Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE PALMA DE MALLORCA

Núm. 8398
Departament de Personal. Servei de Selecció i Provisió. Convocatòria pública per a la creació d’un borsí per a la cobertura interina de places de Psicòleg/Psicòloga

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Regidora de l’Àrea de Funció Pública i Govern Interior, per resolució número 7.497 de 4 de maig de 2015, va acordar el següent:

PRIMER.- Convocar proves selectives per a la constitució d’un borsí extraordinari de PSICÒLEG/ÒLOGA per a nomenaments interins, pel sistema de concurs oposició  lliure. Les places estan enquadrades dins l’Escala d’Administració Especial, Subescala tècnica superior, especialitat psicòleg/òloga.

SEGON.- La Regidoria de Funció Pública i Govern interior ha de nomenar, mitjançant resolució, els membres titulars i els suplents corresponents del tribunal que portarà a terme la valoració de la present convocatòria. La resolució esmentada s’ha de publicar en el tauler d’anuncis virtual i, a efecte informatiu, en el web www.palma.es.

TERCER.- Aprovar les bases específiques que regiran aquesta convocatòria, que s’adjunten i publicar-les al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

BASES I PROGRAMA  DE LA CONVOCATÒRIA DE PROVES SELECTIVES PER A LA CONSTITUCIÓ D’UN BORSÍ PER A LA COBERTURA INTERINA DE PLACES DE PSICÒLEG/ÒLOGA.

ESCALA:  Administració Especial. Subescala tècnica superior, especialitat psicòleg/òloga.

GRUP: A, subgrup A1.

REQUISITS  DELS  ASPIRANTS:

  • Estar en possessió del títol de llicenciatura en psicologia o Màster en psicologia.
  • Estar en possessió del títol de Coneixements elementals de català (certificat B2).

PROCEDIMENT:  Concurs-oposició per cobrir places de psicòleg/òloga

QUALIFICACIONS:  Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

COMPOSICIÓ DEL TRIBUNAL QUALIFICADOR: El tribunal qualificador estarà constituït per un president o presidenta, designat per l’òrgan competent, i quatre vocals, que seran designats per sorteig d’entre personal funcionari en servei actiu que reuneixi els requisits exigits a la normativa vigent. Aquesta designació implicarà la dels respectius suplents. El secretari/a serà designat per votació d’entre els vocals. El tribunal podrà disposar la incorporació de personal assessor especialista per a totes o algunes de les proves.

Podran assistir, amb veu però sense vot, les persones representants de les organitzacions sindicals representatives, per a efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.

DRETS D’EXAMEN: 26,52 euros que s’hauran d’abonar dintre el termini d’admissió d’instàncies.

El termini de presentació de instàncies serà de 8 dies hàbils comptats a partir de la publicació del present acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Les bases generals que regeixen aquesta convocatòria es varen publicar al BOIB núm. 172, de 16 de desembre de 2014.

PROCEDIMENT DE SELECCIÓ: Concurs oposició, pel torn lliure.

 

PROGRAMA DEL CONCURS OPOSICIÓ

Primer exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a contestar un qüestionari de 40 preguntes, amb respostes alternatives, referents al contingut del temari que consta en l’annex I d’aquestes bases. El temps màxim per realitzar aquest exercici serà determinat pel tribunal. La puntuació màxima serà de 20 punts, quedant eliminats els aspirants que no arribin a un mínim de 10 punts.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valoraran. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:

         {A-(E/3)} x 20

Q = -------------------

     P

Q: Resultat de la prova

A: número de respostes encertades

E: número de respostes errònies

P: número de preguntes de l’exercici

Segon exercici. De caràcter obligatori i eliminatori. Consistirà a resoldre per escrit un supòsit pràctic elegit a l’atzar d’entre els proposats pel tribunal relacionat amb el temari que consta en l’annex d’aquestes bases. Aquest pràctic també podrà incloure preguntes d’aplicació pràctica sobre el contingut del temari que consta a l’annex de les bases.

El temps màxim per realitzar aquest exercici serà de tres hores. Aquest exercici es valorarà fins a un màxim de 20 punts, i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 10 punts per superar-lo. En cas que consti de preguntes, aquestes no podran superar el número de 10, i la puntuació màxima de 20 punts s’haurà de repartir  proporcionalment al nombre de preguntes.

MÈRITS

FASE DE CONCURS

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, i que vindran referits a la data de termini de presentació d’instàncies, s’hauran de presentar mitjançant la presentació d’originals o fotocòpies compulsades en el model normalitzat establert a l’efecte per l’Ajuntament, dins el termini de 10 dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista definitiva d’aspirants que han superat la fase d’oposició.

Únicament es valoraran aquells que estiguin adequadament i clarament acreditats d’acord amb els barems de la fase de concurs. No es tindrà en compte la remissió a altres expedients de convocatòries anteriors. Les persones aspirants funcionàries d’aquest Ajuntament podran fer remissió al seus expedients personals.

Els documents acreditatius del mèrits presentats podran ser retirats pels aspirants en el termini de tres mesos comptadors des de l’endemà d’adquirir fermesa la resolució definitiva del procediment. En cas contrari seran destruïts.

Els mèrits a valorar seran els que es relacionen a continuació

Experiència professional

  • Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.
  • Serveis prestats en el sector públic (que no siguin administracions públiques) exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 5 punts.
  • Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’administració pública, exercint funcions de naturalesa o de contingut tècnic anàlogues a les de la plaça convocada: 0,10 punts per mes, fins a un màxim de 6  punts.

La puntuació màxima es de 7 punts.

Cursos de formació

Es valorarà la formació específica i relacionada amb les funcions pròpies de la plaça convocada. La valoració d’aquest criteri es du a terme d’acord amb el següent barem:

Cursos de formació i perfeccionament, jornades o seminaris impartits i/o reconeguts per l’Escola Municipal de Formació, l’Institut Nacional d’Administració Pública (INAP), l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), l’Administració de l’Estat, l’autonòmica o la local, les organitzacions sindicals signants dels acords de formació continua de les Administracions públiques, les universitats i les escoles tècniques, o els homologats per qualsevol d’aquestes institucions. En aquest apartat s’inclouen els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.

Els cursos poden tenir qualsevol durada. Els crèdits d’aprofitament suposen els d’assistència; és a dir, no són acumulatius l’assistència i l’aprofitament.

No es valoren les assignatures encaminades a obtenir les titulacions acadèmiques.

L’hora d’impartició es valora amb:  0,007 punts

L’hora d’aprofitament es valora amb:  0,005 punts

L’hora d’assistència es valora amb:  0,002 punts

La puntuació màxima és de 5  punts.

Titulacions acadèmiques oficials

Es valoren en aquest apartat les titulacions acadèmiques  (inclosos els cursos de postgrau) el caràcter oficial o l’equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d’Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de grau i els títols propis de postgrau establerts per les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis.

Es valoraran les titulacions del mateix nivell acadèmic, superior o d’un nivell inferior, a les exigides com a requisits, sense que en cap cas es pugui valorar l’acreditada com a requisit.

Per cada titulació acadèmica oficial de grau, segon cicle universitari, llicenciatura, arquitectura, enginyeria o equivalent: 4 punts.

Per cada títol propi de grau: 3,5 punts.

Per cada titulació acadèmica oficial de diplomatura universitària, primer cicle universitari, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3 punts.

Per cada titulació acadèmica de tècnic superior de formació professional,  o equivalent: 2,5 punts.

Per cada titulació acadèmica de tècnic de formació professional, de batxillerat, o equivalent: 2 punts.

Pel títol de graduat en educació secundària obligatòria o equivalent: 1,5 punts.

Per cada títol de doctor/a: 3 punts.

Màster: els títols de màsters universitaris oficials i els títols propis de postgrau (màster, especialista universitari, expert universitari, i curs d’actualització universitària) es valoren a raó de 0,025 punts per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduït pel RD 1497/1987, de 27 de novembre) o per cada 10 hores lectives, i a raó de 0,075 punts per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) o per cada 25 hores lectives, amb un màxim de 2 punts.

En el supòsit que el màster oficial o títol propi de postgrau no indiqui els crèdits o no esmenti si es tracten de crèdits LRU o ECTS, s’entén que els crèdits són LRU i s’han de computar, d’acord amb el paràgraf anterior, a raó de 0,025 punts per cada crèdit o per cada 10 hores lectives.

No es tendrà en compte com a mèrit el títol de màster que habilita per a l’exercici de la professió objecte d’aquesta convocatòria, en el supòsit de presentar el títol de grau, en ser-ne requisit.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es poden valorar els de nivell inferior o el primer cicle necessaris per obtenir-lo, excepte en el supòsit del títol de doctor, màster oficial o títol propi de postgrau, en què sí que es pot valorar la llicenciatura o l’equivalent.

La puntuació màxima és de 6 punts

Coneixement de llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits o homologats per L’EBAP o la Direcció General de Política Lingüística. El certificat E que es pot acumular al C1 o al C2. La puntuació en cada cas serà: 

  • Coneixements mitjans (certificat C1): 1,0 punts.
  • Coneixements superiors (certificat C2): 1,50 punts.
  • Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,50 punts.

La puntuació màxima és de 2 punts.

Total puntuació fase de concurs: 20 punts.

 

ANNEX I
TEMARI

Temari General

  1. La protecció de dades de caràcter personal: règim jurídic i els seus àmbits: subjectiu, objectiu i formal d’aplicació. Vies de protecció de la confidencialitat.
  2. L’acte administratiu: concepte i classes. Elements de l’acte administratiu. L’eficàcia: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. El silenci  administratiu. Finalització del procediment.
  3. Els recursos administratius: concepte i classes. El recurs d’alçada. El recurs potestatiu de reposició. El recurs extraordinari de revisió. La teoria de la invalidesa del acte administratiu. Actes nuls i anul·lables. La convalidació del acte  administratiu. La revisió d’ofici.
  4. La contractació administrativa. Classes: elements i subjectes, objecte i causa dels contractes públics. La forma de la contractació i els sistemes de selecció dels contractistes.  La formalització dels contractes.
  5. La Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics. Àmbit d’aplicació i principis generals. Drets dels ciutadans. La seu electrònica. Registres, comunicacions i notificacions electròniques
  6. L’administració local: principis generals. El municipi: concepte, elements, organització i competències.  Les formes d’activitat de les entitats locals.
  7. Ordenances i Reglaments de les Entitats Locals. Classes. Procediment d’elaboració i aprovació
  8. El servei públic en l’esfera local. Les formes de gestió dels serveis públics. Consideració especial de la concessió.
  9. Llei Orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes. Objecte i àmbit d’aplicació. El principi de igualtat i la tutela contra la discriminació.
  10. Llei 31/1995, de 8 de novembre, de Prevenció de Riscs Laborals: Àmbit d’aplicació. Drets i deures. Principis de l’acció preventiva. Avaluació de riscs. Obligacions dels treballadors i treballadores en matèria de prevenció de riscs. Consulta als treballadors i treballadores. Comitè de Seguretat i salut.

Temari Específic

  1. Processos psicosocials bàsics. La interacció. Socialització i identitat social. Percepció i categorització social. Les actituds. Els prejudicis socials. Formació i canvi d’actituds. Els processos de construcció social.
  2. La motivació. Concepte. Models i teories. Les emocions: concepte i funcions. Teories psicològiques.
  3. El grup social. La norma. El rol. Principals processos d’influència social. Conflicte grupal i intergrupals i mesures per a la intervenció.
  4. Agressió i violència. Tipus de conducta agressiva i violenta. Models explicatius de la violència i l’agressivitat. Variables rellevants de la conducta agressiva i violenta.
  5. Violència masclista. Concepte i teories explicatives. Àmbits de la violència masclista. Avaluació del risc. La intervenció psicològica amb víctimes i agressors a nivell individual i social. La intervenció psicològica en fills i filles de dones en situació de violència masclista. Altres formes de violència a l’àmbit familiar. Prevenció.
  6. El consum de drogues. Elements psicològics, socials i culturals. Drogodependències i altres addiccions: conceptes fonamentals. La prevenció.
  7. La mediació i altres mecanismes en la resolució pacífica de conflictes interpersonals i intergrupals. Tipus de mediació. La mediació familiar concepte i metodologia.
  8. L’entrevista com a instrument psicològic en diferents àmbits. Tipus d’entrevista. Metodologies i estratègies diferencials. L’entrevista psicològica en els serveis socials bàsics.
  9. L’informe psicosocial. Fases i continguts de la informació. La informació pública i la informació confidencial.
  10. Legislació vigent en matèria de serveis socials. Llei 4/2009 de serveis socials de les Illes Balears. La cartera de serveis socials. Prestacions del sistema públic: serveis socials bàsics i serveis socials especialitzats. La cartera bàsica de serveis a les Illes Balears 2011-2014 en el marc de la llei de serveis socials vigent. Els serveis socials especialitzats en la normativa legal vigent.
  11. Marc programàtic d’Acció Social a Palma: El Pla estratègic de Benestar social i Igualtat 2014-2015.
  12. El tractament psicològic en els contextos d’atenció social. Característiques generals. Situacions individuals i familiars que ho requereixen. Tipus d’abordatge.
  13. El cicle vital familiar. Principals etapes i riscos. La crisi familiar. Concepte i funció en el cicle vital familiar.
  14. La infància maltractada: conceptes. Tipus de maltractament infantil. L’abús sexual a menors. Indicadors de risc per a la detecció del maltractament infantil. Factors de protecció i resiliència. Diagnòstic i intervenció precoç. Prevenció.
  15. La detecció de situacions de risc a la infància i a l’adolescència. Equips que intervenen. El diagnòstic, observació i la valoració de la infància i l’adolescència en situacions de risc social lleu, moderat o greu. Els indicadors de risc en els menors i les seves famílies. Línies principals d’actuació amb la família i l’Infant des dels serveis socials bàsics.
  16. L’abordatge de persones amb problemes de salut mental des dels serveis socials bàsics. Situacions tipus i principals característiques. Elements per la continuïtat de la cura. La funció del psicòleg.
  17. La intervenció psicosocial amb persones grans i en situacions de dependència.
  18. La psicologia social i comunitària. Aspectes socials i col·lectius d’un territori. Els actors socials. El treball comunitari des dels serveis socials. Tipus d’accions i característiques diferencials. Tècniques diagnòstiques del treball social i de participació amb la comunitat.
  19. L’atenció grupal en el marc del tractament social. Característiques i funció. Tipus de grups segon problemàtiques. La funció del  psicòleg.
  20. El sistema de treball en xarxa. La xarxa territorial de recursos i serveis. Característiques principals i requeriments pel treball en xarxa. La funció dels serveis Socials.
  21. El treball interserveis: entre els serveis socials bàsics i els serveis especialitzats i amb la resta de sistemes de benestar.
  22. La realitat social a Palma. La immigració. Evolució i situació actual.
  23. Organització i funcions dels serveis socials de l’Ajuntament de Palma.
  24. Les funcions del psicòleg social en un equip d’atenció primària.
  25. La interdisciplinarietat en els equips d’atenció primària i el treball en equip.
  26. Els protocols d’atenció psicosocial en els serveis socials de l’Ajuntament de Palma.
  27. El catàleg de prevenció social en els serveis socials de l’Ajuntament de Palma. Projectes i actuacions.

Contra aquest acord, que esgota la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs de reposició en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que l’ha dictat, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segon l’article abans esmentat i els 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 12 de maig de 2015

El cap de departament de Personal

p.d. Decret de batlia núm. 3000 de 26/02/2014 (BOIB núm. 30 de 15/03/2014)

Juan García Lliteras