Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE MURO

Núm. 1707
Bases específiques concurs oposició oficial policia local promoció interna, amb període de pràctiques

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BASES ESPECÍFIQUES DEL CONCURS -OPOSICIÓ PER COBRIR UNA PLAÇA  D’ OFICIAL/A DE LA POLICIA LOCAL DE MURO,  PER PROMOCIÓ INTERNA,  AMB  UN PERÍODE  DE  PRÀCTIQUES.-

Primera.- Objecte , procediment de selecció i normativa

L’objecte d’aquesta convocatòria és proveir com a funcionari de carrera de l’Ajuntament de Muro una plaça vacant d’oficial/ala a la plantilla de la Policia Local d’aquest ajuntament, Grup C, subgrup C1,  a través del sistema de concurs oposició per promoció interna amb un període de pràctiques.

Dita plaça està aprovada per l’oferta d’ocupació pública per a 2013, segons la conformitat del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, mitjançant escrit de data 30 d’octubre de 2013.

S’aplicaran a aquestes proves selectives les presents bases, la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma dels Illes Balears (en la part vigent); el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora dels policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, per el que s’aprova el Reglament marc de mesures urgents dels policies locals de les Illes Balears (en tot el que no contradigui el que disposa la Llei 4/2013, de 17 de juliol de coordinació de les policies locals de les Illes Balears) ; les demés disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Segona.- Requisits

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds els requisits següents:

1.- Tenir nacionalitat espanyola.

2.- Tenir 18 anys complerts.

3. Tenir la condició de personal funcionari de carrera en el cos de Policia Local de l’Ajuntament de Muro en la categoria de policia local.

4. Haver estat, com a mínim dos anys en situació de servei actiu en la categoria de policia local com a funcionari de carrera.

5.- Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació  de la categoria d’oficial expedit per l’ EBAP.

6.- Estar en possessió del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent, o estar en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l’estranger, caldrà aportar l’homologació corresponent del Ministeri d’Educació, Cultura i Esport.

7.- No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions.

8.- No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.

9.- No tenir antecedents penals per delictes dolosos.

10.- Compromís de portar armes i, si escau, utilitzar-les

11.- Estar en possessió dels permisos de conduir A2, B i BTP.

12.- No estar sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

Tercera.- Sol·licituds

1.- Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s’han d’ajustar al model normalitzat de sol·licitud (Annex C) i es presentaran al Registre General de l’Ajuntament. El model normalitzat de sol·licituds es trobarà a disposició de les persones interessades, al Registre General d’aquest Ajuntament, i a la pàgina web de l’Ajuntament de Muro, a partir de l’obertura del termini per a la seva presentació.

També podran presentar-se per les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Publiques i del Procediment Administratiu Comú.

2. El termini de presentació de sol·licituds és de 20 dies naturals,  a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s’entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

3. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, les persones aspirants han d’adjuntar:

a) Fotocòpia correctament compulsada del document nacional d’identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia correctament compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria d’oficial, expedit per l’ EBAP i en plena validesa.

c) Fotocòpia correctament compulsada de la titulació exigida.

d) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen els requisits exigits a la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

El fet de constar a la llista d’admesos no implica el reconeixement que es compleixen els requisits als interessats per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu, han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s’indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament.

e) La indicació d’una adreça electrònica o un telèfon als efectes als efectes de comunicació amb l’Ajuntament de Muro. 

Els mèrits que es valoraran a la fase de concurs, referits al termini de presentació d’instàncies, s’han de presentar mitjançant originals o fotocòpies compulsades. Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada no seran valorats.

Quarta.- Admissió de les persones aspirants

Una vegada finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha de publicar la resolució per la qual s’aprova la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, amb indicació de la causa d’exclusió, en el termini màxim de deu dies hàbils, en el tauler d’anuncis de l’ajuntament i a la pàgina WEB de l’Ajuntament. 

Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu, i se’ls advertirà que es considerarà no presentada la sol·licitud si no es compleix el requeriment.

Una vegada finalitzat el termini al que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, el batle ha de dictar una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, que aprovarà la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució s’ha de fer pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.

En el cas de què no es formulin reclamacions u omissions la llista provisional s’entendrà aprovada definitivament sense necessitat d’adoptar una nova resolució.

Cinquena.- Tribunal Qualificador

1. El Tribunal Qualificador estarà constituït per cinc membres, havent de designar-se el mateix nombre de suplents. Haurà de comptar amb un president/a, un secretari/a que actuarà amb veu i vot i tres vocals. La seva composició serà predominantment tècnica i els membres hauran d’estar en possessió de titulació o especialització igual o superior a la exigida per a l’accés a les places convocades.

2.- El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense president/a ni secretari/a i les seves decisions s’adoptaran per majoria.

3.- Entre els vocals figuraran dos membres designats per la Direcció General competent en matèria de coordinació de policies locals de l’Administració de la comunitat autònoma de les Illes Balears  i el seus suplents.

4. El tribunal podrà designar la incorporació a les seves tasques, de personal assessor o especialistes per a totes o alguna de les proves.

5. El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l’oposició siguin corregits sense conèixer la identitat dels aspirants.

Sisena.- Desenvolupament del procés selectiu

Es farà en dues fases:

1era. Fase:  Oposició i 2na. Fase:  Concurs.

La data d’inici es determinarà a la resolució de la batlia d’aspirants admesos i exclosos.

Els aspirants seran convocats per a cada exercici en cridada única.

S’hauran d’emprar sistemes per tal de mantenir l’anonimat dels aspirants, sempre que la naturalesa de l’exercici així ho permeti.

Podran assistir, amb veu però sense vot, els representants de les organitzacions sindicals representatives, per efectuar funcions de vigilància i vetlla del bon funcionament del procés selectiu.

Una vegada iniciades les proves selectives no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de convocatòria de la resta de proves al BOIB, essent suficient que el Tribunal publiqui els esmentats anuncis  al tauler d’edictes i a la pàgina WEB de l’Ajuntament.  

 Els exercicis es podran realitzar en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears.

A) Fase d’oposició

A la fase d’oposició tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.

1. Proves d’aptitud física

Les proves físiques seran exclusivament les que s’indiquen i han d’esser superades globalment, d’acord amb el barem i els mèrits assenyalats a l’annex II del Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears, amb les modificacions operades pel Decret 69/2004, de 9 de juliol. Totes són obligatòries i eliminatòries.

Consisteix en superar, amb una nota igual o superior a 5, les proves físiques, d’acord amb el barem i criteris establerts per edat i sexe.

B.1 Resistència (1.000 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.

Homes (minuts)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-3’10’’

-4’00’’

-4’50’’

-6’10’’

9

-3’20’’

-4’10’’

-5’00’’

-6’20’’

8

-3’30’’

-4’20’’

-5’10’’

-6’30’’

7

-3’40’’

-4’30’’

-5’20’’

-6’40’’

6

-3’50’’

-4’40’’

-5’30’’

-6’50’’

5

-4’10’’

-5’00’’

-5’50’’

-7’10’’

3

-4’25’’

-5’15’’

-6’05’’

-7’25’’

Eliminat

+4’25’’

+5’15’’

+5’65’’

+7’25’’

Dones (minuts)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-3’25’’

-4’15’’

-5’05’’

-6’25’’

9

-3’35’’

-4’25’’

-5’15’’

-6’35’’

8

-3’45’’

-4’35’’

-5’25’’

-6’45’’

7

-3’55’’

-4’45’’

-5’35’’

-6’55’’

6

-4’05’’

-4’80’’

-5’45’’

-7’05’’

5

-4’25’’

-5’15’’

-6’05’’

-7’25’’

3

-4’40’’

-5’30’’

-6’20’’

-7’40’’

Eliminada

+4’40’’

+5’30’’

+5’80’’

+7’40’’

B.2 Velocitat (50 m). L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.

