Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS

Núm. 9115
Correcció d’error advertit a la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 15 de maig de 2014, per la qual s’aproven les instruccions que han de regir el procés adreçat a funcionaris de carrera amb destinació definitiva per sol·licitar i adjudicar destinacions en comissió de serveis per al curs 2014-2015 a centres públics d’ensenyaments no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats del Govern de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Atès que s’ha detectat  l’existència d’un error d’omissió dels annexos  de la Resolució del director general Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, de 15 de maig de 2014, publicada al Butlletí  Oficial de les Illes Balears núm. 70, de dia 22 de maig de  2014 i  d’acord amb l'article 105.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment  administratiu comú, que estableix que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment d'ofici o a instància de les persones interessades, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes, es publica a continuació:

ANNEX 1

Instruccions

 

Primera

Sol·licitants

  1. Els funcionaris de carrera docents amb destinació definitiva a les Illes Balears  poden sol·licitar una destinació provisional en comissió de serveis per qualsevol de les causes previstes en la instrucció tercera d’aquest annex.
  2. Els funcionaris de carrera docents amb destinació definitiva a una altra comunitat autònoma poden sol·licitar una destinació provisional a centres de les Illes Balears només per la causa prevista en l’apartat 1.d de la instrucció tercera d’aquest annex.

Segona

Requisits

Per poder sol·licitar una destinació provisional en comissió de serveis, s’han de complir els requisits següents:

  1. Acreditar coneixements de llengua catalana d’acord amb el que estableix el Decret 115/2001, de 14 de setembre, modificat pel Decret 169/2003, de 26 de setembre, i l’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 14 d’abril de 2014.
  2. Haver sol·licitat una plaça en el concurs de trasllats a la localitat o les localitats on s’ubiquen els centres en què se sol·licita la comissió de serveis, llevat de casos excepcionals degudament acreditats i que han de ser valorats per la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.

Tercera

Causes que permeten demanar una comissió de serveis

La Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans pot concedir una destinació provisional en comissió de serveis per alguna de les causes següents:

1. Per motius personals:

a) Per motius greus de salut, sempre que el sol·licitant pugui acreditar que pateix una malaltia que causa disminució de les facultats físiques, psíquiques o sensorials, però que no exigeix la declaració d’incapacitat permanent.

b) Per necessitat d’atendre transitòriament un familiar de primer grau que pateixi una malaltia greu, que tengui una discapacitat reconeguda igual o superior al 65 % o que es trobi en una situació de dependència reconeguda, sempre que el domicili del familiar es trobi a una localitat diferent de la de destinació de la persona sol·licitant.

 

c) Per conciliar la vida laboral i la familiar, en els supòsits següents:

  • Que en data 1 de setembre de 2014 tenguin al seu càrrec directe un fill menor de tres anys o dos fills menors de cinc anys, naturals o per adopció, o un menor en règim d’acolliment preadoptiu o permanent.
  • En els casos d’adopció o d’acolliment permanent d’un menor de tres anys o més, durant els dos primers anys d’adopció o acolliment.
  • Que la funcionària estigui embarassada i la data prevista del part sigui anterior al dia 31 de gener de 2015.

A més d’acreditar la causa al·legada, la distància entre el domicili habitual del funcionari i el centre on aquest té la destinació ha de ser igual o superior a 40 km en el cas de l’illa de Mallorca, 25 km a l’illa de Menorca i 20 km a l’illa d’Eivissa.

En el cas que els dos cònjuges o els dos membres de la parella de fet siguin funcionaris docents, tan sols un d’ells pot sol·licitar la comissió de serveis.

d) Per motius personals excepcionals degudament acreditats i que han de ser valorats discrecionalment per la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.

2. Per participar en projectes educatius de centre.

En aquest cas, amb la sol·licitud s’ha d’aportar l’informe favorable del director del centre.

El director del centre no pot informar favorablement a un número de funcionaris de carrera que superi el 10 % de la quota assignada al seu centre.

3. Per formar part dels equips directius dels centres docents.

Quarta

Documentació acreditativa

Les causes al·legades per sol·licitar la comissió de serveis s’han d’acreditar mitjançant la documentació especificada en l’annex 3 d’aquesta Resolució.

Els funcionaris que pertanyen a altres Administracions Educatives hauran d’acompanyar a la sol·licitud, a més de la documentació especificada en l’annex 3 d’aquesta Resolució, una certificació expedida per l’òrgan competent del qual depèn el centre en el qual tingui la destinació que contengui les dades següents:

  1. Nom, llinatges i DNI
  2. Cos pel qual sol·licita la comissió de serveis
  3. Destí actual: definitiu o, en el seu cas, provisional
  4. Especialitats o habilitacions que té reconegudes
  5. Situació administrativa
  6. Data del nomenament com a funcionari de carrera

Cinquena

Indicacions per emplenar, tramitar i presentar la sol·licitud

1. Els funcionaris docents que vulguin sol·licitar una comissió de serveis han d’emplenar la sol·licitud seguint les instruccions de l’assistent de tramitació que es troba a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> i al qual es pot accedir d’alguna d’aquestes maneres:

  1. Mitjançant el DNI electrònic o el certificat digital reconegut.
  2. Mitjançant el número d’usuari i la contrasenya d’accés al Portal del personal de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
  3. Anònimament.

2. Una vegada emplenada, la sol·licitud s’ha de tramitar telemàticament. La tramitació telemàtica finalitza quan, utilitzant l’assistent de tramitació, es pitja el botó «Envia la sol·licitud», de forma que la sol·licitud obté un número de preregistre i està disponible per imprimir-la i presentar-la.

