Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 4866
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es regula el procediment d’integració com a personal estatutari fix del personal funcionari sanitari que presta serveis en institucions sanitàries públiques del Servei de Salut de les Illes Balears

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents i fonaments de dret

1. La disposició addicional setzena de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut —afegida pel Reial decret llei 16/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents per garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i seguretat de les seves prestacions— disposa el següent:

1.  Els metges, practicants i llevadors titulars dels serveis sanitaris locals que prestin els seus serveis com a metges generals, practicants i llevadors dels serveis de salut, i la resta del personal funcionari que presti els seus serveis en institucions sanitàries públiques, disposen fins al 31 de desembre de 2013 per integrar-se en els serveis de salut com a personal estatutari fix, sense perjudici dels  drets consolidats. Amb aquesta finalitat, les comunitats autònomes han d’establir els procediments oportuns.

2.  En cas que aquest personal opti per romandre en actiu en la seva situació actual, en els cossos i escales en què tinguin la condició de personal funcionari, les comunitats autònomes han d’adscriure aquest personal a òrgans administratius que no pertanyin a les institucions sanitàries públiques, de conformitat amb les bases dels processos de mobilitat que, amb aquesta finalitat, es puguin articular.

2. En virtut d’això, el 20 de desembre de 2013 es va convenir amb les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat un acord (aprovat per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 24 de gener de 2014 i publicat en el BOIB núm. 13/2014, de 25 de gener) en el qual es regula el procediment d’integració en la condició de personal estatutari fix del personal funcionari sanitari que presta serveis en institucions sanitàries públiques del Servei de Salut de les Illes Balears.

3. En el marc d’aquests antecedents, aquesta resolució convoca el procediment d’integració en el règim estatutari del personal funcionari sanitari de carrera que presta serveis en institucions sanitàries públiques del Servei de Salut de les Illes Balears.

Per tot això, en virtut de les competències conferides, dict la següent

Resolució

1. Requisits per integrar-se en el règim estatutari

1.1 El personal funcionari sanitari de carrera que presti serveis en institucions sanitàries públiques del Servei de Salut de les Illes Balears es pot integrar en el règim estatutari quan estigui en alguna de les situacions següents:

  1. En situació de servei actiu.
  2. En una situació que impliqui la interrupció de la relació funcionarial, amb reserva del lloc de treball, per alguna de les causes establertes en la legislació vigent, o bé en situació de serveis especials.
  3. En situació d’excedència voluntària, sempre que es donin aquestes circumstàncies: haver accedit a la situació administrativa d’excedència voluntària des d’un lloc de treball del Servei de Salut i que no hagi transcorregut el temps màxim de l’excedència prevista normativament per a cada cas. En aquest supòsit, la persona sol·licitant s’integrarà —si és procedent— com a excedent i el reingrés d’aquesta en el servei actiu s’efectuarà de la manera que determina la Llei 55/2003.

1.2. El personal funcionari sanitari de carrera que presti serveis en institucions sanitàries públiques del Servei de Salut es pot integrar en el règim estatutari del Servei de Salut previst en la Llei 55/2003 i en la resta de la normativa aplicable sempre que compleixi els requisits següents en la data en què venci el termini per presentar-hi sol·licituds:

  1. Tenir la titulació exigida per la normativa estatutària per accedir a la categoria d’homologació.
  2. Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat al qual sigui aplicable la llibertat de circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També poden participar en el procés d’integració (qualsevol que en sigui la nacionalitat) els cònjuges d’espanyols i de ciutadans d’altres estats de la Unió Europea sempre que no estiguin separats de dret, i també els seus descendents i els dels cònjuges sempre que no estiguin separats de dret i que tenguin menys de vint-i-un anys o siguin dependents i majors d’aquesta edat.
  3. Complir la resta dels requisits prevists en l’article 30.5 de la Llei 55/2003.

1.3. Les sol·licituds d’integració del personal que no compleixin aquests requisits seran desestimades.

2. Efectes de la integració

2.1 La integració suposa adquirir la condició de personal estatutari fix del Servei de Salut, amb nomenament per exercir amb caràcter permanent les funcions corresponents. En qualsevol cas, el personal integrat per mitjà d’aquest procés queda vinculat a tots els efectes al seu lloc de treball en les mateixes circumstàncies en què estava fins a la data de la integració.

