Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ I UNIVERSITAT
Núm. 12166
Resolució de la directora general de Personal Docent de 20 de juliol de 2015 per la qual es convoca, per al curs 2015-2016, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears, i s’aproven les instruccions que l’han de regir, com també les instruccions que han de regir, per al curs 2015-2016, el procés d’adjudicació de substitucions als centres esmentats
Versió PDF
En el BOIB núm. 16, de dia 31 de gener de 2015, es va publicar la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 16 de gener de 2015 per la qual es publiquen les plantilles orgàniques i la relació de llocs de feina vacants del cos de mestres corresponents als centres públics d’educació infantil i de primària, d’educació especial, d’educació d’adults, dels dos primers cursos d’educació secundària obligatòria i dels equips d’atenció primerenca. Aquesta Resolució va ser objecte d’una correcció d’errades mitjançant una resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 11 de febrer de 2015 (BOIB núm. 29, de 26 de febrer).
En el mateix BOIB núm. 16, de dia 31 de gener de 2015, es va publicar la Resolució del consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 16 de gener de 2015 per la qual es publiquen les plantilles orgàniques i la relació de llocs de feina vacants dels cossos de catedràtics d’ensenyament secundari, de professors d’ensenyament secundari, de professors tècnics de formació professional, de catedràtics de música i arts escèniques, de professors de música i arts escèniques, de catedràtics d’arts plàstiques i disseny, de professors d’arts plàstiques i disseny, de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny, de catedràtics d’escoles oficials d’idiomes i de professors d’escoles oficials d’idiomes, corresponents als instituts d’educació secundària, centres integrats de formació professional, escoles oficials d’idiomes, escoles d’arts plàstiques i disseny, Escola Superior de Disseny, conservatoris de música i arts escèniques, centres d’educació de persones adultes, equips d’orientació educativa i psicopedagògica, centres d’educació especial i centres d’educació infantil i primària. Aquesta Resolució va ser objecte d’una correcció d’errades mitjançant una resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de dia 11 de febrer de 2015 (BOIB núm. 29, de 26 de febrer).
Una vegada determinades les places vacants, aquestes s’han de cobrir pels sistemes legalment establerts amb funcionaris de carrera, en pràctiques o interins. A aquest fi, el 23 d’octubre de 2014 es va publicar, en el BOIB núm. 146, la Resolució del director general d’Educació, Personal Docent, Universitats i Recerca de 6 d’octubre de 2014 per la qual es fa pública la convocatòria del concurs de trasllats d’àmbit estatal per als funcionaris dels cossos docents prevists en la Llei orgànica d’educació. Aquest procediment va finalitzar amb dues resolucions del director general d’Educació i Cultura, publicades en el BOIB núm. 71, de dia 12 de maig de 2015, i en el BOIB núm. 78, de 26 de maig de 2015, mitjançant les quals es varen cobrir les places vacants i les vacants generades com a conseqüència de la mobilitat exercida pels funcionaris.
D’altra banda, mitjançant la Resolució del director general d’Educació i Cultura de 26 de maig de 2015, publicada en el BOIB núm. 80, de 28 de maig, s’han aprovat les instruccions que han de regir el procés adreçat a funcionaris de carrera amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis per al curs 2015-2016 a centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears. S’ha de tenir en compte, per tant, que també cal cobrir les places dels funcionaris que hagin obtingut una destinació en comissió de serveis.
El 17 de maig de 2014 es va publicar, en el BOIB núm. 68, la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears (en endavant, les bases generals). Aquesta Resolució va ser objecte d’una correcció d’errades amb data de 19 de maig de 2014 (BOIB núm. 70, de 22 de maig), i de dues modificacions posteriors mitjançant la Resolució del director general d’Educació i Cultura de 28 d’abril de 2015 (BOIB núm. 67, de 2 de maig) i mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent de 16 de juliol de 2015.
D’acord amb aquestes bases generals, es va dictar la Resolució del director general d’Educació i Cultura de dia 29 d’abril de 2015 per la qual s’aprova la convocatòria pública per formar una borsa d’aspirants a funcionaris interins docents amb la finalitat de cobrir, durant el curs 2015-2016 i a totes les illes, vacants i substitucions de totes les especialitats o funcions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears, que es va publicar el 2 de maig de 2015 en el BOIB núm. 67 (en endavant, la convocatòria). Aquesta Resolució va ser objecte d’una correcció d’errades amb data 19 de maig de 2015 (BOIB núm. 76, de 21 de maig) i d’una modificació posterior mitjançant la Resolució de la directora general de Personal Docent de 17 de juliol de 2015.
Una vegada que els funcionaris de carrera, mitjançant el concurs de trasllats, han ocupat de manera definitiva les places vacants, la resta de places existents s’han de cobrir adjudicant destinacions provisionals als funcionaris de carrera o en pràctiques que en el concurs de trasllats no varen obtenir cap destinació definitiva, als funcionaris que han sol·licitat una comissió de serveis i als aspirants a funcionaris interins que hagin participat en la convocatòria esmentada en el paràgraf anterior.
D’acord amb el que disposa el punt segon de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 (bases generals), modificat per la Resolució del director general d’Educació i Cultura de 28 d’abril de 2015, en els processos que derivin d’aquesta Resolució s’hi ha de participar telemàticament, i en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals, de participació obligatòria, així com en el procediment ordinari d’adjudicació de substitucions, de participació voluntària, les places s’han d’assignar de forma automàtica.
Per tot això, cal aprovar les instruccions que han de regir, per al curs 2015-2016, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals. Així mateix, per als aspirants a funcionaris interins que no obtenguin cap plaça en aquest procés, s’han d’aprovar les instruccions que han de regir el procés d’adjudicació de substitucions als centres docents públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat per al curs 2015-2016.
