Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 13046
Bases Borsí per a la cobertura d'una plaça d'arquitecte tècnic

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant  Resolució de batlia núm. 1165 de data 7 d’agost de 2015, s’han aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball per a nomenaments de funcionaris interins d’arquitecte tècnic de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Cosa que fem pública

Alcúdia, 11 d’agost de 2015

El batle,
Antoni Mir Llabrés

BASES I PROGRAMA DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ PER A LA COBERTURA INTERINA DE PLACES D’ARQUITECTE TÈCNIC DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA.

PRIMERA. - OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

L’objecte de la present convocatòria és la selecció, mitjançant concurs-oposició, de personal funcionari interí per a la creació d’una borsa de treball d’arquitecte tècnic de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Escala: Administració Especial. Subescala Tècnica, especialitat arquitectura tècnica.

Grup: A, subgrup A2

La borsa de treball tindrà per objecte la cobertura de les circumstàncies que permeten el nomenament de personal funcionari interí per part de l'Ajuntament d'Alcúdia i els seus organismes autònoms dependents, d'acord amb els articles 10 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, del Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (en endavant EBEP), i 15 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de les Illes Balears (d'ara endavant LFPIB).

Les presents bases defineixen els requisits, proves, mèrits i altres aspectes procedimentals de la selecció, a més de la regulació continguda en l'EBEP i la LFPIB.

En tot el no previst en aquesta normativa, s’aplicarà supletòriament el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de funcionaris interins de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i la resta de normativa de desenvolupament de la LFPIB.

Les retribucions a percebre seran les que corresponguin en el moment de cobrir la necessitat, segons la categoria o el lloc de treball a ocupar.

SEGONA. – FUNCIONS

Es desenvoluparan les funcions a l’àrea d’urbanisme de l’Ajuntament i consistiran en les següents:

  • Informe sol·licitud de llicència d’obres i comunicacions prèvies.
  • Disciplina urbanística i inspecció d’activitats.
  • Informe d’ús activitats
  • Certificacions urbanístiques.
  • Informes llicències de primera ocupació.
  • Revisió i actualització catàlegs municipals.
  • Pla de façanes i patrimoni històric.
  • Redacció de projectes i direcció d’obres.
  • Assistència a la Comissió Insular d’Urbanisme i Patrimoni Històric del Consell de Mallorca.
  • Qualsevol altre treball propi de la seva categoria.

TERCERA. - CONDICIONS DELS ASPIRANTS

Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les següents condicions:

a) Tenir nacionalitat espanyola o la d’algun Estat membre de la Unió Europea o que, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui aplicable la lliure circulació dels treballadors.

També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, qualsevol que sigui la seva nacionalitat, sempre que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d'aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.

L'aspirant que no tingui la nacionalitat espanyola ha d'acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si s'escau.

b) Tenir 16 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.

c) Estar en possessió del títol d’arquitectura tècnica o Grau en arquitectura tècnica.

d) Posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, al seu Estat, en els mateixos termes l'accés a l'ocupació pública.

f) Abans de prendre possessió del lloc de treball, l'interessat haurà de fer constar que no està sotmès a cap supòsit d'incompatibilitat establert en la Llei 53/1984 de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques o comprometre en seu cas, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l'article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d'orfandat.

Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran de complir el darrer dia de termini de presentació d'instàncies i gaudir dels mateixos durant el període selectiu.

QUARTA. - SOL·LICITUDS

1.- Les instàncies per participar en el procés selectiu s'han de formalitzar segons el model que figura en l'Annex II de les presents bases, adreçada al Sr. Batle, i es presentaran en el registre general d'aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (en endavant LRJAP).

2.- Per ser admès, i en el seu cas, prendre part en les proves selectives corresponents, bastarà que els aspirants manifesten en les instàncies que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides en la base tercera d'aquesta convocatòria, adjuntant una còpia compulsada del seu Document Nacional d'Identitat.