Homes (segons)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-7,50

-7,70

-8,20

-9,50

9

-7,70

-7,85

-8,35

-9,70

8

-7,80

-8,00

-8,50

-9,80

7

-8,00

-8,20

-8,60

-10,30

6

-8,25

-8,40

-8,80

-10,65

5

-8,50

-8,60

-9,20

-11,00

3

-8,65

-8,75

-9,35

-11,15

Eliminat

+8,65

+8,75

+9,35

+11,15

Dones (segons)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-8,00

-8,20

-8,70

-10,00

9

-8,20

-8,35

-8,90

-10,20

8

-8,30

-8,50

-9,00

-10,30

7

-8,50

-8,70

-9,20

-10,50

6

-8,75

-8,90

-9,40

-10,70

5

-9,00

-9,10

-9,60

-10,90

3

-9,15

-9,25

-9,85

-11,15

Eliminada

+9,15

+9,25

+9,85

+11,15

B.3 Natació (50 m) estil lliure. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer 50 metres en estil lliure en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les suredes, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La sortida s’ha de fer des de la plataforma amb els dos peus paral·lels i a l’altura de les espatlles. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants han d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. S’admet l’estil lliure, però sempre en posició ventral. Es permet una sortida nul·la per aspirant; a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.

Homes (segons)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-35’’

-40’’

-45’’

-50’’

9

-37’’

-42’’

-47’’

-52’’

8

-39’’

-44’’

-49’’

-54’’

7

-41’’

-46’’

-51’’

-56’’

6

-43’’

-48’’

-53’’

-58’’

5

-45’’

-50’’

-55’’

-60’’

3

-47’’

-55’’

-57’’

-1’02’’

Eliminat

+47’’

+55’’

+57’’

+1’02’’

Dones (segons)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

-40’’

-45’’

-50’’

-55’’

9

-42’’

-47’’

-52’’

-57’’

8

-44’’

-49’’

-54’’

-59’’

7

-46’’

-51’’

-56’’

-1’01’’

6

-48’’

-53’’

-58’’

-1’03’’

5

-50’’

-55’’

-1’00

-1’05’’

3

-52’’

-1’

-1’02’’

-1’07’’

Eliminada

+52’’

+1’

+1’02’’

+1’07’’

B.4 Força explosiva del tren superior. Llançament de pilota medicinal. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 3 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra, simètrics i amb una separació equivalent a l’amplària de les espatlles i mirant tot el cos cap a la zona de llançament. En cap moment no es pot trepitjar la línia indicada de sortida. Amb el llançament podrà estendre’s el tronc, flexionar els braços i cames, elevant els talons, però sense desenganxar de cap manera la puntera del sòl. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a les que estableixen les taules. Per aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.

Homes: pilota de 5 kg

Dones: pilota de 3 kg

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+7,00

+6,50

+6,00

+5,50

9

+6,80

+6,40

+5,90

+5,40

8

+6,70

+6,20

+5,70

+5,20

7

+6,50

+6,00

+5,50

+5,00

6

+6,20

+5,75

+5,25

+4,75

5

+6,00

+5,50

+5,00

+4,50

3

+5,90

+5,35

+4,85

+4,35

Eliminat/ada

-5,90

-5,35

-4,85

-4,35

B.5 Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia, si es fa, el salt serà nul. Tota la superfície dels peus ha de romandre en contacte permanent amb el terra fins al moment del salt, però es podran fer totes les accions de balanceig de cos i braços que es vulguin. En el moment de la caiguda cap part del cos no por tocar per darrere els talons, si es fa, l’intent serà nul. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.

Homes (metres)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,35

+2,25

+2,15

+1,95

9

+2,30

+2,20

+2,10

+1,90

8

+2,25

+2,15

+2,05

+1,85

7

+2,20

+2,10

+2,00

+1,80

6

+2,15

+2,05

+1,95

+1,75

5

+2,10

+2,00

+1,90

+1,70

3

+2,08

+1,97

+1,87

+1,67

Eliminat

-2,08

-1,97

-1,87

-1,67

Dones (metres)

Punts

Menors 30 anys

De 30 a 40 anys

De 41 a 50 anys

Més de 50 anys

10

+2,05

+1,95

+1,85

+1,65

9

+2,00

+1,90

+1,80

+1,60

8

+1,95

+1,85

+1,75

+1,55

7

+1,90

+1,80

+1,70

+1,50

6

+1,85

+1,75

+1,65

+1,45

5

+1,80

+1,70

+1,60

+1,40

3

+1,78

+1,67

+1,57

+1,37

Eliminada

-1,78

-1,68

-1,57

-1,37

El resultat global d’aquesta prova s’ha de lliurar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’’Apte’ s’ha de lliurar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de ‘No apte’.

2.- Prova  complementària:

Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea complementària, el qual consistirà a respondre a les preguntes formulades en prova de tipus test sobre els 30 temes seleccionats (Annex A) per l’Ajuntament, d’entre els inclosos en el programa del curs de oficial de l’any 2010-11 de l’EBAP. En tot cas, serà el corresponent al darrer curs d’oficial que hagi realitzat l’EBAP.

En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari base proposat serà adaptat a la actualització normativa que li afecti.

La prova tindrà 40 preguntes amb respostes alternatives, i es realitzarà en un temps màxim de 60 minuts. La puntuació a atorgar serà de 0 a 24. És necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici.

Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valorarà. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:

 

                                                             {A-(E/3)} x 24                                                        

                                          Q=--------------------------------

                                                                    P

Q: resultat de la prova

A: número de respostes encertades

E: número de respostes errònies

P: número de preguntes de l’exercici

3.- Prova professional:

Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea professional que consistirà a desenvolupar per escrit les 20 preguntes tipus test que es formulin sobre els 19 temes seleccionats (Annex B). La puntuació a atorgar d’aquesta prova serà de 0 a 24 i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici. El temps per a la realització d’aquest exercici serà de 45 minuts.

Els temes seleccionats per l’Ajuntament, que es relacionen a l’Annex A, han estat escollits entre la normativa estatal, autonòmica i local i els programes del curs de oficial de l’any 2010-11 de l’EBAP. En tot cas, serà el corresponent al darrer curs d’oficial que hagi realitzat l’EBAP.

En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari proposat serà adaptat a la actualització normativa que li afecti.

Per a la valoració de la prova s’aplicarà la mateixa fórmula de l’exercici anterior.

4.- Prova Psicotècnica:

Exercici obligatori i eliminatori. Consistirà en un prova que tindrà com a objectiu determinar l’aptitud i la personalitat més adequada per al lloc al que s’opta. Aquest exercici es qualificarà com a apte o no apte.

B) Fase De Concurs.

Barems De Puntuació.-

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legats és de 54 punts (40% com a màxim de la puntuació final en el concurs oposició), d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.

1. Valoració del curs de capacitació exigit per a la categoria a la qual s’accedeix.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració serà el resultat de multiplicar la nota obtinguda per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per al personal funcionari de carrera de l’ajuntament de Muro, el coeficient multiplicador serà 1.En el cas de serveis prestats a l’Ajuntament de Muro, aquesta circumstància serà comprovada d’ofici.

b) Per al personal funcionari de carrera d’un ajuntament distint del que convoca el concurs, i així s’acrediti mitjançant un certificat de l’ajuntament que pertoqui, el coeficient multiplicador serà 0,75.

En qualsevol cas, s’ha d’acompanyar original o còpia compulsada del Certificat dels cursos impartits per l’Escola balear d’Administració Pública

2. Valoració dels serveis prestats.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 8 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de policia local: 0,033 punts.

c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’oficial: 0,041 punts

d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de subinspector: 0,05 punts.

e) Per cada mes complet de servei prestats i reconeguts en la categoria d’inspector: 0,058 punts

f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria de major: 0,066 punts

g) Per cada mes complet de servei prestats i reconeguts en la categoria de comissari: 0,075 punts

h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en la categoria d’intendent: 0,083 punts

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació. En el cas de serveis prestats a l’Ajuntament de Muro, aquesta circumstància serà comprovada d’ofici. Els serveis prestats a qualsevol altra administració pública, s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat expedit per aquesta.

3. Antiguitat

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada any de serveis prestats i reconeguts com a funcionari de carrera en qualsevol categoria: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació. En el cas de serveis prestats a l’Ajuntament de Muro, aquesta circumstància serà comprovada d’ofici. Els serveis prestats a qualsevol altra administració pública, s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat expedit per aquesta.

4. Estudis acadèmics oficials

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per la titulació de batxillerat o equivalent: 1 punt.

b) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 2,5 punts.

d) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura o enginyeria equivalent: 3,5 punts.

e) Per cada títol de doctorat: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior o distint a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a i b s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats d i e.

En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.

5. Valoració dels coneixements de llengües

5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, com també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:

a) Coneixements mitjans (certificat C1): 1,50 punts.

b) Coneixements superiors (certificat C2): 1,75 punts.

c) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix.

5.2. Coneixements d’altres llengües

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 3 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP: 1 punt

b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP: 1,25 punts.

c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP: 1,50 punts.

d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes: 1,75 punts.

e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes: 2 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6. Valoració dels cursos de capacitació distints de l’exigit per a la categoria a la qual s’accedeix.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb el criteri següent:

La valoració serà el resultat de multiplicar-ne, per cada curs, la nota obtinguda per 0,001 i pel nombre d’hores de durada, amb un màxim d’1 punt per cada curs.

7. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

7.1. Formació relacionada amb l’àrea professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts. Només es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi.

Les àrees professionals a què s’han de referir els cursos són les de policia, seguretat, emergències i salvament, i per a l’escala executiva i la superior, els de qualitat, recursos humans i habilitats directives.

La valoració es farà d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0,0075 punts per hora.

7.2. Formació no relacionada amb l’àrea professional

Només es valorarà en el cas que s’hagi obtingut la puntuació màxima de l’apartat 7.1 anterior. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, segons el que s’indica a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

8. Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.

b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’ajuntament: 0,35 punts.

c) Per cada felicitació lliurada per la batlia: 0,25 punts.

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.

9. Valoració de l’aptitud física.

Es valoraran amb 2 punts els certificats expedits per l’EBAP que acreditin la superació de les proves d’aptitud.

10. Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l’exercici de les funcions policials.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, i el criteri de valoració serà el següent, determinat per l’Ajuntament:

Prova tipus test de coneixements del terme municipal: Història, economia, realitat social, carrers, toponímia i normativa de Muro. Es valorarà fins un màxim de 6 punts.

- Procediment per calcular la puntuació final del concurs oposició per a l’accés a les categories de comandaments policials.

La puntuació final del concurs oposició es calcula amb la següent fórmula: (puntuació final de la fase d’oposició x 0,60) + (puntuació final de la fase de concurs x 0,40)

Setena. Qualificació definitiva, llista d’aprovats i presentació de documents.

L’ordre de qualificació definitiu serà el resultant de sumar les qualificacions d’ambdues fases (oposició i concurs). Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal elevarà a l’Alcaldia proposta de nomenament d’oficial de la policia local en  pràctiques per un període de 6 mesos  a favor de l’aspirant que hagin obtingut la millor puntuació i es publicarà còpia  en el tauler d’anuncis de la Casa de la Vila  i en la pàgina web municipal.

El Tribunal únicament podrà proposar, pel seu nomenament, un número d’aspirants igual al de llocs de feina convocats, que en el present cas, és un.

 Els aspirants disposaran  d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o per sol·licitar la  revisió de la seva prova.

El Tribunal té un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions que es presentin, i fer tot seguit la llista definitiva d’aprovats.

En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la valoració del mèrits “dels serveis prestats”. Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit “del curs bàsic de capacitació”, i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.

El Tribunal elevarà la llista definitiva a l’òrgan competent perquè formuli proposta de nomenament d’oficial de la policia local en pràctiques per un període de 6 mesos.

Igualment elevarà a la batlia la llista dels aspirants que hagin de constituir la borsa d’interins per oficials de la policia local.

Una vegada publicats els resultats definitius, l’aspirant proposat pel seu nomenament  disposarà de vint dies naturals, a partir de l’endemà de l’esmentada publicació, per a presentar en el Registre general de l’Ajuntament els documents acreditatius de les condicions exigides a la base segona per a participar a la convocatòria.

