Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE PALMA
FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ A MALLORCA
Núm. 15171
Fundació Pilar i Joan Miró. Convocatòria i bases per a la selecció de la plaça de director-gerent de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca
Versió PDF
A la seva sessió del 25 de setembre de 2015 la Comissió de Govern de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca facultà el seu president per a redactar i publicar les bases de la convocatòria per a cobrir la plaça de director/ra gerent de la Fundació
Per això s’anuncia a l’efecte d’informació pública, a fi que durant el termini de 20 dies hàbils -el dissabte es considera inhàbil- comptats des de l’endemà de la publicació d’aquest convocatòria al BOIB s’hi puguin presentar els candidats.
Les bases, el model de sol·licitud i tota la informació relativa a aquesta convocatòria està disponible al web de la Fundació: http://miro.palma.es.
Palma, 9 d’octubre de 2015
El president
Miquel Perelló Oliver
CONVOCATÒRIA I BASES PER A LA SELECCIÓ DE LA PLAÇA DE DIRECTOR-GERENT DE LA FUNDACIÓ PILAR I JOAN MIRÓ A MALLORCA
Base 1. Finalitats, funcions i activitats de la Fundació
Els Estatuts de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca foren aprovats pel Patronat d’aquesta Fundació en sessió del 5 d’abril de 2011 i pel Ple de l’Ajuntament en sessions del 19 d’abril i el 30 de juny de 2011, i publicats al BOIB núm. 181, de 3 de desembre de 2011. El seu article 5 estableix que “la Fundació té per objecte el foment i la difusió del coneixement artístic, facilitant la tasca creadora de futurs artistes, en íntima i constant col·laboració amb tots els sectors ciutadans, superant els esquemes museístics habituals amb una realitat cardinal, dinàmica, que expliqui vivencialment l’estètica de l’art contemporani”.
D’altra banda, l’article 6 enumera les següents funcions de la Fundació:
Finalment, l’art. 7 estipula que “per a aconseguir els fins fundacionals la Fundació desenvolupa les activitats que el Patronat considera necessàries directament i/o en col·laboració amb altres entitats, institucions o persones, d’acord amb la normativa sobre fundacions”. Segons aquest article pot dur a terme, entre d’altres, les següents activitats:
Les activitats relacionades amb els fins fundacionals s’han de dur a terme segons les normes que les regulen específicament i obtenint, si escau, els permisos o llicències pertinents.
El Patronat té llibertat a l’hora de determinar les activitats de la Fundació per a aconseguir els objectius o les finalitats esmentades anteriorment.
Base 2. Atribucions del director-gerent
L’article 23 dels dits Estatuts estableix que en l’àmbit tècnic correspon al director-gerent:
A continuació preveu que per a dur a terme les funcions de caràcter econòmic i administratiu li correspon:
Base 3. Règim de contractació i incompatibilitats
El candidat designat per a ocupar la plaça que es convoca haurà de subscriure un contracte d’alta direcció, regulat pel Reial decret 1382/1985, d’1 d’agost, amb una durada de dos anys i amb la possibilitat de pròrroga de dos anys com a màxim, llevat de denúncia expressa per qualsevol de les dues parts formulada amb un mes d’antelació a la data del seu venciment.
La retribució del director-gerent s’estableix en 48.593,44 €. Estarà sotmès al règim establert a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
La seva dedicació a la Fundació serà completa (40 hores setmanals) i no podrà desenvolupar cap altra activitat laboral, mercantil o vinculada al comerç de l’art o col·leccionisme privat. Excepcionalment, es podrà acceptar la seva participació en algun projecte extern a la Fundació, amb l’autorització de la Comissió de Govern.
Base 4. Requisits i mèrits dels candidats
1. Els candidats han de complir els requisits següents:
2. Es valoraran els mèrits següents:
Base 5. Presentació de candidatures
Els candidats hauran d’aportar la següent documentació:
Si la documentació es presenta en un idioma diferent al català o castellà s’haurà d’acompanyar amb una traducció efectuada per traductor jurat.
Base 6. Presentació de sol·licituds
Els aspirants hauran de presentar el model de la sol·licitud normalitzat per duplicat disponible al web de la Fundació http://miro.palma.es) perquè l’interessat es quedi una còpia segellada de la sol·licitud presentada, juntament amb la documentació original o fotocòpia compulsada de la base 5, en un sobre tancat en el qual s’indiqui: “Concurs per a la contractació del director gerent de la Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca” en el termini de 20 dies hàbils –el dissabte es considera inhàbil– comptats des de l’endemà que es publiqui aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 h, a:
Fundació Pilar i Joan Miró a Mallorca –Departament d’Administració–
C. de Saridakis, 29
07015 Palma (Illes Balears)
Si el darrer dia de presentació és festiu o inhàbil s’entendrà prorrogat al següent dia hàbil.
La sol·licitud i la documentació també es podran presentar mitjançant correu certificat, justificant la data mitjançant el segell de l’oficina de Correus o qualsevol de les altres formes previstes per l’art. 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Són responsabilitat exclusiva dels interessats les gestions necessàries perquè la Fundació rebi la documentació lliure de càrregues.
No presentar les sol·licituds en el temps i la forma establerts determinarà que no s’admeti l’aspirant.
Base 7. Procés de selecció
La selecció del candidat serà a càrrec d’una comissió integrada per experts en la matèria i representants del Patronat de la Fundació.
La composició de la comissió de selecció es farà pública abans que conclogui el termini de presentació de candidatures.
Una vegada que hagi examinat la documentació, el projecte de funcionament presentat i l’acreditació i justificació dels requisits i mèrits al·legats, la Comissió podrà convocar els candidats perquè exposin el projecte i responguin a les preguntes que els formuli per a poder valorar la candidatura.
La comissió queda autoritzada per a resoldre els dubtes que es puguin presentar i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procés selectiu en tot allò que no preveuen aquestes bases.
Un cop finalitzat el procés de selecció la comissió elaborarà una proposta de la persona seleccionada per a ocupar la direcció/gerència a la Comissió de Govern de la Fundació, la qual proposarà al president el seu nomenament, que la Junta del Patronat de la Fundació haurà de ratificar.
La decisió final del Patronat serà inapel·lable.
La convocatòria es podrà declarar deserta si es considera que cap de les persones presentades s’adequa al perfil exigit o no compleix els requisits del càrrec.
Quan hagi finalitzat el procés de selecció els aspirants podran retirar els documents acreditatius dels mèrits presentats en el termini de tres mesos comptats des de l’endemà que es nomeni el candidat seleccionat.
Base 8. Confidencialitat
Es garanteix la confidencialitat de la participació de les persones que prenguin part en aquest procés de selecció, així com de totes les seves dades personals i professionals. Només es farà públic el nom del candidat que resulti designat per a ocupar la direcció del centre.
Base 9. Principi d’igualtat
Al web de la Fundació (http://miro.palma.es) es pot consultar tota la informació respecte d’aquesta convocatòria i el procés de selecció previst es regeix pels principis d’igualtat de tractament i d’oportunitats i no-discriminació recollits a la Llei 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva d’homes i dones.