Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 12478
Resolució del conseller d’Educació i Universitat de 30 de juliol de 2015, per la qual es convoca un concurs de mèrits per proveir en comissió de serveis llocs de feina de la Inspecció Educativa
Versió PDF
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix que un dels pilars bàsics per millorar la qualitat educativa és la inspecció educativa. Per aquest motiu, es fixen les funcions, les atribucions i l’organització de la inspecció educativa a fi d’aconseguir un sistema educatiu de qualitat.
En virtut del Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre, sobre el traspàs de funcions i serveis de l’Administració de l’Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d’ensenyament no universitari, la inspecció d’educació es va transferir a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que des d’aquell moment va assumir els actes administratius relatius a l’elaboració i l’aprovació de les previsions de necessitats de personal, així com la convocatòria per proveir llocs de feina vacants.
El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la Inspecció Educativa en l’àmbit de l’ensenyament no universitari, és la norma que regula l’organització i el funcionament de la Inspecció Educativa a les Illes Balears. En l’article 19 estableix que els funcionaris docents que compleixin determinats requisits poden ocupar accidentalment les vacants de la plantilla d’inspectors d’educació en comissió de serveis. Per ocupar aquestes vacants, és preceptiva la convocatòria pública d’acord amb els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.
L’accés al cos d’inspectors d’educació és regulat en el Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s’aprova el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació, i es regula el règim transitori d’ingrés a què es refereix la disposició transitòria dissetena d’aquesta Llei. En l’article 41 d’aquest Reial decret s’estableixen els requisits per accedir al cos d’inspectors, els quals també són exigibles als qui vulguin ocupar les vacants de la plantilla d’inspectors d’educació en comissió de serveis.
La Sentència del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears núm. 370/2014, de 3 de juliol, va anul·lar els apartats dos i tres de la base 4 de l’annex I de l’Ordre de la Consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 9 de juliol de 2013 per la qual es regula el procediment per a l’ocupació de llocs de treball d’inspectors d’educació en comissió de serveis (BOIB núm. 98, de 13 de juliol) i els apartats dos i tres de l’epígraf cinquè de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 12 de juliol de 2013 per la qual es convoca el concurs de mèrits per a l’ocupació de llocs de treball d’inspectors d’educació (BOIB núm. 99, de 16 de juliol).
Posteriorment, mitjançant la Sentència del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears núm. 192/2015, de 24 de març, tant l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 9 de juliol de 2013 com la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 12 de juliol de 2013, suara esmentades, es varen declarar no conformes a dret.
Atès el que disposa aquesta Sentència, la Conselleria d’Educació i Universitat, simultàniament a aquesta convocatòria de concurs de mèrits, iniciarà els tràmits per aprovar, com més aviat millor, l’oferta pública d’ocupació de personal docent per tal de convocar, tan aviat com sigui possible, un concurs oposició per cobrir les vacants d’inspector d’educació, amb la previsió que el procés finalitzi, com a màxim, abans del 31 de juliol de 2016.
La Inspecció Educativa es troba en una situació insostenible per poder dur a terme la seva feina, tal com s’exposa en l’informe del cap del Departament d’Inspecció Educativa de dia 21 de juliol de 2015 que consta en l’expedient d’aquesta convocatòria, ja que només disposa de nou inspectors d’una plantilla de vint-i-nou efectius.
Per aquest motiu, mentre es dugui a terme el procediment del concurs oposició, resulta del tot necessari i urgent cobrir, encara que sigui de manera temporal en comissió de serveis, els llocs de feina reservats a la Inspecció Educativa per al curs 2015-2016, que es relacionen en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
El Decret 12/2015, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, estableix les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per tant, a proposta del cap del Departament d’Inspecció Educativa i de la directora general de Personal Docent de la Conselleria d’Educació i Universitat, i amb la conformitat de la Mesa Sectorial de Negociació de Personal Docent, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Convocar un concurs de mèrits per proveir en comissió de serveis els llocs de feina reservats a la Inspecció Educativa per al curs 2015-2016, els quals es relacionen en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
Segon
Aprovar les bases que han de regir aquesta convocatòria, que figuren en l’annex 1, així com el barem per valorar els mèrits, que figura en l’annex 4.
Tercer
Ordenar la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el BOIB, segons el que preveu l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. També s’hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb el que disposen els articles 8.2.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 30 de juliol de 2015
El conseller d’Educació i Universitat
Martí X. March Cerdà
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Requisits dels participants
Poden participar en aquest concurs els funcionaris que acreditin que compleixen els requisits següents:
a. Pertànyer a algun dels cossos de funcionaris docents a què es refereix el Reglament d’ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents que imparteixen els ensenyaments del sistema educatiu, aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer.
b. Acreditar una antiguitat mínima de sis anys com a funcionari de carrera en algun dels cossos que integren la funció pública docent i una experiència mínima de la mateixa durada.
c. Estar en possessió del títol de doctor, llicenciat, enginyer o arquitecte, o d’un títol equivalent.
d. Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació legalment homologable.
