Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 11185
Convocatòria per a constituir una borsa de la subescala, classe o categoria de TAE – Assessor jurídic – Lletrat, mitjançant el sistema de concurs de mèrits, per a cobrir, amb caràcter d’interinitat, durant el temps que duri la comissió de serveis del titular de la plaça
Versió PDF
La Junta de Govern Local, en data 19/06/2014 ha acordat la convocatòria per a cobrir interinament durant el temps que duri la comissió de serveis del titular de la plaça, el lloc de treball de TAE – Assessor jurídic – Lletrat, mitjançant el sistema de concurs de mèrits.
TEXT:
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER COBRIR INTERINAMENT DURANT EL TEMPS QUE DURI LA COMISSIÓ DE SERVEIS DEL TITULAR DE LA PLAÇA, EL LLOC DE TREBALL DE TAE – ASSESSOR JURÍDIC – LLETRAT,
MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS DE MÈRITS
1. Objecte de la convocatòria.
És objecte d’aquesta convocatòria la selecció d’un candidat, per cobrir interinament durant el temps que duri la comissió de serveis del titular de la plaça, el lloc de treball de TAE – assessor jurídic – lletrat del departament d’administració financera, mitjançant el sistema de concurs de mèrits.
2. Funcions de la plaça
3. Procediment selectiu
El procediment de selecció serà el concurs de mèrits.
4. Requisits dels aspirants
Per ser admesos a aquesta convocatòria, els aspirants hauran de complir, en la data d’acabament del termini de presentació d’instàncies, els requisits següents:
5. Instàncies
5.1. Presentació. Les instàncies per prendre part en aquesta convocatòria, en les quals els aspirants hauran de declarar sota la seva responsabilitat que compleixen tots els requisits exigits a la base tercera - referits sempre a la data d’expiració del termini de presentació d’instàncies-, es dirigiran al Batle de la Corporació i es presentaran en el registre general de l’ajuntament en hores d'oficina o bé en la forma establerta en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
5.2. Termini de presentació d'instàncies. Les instàncies es presentaran a l’Ajuntament dins el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del dia següent a la publicació de les presents bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Si el darrer dia del termini fos dissabte, es prorrogarà el termini fins el primer dia hàbil posterior.
5.3. Drets d'examen. – No n’hi ha.
5.4. Documentació per adjuntar a la instància. A la instància s’haurà d’adjuntar:
Adreça electrònica per a rebut de comunicacions: els aspirants hauran d’indicar una adreça electrònica, i en el seu defecte un número de fax, a la qual l’ajuntament podrà dirigir les comunicacions referents a aquest procediment i les que esdevinguin de la borsa de treball que es constitueix.
5.5. Llista d’admesos i exclosos. Finalitzat el termini de presentació d'instàncies, el Batle dictarà resolució en el termini màxim de cinc dies, aprovant la llista provisional d’admesos i exclosos, explicant els motius, si s'escau, de l'exclusió. La dita resolució es publicarà al tauler d'anuncis i a la pàgina web de l'ajuntament, donant un termini màxim de 5 dies hàbils comptats a partir del dia següent a la publicació esmenar defectes.
Si el darrer dia del termini fos dissabte es prorrogarà el termini fins el primer dia hàbil posterior.
A la mateixa resolució el Batle determinarà la data, hora i lloc de celebració de la prova de llengua catalana pels aspirants que no han acreditat el coneixement del nivell requerit. Els aspirants s’hauran de presentar en el lloc, dia i hora assenyalats provistos del DNI.
6. Tribunal qualificador
6.1. Composició
President/a:
Titular: Celia Martínez – Piñeiro de Urquiza, Secretària – Interventora de l’Ajuntament d’Artà
Suplent: David Martínez Sánchez de Rojas, Interventor de l’Ajuntament de Capdepera.
Vocal 1:
Titular: Antoni Gual Sureda, Secretari de l’Ajuntament de Son Servera
Suplent: Norberto González Osorio, Interventor de l’Ajuntament de Son Servera
Vocal 2:
Titular: Josep Lluís Obrador Esteva, Secretari Ajuntament de Sant Llorenç
Suplent: Catalina Magdalena Servera Gual, TAG Ajuntament de Son Servera
Vocal 3:
Titular: María del Mar Terol Andrés, Secretària de l’Ajuntament de Capdepera.