3.- Els aspirants que pretenguin puntuar en la fase de concurs acompanyaran en les seves instàncies els documents acreditatius dels mèrits i serveis a tenir en compte en la fase de concurs, a més de enumerar en la sol·licitud. Els documents hauran de ser originals o còpies compulsades. Els mèrits o serveis a tenir en compte estaran referits a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. No s'admetrà cap documentació referida a mèrits un cop finalitzat el termini de presentació d'instàncies. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits.

4.- El termini per a la presentació d'instàncies serà de quinze dies hàbils comptats a partir del següent al de la publicació d'aquestes bases en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si l'últim dia de l'esmentat termini recaigués en dissabte o dia inhàbil, s'entendrà ampliat al dia hàbil immediat.

CINQUENA. - ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Batle aprovarà per resolució la relació provisional d'admesos i exclosos, que es publicarà en el Tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i la pàgina web de la Corporació (www. alcudia.net), concedint-se un termini de deu dies hàbils per a la presentació d'esmenes o reclamacions, d'acord amb el que preveu l'article 71 de la LRJAP. Un cop examinades les que s'haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva d'admesos a través dels mitjans esmentats. De no presentar cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.

Aquesta resolució determinarà el començament dels terminis i efectes de possibles impugnacions i recursos. Aquesta resolució contindrà, a més de les dades abans indicades, la designació nominativa dels membres del Tribunal qualificador, així com el lloc, data i hora de la seva constitució.

SISENA. - TRIBUNAL QUALIFICADOR

Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala tècnica corresponent.

Estarà format per:

- Un president.

- Quatre vocals, un dels quals actuarà com a secretari amb veu i vot.

Hi podrà participar un observador designat per la Junta de Personal que tindrà veu però no vot, les funcions seran observar el bon desenvolupament del procés selectiu.

Cadascun dels membres de l'òrgan de selecció tindrà el seu corresponent suplent, per cobrir les absències possibles que es puguin donar.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la LRJAP. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessori, amb veu i sense vot.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

SETENA. - PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció constarà de dues fases: concurs i oposició.

PROGRAMA DEL CONCURS-OPOSICIÓ

FASE OPOSICIÓ.

Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a contestar un qüestionari de 30 preguntes, amb respostes alternatives, referents al contingut del temari que consta en l’annex I d’aquestes bases. El temps màxim per realitzar aquest exercici serà d’una hora i mitja. La puntuació màxima serà de 20 punts, quedant eliminats els aspirants que no arribin a un mínim de 10 punts.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:

         {A-(E/3)} x 20

Q = -------------------

       P

Q: resultat de la prova

A: número de respostes encertades

E: número de respostes errònies

P: número de preguntes de l’exercici

Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic relacionat amb el temari que consta en l’annex d’aquestes bases.

El temps màxim per realitzar aquest exercici serà de dues hores. Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar-lo.

Es valorarà la capacitat de raciocini, la correcta interpretació de la normativa aplicable al cas plantejat, l’adequada formulació de conclusions i els coneixements exigits.

FASE DE CONCURS

La fase de concurs no serà eliminatòria i no podrà tenir-se en compte per superar les proves de la fase d'oposició. La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 20 punts. La valoració dels mèrits de la fase de concurs s'incorporarà a la puntuació final obtinguda per aquells aspirants que hagin superat les proves selectives eliminatòries, als efectes de determinar la qualificació final dels aspirants i l'ordre de puntuació dels mateixos. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants en la fase de concurs i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació:

Experiència professional

o Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

o Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.

o Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6  punts.

La puntuació màxima és de 6 punts

Cursos de formació

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

L’hora d’impartició es valora amb                                             0,007 punts

L’hora d’aprofitament es valora amb                                         0,005 punts

L’hora d’assistència es valora amb                                           0,002 punts

La puntuació màxima és de 4 punts

Titulacions acadèmiques oficials relacionades amb les funcions a desenvolupar

Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, sempre que tenguin relació amb les funcions a desenvolupar.

Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic, igual o superior a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.

Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.