D’acord amb la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 15 de desembre de 2014 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en el director general d’Educació i Cultura (BOIB núm. 174, de 20 de desembre), actualment directora general de Personal Docent, es delega en aquesta la competència per convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina.
Per tot això, i d’acord amb les atribucions que tenc conferides, dict la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Convocar, per al curs 2015-2016, el procés d’adjudicació de destinacions provisionals a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears per als funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari, per als funcionaris docents en pràctiques i per als aspirants a funcionaris interins docents, i aprovar les instruccions que han de regir aquest procés, que figuren en l’annex 1 d’aquesta Resolució.
Segon
Aprovar les instruccions que han de regir, per al curs 2015-2016, el procés d’adjudicació de substitucions per als aspirants a funcionaris interins docents a centres docents públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears. Aquestes instruccions figuren en l’annex 2 d’aquesta Resolució.
Tercer
Aprovar les instruccions comunes als processos d’adjudicació de destinacions provisionals i de substitucions, que apareixen en l’annex 3 d’aquesta Resolució.
Quart
Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d’un mes comptador des de l’endemà del dia en què es publiqui en el BOIB, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació en el BOIB, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 20 de juliol de 2015
La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez
ANNEX 1
Instruccions del procés d’adjudicació de destinacions provisionals
A. DISPOSICIONS GENERALS
1. Obligació de participar en el procés
Estan obligats a participar en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals, mitjançant la sol·licitud corresponent, els col·lectius següents:
a) Els funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari:
a.1. Els professors titulars d’un lloc de feina suprimit.
a.2. Els professors desplaçats per manca d’horari.
a.3. Els professors en situació d’expectativa de destinació definitiva.
a.4. Els professors que hagin sol·licitat el reingrés.
b) Els funcionaris docents en pràctiques.
c) Els aspirants a funcionaris interins docents: les persones admeses a les borses d’aspirants a funcionaris interins docents per al curs 2015-2016, inclosos els aspirants a funcionaris interins docents de pacte.
Els aspirants a funcionaris interins de pacte han de participar obligatòriament en aquest procés. Ara bé, en el cas dels no desplaçats es procedeix d’ofici en els termes establerts en l’apartat 14.1 d’aquest annex, de manera que no cal que segueixin les instruccions per emplenar i formalitzar la sol·licitud de places del punt 3 de l’annex.
En el moment de formular la sol·licitud de places, qualsevol aspirant pot renunciar a participar en el procés ¾en tot cas, sense reserva de plaça¾, sempre que es trobi en algun dels supòsits de renúncia justificada prevists en la base general tretzena de l’annex 1 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014 per la qual s’aproven les bases generals del procediment de selecció de personal funcionari interí docent per cobrir vacants i substitucions a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears. Si l’aspirant hi renuncia, ha de presentar, en el termini de tres dies hàbils des de la data en què hagi tramitat la sol·licitud, la documentació acreditativa pertinent.
2. Conseqüències de no participar en el procés
2.1. A les persones que s’especifiquen en els apartats a i b del punt 1 que no participin en aquest procés, la Direcció General de Personal Docent els adjudicarà una destinació provisional d’ofici.
2.2. Les persones que s’especifiquen en l’apartat c del punt 1 que no participin en aquest procés quedaran en situació de no disponibles fins al dia 31 d’octubre de 2015, inclòs.
3. Instruccions per emplenar i formalitzar la sol·licitud de places
3.1. Instruccions per emplenar la sol·licitud.
Les persones que participin en aquest procés han d’emplenar la sol·licitud seguint les instruccions de l’assistent de tramitació que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (<http://dgpdocen.caib.es>). S’hi pot accedir, des de l’enllaç habilitat, d’alguna de les maneres següents:
a) Mitjançant el DNI electrònic o un certificat digital reconegut.
b) Mitjançant el número d’usuari i la contrasenya d’accés al Portal del personal de la Conselleria d’Educació i Universitat.
c) Anònimament, mitjançant el codi de preregistre que figura en la sol·licitud per participar en la convocatòria pública per formar la borsa d’aspirants a funcionaris interins docents per al curs 2015-2016. Aquest codi també es podrà recuperar mitjançant l’aplicació informàtica que la Direcció General de Personal Docent habiliti a aquest efecte.
3.2. Tramitació i presentació telemàtica de la sol·licitud
3.2.1. Una vegada emplenada, la sol·licitud de places s’ha de tramitar i presentar telemàticament.
La tramitació i la presentació telemàtica de la sol·licitud només es completa quan es pitja el botó «Envia la sol·licitud» de l’assistent de tramitació, amb la qual cosa la sol·licitud obté un número de registre i està disponible per poder-la imprimir.
3.2.2. No es consideren vàlides les sol·licituds amb la filigrana «Sense validesa», perquè això indica que no s’han tramitat i presentat telemàticament.
4. Termini per presentar les sol·licituds
4.1. Per a les persones esmentades en els apartats a i b del punt 1 d’aquest annex, el termini per presentar les sol·licituds de places és de dia 27 a dia 28 de juliol, ambdós inclosos.
4.2. Per a les persones esmentades en l’apartat c del punt 1 d’aquest annex, el termini per presentar les sol·licituds de places és de dia 14 a dia 18 d’agost, ambdós inclosos.
5. Places ofertes i places adjudicades
5.1. En aquest procés s’ofereixen les places vacants, si bé també s’hi poden oferir substitucions d’una durada prevista de tot el curs escolar. Es defineix com a plaça vacant la plaça ¾en una determinada illa i d’una determinada especialitat o funció¾ que no té titular.
5.2. Les places que s’ofereixen perquè se seleccionin en la sol·licitud són les que es preveuen en la quota per al curs 2015-2016 i que consten com a disponibles el dia en què s’obri el termini de sol·licitud de places.
