vistiplau de la cap del Departament de Formació i Selecció, amb la finalitat d’aprovar la convocatòria corresponent.
2. El 21 de gener de 2016, el Consell Rector de l’EBAP va acordar elevar al Consell de Direcció de l’EBAP la proposta d’oferta d’activitats dels plans de formació dirigits fonamentalment al personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, de conformitat amb la proposta de la cap d’Estudis I.
3. En la sessió de 21 de gener de 2016, el Consell de Direcció, en exercici de la funció que estableix l’article 11.e dels Estatuts de l’EBAP, va aprovar el pla de formació per al personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponent a l’any 2016, que inclou l’oferta d’activitats del Pla General i el Pla Sectorial, i del Programa d’Autoformació, dirigits al personal esmentat (annex 2), i les instruccions per les quals es regeixen aquestes activitats (annex 1).
Fonaments de dret
1. D’acord amb el que estableix l’article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon a l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen. Així mateix, aquesta norma afegeix que, en els termes que s’estableixin, correspon a l’EBAP la realització d’activitats formatives i de selecció del personal al servei de les altres administracions de l’àmbit territorial de les Illes Balears.
2. L’article 1 del Decret 191/1996, de 25 d’octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria d’Interior (actualment, Conselleria d’Hisenda i Administracions Públiques), indica que l’Institut Balear d’Administració Pública (actualment, Escola Balear d’Administració Pública) és el principal instrument de la política formativa de l’Administració pública de les Illes Balears, i elabora periòdicament diferents plans de formació que responen als principis d’eficàcia i de qualitat de les activitats formatives, amb la finalitat d’afavorir la participació del personal al servei de l’Administració.
3. L’article 5.1 del Decret 31/2012, de 13 d’abril, pel qual s’aproven els Estatuts de l’Escola Balear d’Administració Pública, inclou, entre les seves funcions, la promoció, l’organització i la gestió de la formació, el reciclatge i el perfeccionament del personal de la Comunitat Autònoma i, si escau, de la resta d’administracions del seu àmbit territorial.
4. La Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública, a proposta del director gerent, per la qual es fixen les àrees de formació en què s’han d’estructurar els plans de formació que organitza l’Escola Balear d’Administració Pública.
5 La Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica, regula aquest tipus de signatura, la seva eficàcia jurídica i la prestació de serveis de certificació.
6. L’Acord del Consell de Govern de 20 de novembre de 2015 pel qual s’aproven els fonaments bàsics del Primer Pla Estratègic de l’Escola Balear d’Administració Pública, entre els quals hi ha la innovació en la definició i el desenvolupament de les polítiques de formació dels empleats públics. En execució d’aquest fonament bàsic, com a novetat, es desenvolupen en aquesta convocatòria tot un seguit de recursos i eines per potenciar l’aprenentatge autònom, que conformen la modalitat d’autoaprenentatge.
D’acord amb les atribucions que m’atorga l’article 9 del Decret 31/2012, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria d’activitats que s’ofereixen al personal al servei de l’Administració autonòmica de les Illes Balears, segons el pla de formació aprovat en data 21 de gener de 2016 pel Consell de Direcció de l’EBAP, d’acord amb el que estableix l’annex 2 d’aquesta Resolució.
2. Publicar les instruccions que regeixen el desenvolupament d’aquest pla de formació, aprovades pel Consell de Direcció en data 21 de gener de 2016, d’acord amb el que estableix l’annex 1 d’aquesta Resolució.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’EBAP en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 22 de gener de 2016
La presidenta de l’EBAP
Catalina Cladera i Crespí
ANNEX 1
Instruccions que regeixen les activitats formatives de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) dirigides al personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponents a l’any 2016
Punt 1. Introducció
El disseny del pla de formació es configura com una alternativa estratègica de l’organització per desenvolupar-se, créixer i ser més competitiva. El primer Pla Estratègic de l’EBAP té com a línia estratègica número 1 impulsar la formació com a element clau per al desenvolupament professional dels recursos humans de les administracions públiques. Un dels objectius clau d’aquesta estratègia és consolidar i ampliar nous marcs formatius i, en aquest sentit, l’EBAP estructura l’oferta formativa de l’any 2016 de la manera següent:
Pla de Formació General
Multidisciplinari i adreçat a tot el personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma, amb l’objectiu principal d’afavorir-ne el desenvolupament professional i l’actualització de coneixements.
