Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'INCA
Núm. 15497
Comissions informatives permanents
Per l’Ajuntament en Ple, a la sessió de data 3 de juliol de 2015, es va adoptar l’acord que se conté a la següent Proposta de Batlia:
“PROPOSTA DE LA BATLIA
De conformitat amb el que disposa l'article 20, lletra c, de la Llei de bases de règim local i articles concordants del Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local i del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals i Reglament orgànic municipal, el qui subscriu proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció dels següents acords:
PRIMER.- Aprovar que les comissions informatives municipals permanents, de conformitat amb el que disposa l'art. 38 del Reglament orgànic municipal, es componguin per tres membres titulars del grup municipal socialista PSIB-PSOE, 2 del grup municipal Partit Popular, 1 del grup municipal MÉS per Inca, 1 del grup municipal Independents d'Inca i 1 del grup municipal Proposta per les Illes Balears.
SEGON.- Constituir les comissions informatives municipals permanents que a continuació s’expressen, amb el següent nom i competències:
A.- COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, SERVEIS, MANTENIMENT, MEDI AMBIENT I MÓN RURAL
Competències. Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:
1.- Gestió econòmica ordinària:
— Pressupostos. Preparació de projectes d'execució.
— Comptabilitat i rendició de comptes.
— Gestió tributària i de finançament ordinari.
— Gestió recaptatòria.
— Elaboració dels projectes d'ordenances fiscals i no fiscals.
— Operacions de Tresoreria.
— Operacions de contractació de préstecs i crèdits.
— Endeutament públic.
2.- Inversions:
— Programació i planificació de la política anual i/o plurianual d'inversions municipals.
— Elaboració de projectes de finançament de les inversions.
— Elaboració dels plecs de condicions per a la contractació.
— Mesa de Contractació i contractació de les inversions.
— Seguiment pressupostari dels projectes d'inversions.
— Planificació i preparació dels projectes d'obres públiques.
— Seguiment de l'execució dels projectes aprovats: inspecció, certificacions, recepció final.
3.- Serveis i manteniment:
— Enllumenat públic.
— Neteja viària i recollida de fems.
— Subministrament domiciliari d'aigua potable.
— Servei de clavegueram. Depuradora.
— Pavimentació de vies públiques.
— Parcs i jardins.
— Planificació, preparació i execució dels projectes d'inversió de serveis.
4.- Medi ambient:
— Protecció del medi ambient.
— Protecció de la Zona Rural i Espais Naturals del terme.
— Control d’aigües.
— Promoció i execució d’espais mediambientals.
— Desenvolupament d’activitats mediambientals.
5.- Cementeri.
6.- Escorxador.
7.- Depuradora.
8.- Centre d'acolliment d'animals abandonats.
B.- COMISSIÓ INFORMATIVA DE BON GOVERN:
1.- Serveis Socials, Sanitat, Gent Gran i Igualtat.
Serveis socials generals:
— Informació, orientació i assessorament.
— Ajuda a domicili i teleassistència domiciliària.
— Allotjament i convivència.
— Cooperació social i voluntariat.
— Programes de prevenció i inserció social adreçats als diferents sectors: població general, família, infància, joventut, dona, tercera edat, minusvàlids (físics, psíquics i sensorials), presos i exreclusos, minories ètniques, marginació, toxicomanies, refugiats i asilats, migracions, col·lectius en situacions de necessitat provocades per riscs catastròfics, epidèmies, intoxicacions, etc., i altres grups en situació de necessitat.
— Intervenció en la problemàtica de l'escolarització de nivell obligatoris.
Serveis socials específics:
— Promoció de la creació de nous recursos socials: centres de dia, salut mental, Alzheimer, 3a edat.
— Consell Local de Salut.
— Impuls i millora de serveis sanitaris de competència estatal o autonòmica.
— Medicina preventiva per a la salut escolar.
— Oficina d'Informació al Consumidor.
— Vigilància i control de la salut pública.
— Desinfecció, desinsectació i desratització.
— Policia Sanitària i Mortuòria.
— Educació sanitària, alimentària i per a la salut.
— Formació integral de la tercera edat.
— Relacions a les associacions de la tercera edat.
2.- Comunicació:
— Disseny i direcció de la política de comunicació de l’Ajuntament: tant cap a l'exterior com d'ordre intern.