2. Presentació de sol·licituds
Els aspirants han de presentar la sol·licitud, adreçada a la directora general de Personal Docent segons el model que figura en l’annex 3, al Registre de la Conselleria d’Educació i Universitat, a les delegacions territorials o a qualsevol de les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si s’opta per presentar la documentació a una oficina de correus, s’hi ha de dur en un sobre obert a fi que el funcionari pugui datar-la i segellar-la abans de certificar la tramesa.
El termini per presentar les sol·licituds, amb la documentació acreditativa dels mèrits i el projecte, és de quinze dies hàbils comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
3. Valoració dels mèrits
L’adjudicació de les places s’ha de determinar a partir de la valoració dels mèrits al·legats, segons el model que figura en l’annex 5 i d’acord amb el barem que figura en l’annex 4. Els aspirants han d’indicar en la sol·licitud la seva preferència per ocupar places a les diferents seus territorials.
4. Comissió de Selecció
Es constitueix la Comissió de Selecció que ha d’actuar en aquest procediment, la qual és integrada pels membres següents:
a. Un inspector designat pel conseller d’Educació i Universitat, que ha d’actuar com a president.
b. Quatre inspectors del cos d’inspectors d’educació de l’Administració educativa de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en actiu, seleccionats per sorteig. El sorteig, que ha de ser públic, s’ha de fer dia 24 d’agost a les 10.00 h a la seu de la Conselleria d’Educació i Universitat ( Departament d’Inspecció Educativa). Per dur a terme el sorteig, s’han de fer dos grups per atendre la paritat dels membres del tribunal. L’inspector amb menys antiguitat ha d’actuar com a secretari. En el cas d’igualtat, el secretari ha de ser el de menys edat. Així mateix, s’han de nomenar els suplents respectius. Al sorteig hi poden assistir els aspirants a la convocatòria, els quals han d’acreditar la seva condició mitjançant la sol·licitud corresponent.
Els representants dels sindicats amb representació a la Mesa Sectorial del Sector Públic poden assistir com a observadors a les sessions de la fase de concurs convocades per la Comissió de Selecció.
L’entrevista que la Comissió de Selecció ha de fer als aspirants, prevista en la fase de projecte i entrevista, ha de ser pública. A aquest efecte, les dates de les actuacions corresponents de la Comissió de Selecció s’han de notificar oportunament.
Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d’un mínim de tres dels membres que en formen part, entre els quals hi ha d’haver el president i el secretari.
5. Funcions de la Comissió de Selecció
La Comissió de Selecció té les funcions següents:
a. Comprovar el compliment dels requisits d’admissió i, si cal, donar tres dies per esmenar-los.
b. Valorar els mèrits al·legats pels concursants.
c. Resoldre qualsevol dubte, qüestió, incidència o reclamació que es plantegi durant el procediment del concurs.
d. Valorar el projecte i l’entrevista de cadascun dels candidats.
e. Formular la proposta de candidats seleccionats per cobrir les places d’inspectors en comissió de serveis.
f. Qualsevol altra que exigeixi la instrucció del procediment del concurs.
6. Procediment de selecció
El procediment de selecció s’ha de desenvolupar en dues fases:
A. Fase de concurs:
En aquesta fase, la Comissió de Selecció ha de valorar els mèrits dels aspirants obtinguts amb anterioritat a l’acabament del termini per presentar sol·licituds, d’acord amb el barem que figura en l’annex 4 d’aquesta Resolució, elaborat a partir del Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, citat més amunt. Solament s’han d’admetre les sol·licituds dels aspirants que compleixin els requisits establerts en el punt primer de les bases de la convocatòria i que obtenguin una puntuació mínima de 5 punts en la valoració dels mèrits especificats en els apartats 1, 2, 3 i 4 de l’annex 4 d’aquesta Resolució. La puntuació dels apartats 1, 2, 3 i 4 no pot superar els 10 punts.
La Comissió de Selecció ha d’aprovar la relació provisional d’aspirants admesos i exclosos, que s’ha de publicar als taulers d’anuncis del Departament d’Inspecció Educativa, de la Delegació Territorial de Menorca i de la Delegació Territorial d’Eivissa–Formentera. Així mateix, també s’ha de publicar a la pàgina web del Departament d’Inspecció Educativa (<http://die.caib.es>).
Mitjançant la publicació d’aquesta relació provisional d’admesos i exclosos es considera efectuada la notificació als interessats d’acord amb el que preveu l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. En el cas dels aspirants exclosos, s’ha d’indicar la causa d’exclusió.
Contra la relació a què fa referència l’apartat anterior, els aspirants poden presentar reclamacions davant la Comissió en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació als llocs indicats anteriorment. La Comissió disposa de dos dies hàbils per resoldre les reclamacions abans de publicar la llista definitiva d’admesos i exclosos.
B. Fase de projecte i entrevista
Els aspirants han de presentar, juntament amb la resta de documentació, un projecte basat en la normativa que regeix la inspecció educativa que plantegi l’organització i el funcionament d’aquesta en el marc de les directrius i del Pla establerts per la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de dia 25 de novembre de 2011 per la qual es fixen les directrius i s’aprova el Pla d’Actuació del Departament d’Inspecció Educativa per al període 2011-2015 (BOIB núm.187, de 15 de desembre) i en el marc del Programa d’Actuació vigent, així com propostes d’intervenció.
B.1. Projecte
El document no pot excedir els quinze fulls de mida DIN A4, sense comptar les portades i l’índex, escrits per una sola cara amb interlineat d’1,5. Per qualificar-lo, s’han de valorar els aspectes formals (presentació) i els continguts (estructura, contingut, pertinència, rigor conceptual, coherència, adequació, etc.). El projecte s’ha de valorar amb 2,5 punts com a màxim.
B.2. Entrevista
La Comissió de Selecció ha de convocar cadascun dels aspirants que hagin superat la fase de concurs a una entrevista perquè defensin el seu projecte i el debatin amb els membres de la Comissió. La defensa no ha de consistir en la repetició de l’exposició dels continguts del projecte, que ja s’han formulat en el document presentat, sinó en l’exposició de les bases i els arguments en què es fonamenta. Els aspirants disposen de quinze minuts per defensar el projecte i de cinc minuts per respondre les preguntes de la Comissió i debatre el projecte amb aquesta. L’entrevista s’ha de valorar amb 2,5 punts com a màxim.
La Comissió de Selecció ha de convocar els aspirants per a l’entrevista amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores mitjançant una notificació publicada als mateixos llocs indicats anteriorment. Les entrevistes s’han de dur a terme a la seu del Departament d’Inspecció Educativa.
Han d’iniciar l’actuació els aspirants el primer llinatge dels quals comenci per la lletra j, que és la lletra resultant del sorteig fet pel Ministeri d’Administracions Públiques per a tots els processos selectius que es duguin a terme durant l’any 2015 (Resolució de 5 de febrer de 2015, de la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques, per la qual es publica el resultat del sorteig a què es refereix el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració de l’Estat ¾BOE núm. 36, d’11 de febrer). Si no hi ha aspirants el primer llinatge dels quals comenci amb la lletra esmentada, l’ordre d’actuació s’ha d’iniciar per la lletra o les lletres següents.
La seu on han de tenir lloc les sessions de la Comissió de Selecció s’ha de publicar oportunament als taulers d’anuncis i a la pàgina web indicats.
7. Publicació dels resultats
Una vegada valorades les fases de concurs i de projecte i entrevista, la Comissió ha d’elaborar una relació provisional dels aspirants amb indicació del número d’ordre, la puntuació parcial obtinguda en cada un dels apartats del barem i la puntuació total. Aquesta relació s’ha de publicar als taulers d’anuncis esmentats i a la pàgina web del Departament d’Inspecció Educativa (<http://die.caib.es>). Els aspirants poden presentar reclamacions davant la Comissió en el termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació de la relació a tots els llocs indicats. La Comissió ha de resoldre les reclamacions en els dos dies hàbils següents i, a continuació, ha de publicar la relació definitiva amb les puntuacions obtingudes. Els empats en la puntuació total s’han de dirimir segons la puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem, d’acord amb l’ordre següent:
1r. Puntuació més alta en els apartats del barem en l’ordre en què apareixen en la convocatòria.
2n. Puntuació més alta en els subapartats del barem en l’ordre en què apareixen en la convocatòria.
En compliment de l’apartat e de la base 5, la Comissió de Selecció ha de trametre a la directora general de Personal Docent la llista dels aspirants ordenada de major a menor puntuació obtinguda després de sumar els resultats finals de les fases de concurs i de projecte i entrevista, i ha de proposar els qui hagin obtingut més puntuació perquè ocupin les places oferides.
La directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució provisional en què es declarin seleccionats els aspirants proposats per la Comissió. Aquesta resolució s’ha de publicar als taulers d’anuncis i a la pàgina web esmentats. Una vegada publicada, s’ha d’establir un termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació perquè els interessats presentin reclamacions davant la directora general de Personal Docent. La Comissió de Selecció ha de resoldre aquestes reclamacions i, a continuació, la directora general de Personal Docent ha de dictar la resolució definitiva amb els aspirants seleccionats, que també s’ha de publicar.
La resolució definitiva s’ha d’elevar al conseller d’Educació i Universitat perquè dicti la resolució d’adjudicació de les places, la qual s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Contra aquesta resolució es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació, segons el que preveu l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació, d’acord amb els articles 8.2.a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
8. Provisió dels llocs de feina
Els llocs de feina que figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució s’han de proveir per mitjà de comissions de serveis, les quals finalitzaran amb la resolució del concurs oposició que s’ha de convocar i dur a terme durant el curs 2015-2016.
ANNEX 2
Places convocades
|
Nre. de llocs de feina |
Seu territorial |
Codi |
Lloc de feina |
|---|---|---|---|
|
11 |
Mallorca |
07506021 |
Inspector d’educació |
|
1 |
Eivissa–Formentera |
07506031 |
Inspector d’educació |
|
2 |
Menorca |
07506041 |
Inspector d’educació |