Pla de Formació Sectorial
Basat en la formació estratègica per al lloc de treball, inclou, d’una banda, les activitats formatives específiques proposades per cada conselleria i dirigides al seu personal, i de l’altra, les activitats formatives específiques de caràcter transversal i dirigides al personal de diferents conselleries que ocupa llocs de treball amb funcions anàlogues.
Programa d’Autoformació
L’EBAP, seguint la línia d’actuació d’altres escoles de formació de l’àmbit de l’Administració pública, ofereix en aquesta convocatòria recursos i eines per potenciar l’aprenentatge autònom de les persones i transmetre’ls la responsabilitat en el disseny del seu propi itinerari formatiu. En aquest sentit, s’obre un Espai de Formació Oberta en què s’ofereixen diversos materials per a l’estudi autònom. Aquesta modalitat permet al participant actualitzar coneixements amb la formació autònoma, disposar d’un recurs per a la consulta o interactuar amb el coneixement de manera flexible.
Punt 2. Persones destinatàries
2.1. Les persones destinatàries de les activitats formatives del Pla de Formació General són les següents:
a) El personal empleat públic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears inclòs en l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques. Aquest personal té dret a participar en les activitats formatives de l’EBAP en els termes i en les condicions que es determinen en aquesta convocatòria.
b) El personal empleat públic de les altres administracions de l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sempre que restin places vacants.
2.2. No poden participar en les activitats formatives del Pla de Formació General, atès que tenen un pla de formació específic:
a) El personal dels cossos docents.
b) El personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears (Ib-salut).
c) El personal dels cossos de policia local i d’emergències.
2.3. Tampoc no pot participar en les activitats formatives del Pla de Formació General el personal laboral exclòs de l’àmbit d’aplicació del Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, és a dir, el personal laboral que presta serveis en els ens esmentats en les lletres b, c, d i e de l’article 2.1 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i les persones amb contracte específic la relació amb la CAIB dels quals es derivi de l’acceptació d’una minuta o pressupost per a la realització d’obra o servei.
2.4. Les persones destinatàries de les activitats formatives del Pla de Formació Sectorial són les següents:
a) El personal empleat públic que presti serveis a les unitats administratives que siguin destinatàries de les activitats formatives, la qual cosa s’ha de determinar en l’estructura del pla i en l’apartat de destinataris. Els requisits exigits per participar en aquestes activitats s’han de complir tant en acabar el termini de presentació de sol·licituds com durant les dates en què es faci la selecció dels alumnes i s’imparteixin les activitats.
b) El personal empleat públic amb un perfil diferent del que es descriu en l’apartat a anterior, sempre que restin places vacants i que es consideri l’assistència d’interès especial per al desenvolupament de les activitats o per als organismes de procedència dels alumnes.
c) El personal esmentat en el punt 2.2 anterior, sempre que s’indiqui expressament en els requisits de les activitats formatives.
2.5. No pot participar en les activitats formatives del Pla de Formació Sectorial el personal laboral exclòs de l’àmbit d’aplicació del Conveni col·lectiu per al personal laboral al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, és a dir, el personal laboral que presta serveis en els ens esmentats en les lletres b, c, d i e de l’article 2.1 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i les persones amb contracte específic la relació amb la CAIB dels quals es derivi de l’acceptació d’una minuta o pressupost per a la realització d’obra o servei.
