Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 6657
Aprovació de les bases per crear una borsa de treball per a la selecció de professors/ores de l’escola municipal de música mitjançant el sistema de concurs lliure
Versió PDF
La Junta de Govern Local en sessió ordinària celebrada el 10 d’abril de 2014, acorda i fa públic l’acord següent:
<< Aprovació de les bases per crear una borsa de treball per a la selecció de professors/ores de l’escola municipal de música mitjançant el sistema de concurs lliure
Atès que s’han redactat les bases per crear una borsa de treball, mitjançant el sistema de concurs, per a la provisió, amb caràcter temporal, de les possibles vacants o substitucions de que puguin sorgir a la plantilla de professors/ores de l’Escola de Música de l’Ajuntament d’Artà;
Els reunits acorden, per unanimitat:
1. Aprovar les bases per crear una borsa de treball, mitjançant el sistema de concurs, per a la provisió, amb caràcter temporal, de les possibles vacants o substitucions de que puguin sorgir a la plantilla de professors/ores de l’Escola de Música de l’Ajuntament d’Artà.
2. Publicar les bases de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.>>
Contra aquest acord que posa fi a la via administrativa es pot interposar alternativament, de conformitat amb el disposat als articles 116 i 117 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, un recurs de reposició potestatiu en el termini d’un mes davant el mateix òrgan que dictà l’acte, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució en el BOIB, o un recurs contenciósadministratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa de Palma, en el termini de dos mesos comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el BOIB, d’acord amb allò que disposen els articles 8 i 46.1 de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.>>
BASES PER CREAR UNA BORSA DE TREBALL PER A LA SELECCIÓ DE PROFESSORS/ORES DE L’ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA MITJANÇANT EL SISTEMA DE CONCURS LLIURE
1. Objecte de la convocatòria
L’objecte d’aquesta convocatòria és la creació d’una borsa de treball, mitjançant el sistema de concurs, per a la provisió, amb caràcter temporal, de les possibles vacants o substitucions de que puguin sorgir a la plantilla de professors/ores de l’Escola de Música de l’Ajuntament d’Artà.
Les especialitats que es convoquen per crear la borsa són:
|
ESPECIALITATS |
Núm. d’hores setmanals aproximades (variable segons la matrícula de l’alumnat de l’Escola) |
|---|---|
|
Llenguatge musical |
4,5 |
|
Piano |
23 |
|
Violí |
4 |
|
Baix |
3 |
|
Flauta travessera |
10 |
|
Cant |
4 |
|
Vent metall |
17 |
|
Clarinet |
6 |
|
Guitarra clàssica i elèctrica |
8 |
|
Saxofon |
5 |
|
Percussió i bateria |
8 |
|
Violoncel |
2 |
El procés de selecció és comú a totes les especialitats i, com a resultat, es confeccionarà una borsa específica per a cada una d’aquestes. Si l’aspirant acompleix els requisits per accedir a la borsa de més d’una especialització, pot formar part de qualsevol d’elles i ha d’obtenir un lloc dins de cada borsa específica, sempre que hagi manifestat la seva voluntat d’accedir-hi en la sol·licitud per accedir al procés de selecció.
La borsa de treball té una vigència de dos anys.
2. Funcions
Amb caràcter general, les funcions a desenvolupar són les següents:
- Planificar i programar les classes a impartir.
- Preparar el contingut i el material necessari per a les classes i vetlar pel seu bon estat de conservació.
- Proposar alternatives per millorar l’evolució de l’Escola.
- Elaborar nou material de treball per enriquir els procediments dels continguts.
- Controlar el procés d’aprenentatge, tant individual com en grup, i avaluar-ne el progrés i la motivació.
- Verificar amb els pares el procés d’aprenentatge i el comportament de l’alumnat.
- Realitzar informes de l’alumnat i controlar-l’hi els treballs i els exàmens.
- Reunir-se, setmanalment, amb la resta de professorat de l’Escola per posar en comú l’activitat, la programació i les incidències del centre.
- Assistir als claustres que determini l’equip directiu.
- Vetlar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, d’acord amb els procediments establerts per l’Ajuntament i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.
- I, en general, acomplir altres funcions de caràcter similar que li siguin atribuïdes.
