Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 14841
Resolució de la directora de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears de 30 de setembre de 2015 per la qual es corregeixen les errades detectades en la Resolució per la qual es publica la convocatòria per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears, publicada en el BOIB núm. 136/2015, de 10 de setembre

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. El 10 de setembre de 2015, la directora de Recursos Humans i Relacions Laborals va dictar una resolució per la qual es convocava, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears, la qual es va publicar en el BOIB núm. 136/2015, de 15 setembre.

2. El 18 de setembre de 2015, la directora de Recursos Humans i Relacions Laborals va dictar una resolució de correcció d’errades de la Resolució anterior, atès que els requisits exigits a la convocatòria no eren els establits legalment en la Resolució per la qual es va crear aquest lloc de feina.

3. S’han detectat errades en els fonaments de dret i en les característiques del lloc de feina de la Resolució de 10 de setembre de 2015, per la qual cosa s’acorda publicar novament les bases de la convocatòria per donar més claredat.

Fonaments de dret

1. L’article 105 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, pel que fa a la revocació d’actes i a la rectificació d’errades.

2. L’article 56.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que estableix que la vocació dels actes de gravamen o desfavorables i la rectificació dels errors materials, aritmètics i de text en actes i disposicions administratives correspon a l’òrgan que hagi dictat l’acte o la disposició.

3. La Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears de 23 de juny de 2014 per la qual es crea el lloc de feina de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut de les Illes Baleares (BOIB núm. 92/2014, de 8 de juliol).

4. La Resolució del conseller de Salut de 2 de març de 2015 per la qual es modifica la Resolució de 9 d’abril de 2008 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, i la Resolució del director general del Servei de Salut per la qual s’esmenen les errades de la Resolució de 9 d’abril de 2008 (BOIB núm. 34/2015, de 10 de maig).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Corregir les errades detectades i publicar un annex amb les bases de la convocatòria per cobrir, pel sistema de lliure designació, el lloc de feina de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals de la plantilla de personal estatutari dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears, per prestar servei a la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals.

2. Considerar vàlides les sol·licituds presentades relatives a la Resolució de 10 de setembre de 2015 sempre que compleixin els requisits establits en l’annex que es publica ara.

3. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, de conformitat amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.

 

Palma, 30 de setembre de 2015

La directora de Recursos Humans i Relacions Laborals
María Guadalupe Pulido Román
Per delegació del conseller de Salut i Consum (BOIB 34/2015)

 

 ANNEX
Bases de la convocatòria

1. Lloc de feina convocat

Un lloc de feina de cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals de la plantilla de personal estatutari dels Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears, per prestar servei a la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Característiques del lloc

Depèn de la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut i ha d’acomplir les funcions pròpies d’un cap del Servei de Prevenció de Riscs Laborals, entre les quals les següents:

a. El disseny, l’aplicació i la coordinació dels plans i dels programes d’actuació preventiva.

b. La identificació i l’avaluació dels factors de riscs que puguin afectar la seguretat i la salut del personal.

c. La coordinació de la vigilància periòdica de la salut del personal i l’emissió d’informes d’aptitud o sobre limitacions o adaptacions, i també les vacunacions, la vigilància epidemiològica i altres activitats relacionades amb la vigilància de la salut.

d. L’estudi i l’anàlisi dels accidents de treball i de les malalties professionals que es produeixin als diferents centres de treball del Servei de Salut.

e. El disseny i la coordinació de formació i l’elaboració d’informació per al personal específicament pel que fa a la prevenció dels riscs laborals.

f. L’organització de la prestació dels primers auxilis i la promoció de la salut al lloc de treball.

g. L’assessorament en el disseny i en la implantació dels plans d’emergència i d’evacuació dels centres.

h. La determinació de les prioritats en l’adopció de les mesures preventives adequades i la vigilància que siguin eficaces.

i. L’assessorament en la coordinació en matèria de prevenció dels riscs laborals amb empreses externes que desenvolupin activitats als centres del Servei de Salut i l’adopció de les mesures necessàries per a la coordinació pel que fa a la protecció i la prevenció dels riscs laborals i la informació sobre aquests als treballadors respectius.

j. Altres funcions relatives a la prevenció dels riscs laborals establides per la legislació vigent i les que li deleguin expressament.

4. Requisits

Tenir la condició de personal estatutari fix i pertànyer a alguna categoria dels subgrups A1 o A2, sanitària o de gestió i serveis. A més d’acreditar els requisits, la persona aspirant pot presentar el seu currículum juntament amb els documents que acreditin els títols —originals o còpies compulsades— que consideri oportuns.

5. Tràmit de sol·licitud

La sol·licitud per participar en el procés selectiu s’ha de presentar en el termini de vint dies naturals comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Adreçada a l’òrgan que la convoca, s’ha de formalitzar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per mitjà d’alguna de les vies que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.