Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 15497
Comissions informatives permanents

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per l’Ajuntament en Ple, a la sessió de data 3 de juliol de 2015, es va adoptar l’acord que se conté a la següent Proposta de Batlia:

“PROPOSTA DE LA BATLIA

De conformitat amb el que disposa l'article 20, lletra c, de la Llei de bases de règim local i articles concordants del Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local i del Reglament d'organització, funcionament i règim jurídic de les corporacions locals i Reglament orgànic municipal, el qui subscriu proposa al Ple de l'Ajuntament l'adopció dels següents acords:

PRIMER.- Aprovar que les comissions informatives municipals permanents, de conformitat amb el que disposa l'art. 38 del Reglament orgànic municipal, es componguin per tres membres titulars del grup municipal socialista PSIB-PSOE, 2 del grup municipal Partit Popular, 1 del grup municipal MÉS per Inca, 1 del grup municipal Independents d'Inca i 1 del grup municipal Proposta per les Illes Balears.

SEGON.- Constituir les comissions informatives municipals permanents que a continuació s’expressen, amb el següent nom i competències:

A.- COMISSIÓ INFORMATIVA D’HISENDA, SERVEIS, MANTENIMENT, MEDI AMBIENT I MÓN RURAL

Competències. Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:

1.- Gestió econòmica ordinària:

Pressupostos. Preparació de projectes d'execució.

Comptabilitat i rendició de comptes.

Gestió tributària i de finançament ordinari.

Gestió recaptatòria.

Elaboració dels projectes d'ordenances fiscals i no fiscals.

Operacions de Tresoreria.

Operacions de contractació de préstecs i crèdits.

Endeutament públic.

2.- Inversions:

Programació i planificació de la política anual i/o plurianual d'inversions municipals.

Elaboració de projectes de finançament de les inversions.

Elaboració dels plecs de condicions per a la contractació.

Mesa de Contractació i contractació de les inversions.

Seguiment pressupostari dels projectes d'inversions.

Planificació i preparació dels projectes d'obres públiques.

Seguiment de l'execució dels projectes aprovats: inspecció, certificacions, recepció final.

3.- Serveis i manteniment:

Enllumenat públic.

Neteja viària i recollida de fems.

Subministrament domiciliari d'aigua potable.

Servei de clavegueram. Depuradora.

Pavimentació de vies públiques.

Parcs i jardins.

Planificació, preparació i execució dels projectes d'inversió de serveis.

4.- Medi ambient:

Protecció del medi ambient.

Protecció de la Zona Rural i Espais Naturals del terme.

Control d’aigües.

Promoció i execució d’espais mediambientals.

Desenvolupament d’activitats mediambientals.

5.- Cementeri.

6.- Escorxador.

7.- Depuradora.

8.- Centre d'acolliment d'animals abandonats.

B.- COMISSIÓ INFORMATIVA DE BON GOVERN:

1.- Serveis Socials, Sanitat, Gent Gran i Igualtat.

Serveis socials generals:

— Informació, orientació i assessorament.

— Ajuda a domicili i teleassistència domiciliària.

— Allotjament i convivència.

— Cooperació social i voluntariat.

— Programes de prevenció i inserció social adreçats als diferents sectors: població general, família, infància, joventut, dona, tercera edat, minusvàlids (físics, psíquics i sensorials), presos i exreclusos, minories ètniques, marginació, toxicomanies, refugiats i asilats, migracions, col·lectius en situacions de necessitat provocades per riscs catastròfics, epidèmies, intoxicacions, etc., i altres grups en situació de necessitat.

— Intervenció en la problemàtica de l'escolarització de nivell obligatoris.

Serveis socials específics:

— Promoció de la creació de nous recursos socials: centres de dia, salut mental, Alzheimer, 3a edat.

— Consell Local de Salut.

— Impuls i millora de serveis sanitaris de competència estatal o autonòmica.

— Medicina preventiva per a la salut escolar.

— Oficina d'Informació al Consumidor.

— Vigilància i control de la salut pública.

— Desinfecció, desinsectació i desratització.

— Policia Sanitària i Mortuòria.

— Educació sanitària, alimentària i per a la salut.

— Formació integral de la tercera edat.

— Relacions a les associacions de la tercera edat.

2.- Comunicació:

Disseny i direcció de la política de comunicació de l’Ajuntament: tant cap a l'exterior com d'ordre intern.