3. Condicions de les persones aspirants
Les persones aspirants han d’acomplir els requisits següents:
a) Ser ciutadà/ana espanyol/a, tenir la nacionalitat d’algun dels Estats membres de la Unió Europea, tenir la nacionalitat de qualsevol dels altres Estats, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s’hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea o els estrangers amb residència legal a Espanya, d’acord amb allò establert en la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic.
El que s’estableix en el paràgraf anterior també ha de ser d’aplicació als cònjuge dels espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, així com als seus descendents i als del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, així com als seus descendents i als del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, menors de 21 anys o majors d’aquesta edat que visquin al seu càrrec.
Les persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola han d’acreditar documentalment la seva nacionalitat.
Les persones aspirants de nacionalitat diferent a la dels estats membres de la Unió Europea han d’aportar els permisos de residència i treball necessaris segons la normativa vigent.
b) Haver complert 16 anys d’edat i no excedir de l’edat establerta com a màxima de jubilació forçosa legal per accedir a l’ocupació pública.
c) Posseir la capacitat funcional per dur a terme les tasques establertes.
d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial per exercir funcions públiques o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en cas del personal laboral, en el cas que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat, accedir a funcions públiques.
e) No estar afectat per cap dels motius d’incompatibilitat continguts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre, ni per la normativa autonòmica de la CAIB.
f) Estar en possessió de la titulació de professor de música en l’especialitat a la qual s’opta o en condicions d’obtenir-la en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds.
Els títols requerits són: grau mitjà de LOGSE, grau mitjà de Pla 66 o habilitació expedida per la Conselleria d’Educació.
En cas de presentar un títol equivalent, s’ha d’acreditar l’equivalència per norma legal o la certificació que l’acrediti, expedida per l’organisme competent.
g) Acreditar el nivell C1 de coneixements de llengua catalana per a totes les especialitats, mitjançant un títol expedit o homologat per l’òrgan competent en matèria de política lingüística de la CAIB, o bé mitjançant la superació d’una prova específica que acrediti el nivell de coneixements que s’exigeix. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’ha de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds; si no, la persona aspirant haurà de realitzar aquesta prova.
Per prendre part en les proves selectives, totes aquestes condicions s’han de reunir en la data en què finalitzi el període de presentació de sol·licituds i mantenir-les fins al moment de la contractació.
4. Presentació de sol·licituds
Les persones que desitgin prendre part en el procés selectiu han de sol·licitar-ho mitjançant una sol·licitud adreçada a la Batlia, la qual s’ha de lliurar al Registre General de l’Ajuntament d’Artà.
Les sol·licituds també es poden presentar en la forma establerta reglamentàriament o per qualsevol altre modalitat determinada en l’article 38.4 de la Llei 4/1999, de 13 de gener, de modificació de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de deu (10) dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci de convocatòria en el BOIB. En cas que l’últim dia de presentació de sol·licituds sigui dissabte, el termini s’ha de perllongar fins al dia hàbil següent.
En el supòsit que la persona aspirant lliuri la sol·licitud segons alguna de les altres modalitats determinades a l’article 38.4 de la Llei 4/1999, aquesta ha de comunicar immediatament aquest fet enviant un fax al 971 829 086 per acreditar que ha presentat la sol·licitud, en què ha de figurar el segell oficial d’entrada amb indicació de la data. No s’admetran les sol·licituds presentades fora d’aquest termini.
En la sol·licitud ha de constar que l’aspirant manifesta que acompleix les condicions i els requisits exigits a la base 3a i, també, s’ha d’indicar a quina o quines de les especialitats opta.
Les sol·licituds han d’anar acompanyades dels documents següents:
- Fotocòpia compulsada del títol exigit a la base tercera de la convocatòria o resguard del pagament dels drets per a la seva expedició. En cas de no poder aportar títol ni resguard, s’acceptarà la certificació acadèmica acreditativa que s’han acabat íntegrament els estudis exigits i que la persona aspirant es troba en condicions d’obtenir la titulació.
- Fotocòpia compulsada dels documents acreditatius que s’al·leguin al concurs de mèrits.
- Fotocòpia del DNI de l’aspirant, NIE o altres documents oficials on es fa constar la nacionalitat.