2.6. Qualsevol persona interessada, independentment de la seva relació amb l’Administració, pot accedir al contingut obert i publicat de les activitats formatives del Programa d’Autoformació, sense perjudici del que preveu la regulació relativa al dret a obtenir amb posterioritat el corresponent certificat dels coneixements assolits mitjançant aquest programa.
Punt 3. Modalitats d’inscripció a les activitats formatives i presentació de documentació
Empleats amb accés al Portal de Serveis al personal
3.1. El personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i el personal del sector públic instrumental amb accés al Portal de Serveis al Personal han de tramitar les sol·licituds per aquest mitjà.
Empleats sense accés al Portal de Serveis al Personal
3.2. El personal sense accés al Portal de Serveis al Personal pot tramitar les sol·licituds seguint dos procediments:
a) Mitjançant la matriculació per Internet, per a la qual cosa s’ha d’accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2016>; a continuació, s’ha d’accedir a <Formació General - Pla de Formació General 2016 o Pla de Formació Sectorial 2016>; finalment, s’ha d’accedir a <Matriculació per Internet>. No s’ha d’enviar a l’EBAP el justificant de matriculació que apareix al final del procediment.
b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual han de constar totes les dades que es demanen, incloent-hi l’adreça electrònica, que és l’eina per comunicar l’admissió a les activitats formatives. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre de l’EBAP o en qualsevol de les formes que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
D’altra banda, les persones interessades a què fa referència el punt 2.1.b han d’adjuntar a les seves sol·licituds una fotocòpia de la capçalera de la darrera nòmina o un document que acrediti que estan en situació laboral activa. La capçalera de la nòmina o el document acreditatiu de la situació en actiu s’ha d’enviar a l’adreça electrònica <formaciogeneral@ebap.caib.es> o al número de fax 971 17 76 19.
Presentació de sol·licituds quan s’obri un nou termini
3.3. Si queden places disponibles en una activitat formativa, es pot obrir un nou termini de presentació de sol·licituds. En aquest cas, les sol·licituds s’han de presentar mitjançant el Portal de Serveis al Personal, la matriculació per Internet o el correu electrònic.
Punt 4. Termini de presentació de sol·licituds
4.1. El Pla de Formació General i el Pla de Formació Sectorial s’estructuren en tres períodes, cadascun dels quals té un termini d’inscripció propi:
Primer període
Termini d’inscripció: del 22 al 31 de gener de 2016 (ambdós inclosos).
Segon període
Termini d’inscripció: del 4 al 17 d’abril de 2016 (ambdós inclosos).
Tercer període
Termini d’inscripció: del 27 de juny al 17 de juliol de 2016 (ambdós inclosos).
4.2. En l’annex 2 d’aquesta Resolució es publiquen les dates d’impartició de les activitats formatives del primer període. Les dates corresponents al segon i el tercer període es publicaran a la pàgina web <http://ebap.caib.es> abans que comenci el termini d’inscripció respectiu.
4.3. És aplicable a aquest pla de formació la Resolució de la presidenta de l’EBAP d’11 de juliol de 2009 per la qual s’aproven noves formes d’inscripció a les accions formatives dels plans de formació de l’EBAP. En aquest sentit, una vegada publicada la llista definitiva de persones admeses, els interessats que, d’acord amb el punt 1 de l’annex de la Resolució esmentada abans, presentin una sol·licitud dins un nou termini d’inscripció en el registre de qualsevol ens o òrgan de l’Administració diferent de l’EBAP, han d’avançar la sol·licitud i els justificants dels requisits, si escau, a l’adreça electrònica <formaciogeneral@ebap.caib.es> o al número de fax 971 17 76 19. Les noves formes d’inscripció a les activitats formatives no són aplicables a les activitats de la modalitat en línia.
4.4. Les noves formes d’inscripció a les activitats formatives no són aplicables a les activitats de la modalitat en línia. Pel que fa a les activitats de la modalitat semipresencial, només són aplicables si el primer dia de l’activitat coincideix amb una sessió presencial.