Vuitena.- Període de pràctiques

Les pràctiques tindran per objecte valorar l’aptitud per exercir les funcions pròpies de la categoria d’oficial de la policia local per un període de 6 mesos. Per tal de dur a terme aquesta avaluació s’han d’emetre els següents informes:

a) Informe mensual dels comandaments responsables al que estiguin assignats els funcionaris en pràctiques. S’hauran de descriure les actuacions i serveis en els quals hagi intervingut el funcionari en pràctiques, la durada, el resultat, el comportament de l’alumne, el seu nivell de coneixements de la normativa, etc.

b) Informe final de valoració del cap del cos de policia o la persona que el substitueixi designada per aquest. S’ha d’incidir especialment en els aspectes següents: actitud general per al servei, coneixements i nivell de formació, aplicació pràctica dels coneixements, compromís i responsabilitat en el servei, tracte envers els comandaments, tracte envers els ciutadans, tracte de les instal·lacions i el material assignat, uniformitat i imatge personal i altres a criteri de qui n’informi.

c)  Memòria final confeccionada per l’alumne d’un mínim de 25 folis escrits per una cara, mecanografiats, a un espai, lletra Times 12. Marges (S-3, I-2,5, D- 2,5, E-3). Originals i individuals. S’ha de descriure i analitzar el contingut i resultats de les seves actuacions en les diferents àrees indicades, a més d’una valoració i conclusió final.

Si durant la realització de les pràctiques, es dona algun tipus d’incapacitat o baixa superior a 30 dies, les pràctiques s’interrompran. Una vegada superada aquesta incapacitat, el funcionari es reincorporarà al servei.

Tota la documentació amb l’informe del cap de la policia local es passarà al batle per procedir a realitzar el nomenament com oficial de la policia local, si n’és el cas.

L’aspirant que no superi el període de pràctiques perdrà el dret  a ser nomenat oficial de la policia local com a funcionari de carrera.

Novena. Nomenament i pressa de possessió.

Una vegada que l’aspirant aprovat hagi presentat la documentació requerida en el termini establert i hagi superat la fase de pràctiques de 6 mesos,  serà nomenat funcionari de carrera com oficial de la policia local de l’Ajuntament de Muro.

Realitzat el nomenament per l’òrgan competent, l’aspirant nomenat hauran de prendre possessió en el termini màxim de trenta dies, a comptar des de el dia següent al de la notificació del nomenament. Si no prengués possessió en el termini indicat sense causa justificada, quedarà en la situació administrativa que procedeixi.

En el supòsit de que l’aspirant nomenat desenvolupés activitats privades que requerissin del reconeixement de compatibilitat, haurà d’obtenir-se aquesta, sol·licitant-la en els deus dies primers del termini de presa de possessió o cessar en la realització de l’activitat privada abans d’iniciar l’exercici de funcions públiques.

Setena.- Constitució de borsa d’interins per oficials.

Es constituirà una borsa  per oficials interins per cobrir vacants o baixes amb aquells aspirants que superin totes les proves selectives i per l’ordre de puntuació obtinguda. El Tribunal Qualificador ha d’elaborar la llista definitiva de totes les persones aspirants que formin part de la borsa, per l’ordre de puntuació obtinguda, i que ha d’elevar a la Batlia.

 

Muro, 31 de gener de 2014

EL BATLE,
Martí Fornés Carbonell

 

Annex A

Temes Apartat Complementari

1. L’estatut d’autonomia de les Illes Balears.

2. L’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP)

3. Llei reguladora de les bases del règim local. Personal al servei de les entitats locals.

4. Llei reguladora de les bases del règim local. Disposicions comuns a les entitats locals. Règim de funcionament.

5. Llei reguladora de les bases del règim local. El municipi.

6. Introducció al dret administratiu. El procediment administratiu. La inactivitat de l’administració.

7. L’acte administratiu. Les característiques de la responsabilitat patrimonial de l’administració. Els recursos administratius. Les formes d’activitat de l’administració municipal.

8. Llei orgànica 2/86 dels cossos i forces de seguretat.

9. Llei orgànica 1/1992, de 21 de febrer, sobre protecció de la seguretat ciutadana.

10. Reial Decret 769/1987, de la regulació de la Policia Judicial.

11. Llei 16/2006, de 17 de octubre, de règim jurídic de les llicencies integrades d’activitat de les Illes Balears. Disposicions generals. Activitats catalogades i no permanents.

12. Llei 16/2006, de 17 de octubre, de règim jurídic de les llicencies integrades d’activitat de les Illes Balears. Règim d’inspeccions, infraccions i sancions.

13. Dret penal. Concepte de delicte i falta.

14. Les penes i les mesures de seguretat. L’extinció de la responsabilitat penal.

15. Delictes contra l’administració pública, contra l’administració de justicia i els comesos pel personal funcionari contra les garanties constitucionals. Delictes contra l’ordre públic.

16. Delictes contra la vida i la integritat física. Delictes contra la tortura i contra la integritat moral. Delictes contra la llibertat i indemnitat sexual. Delictes contra la llibertat.

17. El delicte de l’omissió del deure de socórrer.

18. Delictes contra el patrimoni i contra l’ordre socioeconòmic

19. Delictes contra la intimitat, el dret a la pròpia imatge i la inviolabilitat del domicili.

20. Delictes relatius a l’ordenació del territori i a la protecció del patrimoni històric i del medi ambient.

21. Delictes contra la seguretat col·lectiva. Delictes de falsedat.

22. De les faltes i les seves penes.

23. Llei reguladora de la responsabilitat penal del menor.

24. La prova penal. Valor dels atestats.

25. Els procediments penals. Iniciació dels procediments.

26. L’habeas corpus

27. Els diferents ordres jurisdiccionals.

28. Organització judicial de les Illes Balears.

29. Procediment sancionador en matèria de trànsit

30. Actuacions amb cans.

 

 

Annex B

Temes Prova Professional

1. Tècniques de comandament i direcció d’equips.

2. La comunicació com a eina de comandament.

3. Tècniques psicològiques relacionades amb la gestió i professió de policia.

4. Tècniques de control de les emocions.

5. Psicologia i testimoni. Bases per a la practica policíaca.

6. Principis bàsics d’actuació dels membres de les forces i cossos de seguretat de l’Estat. Ordre del ministeri d’interior de 30 de setembre de 1981.

7. Règim disciplinari de les policies locals de les Illes Balears.

8. Decret 67/2007, de 7 de juny, pel qual s’aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears. Títols I, II, III i IV.

9. Estrangeria. Normativa.

10. Normativa vehicles. ITV, SOA, casc i cinturó.

11. Reglament general de conductors.

12. Dispositius de control del trànsit.

13. Investigació de l’accident de trànsit.

14. Seguiment penal de l’accident de trànsit.

15. Les etilometries.

16. Procediments i instruccions tècniques vigents a la policia local de Muro.

17. Les cartes de serveis policials.

18. El personal al servei de les entitats locals: concepte i classes. Drets i deures del personal a l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

19. Ordenances municipals de l’ajuntament de Muro.

 

 

ANNEX C -  Model sol·licitud admissió.

En/Na........................................................................................., major d’edat, amb DNI número ......................... i domiciliat a efectes de notificacions i comunicacions a ........................................... telèfon....................i adreça electrònica……………………...

EXPÓS:

1. Que he tengut coneixement de la convocatòria per una plaça de funcionari de carrera d’administració especial, subescala de serveis especials d’Oficial de la Policia Local de l’Ajuntament de Muro per promoció interna en fase de pràctiques.

2. Declaro que estic en possessió de totes i cadascuna de les condicions o requisits que s’exigeixen en l’esmentada convocatòria.

3. DOCUMENTACIÓ QUE S’ADJUNTA.

a) Fotocòpia correctament compulsada del document nacional d’identitat en vigor i/o el resguard de la sol·licitud de renovació.

b) Fotocòpia correctament compulsada del diploma d’aptitud del curs de formació  de la categoria d’oficial, expedit per l’ EBAP i en plena validesa.

c) Fotocòpia correctament compulsada de la titulació exigida.

d) Declaració responsable de les persones aspirants que compleixen els requisits exigits a la base segona d’aquestes bases, referits sempre a la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds.

e) Relació dels mèrits de què disposin i vulguin que se’ls tingui en compte en la fase de concurs o de mèrits. Aquests mèrits s’hauran d’acreditar mitjançant  certificats, diplomes, títols, etc... per mitjà d’originals o fotocòpies acarades.

Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada no seran valorats.

 

Per tot l’exposat,  SOL·LICITO:

Ser admès al corresponent procès selectiu.

 

Muro…… de…….. de 2014

         ( Signatura )

SR. BATLE –PRESIDENT  DE  L’AJUNTAMENT  DE  MURO.-