3. Una vegada tramitada telemàticament, la sol·licitud s’ha de presentar, dins el termini establert en la instrucció sisena, juntament amb els documents especificats a l’annex 3 que acreditin la causa al·legada per sol·licitar la destinació provisional en comissió de serveis, a algun dels llocs següents:

  1. A qualsevol dels registres de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, o a les delegacions territorials d’Educació a Menorca o a Eivissa i Formentera.
  2. A qualsevol dels llocs que determina l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

En el cas que la sol·licitud es presenti a una oficina de Correus, s’hi ha de dur dins un sobre obert per tal que el funcionari de Correus la pugui datar i segellar abans de certificar-la.

Sisena

Termini per presentar les sol·licituds

Les sol·licituds, amb la documentació acreditativa, s’han de presentar del 22 al 29 de maig de 2014, ambdós inclosos.

Setena

Admissió o inadmissió de les sol·licituds

1. Les sol·licituds presentades han de ser revisades i valorades per la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans.

2. Una vegada revisades les sol·licituds i la documentació adjunta, el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de dictar una resolució per aprovar la llista provisional de funcionaris docents als quals se’ls ha admès o inadmès la sol·licitud, amb indicació de la causa d’inadmissió, en el segon cas.

Aquesta resolució s’ha de fer pública el mateix dia en què es dicti a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.

3. Contra aquesta resolució els sol·licitants poden presentar una reclamació en el termini de cinc dies naturals comptadors des de l’endemà del dia en què es faci pública.

4. Una vegada estudiades les reclamacions, el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de dictar una resolució per aprovar la llista definitiva de funcionaris docents als quals se’ls ha admès o inadmès la sol·licitud, que s’ha de fer pública el mateix dia en què es dicti a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.

Vuitena

Adjudicació de les destinacions provisionals

1. L’admissió d’una sol·licitud no implica necessàriament la concessió d’una destinació provisional en comissió de serveis, ja que això depèn de l’existència de places que puguin ser ocupades als centres que el sol·licitant hagi indicat en la seva sol·licitud.

2. L’adjudicació de la destinació provisional s’ha de fer de forma automàtica dins el procés d’adjudicació de destinacions provisionals per al curs 2014-2015.

3. Les places s’han d’adjudicar seguint l’ordre següent:

  • En primer lloc, les places corresponents a les comissions de serveis sol·licitades per formar part dels equips directius.
  • En segon lloc, les places corresponents a les comissions de serveis sol·licitades per participar en projectes educatius de centre.
  • En tercer lloc, les places corresponents a les comissions de serveis sol·licitades per motius personals.

4. Quan dos o més sol·licitants admesos hagin demanat una plaça en comissió de serveis per motius personals al mateix centre, la plaça s’ha d’adjudicar seguint l’ordre de prelació determinat pels criteris següents:

  • En primer lloc, haver sol·licitat la plaça en comissió de serveis pel motiu previst en l’apartat 1.a de la instrucció tercera.
  • En segon lloc, haver sol·licitat la plaça en comissió de serveis pel motiu previst en l’apartat 1.b de la instrucció tercera.
  • En tercer lloc, haver sol·licitat la plaça en comissió de serveis pel motiu previst en l’apartat 1.c de la instrucció tercera.
  • En quart lloc, haver sol·licitat la plaça en comissió de serveis pel motiu previst en l’apartat 1.d de la instrucció tercera.

5. Si els sol·licitants han al·legat el mateix motiu, la plaça s’ha d’adjudicar d’acord amb els criteris de prelació següents:

  • La data d’ingrés del sol·licitant en el cos al qual pertany la destinació sol·licitada en comissió de serveis.
  • La data de presa de possessió de la destinació des de la qual se sol·licita la plaça en comissió de serveis.
  • La puntuació obtinguda pel sol·licitant en el concurs de trasllats d’àmbit autonòmic regulat per la Resolució del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans de 18 de novembre de 2013.

Als sol·licitants admesos amb destinació a una altra comunitat autònoma, només se’ls apliquen els dos primers criteris de prelació prevists en aquest punt 5.

6. En el cas dels sol·licitants provinents d’una altra comunitat autònoma, l’adjudicació de la plaça en comissió de serveis està condicionada a l’obtenció de l’autorització expressa de l’Administració educativa d’origen, que la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de demanar d’ofici.

Novena

Condicions de la comissió de serveis

1. Les comissions de serveis es concedeixen per un curs escolar.

2. Una vegada adjudicada la destinació provisional, aquesta és irrenunciable.

3. En casos excepcionals degudament acreditats, la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans pot deixar sense efecte la comissió de serveis concedida.

Desena

Política de privacitat

D’acord amb el que disposen els articles 5 de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, i 12 del Reial decret 1720/2007, de 27 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desenvolupament d’aquesta Llei, els funcionaris de carrera que participin en aquest procés han de consentir expressament que les dades que facilitin siguin recollides i tractades en un fitxer de titularitat de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, amb domicili al carrer d’Alfons el Magnànim, 29, 2a planta, CP 07004, Palma. La finalitat d’aquest tractament és dur a terme les gestions laborals i administratives derivades de la relació que mantenen amb aquesta Conselleria com a sol·licitants d’una destinació en comissió de serveis.

En qualsevol moment poden exercir els drets reconeguts per la Llei, en particular els drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició, adreçant-se per escrit a la Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, a l’adreça postal indicada abans o bé mitjançant un missatge electrònic enviat a les adreces <secundaria@dgpdocen.caib.es> o <primaria@dgpdocen.caib.es> des de l’adreça de correu electrònic proporcionada per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats. També poden presentar una sol·licitud als diferents llocs especificats en l’apartat 3 de la instrucció cinquena.

Documents adjunts