Punt 5. Calendari i horari de les activitats formatives
5.1. Les activitats formatives s’impartiran en les dates i els horaris publicats a la pàgina web <http://ebap.caib.es> o, si escau, notificats a les persones admeses.
5.2. Quan el nombre de sol·licituds o altres circumstàncies ho aconsellin, l’EBAP podrà organitzar noves edicions de la mateixa activitat formativa al llarg de l’any en curs. Aquesta situació queda condicionada a la disponibilitat pressupostària i serà comunicada als interessats.
5.3. Com a norma general, les activitats formatives del Pla Sectorial s’impartiran dins l’horari laboral específic de cada col·lectiu.
Punt 6. Requisits preferents o exclusius
6.1. Quan les activitats formatives estableixin destinataris o requisits preferents, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions de preferència. En cas de no haver-hi aspirants suficients, les activitats formatives es podran oferir a aspirants que no compleixin aquestes condicions, però que tenguin un perfil que s’adapti al contingut de les activitats.
6.2. Quan les activitats formatives estableixin destinataris o requisits exclusius, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions d’exclusivitat. No s’admetran les sol·licituds dels aspirants que no compleixin aquestes condicions. L’EBAP es reserva la possibilitat de modificar els requisits d’exclusius a preferents, sempre que els canvis estiguin degudament justificats.
6.3. Quan les activitats formatives estableixin requisits molt específics, serà necessari acreditar-los documentalment un mes abans de l’inici de les activitats.
Punt 7. Selecció
7.1. Només s’admetran les sol·licituds de les persones que compleixin els requisits establerts en aquesta convocatòria.
7.2. Tenint en compte el punt 2 d’aquestes instruccions, si el nombre d’admesos a una activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent. Els criteris de preferència en la selecció són els següents:
1r. Les persones destinatàries preferents, quan així ho estableixi l’activitat formativa. La relació de l’activitat formativa amb les funcions que desenvolupi la persona sol·licitant s’ha d’acreditar amb un document signat pel superior jeràrquic responsable del lloc de treball de què es tracti. A aquest efecte, l’EBAP farà les comprovacions oportunes.
2n. El personal funcionari de carrera, el personal laboral fix o el personal estatutari en propietat. En aquest criteri s’ha de tenir en compte la situació laboral en actiu.
3r. En igualtat de condicions, tenen preferència les persones aspirants que no hagin participat en altres activitats del Pla de Formació General o Sectorial convocades l’any anterior, i, a continuació, les persones aspirants que hagin participat en menys activitats del pla de formació corresponent convocades durant l’any en curs.
4t. La data de registre de la sol·licitud.
7.3. Les persones que, en el moment de presentar la sol·licitud, acreditin que s’han reincorporat al servei actiu després d’un permís de maternitat o paternitat, o una excedència per cura de familiars o de persones amb discapacitat, tindran màxima preferència en la selecció, durant un any, sempre que compleixin els requisits.
Les referències que es fan en l’apartat de persones destinatàries en relació amb els grups de personal funcionari són extensibles als nivells correlatius del personal laboral al servei de l’Administració.
Així mateix, les referències que es fan en l’apartat de persones destinatàries en relació amb els grups de personal funcionari són extensibles als nivells i grups correlatius del personal estatutari al servei de l’Administració.
7.4. En cas que no es cobreixin totes les places de les activitats formatives amb el personal al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es farà la selecció per cobrir les places vacants amb les sol·licituds del personal que ha perdut la seva situació de preferència en la selecció (punt 12), i amb les del personal de les altres administracions públiques i ens públics dependents de l’àmbit territorial de les Illes Balears. En qualsevol cas, els criteris de preferència són els que s’indiquen en el punt 7.2.