— Relacions entre totes les regidories per tal de dinamitzar la informació i difondre l'activitat de totes les àrees de l'Ajuntament.
— Relacions amb els mitjans de comunicació.
— Webs i xarxes socials: gestió i contingut.
— Direcció de les campanyes publicitàries, anuncis oficials i la imatge corporativa.
3.- Comerç i turisme:
Entendrà del foment de la competitivitat empresarial, promoció i dinamització del sector, foment de l’associacionisme, així com la potenciació de la ciutat en el camp del turisme, i n'innovarà la imatge en els àmbits nacional i internacional.
— Suport a la creació de nous establiments en el marc de ciutat comercial. Desenvolupament de plans de millora per al foment de l’activitat comercial.
— Impuls, coordinació i execució de projectes de col·laboració amb institucions publiques i privades a favor de la promoció del sector.
— Campanyes de dinamització, coordinació del comerç i el turisme, millora de la informació.
— Impuls de plans de dinamització de la ciutat com a centre comercial.
— Planificació i impuls de mesures per al foment del turisme.
— Coordinació amb les altres àrees municipals amb la intenció de promoure la ciutat en el món del turisme.
— Actuacions promocionals de la ciutat en el món del turisme.
— Foment i promoció del patrimoni de la ciutat en el món del turisme.
— Obertura i potenciació de l’espai urbà amb fins turístics.
— Organització d'activitats i esdeveniments amb la finalitat de promoure la ciutat en el món comercial i el món turístic.
— Promoció i suport a activitats relacionades amb el món de la gastronomia al llarg de tot l’any.
— Promoció de les activitats culturals amb la intenció d’atreure visitants de tot tipus a la ciutat, tant en l’àmbit comercial com en el turístic.
4.- Personal i joventut:
— Política de personal i recursos humans.
— Plantilles, bases per a la selecció del personal.
— Relacions amb el personal funcionari i personal al servei de la corporació: negociació sindical, règim disciplinari, formació i promoció del personal, etc.
— Organització administrativa amb l'objecte d’obtenir l’òptimització i millora del funcionament, adequació dels catàlegs de lloc de feina a les necessitats de l’Ajuntament.
— Formació contínua del personal municipal.
— Polítiques de joventut.
— Consell de Joventut o Comissió de Joves.
— Dinamització i funcionament del Casal de Joves.
— Orientació juvenil.
5.- Promoció econòmica i mercats:
— Indústria: activitat econòmica i desenvolupament local. Estructures necessàries per al desenvolupament de l'activitat econòmica: indústria, mercats, mercats ambulants...
— Creació de l'Agència de Desenvolupament Local: assessorament a emprenedors en la creació de noves empreses. En aquest sentit, es desenvoluparan tasques informatives i de documentació, a més de contribuir a la gestió i tramitació de subvencions i ajudes econòmiques per a empresaris i comerciants.
— Obtenció de fons per a la iniciativa empresarial local que permetin el desenvolupament del municipi en l'àmbit econòmic (Oficina de l'Emprenedor).
— Resposta a demandes d'organitzacions, empreses o altres administracions en aquest àmbit.
— Promoció del desenvolupament de l'esperit de la cultura emprenedora.
— Col·laboració, assessorament tècnic i optimització de la viabilitat de les iniciatives empresarials.
— Col·laboració amb diverses iniciatives que en l'àmbit local o en les seves àrees d'influència puguin desenvolupar entitats i associacions locals en tema d'innovació i noves vies de mercat.
— Donar resposta a les demandes i necessitats de la ciutadania, en l'àmbit econòmic, als destinataris finals: les persones i les empreses.
— Gestió de convenis de col·laboració entre diferents entitats i l'Ajuntament.
— Col·laboració amb agents econòmics i socials que actuen a la localitat.
— Seguiment del Mercat Cobert.
— Organització i seguiment de mercats setmanals del dijous, Crist Rei i So na Monda.
— Organització i seguiment del Mercadet del divendres (c/ del Bisbe Llompart).
— Organització i seguiment del Mercadet de Nadal.
— Organització i seguiment Mercat dels encants o altres mercadets que es puguin organitzar.
— Organització i seguiment del Dijous Gros.
— Promoció del mercat: pla de màrqueting dels mercats municipals.
