Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 4166
Aprovació definitiva del reglament de règim intern del centre d'estades diürnes de Capdepera
Versió PDF
Una vegada aprovat inicialment el reglament de règim intern del Centre d’Estades Diürnes de l’Ajuntament de Capdepera i transcorregut el termini d’exposició al públic de l’esmentat reglament sense que se n’hagi presentat cap reclamació, es dóna per definitivament aprovat en compliment d’allò disposat a l’article 49.c) de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, Reguladora de les bases de règim local, i l’art. 102.d) de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i es publica íntegrament de conformitat amb allò que s’estableix a l’art. 70.2 de l’esmentada Llei i l’art. 103 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre.
REGLAMENT DE RÈGIM INTERN DEL CENTRE D’ESTADES DIÜRNES DE CAPDEPERA
EXPOSICIÓ DE MOTIUS
- L’art. 9.2 de la Constitució Espanyola disposa que correspon als poders públics promoure les condicions perquè la llibertat i la igualtat de l’individu i dels grups en què s’integra siguin reals i efectives; també els correspon eliminar els obstacles que impedeixin o dificultin la seva plenitud; i facilitar la participació de tots els ciutadans en la vida política, econòmica, cultural i social.
- L’Estatut d’autonomia de les Illes Balears a l’art. 12 disposa els principis rectors de l’activitat pública i que les institucions pròpies de la comunitat autònoma han de promoure, entre altres, la cohesió social i l’accés als serveis públics i el dret a la protecció social.
- La Llei 7/85, reguladora de les bases de règim local, disposa que correspon al municipi la potestat reglamentària dins l’esfera de les seves competències (art. 4.1); i entre les competències dels municipis inclou: la prestació dels serveis socials, la promoció i la reinserció social (art. 25.2 k).
- La Llei de promoció de l’autonomia personal i atenció a persones en situació de dependència, quan estipula el catàleg de serveis, a l'article 15.1.d. disposa el servei de Centre de Dia com un servei de prevenció de les situacions de dependència i de promoció d’autonomia personal. I a l'article 24 es defineix dit servei.
- La Llei 4/09, de Serveis Socials de les Illes Balears, disposa que les prestacions del sistema públic de serveis socials poden ser tècniques, econòmiques i tecnològiques. Defineix l’atenció diürna com una prestació tècnica (art. 21); també estableix que correspon als municipis crear, organitzar i gestionar els serveis socials que considerin necessaris dins del seu municipi, tant propis com delegats per altres administracions, d’acord amb la cartera de serveis socials i el pla estratègic corresponent i els plans autonòmic i insular. (art. 38.1a).
- Mitjançant el Decret 83/2010, de 25 de juny, es disposen els principis generals del procediment per al reconeixement de la situació de dependència, la intensitat de protecció dels serveis i el règim de compatibilitat de les prestacions del Sistema per a l’Autonomia i Atenció a la Dependència a l’àmbit de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i es crea la Xarxa Pública d’Atenció a la Dependència de les Illes Balears.
- Mitjançant el decret 86/2010, de 25 de juny, es disposen els principis generals i les directrius de coordinació per a l’autorització i l’acreditació dels serveis socials d’atenció a persones grans i persones amb discapacitats.
ARTICLE 1. OBJECTE DEL REGLAMENT
L’objecte d’aquest reglament és regular el Servei d’Estades Diürnes.
ARTICLE 2. DEFINICIÓ
Aquest centre es defineix com un centre d’estades diürnes per a persones majors de 65 anys, amb les seves capacitats minvades per deteriorament físic o cognitiu, amb l’objectiu d’afavorir la seva recuperació, manteniment, millora de l’autonomia personal i qualitat de vida en possibilitar-los la permanència en el seu entorn habitual; així mateix, oferir suport a la família i fomentar-ne la integració en els diferents àmbits de la vida social.
Ofereix tant serveis d’acolliment i suport amb finalitat terapèutica i rehabilitadora durant un determinat nombre d’hores al dia, com també assistència per a les activitats de la vida diària a persones amb dependències.
Amb un informe professional previ, i a l’efecte d’ingressar a aquest Centre d’Estades Diürnes de Capdepera, es podran considerar majors les persones a partir de 55 anys (article 4.a, del Decret 86/2010).
ARTICLE 3. ÀMBIT TERRITORIAL
El Centre d’Estades Diürnes es presta al C/ Pizarro, 84 de Cala Rajada.
ARTICLE 4. HORARIS DE L’ESTABLIMENT
1. L’establiment romandrà obert de les 8h a les 18’30h, de dilluns a divendres. Els dissabtes l’horari serà de 8h a 17’30h. L’establiment romandrà tancat els dies festius, segons el calendari laboral del municipi, i els dies 24 i 31 de desembre.
2. L’horari de visites serà de les 15’30h a les 17h, i s'hauran de respectar els horaris dels menjars i el descans habitual les persones usuàries. Les visites fora de l’horari indicat hauran de justificar aquesta necessitat.
3. El centre tendrà els horaris següents:
· Desdejuni: de les 8’30h a les 10’30h.
· Dinar: de les 13h a les 14h.
· Berenar: de les 17h a les 17’30h.
ARTICLE 5. NORMES DE FUNCIONAMENT DE L’ESTABLIMENT
1. Les persones que desitgin realitzar una visita a algun/a usuari/ària han de comunicar a recepció del centre a qui desitgen visitar i s’hauran d’identificar amb el document nacional d’identitat o un altre document similar.
2. El Centre de Dia és un centre obert, per la qual cosa les persones usuàries són lliures per entrar-hi i sortir-ne; no obstant això, si aquestes n'han de sortir, ho faran sempre acompanyats del/de la familiar responsable o amb l’autorització escrita d’aquest/a, i s’ha de comunicar prèviament a la persona responsable del centre. Quan la persona usuària s’hagi d’absentar de l’establiment ho haurà de comunicar a la recepció, indicant a quina sortirà i a quan tornarà. En el supòsit que s’hagi d’absentar durant alguna de les menjades, també s’haurà de comunicar expressament.
3. En cas d’absències voluntàries d’un dia o més, aquestes s’hauran de comunicar a l’establiment amb una antelació de 48 hores.
4. Com a norma general, les portes d’accés al Centre de Dia sempre romandran tancades. En cas de voler-hi accedir s’haurà de fer ús del timbre instal·lat per a tal efecte.
5. En el supòsit d’absència forçosa per malaltia o altra causa, s’ha de comunicar al centre d’estades diürnes el mateix dia a primera hora.
6. Tant el personal treballador, les persones usuàries com les visites han de tenir cura de les instal·lacions del centre procurant que tot estigui net i ordenat en tot moment.
7. Queda totalment prohibit lliurar regals, béns o fer donacions de les persones usuàries al personal treballador del centre.
8. Al centre d’estades diürnes s’han de seguir unes normes mínimes de convivència, respecte mutu, seguretat i higiene, tractant en tot moment amb el màxim respecte tant les altres persones usuàries com el personal del centre, tot evitant crits i baralles.
9. El personal treballador del centre ha d’estar sempre a disposició de les persones usuàries, complint aquelles les seves funcions amb la màxima diligència possible, per la qual cosa s'hauran de seguir les indicacions del personal, que en tot moment ha de vetllar pel seu benestar.
10. En el cas que la persona usuària ho necessiti, el personal especialitzat realitzarà el canvi de bolquers amb la freqüència de dos cops al dia. En cas de necessitat també es farà segons la demanda.
11. Les diverses dependències de l’establiment es destinaran als fins i usos concrets que tenen assignats, per la qual cosa s’evitarà realitzar fora dels llocs adequats activitats que no pertoqui.
12. No es permet l’accés d’animals domèstics al centre d’estades diürnes, excepte en supòsits especials i amb autorització prèvia de la direcció.
13. No es permet fumar dintre del centre de dia.
14. La persona usuària ha d’aportar els objectes personals d’higiene (sabó, colònia, tovallola...), vestuari i medicació.
15. La persona usuària seguirà depenent del centre de salut que li correspongui per rebre atenció.
16. El centre no es responsabilitza de les pertinences personals de les persones usuàries.
17. Les persones usuàries s’han d’atenir a les indicacions del personal mèdic relatives a la medicació que han de prendre i seguir les pautes del tractament que se’ls prescrigui.
ARTICLE 6. ADMISSIONS I BAIXES
1. Requisits per accedir al servei:
a. Requisits d’edat: tenen dret a accedir al Centre de d’Estades Diürnes de Capdepera aquest servei totes les persones majors de 65 anys afectades d’algun problema de salut físic, deteriorament cognitiu o demència. Amb un informe professional previ i a l’efecte d’ingressar-hi, es podran considerar majors les persones a partir de 55 anys (article 4.a, Decret 86/2010).
b. Cal disposar d’un suport social suficient que garanteixi la permanència adequada en el seu entorn habitual de convivència.
c. No han de necessitar una assistència sanitària intensiva o presentar una dependència extrema, que no pugui ser atesa adequadament al centre.
d. No han de patir cap malaltia infectocontagiosa ni aguda en estat terminal que requereixi l’atenció imprescindible en un centre hospitalari.
2. Ingrés al centre:
a. Cal presentar una sol·licitud al registre de l’Ajuntament, adreçat a la Regidoria de Serveis Socials de l’Ajuntament de Capdepera o mitjançant qualsevol de les fórmules previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992.
b. Tenen preferència aquelles persones que resideixin al municipi i no tenguin familiars de primer grau que se'n pugui fer càrrec.
c. L’entrada al centre s’estableix per ordre d’inscripció. En el cas que se sol·liciti una estada temporal, aquesta s’avaluarà en funció dels recursos i capacitat del centre. Només en els casos excepcionals, a proposta del/de la treballador/a social es podrà alterar l’ordre d’accés al centre.
d. Per accedir al centre la persona usuària ha d’aportar:
( )La sol·licitud d’ingrés al centre
( )DNI
( )Targeta de la seguretat social i targeta d’assegurança privada, en cas de tenir-ne.
( )Certificat mèdic del seu estat físic i psíquic en el moment de l’alta al centre
( )Informe social, realitzat pels treballadors i les treballadores socials de l’Ajuntament
( )Full de medicació actualitzat
( )Full de domiciliació bancària
e. Per a l’ingrés, s’establirà un període de prova de 20 dies, en el qual ambdues parts podran resoldre el contracte assistencial i desistir del Servei d’Estades Diürnes.
4. La condició d’usuari es perdrà per una de les causes següents:
a. Baixa voluntària: Per renúncia voluntària, que s’ha d’indicar de forma expressa i inequívoca. En cas de trasllat a una residència temporal, es tendrà dret a la reserva de la plaça per un període de dos mesos. En aquest cas s’haurà d’abonar el 50% de la quota mensual i es deduirà el cost de l’alimentació.
b. Baixa forçosa (temporal o permanent): Si es produeix un impediment insalvable que alteri la normal convivència del centre i/o per qualsevol altra circumstància recollida en el reglament de règim intern, sempre que estigui ben documentada i acreditada, i es produeixi com a conseqüència d’una resolució recaiguda en un expedient motivat i resolt amb les garanties procedimentals pertinents.
c. Per variació de les condicions personals, físiques i/o psíquiques que impossibilitin a la persona usuària a continuar amb la majoria d’activitats programades al centre. Aquestes circumstàncies s’hauran d’acreditar mitjançant els informes mèdic, psiquiàtric o psicològic corresponents.
ARTICLE 7. SERVEIS I SISTEMES DE COBRAMENT DEL PREU DE SERVEIS DEL CENTRE
1. Els preus actualitzats de la quota mensual i dels serveis complementaris estaran exposats al tauler d’anuncis del centre.
2. El pagament del preu serà sempre posterior a la prestació del servei, i es realitzarà de la forma següent:
a. En el servei de caràcter regular, s'abonarà dins la primera quinzena de cada mes, mitjançant domiciliació bancària.
b. Les persones usuàries de servei ocasional abonaran el preu de la taxa corresponent el primer dia en què comencin a utilitzar el servei, mitjançant domiciliació bancària.
3. El centre prestarà un servei de menjador, que inclourà:
Berenar: de les 8’30h a les 10’30h.
Dinar: de les 13h a les 14h.
Berenar: de les 17h a les 17’30h.
Els menús els fixarà el centre i seran aprovats per un/a metge/essa o un/a nutricionista. Els usuaris que necessitin un menú especial ho han de sol·licitar expressament i el personal sanitari els el prescriurà.
4. El centre ofereix el servei complementari de transport, que les persones usuàries han d’abonar juntament amb la quota mensual. En cas d'utilitzar-lo esporàdicament, s’haurà d’avisar el dia abans perquè el puguin utilitzar. Cal ser puntuals en el moment de ser recollides, segons l’hora de recollida assignada.
5. Quan una persona usuària finalitzi de forma definitiva la seva estada al centre, se li practicarà la liquidació en funció del temps real en què hagi romàs al centre.
ARTICLE 8. SUGGERIMENTS, QUEIXES I RECLAMACIONS
1. Aquelles persones usuàries que desitgin presentar queixes o reclamacions sobre qualsevol aspecte del personal, del funcionament o dels serveis del centre de dia les poden fer arribar a la direcció del centre mitjançant els fulls de reclamació disponibles a recepció.
2. Així mateix, també es podrà presentar qualsevol tipus de suggeriment que comporti una millora de la qualitat de vida en el centre, utilitzant la bústia col·locada a la zona de recepció o comunicant-ho per escrit a la persona responsable del Servei o a la regidoria de Serveis Socials.
ARTICLE 9. MECANISMES D’INFORMACIÓ I PARTICIPACIÓ DEMOCRÀTICA DE LES PERSONES USUÀRIES
1. Les persones usuàries o familiars responsables podran fer arribar els suggeriments mitjançant una bústia.
2. Sempre que els i les familiars ho desitgin, i dins els horaris d’atenció, podran parlar amb el/la treballador/a social, amb el/la coordinador/a i/o el/la regidor/a per tal d’exposar les seves queixes, demanar informació del servei, dels familiars, aportar suggeriments...
3. El personal qualificat, setmanalment, de forma escrita, informarà els i les familiars responsables de les incidències de l’usuari/a que s’hagin pogut produir.
ARTICLE 10. CARTA DE DRETS I OBLIGACIONS
1. DRETS DE LES PERSONES USUÀRIES:
a. Tenen dret a accedir al sistema de serveis socials en condicions d’igualtat sense discriminació per raó de lloc de naixement, idioma, ètnia, sexe, orientació sexual, estat civil, situació familiar, edat, discapacitat, religió, ideologia, opinió o qualsevol altra condició personal o social.
b. Tenen dret a rebre informació suficient i verídica, en termes comprensibles, sobre les prestacions i els recursos disponibles i sobre els requisits necessaris per accedir a dits serveis, i també sobre altres recursos de protecció social i competències de les administracions públiques en aquest àmbit. Per fer efectiva aquesta informació, es disposarà dels ajuts i suports necessaris que facin comprensible la informació facilitada en cas de dificultats derivades del desconeixement de la llengua, discapacitat o altres raons justificades.
c. Tenen dret a rebre la valoració de la seva situació i, si és procedent, de les necessitats socials dels familiars o persones cuidadores, en un llenguatge clar i entenedor.
d. Tenen dret a disposar d’un pla individual d’atenció personal o familiar d’acord amb la valoració de la seva situació, que serà aplicat tècnicament per professionals utilitzant procediments reconeguts i acreditats.
e. Tenen dret a estar informades del procés d’intervenció social i a participar en l’elecció dels serveis o les prestacions entre les opcions que els presentin les administracions, sempre que aquests fets no vagin en contra del normal desenvolupament de l’atenció o perjudiquin qualcuna de les parts que hi intervenen.
f. Tenen dret a rebre informació prèvia en relació amb qualsevol intervenció que els afecti, per tal que hi puguin donar consentiment específic i lliure, que s'ha d'expressar per escrit quan la intervenció impliqui ingrés en un centre residencial. En el cas e les persones incapacitades i menors d’edat aquest consentiment s’atorgarà conforme al procediment legalment establert per a aquests casos.
g. Tenen dret a renunciar a les prestacions i serveis concedits en els termes establerts per la legislació vigent, tret que la renúncia afecti els interessos de les persones menors d’edat, incapacitades o presumptament incapaces.
h. Tenen dret a la confidencialitat quant a la informació que els serveis socials coneguin, d’acord amb la legislació de protecció de dades de caràcter personal.
i. Tenen dret a accedir, en qualsevol moment, al seu expedient individual, d’acord amb el que estableix la legislació vigent, i en tot el que no vulneri el dret a la intimitat de terceres persones.
j. Tenen dret a l’assignació de personal professional de referència, en els termes establerts reglamentàriament.
k. Tenen dret a la participació regulada en el títol IV d’aquesta llei.
l. Tenen dret a rebre serveis de qualitat i a conèixer els estàndards establerts a aquest efecte.
m. Tenen dret a suggerir i fer reclamacions.
n. Tenen dret a domiciliar-se sempre que es compleixin els requisits establerts a la normativa vigent.
o. Tenen dret a la continuïtat de la prestació dels serveis en les condicions establertes o convingudes.
p. Tenen dret a ser orientades cap a altres recursos alternatius que siguin necessaris.
q. Així mateix, la resta de drets que estableixi la normativa reguladora dels centres i serveis.
Els drets de les persones usuàries tindran com a límit els dels altres i l’acceptació de les normes que regeixen la prestació de serveis.
2. OBLIGACIONS DE LES PERSONES USUÀRIES:
1. Les persones usuàries dels serveis socials i, en tot cas, els seus representants legals estan obligades a facilitar la prestació del servei i a:
a. Complir les normes, els requisits, les condicions i els procediments establerts en les prestacions i els serveis; seguir el programa d’atenció i les orientacions que s’hagin acordat amb el personal professional competent; i comprometre’s a participar activament en el procés.
b. Facilitar informació verídica sobre les circumstàncies personals, familiars i econòmiques, sempre conèixer aquesta informació sigui necessari per poder valorar i atendre la seva situació, i també comunicar les variacions que es puguin produir.
c. Destinar la prestació econòmica a la finalitat per a la qual fou concedida.
d. Acudir a les entrevistes en què siguin requerits pel personal professional dels serveis socials.
e. Contribuir al finançament del cost del servei quan es disposi de capacitat econòmica i així s’estableixi normativament.
f. Informar sobre qualsevol canvi que es pugui produir quant a la seva situació personal, familiar, social i econòmica, que pugui comportar la modificació, suspensió o extinció de la prestació.
g. Complir el reglament de règim intern.
h. Subscriure el contracte assistencial pertinent amb l’entitat prestadora del servei.
i. La resta de deures que estableixi la normativa reguladora dels centres i serveis.
2. Si les persones usuàries, o els seus representants legals, incompleixen de manera provada les obligacions esmentades, això podrà comportar la suspensió temporal de la prestació o la seva extinció.
ARTICLE 11. CAUSES DE SUSPENSIÓ O CESSAMENT DE LA PRESTACIÓ DEL SERVEI
1. El centre fixarà les següents causes de suspensió temporal del servei, que poden comportar l’expulsió temporal per un temps no superior a 1 mes:
a. Alterar contínuament l’ordre i mancar al respecte les altres persones usuàries i treballadors/res.
b. Robar béns o qualsevol classe d'objectes propietat del centre, del personal o de qualsevol persona usuària.
c. No respectar les normes contingudes en aquest reglament.
2. Són causes de cessament en la prestació del servei per part del centre:
a. Agredir físicament o maltractar greument altres persones usuàries o personal treballador del centre.
b. No abonar el pagament de tres mensualitats o més.
3. Si la persona usuària és suspès/a de la prestació del servei i, per tant, és expulsat/ada temporalment del centre el/la director/a del centre li ho comunicarà per escrit amb una antelació mínima d’1 setmana. En el supòsit que fos cessat/ada definitivament de la prestació del servei, aquest cessament es podrà dur a terme de forma immediata en casos extraordinaris, que hauran de quedar justificats; en cas contrari s’haurà de comunicar amb una antelació de 2 setmanes.
El servei podrà ser suspès temporalment o definitivament, amb caràcter general, per a totes les persones usuàries a iniciativa de l’entitat, mitjançant un informe justificatiu de les circumstàncies i sempre amb l’autorització de l’administració competent en matèria d’autoritzacions. Aquest acord de cessament general del servei haurà de ser comunicat per escrit a totes les persones responsables, de forma individualitzada, amb un temps mínim d’un mes d’antelació a la data en la què s'hagi de produir el cessament.
L’entitat té l’obligació de lliurar una còpia del contracte assistencial i del reglament de règim intern del servei a la persona usuària o al/a la seu/seva representant legal.
DISPOSICIÓ FINAL
El present Reglament entrarà en vigor una vegada aprovat definitivament pel ple de l’Ajuntament i publicat el seu text complet en el BOIB.
Capdepera, 25 de febrer de 2014
El Batle,
Rafel Fernández Mallol
Annex 1.
CONTRACTE ASSISTENCIAL DEL SERVEI D'ESTADES DIÜRNES
Dades de l’Ajuntament:
Nom de l’entitat:............................................................CIF:................................
Treballador/a social responsable:........................................................................
DNI:......................................................................................................................
Carrer:................................................Núm:..........CP:..........Localitat:.................
Telèfons:..............................................................................................................
Dades del centre:
Nom del centre:....................................................................................................
Nom de l’entitat gestora......................................................CIF: .........................
Director/a responsable del centre:.............................................DNI:..................
Carrer:.........................................................Núm:........Localitat:.........................
Telèfons:...............................................................................................................
Dades de la persona usuària:
Nom i llinatges:......................................................................Sexe:....................
DNI:........................................Núm. seguretat social:........................................
Carrer:.............................................................Núm........Localitat:.....................
Telèfons:..............................................................................................................
Dades del/de la familiar responsable i/o representant legal:
Nom i llinatges:....................................................................................................
DNI:.....................................Parentesc:................................................................
Carrer:.............................................................Núm.:........Localitat:....................
Telèfons:...............................................................................................................
El centre de dia, la persona usuària i /o el familiar es comprometen als següents ACORDS:
PRIMER:
Que l’ingrés s’efectua LLIUREMENT.
Que l’ingrés s’efectua amb l’autorització judicial pertinent.
SEGON: El centre de dia per a persones majors és un centre que ofereix els serveis d’acolliment i suport, amb finalitat terapèutica i rehabilitadora durant un determinat nombre d’hores al dia, com també d’assistència d’activitats de la vida diària a persones majors amb dependències.
TERCER: La persona usuària, familiar i/o tutor/a, coneixen i accepten les normes del Reglament de règim interior del qual s’adjunta una còpia.
QUART: El centre s’obliga a respectar els drets de les persones usuàries reconeguts en el Reglament de Règim Interior.
CINQUÈ: S’estableix un període d’adaptació o de prova de 20 dies, amb l’objecte de conèixer tant el medi com el grau d’adaptació, a partir de la signatura del present contracte, valorant al final del període la conveniència de continuar o no al Centre.
SISÈ: La persona usuària , familiar i/o tutor/a ha aportat la documentació següent:
Sol·licitud de plaça
DNI
Targeta seguretat social i targeta de seguretat sanitària privada (en cas de tenir-ne)
Informe médic del seu estat físic i psíquic en el moment d’alta al centre
Full de medicació actualitzat (pauta de medicació)
Informe social, que serà realitzat pels treballadors i les treballadores socials de l’Ajuntament
Full de domiciliació bancària
SETÈ: Les persones sotasignats estan obligades a informar sobre qualsevol canvi que es produeixi quant a la seva situació personal, familiar, mèdica, social i econòmica que pogués donar lloc a la modificació o suspensió del servei.
VUITÈ: Els familiars i/o tutor/a coneixen i accepten que pel fet d’estar a un centre, no els eximeix de les seves responsabilitats envers de la persona usuària del servei.
NOVÈ: Els familiars i/o tutor/a es comprometen a col·laborar amb aquelles activitats en les que el centre els sol·licita la seva col·laboració.
DESÈ: Respecte dels serveis mèdics, la persona usuària seguirà depenent del Centre de Salut que li correspon per residència.
ONZÈ: La persona usuària, familiar o tutor/a abonaran puntualment la quantitat de...............€ establerta a l’ordenança municipal que regula els preus públics d’estada i menjar del Centre de Dia en vigor i les actualitzacions de preu que aprovi l’Ajuntament en el futur per l’estada al centre, que es realitzarà per domiciliació bancària dins els primers 15 dies del mes. La persona usuària, familiar i/o tutor/a reben una còpia de l’ordenança municipal en vigor que regula els preus públics del Centre de Dia.
DOTZÈ:
Les prestacions compromeses són:
· Servei de manutenció (berenar al dematí i al capvespre i dinar)
· Servei de bugaderia per la roba pròpia del centre (roba de llit, tovalloles,...)
· Servei de treball social.
· Servei de teràpia ocupacional
· Servei d’infermeria
El servei complementari:
· Servei de transport adaptat
TRETZÈ: L’horari del centre és el següent:
tot el dia: entrada 8h del matí i la sortida a les 18h
matí: entrada 8h del matí i la sortida a les 13h
matí amb dinar: entrada 8h del matí i la sortida a les 14h
capvespre amb dinar: entrada a les 13h i sortida a les 18h
capvespre: entrada a les 14h i sortida a les 18h
CATORZÈ: El present contracte es podrà rescindir per voluntat expressa de les parts contractants, si es produís qualsevol d’aquestes circumstàncies:
· Per renúncia voluntària de la persona usuària o del representant legal.
· Per incompliment dels pactes acordats.
· Per tancament degudament autoritzat del centre.
· Per totes les causes que s’expressin al reglament de règim intern.
QUINZÈ: El present contracte estarà en vigor mentre es mantingui la condició de persona usuària. / /Aquest contracte té una duració indefinida.
Qualsevol de les parts podrà donar per finalitzada la relació, sempre que es comuniqui per escrit amb 15 dies d’antelació.
SETZÈ: La persona usuària i la família hauran d’informar al centre de qualsevol canvi que pugui afectar al benestar físic i emocional de la persona usuària (situació familiar, canvis de residència, problemes de comportament....).
DESSETÈ: La persona usuària i la família hauran de respectar els horaris d’entrada i de sortida.
Capdepera,.......... d ................................ de 20....
HI ACCEPTA I CONFORMA HI ACCEPTA I CONFORMA
La persona usuària Familiar i/o Tutor/a
HI ACCEPTA I CONFORMA HI ACCEPTA I CONFORMA
Director/a del Centre Treballador/a Social de l’Ajuntament