7.5. En cas que hi hagi activitats presencials que coincideixin parcialment o totalment en dates, les persones interessades només seran admeses en una. No obstant això, s’admet la inscripció a una activitat formativa presencial o semipresencial i a una activitat formativa en línia que coincideixin parcialment o totalment en dates, o la inscripció a dues activitats en línia que coincideixin parcialment o totalment en dates.
7.6. S’exceptua del punt anterior la inscripció a una activitat formativa del Pla Sectorial en horari de matí i a una activitat formativa del Pla General en horari d’horabaixa. En aquest cas, la persona interessada podrà ser admesa a les dues activitats.
Punt 8. Causes de no-admissió o exclusió de les activitats formatives
Quedaran excloses del procés de selecció les persones que incorrin en alguna de les circumstàncies següents:
a) Presentació de sol·licituds fora de termini o per una via diferent de les que s’esmenten en el punt 3 d’aquestes instruccions.
b) Participació, en els darrers quatre anys, en la mateixa activitat formativa que se sol·licita.
c) Omissió, inexactitud o falta de veracitat de les dades consignades en la sol·licitud.
d) No pertànyer al grup destinatari de l’activitat formativa o no complir els requisits.
Punt 9. Llistes de persones admeses
9.1. L’EBAP publicarà la llista de persones admeses a la pàgina web <http://ebap.caib.es> i comunicarà individualment l’admissió mitjançant l’adreça electrònica adscrita al número de registre de personal o, si és el cas, l’adreça electrònica facilitada a l’EBAP.
9.2. En cas que les persones sol·licitants canviïn d’adreça electrònica, ho han de comunicar a l’EBAP. També han d’informar l’EBAP si ja no és operativa l’adreça electrònica que facilitaren en un principi.
9.3. L’EBAP també comunicarà individualment l’admissió mitjançant l’enviament de missatges SMS, sempre que es disposi d’un número de telèfon mòbil assignat a la persona sol·licitant.
9.4. L’admissió a les activitats formatives no suposa cap autorització de l’EBAP per deixar el lloc de treball.
9.5. L’EBAP, de conformitat amb el personal col·laborador, adaptarà les activitats formatives a les necessitats dels alumnes que al·leguin alguna discapacitat.
Punt 10. Nombre de persones assistents i suspensió d’activitats formatives
10.1. En general, les activitats formatives presencials o semipresencials han de tenir entre quinze i trenta alumnes. Aquesta quantitat pot augmentar o disminuir en cas que la matèria o l’estructura de les activitats ho recomanin.
10.2. Es poden suspendre les activitats que tenguin un nombre d’inscrits (no exclosos) inferior al 75 % de les places ofertes, o menys de quinze persones inscrites (no excloses), en el cas de Mallorca; inferior al 70 %, o menys de deu persones inscrites (no excloses), en el cas de Menorca i Eivissa, i inferior al 70 %, o menys de set persones inscrites (no excloses), en el cas de Formentera.
Punt 11. Llista d’espera
11.1. Totes les activitats formatives poden tenir llistes d’espera per cobrir baixes o renúncies. Les llistes d’espera es publicaran a la pàgina web <http://ebap.caib.es> en el moment de la selecció i s’actualitzaran, permanentment, de manera interna.
11.2. En qualsevol cas, correspon a l’EBAP comunicar l’admissió a les activitats formatives.
Punt 12. Assistència i incapacitat laboral. Pèrdua de la situació de preferència
12.1. Amb la sol·licitud es contreu l’obligació d’assistir o accedir a les activitats formatives, depenent de la modalitat d’impartició. Si no es pot assistir a les activitats, s’ha de comunicar per escrit a l’adreça electrònica <formaciogeneral@ebap.caib.es> o al número de fax 971 17 76 19, com a mínim, cinc dies hàbils abans que comencin.
12.2. El fet de no renunciar a les activitats dins el termini fixat i de no comunicar la incapacitat laboral suposa ocupar, durant un any natural, el darrer nivell en els criteris de preferència en la selecció, d’acord amb el que estableix el punt 7 d’aquestes instruccions.
12.3. A l’efecte de justificar les absències, es consideraran les renúncies que es presentin fora de termini en els casos següents:
Aquestes justificacions s’han d’acompanyar de la documentació acreditativa, a l’efecte de no perdre la situació de preferència en la selecció, d’acord amb el que estableix el punt 7 d’aquestes instruccions.
12.4. L’assistència a un 50 % mínim d’hores lectives permet mantenir la situació de preferència en la selecció, d’acord amb el que estableix el punt 7 d’aquestes instruccions.
12.5. Les absències superiors al 20 % d’hores lectives, encara que estiguin justificades, suposen la pèrdua del dret a obtenir el certificat d’assistència o d’aprofitament que es regula en el punt 18 d’aquestes instruccions.
12.6. Les persones admeses han d’assistir a la primera hora del primer dia de les activitats formatives. En cas que no hi assisteixin sense haver-ho justificat prèviament, la seva plaça podrà ser ocupada per persones que hi assisteixin en la modalitat del «darrer minut», d’acord amb el que estableix la Resolució de la presidenta de l’EBAP d’11 de juliol de 2009.
12.7. Les persones en situació de llicència per maternitat o paternitat, excedència per maternitat o paternitat, o cura de familiars o de persones dependents poden assistir a les activitats formatives de l’EBAP.
12.8. Les persones en situació d’incapacitat temporal no poden assistir a les activitats formatives de l’EBAP. La incapacitat temporal s’ha de comunicar per escrit a l’adreça electrònica <formaciogeneral@ebap.caib.es> o al número de fax 971 17 76 19, per tal de cobrir, si escau, la plaça vacant i no perdre la situació de preferència en la selecció, d’acord amb el que estableix el punt 7 d’aquestes instruccions.
12.9. Respecte al punt anterior, s’exceptuen els casos en què es presenti un informe mèdic a l’EBAP que justifiqui que el seguiment de les activitats formatives és compatible amb la incapacitat temporal.
12.10. El punt anterior no és aplicable a les activitats formatives de la modalitat en línia, excepte si la persona interessada considera que no pot complir el programa previst d’objectius i continguts de les activitats. En aquest cas, ho ha de comunicar a l’EBAP per tal de cobrir, si escau, la plaça vacant.
Punt 13. Supressió i modificació d’activitats formatives. Resolució de casos especials
13.1. L’EBAP, per desenvolupar millor les seves funcions, pot suprimir activitats formatives; organitzar-ne de no programades amb anterioritat per necessitats concretes; efectuar-ne diverses edicions, i modificar-ne, si és pertinent, els objectius, els continguts, la durada, les dates i els requisits anunciats per adaptar-los millor als requeriments de la formació. De tot això, l’EBAP n’informarà puntualment.
13.2. Correspon a l’EBAP resoldre els dubtes o les incidències que sorgeixin sobre l’aplicació d’aquestes instruccions, o sobre casos concrets no prevists o excepcionals.
13.3. Es poden excloure de les activitats formatives els participants que mostrin comportaments o actituds irregulars, o que impedeixin el desenvolupament normal de la formació. Aquestes activitats també es poden modificar o suprimir. En qualsevol cas, l’EBAP elaborarà l’informe justificatiu corresponent.
Punt 14. Material didàctic de les activitats formatives
14.1. Com a norma general, el material didàctic de les activitats formatives es publicarà en el repositori de material que hi ha a la pàgina web <http://ebapenlinia.caib.es>.
14.2. L’EBAP difondrà el coneixement disponible mitjançant la llicència Creative Commons de Reconeixement-No Comercial-Sense Obra Derivada.
14.3. En cap cas, el material didàctic no s’enviarà per correu electrònic. Transcorregut un mes des de l’acabament de les activitats, el material didàctic s’eliminarà del repositori.
