Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 1022
Acord del Consell de Govern de 24 de gener de 2014 pel qual s’estableixen les condicions i els efectes de la integració del personal que percep havers pel sistema de quota i zona en el sistema de prestació de serveis, de dedicació i de retribucions establert per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut
Versió PDF
L’apartat sis de l’article 10 del Reial decret llei 16/2012, de 20 d’abril, de mesures urgents per garantir la sostenibilitat del Sistema Nacional de Salut i millorar la qualitat i la seguretat de les seves prestacions, modifica la disposició transitòria tercera de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut —que es refereix al personal de quota i zona—, la qual queda redactada així:
En la forma i les condicions que, si s’escau, es determinin en cada servei de salut, el personal que percep havers pel sistema de quota i zona s’ha d’integrar en el sistema de prestació de serveis, de dedicació i de retribucions que estableix aquesta Llei, abans del 31 de desembre de 2013, sense perjudici dels drets consolidats. Queda suprimida des d’aquesta data la modalitat de prestació de serveis de quota i zona.
Des d’aquesta data queda derogada l’Ordre del Ministeri de Sanitat i Consum de 8 d’agost de 1986, sobre retribucions del personal dependent de l’Institut Nacional de la Salut, l’Institut Català de la Salut i la Xarxa d’Assistència Sanitària de la Seguretat Social a Andalusia.
L’article 47 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, disposa que “les administracions públiques estableixen la jornada general i les especials de treball dels seus funcionaris públics. La jornada de treball pot ser a temps complet o a temps parcial”.
D’acord amb l’article 80 de la Llei 55/2003 i l’article 37 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, la matèria que és l’objecte d’aquest Acord s’ha de negociar preceptivament amb els agents socials.
De conformitat amb l’article 5 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon al Consell de Govern establir la política general de l’Administració autonòmica en matèria de funció pública, dirigir-ne el desplegament i l’aplicació i exercir la iniciativa legislativa i la potestat reglamentària en aquesta matèria; en particular, li correspon aprovar els plans generals d’ordenació i els programes específics per optimitzar els recursos humans, i també exercir altres competències que la normativa vigent li atribueixi.
D’altra banda, l’article 38 de la Llei 7/2007 disposa que, perquè tenguin validesa i eficàcia els acords que versin sobre matèries de competència dels consells de govern de comunitats autònomes, requereixen l’aprovació expressa i formal d’aquest òrgan.
Tenint en compte tota aquesta normativa, el 20 de desembre de 2013 les parts integrants de la Mesa Sectorial de Sanitat varen intentar establir un acord relatiu al procediment d’integració en la condició de personal estatutari fix del personal funcionari sanitari que presta serveis en institucions sanitàries públiques del Servei de Salut de les Illes Balears. Negociada la proposta presentada per l’Administració, es va aprovar sense acord amb la part social.
De conformitat amb l’article 38.7 de la Llei 7/2007, en el supòsit que no s’arribi a un acord en la negociació, correspon als òrgans de govern de les administracions públiques establir les condicions de treball dels empleats públics.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller de Salut, en la sessió de 24 de gener de 2014 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Establir les condicions i els efectes —que figuren com a annex— de la integració del personal que percep havers pel sistema de quota i zona en el sistema de prestació de serveis, de dedicació i de retribucions establert per la Llei 55/2003.
Segon. Ordenar que es publiqui íntegrament aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Palma, 24 de gener de 2014
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez
ANNEX
Procediment pel qual s’estableixen les condicions i els efectes de la integració del personal que percep havers pel sistema de quota i zona en el sistema de prestació de serveis, de dedicació i de retribucions establert per la Llei 5/2003
1. Objecte i àmbit d’aplicació
L’objecte d’aquest Acord és establir les condicions i els efectes de la integració del personal estatutari fix i interí del Servei de Salut de les Illes Balears que percep havers pel sistema de quota i zona en el sistema de prestació de serveis, de dedicació i de retribucions establert per la Llei 55/2003.
2. Condicions de la integració
2.1 El personal que percebia la quantia que tingués reconeguda abans de la integració en concepte de triennis la conservarà, en concepte de triennis antics, com un complement d’antiguitat personal de caràcter no absorbible pel compliment dels triennis futurs i que no podran ser objecte de cap augment retributiu en els exercicis successius. Els triennis que es perfacin a partir de la integració seran retribuïts de conformitat amb l’article 42 de la Llei 55/2003.
2.2 El personal integrat en el sistema de prestació de serveis de dedicació i de retribucions establert per la Llei 55/2003 conservarà els drets i el nivell de complement de carrera derivats de la fase extraordinària d’implantació de la carrera professional.
2.3 El personal integrat en el sistema de prestació de serveis de dedicació i de retribucions establert per la Llei 55/2003 que abans de la integració percebés retribucions superiors —exclosos els triennis— a les que li corresponguin en la categoria estatutària d’integració hom li reconeixerà (excloent-ne els conceptes retributius que no tenguin caràcter fix i periodicitat mensual) un complement personal, transitori i absorbible per la diferència deixada de percebre. Aquest complement serà absorbit per qualsevol millora retributiva que es produeixi, incloses les derivades del canvi de lloc de treball o de categoria.
2.4 A l’efecte de l’absorció prevista en els paràgrafs anteriors, s’utilitzarà com a criteri d’absorció l’aplicable al personal estatutari del Servei de Salut, de manera que l’increment de retribucions de caràcter general que s’estableix en la Llei de pressuposts només es computarà en el 50 % del seu import, entenent que tenen aquest caràcter el sou, el complement de destinació i complement específic (exclòs el plus de treball per torns), referits tots a catorze mensualitats. En cap cas no es consideraran els triennis, el complement de productivitat (tant el fix com el variable), el complement de carrera ni el complement d’atenció continuada.
2.5 La integració d’aquest personal de quota i zona com a personal estatutari es podrà efectuar —a opció de la persona afectada— a jornada plena o bé mantenint una jornada reduïda, amb la reducció proporcional de retribucions que pertoquin.
3. Procediment
3.1. Per mitjà d’una resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, que es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s’aprovarà la integració del personal que percep havers pel sistema de quota i zona en el sistema de prestació de serveis, de dedicació i de retribucions establert per la Llei 55/2003. Aquesta resolució ha de contenir necessàriament les dades següents:
Categoria en què cada persona interessada resulta integrada.
Gerència del Servei de Salut a la qual queda adscrita.
Data d’efectivitat de la integració.
3.2. Les plantilles orgàniques autoritzades afectades per aquesta resolució seran modificades.
Disposició final
Efectes
Aquest Acord té efectes a partir de l’endemà de la data de publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.