- Fotocòpia compulsada de la documentació acreditativa d’estar en possessió del nivell de coneixements de llengua catalana que es requereix, nivell C1, a fi de restar exempt/a de la realització d’aquesta prova.
- Currículum.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, les persones aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.
5. Admissió de les persones aspirants
5.1. Relacions de persones admeses i excloses
Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlia ha de dictar una resolució que declari aprovat el llistat provisional de persones aspirants admeses i excloses del procés selectiu, amb expressió de la causa de l’exclusió, si s’escau, i la relació provisional de persones convocades a la prova de coneixements de llengua catalana del nivell C1 exigit. Aquest llistat s’ha de publicar en el tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web, i s’hi ha d’assenyalar, a més, la composició nominativa del tribunal qualificador, i el dia, l’hora i el lloc de la realització de la prova específica de llengua catalana.
Per esmenar el possible defecte o aportar el document que sigui preceptiu, les persones excloses o omeses han de disposar d’un termini de 3 dies hàbils, comptador des de l’endemà de la publicació de la relació.
Una vegada finalitzat el termini i en el cas que no s’hagin presentat al·legacions contra la llista provisional, aquest llistat s’ha d’entendre elevat a definitiu i no caldrà tornar-lo a publicar. Si s’accepta alguna reclamació, aquesta s’ha de notificar a la persona en els termes que estableix la LRJPAC. Tot seguit, s’ha d’esmenar el llistat de persones admeses i excloses i s’ha de publicar en el tauler d’edictes de la corporació.
5.2. Prova específica de llengua catalana
Les persones aspirants que no puguin acreditar documentalment els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell C1 exigit com a requisit, han de participar en una prova específica per acreditar-los, el resultat de la qual s’ha de qualificar com a apte/a o no apte/a.
El lloc, la data i l’hora de realització de la prova específica de coneixements de llengua catalana s’ha de fer públic en el tauler d’edictes de la corporació juntament amb la resolució que declari aprovat el llistat provisional de persones admeses i excloses de les proves selectives.
Una vegada realitzada la prova de català, s’ha de publicar la llista d’aptes i no aptes en el tauler d’edictes de la corporació, incloent-hi el dia, l’hora i el lloc per a possibles reclamacions. Si no es presenten reclamacions, el llistat provisional s’ha d’elevar a definitiu en el termini de tres dies hàbils i no caldrà tornar-lo a publicar.
6. Tribunal qualificador
6.1. El tribunal qualificador s’ha de constituir de la manera següent:
- President/a: el director de l’Escola de Música de l’Ajuntament d’Artà o la persona en qui delegui.
- Vocal: el cap de l’Àrea Socioeducativa de l’Ajuntament d’Artà o la persona en qui delegui.
- Vocal: un/a professor de l’Escola de Música de l’Ajuntament d’Artà o persona en qui delegui.
- Vocal: un/a tècnic de l’Àrea Socioeducativa de l’Ajuntament d’Artà o persona en qui delegui.
- Secretari/a: la secretària de l’Ajuntament d’Artà o la persona en qui delegui.
El tribunal no es pot constituir ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, a més del president i de la secretària o de les persones que els substitueixin.
El tribunal pot designar assessors o assessores especialistes, amb veu però sense vot, quan ho trobi convenient.
Els acords del tribunal s’han d’adoptar per majoria de les persones assistents i, en cas d’empat de les persones aspirants, s’ha de fer valer, com a criteri de desempat, l’ordre alfabètic i ordre ascendent o descendent marcat pel Ministeri d’Administració Pública.
7. Valoració dels mèrits
La valoració dels mèrits s’ha d’efectuar per cada disciplina a la qual opta l’aspirant i d’acord amb la taula de barems següents:
A) Experiència professional:
La puntuació global d’aquest apartat no pot superar els 10 punts.
a) Per experiència professional acreditada en impartir classes a escoles de música dependents d’administracions públiques de l’especialitat o especialitats a què es presenta: 0,20 punts per cada mes treballat si la jornada laboral és del 100 %, (prorratejant-ne la puntuació si la jornada és inferior).
b) Per experiència professional acreditada en un lloc de feina de característiques similars a qualsevol administració pública de l’especialitat o especialitats a què es presenta: 0,15 punts per cada mes treballat si la jornada laboral és del 100 %, (prorratejant-ne la puntuació si la jornada és inferior).
c) Per experiència professional acreditada fora de l’Administració relacionada amb la plaça: 0,05 punts per cada mes treballat si la jornada laboral és del 100 % (prorratejant-ne la puntuació si la jornada és inferior), fins a un màxim d’1 (un) punt.
Per acreditar l’experiència professional, s’ha d’aportar algun tipus de document on consti la data d’inici de la relació laboral i la de finalització, així com la categoria professional i les hores setmanals contractades. Si s’aporta la vida laboral, s’ha d’acompanyar amb documents que acreditin la categoria.
B) Formació
La puntuació d’aquest apartat no pot superar els 5 punts.
a) Per formació superior a la requerida en l’especialitat musical a la qual s’opta (grau superior de LOGSE o grau superior del Pla 66 de música): 1 punt.
b) CAP: 0,5 punts.
c) Per cursos de 10 hores o de durada superior relacionats amb l’especialitat o especialitats a què es presenta i/o relacionats amb qualsevol aspecte de l’àmbit musical (direcció, composició, metodologia, didàctica, etc.): 0,10 punts per cada 10 hores de formació. No es valoraran els cursos de menys de 10 hores o els que no indiquin la durada.
8. Qualificació
8.1. Una vegada que el tribunal hagi finalitzat la valoració dels mèrits, s’han de publicar, en el tauler d’edictes de l’Ajuntament i en la pàgina web, les llistes provisionals amb les puntuacions obtingudes referents a cada especialitat, amb indicació del document nacional d’identitat. Aquestes llistes s’han de publicar per ordre de major a menor puntuació. A la vista d’aquestes relacions, les persones interessades poden presentar reclamacions, en referència a cada llistat, en el termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació. Les al·legacions que es presentin per les vies previstes a l’article 38.4 de la Llei 4/1999 s’han de comunicar, immediatament, a l’Ajuntament d’Artà enviant un fax al núm. 971 829 086, en el qual s’ha d’acreditar la sol·licitud d’admissió de l’escrit d’al·legacions i hi ha de figurar el segell oficial d’entrada de l’organisme en qüestió, amb indicació de la data de registre.
8.2. Després de resoldre les possibles reclamacions, s’ha de publicar, per especialitat, les llistes definitives de les puntuacions obtingudes. La publicació s’ha de fer en el mateix lloc que el del llistat provisional. Si no es presenten reclamacions, els llistats de puntuacions provisionals s’elevaran a definitius un cop passats els 3 dies hàbils prevists per fer reclamacions.
9. Formació i funcionament de les borses
9.1. Després de realitzar els processos de selecció, s’ha de formar cada borsa de treball de l’especialitat corresponent amb el llistat de les persones aspirants per ordre de major a menor puntuació.
9.2. Durada de les borses
Les borses esmentades tenen una vigència de dos cursos de l’Escola de Música (2014/2015 i 2015/2016), prorrogables individualment per un any més per resolució de Batlia.
9.3. Baixes de la borsa de treball
a) Tant l’acceptació com la renúncia de les persones candidates s’han de fer sempre per escrit, i s’ha de deixar constància del dia i l’hora. La renúncia de l’aspirant suposa passar al darrer lloc de la borsa corresponent.
b) És motiu de baixa de la borsa el fet d’haver estat sancionat o sancionada mitjançant expedient disciplinari, per falta notòria de rendiment o per incompliment greu dels deures i les obligacions derivats de les funcions pròpies del lloc de treball.
9.4. Tipus de relació contractual
La contractació laboral de les persones aspirants s’ha d’efectuar d’acord amb el que estableix la legislació vigent. Abans d’efectuar la contractació, la persona aspirant seleccionada ha de presentar, quan així se li requereixi, els documents que acreditin que, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, reunia els requisits exigits a la base segona i ha de fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per la Llei 53/1984.
La jornada és a temps parcial, de dilluns a dissabte, amb un nombre d’hores setmanals que dependrà de l’alumnat matriculat i de les necessitats del lloc de treball, amb contracte laboral temporal d’obra i servei per a cada curs.
El tribunal ha de confeccionar una llista de les persones aspirants que han resultat aptes amb les puntuacions obtingudes en la valoració de mèrits, la qual s’ha de publicar en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament.
Així mateix, el tribunal ha de remetre l’acta de la sessió a la Batlia de la corporació amb els noms de les persones aspirants que passaran a formar part de la borsa de treball de professors/ores de l’Escola de Música per cobrir substitucions i/o baixes.
En el moment que sorgeixi una substitució dins l’Escola de Música de l’Ajuntament d’Artà s’ha d’oferir, en primer lloc, al personal que, en aquell moment, faci feina per a l’Ajuntament si la seva especialitat és la requerida i si suposa una millora de les seves condicions de feina; i, en segon lloc, s’oferirà, per ordre de puntuació, a les persones de la borsa específica de la disciplina requerida.
En tot cas, la persona interessada pot renunciar, en qualsevol moment i sempre per escrit, a formar part de la borsa o borses de manera definitiva.
La vigència de la borsa finalitzarà en el termini de 2 cursos escolars des de l’endemà de l’aprovació, per part de Batlia, de la llista ordenada amb els noms de les persones aspirants que hagin superat el procés selectiu. No obstant això, la borsa quedarà sense efecte en el moment que ja no es disposi de candidats o candidates.
Les persones integrants de la borsa de treball únicament seran titulars d’una expectativa de dret a ser nomenades o contractades temporalment, per ordre de puntuació, per a casos de substitucions o de vacants que siguin necessàries i mentre no es realitzi un altre procediment selectiu per cobrir la plaça esmentada.
10. Presentació de documents
Un cop contactades per realitzar una substitució o suplència, les persones aspirants convocades tendran un termini de 3 dies per presentar a l’Ajuntament els documents que acreditin les condicions de capacitat i requisits que s’exigeixen a la base tercera per prendre part en el concurs.
Aquests documents són els següents:
a) Original o fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat, NIE o altres documents oficials on es fa constar la nacionalitat.
b) Declaració jurada o promesa de no haver estat separada mitjançant expedient disciplinari del servei de l’Estat, de les comunitats autònomes o de l’Administració local, ni trobar-se inhabilitada per a l’exercici de les funcions públiques. Les persones aspirants que no tenguin la nacionalitat espanyola han d’acreditar, mitjançant una declaració jurada o promesa, que no estan sotmeses a cap sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi accedir a la funció pública en el seu estat d’origen.
c) El consentiment dels pares o tutors dels menors de 18 anys i majors de 16 que visquin de manera independent o l’autorització de la persona o institució que els tengui a càrrec seu.
Si en el termini indicat, excepte en els casos de força major, les persones candidates proposades no presenten la seva documentació o no reuneixen els requisits exigits, no es podran incloure en la llista de la borsa de treball de l’Escola Municipal de Música i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud on sol·licitava prendre part en el procés selectiu.
11. Període de prova
El període de prova és de sis mesos. Aquest període de prova s’ha de realitzar sota la supervisió del responsable del Servei, i ha de tenir la consideració de fase final del procés selectiu.
Durant el període de prova, les persones aspirants que no assumeixin els nivells suficients d’integració i eficiència al lloc de treball objecte de la convocatòria, han de ser declarades no aptes per desenvolupar les tasques exigides mitjançant una resolució motivada de la Batlia a proposta de la persona cap del servei on hagi estat assignada i, en conseqüència, perdran tots els drets de la seva relació laboral i la seva permanència en la borsa de treball.
12. Incidències
El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes i les incidències que es presentin per al bon ordre del procediment, d’acord amb la normativa vigent. En tot allò que no està previst en aquestes bases, s’ha de tenir en compte el que determinen la Llei 7/2007, de 12 de abril, del Estatut bàsic del empleat públic, la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases del règim local, així com la legislació autonòmica de la CAIB.
13. Recursos
Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit de Batlia, si aquests actes decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, si determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o si produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, potestativament, recurs de reposició en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant de la Batlia, o bé recurs contenciós administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos, comptadors a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant els tribunals de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu competents, d’acord amb el que preveu l’article 8 de la Llei esmentada.
Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del tribunal qualificador, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, si determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o si produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, les persones interessades poden interposar en el termini d’un mes, comptador a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de la Batlia.
Així mateix, les persones interessades poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per defensar els seus interessos.
Artà, 11 d’abril de 2014
El batle,
Jaume Alzamora Riera