Punt 15. Instruccions per a les activitats formatives de la modalitat en línia
15.1. Per fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes disposin, durant el desenvolupament de les activitats, d’un aparell amb connexió a Internet que en permeti el seguiment. En cas contrari, no es poden fer les activitats formatives en línia de l’EBAP. L’aparell ha de tenir les característiques tècniques següents:
En cas contrari, no es poden fer les activitats formatives en línia de l’EBAP.
15.2. Per fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes tenguin una adreça electrònica que sigui operativa, atès que totes les comunicacions de l’EBAP amb els alumnes es faran per aquest mitjà. El personal de la CAIB pot comprovar la seva adreça electrònica consultant el Portal de Serveis al Personal, concretament, l’enllaç <Sol·licitud de cursos> de l’apartat <Formació de l’EBAP>.
15.3. Els alumnes admesos de la modalitat en línia estan obligats a accedir a les activitats formatives abans que comencin. En cas contrari, seran donats de baixa i perdran la situació de preferència en la selecció (punt 7), excepte si, amb antelació, justifiquen que no podran accedir-hi. Les places que restin lliures podran ser ocupades per persones de la llista d’espera.
15.4. A l’efecte de descarregar documents, les activitats formatives de la modalitat en línia es tancaran i s’ocultaran a la plataforma virtual un mes després d’haver acabat el període de docència. En cap cas, el material didàctic no s’enviarà per correu electrònic.
15.5. En el moment de començar les activitats formatives en línia, els alumnes admesos rebran unes instruccions concretes sobre el funcionament i el desenvolupament de les activitats i sobre els requisits mínims per obtenir els certificats d’aprofitament.
15.6. El que no especifica aquest punt 15 sobre les activitats formatives en línia es regula amb les instruccions generals.
Punt 16. Instruccions per a les activitats formatives de la modalitat semipresencial
16.1. En les activitats formatives semipresencials s’apliquen les mateixes instruccions que en les activitats formatives de la modalitat presencial i en línia, segons pertoqui.
16.2. Per tenir dret a certificat, en el cas de les sessions presencials, s’ha d’acreditar l’assistència a un 80 % mínim d’aquestes sessions i, en el cas de la part en línia, s’han de complir els requisits mínims establerts en les instruccions concretes de les activitats.
16.3. Els alumnes admesos de la modalitat semipresencial estan obligats a accedir a les activitats abans que comencin. En cas contrari, seran donats de baixa i perdran la situació de preferència en la selecció (punt 7), excepte si, amb antelació, justifiquen que no podran accedir-hi. Les places que restin lliures podran ser ocupades per persones de la llista d’espera.
Punt 17. Activitats formatives d’Open Office. Requisit d’accés
17.1. L’EBAP ofereix activitats formatives de processador de texts i de full de càlcul Open Office, corresponents a tres nivells: inicial, intermedi i avançat. No és necessari acreditar cap certificat per sol·licitar les activitats de nivell intermedi i avançat.
17.2. Abans de començar les activitats de nivell intermedi i avançat, es farà una prova a les persones que no acreditin el nivell inferior i que estiguin dins la selecció inicial, per tal de constatar que tenen els coneixements exigits.
Punt 18. Activitats de contingut obert
Oferta formativa
18.1. El Programa d’Autoformació recull activitats adaptades de les modalitats en línia o semipresencial, incloses en els plans de formació de l’EBAP. Inicialment, s’ofereixen les activitats formatives següents:
Aquesta oferta formativa s’anirà ampliant periòdicament.
18.2. Atès que l’objectiu de l’autoformació és aprendre autònomament, les activitats que s’inclouen en l’Espai de Formació Oberta no són tutoritzades.
Accés als continguts oberts
18.3. Les persones interessades poden accedir lliurement als continguts del Programa d’Autoformació des de l’apartat Formació Oberta de la pàgina web <http://ebapenlinia.caib.es>.
