Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 13849
Resolució del director general del Servei de Salut de 8 de setembre de 2015 per la qual es convoca un concurs oposició per cobrir places vacants de la categoria conductor/conductora dependents del Servei de Salut de les Illes Balears
Versió PDF
Fets i fonaments de dret
1. Per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 7 de maig de 2010 (BOIB núm. 72/2010, de 13 de maig) es va aprovar l’oferta d’ocupació pública per a l’any 2010 del personal dependent del Servei de Salut de les Illes Balears, que inclou 7 places de la categoria conductor/conductora.
En el punt segon de l’oferta d’ocupació públic es disposa que “en les categories de conductor/conductora [...], el nombre de places ofertes s’incrementarà amb aquelles que no siguin adjudicades o quedin vacants després de la resolució dels concursos de trasllats, previs al procés selectiu”.
2. Una vegada resolt el concurs de trasllats previ al procés selectiu per mitjà de la Resolució del conseller de Salut i Consum de 10 de febrer de 2011 per la qual es resol amb caràcter definitiu el concurs de trasllats voluntari per proveir places bàsiques vacants de diverses categories de personal estatutari del Servei de Salut i es publica l’adjudicació definitiva de les destinacions atorgades els participants (BOIB núm. 31/2011, d’1 de març), han quedat vacants 5 places de la categoria conductor/conductora, que acumulades a les incloses en l’oferta d’ocupació pública sumen un total de 12 places, que han de ser convocades en aquest procés selectiu.
3. Pel que fa al sistema de selecció d’aquest personal, cal atenir-se a allò que disposen la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut; la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic; i el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la seguretat social, vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003.
Per això, una vegada conclosa la negociació amb les organitzacions sindicals i exercint les competències que m’atorga la disposició addicional quarta de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria d’un concurs oposició per cobrir 12 places de la categoria conductor/conductora dependents del Servei de Salut de les Illes Balears.
2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que figuren com a annex 1 d’aquesta resolució.
3. Aprovar el barem de mèrits per a la fase de concurs, que figura en l’annex 2.
4. Fer públiques les recomanacions per tramitar les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu, que figuren en l’annex 3.
5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant de la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució, d’acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.
Palma, 8 de setembre de 2015
El director general
Julio Miguel Fuster Culebras
Per delegació del conseller de Salut i Consum (BOIB 48/2008)
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Normes generals
1.1. Es convoca un concurs oposició per cobrir 12 places vacants de personal estatutari de la categoria conductor/conductora dependents del Servei de Salut de les Illes Balears, corresponents a l’oferta d’ocupació pública per a l’any 2010, d’acord amb la distribució següent:
a) 6 places per al torn d’accés lliure, 1 de les quals correspon a la reserva per a persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %.
b) 6 places per al torn de promoció interna.
1.2. Les places no cobertes en el torn de promoció interna s’incrementaran a les oferides en el torn d’accés lliure.
1.3. Les persones aspirants només poden participar en un dels torns establits.
1.4. Les proves selectives es regeixen per aquestes bases de convocatòria i també per allò que estableixen la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut; la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’estatut bàsic de l’empleat públic; el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les institucions sanitàries de la seguretat social —vigent amb rang reglamentari i sense caràcter bàsic en virtut de la disposició transitòria sisena de la Llei 55/2003— i la resta de les disposicions que hi resultin aplicables.
1.5. A les persones aspirants que superin el procés selectiu els serà aplicable l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, la normativa declarada vigent per aquest estatut, la Llei 7/2007, a més de la normativa general d’aplicació al personal estatutari del Servei de Salut.
1.6. El director general del Servei de Salut ha de resoldre les incidències que se suscitin en el desenvolupament d’aquesta convocatòria, sense perjudici de les que corresponguin al Tribunal qualificador segons el que disposa la base 5.6.
2. Requisits de les persones aspirants
2.1. Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones aspirants han de complir els requisits següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat al qual sigui aplicable la lliure circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar (qualsevol que en sigui la nacionalitat) els cònjuges d’espanyols i de ciutadans d’altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i tenguin menys de vint-i-un anys o siguin majors d’aquesta edat i dependents.
b) Tenir complits setze anys d’edat i no sobrepassar l’edat màxima de jubilació forçosa.
c) Tenir el títol de graduat en educació secundària obligatòria (LOE), graduat en educació secundària (LOGSE), graduat escolar (Llei 14/1970), batxillerat elemental (Pla 1957) o FPI, o bé un títol equivalent o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què venci el termini per presentar sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, és necessària l’homologació del Ministeri d’Educació o d’una universitat espanyola.
d) Tenir vigent el permís de conduir de la classe B i tenir autorització per conduir vehicles prioritaris quan utilitzin aparells emissors de llums o senyals acústics especials (BTP).
e) Tenir la capacitat funcional necessària per acomplir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.
f) La persona aspirant no ha d’haver estat separada del servei, per mitjà d’un expedient disciplinari, de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, ni ha d’estar inhabilitada amb caràcter ferm per acomplir funcions públiques ni per a la professió en qüestió.
g) En el cas de les persones d’altres estats esmentats en el paràgraf a, la persona aspirant no ha d’estar inhabilitada per cap sanció o pena per accedir a funcions o a serveis públics en un estat de la Unió Europea, ni ha d’haver estat separada de cap de les seves administracions ni de cap dels seus serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria per mitjà d’una sanció disciplinària.
h) Cal satisfer els drets d’examen per l’import que es detalla en la base 3.8, llevat que es tracti de persones amb una discapacitat igual o superior al 33 %, que estan exemptes de pagar taxes.
2.2. Les persones aspirants que es presentin en el torn de promoció interna han de complir també els requisits següents:
a) Tenir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut.
b) Pertànyer a una categoria diferent de la convocada del mateix grup de classificació.
c) Estar en la situació de servei actiu en la categoria en la qual tenguin la plaça fixa o tenir reserva de plaça en aquesta categoria.
d) Haver prestat servei amb nomenament com a personal estatutari fix durant dos anys en la categoria de procedència.
2.3 Les persones que es presentin en el torn de reserva per a persones amb discapacitat han de tenir reconegut un grau de discapacitat igual o superior al 33 %.
2.4 Els requisits exigits per participar en aquesta convocatòria s’han de complir en el terme final del termini per presentar sol·licituds i s’han de mantenir al llarg de tot el procés selectiu fins a la presa de possessió de la plaça adjudicada. En cas contrari, es perdran tots els drets derivats de la convocatòria.
3. Sol·licituds
3.1. Les persones interessades a participar en aquest procés selectiu han d’emplenar la sol·licitud per participar en les proves selectives i pagar la taxa dels drets d’examen. En qualsevol cas, cal presentar la sol·licitud en temps i forma segons el que estableixen els apartats següents.
3.2. La sol·licitud es pot emplenar per mitjà del tràmit telemàtic publicat en el web <www.ibsalut.es> seguint les recomanacions que es publiquen en l’annex 3 d’aquesta resolució. Una vegada completat el tràmit telemàtic és imprescindible presentar dins del termini per una de les vies a què es refereix el punt 3.7 una còpia de la sol·licitud telemàtica, una del document d’identitat (DNI o NIE), una del títol i el justificant d’haver pagat les taxes. La sol·licitud també es pot emplenar manualment; per això el formulari està disponible imprès en paper a la seu dels Serveis Centrals del Servei de Salut (carrer de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma), a les gerències d’atenció primària i d’atenció especialitzada i a la Gerència d’Atenció a Urgències 061.
3.3. Les persones aspirants han d’assenyalar en la sol·licitud el torn en què es presenten a les proves selectives. Les persones que no ho indiquin seran incloses en el torn d’accés lliure.
3.4. Les persones aspirants també han d’assenyalar en la sol·licitud l’illa on volen fer l’examen (Mallorca, Menorca o Eivissa). Si no ho indiquen, s’entendrà que l’elecció és Mallorca.
3.5. Independentment del torn en el qual es presentin, les persones aspirants que necessitin adaptacions de temps o de mitjans per participar en les proves selectives ho han d’assenyalar en la sol·licitud.
3.6. El termini per presentar sol·licituds és d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s’ha d’entendre que el termini es prorroga al primer dia hàbil següent.
3.7. Les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu s’han de presentar en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o bé per qualsevol de les vies que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les sol·licituds que es presentin mitjançant les oficines de Correus han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les. Les sol·licituds subscrites per les persones residents a l’estranger es poden presentar a les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars espanyoles a l’estranger. Les persones aspirants han de conservar el seu exemplar de la sol·licitud per si els el requerissin en qualsevol moment del procés selectiu.
3.8. La taxa dels drets d’examen d’aquesta convocatòria és de 11,29 € per a les persones aspirants del torn d’accés lliure i de 5,65 € per a les persones aspirants del torn de promoció interna. Les que tenguin una discapacitat igual o superior al 33 % estan exemptes de pagar taxes.
3.9. Els drets d’examen s’han d’ingressar per mitjà del document unificat d’ingrés (model 046) habilitat amb aquest efecte, que es pot emplenar telemàticament seguint les recomanacions que es publiquen en l’annex 4 d’aquesta resolució. Aquest document també es pot emplenar manualment en un imprès a l’efecte, que està a disposició a la seu dels Serveis Centrals del Servei de Salut (carrer de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma), a les gerències d’atenció primària i d’atenció especialitzada i a la gerència d’atenció a urgències 061.
3.10. En la casella “Concepte” del document unificat d’ingrés, les persones aspirants han de consignar el codi “OPNN” per al torn d’accés lliure i “OPNR” per al torn de promoció interna. Una vegada emplenat el document, s’ha d’efectuar l’ingrés de la taxa corresponent a qualsevol d’aquestes entitats bancàries: Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”; Banco Mare Nostrum “BMN”; BBVA; Banco Popular Español (Banco de Crédito Balear) o Banca March.
3.11. En tot cas, el justificant del pagament de la taxa s’ha d’adjuntar a la sol·licitud de participació en les proves selectives. Les persones aspirants han de conservar una còpia d’aquest justificant.
3.12. Les persones aspirants queden vinculades a les dades que hagin fet constar en la sol·licitud i poden demanar que es modifiquin només per mitjà d’un escrit motivat presentat en el termini per registrar les sol·licituds. Es prendrà en consideració el domicili que figuri en la sol·licitud com l’únic vàlid a efecte d’enviar-hi notificacions; seran responsabilitat exclusivament de la persona aspirant els errors en la consignació del domicili i no comunicar qualsevol canvi de domicili.
3.13. En la sol·licitud —que s’ha d’emplenar degudament— la persona aspirant ha d’esmentar expressament que compleix tots els requisits i les condicions que s’exigeixen en cada cas, a més d’al·legar la titulació que té i que l’habilita per accedir a la categoria. A més, ha d’adjuntar els documents següents:
a) Fotocòpia del document nacional d’identitat o —en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola— del document oficial que n’acrediti la identitat, l’edat i la nacionalitat. Els familiars que, d’acord amb la base 2.1.a, tenguin dret a participar en el procés selectiu han de presentar una fotocòpia compulsada d’algun document que acrediti el vincle de parentiu o, si de cas, del fet de ser dependents d’aquests familiars.
b) Resguard acreditatiu dels drets d’examen (exemplar per a l’Administració del document unificat d’ingrés), en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que justifiqui que s’ha efectuat el pagament.
c ) Còpia compulsada de la titulació requerida.
3.13. Per a la reserva per a persones amb discapacitat, les persones aspirants, amb independència del torn en el que es presentin, han de presentar també el certificat que acrediti el reconeixement de la condició legal de discapacitat en un nivell igual o superior al 33 %.
3.14. Per al torn de promoció interna, les persones aspirants han de presentar també els documents següents:
a) Fotocòpia compulsada del nomenament per ocupar una plaça fixa com a personal estatutari en una categoria diferent de la convocada del mateix grup de classificació.
b) Certificat original o còpia compulsada dels serveis prestats, expedit per la gerència o per la direcció de gestió de la institució corresponent. La gerència de la destinació actual de la persona aspirant pot certificar prestacions de serveis anteriors a la incorporació a aquesta darrera sempre que constin en el seu expedient personal o que els acrediti fefaentment. En el supòsit que no rebi a temps el certificat sol·licitat, la persona aspirant ha d’adjuntar una fotocòpia compulsada d’aquesta sol·licitud, en la qual ha de figurar llegible el segell de registre d’entrada, sense perjudici que posteriorment —una vegada emès el certificat requerit— l’hagi d’aportar per unir-lo a l’expedient.
4. Admissió de les persones aspirants
4.1. Una vegada vençut el termini per presentar sol·licituds, el conseller de Salut ha de dictar la resolució per la qual s’aprovaran les llistes provisionals de persones admeses i excloses del procés selectiu, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els webs <http://opoibsalut.caib.es>, <http://opoibsalut.illesbalears.cat> i <www.ibsalut.es> i en el tauler d’anuncis dels Serveis Centrals del Servei de Salut. En la llista provisional de persones admeses han de figurar el nom i els llinatges i el número del document d’identitat. En la llista provisional de persones excloses ha de figurar també la causa de l’exclusió. Amb la finalitat d’evitar errors i, si se’n produeixen, fer possible que s’esmenin en el termini i en la manera procedents, les persones aspirants han de comprovar no només que no figuren en la llista de persones excloses sinó que, a més, consten en la de persones admeses.
4.2. A partir de l’endemà de la data en què s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la resolució a què es refereix el punt anterior, les persones aspirants disposen d’un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions —que no tendran caràcter de recurs— o per esmenar el defecte que hagi motivat l’exclusió. Les reclamacions que es presentin s’han d’entendre rebutjades quan les persones que les hagin presentat no apareguin com a admeses en la resolució en què es publiquin les llistes definitives. Les persones que no esmenin els defectes en el termini establit seran excloses del procés selectiu. Així mateix, les que hagin detectat errors en la consignació de les seves dades personals ho poden manifestar en aquest mateix termini. Els errors de fet es poden esmenar en qualsevol moment, d’ofici o a petició de la persona interessada.
4.3. Una vegada vençut el termini a què es refereix l’apartat anterior, el conseller de Salut ha de dictar la resolució per la qual s’aprovaran les llistes definitives de persones admeses i excloses del procés selectiu, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els webs <http://opoibsalut.caib.es>, <http://opoibsalut. illesbalears.cat> i <www.ibsalut.es> i en el tauler d’anuncis de la seu dels Serveis Centrals del Servei de Salut. Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs de reposició davant del conseller de Salut en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data en què s’hagi publicat, tot i que poden interposar-hi directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de la data de publicació.
4.4. Les persones aspirants que es presentin en el torn de promoció interna i que no acreditin que compleixen els requisits específics establits en la base 2.2 seran incloses en la llista provisional de persones excloses pel torn. En aquest cas, independentment del dret a esmenar defectes o a presentar reclamacions contra l’exclusió, les persones aspirants poden pagar la taxa del torn d’accés lliure dins del termini de deu dies a què es refereix la base 4.2. Si finalment són incloses en les llistes definitives de persones aspirants admeses en el torn de promoció interna, tendran dret a sol·licitar que se’ls torni la taxa del torn d’accés lliure, d’acord amb el que disposa la base 4.7. Si han estat excloses de la llista definitiva del torn de promoció interna, seran incloses d’ofici en la llista definitiva de persones admeses per al torn d’accés lliure i podran sol·licitar que se’ls torni la taxa del torn de promoció interna d’acord amb el que disposa la base 4.7.
4.5. Les persones aspirants que, en el torn d’accés lliure o de promoció interna, optin per la reserva per a persones amb discapacitat i no acreditin que compleixen els requisits específics establits en la base 2.3 seran incloses en la llista provisional de persones excloses. En aquest cas, independentment del dret a esmenar defectes o a presentar reclamacions contra l’exclusió, les persones aspirants poden pagar la taxa del torn corresponent dins del termini de deu dies a què es refereix la base 4.2. Si finalment són incloses en les llistes definitives de persones aspirants admeses en la reserva per a persones amb discapacitat, tendran dret a sol·licitar que se’ls torni la taxa abonada, d’acord amb el que disposa la base 4.7. Si han estat excloses de la reserva per a persones amb discapacitat, seran incloses d’ofici en la llista definitiva de persones admeses del torn corresponent.
4.6. El fet de figurar en la llista de persones admeses no suposa que es reconegui que compleixen els requisits exigits en el procediment que es convoqui a l’empara d’aquestes bases. Si de la documentació que ha de presentar segons la base 12 es desprèn que una persona aspirant no compleix algun dels requisits, perdrà tots els drets que es puguin derivar de participar en aquest procediment.
4.7. És procedent tornar la taxa d’inscripció en els casos en què s’hagi exclòs la persona aspirant de les proves selectives convocades. La sol·licitud de devolució s’ha de presentar en el Servei de Salut en el termini de 20 dies naturals comptadors des de l’endemà de la data en què es publiqui en el Butlletí Oficial de les Illes Balears la llista definitiva de persones excloses, d’acord amb l’article 338 undecies de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de determinades taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 163/1998, de 24 de desembre).
5. Tribunal qualificador
5.1. El Tribunal qualificador, que depèn del director general del Servei de Salut, és l’òrgan encarregat de dur a terme el procés selectiu. Actua amb autonomia funcional i els acords que adopti vinculen l’òrgan del qual depèn, sense perjudici de les facultats de revisió establides legalment.
5.2. Tots els membres del Tribunal han de pertànyer a aquest a títol individual i l’actuació d’aquells s’ha d’ajustar als principis d’imparcialitat, professionalitat, objectivitat, agilitat i eficàcia.
5.3. Tots els membres del Tribunal han de tenir la condició de personal funcionari de carrera o estatutari fix de les administracions públiques o dels serveis de salut, o de personal laboral dels centres vinculats al Sistema Nacional de Salut, amb una plaça o una categoria per a la qual s’exigeixi tenir un títol de nivell acadèmic igual o superior al que s’exigeix per a l’ingrés.
5.4. El Tribunal està integrat per cinc membres titulars i els suplents respectius: president i quatre vocals —uns dels quals ha de ser designat pel Tribunal com a secretari—, tots nomenats pel director general del Servei de Salut. La relació nominal dels membres es publicarà en el BOIB amb una antelació d’un mes, com a mínim, a la data del primer examen.
5.5. Els membres del Tribunal i els seus assessors s’han d’abstenir d’intervenir i ho han de notificar a l’autoritat convocant quan hi concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28.2 de la Llei 30/1992. En tot cas, el president pot sol·licitar als membres del Tribunal una declaració expressa de no estar incursos en cap d’aquestes circumstàncies. Així mateix, les persones aspirants poden recusar els membres del Tribunal quan hi concorri alguna d’aquestes circumstàncies. L’abstenció i la recusació dels membres del Tribunal es regula per mitjà dels articles 28 i 29 de la Llei 30/1992 i els articles 22 i 23 de la Llei 3/2003.
5.6. L’actuació del Tribunal s’ha d’ajustar a la Llei 30/1992 pel que fa al funcionament dels òrgans col·legiats. Per constituir-se de manera vàlida amb la finalitat de dur a terme sessions i deliberacions i adoptar acords és necessària l’assistència del president i del secretari —o de qui els substitueixin— i almenys la meitat dels membres, titulars o suplents indistintament. Els acords s’han d’adoptar per majoria de vots dels membres presents en cada sessió.
5.7. Corresponen al Tribunal les funcions següents:
a) Determinar de manera concreta el contengut de les proves i la qualificació.
b) Valorar els mèrits al·legats per les persones aspirants d’acord amb el barem de mèrits que s’estableix en l’annex 2 d’aquesta resolució.
c) Resoldre els dubtes que sorgeixin en l’aplicació d’aquestes bases i en la manera d’actuar en els casos no prevists.
d) Adoptar totes les mesures necessàries per garantir que el procés selectiu es desenvolupi de manera correcta.
5.8. En els casos en què justificadament —a causa del volum o la dificultat tècnica de les proves— sigui aconsellable, el Tribunal pot disposar que s’incorporin assessors especialistes a les tasques, els quals s’han de limitar a prestar col·laboració en les seves especialitats tècniques, per la qual cosa tenen veu però no vot. Aquests assessors han de tenir una titulació acadèmica de nivell igual o superior a l’exigida per optar a les places oferides. La designació d’aquests assessors s’ha de comunicar al conseller de Salut, que ha de dictar una resolució sobre aquest afer i ordenar que es publiqui en els webs <http://opoibsalut.caib.es>, <http://opoibsalut. illesbalears.cat> i <www.ibsalut.es> i en el tauler d’anuncis de la seu dels Serveis Centrals del Servei de Salut. Així mateix, el Tribunal pot sol·licitar que es designin col·laboradors per a les tasques de vigilància, coordinació o altres de similars que resultin necessàries per al desenvolupament de les proves selectives.
5.9. Els exàmens es fan de manera descentralitzada, a Mallorca, a Menorca i a Eivissa. El Tribunal ha de designar un vocal —entre els titulars o, si cal, entre els suplents— per desplaçar-se a l’illa corresponent per a cada un dels exercicis. La tasca d’aquests membres desplaçats s’ha de limitar a supervisar que l’exercici es desenvolupi correctament, a recollir els exàmens i a entregar-los al Tribunal.
5.10. El Servei de Salut ha de donar suport tècnic al Tribunal. Als efectes de comunicacions i incidències, el Tribunal té la seu a les dependències dels Serveis Centrals (carrer de la Reina Esclarmunda, 9, de Palma).
5.11 Tots els membres del Tribunal, els assessors i el personal col·laborador han de percebre les dietes que els pertoquin per assistir a les sessions, d’acord amb el que preveu la normativa vigent sobre indemnitzacions per raó del servei.
5.12 Els membres del Tribunal han de mantenir la confidencialitat i el sigil professional en tot allò referent a les qüestions tractades en les reunions, de tal manera que no poden utilitzar fora d’aquestes la informació de què disposin com a membres del Tribunal referida al procés selectiu per al qual han estat nomenats.
5.13 Contra els actes que dicti el Tribunal durant el desenvolupament del procés selectiu no es pot interposar cap recurs, excepte que per la seva naturalesa puguin ser considerats definitius o de tràmit qualificat, d’acord amb l’article 107.1 de la Llei 30/1992. En aquest cas, les persones aspirants afectades poden interposar un recurs d’alçada davant del conseller de Salut en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació o de notificació de l’acte.
5.14. Les organitzacions sindicals amb representació a la Mesa Sectorial de Sanitat poden exercir en qualsevol moment funcions de vigilància per vetlar perquè el procediment selectiu es desenvolupi correctament.
6. Sistema selectiu
6.1. El procediment selectiu és el de concurs oposició; per tant, consta d’una primera fase d’oposició i d’una segona fase de concurs. La qualificació final s’obté sumant les puntuacions obtengudes en ambdues fases.
6.2. La fase d’oposició consisteix en un sol exercici de caràcter obligatori i eliminatori en el qual cal contestar un qüestionari de tipus test de 75 preguntes més 10 preguntes de reserva —que també cal contestar—, amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és la correcta. Les preguntes versen sobre les matèries pròpies del temari aprovat en l’annex de la Resolució del conseller de Salut i Consum de 27 de maig de 2015, publicada en el BOIB núm. 88/2015, de 13 de juny. En el cas de les persones aspirants que participin en el torn de promoció interna, l’exercici no inclourà preguntes sobre el contengut dels temes 1 a 8.
6.3. Aquesta prova es pot fer en torns diferents. En aquest cas, el Tribunal n’informaria en l’anunci de l’exercici.
6.4. La valoració d’aquesta prova és de 0 a 55 punts; per superar l’exercici s’ha d’assolir la puntuació mínima de 27,5 punts. Cada resposta correcta es valora amb 0,733 punts. Les contestacions errònies es penalitzen amb una quarta part del valor d’una resposta correcta. Les respostes en blanc i les que contenguin més d’una alternativa marcada no es valoren.
6.5. El temps total per fer l’exercici és de 105 minuts, inclòs el corresponent a les preguntes de reserva.
6.6. Per facilitar la presentació d’impugnacions, les persones aspirants poden conservar el qüestionari de preguntes.
6.7. La fase de concurs consisteix en la valoració dels mèrits que les persones aspirants acreditin, referits al darrer dia del termini per presentar sol·licituds. De la valoració s’encarrega el Tribunal mateix i ha d’aplicar els barems que es publiquen en l’annex 3.
6.8. La puntuació màxima possible que es pot obtenir en la fase de concurs és de 45 punts. En cap cas la puntuació obtenguda en la fase de concurs no es pot aplicar per assolir la puntuació mínima de la fase d’oposició.
7. Desenvolupament de les proves
7.1. Segons la base 3.4, els exàmens es fan de manera descentralitzada, a Mallorca, a Menorca i a Eivissa. Les persones aspirants han d’haver assenyalat en l’espai de la sol·licitud destinat a l’efecte l’illa que trien; si no han marcat cap opció, s’entendrà que l’elecció és Mallorca. D’altra banda, les persones aspirants que el dia de l’examen s’hagin de trobar per causes justificades en una illa diferent a la que hagin triat i puguin fer l’exercici en aquella illa, ho han de comunicar al Tribunal amb una anticipació mínima de deu dies respecte de la data de l’examen, o bé amb la major anticipació possible quan es motivi una causa sobrevenguda que impossibiliti comunicar-la amb l’anticipació indicada.
7.2. En la resolució en què es publiqui la llista definitiva de persones admeses i excloses de les proves selectives, el conseller de Salut ha d’establir la data, l’hora i el lloc en què es farà l’exercici de la fase d’oposició. Aquesta resolució s’ha de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en els webs <http://opoibsalut.caib.es>, <http://opoibsalut.illesbalears.cat> i <www.ibsalut.es> i en el tauler d’anuncis de la seu del Tribunal.
7.3. En el termini dels cinc dies hàbils següents a l’exercici, el Tribunal ha de publicar les respostes correctes en el tauler d’anuncis de la seu del Tribunal i en els webs <http://opoibsalut.caib.es>, <http://opoib salut.illesbalears.cat> i <www.ibsalut.es>. Les persones aspirants disposen d’un termini de tres dies hàbils a partir de l’endemà de la data de publicació de les respostes correctes per plantejar impugnacions fundades contra les preguntes formulades o les respostes del Tribunal. Aquestes impugnacions s’han d’adreçar a la seu del Tribunal documentades degudament.
7.4. Una vegada vençut el termini per presentar impugnacions, el Tribunal disposa de set dies hàbils per fer públiques —als llocs indicats en el paràgraf anterior— les qualificacions de les persones aspirants que hagin fet l’exercici, en les quals ha d’indicar les preguntes anul·lades pel Tribunal basant-se en les impugnacions presentades.
7.5. El Tribunal ha de respectar els principis d’igualtat, objectivitat i transparència durant tot el procés selectiu, per a la qual cosa ha d’adoptar les mesures oportunes per garantir que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense conèixer la identitat dels examinands. El Tribunal ha d’excloure els examinands en els fulls d’examen dels quals figurin noms, marques o signes que permetin conèixer-ne la identitat. Així mateix, el Tribunal ha d’adoptar les mesures necessàries per evitar que s’utilitzi qualsevol mitjà (inclosos els electrònics) durant les proves que pugui desvirtuar l’aplicació dels principis d’igualtat, mèrit i capacitat, i també per garantir la transparència de les proves selectives.
7.6. Els examinands poden triar respondre l’exercici en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears. A l’efecte, han d’indicar en la sol·licitud per participar en el procés selectiu l’idioma en què volen fer la prova.
7.7. El dia assenyalat per participar en l’exercici, els examinands han de presentar el seu document nacional d’identitat, el passaport o algun document oficial la base de dades del qual pertanyi al Ministeri de l’Interior, en el qual s’hagi incorporat la seva fotografia corresponent. En qualsevol moment el Tribunal pot requerir un examinand que acrediti la seva identitat.
7.8. Els examinands seran convocats per a cada exercici en crida única i serà exclòs de les proves selectives qui no hi comparegui.
7.9. El Tribunal ha d’establir en l’exercici les adaptacions de temps i de mitjans per als examinands amb discapacitat que ho hagin expressat en la sol·licitud de participació i que el Tribunal consideri necessàries. A l’efecte, el Tribunal pot sol·licitar l’assessorament del Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut. Les adaptacions no han de desvirtuar el caràcter de les proves, la finalitat de les quals és valorar l’aptitud de les persones aspirants per a les funcions pròpies de la plaça a la qual opten.
7.10. Si en qualsevol moment del procés selectiu el Tribunal té coneixement o dubtes fundats que algun dels examinands no compleix algun dels requisits exigits en la convocatòria, pot requerir-li els documents que acreditin que el compleix. En el cas que no quedi acreditat, el Tribunal —amb l’audiència prèvia de l’examinand— ha d’elevar al conseller de Salut una proposta motivada per excloure’l del procés selectiu, en la qual l’informi de les inexactituds o les falsedats consignades per l’examinand en la sol·licitud d’admissió a les proves selectives. En aquest cas, mentre el conseller no dicti la resolució corresponent la persona aspirant pot continuar participant condicionalment en el procés selectiu. Contra la resolució d’exclusió del procés selectiu —que exhaureix la via administrativa—, la persona interessada pot interposar un recurs de reposició davant del conseller de Salut i Consum en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data en què s’hagi publicat, o bé directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de la publicació.
8. Llista de persones aspirants que han superat la fase d’oposició
8.1. Una vegada acabat l’exercici de la fase d’oposició i resoltes les al·legacions, el Tribunal ha de fer pública —en els webs <http://opoibsalut.caib.es>, <http://opoibsalut.illesbalears.cat> i <www.ibsalut.es> i en el tauler d’anuncis de la seu del Tribunal— la llista de persones que l’hagin superada referida a cada un dels torns. Aquesta llista ha d’incloure el nom i els llinatges, el número del document d’identitat i la puntuació obtenguda.
8.2. Hauran superat la fase d’oposició —la puntuació màxima de la qual és de 55 punts— totes les persones que hagin aprovat l’exercici (únic, obligatori i eliminatori), és a dir, que hagin obtengut almenys 27,5 punts.
9. Fase de concurs: valoració de mèrits
9.1. En un termini de 20 dies hàbils comptador a partir de l’endemà de la data de publicació de la llista de persones aprovades en la fase d’oposició, aquestes han d’acreditar els mèrits que s’indiquen a l’annex 3 per a la fase de concurs presentant els documents originals o fotocòpies compulsades en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per algunes de les vies que preveu l’article 38.4 de la Llei 30/1992.
9.2. Les persones que participin en el torn de promoció interna no han d’aportar els certificats de serveis prestats que ja hagin presentat durant el termini per presentar les sol·licituds.
9.3. Els mèrits s’han d’acreditar i valorar sempre amb referència al final del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu. No es valoraran els mèrits que no hagin estat presentats en la manera establida en aquest termini. En el supòsit que, una vegada sol·licitada l’acreditació de mèrits, no s’hagi rebut a temps el certificat sol·licitat, les persones aspirants han d’adjuntar una fotocòpia compulsada de la sol·licitud, en la qual ha de figurar llegible el segell de registre d’entrada, sense perjudici que posteriorment —una vegada emès el certificat requerit— l’hagin d’aportar per unir-lo a l’expedient.
9.4. El Tribunal pot requerir a les persones aspirants qualsevol tipus d’aclariment sobre la documentació presentada. Si no s’atén el requeriment no es valorarà el mèrit corresponent, ja que el Tribunal només ha de valorar o demanar aclariments sobre els mèrits al·legats en temps i forma per les persones aspirants. Qui hagi consignat dades falses en el full d’autobaremació o en els documents acreditatius dels mèrits serà exclòs del procés selectiu, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.
9.5. El Tribunal pot exigir una còpia traduïda per un traductor jurat dels documents acreditatius de mèrits que estiguin redactats en un idioma diferent als oficials de les Illes Balears.
9.6. Una vegada acabada la valoració dels mèrits, el Tribunal publicarà en el web <www.ibsalut.es> les llistes provisionals de puntuacions obtengudes en la fase de concurs referides a cada torn. Les persones aspirants disposaran llavors d’un termini de set (7) dies hàbils per presentar al·legacions relatives a la puntuació de la fase de concurs i, si ho consideren necessari, per sol·licitar la revisió de l’expedient administratiu. Una vegada vençut aquest termini i resoltes les al·legacions, el Tribunal publicarà en el web <www.ibsalut.es> les llistes definitives de puntuacions obtengudes en la fase de concurs referides a cada torn.
10. Resolució del concurs oposició
10.1. Una vegada acabat el procés selectiu, el Tribunal ha de fer pública en els llocs indicats en la base 9.5 la llista de persones aspirants que han superat el procés selectiu, referida a cada un dels torns, i elevar-la al conseller de Salut. Aquesta llista ha de contenir com a màxim tantes persones aprovades com places s’hagin convocat.
10.2. A fi d’assegurar que es cobreixen totes les places convocades, quan es produeixin renúncies o quan de la documentació exigida en la base 12.2 es desprengui que alguna de les persones seleccionades no compleix els requisits per ser nomenada com a personal estatutari fix, el Tribunal també ha de publicar en els llocs indicats més amunt una llista complementària de les persones aspirants que segueixin per puntuació a les propostes. Aquesta llista també s’ha d’elevar al conseller de Salut.
10.3. L’ordre final de prelació de les persones aspirants que resultin seleccionades en el procediment de concurs oposició és determinat per la suma de les puntuacions de la fase d’oposició i de la fase de concurs.
10.4. Les persones aspirants que hagin participat per mitjà de la reserva per a persones amb discapacitat i no hagin obtengut plaça però hagin aconseguit una puntuació igual o superior a la d’alguna de les aspirants del seu mateix torn seran incloses pel seu ordre de puntuació en la llista de persones aprovades del torn corresponent.
10.5. En els casos d’empat en la puntuació final, l’ordre s’estableix tenint en compte la puntuació més alta en l’apartat 1 del barem de mèrits (experiència professional); si persisteix l’empat, l’ordre s’estableix tenint en compte la puntuació total de la fase de concurs; si tot i així l’empat es manté, s’ha de resoldre a favor de la persona aspirant de més edat. Finalment, en cas necessari el Tribunal resoldria l’empat per sorteig.
11. Publicació de la llista de persones aspirants que han superat les proves selectives i places que s’ofereixen
11.1. Una vegada rebuda la llista de persones aspirants seleccionades confeccionada pel Tribunal, el conseller de Salut ha de dictar la resolució per aprovar la llista de persones aspirants que han superat el procés selectiu, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. En aquesta resolució s’ha de presentar a totes les persones seleccionades la llista de places que s’ofereixen, que han de ser sempre places bàsiques de la categoria estatutària corresponent.
11.2. En el termini de 20 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data en què es publiqui aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes les Balears, les persones aspirants seleccionades i les que figurin en la llista complementària han de presentar els documents següents:
a) Fotocòpia del document nacional d’identitat o —en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola— d’un document oficial que n’acrediti la identitat, l’edat i la nacionalitat. Els familiars que, d’acord amb la base 2.1.a, tenguin dret a participar en el procés selectiu han de presentar una fotocòpia compulsada d’algun document que acrediti el vincle de parentiu o, si n’és el cas, el fet de ser dependents d’aquests familiars.
b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en aquesta convocatòria o certificat acadèmic que acrediti haver completat tots els estudis per obtenir el títol.
c) Declaració jurada o promesa de la persona aspirant de no haver estat separada —per mitjà d’un expedient disciplinari— del servei de qualsevol servei de salut o administració pública en els sis anys anteriors a la convocatòria, i de no estar inhabilitada amb caràcter ferm per exercir funcions públiques ni per a la professió corresponent.
d) Llista en la qual triïn —de major a menor interès— els llocs de feina oferits. Cal incloure-hi totes les places.
11.3. Si no es presenta la documentació en el termini establit —excepte en els casos de força major, que han de ser constatats degudament i, si és procedent, apreciat per l’Administració per mitjà d’una resolució motivada— o si en examinar la documentació es dedueix que la persona aspirant no compleix algun dels requisits, no pot ser nomenada com a personal estatutari, per la qual cosa cal anul·lar les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.
11.4. Abans d’efectuar els nomenaments, el Servei de Prevenció de Riscs Laborals del Servei de Salut ha d’emetre un certificat que acrediti que la persona aspirant té capacitat funcional per acomplir les tasques del lloc de feina i l’ha de remetre a l’òrgan convocant. A l’efecte, la persona aspirant s’ha de presentar el dia i l’hora en què la citin; si no hi compareix o si del certificat es desprèn que no té capacitat funcional, no podrà ser nomenada personal estatutari.
12. Nomenament de personal estatutari fix, adjudicació de places i presa de possessió
12.1. Una vegada acabat el procés selectiu i revisada i conformada la documentació requerida en la base 12.2, les persones que l’hagin superat han de ser nomenades com a personal estatutari fix del Servei de Salut per mitjà d’una resolució del conseller de Salut, que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
12.2. En aquesta resolució també s’han d’adjudicar les places, que tenen caràcter definitiu. L’adjudicació de les places s’efectua d’acord amb els criteris següents:
a) Cal elaborar dues llistes independents de persones seleccionades: una amb les que han accedit per mitjà del torn de promoció interna i una altra amb les que ho han fet per mitjà del torn d’accés lliure.
b) Cada llista s’ha d’ordenar segons la puntuació total obtenguda en el procés selectiu, independentment que les persones aspirants hi hagin optat per la reserva per a persones amb discapacitat.
c) L’adjudicació de les places s’ha d’efectuar segons l’ordre final de prelació de les persones seleccionades, d’acord amb la petició de destinació i tenint en compte els llocs vacants que s’ofereixin.
d) Les persones seleccionades que accedeixin pel sistema de promoció interna han de tenir preferència per triar la plaça respecte a les persones seleccionades pel sistema general d’accés lliure, de conformitat amb l’article 34.6 de la Llei 55/2003.
12.3. La presa de possessió s’ha d’efectuar en el termini d’un mes comptador des de la data en què la resolució d’adjudicació de places s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Perden aquest dret les persones que no s’incorporin a la seva destinació en aquest termini, excepte en els casos d’impossibilitat acreditada i apreciada per l’òrgan convocant. Abans de prendre possessió de la plaça, la persona seleccionada ha de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni que du a terme cap activitat en el sector públic de les que comprèn l’article 1 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques. Si du a terme alguna activitat privada —inclosa la de caràcter professional— ho ha de declarar en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de la presa de possessió perquè l’òrgan competent acordi la declaració de compatibilitat o d’incompatibilitat.
12.4. D’acord amb l’article 17.2.a del Reial decret llei 1/1999, el personal estatutari que —d’acord amb el que disposa l’apartat anterior— obtengui una destinació definitiva no pot participar en els concursos de provisió de places durant un termini mínim d’un any comptador des del dia en què prengui possessió de la plaça bàsica.
Sol·licitud d’admissió a processos selectius per a places de personal estatutari fix del Servei de Salut de les Illes Balears
Solicitud de admisión a procesos selectivos para plazas de personal estatutario fijo del Servicio de Salud de las Islas Baleares
|
Data de la publicació de la convocatòria (BOIB) / Fecha de la publicación de la convocatoria (BOIB) |
|
|
Categoria a la qual em present / Categoría a la que me presento |
|
|
Sistema d’accés / Sistema de acceso |
|
|
Torn lliure / Turno libre |
Torn de promoció interna / Turno de promoción interna |
|
Torn lliure / turno libre o Torn lliure amb reserva per a discapacitats / Turno libre con reserva para discapacitados o
|
Torn promoció interna / turno promoción interna o Torn promoció interna amb reserva per a discapacitats / Turno promoción interna con reserva para discapacitados o
|
|
Dades personals / Datos personales |
|||||||||||||||
|
1r llinatge 1r apellido |
2n llinatge 2º apellido |
Nom Nombre |
|||||||||||||
|
Document d’identitat1 Documento de identidad |
|
Data de naixement Fecha de nacimiento |
_ _ /_ _ /_ _ _ _ |
Nacionalitat Nacionalidad |
|
Sexe Sexo |
Home / Hombre |
o |
|||||||
|
Dona / Mujer |
o |
||||||||||||||
Domicili2Domicilio |
|
||||||||||||||
LocalitatLocalidad |
|
Codi postal Código postal |
|
Municipi Municipio |
|
||||||||||
TelèfonTeléfono |
|
Adreça electrònicaDirección electrónica |
|
||||||||||||
1 DNI, NIF o passaport / DNI, NIF o pasaporte 2 Només a efectes de notificació / Solo a efectos de notificación
|
Dades acadèmiques / Datos académicos |
|
Titulació al·legada / Titulación alegada :
|
|
Nivell de català / Nivel de catalán |
|
o A o B o C o D Homologaciò de català / Homologación de catalàn: |
Per a persones amb discapacitats / Para personas con discapacidades |
|||
|
Percentatge de discapacitat Porcentaje de discapacidad |
% |
Adaptació que necessit Adaptación que necesito |
|
|
En cas de promoció interna, indicau la categoria d’origen / En caso de promoción interna, indique la categoría de origen |
|
|
|
Altres dades / Otros datos |
|||||
|
Illa on vull fer l’examen Isla donde quiero hacer el examen |
o Mallorca |
o Menorca |
o Eivissa |
Idioma de l’examen Idioma del examen |
o català / catalán o castellà / castellano |
|
Declaració / Declaración |
|
|
|
Sol·licit que se m’admeti en les proves selectives a les quals fa referència aquesta sol·licitud. Alhora, declar que són certes totes les dades d’aquest document i que complesc les condicions exigides en la convocatòria i em compromet a provar-les documentalment.. Així mateix, don el meu consentiment perquè l’Administració tracti aquestes dades a l’efecte derivat d’aquesta convocatòria. |
|
|
|
Solicito que se me admita en las pruebas selectivas a las cuales hace referencia esta solicitud. Al mismo tiempo, declaro que son ciertos todos los datos de este documento y que cumplo las condiciones exigidas en la convocatoria yme comprometo a probarlas documentalmente. Asimismo, doy mi consentimiento para que la Administración trate estos datos al efecto derivado de esta convocatoria. |
|
......................................................................., ............ d ............................................... de 2015 |
|
|
|
|
| [rúbrica] |
Conselleria de Salut i Consum / Consejería de Salud y Consumo
ANNEX 2
Barem de mèrits veure
1. Experiència professional (25 punts)
1.1. Es computa el temps de serveis prestats que les persones aspirants tenguin reconeguts fins al final del termini per presentar sol·licituds de participació en el procés selectiu, d’acord amb el barem següent:
a) Per cada mes de servei prestat a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria que aquella a la qual s’opta o en places amb el mateix contengut funcional: 0,14 punts.
b) Per cada mes de servei prestat ocupant un lloc directiu a institucions sanitàries públiques del sistema nacional de salut (només es valoren els serveis prestats si hom té el títol requerit per accedir a la categoria): 0,14 punts.
c) Per cada mes de servei prestat a centres públics no sanitaris de la Unió Europea com a personal estatutari, funcionari o laboral en la mateixa categoria o en places amb el mateix contengut funcional: 0,105 punts.
d) Per cada mes de serveis prestat a institucions sanitàries públiques de la Unió Europea en una categoria diferent a aquella a la qual s’opta: 0,07 punts.
1.2. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
a) La puntuació màxima que es pot obtenir per la totalitat dels subapartats que l’integren és de 25 punts.
b) Un mateix període de temps no pot ser valorat per més d’un dels subapartats que l’integren.
2. Formació continuada (15 punts)
2.1. Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contengut de la categoria a què s’opta, sempre que compleixin alguna de les característiques següents:
a) Han d’haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d’acord amb l’article 2 de la Llei 30/1992) o per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent. En el cas que l’activitat hagi estat organitzada per una entitat de dret públic de conformitat amb l’article 2.2 de la Llei 30/1992, la persona aspirant ha d’acreditar aquesta condició.
b) Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquelles, cosa que ha de constar en el certificat corresponent.
c) Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
2.2. A l’efecte del que disposen els apartats anteriors, es considera que estan relacionades directament amb el contengut de la categoria a la qual s’opta les activitats relacionades amb les àrees temàtiques següents: juridicoadministrativa; qualitat; prevenció de riscs laborals; informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica de nivell d’usuari; gestió del personal, i qualsevol altra que segons el parer del Tribunal estigui relacionada amb les funcions de la categoria.
2.3. Els diplomes o els certificats es valoren així:
a) Quan s’acrediti l’assistència o l’aprofitament: 0,15 punts per cada crèdit.
b) Quan s’acrediti la impartició: 0,3 punts per cada crèdit.
c) En el cas que en el diploma o en el certificat figuri el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorga un crèdit per cada deu hores. En el supòsit que hi figurin simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats. En el cas que no s’especifiquin hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.
2.4. La puntuació màxima que es pot obtenir per aquest apartat és de 15 punts.
3. Coneixements orals i escrits de català (5 punts)
Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública i els expedits o homologats per l’entitat o l’organisme públic competent en matèria lingüística del Govern de les Illes Balears, relacionats amb els nivells de coneixements que s’indiquen a continuació, fins una puntuació màxima de 5 punts:
a) Certificat B1 o equivalent: 1 punt
b) Certificat B2 o equivalent: 2 punts
c) Certificat C1 o equivalent: 3 punts
d) Certificat C2 o equivalent: 4 punts
e) Certificat LA o equivalent: 1 punts
Es valora només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu (LA), en què la puntuació s’acumula a la d’un altre certificat que s’aporti. En el cas que hi hagi dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que s’ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a l’entitat o l’organisme públic competent en matèria lingüística del Govern de les Illes Balears.
ANNEX 3
Recomanacions per tramitar la sol·licitud
1. Formularis
Atès que es preveu una gran participació en els diferents processos selectius, es recomana emplenar les sol·licituds telemàticament per agilitar la gestió i evitar possibles errors, seguint les instruccions següents:
- Els webs <http://opoibsalut.caib.es>, <http://opoibsalut.illesba lears.cat> i <www.ibsalut.es> ofereixen la possibilitat d’omplir i imprimir les sol·licituds telemàticament.
- La persona aspirant ha d’emplenar el formulari amb les dades corresponents a cada apartat seguint les instruccions que s’indiquen en el mateix formulari.
- El sistema comprova la coherència de les dades introduïdes, per la qual cosa indica els errors comesos amb relació a la convocatòria corresponent.
La sol·licitud emplenada telemàticament s’ha d’imprimir i s’ha de registrar segons el que estableix la base 3.7 i adjuntant la documentació que s’indica en les bases 3.13, 3.14 i 3.15.
2. Com omplir el document unificat d’ingrés i pagar la taxa dels drets d’examen
2.1. Com omplir el document unificat d’ingrés
Es pot omplir el document unificat d’ingrés per pagar la taxa de drets d’examen en el web de l’Agència Tributària de les Illes Balears, al qual es pot accedir directament en l’adreça <www.atib.es> o mitjançant l’enllaç facilitat en els webs <http://opoibsalut.caib.es>, <http:// opoibsalut.illesbalears.cat> i <www.ibsalut.es>. L’aplicació mostra el model corresponent a la liquidació de la taxa (model 046) i la persona aspirant ha d’omplir el formulari amb les dades de l’operació que li demanin.
2.2. Com pagar la taxa dels drets d’examen
Una vegada emplenat el document unificat d’ingrés, cal fer el pagament de la taxa amb algun dels mètodes següents:
a) Presencialment: s’ha d’imprimir el document d’ingrés i efectuar el pagament en alguna de les entitats col·laboradores: Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”; Banc Mare Nostrum BMN; BBVA; Banco Popular Español (Banco de Crédito Balear) o Banca March.
b) Pagament telemàtic:
- Mitjançant banca electrònica sempre que es disposi d’un compte operatiu per la via telemàtica amb una d’aquestes entitats bancàries: Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, “la Caixa”; Banc BMN o Banca March.
- Per mitjà d’una targeta de crèdit o de dèbit, sense tenir en compte l’entitat emissora de la targeta.
Una vegada que s’ha efectuat correctament el pagament, s’ha d’adjuntar el justificant del pagament al document d’ingrés. En tot cas, el justificant del pagament de la taxa s’ha d’adjuntar a la sol·licitud de participació en les proves selectives. Les persones aspirants han de conservar una còpia d’aquest justificant.