Relacions entre totes les regidories per tal de dinamitzar la informació i difondre l'activitat de totes les àrees de l'Ajuntament.

Relacions amb els mitjans de comunicació.

Webs i xarxes socials: gestió i contingut.

Direcció de les campanyes publicitàries, anuncis oficials i la imatge corporativa.

3.- Comerç i turisme:

Entendrà del foment de la competitivitat empresarial, promoció i dinamització del sector, foment de l’associacionisme, així com la potenciació de la ciutat en el camp del turisme, i n'innovarà la imatge en els àmbits nacional i internacional.

— Suport a la creació de nous establiments en el marc de ciutat comercial. Desenvolupament de plans de millora per al foment de l’activitat comercial.

Impuls, coordinació i execució de projectes de col·laboració amb institucions publiques i privades a favor de la promoció del sector.

— Campanyes de dinamització, coordinació del comerç i el turisme, millora de la informació.

Impuls de plans de dinamització de la ciutat com a centre comercial.

— Planificació i impuls de mesures per al foment del turisme.

Coordinació amb les altres àrees municipals amb la intenció de promoure la ciutat en el món del turisme.

— Actuacions promocionals de la ciutat en el món del turisme.

— Foment i promoció del patrimoni de la ciutat en el món del turisme.

— Obertura i potenciació de l’espai urbà amb fins turístics.

Organització d'activitats i esdeveniments amb la finalitat de promoure la ciutat en el món comercial i el món turístic.

Promoció i suport a activitats relacionades amb el món de la gastronomia al llarg de tot l’any.

Promoció de les activitats culturals amb la intenció d’atreure visitants de tot tipus a la ciutat, tant en l’àmbit comercial com en el turístic.

4.- Personal i joventut:

— Política de personal i recursos humans.

— Plantilles, bases per a la selecció del personal.

— Relacions amb el personal funcionari i personal al servei de la corporació: negociació sindical, règim disciplinari, formació i promoció del personal, etc.

— Organització administrativa amb l'objecte d’obtenir l’òptimització i millora del funcionament, adequació dels catàlegs de lloc de feina a les necessitats de l’Ajuntament.

— Formació contínua del personal municipal.

— Polítiques de joventut.

— Consell de Joventut o Comissió de Joves.

— Dinamització i funcionament del Casal de Joves.

— Orientació juvenil.

5.- Promoció econòmica i mercats:

— Indústria: activitat econòmica i desenvolupament local. Estructures necessàries per al desenvolupament de l'activitat econòmica: indústria, mercats, mercats ambulants...

— Creació de l'Agència de Desenvolupament Local: assessorament a emprenedors en la creació de noves empreses. En aquest sentit, es desenvoluparan tasques informatives i de documentació, a més de contribuir a la gestió i tramitació de subvencions i ajudes econòmiques per a empresaris i comerciants.

— Obtenció de fons per a la iniciativa empresarial local que permetin el desenvolupament del municipi en l'àmbit econòmic (Oficina de l'Emprenedor).

— Resposta a demandes d'organitzacions, empreses o altres administracions en aquest àmbit.

— Promoció del desenvolupament de l'esperit de la cultura emprenedora.

— Col·laboració, assessorament tècnic i optimització de la viabilitat de les iniciatives empresarials.

— Col·laboració amb diverses iniciatives que en l'àmbit local o en les seves àrees d'influència puguin desenvolupar entitats i associacions locals en tema d'innovació i noves vies de mercat.

— Donar resposta a les demandes i necessitats de la ciutadania, en l'àmbit econòmic, als destinataris finals: les persones i les empreses.

— Gestió de convenis de col·laboració entre diferents entitats i l'Ajuntament.

— Col·laboració amb agents econòmics i socials que actuen a la localitat.

— Seguiment del Mercat Cobert.

— Organització i seguiment de mercats setmanals del dijous, Crist Rei i So na Monda.

— Organització i seguiment del Mercadet del divendres (c/ del Bisbe Llompart).

— Organització i seguiment del Mercadet de Nadal.

— Organització i seguiment Mercat dels encants o altres mercadets que es puguin organitzar.

— Organització i seguiment del Dijous Gros.

— Promoció del mercat: pla de màrqueting dels mercats municipals.