En el cas del personal sanitari local integrat per mitjà d’aquest procés, la integració a través de la resolució corresponent es realitzarà en el centre en què s’estiguin prestant efectivament els serveis, amb independència que el nomenament com a funcionari pugui correspondre a un altre centre.

2.2 Una vegada adquirida la condició estatutària, el personal funcionari de carrera serà declarat d’ofici en la situació d’excedència voluntària al cos, l’escala i l’especialitat de pertinença per prestar servei en el sector públic, de conformitat amb la situació administrativa prevista en l’article 103 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2.3 El personal integrat en la condició de personal estatutari tendrà tots els drets i totes les obligacions inherents a la categoria professional en què quedi integrat; a més, se li respectarà a tots els efectes l’antiguitat que tengués reconeguda en la data de la integració i conservarà els drets i el nivell del complement de carrera derivats de la fase extraordinària d’implantació de la carrera professional.

2.4 El trienni que s’estigui perfent en el moment de la integració serà quantificat segons l’import establert per a la categoria en la qual resulti integrada la persona interessada, i els triennis complits anteriorment es quantificaran de conformitat amb el règim corresponent. Finalment, els triennis perfets posteriorment es quantificaran de conformitat amb la normativa aplicable al personal estatutari. A més, la quantitat reconeguda per triennis anteriorment a la integració en quantia diferent de la prevista en l’article 2.dos.b del Reial decret llei 3/1987 i en l’article 42.1.b de la Llei 55/2003 es conservarà a manera de triennis antics com un complement d’antiguitat personal de caràcter no absorbible i que no podrà ser objecte de cap augment retributiu en els exercicis posteriors. Els triennis que es perfacin a partir de la integració seran retribuïts de conformitat amb l’article 42 de la Llei 55/2003.

2.5 Al personal funcionari de carrera que hagi optat per integrar-se com a personal estatutari se li aplicarà el règim jurídic i el sistema retributiu corresponent al personal estatutari des de la data d’efectivitat de la integració.

2.6 A les persones interessades a les quals, com a resultat de l’aplicació de l’apartat anterior, els resultin retribucions inferiors a les acreditades fins a la data de la integració se’ls reconeixerà un complement personal i transitori per import de la diferència, que serà absorbit per qualsevol millora retributiva que es produeixi en aquest exercici o en exercicis posteriors, incloses les derivades del canvi de lloc de treball o categoria, d’acord amb la normativa pressupostària.

2.7 Per calcular el complement personal transitori no es tendran en compte les quantitats percebudes en concepte d’atenció continuada, plus de treball per torns o de nocturnitat, plus de feina perillosa, penosa o tòxica, ni per hores extraordinàries, ni qualsevol altre concepte equiparable, ni les quantitats que en concepte d’antiguitat i/o complement de carrera professional tenguin reconegudes (això darrer de conformitat amb la Llei 55/2003).

3. Nomenament i situacions administratives

3.1 La resolució per la qual es declari la integració ha de determinar la categoria estatutària d’acord amb la taula d’homologació que figura en l’annex 1 d’aquesta resolució, sempre atenent la categoria o el lloc de pertinença segons es dedueixi del nomenament, el nivell de titulació exigit en el procés selectiu en virtut del qual es va accedir a la condició de personal funcionari de carrera i les funcions.

3.2 A l’efecte de la integració en les categories del règim estatutari, només tenen virtualitat la categoria o el lloc al qual el personal acrediti pertànyer com a funcionari de carrera sanitari.

3.3 Juntament amb la resolució d’integració, la Direcció General del Servei de Salut ha d’expedir un nomenament en el qual ha de constar com a causa l’Acord del Consell de Govern de 24 de gener de 2014 i en el qual s’han de detallar la categoria i la destinació.

3.4 En els casos en què el personal integrat estigui ocupant llocs de treball de comandament intermedi, la gerència en la qual s’integri ha d’expedir un nomenament estatutari addicional de comandament intermedi amb la denominació que sigui procedent d’acord amb el que estableix el règim del personal estatutari del Servei de Salut, sempre que aquest personal compleixi els requisits exigibles.

