Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 17076
Convocatòria per a la constitució d'una borsa per a proveir vacants d'educador / a infantil de l'Escola d'educació infantil municipal des Castell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat per Decret d’Alcaldia de dia 17 de novembre de 2015, les bases per la convocatòria per a la constitució d’una borsa per a proveir vacants d’educador/a infantil de l’Escola d’educació infantil municipal des Castell, es publica la mateixa a continuació, als efectes oportuns.

 

Es Castell, 20 de novembre de 2015

 

El Batlle

José Luis Camps Pons

   

Bases Convocatòria per a la constitució d’una borsa per a proveir vacants d’educador/a infantil de l’Escola d’educació infantil municipal des Castell.

1.- Normes generals:

Les presents bases tenen per objecte regular els processos selectius per a la constitució d'una borsa per a cobrir substitucions o vacants de les places d'educador/a infantil que es produeixin a l'escola d’educació infantil municipal des Castell.

El sistema de selecció; les característiques de les places; el contingut de les proves i el programa de temes, s’especifiquen en l’annex.

L'anunci de la convocatòria es publicarà al BOIB, a un diari de major difusió de l’illa i un extracte  a la web de l’Ajuntament i al tauler d’anuncis de la Corporació.

2.- Requisits dels aspirants. Per prendre part en el procediment selectiu serà necessari:

1.  Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat de qualsevol dels estats membres de la Unió Europea o d’aquells estats als quals, en virtut de tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors, de conformitat amb l’article 57 de la Llei 7/2007, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, i amb el que estableixen la Llei 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya, i la Llei 14/2003, sobre els drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, i disposicions concordants. Els aspirants estrangers han d’acreditar la seva nacionalitat.

Els aspirants estrangers han d’acreditar, com a mínim, un coneixement de nivell intermedi del castellà.

En cas que els aspirants no puguin acreditar documentalment la possessió d’un coneixement adequat del castellà, el procés de selecció ha de contenir una prova o l’exercici de coneixements orals i escrits de llengua castellana que han de superar aquests aspirants; a no ser que les proves selectives impliquin per sí mateixes la demostració d’aquest coneixement.

Les previsions del paràgraf anterior seran d’aplicació, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, al cònjuge dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret i als seus descendents i als del seu cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors d’aquesta edat dependents.

2. Tenir complerts 16 anys d’edat.

3.  Posseir la titulació exigida i especificada per  la plaça que es pugui ocupar: tècnic superior en educació infantil o equivalent.

4. No tenir cap malaltia ni defecte físic que impossibilitin l’exercici normal de la funció.

5. No estar inhabilitat per sentència ferma per a l’exercici de funcions públiques ni haver estat separat, per resolució disciplinària ferma, del servei de cap administració pública.

6. No estar afectat per cap dels motius d’incompatibilitat continguts a la Llei 53/1984, que es refereix al personal al servei de les administracions públiques.

7. Nivell B2 de català. Els aspirants que no acreditin documentalment els coneixements de llengua catalana exigits hauran de superar una prova específica de coneixements de llengua catalana, amb caràcter obligatori i eliminatori, la qual es qualificarà d’apte/a o no apte/a.

3.- Presentació de sol·licituds:

Les sol·licituds per prendre part a les proves selectives es dirigiran a l'Alcalde i es presentaran en el Registre de l’Ajuntament, o en la forma determinada a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, durant el termini de 10 dies naturals, a comptar des del dia següent a  l'anunci d'aquesta convocatòria al BOIB.

Els aspirants hi faran constar que accepten aquestes bases i que reuneixen les condicions exigides, quan la data d’acabament del termini de temps per a la presentació de sol·licituds.

A la instància s’hi adjuntarà:

-        Fotocòpia del DNI o passaport.

-        Fotocòpia de la titulació exigida.

-        Documentació acreditativa que s’hagi de tenir en compte per a la valoració de mèrits.

-        Títol de coneixement de català, si s'escau.

-        Currículum vitae.

4.- Admissió dels aspirants i publicitat:

Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, l'Alcalde, en el termini màxim de 15 dies  declararà mitjançant Resolució, aprovada la llista d’admesos i exclosos. En el mateix acord s’establirà la composició del tribunal, el lloc, la data i l’hora de començament dels exercicis i l’ordre d’actuació dels aspirants.

L’esmentada Resolució es publicarà en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament. Aquesta publicació substitueix la notificació personal.

S’obrirà un termini de deu dies perquè els que hagin estat declarats exclosos esmenin les faltes que hi hagi o acompanyin els documents que siguin preceptius.

Després, en el cas que hi hagi modificacions en la llista provisional, s’aprovarà i es publicarà al Tauler d'anuncis de l'Ajuntament la llista definitiva.

5.- Tribunals qualificadors:

Els membres del Tribunal qualificador tindran veu i vot, i estaran constituïts de la següent manera:

President: Un tècnic del Consell de Menorca relacionat amb l'àmbit de la convocatòria.

Vocals: Dos empleats de la Corporació, relacionats amb l'àmbit de la convocatòria.

Secretari: Un funcionari de la corporació, amb veu i sense vot.

Es designaran tants suplents com titulars hi hagi.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents, i serà necessària la presència del president i del secretari.

El Tribunal resta facultat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves en tot el que no preveuen aquestes bases.

De cada sessió que celebri el Tribunal s'aixecarà acta.

6.- Desenvolupament dels processos selectius:

A).- El procediment de selecció constarà d'una fase prèvia i de dues fases ben diferenciades: la d’oposició i la de concurs.

El Tribunal podrà disposar de la incorporació d’assessors especialistes per a les proves o exercicis que estimi pertinents, els quals es limitaran a prestar-li la seva col·laboració en les respectives especialitats tècniques

FASE PREVIA

1.1 Coneixement de la Llengua catalana:

Consisteix en una prova de coneixements de llengua catalana, que consta de dues parts:

Primera part. S’hi avaluaran el domini de l’expressió escrita, per mitjà de la redacció d’un text i els coneixements pràctics  de llengua, mitjançant preguntes sobre aspectes lingüístics.

Segona part: S’hi avaluarà l’expressió oral amb la lectura en veu alta d’un text i una conversa.

La durada màxima d’aquesta prova serà determinada pel tribunal. El resultat de l’exercici serà d’APTE o de NO APTE.

Queden exempts de la realització d’aquesta prova els/les aspirants que acreditin documentalment estar en possessió del certificat B2, de coneixements de suficiència de llengua catalana, o superior, de de l'Organisme competent o titulació equivalent, segons l’establert en aquestes bases i es consideraran com a aptes.

1.2 Llengua castellana:

Només els aspirants que no compleixin els requisits establerts en la Base 2a, en relació al coneixement de llengua castellana.

Consisteix en una prova de coneixements de llengua castellana, de caràcter eliminatori, en què els aspirants hauran de realitzar un exercici que consistirà en una redacció de 200 paraules, com a mínim, i a mantenir una conversa amb els membres del tribunal.

La qualificació de la prova serà APTE o NO APTE i caldrà obtenir la qualificació d’APTE per a participar en el procés selectiu.

Resten exempts de la realització d’aquesta prova els aspirants que acreditin documentalment, fins el moment de la realització d’aquesta prova, estar en possessió dels coneixements de llengua castellana de nivell intermedi o superior a no ser que les proves selectives o la titulació impliquin per sí mateixes la demostració d’aquest coneixement. 

FASE D’OPOSICIÓ:

(Màxima puntuació 15 punts)

1.- Prova teòrica d’apreciació de la capacitat.

Consistirà en resoldre un supòsit pràctic plantejat pel Tribunal sobre algun dels temes del temari, disposaran d’una hora per executar-lo. Aquest exercici pràctic haurà de ser defensat oralment per part de la persona participant davant del Tribunal, el qual podrà formular-hi preguntes.

Exercici de caràcter obligatori i eliminatori. Aquest exercici serà puntual de 0 a 10 punts, essent necessària una puntuació mínima de 5,00 per superar-lo.

Només hi ha una convocatòria per l'exercici. Els aspirants que no compareguin a la crida del Tribunal qualificador per al desenvolupament de l'exercici o prova a realitzar al lloc, data i hora que s’assenyali hauran de ser exclosos, excepte en els casos degudament justificats i discrecionalment apreciats pel Tribunal qualificador i sempre i quan no es perjudiqui la igualtat entre els aspirants.

2.- Entrevista.

Les persones aspirants que hagin superat la prova d'oposició seran convocades a una entrevista personal per poder valorar les seves qualitats i idoneïtat amb relació a les funcions del lloc de treball i competències associades, i aclarir els valors personals aportats, aspectes curriculars, coneixements específics i aptituds, habilitats, actituds i altres competències específiques per al lloc de treball. La puntuació màxima que es podrà concedir pel tribunal serà de 5 punts.

La puntuació de cada aspirant en cadascun dels exercicis serà la mitjana aritmètica de les qualificacions de tots els membres presents del Tribunal.

FASE DE CONCURS

(Màxima puntuació 5 punts)

El tribunal només valorarà els mèrits al·legats dels aspirants que hagin superat les Fases anteriors i de conformitat amb el barem següent:

a) Experiència professional per serveis prestats en llar d’infants, ocupant un lloc de treball d’educador: Fins un màxim de 2 punts, a raó de 0,15 punts/mes. A efectes de fraccions els mesos es computaran de 30 dies.

b) Experiència professional per serveis prestats en centres d’educació infantil i primària, ocupant un lloc de treball d’educador/a: Fins un màxim de 1 punt, a raó de 0,10 punts/mes.

c) Formació: Cursos, jornades i seminaris de formació i perfeccionament impartits o homologats per centres oficials que tinguin relació directa amb el lloc de treball d’educador, fins a un màxim de 2 punts, segons els barem següent:

-        D’una durada igual o superior a 40 hores: a raó de 0,40 punts cadascun.

-        D’una durada igual o superior a 20 hores: a raó de 0,20 punts cadascun

-        D’una durada igual o superior a 10 hores: a raó de 0,10 punts cadascun

-        D’una durada igual o superior a 5 hores: 0,02 punts cadascun.

-        Postgraus de més de 80 hores: 1 punt

-        Mestratges: 2 punts.

No es computaran els cursos de formació que no acreditin el nombre d’hores ni els cursos o jornades de menys de 5 hores.

La puntuació obtinguda a la fase de concurs en cap cas no pot ser aplicada per superar la fase d’oposició, la superació de la qual s’ha de realitzar de forma independent.

En tot cas, la valoració dels mèrits no pot significar, en relació amb les proves selectives, més de la tercera part de la puntuació màxima assolible en el conjunt del concurs -  oposició.

Tots els mèrits s’hauran d’acreditar amb l’aportació dels corresponents diplomes o certificats. Si es tracta de períodes de temps determinats han de venir expressats el dia inicial i final de cada període, i si es tracta de cursos han de venir expressades les hores de durada de cada un d’ells.

B).- La puntuació definitiva del concurs - oposició és el resultat de sumar les puntuacions obtingudes en les fases d’oposició i de concurs. En cas d’empat, l’ordre s’ha d’establir atenent, en primer lloc, en favor de l’aspirant que hagi obtingut major puntuació en la fase d’oposició i, de persistir l’empat, segons la puntuació de la prova pràctica i teòrica per aquest ordre.

Per últim, s’ha d’acudir al sorteig, si escau.

7.- Relació d’aprovats i presentació de documents:

Acabada la qualificació dels aspirants, el Tribunal publicarà al tauler d’anuncis de la Corporació la llista d’aprovats per ordre de puntuació i elevarà la dita relació, com a proposta de formalització de borsa de treball d'acord amb l'esmentat ordre, a la Presidència de la Corporació perquè resolgui.

Els aspirants que formen part de la borsa hauran de presentar a l'Ajuntament, quan siguin cridats per a la seva contractació els documents acreditatius de les condicions de capacitat i dels requisits exigits en aquestes bases, i que són:

a).- Fotocòpia DNI.   

b).- Fotocòpia autenticada del títol acadèmic oficial.

c).- Certificat mèdic de no patir malaltia o defecte físic o psíquic que li impedeixi el normal exercici de la seva funció.

d).-Declaració jurada de no estar inclòs en cap de les causes d’incapacitat ni d’haver estat separat del servei de qualsevol administració pública mitjançant expedient disciplinari, ni d’estar inhabilitat per exercir càrrecs o funcions públiques.

Els aspirants de nacionalitat d’algun estat membre de la Unió Europea o país amb conveni subscrit amb la mateixa i ratificat per Espanya hauran de presentar documentació certificada per les autoritats competents del seu país d’origen amb acreditació de no estar sotmès a sanció disciplinària o condemna penal que impedeixi, al seu Estat, d’accés a la funció pública.

Excepte casos de força major, l’aspirant que no presenti la documentació o si en examinar-la es comprova que no compleix alguns dels requisits exigits, no podrà ser contractat,  sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsejar la sol·licitud inicial. En aquest cas, l’Ajuntament nomenarà per a la contractació l’aspirant següent a la borsa.

Si el cridat no compareix no podrà ser contractat. En aquest cas l’Ajuntament podrà nomenar l’aspirant següent amb més bona puntuació final sempre que s’hagi obtingut o superat la mínima exigible.

8.- Formalització del contracte laboral:

L'aspirant cridat a contractar ho serà en règim laboral temporal per cobrir les necessitats temporals del personal de l’escola d’educació infantil municipal des Castell, efectuant el període de prova que s’estableixi en el contracte.