5.3. Aquestes places poden ser objecte de modificació o supressió per raons de planificació educativa, de manera que les places que finalment s’adjudicaran seran les que constin com a disponibles en el moment de fer l’adjudicació efectiva de les destinacions provisionals. A aquests efectes, abans que es dicti la resolució que aprovi les llistes definitives d’adjudicació de destinacions provisionals, s’ha de fer pública la relació de les places que hagin estat modificades o suprimides durant aquest procés, amb indicació de la causa de la modificació o supressió.
5.4. Les places amb perfils no obligatoris són de selecció voluntària. Els aspirants que les seleccionin han de presentar una declaració responsable de tenir el perfil que els capacita per ocupar-les.
6. Ordre d’adjudicació de les places
6.1. Les places s’han d’adjudicar, per col·lectius, d’acord amb l’ordre següent:
1r. Els professors que han sol·licitat una destinació en comissió de serveis per formar part dels equips directius dels centres docents.
2n. Els professors titulars d’un lloc de feina suprimit.
3r. Els professors desplaçats per manca d’horari.
4t. Els professors en situació d’expectativa de destinació definitiva.
5è. Els professors que han sol·licitat el reingrés.
6è. Els professors que han sol·licitat una destinació en comissió de serveis per participar en projectes educatius de centre, sempre que hi hagi places que es puguin ocupar als centres que han indicat en la seva sol·licitud.
7è. Els professors que han sol·licitat una destinació en comissió de serveis per motius personals, sempre que hi hagi places que es puguin ocupar als centres que han indicat en la seva sol·licitud.
8è. Els funcionaris docents en pràctiques.
9è. Els aspirants a funcionaris interins de pacte no desplaçats.
10è. La resta d’aspirants a funcionaris interins, inclosos els aspirants a funcionaris interins docents de pacte desplaçats.
6.2. A l’efecte de determinar la preferència en l’adjudicació de les places seleccionades dins els col·lectius esmentats en l’apartat anterior, les adjudicacions s’han de fer d’acord amb els criteris específics següents:
6.2.1. Els professors titulars d’un lloc de feina suprimit, per l’any en què varen aprovar l’oposició (de més antic a més recent) i, dins el mateix any, per la puntuació total obtinguda en el darrer concurs de trasllats. Si l’empat continua, per la puntuació global del concurs oposició.
6.2.2. Els professors desplaçats per manca d’horari, per l’any en què varen aprovar l’oposició (de més antic a més recent) i, dins el mateix any, per la puntuació global del concurs oposició.
6.2.3. Els professors en situació d’expectativa de destinació definitiva dels diferents cossos, per l’any en què varen aprovar l’oposició (de més antic a més recent) i, dins el mateix any, per la puntuació total obtinguda en el darrer concurs de trasllats, si bé, com a criteri preferent, s’ha de tenir en compte el fet de formar part dels equips directius dels centres docents. Si l’empat continua, per la puntuació global del concurs oposició.
6.2.4. Els professors que hagin sol·licitat el reingrés, d’acord amb l’ordre següent: adscrits a places a l’estranger, excedents forçosos, suspesos de funcions i excedents voluntaris.
6.2.5. Els professors que han sol·licitat una destinació en comissió de serveis, d’acord amb l’ordre establert en la instrucció vuitena de l’annex 1 de la Resolució del director general d’Educació i Cultura de 26 de maig de 2015 per la qual s’aproven les instruccions que han de regir el procés adreçat a funcionaris de carrera amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis per al curs 2015-2016 a centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 80, de 28 de maig).
6.2.6. Els funcionaris docents en pràctiques a què es refereix l’apartat b del punt 1, per l’any en què varen aprovar l’oposició (de més antic a més recent) i, dins el mateix any, per la puntuació global del concurs oposició.
6.2.7. Els aspirants a funcionaris interins de pacte no desplaçats tenen preferència sobre la resta d’aspirants en l’oferta i en l’elecció de places en el procés d’adjudicació i, si bé la seva participació és obligatòria, en el seu cas es procedeix d’ofici en els termes establerts en l’apartat 14.1 d’aquest annex.
6.2.8. La resta d’aspirants a funcionaris interins, inclosos els de pacte desplaçats, d’acord amb l’ordre en què apareixen a cadascuna de las borses i amb les especificitats previstes en la base onzena de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014, ja esmentada, segons la redacció que se’n fa en la Resolució de la directora general de Personal Docent de 16 de juliol de 2015.
Els aspirants a funcionaris interins de pacte desplaçats han de seleccionar les places d’acord amb l’apartat 14.2 d’aquest annex.
7. Llistes provisionals d’adjudicació de destinacions provisionals
7.1. Una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds previst en el punt 4.1 d’aquest annex, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar la llista provisional d’adjudicació de destinacions provisionals dels funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i dels desplaçats per manca d’horari, així com dels funcionaris docents en pràctiques. Aquesta resolució s’ha de fer pública a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dicti.
7.2. Abans d’aprovar i publicar la llista provisional d’adjudicació de destinacions provisionals corresponent als aspirants a funcionaris interins docents a què es refereix el punt 7.3, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar la llista provisional d’adjudicació de destinacions provisionals dels aspirants a interins de pacte que, d’acord amb el punt 14.1 d’aquest annex, no han estat desplaçats. La llista també ha d’incloure les persones de pacte desplaçades. Aquesta resolució s’ha de fer pública a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dicti.
7.3. Finalitzat el termini per presentar les sol·licituds previst en el punt 4.2 d’aquest annex i dictades i fetes públiques les resolucions a què fan referència els punts 7.1. i 7.2 anteriors, la directora general de Personal Docent ha de dictar una resolució per aprovar la llista provisional d’adjudicació de destinacions provisionals de la resta d’aspirants a funcionari interí. Aquesta resolució s’ha de fer pública a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dicti.
7.4. S’ha d’obrir un termini de tres dies hàbils, comptadors des de l’endemà del dia en què es faci pública cadascuna de les llistes, perquè les persones interessades hi puguin presentar reclamacions. Durant aquest termini no es poden modificar les places seleccionades en la sol·licitud.
8. Llistes definitives d’adjudicació de destinacions provisionals
Una vegada acabat el termini a què fa referència el punt 7.4 i ateses les reclamacions presentades, la directora general de Personal Docent ha de dictar les resolucions corresponents per aprovar les llistes definitives d’adjudicació de destinacions provisionals. Aquestes resolucions s’han de fer públiques a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia en què es dictin.
9. Política de privacitat
D’acord amb el que disposen l’article 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i l’article 12 del Reglament que la desplega, aprovat pel Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, els sol·licitants han de consentir expressament que les dades facilitades siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació i Universitat, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 07004 Palma. La finalitat d’aquest tractament és gestionar el procés d’adjudicació de destinacions provisionals i el procés posterior d’adjudicació de substitucions.
En qualsevol moment, els sol·licitants poden exercir els drets reconeguts en la Llei, en particular els d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Personal Docent, a l’adreça postal indicada abans o bé per mitjà d’un missatge electrònic enviat a les adreces <secundaria@dgpdocen.caib.es> o <primaria@dgpdocen.caib.es> des de l’adreça de correu electrònic proporcionada per la Conselleria d’Educació i Universitat. També poden presentar una sol·licitud per escrit a qualsevol dels llocs que indica l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
B. DISPOSICIONS ESPECÍFIQUES PER ALS FUNCIONARIS DE CARRERA DOCENTS SENSE DESTINACIÓ DEFINITIVA I ELS DESPLAÇATS PER MANCA D’HORARI
10. Normes específiques que s’apliquen a la sol·licitud de places dels funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari
10.1. Els funcionaris de carrera docents sense destinació definitiva i els desplaçats per manca d’horari poden sol·licitar tantes places com vulguin de les especialitats de les quals siguin titulars o per a les quals estiguin habilitats. Als que no seleccionin un nombre de places suficient perquè se’ls n’adjudiqui una, la Direcció General de Personal Docent els adjudicarà una destinació provisional d’ofici.
10.2. Els funcionaris en expectativa de destinació definitiva del cos de secundària poden seleccionar places d’àmbit dels departaments d’orientació i de cultura clàssica, sempre que l’especialitat de la qual són titulars els hi doni accés.
10.3. Els titulars de les especialitats de pedagogia terapèutica i d’audició i llenguatge han de seleccionar totes les places d’aquestes especialitats als departaments d’orientació dels instituts d’educació secundària i dels centres integrats de formació professional.
10.4. Sempre d’acord amb el que s’indica en els punts 10.2 i 10.3, els funcionaris en situació d’expectativa de destinació poden seleccionar places que corresponguin a les funcions derivades de cada especialitat.
C. DISPOSICIONS ESPECÍFIQUES PER ALS FUNCIONARIS EN PRÀCTIQUES
11. Normes específiques que s’apliquen a la sol·licitud de places dels funcionaris en pràctiques
Tots els funcionaris que facin les pràctiques durant el curs 2014-2015 i no hagin obtingut una destinació definitiva poden sol·licitar tantes places com vulguin, sempre que siguin places a jornada completa de l’especialitat i l’illa per les quals varen aprovar l’oposició. Als que no seleccionin un nombre de places suficient perquè se’ls n’adjudiqui una, la Direcció General de Personal Docent els adjudicarà una destinació provisional d’ofici.
D. DISPOSICIONS ESPECÍFIQUES PER ALS ASPIRANTS A FUNCIONARIS INTERINS DOCENTS
12. Normes específiques que s’apliquen a la sol·licitud de places dels aspirants a funcionaris interins docents
12.1. Els aspirants a funcionaris interins docents poden sol·licitar tantes places com vulguin, sempre tenint en compte el que disposen els apartats següents.
12.2. Els aspirants només poden seleccionar les places corresponents a les opcions per a les quals figuren admesos a les borses formades mitjançant la convocatòria regulada per la Resolució del director general d’Educació i Cultura de 29 d’abril de 2015 (BOIB núm. 67, de 2 de maig).
En aquest sentit, els aspirants admesos a la borsa no estan obligats a seleccionar totes les places corresponents a les opcions elegides en la sol·licitud per formar part de les borses d’interins, si bé no poden seleccionar places corresponents a opcions no elegides.
L’adjudicació d’una plaça està condicionada al fet que la plaça no es modifiqui (de forma que l’aspirant deixi de complir tots els requisits per ocupar-la) ni se suprimeixi.
12.3. Si l’aspirant no selecciona almenys una plaça corresponent a les opcions elegides en la seva sol·licitud per formar part de les borses d’interins, i, en conseqüència, no se li adjudica cap destinació provisional, la seva baixa es considerarà voluntària.
12.4. Si el sol·licitant selecciona almenys una plaça de totes les places a què pot optar, d’acord amb la seva sol·licitud per formar part de les borses d’interins, i, malgrat això, no se li adjudica cap destinació provisional, la seva baixa es considerarà no voluntària.
12.5. Les places que per raons de planificació educativa siguin compartides entre dos cossos diferents s’han d’adjudicar dins el grup de places del cos al qual correspongui la funció principal.
13. Adjudicació de places
13.1. Les places s’han d’adjudicar d’acord amb l’ordre següent:
1r. Places del cos de mestres.
2n. Places del cos de professors d’ensenyament secundari.
3r. Places del cos de professors tècnics de formació professional.
4t. Places del cos de professors d’escoles oficials d’idiomes, del cos de professors de música i arts escèniques, del cos de professors d’arts plàstiques i disseny i del cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny.
13.2. Les places s’han d’adjudicar respectant estrictament l’ordre que els aspirants tenen a la borsa d’admesos, amb les especificitats de la base general onzena de l’annex 1 de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014, segon la redacció que en fa la Resolució de la directora general de Personal Docent de 16 de juliol de 2015.
13.3. El fet de participar en aquest procés comporta que l’aspirant es compromet a acceptar qualsevol vacant o substitució que se li adjudiqui d’acord amb les opcions seleccionades en la sol·licitud per participar en la convocatòria per formar part de les borses d’aspirants a funcionaris interins docents. També comporta l’obligació de prendre possessió de la plaça que se li adjudiqui en els terminis establerts, llevat dels casos excepcionals i de les causes previstes de renúncia justificada.
13.4. Els aspirants que no hagin obtingut una plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals resten a les borses en situació de disponibles per cobrir substitucions i vacants sobrevingudes en el procés d’adjudicació de substitucions.
14. Adjudicació de places als interins de pacte
14.1. Procediment d’adjudicació de places als interins de pacte no desplaçats
14.1.1. Els aspirants a funcionaris interins que varen obtenir una plaça d’estabilitat per al curs 2014-2015 estan obligats a romandre en la mateixa destinació durant el curs 2015-2016, excepte que la plaça quedi suprimida o que l’aspirant sigui desplaçat per un funcionari amb més drets administratius.
14.1.2. Es considera que un aspirant a interí de pacte és no desplaçat en els casos següents:
a) En el supòsit que la plaça de pacte obtinguda per l’aspirant en l’adjudicació del curs 2014-2015 mantengui íntegrament les mateixes característiques per al curs 2015-2016: mateix centre, mateixa funció i mateixes funcions afins, mateixos perfils i mateixos centres compartits. En aquest cas, l’Administració li adjudicarà d’ofici la mateixa plaça.
b) En el supòsit que la plaça de pacte obtinguda per l’aspirant en l’adjudicació del curs 2014-2015, malgrat que vegi eliminades funcions afins i/o perfils i/o centres compartits, mantengui, per al curs 2015-2016, les característiques següents: mateix centre i mateixa funció. En aquest cas, l’Administració li adjudicarà d’ofici la mateixa plaça.
c) En el supòsit que la plaça de pacte obtinguda per l’aspirant en l’adjudicació del curs 2014-2015 mantengui, per al curs 2015-2016, el mateix centre i la mateixa funció, però hi hagi canvis en les funcions afins, els perfils o els centres compartits, l’Administració ha d’oferir a l’aspirant la possibilitat d’acceptar o rebutjar la plaça. En el cas que l’aspirant l’accepti, tindrà la consideració d’aspirant a funcionari interí de pacte no desplaçat.
14.2. Adjudicació de places als aspirants interins de pacte desplaçats
14.2.1. Són aspirants a funcionaris interins de pacte desplaçats els aspirants que varen obtenir una plaça d’estabilitat per al curs 2014-2015 i que no poden romandre en la mateixa destinació durant el curs 2015-2016, perquè la plaça ha quedat suprimida o ha estat adjudicada a un funcionari amb més drets administratius.
A més, en el supòsit que la plaça de pacte obtinguda per l’aspirant en l’adjudicació del curs 2014-2015 mantengui, per al curs 2015-2016, el mateix centre i la mateixa funció, però hi hagi canvis en les funcions afins, els perfils o els centres compartits, l’Administració ha d’oferir a l’aspirant la possibilitat d’acceptar o rebutjar la plaça. En el cas que l’aspirant no l’accepti, tindrà la consideració d’aspirant a funcionari interí de pacte desplaçat. L’oferiment de la plaça s’ha de fer d’acord amb el procediment establert en els punts 4.2.3 i 4.2.4 de l’annex 2.
14.2.2. Els aspirants a funcionaris interins de pacte desplaçats estan obligats a seleccionar totes les places disponibles a què puguin optar, amb excepció de les places a mitja jornada, que són de selecció voluntària, d’acord amb les especialitats o funcions i illes en què figurin com a admesos a les borses, seguint l’ordre següent:
1r. Totes les places de la mateixa especialitat i illa a jornada completa
2n. Totes les places d’altres especialitats del mateix cos i de la mateixa illa a jornada completa.
3r. Totes les places d’altres especialitats del mateix grup i de la mateixa illa a jornada completa.
4t. Totes les places d’altres especialitats de distint grup i de la mateixa illa a jornada completa.
5è. Les places a mitja jornada de la mateixa illa (voluntàries).
6è. Totes les places a altres illes a jornada completa.
7è. Les places a mitja jornada a altres illes (voluntàries).
En el cas que l’aspirant no seleccioni totes les places que està obligat a seleccionar, la Direcció General de Personal Docent les seleccionarà d’ofici d’acord amb l’ordre anterior.
14.2.3. Als aspirants interins de pacte desplaçats se’ls han d’adjudicar, juntament amb la resta d’aspirants interins admesos, les places en l’ordre que els correspongui segons la seva puntuació a les borses.
14.2.4. Els aspirants a funcionaris interins de pacte desplaçats que no obtenguin cap plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals resten a les borses en situació de disponibles per cobrir substitucions i vacants sobrevingudes en l’ordre que els correspongui segons la seva puntuació a les borses, i estan obligats a acceptar qualsevol plaça que els ofereixi l’Administració sempre que sigui una plaça de les especialitats o funcions i illes en què figuren admesos a les borses.
14.2.5. Els aspirants a funcionaris interins de pacte desplaçats poden renunciar a la seva condició d’aspirant a interí de pacte en la mateixa sol·licitud de places, de la qual cosa s’ha d’informar la Mesa Sectorial d’Educació. En aquest cas, no estan subjectes al que disposa el punt 14.2.2.
15. Nomenament i presa de possessió
15.1. Els aspirants a funcionaris interins docents a qui en aquest procés s’adjudiqui una plaça han de ser nomenats amb efectes des de l’1 de setembre.
15.2. La presa de possessió i la incorporació a la plaça adjudicada s’han de produir dia 1 de setembre.
15.3. Si la presa de possessió i la incorporació efectiva no es produeixen el dia assenyalat i no hi ha cap causa que ho justifiqui, el nomenament quedarà sense efectes i l’aspirant restarà exclòs de les borses.
15.4. S’entén com a causa justificada la necessitat d’acabar les tasques pendents (exàmens i avaluacions) al centre on el funcionari interí tenia la destinació el curs anterior si la nova destinació és a una altra illa. La presa de possessió de la nova destinació i la incorporació efectiva s’han de produir una vegada acabades aquestes tasques i no més tard del 8 de setembre. En aquest cas, el funcionari interí ha d’informar d’aquesta circumstància el director del centre on té la nova destinació i ha d’enviar-li per fax la documentació de la presa de possessió dia 1 de setembre.
Finalitzades les tasques pendents, ha de presentar al director del centre on té la nova destinació un certificat emès pel director del centre on va tenir la destinació el curs anterior que especifiqui les tasques pendents i els dies en què les ha duit a terme.
Si no es compleixen aquestes obligacions, s’ha d’entendre que la presa de possessió posterior a l’1 de setembre no queda justificada.
16. Cessament
16.1. Si en aquest procés s’adjudica una vacant, el cessament del funcionari interí nomenat es produeix el 31 d’agost.
16.2. Si s’adjudica una substitució que es preveu que duri tot el curs escolar, el cessament del funcionari interí nomenat es produeix quan s’incorpori a la plaça qui l’ocupava, o el 31 d’agost si aquest no s’hi incorpora durant el curs escolar.
16.3. En els supòsits prevists en els punts 15.1 i 15.2, si l’aspirant es va acollir a una renúncia justificada amb reserva de plaça, ha de cessar el 31 d’agost sempre que els efectes del seu nomenament siguin anteriors al 12 de gener. En cas contrari, ha de cessar el 30 de juny.
ANNEX 2
Instruccions del procés d’adjudicació de substitucions
1. Aspirants a funcionaris interins docents afectats
Els aspirants que no obtenguin una plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals, així com els aspirants als quals es va adjudicar una substitució d’una durada prevista de tot el curs escolar i varen cessar per reincorporació de la persona que ocupava la plaça, resten a les borses en situació de disponibles per cobrir substitucions i vacants sobrevingudes.
2. Places ofertes
2.1. En aquest procés s’ofereixen les vacants sobrevingudes i les substitucions.
Una vacant sobrevinguda és una plaça ¾en una determinada illa i d’una determinada especialitat o funció¾ que, amb posterioritat al procés d’adjudicació de destinacions provisionals, deixa de tenir titular o sorgeix com a vacant per raons de planificació educativa.
També té la consideració de vacant sobrevinguda una plaça vacant adjudicada a un funcionari interí que aquest deixa d’ocupar de forma definitiva per mort, jubilació, renúncia o qualsevol altra causa.
Una substitució és una plaça ¾en una determinada illa i d’una determinada especialitat o funció¾ que s’ofereix, per ser adjudicada, a un aspirant a funcionari interí docent perquè cobreixi l’absència temporal del titular de la plaça o de la persona que l’ocupa de forma provisional.
2.2. Les places que s’ofereixen són les que es preveuen en la quota per al curs 2015-2016 als centres docents públics dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat i que consten com a disponibles a mesura que es genera la necessitat urgent de cobrir la substitució o la vacant sobrevinguda.
2.3. La Direcció General de Personal Docent ha d’oferir als aspirants les places corresponents a les opcions per a les quals figuren admesos a les borses creades mitjançant la Resolució del director general d’Educació i Cultura de 29 d’abril de 2015 (BOIB núm. 67, de 2 de maig), incloses les opcions de places a mitja jornada i de places itinerants i/o places de dificultat especial, si l’aspirant les va seleccionar i amb independència de les places que hagi seleccionat en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals.
3. Ordre en l’oferiment de places
3.1. Les places s’han d’oferir als aspirants disponibles a les borses d’acord amb l’ordre en què hi figuren i amb les especificitats que s’indiquen a continuació.
3.2. Els aspirants més grans de 55 anys amb almenys deu anys de servei com a docents a centres públics d’ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d’Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears que no hagin obtingut una plaça en el procés d’adjudicació de destinacions provisionals tenen preferència sobre la resta d’aspirants en l’oferta i l’adjudicació de places en el procés d’adjudicació de substitucions. En el cas que hi hagi diversos aspirants en la mateixa situació, l’ordre de preferència entre aquests s’ha de determinar per l’ordre en què figuren a la borsa.
L’anterior no s’aplica si l’aspirant ha estat sancionat alguna vegada per falta greu o molt greu mitjançant un procediment disciplinari.
3.3. Si els aspirants a interins de pacte han renunciat a aquesta condició en la seva sol·licitud, perden la condició d’interins de pacte, amb la qual cosa se’ls ha d’ordenar, d’acord amb els seus mèrits, com a la resta d’aspirants a funcionaris interins.
4. Procediment d’oferiment i d’adjudicació de les places
S’estableix un doble procediment d’oferiment i d’adjudicació de places:
a) Procediment ordinari d’adjudicació de places.
b) Procediment extraordinari d’adjudicació de places.
4.1. Procediment ordinari d’adjudicació de places
4.1.1. El procediment ordinari d’adjudicació de substitucions i vacants sobrevingudes es fa setmanalment de forma telemàtica i l’adjudicació de les places és automàtica.
4.1.2. Setmanalment, abans de les 15.00 hores del divendres, s’ha de publicar la relació de places disponibles per cossos i especialitats, així com les característiques que tenen, la data en què el centre ha sol·licitat que es cobreixi la plaça, la causa que origina la necessitat de cobrir-la i la data en què el funcionari interí s’ha d’incorporar al centre.