6.- Fires, Dijous Bo i Museu del Calçat:

— Coordinació i gestió: Fires de tardor (1ª Fira, 2ª Fira i 3ª Fira).

— Coordinació i gestió del Dijous Bo, així com la revetlla (Dimecres Bo).

— Fira nocturna d'estiu.

7.- Museu del Calçat:

— Coordinació, gestió i bon funcionament de l'espai, i dels diferents serveis de l’edifici del Museu.

— Posada en marxa del Pla Director, complint els requisits que demana la Llei de museus, amb la finalitat de formar part del Registre de Museus del Consell de Mallorca.

— Promoció de les activitats culturals, dintre del Museu, conferències, exposicions, visites guiades, amb la finalitat de donar a conèixer l'espai i atreure visitants.

— Foment i promoció del Museu amb fins turístics i culturals.

— Cessió dels diferents espais per a fins adients (sala conferències,...)

— Activació dels convenis possibles amb la UIB, o la Conselleria de Turisme (o altres Conselleries o Administracions), per poder reactivar el funcionament del Museu.

8.- Participació ciutadana i festes:

— Participació ciutadana.

— Sant Abdon i Sant Senén, Sant Sebastià, Sant Antoni, Santa Magdalena.

— Santa Maria la Major.

— Festes de barriada.

— Reis.

— Rua i Rueta.

— D'altres que puguin dur-se a terme en el futur.

9.- Seguretat ciutadana i mobilitat.

10.- Entendrà dels assumptes municipals de competència residual consistent en què coneixerà d’aquells assumptes que no siguin de competència específica d’altes comissions informatives constituïdes.

C.- COMISSIÓ INFORMATIVA D'URBANISME I HABITATGE

Competències. Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:

1.- Urbanisme:

Desenvolupament del Pla General d'Ordenació Urbana i les seves modificacions.

Plans parcials.

Unitats d'actuació.

Noves urbanitzacions.

Coordinació amb les juntes de Compensació.

Gestió dels polígons industrials.

Vigilància i control de les obres particulars, urbanes i rústiques.

Patrimoni municipal.

Expedients d'activitats. Llicències d’obertura.

Promoció del patrimoni arquitectònic.

2.- Habitatge:

Servei de mediació d'habitatge i borsa de lloguer social.

Rehabilitació d'habitatges i façanes.

D.- COMISSIÓ INFORMATIVA DE CULTURA, EDUCACIÓ, FORMACIÓ I ESPORTS

Competències. Entendrà, informarà i dictaminarà sobre les següents matèries:

Control i gestió de les escoles infantils municipals.

Seguiment de l’escolarització als nivells obligatoris.

Disseny del mapa escolar municipal.

Participació en els consells escolars dels centres públics.

Consell Municipal d’Educació.

Convenis amb la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports de la CAIB relatius al desenvolupament de programes educatius.

Direcció i control del departament de Dinàmica Educativa.

Servei Municipal d’Orientació Escolar.

Activitats formatives per a persones adultes.

Formació contínua del personal municipal.

Escola Municipal de Música i Dansa.

Convenis amb la Conselleria d’Educació, Cultura i Esports de la CAIB i amb el Consell Insular de Mallorca per al desenvolupament de programes culturals i esportius.

Servei i programes de normalització lingüística.

Consell Municipal de Cultura.

Biblioteques i arxius

Gestió dels espais culturals municipals.

Seguiment d’estudis, compilacions, recerques i altres de la història d’Inca.

Mitjans de comunicació municipals.

Edicions i publicacions municipals.

Museus municipals.

Posada en valor del patrimoni historicoartístic.

Programes d’arts plàstiques, musicals, escèniques i literàries.

Institut Municipal d’Activitat Física i Servei Municipal d’Esports.

Escoles municipals d’esport de base.

Competicions esportives d’àmbit municipal.

Colònies i centres de vacances.

E.- COMISSIÓ ESPECIAL DE COMPTES

Competències. Entendrà d'aquelles que té atribuïdes legalment.

TERCER.- Acordar que els grups municipals disposen del termini de tres dies hàbils, a comptar des del següent al de l'aprovació de la present proposta, per designar els membres titulars i suplents a les comissions informatives i a tots els organismes autònoms.

QUART.- Publicar els anteriors acords en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

 

Inca, 9 d’octubre de 2015

 

El batle

Virgilio Moreno Sarrió