Per cada títol propi de grau: 3,5 punts.

Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3 punts.

Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional,  o equivalent: 2,5 punts.

Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.

Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí que es pot valorar la llicenciatura o l’equivalent.

La puntuació màxima és de 8 punts

Coneixement de llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits o homologats per l’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà: 

  • Coneixements orals (certificat A1): 0,30 punts
  • Coneixements elementals (certificat B2): 0,50 punts
  • Coneixements mitjans (certificat C1): 1 punt
  • Coneixements superiors (certificat C2): 1,50 punts
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts

La puntuació màxima és de 2 punts

Total puntuació fase de concurs: 20 punts

VUITENA. - VALORACIÓ DEL CONCURS-OPOSICIÓ

Un cop acabada la fase d'oposició, el Tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquells aspirants que hagin superat la fase de l'oposició, d'acord amb el barem previst en la base setena.

Conclosa la valoració dels mèrits, el Tribunal farà pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i la pàgina web de la Corporació les puntuacions atorgades a cada aspirant, desglossant en els tres apartats assenyalats en la base setena. Els interessats podran sol·licitar revisió i/o audiència al tribunal dins els tres dies hàbils següents a aquesta publicació.

La qualificació final vindrà determinada per la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis de la fase d’oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs. En cas d’empat, aquest es resoldrà aplicant la següent graduació:

1) Millor puntuació en la fase d’oposició.

2) Millor puntuació en la fase de concurs.

3) Si persisteix l’empat finalment es procedirà al sorteig.

NOVENA.- RELACIÓ D'APROVATS I CONSTITUCIÓ DE LA BORSA DE TREBALL

Un cop finalitzada la selecció, el tribunal elevarà la seva proposta a la Sra. Tinent d'alcalde delegada de personal per resoldre la constitució de la borsa de treball. Els aspirants que conformin la borsa de treball es trobaran a l'espera de ser cridats per l'Ajuntament per ordre de puntuació quan es produeixi la necessitat de nomenament com a funcionari interí.

 

DESENA. - NOMENAMENTS INTERINS

L'ordre de preferència per efectuar les substitucions o per cobrir places vacants vindrà determinat per l'ordre de puntuació.

Els aspirants que siguin cridats a ocupar interinament un lloc de treball que exigeixi el domini funcional efectiu de la llengua catalana (nivell C1, antic nivell C, de coneixements de la llengua catalana) i no puguin acreditar-ho mitjançant l'aportació d'un certificat oficial expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedit o homologat per l'òrgan competent en matèria de política lingüística, romandran a la borsa com a disponibles i sense perdre el seu ordre de prelació, a l'espera d'una nova crida que no exigeixi l'acreditació (interinatges per a execució de programes de caràcter temporal o per excés o acumulació de tasques).

Els aspirants que siguin cridats i donin la seva conformitat al seu nomenament com a funcionari interí en el termini d'un dia hàbil (o dos dies hàbils si la crida es fa així un divendres) hauran de presentar, en el termini de tres dies hàbils comptats des del següent a l'acceptació, la següent documentació:

- Còpia autenticada o fotocòpia compulsada del títol exigit o certificació acadèmica que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets passa la seva expedició.

- Certificat mèdic acreditatiu de posseir la capacitat funcional per al desenvolupament de les funcions corresponents.

- Declaració jurada o promesa que no ha estat separat/a, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l'Estat, de les Comunitats Autònomes o de les entitats locals, i que no està inhabilitat / ada per a l'exercici de funcions públiques.

- Certificat oficial expedit per l'Escola Balear d'Administració Pública o expedit o homologat per l'òrgan competent en matèria de política lingüística, que acrediti domini funcional efectiu de la llengua catalana (nivell C1, antic nivell C, de coneixements de la llengua catalana), quan aquest requisit s'exigeixi per a ocupar interinament un determinat lloc de treball.

No podran ser nomenats qui no presentin la documentació en el termini indicat, excepte cas de força major o si es dedueix que no tenen algun dels requisits.

En la resta, el funcionament de la borsa creada es durà a terme de conformitat amb el que preveu l'article 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s'aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

La vigència màxima d'aquesta borsa serà de tres anys a comptar de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

ONZENA.- INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS

El Tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin a la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran inserits en el tauler d'edictes i la pàgina web de l'Ajuntament d'Alcúdia (www.alcudia.net), al marge de la seva publicació al BOIB quan sigui preceptiva.

En el no previst en aquestes bases serà d'aplicació la normativa reguladora de funció pública definida en l'article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.

La convocatòria de les proves selectives, l'aprovació d'aquestes bases i tots els actes administratius que es derivin podran ser impugnats pels interessats en els casos i forma que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.

 

Alcúdia, 10 d’agost de 2015

El Batle
Antonio Mir Llabrés

 

ANNEX I. TEMARI

TEMA 1.- La Constitució Espanyola de 1978: Estructura i contingut. Principis generals. Els drets i deures fonamentals dels espanyols. La reforma de la Constitució. La corona. Les corts generals. El poder judicial.

TEMA 2.- La organització territorial de l’Estat a la Constitució. Comunitats Autònomes. Estatuts d’autonomia.

TEMA 3.- L’acte administratiu: concepte, classes i elements. Motivació i notificació. Eficàcia i validesa dels actes administratius. Capacitat d’obrar davant les Administracions Públiques. Concepte d’interessat. Representació. Pluralitat d’interessats. Identificació. Declaració responsable i comunicació prèvia. Els drets dels ciutadans en les seves relacions amb les Administracions Públiques. Drets d’accés a arxius i registres públics.

TEMA 4.- El procediment administratiu comú. Principis generals. Fases. L’expedient administratiu. Còmput de terminis. Motivació i notificació. Recursos administratius.

TEMA 5.- La potestat sancionadora de les Administracions Públiques. Principis de la potestat sancionadora i del procediment sancionador. Responsabilitat patrimonial de les Administracions Públiques.

TEMA 6.- Les formes d’acció administrativa. El foment i els seus mitjans. La policia administrativa. Servei públic. Concessió de llicències. Els bens de les entitats locals.

TEMA 7.- El municipi. Conceptes i elements. Organització municipal. Competències. Autonomia municipal. El terme municipal, la població i l’empadronament.

TEMA 8.- La potestat reglamentària en l’esfera local: ordenances, reglaments i bans. Procediment d’elaboració i aprovació.

TEMA 9.- Llei 14/2000, de 21 de desembre, d’Ordenació Territorial.

TEMA 10.- Llei 6/1999, de 3 d’abril, de les Directrius d’Ordenació Territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries.

TEMA 11- Normes Subsidiàries del municipi d’Alcúdia. Títol II: Normes generals de l’edificació. Títol III: Normes de zones homogènies. Títol V: Normes d’edificació a sòl rústic. Annex I: Protecció del Patrimoni històric artístic i cultural.

TEMA 12.- Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació del sòl i reglament que desenvolupa la Llei. Intervenció preventiva en l’edificació i ús del sòl: Llicència urbanística i comunicació prèvia. Parcel·lacions urbanístiques.

TEMA 13.- La llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació del sòl i reglament que desenvolupa la Llei. La inspecció urbanística. Protecció de la legalitat urbanística i restabliment de l’ordre jurídic pertorbat. Les infraccions urbanístiques. Classes i tipus específics. Sancions urbanístiques. 

TEMA 14.- La llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació del sòl i reglament que desenvolupa la llei. Instruments de planejament urbanístic: Pla general. Plans parcials. Plans especials. Estudis de detall. Catàlegs d’elements i espais protegits.

TEMA 15.- La llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació del sòl i reglament que desenvolupa la llei. Deures legals d’ús, conservació i rehabilitació i, ordres d’execució. Avaluació dels edificis i inspecció de construccions i edificacions. Declaració d’estat ruïnós.