18.4. L’accés als materials inclosos en el Programa d’Autoformació es mantindrà obert, ininterrompudament, des de l’1 de febrer al 30 de novembre de 2016.
Punt 19. Certificats d’assistència o d’aprofitament
Les activitats objecte d’aquesta convocatòria permeten obtenir certificats d’assistència o d’aprofitament, segons correspongui.
Certificat d’assistència
19.1. L’EBAP només expedirà certificats d’assistència de les activitats de la modalitat presencial.
19.2. Els certificats d’assistència es lliuraran als alumnes que hagin assistit a un 80 % mínim d’hores lectives. No es computaran les signatures que corresponguin als dies en què els alumnes hagin estat en situació d’incapacitat temporal.
19.3. En les activitats formatives presencials que es facin dins l’horari laboral, és obligatòria l’assistència al 100 % d’hores. No obstant això, hi pot haver fins a un 20 % màxim d’absències si estan degudament justificades. Si escau, l’EBAP expedirà els justificants d’assistència corresponents, segons el model publicat a la pàgina web <http://ebap.caib.es>.
19.4. L’única forma de demostrar l’assistència a les activitats és mitjançant la signatura. Per això, els alumnes han de signar els fulls de control d’entrada i de sortida de cada una de les sessions de què consti l’activitat. En cas que només se signi l’entrada i no la sortida, o viceversa, es considerarà que s’ha assistit a la meitat d’hores de la sessió.
19.5. La falsificació de la signatura suposa la pèrdua del dret a obtenir cap certificat i l’exclusió de les activitats formatives de l’EBAP durant un any. En qualsevol cas, la signatura ha de coincidir amb la del DNI o amb la de la sol·licitud d’inscripció. La penalització s’estendrà a la persona autora de la falsificació, independentment de totes les altres accions conforme a dret que es puguin dur a terme.
Certificat d’aprofitament
19.6. L’EBAP expedirà certificats d’aprofitament de les activitats impartides en les modalitats presencial, semipresencial i en línia.
19.7. Els alumnes que assisteixin a un 80 % mínim d’hores lectives, o al 100 % en el cas de les activitats formatives que es facin dins l’horari laboral —amb l’excepció que estableix el punt anterior—, i que superin l’avaluació, obtindran el certificat d’aprofitament; en cas de no superar l’avaluació, obtindran el certificat d’assistència. Els coneixements s’avaluaran mitjançant proves escrites o treballs, o mitjançant altres modalitats d’avaluació relacionades amb el contingut de les activitats formatives.
19.8. Les activitats formatives de la modalitat en línia i les de la modalitat semipresencial només permeten obtenir certificats d’aprofitament, que es lliuraran als alumnes que compleixin els requisits d’avaluació que s’especifiquin en les instruccions de l’activitat formativa.
Punt 20. Llista de persones amb dret a certificat d’assistència o d’aprofitament. Enviament de certificats i reclamacions
20.1. En el termini d’un mes, comptador des de l’acabament de l’activitat, l’EBAP publicarà a la pàgina web <http://ebap.caib.es> la llista de persones participants que tenen dret a certificat d’assistència o d’aprofitament.
20.2. L’EBAP enviarà per correu electrònic, amb signatura digital, els certificats d’assistència i d’aprofitament.
20.3. Es poden presentar reclamacions a la llista de persones amb dret a certificat d’assistència o d’aprofitament en el termini de trenta dies naturals, comptadors a partir de l’endemà d’haver-se publicat. Una vegada finalitzat aquest termini i resoltes les reclamacions, l’expedient de l’activitat formativa serà definitiu.
Punt 21. Avaluació de la transferència
L’EBAP establirà els mecanismes necessaris per avaluar la transferència de la formació al lloc de treball dels alumnes, amb l’objectiu de valorar la contribució de la formació a la millora de l’acompliment individual i organitzacional.