Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALAIOR
Núm. 11653
Aprovació definitiva de la imposició y ordenació de contribucions especials per finançar obres de reurbanització al cami de sa Mola
Versió PDF
Exp.: 849/2015
APROVACIÓ DEFINITVA DE LA IMPOSICIÓ Y ORDENACIÓ DE CONTRIBUCIONS ESPECIALS PER FINANÇAR OBRES DE REURBANITZACIÓ AL CAMI DE SA MOLA.
Com que no s'han presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic, queda automaticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'Ajuntament d'Alaior sobre la modifcació de la Imposició i Ordenació de Contribucions especials per finançar Obres de reurbanització al Camí de sa Mola, el text íntergre de la qual es fa públic d'acord amb l'article 17,4 del Reial Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Ordenança fiscal reguladora de les contribucions especials per les obres del camí de sa Mola
Article 1
Fonament jurídic i naturalesa
Fent ús de les facultades concedides per l'article 106 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local, i de conformitat amb els articles 15 a 19 i 28 i següents del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, aquest Ajuntament regula per la present ordenança les contribucions especials per a la realització de les obres del camí de sa Mola.
Les contribucions especials són tributs de caràcter finalista i el producte de la seva recaptació es destinarà, íntegrament, a sufragar les despeses de l'obra amb motiu de les quals hagin estat establertes i exigides.
Article 2
Fet imposable
Constitueix el fet imposable de les contribucions especials l'obtenció d'un benefici o d'un augment de valor dels béns per part de qui és subjecte passiu com a conseqüència de la realització de les obres de dotació d'infraestructura a la unitat d'actuació aïllada AA-1 incloses en el projecte d'obra denominat 'Obres de reurbanització del camí de sa Mola'.
Article 3
Subjectes passius
Tindran la consideració de subjectes passius d'aquestes contribucions especials els propietaris dels béns immobles inclosos a la unitat d'actuació AA-1 afectats per la realització de les obres referides a l'article 1.
El moment de la meritació de les contribucions especials es tindrà en compte a l'efecte de determinar la persona obligada al pagament, encara que en l'acord concret d'ordenació figuri com a subjecte passiu qui ho sigui amb referència a la data de la seva aprovació i que en el mateix hagués anticipat el pagament de quotes. Quan la persona que figuri com a subjecte passiu en l'acord concret d'ordenació, havent estat notificada, transmeti els drets sobre els béns o explotacions que motiven la imposició en el període comprès entre l'aprovació de l'acord i el naixement de la meritació, estarà obligada a donar compte a l'Administració de la transmissió efectuada dins del termini d'un mes des de la data d'aquesta i, si no ho fes, l'Administració podrà dirigir l'acció per al cobrament contra qui figurava com a subjecte passiu en el citat expedient.
Article 4
Base imposable
La base imposable de les contribucions especials està constituïda pel 5% del cost que el municipi d'Alaior suporti per a la realització de les referides obres.
- (A) Cost de l'obra que suporta el Municipi: 106.082,03 euros
- (B) Base Imposable: 5.304,10 euros, que és el resultat d'aplicar el 5% sobre el cost de l'obra que suporta el municipi (A).
Aquesta quantitat tindrà el caràcter de mera previsió. Si el cost real fos major o menor que el previst, s'utilitzarà el cost real als efectes del càlcul de les quotes corresponents.
Article 5
Criteri de repartiment i quota tributària
1. La base imposable de les contribucions especials es repartirà entre els subjectes passius, tenint en compte únicament els metres lineals de façana dels immobles.
2. La quantitat de metres lineals de façana total és de 104,80 m (C).
Pel que la quota a pagar per a cada immoble es determinarà multiplicant la quantitat total de metres lineals de façana de la parcel·la per la quantitat resultant de dividir la base imposable (B) entre la quantitat total de metres lineals de façana (C), és a dir, de 50,61 euros per cada metre lineal.
3. Una vegada adoptat l'acord concret d'ordenació de contribucions especials, i determinades les quotes a satisfer, aquestes seran notificades individualment a cada subjecte passiu si aquest o el seu domicili fossin coneguts i, en el seu defecte, per edictes. Les persones interessades podran formular recurs de reposició davant l'Ajuntament, que podrà versar sobre la procedència de les contribucions especials, el percentatge del cost que hagin de satisfer les persones especialment beneficiades o les quotes assignades.
Article 6
Meritació
1. Les contribucions especials es meriten en el moment en què les obres s'hagin executat.
2. Sens perjudici de l'establert en l'apartat anterior, una vegada aprovat l'acord concret d'imposició i ordenació, l'Ajuntament podrà exigir anticipadament el pagament de les contribucions especials en funció de l'import del cost previst per a l'any següent.
3. Una vegada finalitzada l'execució de les obres, es procedira a determinar els subjectes passius, la base i les quotes individualitzades definitives, girant les liquidacions que siguin procedents i compensant, com a lliurament a compte, els pagaments anticipats que s'hagin efectuat. Aquesta determinació definitiva es realitzarà pel Ple de l'Ajuntament com a òrgan competent de l'entitat impositora, i s'ajustarà a les normes de l'acord concret d'ordenació del tribut per l'obra o el servei de què es tracti.
4. Si els pagaments per anticipat han estat realitzats per persones que no tenen la condició de subjecte passiu en la data de la meritació del tribut, o bé si aquests pagaments excedeixen la quota individual definitiva que els correspon, l'Ajuntament ha de practicar d'ofici la devolució pertinent .
Article 7
Gestió i recaptació
1. Les contribucions especials es gestionen mitjancant liquidació tributària, que s'aprovara quan s'hagin executat les obres, i es notificaran als subjectes passius en el moment de la seva meritació. Aquestes seran liquidacions definitives, calculades prenent com a base el cost real, efectiu i definitiu de l'obra.
2. El pagament d'aquestes liquidacions s'haurà d'efectuar en els terminis prevists a l'article 62.2 de la Llei 58/2003 general tributària.
No obstant això, la corporació podrà concedir, a sol·licitud de qui és subjecte passiu, el fraccionament o ajornament de la quota a satisfer per qui és subjecte passiu fins a un termini màxim de cinc anys.
Article 8
Col·laboració ciutadana
Les persones propietàries o titulars afectades per la realització d'aquestes obres podran constituir-se en associació administrativa de contribuents en el període d'exposició al públic de l'acord d'ordenació de les contribucions especials.
Per a la constitució de l'associació administrativa de contribuents, l'acord haurà de ser adoptat per la majoria absoluta de les persones afectades, sempre que representin, com a mínim, dos terços de les quotes que s'hagin de satisfer.
Un cop acordada la constitució d'aquesta associació i dins del termini d'exposició al públic s'haurà de presentar davant aquest Ajuntament la sol·licitud de constitució de l'associació i aportar la documentació acreditativa de l'acord adoptat i els estatus que regiran el seu funcionament.
Article 9
Règim d'infraccions i sancions
En els casos d'incompliment de les obligacions establertes a la present Ordenança, d'acord amb l'establert a l'article 11 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei reguladora de les hisendes locals, s'aplicarà el règim d'infraccions i sancions regulat a la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària i a les disposicions que la complementen i despleguen.
Disposició final única
La present Ordenança fiscal entrarà en vigor l'endemà de la seva publicació íntegra en el Butlletí Oficial de la Illes Balears.
ANNEX II
Desglossament del pressupost de l'obra
|
|
BASE IMPOSABLE CONTRIBUCIONS ESPECIALS |
|
|
|
|
|
|
|
IMPORT PROJECTE |
IMPORT REPERCUTIBLE |
% |
Base imposable |
|
1 |
TRABAJOS PREVIOS |
1.139,93 |
0,00 |
0,00% |
0,00 |
|
2 |
MOVIMIENTO DE TIERRAS |
2.093,42 |
0,00 |
0,00% |
0,00 |
|
3 |
PAVIMENTACIÓN |
29.872,22 |
0,00 |
0,00% |
0,00 |
|
4 |
RED SANEAMIENTO |
19.163,65 |
19.163,65 |
5,00% |
958,18 |
|
5 |
IMPULSIONES |
35.192,17 |
35.192,17 |
5,00% |
1.759,61 |
|
6 |
RED PLUVIAL |
11.192,21 |
0,00 |
0,00% |
0,00 |
|
7 |
ABASTECIMIENTO DE AGUA |
19.317,37 |
19.317,37 |
5,00% |
965,87 |
|
8 |
TELEFONIA |
5.385,51 |
0,00 |
0,00% |
0,00 |
|
9 |
SEÑALIZACIÓN |
1.047,01 |
0,00 |
0,00% |
0,00 |
|
10 |
BAJA TENSIÓN |
3.628,25 |
0,00 |
0,00% |
0,00 |
|
11 |
ALUMBRADO PÚBLICO |
7.985,35 |
0,00 |
0,00% |
0,00 |
|
12 |
SEGURIDAD Y SALUD |
1.728,33 |
0,00 |
0,00% |
0,00 |
|
|
PRESSUPOST EXECUCIÓ MATERIAL |
137.745,42 |
73.673,19 |
|
3.683,66 |
|
|
13% de GG |
17.906,90 |
9.577,51 |
|
478,88 |
|
|
6% de BI |
8.264,73 |
4.420,39 |
|
221,02 |
|
|
SUMA |
163.917,05 |
87.671,10 |
|
4.383,55 |
|
|
21% IVA |
34.422,58 |
18.410,93 |
|
920,55 |
|
|
TOTAL PRESSUPOST |
198.339,63 |
106.082,03 |
|
5.304,10 |
ANNEX III
Relació propietaris de les finques afectades
|
N. |
REF.CAD. |
DNI/NIF |
NOM |
ADREÇA FICAL |
ADREÇA |
ML FAÇANA PARCEL·LA |
% PROPIETAT |
ML FAÇANA APLICABLES |
% ml s/total |
QUOTA PROVISIONAL C.E. |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
|
3 |
7112219EE9271C0001TO |
41494453S |
REURER MELIA PERE |
C/HIROSHIMA65 BJ 07004 PALMA |
CM DE SA MOLA 44 Suelo |
9,50 |
100,00% |
9,50 |
9,06% |
480,81 € |
|
4 |
7112218EE9271C0001LO |
41485572N |
SINTES VINENT BERNARDO |
PANCRAÇ 27 ALAIOR |
CM DE SA MOLA 42 |
6,90 |
100,00% |
6,90 |
6,58% |
349,22 € |
|
5 |
7112217EE9271C0001PO |
41493839E |
GOMILA PALLISER MARGARITA |
SANT PERE 79 ALAIOR |
CM DE SA MOLA 38 Pl:00 Pt:01 |
8,00 |
30,13% |
2,41 |
2,30% |
121,99 € |
|
6 |
7112217EE9271C0002AP |
41493839E |
GOMILA PALLISER MARGARITA |
SANT PERE 79 ALAIOR |
CM DE SA MOLA 38 Pl:01 Pt:01 |
8,00 |
38,41% |
3,07 |
2,93% |
155,52 € |
|
7 |
7112217EE9271C0003SA |
41492759T |
GOMILA PALLICER BARTOLOME |
CM DE SA MOLA 38 Es:E Pl:02 Pt:01 |
CM DE SA MOLA 38 Es:E Pl:02 Pt:01 |
8,00 |
31,46% |
2,52 |
2,40% |
127,38 € |
|
8 |
7112216EE9271C0001QO |
41476885L |
AMELLER JOVER ISABEL |
ES CARRERO 45 ALAIOR |
CM DE SA MOLA 36 |
6,70 |
100,00% |
6,70 |
6,39% |
339,10 € |
|
9 |
7112215EE9271C0001GO |
41484812B |
SALOM GIMENEZ LORENZO |
BAIXAMAR 30 ALAIOR |
CM DE SA MOLA 34 |
13,20 |
100,00% |
13,20 |
12,60% |
668,07 € |
|
10 |
7112214EE9271C0001YO |
41495273F |
PONS OLIVES JUAN |
MOLA 26 2º ALAIOR |
CM DE SA MOLA 28 |
11,20 |
100,00% |
11,20 |
10,69% |
566,85 € |
|
11 |
7112213EE9271C0001BO |
41495273F |
PONS OLIVES JUAN |
MOLA 26 2º ALAIOR |
CM DE SA MOLA 26 Pl:00 Pt:01 |
7,80 |
32,40% |
2,53 |
2,41% |
127,91 € |
|
12 |
7112213EE9271C0002ZP |
41490377X |
PONS OLIVES ANTONIO |
MOLA 26 1º ALAIOR |
CM DE SA MOLA 26 Pl:01 Pt:01 |
7,80 |
39,96% |
3,12 |
2,97% |
157,75 € |
|
13 |
7112213EE9271C0003XA |
41495273F |
PONS OLIVES ANTONIO |
MOLA 26 1º ALAIOR |
CM DE SA MOLA 26 Pl:02 Pt:01 |
7,80 |
27,64% |
2,16 |
2,06% |
109,11 € |
|
14 |
7112212EE9271A0001AF |
X1095222P |
HUCKLE PETER DOUGLAS |
MOLA 24 ALAIOR |
CM DE SA MOLA 24 |
8,60 |
100,00% |
8,60 |
8,21% |
435,26 € |
|
15 |
7112211EE9271A0001WF |
37677508N |
PEREZ JANE ROSA MARIA |
c/VILADOMAT 170 BARCELONA |
CM DE SA MOLA 22 |
17,60 |
100,00% |
17,60 |
16,79% |
890,76 € |
|
16 |
7112210EE9271A0001HF |
41731949J |
PIRIS BAGUR LORENZO |
MOLA 18 ALAIOR |
CM DE SA MOLA 18 Pl:01 Pt:01 |
5,60 |
71,54% |
4,01 |
3,82% |
202,76 € |
|
17 |
7112210EE9271A0002JG |
41478380L |
ORFILA BARBER ANTONIO |
SANT JUAN 23 ALAIOR |
CM DE SA MOLA 18(A) Es:E Pl:00 Pt:01 |
5,60 |
28,46% |
1,59 |
1,52% |
80,66 € |
|
18 |
7112209EE9271A0001AF |
41503106C |
GOMILA MARQUES JUAN MIGUEL |
MOLA 14 1º ALAIOR |
CM DE SA MOLA 16 Es:1 Pl:00 Pt:01 |
9,70 |
26,00% |
2,52 |
2,41% |
127,64 € |
|
19 |
7112209EE9271A0002SG |
41503106C |
GOMILA MARQUES JUAN MIGUEL |
MOLA 14 1º ALAIOR |
CM DE SA MOLA 14 Es:1 Pl:01 Pt:01 |
9,70 |
40,00% |
3,88 |
3,70% |
196,37 € |
|
20 |
7112209EE9271A0003DH |
41501730R |
GIMENEZ REURER BERNARDINO |
MOLA 14 2º ALAIOR |
CM DE SA MOLA 14 Es:1 Pl:02 Pt:01 |
9,70 |
34,00% |
3,30 |
3,15% |
166,92 € |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
104,8 |
100,00% |
5.304,10 € |
|
|
BASE IMPOSABLE |
5.304,10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
A Alaior, 7 de Juliol de 2015
La Batlessa
Misericordia Sugrañes Barenys