En el cas que l’aspirant a qui s’adjudica la plaça resideixi a una altra illa i la data d’incorporació al centre sigui en dimarts, podrà incorporar-se al centre fins a dos dies lectius després de la data d’incorporació. Si la data d’incorporació és en dimecres, s’hi podrà incorporar el dia lectiu següent a aquests dos dies.
Només s’inclouen en aquest procediment les places que els centres educatius hagin fet constar com a disponibles al GestIB fins a les 12.00 hores del divendres, sempre que la Direcció General de Personal Docent tengui constància de la documentació que acredita la causa de substitució i la data en què s’ha produït o es produirà.
4.1.3. Els aspirants disponibles poden participar en aquest procediment voluntàriament i sol·licitar tantes places com vulguin. No estan obligats a seleccionar totes les places corresponents a les opcions elegides en la sol·licitud per formar part de les borses d’interins, però no poden seleccionar places corresponents a opcions no elegides.
4.1.4. El fet de no participar en aquest procediment ordinari no implica en cap cas el decaïment o l’exclusió de les llistes.
4.1.5. Els interins de pacte desplaçats durant el curs no han de participar en el procediment ordinari.
4.1.6. Les persones que participin en aquest procediment han d’emplenar la sol·licitud segons les instruccions de l’assistent de tramitació que hi ha a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (<http://dgpdocen.caib.es>).
4.1.7. La sol·licitud de places s’ha de fer setmanalment, des del divendres a les 15.00 hores fins al dilluns a les 12.00 hores. En el cas que els dies en què s’ha de dur a terme aquest procediment coincideixin amb jornades festives de l’àmbit general de la comunitat autònoma de les Illes Balears, la Direcció General de Personal Docent ha de publicar prèviament els canvis en el calendari d’adjudicacions a la seva pàgina web.
4.1.8. En l’adjudicació automàtica de places se segueix l’ordre següent:
1. Places del cos de mestres.
2. Places del cos de professors d’ensenyament secundari.
3. Places del cos de professors tècnics de formació professional.
4. Places del cos de professors d’escoles oficials d’idiomes, del cos de professors de música i arts escèniques, del cos de professors d’arts plàstiques i disseny i del cos de mestres de taller d’arts plàstiques i disseny.
4.1.9. Les places s’han d’adjudicar d’acord amb el lloc que ocupen els participants a les borses (amb les especificitats de la base general onzena de l’annex de la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 13 de maig de 2014, d’acord amb la redacció de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 16 de juliol de 2015) i segons l’ordre de les seves peticions. L’adjudicació de les places s’ha de publicar cada dilluns a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (<http://dgpdocen.caib.es>).
4.1.10. El fet de participar en aquest procediment suposa que l’aspirant es compromet a acceptar la vacant o la substitució que se li adjudiqui, d’acord amb les opcions seleccionades en la sol·licitud per participar en la convocatòria per formar part de les borses d’aspirants a funcionaris interins docents. També suposa l’obligació de prendre possessió de la plaça que se li adjudiqui en la data indicada en la relació de places disponibles feta pública. El centre no pot acceptar cap incorporació anterior a aquesta data.
Tal com determina la base setzena de les bases generals, s’exclouran de totes les borses els aspirants que no prenguin possessió de la plaça o no s’incorporin efectivament al lloc de feina dins els terminis establerts.
4.2. Procediment extraordinari d’adjudicació de places
4.2.1. S’ha d’aplicar aquest procediment quan quedin places sense cobrir en el procediment ordinari, o en els casos en què es justifiqui una necessitat urgent de cobrir una plaça per evitar un perjudici greu en la prestació dels serveis educatius essencials, o en el supòsit que la persona a la qual s’ha adjudicat la plaça en el procediment ordinari opti per la reserva de plaça. També s’ha d’aplicar en el cas que un interí de pacte sigui desplaçat durant el curs.
4.2.2. En el procediment extraordinari, la Direcció General de Personal Docent ha d’oferir aquestes places als aspirants disponibles d’acord amb les opcions per a les quals figuren admesos a la borsa o borses creades mitjançant la Resolució del director general d’Educació i Cultura de dia 29 d’abril de 2015 (BOIB núm. 67, de 2 de maig) incloses les opcions de places a mitja jornada i de places itinerants i/o places de dificultat especial, si l’aspirant les va seleccionar.
4.2.3. Els serveis d’Educació Primària i d’Educació Secundària han de telefonar als aspirants al número indicat a efectes de comunicacions i notificacions en la seva sol·licitud per formar part de les borses d’aspirants a funcionaris interins docents per oferir-los les places disponibles a les quals poden optar d’acord amb les especialitats o funcions, illes i opcions elegides.
4.2.4. Una vegada s’ha telefonat a l’aspirant, es poden donar les situacions següents:
a. En el cas que l’aspirant accepti la plaça oferta, aquesta se li adjudicarà.
b. En el cas que no es pugui localitzar l’aspirant telefònicament, se li han d’oferir les places a través d’un missatge de correu electrònic enviat a l’adreça que l’aspirant hagi indicat en la seva sol·licitud a efectes de comunicacions i notificacions. En el termini improrrogable d’un dia hàbil o en el segon dia hàbil des de l’enviament d’aquest missatge, si la telefonada o l’avís es fa en divendres, l’aspirant ha de contactar amb els serveis de Primària o de Secundària, segons correspongui, per acceptar una de les places ofertes, o per comunicar que no les accepta o, si escau, per renunciar-hi justificadament. L’aspirant ha de comunicar la seva resposta al servei corresponent per telèfon, a través d’un missatge de correu electrònic o per qualsevol dels mitjans prevists en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Si l’aspirant no comunica la seva resposta dins aquest termini, s’entén que renuncia injustificadament a la plaça oferta i serà objecte de decaïment, excepte si acredita, dins el termini establert i en la forma escaient, que es troba en un dels supòsits de renúncia justificada.
c. En el cas que l’aspirant no accepti la plaça oferta sense motiu justificat, serà objecte de decaïment.
d. El funcionari encarregat de la comunicació telefònica o de l’avís ha d’estendre una diligència de qualsevol d’aquests fets, la qual s’ha d’incorporar a l’expedient.
