Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PARTICIPACIÓ, TRANSPARÈNCIA I CULTURA

Núm. 13491
Acord del Patronat de la Fundació per a l’Esport Balear pel qual s’aproven la convocatòria i les bases per a la selecció d’un director de l’Àrea de Promoció i Patrocini

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. De conformitat amb els principis constitucionals rectors per a l’accés a l’ocupació publica recollits a l’article 55 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic es convoca la selecció d’una plaça de director de l’Àrea de Promoció i Patrocini de la Fundació per a l’Esport Balear que consta en els estatuts de la Fundació.

2. L’article 22.3 de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la comunitat autònoma de les Illes Balears, disposa que en la selecció de personal directiu professional dels ens del sector públic instrumental, s’han d’atendre els principis de mèrit i capacitat, com també els criteris d’idoneïtat, competència professional i experiència, i s’ha de dur a terme mitjançant els procediments que garanteixin la publicitat i la concurrència.

3. La Fundació Balear per a l’Esport a la sessió de dia 1 de setembre de 2015  va acordar l’aprovació de la convocatòria i de les bases per a la selecció d’un director de l’Àrea de Promoció i Patrocini.

 Per tot això, es decideix aprovar el següent

Acord

1.  Aprovar la convocatòria d’un procés selectiu per cobrir la plaça de director de l’Àrea de Promoció i Patrocini com a personal directiu professional de naturalesa laboral sotmès a la relació laboral de caràcter especial d’alta direcció regulada pel Reial Decret 1382/1985, d’1 d’agost.

2. Aprovar les bases específiques que han de regir aquesta convocatòria i procés selectiu, d’acord amb el següent:

a. Requisits i condicions generals que les persones interessades han de complir a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, per ser admeses en aquest procés selectiu:

I. Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra nacionalitat en els casos que, d’acord amb l’article 57 de l’EBEP, permetin l’accés a l’ocupació pública com a personal laboral.

II. Tenir més de 18 anys d’edat complerts i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.

III. No haver estat separat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no ha de trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi en el seu Estat.

IV. Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per l’exercici de les funcions següents:

  • Promoure i desenvolupar l’esport balear, individual i col·lectiu, d’alt nivell, mitjançant l’habilitació de recursos propis derivats de l’administració o d’empreses privades que facin possible aquest objectiu.
  • Promoure la imatge esportiva de les Illes Balears o dels seus esportistes i clubs esportius.
  • Posar a disposició dels esportistes que tenguin aptituds per aconseguir un alt rendiment esportiu tots els mitjans materials, humans, tècnics, científics i la seva aplicació, per aconseguir alts nivells en les grans competicions esportives.
  • Aconseguir recursos per destinar-los a programes d’atenció, suport, investigació i innovació en matèria d’esports.
  • Tenir i mantenir un centre que promogui i doni a conèixer els èxits de l’esport balear, mitjançant la figura d’un museu o un centre d’interpretació de l’esport.
  • Supervisar, conjuntament amb la Conselleria del Govern de les Illes Balears competent en matèria d’esports, l’aplicació dels plans i programes esportius, desenvolupant segments com esport i dona i esport i discapacitat.

V. Estar en possessió del títol de llicenciatura d’educació física, de grau de ciències de l’activitat física i l’esport o de mestre en l’especialitat d’educació física o equivalents o en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

VI. Estar en possessió d’un títol de tècnic esportiu superior o un títol federatiu d’entrenador de nivell III, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què acabi el termini de presentació de les sol·licituds.

b. Sol·licituds i documentació

I. Les persones interessades a participar en aquest procés selectiu han de presentar una sol·licitud i adjuntar-hi:

1. Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no tenir la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la nacionalitat.

2. Currículum actualitzat, en què s’ha de fer constar:

  • Dades personals.
  • Llocs de treball que hagi ocupat.
  • Competències professionals i de gestió.
  • Títols acadèmics i titulacions esportives.
  • Estudis, beques obtingudes, cursos, ponències, publicacions, informes, coneixements d’idiomes i qualsevol altre mèrit que consideri oportú fer-hi constar.
  • Les persones aspirants també han d’adjuntar a la sol·licitud la documentació que justifica els mèrits al·legats i que compleixen els requisits de la convocatòria.

II. Les sol·licituds s’han de presentar al Registre General de la Conselleria de Participació, Transparència i Cultura o en la forma establerta per l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

III. El termini per presentar les sol·licituds és de 10 dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Si el darrer dia de presentació de sol·licituds caigués en dia inhàbil o dissabte, el termini s’entendrà ampliat fins el dia hàbil següent.

c. L’òrgan competent per a la selecció s’ha d’ajustar a les previsions que determina l’article 60 de l’EBEP.

En el present procediment selectiu, la Comissió de selecció estarà integrada per tres membres nomenats per la persona titular de la conselleria a la qual està adscrit l’ens públic, un serà designat com a president i un altre com a secretari.  Aquesta Comissió no pot actuar sense l’assistència de la majoria dels seus membres i en qualsevol cas hi han d’estar present els president i el secretari. La Comissió pot ser assistida per assessors per a la millor avaluació dels candidats.

d. Els mèrits per valorar hauran d’estar amb consonància amb les funcions i les competències pròpies del lloc de personal directiu professional convocat.

La valoració dels mèrits en concret s’ha de fer en relació amb els estudis universitaris o de postgrau dels candidats, amb les seves titulacions esportives i amb l’experiència professional en l’àmbit de la tecnificació esportiva i del sector de la gestió administrativa i direcció de recursos humans.

e. La Comissió de selecció aplicarà en la valoració dels candidats els principis d’igualtat, mèrit i capacitat, en relació amb la idoneïtat, competència professional i l’experiència d’acord amb l’activitat a desenvolupar.  Una vegada tots el candidats admesos hagin estat valorats, la Comissió presentarà un informe d’avaluació de tots els candidats admesos a l’òrgan competent per al nomenament del directiu professional, qui resoldrà de forma motivada.

f. L’article 22.6 de la Llei 7/2010 estableix que els contractes que se subscriguin amb relació a aquest personal professional directiu han de preveure expressament que el cessament de l’òrgan que subscrigui el contracte en nom de l’entitat impliqui l’extinció de la relació laboral, ja sigui de manera immediata, ja sigui diferida a una data certa a comptar des del cessament d’aquell òrgan.

Per tant, la durada de la contractació que en resulti d’aquest procediment selectiu ha d’anar en consonància amb la durada del mandat del càrrec que dugui a terme la contractació, en conseqüència no es poden  formalitzar contractes la durada dels quals es prevegi que es perllongui més de tres mesos de de l’acabament de la legislatura corresponent, i serà necessària l’autorització prèvia del Consell de Govern en el cas que la formalització sigui per un període superior. (Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2001, BOIB núm. 44 de 12 d’abril de 2001).

3. Designar els membres de la Comissió de Valoració d’aquesta convocatòria d’acord amb la composició següent:

President

  • Sr. Miquel Àngel Campomar Cerdà, cap del Servei de Planificació i Formació

Vocal

  • Sra. Sandra Riba Àlvarez, cap del Servei de Joventut

Secretari

  • Sr. Antoni Amengual Ribas, cap del Servei d’Administració Esportiva

4. Ordenar la publicació d’aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Contra aquesta acord, que posa fi a la via administrativa es poden interposar alternativament, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes davant del mateix òrgan que dictà l’acte, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució/acord en el BOIB, o recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la seva publicació en el BOIB, d’acord amb allò que disposa l’article 8.2 a) i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 1 de setembre de  2015

La presidenta del Patronat
Esperança Camps i Barber