6.- Fires, Dijous Bo i Museu del Calçat:
— Coordinació i gestió: Fires de tardor (1ª Fira, 2ª Fira i 3ª Fira).
— Coordinació i gestió del Dijous Bo, així com la revetlla (Dimecres Bo).
— Fira nocturna d'estiu.
7.- Museu del Calçat:
— Coordinació, gestió i bon funcionament de l'espai, i dels diferents serveis de l’edifici del Museu.
— Posada en marxa del Pla Director, complint els requisits que demana la Llei de museus, amb la finalitat de formar part del Registre de Museus del Consell de Mallorca.
— Promoció de les activitats culturals, dintre del Museu, conferències, exposicions, visites guiades, amb la finalitat de donar a conèixer l'espai i atreure visitants.
— Foment i promoció del Museu amb fins turístics i culturals.
— Cessió dels diferents espais per a fins adients (sala conferències,...)
— Activació dels convenis possibles amb la UIB, o la Conselleria de Turisme (o altres Conselleries o Administracions), per poder reactivar el funcionament del Museu.
8.- Participació ciutadana i festes:
— Participació ciutadana.
— Sant Abdon i Sant Senén, Sant Sebastià, Sant Antoni, Santa Magdalena.
— Santa Maria la Major.
— Festes de barriada.
— Reis.
— Rua i Rueta.
— D'altres que puguin dur-se a terme en el futur.
9.- Seguretat ciutadana i mobilitat.
10.- Entendrà dels assumptes municipals de competència residual consistent en què coneixerà d’aquells assumptes que no siguin de competència específica d’altes comissions informatives constituïdes.
C.- COMISSIÓ INFORMATIVA D'URBANISME I HABITATGE
Competències. Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:
1.- Urbanisme:
— Desenvolupament del Pla General d'Ordenació Urbana i les seves modificacions.
— Plans parcials.
— Unitats d'actuació.
— Noves urbanitzacions.
— Coordinació amb les juntes de Compensació.
— Gestió dels polígons industrials.
— Vigilància i control de les obres particulars, urbanes i rústiques.
— Patrimoni municipal.
— Expedients d'activitats. Llicències d’obertura.
— Promoció del patrimoni arquitectònic.
2.- Habitatge:
— Servei de mediació d'habitatge i borsa de lloguer social.
— Rehabilitació d'habitatges i façanes.
D.- COMISSIÓ INFORMATIVA DE CULTURA, EDUCACIÓ, FORMACIÓ I ESPORTS
Competències. Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:
— Control i gestió de les escoles infantils municipals.
— Seguiment de l’escolarització als nivells obligatoris.
— Disseny del mapa escolar municipal.
— Participació en els consells escolars dels centres públics.
— Consell Municipal d’Educació.
— Convenis amb la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports de la CAIB relatius al desenvolupament de programes educatius.
— Direcció i control del departament de Dinàmica Educativa.
— Servei Municipal d’Orientació Escolar.
— Activitats formatives per a persones adultes.
— Formació contínua del personal municipal.
— Escola Municipal de Música i Dansa.
— Convenis amb la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports de la CAIB i amb el Consell Insular de Mallorca per al desenvolupament de programes culturals i esportius.
— Servei i programes de normalització lingüística.
— Consell Municipal de Cultura.
— Biblioteques i arxius
— Gestió dels espais culturals municipals.
— Seguiment d’estudis, compilacions, recerques i altres de la història d’Inca.
— Mitjans de comunicació municipals.
— Edicions i publicacions municipals.
— Museus municipals.
— Posada en valor del patrimoni historicoartístic.
— Programes d’arts plàstiques, musicals, escèniques i literàries.
— Institut Municipal d’Activitat Física i Servei Municipal d’Esports.
— Escoles municipals d’esport de base.
— Competicions esportives d’àmbit municipal.
— Colònies i centres de vacances.
E.- COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES
Competències. Entendrà d'aquelles que té atribuïdes legalment.
TERCER.- Acordar que els grups municipals disposen del termini de tres dies hàbils, a comptar des del següent al de l'aprovació de la present proposta, per designar els membres titulars i suplents a les comissions informatives i a tots els organismes autònoms.
QUART.- Publicar els anteriors acords en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Inca, 9 d’octubre de 2015
El batle
Virgilio Moreno Sarrió