4.2.5. El resultat de les adjudicacions extraordinàries s’ha de publicar cada divendres a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (<http://dgpdocen.caib.es>).
5. Nomenament i presa de possessió
5.1. L’acceptació de la plaça oferta determina el nomenament amb efectes des del dia en què es produeixi la presa de possessió efectiva i la incorporació a la plaça adjudicada.
Pel que fa a les places adjudicades pel procediment ordinari, la presa de possessió i la incorporació s’han de produir en la data indicada en la relació de places disponibles feta pública.
Pel que fa a les places adjudicades pel procediment extraordinari, la presa de possessió i la incorporació s’han de produir el primer dia lectiu després de l’acceptació si la plaça és a la mateixa illa de residència del funcionari interí o el tercer dia lectiu si la plaça és a una altra illa.
5.2. Si la presa de possessió i la incorporació a la plaça adjudicada no es produeixen en les dates o els terminis esmentats i no hi ha cap causa que ho justifiqui, el nomenament quedarà sense efectes i l’aspirant restarà exclòs de la borsa.
5.3. El que disposa el punt 15.4 de l’annex 1 s’aplica a aquest procés quan la presa de possessió i la incorporació a la plaça oferta s’hagi de produir abans del 9 de setembre. En aquest cas, la referència que el punt 15.4 fa a l’1 de setembre s’ha d’entendre feta al dia en què l’aspirant hagi de prendre possessió de la plaça oferta.
6. Cessament
6.1. Si en aquest procés s’adjudica una vacant sobrevinguda, el cessament del funcionari interí nomenat per a aquesta plaça es produeix el 31 d’agost, excepte si es tracta d’una vacant sobrevinguda sorgida després de l’11 de gener pel fet que la plaça ha deixat de tenir titular, cas en què el cessament es produeix el 30 de juny.
Si l’aspirant al qual s’adjudica una vacant sobrevinguda sorgida abans del 12 de gener s’ha acollit a una renúncia justificada amb reserva de plaça, ha de cessar el 31 d’agost, sempre que els efectes del seu nomenament siguin de l’11 de gener o anteriors. En cas contrari, ha de cessar el 30 de juny.
6.2. Si el que s’adjudica és una substitució, el cessament es produeix o bé quan s’incorpora a la plaça qui l’ocupava o bé quan desapareix la necessitat urgent i extraordinària de cobrir-la (el que succeeixi primer). En tot cas, el funcionari interí ha de cessar el 30 de juny.
ANNEX 3
Instruccions comunes als processos d’adjudicació de destinacions provisionals i de substitucions a aspirants a funcionaris interins
1. Documentació per a la presa de possessió
1.1. El dia en què es produeixi la incorporació efectiva al centre, l’aspirant ha de signar, al mateix centre, la presa de possessió i una declaració jurada.
Així mateix, si l’aspirant no ha prestat mai serveis com a docent a centres públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears, ha d’emplenar el full de dades personals i el full de dades bancàries. També els han d’emplenar els aspirants que vulguin modificar les dades de què disposa la Direcció General de Personal Docent.
1.2. Una vegada emplenada i signada aquesta documentació, el secretari del centre l’ha de fer arribar per correu ordinari immediatament a la Direcció General de Personal Docent.
2. Procediment de tutorització
2.1. D’acord amb el que disposa l’article 101 de la Llei orgànica d’educació, el primer curs d’exercici de la docència a centres públics s’ha de desenvolupar sota la tutoria de docents experimentats. El procés de tutorització, propi de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, consisteix a dur a terme activitats d’inserció al lloc de feina mitjançant l’exercici de la funció docent tutelada.
2.2. Professors funcionaris interins objecte de tutorització
Tenen la possibilitat de superar un procés de tutorització els funcionaris interins docents als quals s’adjudiqui, abans del darrer dia de presentació de sol·licituds d’interinitat per al curs 2016-2017, una plaça vacant, una vacant sobrevinguda, una substitució d’una durada prevista de tot el curs escolar o substitucions per un període de 30 dies o més durant el curs escolar 2015-2016.
2.3. Procediment de tutorització
Per poder superar el procediment de tutorització, els funcionaris interins han de complir els requisits següents:
a) Han d’haver acumulat almenys 30 dies de feina durant el curs escolar 2015-2016.
b) No han d’haver estar sancionats mitjançant un procediment disciplinari per haver comès una falta greu o molt greu durant el curs escolar 2015-2016.
2.4. Funcions del director del centre
El director del centre ha de facilitar la inserció professional al centre als funcionaris interins que accedeixen a la funció docent per primera vegada: els ha d’informar sobre l’organització i el funcionament del centre, sobre els òrgans de govern i la coordinació docent, sobre l’autonomia pedagògica i de gestió dels centres reflectida en els diferents projectes institucionals i sobre els plans i els programes propis.
Així mateix, ha d’articular les mesures adequades perquè els funcionaris interins rebin dels docents experimentats el suport necessari pel que fa a les funcions específiques dels professors en relació amb la programació didàctica i l’ensenyament de les diferents àrees, matèries, assignatures o mòduls i en relació amb l’avaluació del procés d’aprenentatge dels alumnes, la gestió de l’aula, la feina en grup, la resolució de conflictes, la tutorització dels alumnes —individual i de grup— i qualsevol altra qüestió que el professor tutor consideri que és convenient tractar.