Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 15497
Comissions informatives permanents

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per l’Ajuntament en Ple, a la sessió de data 3 de juliol de 2015, es va adoptar l’acord que se conté a la següent Proposta de Batlia:

“PROPOSTA DE LA BATLIA

De conformitat amb el que disposa l'article 20, lletra c, de la Llei de bases de règim local i articles concordants del Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local i del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals i Reglament orgànic municipal, el qui subscriu proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció dels següents acords:

PRIMER.- Aprovar que les comissions informatives municipals permanents, de conformitat amb el que disposa l'art. 38 del Reglament orgànic municipal, es componguin per tres membres titulars del grup municipal socialista PSIB-PSOE, 2 del grup municipal Partit Popular, 1 del grup municipal MÉS per Inca, 1 del grup municipal Independents d'Inca i 1 del grup municipal Proposta per les Illes Balears.

SEGON.- Constituir les comissions informatives municipals permanents que a continuació s’expressen, amb el següent nom i competències:

A.- COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, SERVEIS, MANTENIMENT, MEDI AMBIENT I MÓN RURAL

Competències. Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:

1.- Gestió econòmica ordinària:

— Pressupostos. Preparació de projectes d'execució.

— Comptabilitat i rendició de comptes.

— Gestió tributària i de finançament ordinari.

— Gestió recaptatòria.

— Elaboració dels projectes d'ordenances fiscals i no fiscals.

— Operacions de Tresoreria.

— Operacions de contractació de préstecs i crèdits.

— Endeutament públic.

2.- Inversions:

— Programació i planificació de la política anual i/o plurianual d'inversions municipals.

— Elaboració de projectes de finançament de les inversions.

— Elaboració dels plecs de condicions per a la contractació.

— Mesa de Contractació i contractació de les inversions.

— Seguiment pressupostari dels projectes d'inversions.

— Planificació i preparació dels projectes d'obres públiques.

— Seguiment de l'execució dels projectes aprovats: inspecció, certificacions, recepció final.

3.- Serveis i manteniment:

— Enllumenat públic.

— Neteja viària i recollida de fems.

— Subministrament domiciliari d'aigua potable.

— Servei de clavegueram. Depuradora.

— Pavimentació de vies públiques.

— Parcs i jardins.

— Planificació, preparació i execució dels projectes d'inversió de serveis.

4.- Medi ambient:

— Protecció del medi ambient.

— Protecció de la Zona Rural i Espais Naturals del terme.

— Control d’aigües.

— Promoció i execució d’espais mediambientals.

— Desenvolupament d’activitats mediambientals.

5.- Cementeri.

6.- Escorxador.

7.- Depuradora.

8.- Centre d'acolliment d'animals abandonats.

B.- COMISSIÓ INFORMATIVA DE BON GOVERN:

1.- Serveis Socials, Sanitat, Gent Gran i Igualtat.

Serveis socials generals:

— Informació, orientació i assessorament.

— Ajuda a domicili i teleassistència domiciliària.

— Allotjament i convivència.

— Cooperació social i voluntariat.

— Programes de prevenció i inserció social adreçats als diferents sectors: població general, família, infància, joventut, dona, tercera edat, minusvàlids (físics, psíquics i sensorials), presos i exreclusos, minories ètniques, marginació, toxicomanies, refugiats i asilats, migracions, col·lectius en situacions de necessitat provocades per riscs catastròfics, epidèmies, intoxicacions, etc., i altres grups en situació de necessitat.

— Intervenció en la problemàtica de l'escolarització de nivell obligatoris.

Serveis socials específics:

— Promoció de la creació de nous recursos socials: centres de dia, salut mental, Alzheimer, 3a edat.

— Consell Local de Salut.

— Impuls i millora de serveis sanitaris de competència estatal o autonòmica.

— Medicina preventiva per a la salut escolar.

— Oficina d'Informació al Consumidor.

— Vigilància i control de la salut pública.

— Desinfecció, desinsectació i desratització.

— Policia Sanitària i Mortuòria.

— Educació sanitària, alimentària i per a la salut.

— Formació integral de la tercera edat.

— Relacions a les associacions de la tercera edat.

2.- Comunicació:

— Disseny i direcció de la política de comunicació de l’Ajuntament: tant cap a l'exterior com d'ordre intern.