Suplent: Guillem Balaguer Mayol, TAG Ajuntament de Son Servera.
Secretària:
Titular: Francesca Adrover Cànaves, Secretària de l’Ajuntament de Pollença.
Suplent: Isabel Mas Vanrell TAG de l’Ajuntament de Santa Margalida.
La totalitat dels membres posseeixen un nivell de titulació igual o superior a l’exigit a la convocatòria.
6.2. Abstenció i recusació. Els membres del tribunal s’hauran d’abstenir d’intervenir i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies previstes per l’article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, hagin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria o es trobin en les situacions descrites per l’article 60 de la Llei 7/2007, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorri alguna de les circumstàncies contemplades en aquest paràgraf.
6.3. Actuació. D’acord amb el que disposa l’article 26.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, a partir de la seva constitució, el tribunal, per actuar vàlidament, requerirà la presència de mes de la meitat dels seus membres, titulars o suplents.
6.4. Indemnitzacions. Les indemnitzacions per assistències que hagin de percebre els membres del tribunal es regiran pel que disposa l'article 23 del Decret 54/2002, de 12 d'abril, regulador de les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
6.5. El tribunal resta facultat per a resoldre els dubtes o incidències que es presentin, i prendre els acords necessaris per al bon ordre del procediment de selecció en tot el que no estigui previst a les presents bases.
7. Mèrits del concurs
7.1. Experiència professional: Puntuació màxima d'aquest bloc: 24,00 punts
7.1.1..Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l'Administració pública de la subescala, la classe o la categoria igual o semblant a la de la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup o subgrup de la categoria objecte de la convocatòria i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs, és a dir, assessor jurídic o lletrat del departament d’administració financera, al de la borsa convocada: 0,25 punts/mes.
7.1.2. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l’Administració pública amb qualsevol categoria del subgrup immediatament inferior o, en cas que no n’hi hagi, del grup immediatament inferior que siguin de naturalesa o de contingut tècnic relacionat al de la categoria de la borsa convocada: 0,20 punts/mes.
7.1.3. Experiència professional amb relació laboral o funcionarial en treballs realitzats a l'Administració pública amb una categoria distinta a l’inclosa en els punts 7.1.1 i 7.1.2: 0,10 punts /mes.
A efectes de valoració d’aquest mèrits ( punts 7.1.1, 7.1.2 i 7.1.3) s’han de comprendre en tot cas els serveis prestats en qualsevol Administració pública, sempre que es trobin dins l’àmbit d’aplicació de la Llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l’Administració pública, així com els prestats en qualsevol de les entitats de dret públic, en fundacions del sector públic i en consorcis que no tinguin forma societària.
7.1.4. Experiència professional amb relació laboral en treballs realitzats en empresa pública societària o privada i autònoms de la categoria igual o semblant a la de la borsa convocada, enquadrada dins el mateix grup de classificació professional i sempre que siguin de naturalesa o de contingut tècnic anàlegs al de la borsa convocada: 0,05 punts/mes.
S’atorgarà la puntuació que proporcionalment correspongui, quan la jornada sigui inferior a l’ordinària. Per a valorar l'experiència laboral, les fraccions inferiors a l'any s’han de prorratejar, si escau. En cap cas, ocupar un lloc de treball reservat a personal eventual constitueix mèrit per a accedir a la funció pública o a la promoció interna.
Si l'aspirant ha desenvolupat simultàniament dues o més modalitats professionals anteriors, només se n’ha de computar una a l’efecte de valoració, que ha de ser la que atorga una puntuació més alta.
7.2. Formació Professional. Puntuació màxima d'aquest bloc: 17,50 punts.
Són objecte de valoració els mèrits següents:
7.2.1. Formació reglada. Puntuació màxima: 10,00 punts, d'acord amb els criteris següents:
S’han de valorar les titulacions acadèmiques oficials relacionades amb les funcions de la subescala, la classe o la categoria sol·licitada, independentment del que s’exigeix com a requisit per a participar en el procés selectiu. No s’ha de valorar el títol de llicenciat en Dret exigit com a requisit.