TEMA 16.- Llei 12/1998, de 21 de desembre, del Patrimoni Històric de les Illes Balears: Categories de protecció dels béns del Patrimoni Històric. Règim de protecció.

TEMA 17.- Llei 16/1985, de 25 de juny, del Patrimoni Històric Espanyol.

TEMA 18.- La Llei 6/1997, de 8 de juliol, del Sòl Rústic de les Illes Balears.

TEMA 19.- La llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d’instal·lació, accés i exercici d’activitats a les Illes Balears: Vinculació obres-activitats en activitats permanents. Inspeccions. Infraccions i sancions.

TEMA 20.- La Llei 38/1999, de 5 de novembre, d’Ordenació de l’edificació: Generalitats: àmbit d’aplicació, requisits bàsics de l’edificació, projecte i llicències o autoritzacions administratives. Recepció de l’obra i documentació de l’obra executada. Responsabilitat civil dels agents que intervenen en el procés d’edificació.  Reial Decret 1000/2010, de 5 d’agost sobre visat col·legial obligatori.

TEMA 21.-  Ordenança municipal reguladora dels renous i les vibracions del municipi d’Alcúdia. Ordenança municipal de publicitat estàtica i dinàmica.

TEMA 22.- La llei 11/2014, de 15 d’octubre, de comerç de les Illes Balears.

TEMA 23.- Llei 8/2012, de 19 de juliol del Turisme de les Illes Balears.

TEMA 24.- Reial Decret 314/2003, de 17 de març, pel qual s’aprova el Codi Tècnic de l’edificació. DB-SI, DB –SUA, DB-HS i DB-HR.

TEMA 25.- Decret 110/2010, de 15 d’octubre, pel qual s’aprova el Reglament per a la millora de l’accessibilitat i la supressió de barreres arquitectòniques.

TEMA 26.- Decret 145/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen les condicions d’amidament, d’higiene i d’instal·lacions per al disseny i l’habitabilitat d’habitatges així com l’expedició de cèdules d’habitabilitat.

TEMA 27.- Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears. Llei 21/2013, de 9 de desembre, d’avaluació ambiental.

TEMA 28.- La llei 16/2002, d’1 de juliol, de prevenció i control integrats de la contaminació. Decret de desenvolupament de la Llei, aprovat pel RD 815/2013, de 18 d’octubre. Autorització ambiental integrada.

TEMA 29.- Reial Decret 1627/1997, de 24 d’octubre,  disposicions mínimes de seguretat i de salut en les obres de construcció, pel qual s’estableixen les disposicions mínimes de seguretat i salut en els llocs de treball.

TEMA 30.- Llei 3/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals. Àmbit d’aplicació. Inspecció de Treball i Seguretat Social. Pla de prevenció de riscos laborals, avaluació de riscos i planificació de l’activitat preventiva. Obligacions dels treballadors en matèria de prevenció de riscos. Requeriment de la inspecció de Treball i Seguretat Social, Infraccions administratives.

ANNEX II
MODEL D’ INSTANCIA

.................................................................., major d’edat, amb DNI núm. ______________, domicili a efectes de notificacions i comunicacions a _______________________________ i telèfon ________________.

1.- Que ha tingut coneixement de la convocatoria del procediment selectivo per a la constitució d’una borsa de treball d’arquitecte tècnic de l’Ajuntament d’Alcúdia, i que les bases han estat publicades en el tauló d’edictes de l’Ajuntament i en el BOIB núm_______ de data _________.

2. - Que declara estar en possesió de totes i cada una de les condicions o requisits que s’exigeixen a la Base Tercera de la convocatoria.

DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA:

- Fotocopia autenticada del DNI.

( ) Relació de documents aportats per  acreditar mèrits a la fase de concurs.

Per tot l’exposat,

SOLICITA:

Ser admès i poder prendre part en el procediment selectiu per a la creació d’una borsa de treball d’arquitecte tècnic de l’Ajuntament d’Alcúdia.

Alcúdia,  _____   de _____________ 2015.

(Firma)

SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA