Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MALLORCA
DEPARTAMENT DE VICEPRESIDÈNCIA DE CULTURA, PATRIMONI I ESPORTS
Núm. 8674
Resolució d’aprovació de les normes de selecció de projectes d’activitats culturals per a Cultura en Xarxa 2015
Versió PDF
Us comunic que l’Hble. Sr. vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports, Joan Rotger Seguí, en data d’avui ha adoptat la següent resolució que transcric literalment a continuació:
«Antecedents
»1. Atès que d’acord amb la Memòria justificativa de la directora insular de Cultura i Patrimoni, la fase de selecció de projectes d’activitats culturals per a Cultura en Xarxa 2015 es troba inclosa dins de les actuacions necessàries per impulsar i promoure la programació d’activitats culturals per tota Mallorca.
»2. Atès l’informe jurídic favorable emès, en data 8 de maig de 2015, pel cap de la secció de Cultura.
Per tot això, en ús de les competències atribuïdes del Decret d’organització del Consell de Mallorca, de data 15 de juliol de 2011, corregit per decrets de 19 de juliol de 2011, de 10 d’octubre de 2011, de 15 de març de 2012 i d’11 d’abril de 2012, tenc a bé dictar la següent:
»Resolució
»1. Aprovar les normes de selecció que s’inclouen annexes amb la present resolució, referides als projectes d’activitats culturals per a Cultura en Xarxa 2015.
»2. Ordenar la publicació de les normes al BOIB.
Contra aquesta resolució que no posa fi a la via administrativa es pot interposar, el recurs d'alçada davant l’Hble. Sra. Presidenta del CIM, dins el termini d'UN MES, comptador a partir del dia següent al de la recepció de la present notificació.
Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la recepció de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.
Un cop transcorregut tres mesos des de la interposició del recurs sense que s’hagi notificat la resolució, podrà interposar-se el recurs contenciós administratiu, contra la desestimació presumpta del recurs d’alçada, sense limitació temporal, mentre no hi hagi resolució expressa.
No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa i de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Palma, 11 de maig de 2015
El secretari tècnic de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports
José Manuel Carrillo Martínez
NORMES DE SELECCIÓ DE PROJECTES D’ACTIVITATS CULTURALS PER A CULTURA EN XARXA 2015
Presentació
El Consell de Mallorca, mitjançant la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, duu a terme el projecte Cultura en Xarxa (Xarxa d’Activitats Culturals de Mallorca) amb l’objectiu de constituir una xarxa activa d’oferta cultural per a tot Mallorca i de promoure la itinerància d’activitats culturals dels diferents àmbits de la creació: arts visuals, escèniques, musicals, literàries, etc.
La Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports, amb aquesta finalitat, pretén conèixer els projectes que dins aquests àmbits s’estan desenvolupant i obrir un canal per a rebre propostes que puguin formar part de la borsa (bústia) de projectes de Cultura en Xarxa.
1. Requisits per a participar en la selecció
Hi poden participar les persones físiques o jurídiques de qualsevol nacionalitat, constituïdes com a professionals o empreses amb personalitat jurídica pròpia, que presentin les característiques següents:
- Dur a terme el projecte cultural i, en conseqüència, estar d’alta a l’epígraf que pertoca al cens tributari o registre pertinent de l’IAE.
- La despesa total (IVA inclòs) per a qualsevol activitat cultural que es presenti en aquesta selecció no pot superar els 2.000 €.
- L’import total del projecte no pot ser superior al que es presenti en altres entitats o institucions.
2. Àmbits que s’hi poden presentar
Concerts de format petit i mitjà i tallers o experiències relacionades amb el món de la música
Espectacles en espais oberts, circ, cercaviles i d’altres activitats culturals pensades per a fer-se a l’exterior
Espectacles de dansa de format petit i mitjà de qualsevol estil, des de dansa clàssica fins a dansa contemporània
Espectacles de teatre adreçats a públic infantil
Cicles temàtics de cinema d’autor
- Exposicions temàtiques d’àmbit cultural i patrimonial
- Exposicions d’art que tenguin una finalitat divulgativa de temàtica social i/o cultural
Rutes per Mallorca que tenguin com a objectiu difondre i posar en valor el patrimoni, la història i la cultura de Mallorca
Cicles de conferències i creació d’espais de debat entorn a temes d’interès cultural i patrimonial
El personal professional o les empreses d’arts escèniques, amb els espectacles corresponents, inclosos en la borsa del CAEM 2015 formen part de la borsa de projectes d’activitats culturals per a Cultura en Xarxa 2015 sense la necessitat d’haver de presentar documentació nova.
No obstant això, si el professional o l’empresa d’arts escèniques ha estat seleccionat per a participar en la borsa del CAEM de l’any 2015 i vol inscriure un espectacle nou o en la documentació que ha presentat inicialment hi ha qualque canvi, es pot acollir a aquest nou termini i ha de presentar l’annex 1 (sol·licitud d’inscripció) o la documentació pertinent, segons escaigui.
3. Publicació
Aquestes normes es publiquen en el BOIB, a més, a efectes informatius i per a garantir-ne la difusió, s’exposen en el tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia i es pengen en el web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
4. Documentació
La documentació que s’ha de presentar és la següent:
a) Sol·licitud d’inscripció degudament emplenada (annex I)
b) Dossier del projecte en format DIN A 4, que ha d’incloure, com a mínim: títol, explicació de l’activitat amb una extensió no superior a 6.000 caràcters, objectius, característiques de l’espai requerit, necessitats tècniques, durada de l’activitat, públic destinatari, preferències d’horari per a dur a terme l’activitat perquè es pugui desenvolupar correctament, disponibilitat de dates per a fer l’activitat (des de juliol fins a desembre de 2015)
c) Currículum i trajectòria artística de l’autoria del projecte
d) Imatges del projecte (un mínim de 3) en format JPG, amb una resolució mínima de 72 PPP
e) Si es contempla la possibilitat de determinar diferents imports segons el nombre d’itineràncies, s’ha d’especificar en el pressupost. En qualsevol cas, el pressupost final per a totes les itineràncies no pot ser superior a 6.000 €.
f) Autorització per a incloure imatges de l’activitat en el material de difusió que faci la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca mitjançant diferents suports, amb l’objectiu de donar a conèixer les diferents activitats que es fan al públic potencial (annex 2)
g) Fotocòpia del NIF de la persona física o jurídica sol·licitant
h) Fotocòpia del DNI, NIE, NIF de la persona representant legal o bé de l’autoritzada que signa
i) Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut del qual actua la persona que signa la sol·licitud o de l’autorització corresponent i suficient, si la signa una altra persona
j) Documentació acreditativa de la constitució de l’entitat o de l’empresa i, si escau, dels estatuts registrats degudament o, si n’és el cas, de la modificació i dels nous estatuts inscrits en el registre pertinent.
k) Certificació administrativa de l’any en curs que acredita que la persona física o jurídica està inscrita en l’epígraf que pertoca del cens tributari o registre pertinent de l’IAE
l) Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments, si és la primera vegada que es factura al Consell de Mallorca o si s’ha canviat el número de compte bancari (annex 3)
A més d’aquesta documentació general, s’ha d’adjuntar al projecte presentat la documentació específica següent per a cada àmbit:
1. MÚSICA
1.1. Nom/s dels músic/s
1.2. Repertori del concert
1.3. En les característiques de l’espai, cal confirmar si és una activitat que es pot fer:
1.3.1. A l’interior
1.3.2. A l’exterior
1.3.3. A l’interior i a l’exterio
1.4. Necessitats de camerinos SÍ/NO
1.5. Pressupost
1.5.1. Caixet
1.5.2. Despeses derivades del transport
1.5.3. Despeses derivades dels drets d’autor
1.5.4. Qualsevol altra despesa derivada de dur a terme l’activitat
2. ART DE CARRER
2.1. Fitxa artística de l’activitat
2.2. Necessitats de camerinos SÍ/NO
2.3. Ubicació correcta del públic (seguretat); mínim de distància que hi ha d’haver entre els actors i el públic i si cal que hi hagi qualque tipus de separació o no
2.4. Pressupost:
2.4.1. Caixet
2.4.2. Despeses derivades del transport
2.4.3. Despeses derivades dels drets d’autor
2.4.4. Qualsevol altra despesa derivada de dur a terme l’activitat
3. DANSA
3.1. Fitxa artística
3.2. En les característiques de l’espai, cal confirmar si és una activitat que es pot fer:
3.2.1. A l’interior
3.2.2. A l’exterior
3.2.3. A l’interior i a l’exterior
3.3. Necessitats de camerinos SÍ/NO
3.4. Si es fa a l’exterior: ubicació correcta del públic (seguretat); mínim de distància que hi ha d’haver entre els actors i el públic i si cal que hi hagi qualque tipus de separació o no
3.5. Temps de muntatge i desmuntatge
3.6. Pressupost:
3.6.1. Caixet
3.6.2. Despeses derivades del transport
3.6.3. Despeses derivades dels drets d’autor
3.6.4. Qualsevol altra despesa derivada de dur a terme l’activitat
4. TEATRE INFANTIL
4.1. Fitxa artística
4.2. En les característiques de l’espai, cal confirmar si és una activitat que es pot fer:
4.2.1. A l’interior
4.2.2. A l’exterior
4.2.3. A l’interior i a l’exterior
4.3. Necessitats de camerinos SÍ/NO
4.4. Temps de muntatge i desmuntatge
4.5. Franja d’edat del públic al qual s’adreça l’espectacle
4.6. Pressupost:
4.6.1. Caixet
4.6.2. Despeses derivades del transport
4.6.3. Despeses derivades dels drets d’autor
4.6.4. Qualsevol altra despesa derivada de dur a terme l’activitat
5. CINEMA
5.1. Fitxa tècnica de les pel·lícules o documentals
5.2. Breu descripció de cada una
5.3. Pressupost
5.3.1. Despeses derivades dels drets d’autor
5.3.2. Qualsevol altra despesa derivada de dur a terme l’activitat
6. EXPOSICIONS
6.1. Especificacions de l’espai
6.1.1. Superfície mínima de la sala
6.1.2. Metres mínims de paret lineal
6.1.3. Llum
6.1.4. Seguretat de la sala
6.2. Assegurança
6.2.1. Per al transport sí/no
6.2.2. Assegurança de la sala d’exposicions SÍ/NO
6.3. Personal d’atenció a la persona visitant SÍ/NO
6.4. Durada mínima de l’exposició (amb un mínim obligatori de 15 dies)
6.5. Dia o dies de muntatge
6.6. Dia o dies de desmuntatge
6.7. Realització d’activitats paral·leles SÍ/NO. Quines?
6.8. Pressupost
6.8.1. Comissariat
6.8.2. Despeses derivades del transport, assegurança, muntatge i desmuntatge
6.8.3. Despeses derivades dels drets d’autor
6.8.4. Qualsevol altra despesa derivada de fer les itineràncies de l’exposició
7. RUTES CULTURALS
7.1. Descripció de cada una de les rutes
7.2. Hora de sortida
7.3. Durada
7.4. Nombre màxim de persones per grup
7.5. Pressupost
7.5.1. Despesa guia
7.5.2. Possibles despeses d’entrades en els recintes a visitar
7.5.3. Qualsevol altra despesa derivada de fer les rutes
8. CICLES DE CONFERÈNCIES
8.1. Pressupost
8.1.1. Despeses coordinació
8.1.2. Despeses conferenciants
8.1.3. Qualsevol altra despesa derivada de fer els cicles de conferències
Si els professionals o empreses amb personalitat jurídica pròpia, els projectes dels quals varen ser seleccionats per a Cultura en Xarxa 2014, estan interessats a participar a Cultura en Xarxa 2015, no caldrà que presentin novament el projecte, si aquest no ha sofert cap modificació. Només hauran de presentar la sol·licitud (annex 1) i la documentació administrativa de l’any en curs
En qualsevol cas, el Consell de Mallorca pot demanar que s’aporti la documentació addicional que li sembli adient, ateses les característiques de cada cas.
5. Termini de presentació de la documentació
Es poden presentar projectes dins els 10 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquestes normes en el BOIB, en qualsevol terminal del registre general del CIM (a Palma: Centre Cultural la Misericòrdia, pl. de l’Hospital núm. 4; Palau del CIM, c/ de Palau Reial, 1; Llar de la Joventut, c/ del General Riera, núm. 111, i Llar de la Infància, c/ del General Riera, 113). Així mateix, també es poden presentar en els llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999.
Si la sol·licitud s’envia per correu, s’ha de presentar a Correus amb el sobre obert, perquè la segellin o, en tot cas, perquè segellin el sobre mateix, a fi d’acreditar que s’ha enviat dins el termini fixat en aquestes normes de selecció. No obstant això, si aquesta documentació no entra en el Registre General dins els 10 dies naturals següents a l’acabament del termini de presentació de sol·licituds, no s’admet en cap cas.
6. Comissions
Comissió Tècnica de Selecció de Projectes
Està formada per les persones següents:
- Presidenta: Catalina Sureda, directora insular de Cultura i Patrimoni. El seu substitut és Francesc Riera Vayreda, cap del Servei de Cultura
- Secretari: Josep G. Bernales Sastre, cap de la Secció de Dinamització–Cultura, o el funcionari o la funcionària que el substitueixi
- Cristina Llambías Cortés, tècnica del Servei de Cultura, o el funcionari o la funcionària que el substitueixi
- M. Antònia Llompart Villalonga, tècnica del Servei de Cultura, o el funcionari o la funcionària que el substitueixi
Comissió Assessora
La Comissió Assessora dóna la seva opinió sobre els projectes seleccionats i el nombre d’itineràncies a fer de les diferents activitats proposades per la Comissió Tècnica de Selecció de Projectes.
Està formada per les persones següents:
- Pilar Colomar, representant de l’Ajuntament d’Alaró
- M. Pau Ruiz, representant de l’Ajuntament de Binissalem
- Anna Rovira, representant de l’Ajuntament de Felanitx
- Rafela Riera, representant de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar
- Margalida Martín, representant de l’Ajuntament de Llucmajor
- Maria Mir, representant de l’Ajuntament de sa Pobla
- Damià Rigo, representant de l’Ajuntament de Santanyí
- Llorenç Beltran, representant de l’Ajuntament de Sant Joan
- M. Antònia Ferrer, representant de l’Ajuntament de Santa Maria del Camí
- Guillem Florit, representant de l’Ajuntament de Selva
7. Criteris de selecció
Els projectes s’han de valorar d’acord amb aquesta puntuació:
1. Objectius (5 punts)
2. Explicació detallada de l’activitat tenint en compte les especificitats de cada àmbit (10 punts)
3. Fitxa artística (si escau) i tècnica (5 punts)
1. Innovació, originalitat i creativitat de l’activitat (5 punts)
2. Interès i qualitat de l’activitat (5 punts)
3. Activitats que contribueixen a difondre valors històrics, populars i tradicionals de Mallorca i activitats relacionades amb commemoracions o amb efemèrides d’interès cultural o històric en l’àmbit local i/o insular (5 punts)
4. Format de les activitats, si és adient per desenvolupar-se en la majoria dels espais culturals de Mallorca (5 punts)
La Comissió Tècnica de Selecció de Projectes pot desestimar aquells projectes que consideri que no reuneixen les condicions mínimes de qualitat o la capacitat organitzativa mínima exigibles per a ser exhibits i/o representats.
Per a poder entrar en la selecció, els projectes han d’obtenir una puntuació mínima de 20 punts.
La Comissió Tècnica examina i avalua les sol·licituds d’acord amb els criteris esmentats i n’emet l’informe que serveix de base a l’òrgan instructor per a elaborar la proposta d’acord definitiva.
8. Òrgan per a resoldre
El vicepresident de Cultura, Patrimoni i Esports del Consell de Mallorca, a proposta de la Comissió Tècnica
9. Termini de resolució
Dins els 90 dies següents al de l’acabament del termini de presentació de les sol·licituds; en cas contrari, s’han d’entendre desestimades
10. Publicació de la selecció
La inclusió o l’exclusió del personal professional, de l’entitat o de l’empresa amb les activitats culturals corresponents s’ha de publicar en el BOIB, en el tauler d’anuncis del Centre Cultural la Misericòrdia (plaça de l’Hospital, 4, Palma) i en el web del Consell de Mallorca (www.conselldemallorca.net).
11. Obligacions dels participants
La persona física o jurídica ha d’emetre factures oficials (que incloguin els imposts o n’especifiquin l’exempció) per les activitats culturals fetes, a càrrec de la Vicepresidència de Cultura, Patrimoni i Esports.
Els professionals han d’emplenar i han de presentar el full d’avaluació de cada activitat cultural feta, que se’ls ha d’haver lliurat amb antelació.
El Consell de Mallorca pot demanar que s’aporti altra documentació administrativa en cas que el procediment ho requereixi.
12. Condicions per a la selecció
La selecció dels projectes d’activitats culturals per a formar part d’aquesta borsa resta condicionada al pressupost disponible d’enguany, així com a la valoració que dels projectes presentats en fa la Comissió Tècnica de Selecció de Projectes.