No s’han de valorar els títols acadèmics que han servit per a obtenir una titulació acadèmica superior que ja ha estat valorada per la Junta Qualificadora o que s’han presentat com a requisit.
Aquest apartat s’ha de puntuar fins a un màxim de 10,00 punts, que s’han de distribuir de la manera següent:
A fi de valorar aquest mèrit, es tenen en compte les mateixes equivalències i/o homologacions de titulacions que per a l’ingrés a la funció pública.
7.2.2. Formació no reglada. Puntuació màxima: 7,5 punts, d'acord amb els criteris següents:
7.2.2.1. Els documents presentats que no acrediten el nombre d’hores es puntuen una hora.
7.2.2.2. Es valoren els cursos de formació i de perfeccionament impartits o promoguts per les administracions públiques, centres oficials, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l’Administració i els agents socials, així com els homologats per l’EBAP, quan el contingut està relacionat directament amb les funcions de la subescala, la classe o la categoria corresponent a la borsa a la qual s’opta. S’inclouen els cursos certificats per organismes sindicals i empresarials així com els de l’Institut Nacional d’Ocupació.
S’han d’incloure també els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i Formació i per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
La puntuació màxima d’aquests ha de ser de 6 punts.
7.2.2.3. Publicació de llibres o d’articles de caràcter tècnic, professional o científic. Aquests darrers han d’estar inserits en revistes o en publicacions del mateix caràcter i relacionats directament amb les funcions i tasques a desenvolupar. S’han d’excloure les publicacions realitzades únicament a Internet. Màxim 1,5 punts
7.3. Coneixements de la llengua catalana. Puntuació màxima d'aquest bloc: 3,50 punts.
La puntuació d’aquest mèrit s’ha de fer d’acord amb el barem següent:
Si l’aspirant acredita posseir més d’un certificat, només s’ha de valorar el certificat que acredita un nivell de coneixement superior.
Els coneixements de llengua catalana únicament s’han de puntuar dins aquest apartat.
Puntuació màxima en aquest apartat: 3,50 punts.
No es valoraran els mèrits que no s'acreditin documentalment mitjançant la presentació dels documents que s'especifiquen als paràgrafs anteriors (originals o fotocòpies compulsades). Aquests documents s'hauran de presentar dins el termini de presentació d'instàncies, sense que es puguin valorar si es presenten fora d'aquest termini.
El tribunal podrà demanar als interessats els aclariments o, si s'escau, la documentació addicional que estimi oportuna, amb l’única finalitat de comprovar la veracitat dels mèrits aportats amb la sol·licitud per participar en aquest procés selectiu.
8. Procediment de nomenament
La puntuació global d’aquest procés selectiu es publicarà al tauler d’edictes de la corporació i l’aspirant seleccionat haurà de presentar, dins el termini dels deu dies naturals següents a l'exposició al tauler d'edictes, els documents acreditatius de què reuneix els requisits establerts a la base tercera.
Si dins el termini indicat i llevat de casos de força major, l’aspirant proposat no presentés la documentació o no tingués els requisits exigits, no podrà ser nomenat i restaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagués pogut incórrer per falsedat en la instància.
Realitzat aquest procés selectiu, el tribunal elevarà a l’òrgan competent l’acta de la sessió amb una proposta de nomenament a favor de la persona que hagi obtingut major puntuació.
9. Borsa de treball
Es crearà una borsa de treball amb els aspirants admesos, ocupant els llocs d’aquesta borsa per ordre de major puntuació, per tal de cobrir de forma interina aquesta plaça en el supòsit de renúncia o baixa del titular.
L’ordre d’oferta d’incorporació seguirà estrictament el de la puntuació obtinguda a la selecció realitzada.
La borsa tindrà una vigència mentre duri la comissió de serveis del titular de la plaça.
Seran d’aplicació les disposicions previstes a l’art. 5 del Decret 30/2009, de 22 de maig pel que s’aprova el procediment de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
10. Recursos
Contra l’acord d’aprovació d’aquestes bases, hom pot interposar
El que es fa públic per general coneixement.
Artà, 19 de juny de 2014
El batle,
Bartomeu Gili Nadal