Els aspirants que hagin superat el procés selectiu, podran ser cridats per l’ajuntament d’acord amb l’ordre de qualificació, per a la seva contractació en règim laboral temporal, com s'ha dit, en el termini de dos anys, a comptar des de la data de finalització del procés selectiu.

Les persones inscrites a la borsa de treball quedaran ordenades per ordre de la puntuació obtinguda en el procés selectiu.

Borsa de treball:

Les persones inscrites a la borsa de treball que renunciïn a ocupar algun lloc vacant que se’ls ofereixi, si no tenen una causa justificada, passaran a la última posició de la borsa de treball.

Així, les persones inscrites que renunciin amb causa justificada mantindran el seu lloc en ordre a la Borsa.

El procediment de crida de les persones inscrites a la borsa de treball es farà a través de trucades telefòniques al telèfon que els mateixos aspirants hauran de facilitar a la instància sol·licitant participar en el procés selectiu. En cas que la persona trucada refusi el lloc de treball ofert, es farà constar per diligència a l’expedient corresponent i passarà a ocupar la última posició de la borsa de treball, procedint-se a trucar a la persona següent de la llista. En el cas que, efectuada la trucada, no es localitzés l’aspirant, es farà constar per diligència en l’expedient corresponent i es procedirà a trucar de nou en un dia i/o hora diferent.

Es faran un màxim de tres trucades, i si en totes elles l’aspirant continua il·localitzable, es farà constar aquest fet per diligència i es trucarà al següent de la llista.

9.- Incompatibilitats

En l’exercici de les funcions atribuïdes al lloc de treball al qual l’aspirant ha estat destinat, li serà aplicable la normativa vigent sobre el règim d’incompatibilitats en el sector públic, en compliment de la qual l’aspirant, abans d’incorporar-se al servei de la corporació, haurà d’efectuar una declaració d’activitats i, si s’escau, sol·licitar la compatibilitat o exercir, altrament, l’opció prevista a l’article 10 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre.

10.- Normativa.

En tot allò no previst en aquestes bases s’ha d’aplicar la normativa següent:

a) Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.

b) Llei 30/1984, de 2 d’agost, de mesures per a la reforma de la funció pública.

c) Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local.

d) Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local.

e) Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

k) Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s’aprova el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’administració general de l’Estat i de provisió de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris civils de l’administració general de l’Estat.

11.- Règim de recursos

Contra la convocatòria i aquestes bases, i d’acord amb la Llei 30/1992 i altres disposicions concordants, podrà interposar-se recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir de la data de la seva publicació en la web municipal, davant el jutjat contenciós administratiu de Palma de Mallorca.

Alternativament i potestativament, es pot interposar recurs de reposició davant l’Alcalde de la corporació, en el termini d’un mes a comptar des del dia següent de la publicació en la web municipal.

Contra els actes de tràmit de l’òrgan seleccionar que decideixin directament o indirectament el fons de l’assumpte, que determinen la impossibilitat de continuar en el procés selectiu, que produeixen indefensió o perjudici irreparable de drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant l’Alcalde de la corporació, en el termini d’un mes a comptar de l’endemà de la publicació en la web municipal o notificació individual.

Contra els actes de tràmit de l’òrgan seleccionador no inclosos en el punt anterior, al llarg del procés selectiu, els aspirants poden formular totes les al·legacions que estimin pertinents perquè siguin preses en consideració pel Tribunal en el moment de fer pública la puntuació final del procés selectiu.

Annex

Temari per a la formació d’una borsa de treball per a la cobertura de possibles vacants de places d’educador de l’Escola d’educació infantil municipal des Castell.

Tema 1.- El marc referencial normatiu del primer cicle d’educació infantil.

Tema 2.- Les funcions de la Llar d’infants

Tema 3.- L’organització de la Llar d’infants. Vida quotidiana, higiene personal. Alimentació i descans.

Tema 4.- La comunicació i la informació entre la llar d’infants i la família.

Tema 5.- Les persones educadores. El treball en equip.

Tema 6.- L’activitat de l’infant. El joc, espais i materials.

Tema 7.- L’observació i la documentació pedagògica.

Tema 8.- El currículum en el primer cicle d’educació infantil. Capacitats, objectius de cicle i àrees d’experiència i desenvolupament.

Tema 9.- Documents de centre: el projecte educatiu, la programació general anual, la memòria general anual i la carta de compromís educatiu.

Tema 10.- Òrgans de participació: el consell de participació, l’associació de pares i mares d’alumnes