— Relacions entre totes les regidories per tal de dinamitzar la informació i difondre l'activitat de totes les àrees de l'Ajuntament.

— Relacions amb els mitjans de comunicació.

— Webs i xarxes socials: gestió i contingut.

— Direcció de les campanyes publicitàries, anuncis oficials i la imatge corporativa.

3.- Comerç i turisme:

Entendrà del foment de la competitivitat empresarial, promoció i dinamització del sector, foment de l’associacionisme, així com la potenciació de la ciutat en el camp del turisme, i n'innovarà la imatge en els àmbits nacional i internacional.

— Suport a la creació de nous establiments en el marc de ciutat comercial. Desenvolupament de plans de millora per al foment de l’activitat comercial.

— Impuls, coordinació i execució de projectes de col·laboració amb institucions publiques i privades a favor de la promoció del sector.

— Campanyes de dinamització, coordinació del comerç i el turisme, millora de la informació.

— Impuls de plans de dinamització de la ciutat com a centre comercial.

— Planificació i impuls de mesures per al foment del turisme.

— Coordinació amb les altres àrees municipals amb la intenció de promoure la ciutat en el món del turisme.

— Actuacions promocionals de la ciutat en el món del turisme.

— Foment i promoció del patrimoni de la ciutat en el món del turisme.

— Obertura i potenciació de l’espai urbà amb fins turístics.

— Organització d'activitats i esdeveniments amb la finalitat de promoure la ciutat en el món comercial i el món turístic.

— Promoció i suport a activitats relacionades amb el món de la gastronomia al llarg de tot l’any.

— Promoció de les activitats culturals amb la intenció d’atreure visitants de tot tipus a la ciutat, tant en l’àmbit comercial com en el turístic.

4.- Personal i joventut:

— Política de personal i recursos humans.

— Plantilles, bases per a la selecció del personal.

— Relacions amb el personal funcionari i personal al servei de la corporació: negociació sindical, règim disciplinari, formació i promoció del personal, etc.

— Organització administrativa amb l'objecte d’obtenir l’òptimització i millora del funcionament, adequació dels catàlegs de lloc de feina a les necessitats de l’Ajuntament.

— Formació contínua del personal municipal.

— Polítiques de joventut.

— Consell de Joventut o Comissió de Joves.

— Dinamització i funcionament del Casal de Joves.

— Orientació juvenil.

5.- Promoció econòmica i mercats:

— Indústria: activitat econòmica i desenvolupament local. Estructures necessàries per al desenvolupament de l'activitat econòmica: indústria, mercats, mercats ambulants...

— Creació de l'Agència de Desenvolupament Local: assessorament a emprenedors en la creació de noves empreses. En aquest sentit, es desenvoluparan tasques informatives i de documentació, a més de contribuir a la gestió i tramitació de subvencions i ajudes econòmiques per a empresaris i comerciants.

— Obtenció de fons per a la iniciativa empresarial local que permetin el desenvolupament del municipi en l'àmbit econòmic (Oficina de l'Emprenedor).

— Resposta a demandes d'organitzacions, empreses o altres administracions en aquest àmbit.

— Promoció del desenvolupament de l'esperit de la cultura emprenedora.

— Col·laboració, assessorament tècnic i optimització de la viabilitat de les iniciatives empresarials.

— Col·laboració amb diverses iniciatives que en l'àmbit local o en les seves àrees d'influència puguin desenvolupar entitats i associacions locals en tema d'innovació i noves vies de mercat.

— Donar resposta a les demandes i necessitats de la ciutadania, en l'àmbit econòmic, als destinataris finals: les persones i les empreses.

— Gestió de convenis de col·laboració entre diferents entitats i l'Ajuntament.

— Col·laboració amb agents econòmics i socials que actuen a la localitat.

— Seguiment del Mercat Cobert.

— Organització i seguiment de mercats setmanals del dijous, Crist Rei i So na Monda.

— Organització i seguiment del Mercadet del divendres (c/ del Bisbe Llompart).

— Organització i seguiment del Mercadet de Nadal.

— Organització i seguiment Mercat dels encants o altres mercadets que es puguin organitzar.

— Organització i seguiment del Dijous Gros.

— Promoció del mercat: pla de màrqueting dels mercats municipals.

6.- Fires, Dijous Bo i Museu del Calçat:

— Coordinació i gestió: Fires de tardor (1ª Fira, 2ª Fira i 3ª Fira).

— Coordinació i gestió del Dijous Bo, així com la revetlla (Dimecres Bo).

— Fira nocturna d'estiu.

7.- Museu del Calçat:

— Coordinació, gestió i bon funcionament de l'espai, i dels diferents serveis de l’edifici del Museu.

— Posada en marxa del Pla Director, complint els requisits que demana la Llei de museus, amb la finalitat de formar part del Registre de Museus del Consell de Mallorca.

— Promoció de les activitats culturals, dintre del Museu, conferències, exposicions, visites guiades, amb la finalitat de donar a conèixer l'espai i atreure visitants.

— Foment i promoció del Museu amb fins turístics i culturals.

— Cessió dels diferents espais per a fins adients (sala conferències,...)

— Activació dels convenis possibles amb la UIB, o la Conselleria de Turisme (o altres Conselleries o Administracions), per poder reactivar el funcionament del Museu.

8.- Participació ciutadana i festes:

— Participació ciutadana.

— Sant Abdon i Sant Senén, Sant Sebastià, Sant Antoni, Santa Magdalena.

— Santa Maria la Major.

— Festes de barriada.

— Reis.

— Rua i Rueta.

— D'altres que puguin dur-se a terme en el futur.

9.- Seguretat ciutadana i mobilitat.

10.- Entendrà dels assumptes municipals de competència residual consistent en què coneixerà d’aquells assumptes que no siguin de competència específica d’altes comissions informatives constituïdes.

C.- COMISSIÓ INFORMATIVA D'URBANISME I HABITATGE

Competències. Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:

1.- Urbanisme:

— Desenvolupament del Pla General d'Ordenació Urbana i les seves modificacions.

— Plans parcials.

— Unitats d'actuació.

— Noves urbanitzacions.

— Coordinació amb les juntes de Compensació.

— Gestió dels polígons industrials.

— Vigilància i control de les obres particulars, urbanes i rústiques.

— Patrimoni municipal.

— Expedients d'activitats. Llicències d’obertura.

— Promoció del patrimoni arquitectònic.

2.- Habitatge:

— Servei de mediació d'habitatge i borsa de lloguer social.

— Rehabilitació d'habitatges i façanes.

D.- COMISSIÓ INFORMATIVA DE CULTURA, EDUCACIÓ, FORMACIÓ I ESPORTS

Competències. Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:

— Control i gestió de les escoles infantils municipals.

— Seguiment de l’escolarització als nivells obligatoris.

— Disseny del mapa escolar municipal.

— Participació en els consells escolars dels centres públics.

— Consell Municipal d’Educació.

— Convenis amb la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports de la CAIB relatius al desenvolupament de programes educatius.

— Direcció i control del departament de Dinàmica Educativa.

— Servei Municipal d’Orientació Escolar.

— Activitats formatives per a persones adultes.

— Formació contínua del personal municipal.

— Escola Municipal de Música i Dansa.

— Convenis amb la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports de la CAIB i amb el Consell Insular de Mallorca per al desenvolupament de programes culturals i esportius.

— Servei i programes de normalització lingüística.

— Consell Municipal de Cultura.

— Biblioteques i arxius

— Gestió dels espais culturals municipals.

— Seguiment d’estudis, compilacions, recerques i altres de la història d’Inca.

— Mitjans de comunicació municipals.

— Edicions i publicacions municipals.

— Museus municipals.

— Posada en valor del patrimoni historicoartístic.

— Programes d’arts plàstiques, musicals, escèniques i literàries.

— Institut Municipal d’Activitat Física i Servei Municipal d’Esports.

— Escoles municipals d’esport de base.

— Competicions esportives d’àmbit municipal.

— Colònies i centres de vacances.

E.- COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES

Competències. Entendrà d'aquelles que té atribuïdes legalment.

TERCER.- Acordar que els grups municipals disposen del termini de tres dies hàbils, a comptar des del següent al de l'aprovació de la present proposta, per designar els membres titulars i suplents a les comissions informatives i a tots els organismes autònoms.

QUART.- Publicar els anteriors acords en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

Inca, 9 d’octubre de 2015

 

El batle

Virgilio Moreno Sarrió