3.5 Pel que fa al personal funcionari de carrera que no estigui prestant serveis en la institució a la qual estigui lligat però que tengui dret a tornar a aquesta institució, la resolució d’integració ha de determinar el pas a la situació administrativa que li correspongui de conformitat amb la Llei 55/2003 i la resta de disposicions aplicables al personal estatutari del Servei de Salut depenent de la causa que hagi originat la seva situació administrativa, de manera que —si escau— el director gerent del centre, el secretari general o el director general del Servei de Salut —segons a qui pertoqui— ha de dictar la resolució corresponent sobre la situació administrativa.

4. Presentació de la sol·licitud

4.1 Les sol·licituds s’han de presentar dins el termini dels 30 dies naturals següents a la data de publicació de la convocatòria, seguint el model de sol·licitud que figura en l’annex 2. Tota sol·licitud —adreçada a la Direcció General del Servei de Salut— es pot presentar per qualsevol de les vies establertes en l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú. Les sol·licituds que es presentin mitjançant les oficines de Correus han d’anar dins d’un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.

4.2 La sol·licitud, que ha de ser diligenciada per la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis, ha d’anar acompanyada de la documentació següent, compulsada degudament:

  1. Fotocòpia del document d’identitat de la persona sol·licitant (DNI, NIE, passaport o un document oficial en vigor que n’acrediti la identitat, la nacionalitat i la data de naixement en els supòsits en què no tengui la nacionalitat espanyola o que es donin les circumstàncies del dret a què es refereix l’article 1.2.c).
  2. Fotocòpia del nomenament que acrediti la condició de funcionari de carrera.
  3. Fotocòpia del títol exigible per accedir a la categoria estatutària corresponent.

4.3 Una vegada examinada la sol·licitud, si s’hi aprecien defectes la Direcció de Recursos Humans i Relacions Laborals del Servei de Salut requerirà la persona interessada que esmeni o millori la sol·licitud en el termini de 10 dies hàbils; a més, li advertirà que si no ho fa es considerarà que ha desistit de la sol·licitud.

5. Resolució de la sol·licitud

5.1 Tota sol·licitud d’integració ha de ser resolta estimant-la o desestimant-la. La resolució que acordi la integració ha de contenir la categoria en la qual s’integra la persona interessada, el centre del Servei de Salut al qual queda adscrita i la data d’efectivitat de la integració.

5.2 Tota resolució desestimatòria ha de ser motivada degudament.

6. Permanència al mateix centre

No serà procedent la integració en la condició de personal estatutari fix del personal que ja tengui aquesta condició i que pertanyi a la mateixa categoria que aquella a la qual li correspongui integrar-se. En aquest supòsit, si la persona interessada ho sol·licita per mitjà de la instància que figura en l’annex 3 d’aquesta resolució passarà a ocupar de manera definitiva i en actiu la plaça com a personal estatutari fix al mateix centre on presta servei com a funcionari de carrera.

7. Sol·licitud de reingrés en el servei actiu

El personal funcionari sanitari interí que ja tengui la condició de personal estatutari fix en la mateixa categoria a la qual li hagués correspost integrar-se com a personal estatutari temporal pot sol·licitar el reingrés provisional de la seva excedència com a personal estatutari fix, sempre que compleixi els requisits. A més, al mateix temps pot sol·licitar l’oportuna comissió de servei per mitjà de la instància que figura en l’annex 4 d’aquesta resolució.

Disposició addicional

Règim d’habilitacions per a l’exercici professional

Al personal funcionari sanitari de carrera que estigui autoritzat o habilitat legalment o reglamentàriament per exercir una professió determinada i no disposi de la titulació exigida per la normativa vigent de caràcter estatutari que correspongui li serà aplicable als efectes d’aquest acord el contengut de la disposició addicional setena (“Habilitacions per a l’exercici professional”) de la Llei 55/2003.

Disposició final

Aquesta resolució entra en vigor l’endemà d’haver estat publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

 

Palma, 10 de març de 2014

 

El director general

Per delegació de la consellera d’Interior (actualment Administracions Públiques)

(BOIB 47/2008 i 60/2008)

Miquel Tomàs Gelabert

 

Annex 1. Taula d’homologació

Categoria o lloc de personal funcionari

. Categoria estatutària a la qual s’homologa

Cap de servei

 Facultatiu/facultativa especialista d’àrea (segons la titulació i la funció)

Cap de secció

 Facultatiu/facultativa especialista d’àrea (segons la titulació i la funció)

Adjunt/adjunta

 Facultatiu/facultativa especialista d’àrea (segons la titulació i la funció)

Metge adjunt / metgessa adjunta

 Facultatiu/facultativa especialista d’àrea (segons la titulació i la funció)

Farmacèutic/farmacèutica

. Facultatiu/facultativa especialista d’àrea de farmàcia hospitalària

Metge adjunt / metgessa adjunta d’urgències

. Metge/metgessa d’urgència hospitalària o d’admissió i documentació clínica(segons la titulació i la funció)

 

Sanitari local metge / Sanitària local metgessa

.

Metge/metgessa de família en un equip d’atenció primària

Psicòleg/psicòloga especialista

 Personal tècnic titulat superior psicòleg

Adjunt/adjunta al cap / a la cap d’infermeria

. ATS/DUI

ATS/DUI

. ATS/DUI

Sanitari/sanitària local practicant

 ATS/DUI

Sanitari local llevador / Sanitària local llevadora

. Llevador/llevadora

Fisioterapeuta

 Fisioterapeuta

Terapeuta ocupacional

 Terapeuta ocupacional

Ajudant tècnic / ajudanta tècnica de laboratori

. Tècnic/tècnica especialista de laboratori

Ajudant tècnic / ajudanta tècnica de radiologia

 Tècnic/tècnica especialista en radiodiagnòstic o en radioteràpia (segons la titulació i la funció)

 

Auxiliar de clínica

 

 Auxiliar d’infermeria

Auxiliar d’infermeria

. Auxiliar d’infermeria

Auxiliar de farmàcia

 Auxiliar d’infermeria o grup auxiliar administratiu de la funció administrativa(segons la titulació)

 

Auxiliar de psiquiatria adscrit/adscrita al servei de psiquiatria

 

Auxiliar d’infermeria o zelador/zeladora (segons la titulació)

Auxiliar de psiquiatria adscrit/adscrita a teràpia ocupacional

 Auxiliar d’infermeria o zelador/zeladora (segons la titulació)

Auxiliar de psiquiatria de serveis especials

 Auxiliar d’infermeria o zelador/zeladora (segons la titulació)

Auxiliar psiquiàtric/psiquiàtrica

. Auxiliar d’infermeria o zelador/zeladora (segons la titulació)

Auxiliar sanitari/sanitària

 Auxiliar d’infermeria o zelador/zeladora (segons la titulació)

 

 

Annex 2. Sol·licitud d’integració del personal funcionari de carrera en el règim estatutari

Dades personals

Nom i llinatges.....................................................................................................................

Núm.  del document d’identitat.........................................................

Adreça.................................................................. Població................................................           

Codi postal i municipi..........................................................................................................           

Telèfons de contacte ..................................................................................................

Dades professionals

Data de publicació del procés selectiu (dd/mm/aaaa):...............................................

Resolució de...dia...... de..............mes.................... de.......any......... (BOIB....núm......... /......any........ )

Categoria o lloc de treball actual (segons l’annex I):...........................................................

.............................................................................................................................................

Situació administrativa:

(  ) Actiu         (  ) Excedència... (tipus d’excedència): .....................................

Data de la resolució (dd/mm/aaaa):..........................

Altres situacions de suspensió del nomenament:.................................................................

.............................................................................................................................................

Data de la resolució (dd/mm/aaaa):..........................

Categoria estatutària en la qual sol·licit integrar-me (segons l’annex 1):.............................

.............................................................................................................................................

Titulació acadèmica que acredit per ocupar la categoria o el lloc de pertinença:

.............................................................................................................................................

Titulació acadèmica que acredit per ocupar la categoria estatutària:

.............................................................................................................................................

Manifest que són certes les dades que faig constar en aquesta sol·licitud d’integració en el règim estatutari en la categoria de...........................

.....................................................................

................................... ,.......... d   ......................................  de 20.......

(rúbrica)

DIRECCIÓ GENERAL DEL SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

 

 

Annex 3. Sol·licitud del personal funcionari de carrera que ja té la condició d’estatutari fix en la mateixa categoria en al qual li hagués correspost integrar-se i que vol continuar com a estatutari fix al mateix centre on presta servei com a funcionari de carrera

Dades personals

Nom i llinatges.....................................................................................................................

Núm. del document d’identitat..........................................................

Adreça .................................................................  Població................................................           

Codi postal i municipi..........................................................................................................           

Telèfons de contacte ..................................................................................................

Dades professionals

Data de publicació del procés selectiu (dd/mm/aaaa):...............................................

Resolució de......... de.................................. de................ (BOIB............. /.............. )

Categoria o lloc de treball actual (segons l’annex 1):..........................................................

.............................................................................................................................................

Situació administrativa:

(  ) Actiu         (  ) Excedència............................................................................................ (tipus d’excedència): 

Data de la resolució (dd/mm/aaaa):..........................

Altres situacions de suspensió del nomenament:.................................................................

.............................................................................................................................................

Data de la resolució (dd/mm/aaaa):..........................

Categoria estatutària fixa que ocup i centre:.......................................................................

.............................................................................................................................................

Manifest que són certes les dades que faig constar en aquesta sol·licitud i sol·licit ocupar de manera definitiva i en actiu la plaça com a personal estatutari fix al mateix centre on prest servei com a funcionari de carrera.

................................... ,.......... d  .......................................  de 20.......

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DEL SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Faig constar que les dades que la persona sol·licitant consigna en aquesta sol·licitud són certes.

............................ ,........ d ................................  de 20.....

[rúbrica del director general de Funció Pública]                [segell]

 

Relació de documents adjunts a la sol·licitud, compulsats degudament:

(  ) Fotocòpia del document d’identitat.

(  ) Fotocòpia del nomenament que acrediti la condició de funcionari de carrera.

(  ) Fotocòpia del títol exigible per ocupar la categoria estatutària.

(  ) Altres documents:

.............................................................................................................

.............................................................................................................

.............................................................................................................

 

Annex 4 Sol·licitud de reingrés en el servei actiu (art. 69 de la Llei 55/2003) i sol·licitud d’una comissió de servei (art. 39 de la Llei 55/2003)

Dades personals

Nom i llinatges.....................................................................................................................

Núm. del document d’identitat..........................................................

Adreça .................................................................  Població................................................           

Codi postal i municipi..........................................................................................................           

Telèfons de contacte ..................................................................................................

EXPÒS:

Que estic en la situació d’excedència en la categoria de.....................................................

.............................................................................................................................................

(  )

A)

Excedència per prestar servei en el sector públic [en aquest cas heu d’adjuntar una fotocòpia compulsada del nomenament com a personal fix i la resolució d’excedència]

(  )

B)

Excedència voluntària [en aquest cas heu d’adjuntar una fotocòpia compulsada del nomenament com a personal fix i la resolució d’excedència]

(  )

C)

Excedència voluntària declarada per aplicació de la disposició addicional quarta de la Llei 16/2001 [en aquest cas heu d’adjuntar una fotocòpia del BOE en el qual es va publicar l’ordre del Ministeri de Sanitat i Consum que va declarar la situació]

SOL·LICIT:

Reingressar en el servei actiu, ja que complesc els requisits exigits.

Situacions A i B

En la mateixa modalitat i al mateix centre en el qual se’m va concedir el pas a la situació d’excedència.

Situació C

Àrea de Salut de Mallorca

(  )

atenció especialitzada

 

atenció primària

 

Àrea de Salut de Menorca

(  )

atenció especialitzada

 

atenció primària

 

Àrea de Salut d’Eivissa i Formentera

(  )

atenció especialitzada

 

atenció primària

 

061 de les Illes Balears

 

 

Una vegada concedit el reingrés provisional, sol·licit la comissió de serveis al centre

.............................................................................................................................................

................................... ,.......... d  .......................................  de 20.......

[rúbrica]

DIRECCIÓ GENERAL DEL SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS