Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU
Núm. 20873
Aprovació definitiva de la modificació puntual número 1 de les Normes Subisdiàries de planejament del TM de Santa Eulària des Riu. Adaptació cartogràfica
Versió PDF
Per Acord adoptat pel Ple de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu en sessió ordinària celebrada en data 3 d’octubre de 2014 s’ha aprovat amb caràcter definitiu la modificació puntual número 1 de les Normes Subsidiàries de Planejament del TM de Santa Eulària des Riu. Adaptació cartogràfica, el contingut del qual és el següent:
Primer.- Aprovar definitivament la Modificació número 1 de les Normes subsidiàries de planejament de Santa Eulària des Riu. Adaptació cartogràfica, elaborada pels serveis tècnics municipals, amb les modificacions que es deriven de la incorporació de les rectificacions proposades per les administracions que han evacuat informes sectorials, continguts en l’expedient, en el sentit que es desprèn de l’informe emès sobre aquestes, així com de l’informe de participació pública emès respecte de les al·legacions presentades durant el tràmit d’informació pública, i que aquesta corporació assumeix plenament com a motivació d’aquesta resolució pel que fa a la seua estimació i desestimació de conformitat amb el detall següent:
1. Al·legacions a la primera informació pública de data 13.04.2013
2. Al·legacions a la segona informació pública de 29.04.2014
Segon.- Publicar el contingut del present acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears així com també en la web municipal el contingut complet de la present modificació n. 1 de les NS.
Tercer.- Practicar notificació individualitzada a tots els qui han formulat al·legacions durant el període d’informació pública la part del contingut de l’informe emès en contestació a les al·legacions formulades, que ha servit de base per a l’adopció del present acord.
Quart.- Remetre un exemplar diligenciat a l’Arxiu d’Urbanisme de les Illes Balears i un altre al Consell Insular d’Eivissa juntament amb la certificació del present acord.
Contra el present Acord, que posa fi a la via administrativa, es pot interposar recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, amb seu a Palma (Mallorca) en el termini de dos meses a comptar des del dia següent a la recepció de la present notificació, de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Tot això sens perjudici que es pugui exercitar qualsevol altre recurs que es consideri pertinent.
En aplicació dels articles 70.2 i 70.ter de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local, es procedeix a la seua publicació.
MODIFICACIÓ PUNTUAL NÚMERO 1 DE LES NORMES SUBSIDIÀRIES DE PLANEJAMENT DEL TM DE SANTA EULÀRIA DES RIU. ADAPTACIÓ CARTOGRÀFICA.
I. TRÁMIT AMBIENTAL
1 En compliment del que assenyala l’article 95 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears i de forma prèvia a la seua aprovació inicial, la documentació de la Modificació número 1 de les NNSS de Santa Eulària des Riu es remeté a la Comissió Balear de Medi Ambient (CBMA) a fi que aquesta dictaminàs si, tractant-se d’una modificació menor d’un pla subjecte, s’havia de sotmetre o no a avaluació ambiental estratègica.
2 En data 07.12.2012 la CBMA notificà a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu que el projecte de la Modificació número 1 de les NS no resultava subjecte a avaluació ambiental estratègica per no resultar inclòs en cap dels supòsits de l’annex III de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d’avaluacions d’impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears
II. MEMÒRIA JUSTIFICATIVA
Introducció
1 La Modificació puntual de les NNSS té per objecte efectuar la translació, sobre la cartografia digital del Mapa topogràfic de les Illes Balears 2008 (MTIB-2008) a escala 1:5.000 que constitueix la cartografia oficial bàsica de la CAIB, de les determinacions generals de caràcter gràfic de les Normes subsidiàries de planejament definitivament aprovades per l’acord de la Comissió Insular d’Ordenació del Territori, Urbanisme i Patrimoni Historicoartístic del Consell Insular d’Eivissa de 23 de novembre de 2011, d’aprovació definitiva de la revisió del planejament general del municipi de Santa Eulària des Riu.
La Modificació constitueix la primera fase del projecte de translació sobre cartografia oficial de la CAIB de la totalitat de determinacions gràfiques de les NS, que es continuarà en fases successives mitjançant la translació de les determinacions de l’ordenació detallada del sòl urbà sobre la cartografia urbana a escala 1:1000 dels diferents nuclis urbans del terme municipal elaborada per SITIBSA a partir de la fotografia aèria dels anys 2005 i 2006
La translació suposarà la modificació del sistema geogràfic de referència en què es defineixen les determinacions d’ordenació de les NS des de l’ED 50 de la cartografia actualment vigent a l’ETRS 89 en què estan elaborats tant l’MTIB-2008 com la cartografia urbana a escala 1:1000, la qual cosa permetrà la seua fàcil implementació en els diferents Sistemes d’Informació Geogràfica SIG que estan en fase d’elaboració en l’àmbit de la Comunitat Autònoma, entre d’altres el MUIB, que impulsa la DG d’Ordenació del Territori del Govern de la CAIB i que, mitjançant un visor únic consultable a la web, presentarà el planejament urbanístic de tots els municipis de la Comunitat Autònoma, proporcionant les delimitacions reals dels àmbits dels planejaments urbanístics aprovats i vigents en relació amb la cartografia oficial de les Illes Balears i amb les corresponents bases de dades associades.
2 Les determinacions generals de caràcter gràfic que són objecte de translació en aquesta Modificació són les que es contenen en els plànols següents del document definitivament aprovat:
a. Plànols de la sèrie EGO 01, 02 i 03
b. Plànols de la sèrie APR 01, 02, 03, 04, 05 i 06
c. Plànols de la sèrie NVA 01, 02 i 03
d. Plànols de la sèrie CS del 01 al 29
e. Plànols de la sèrie ZPRC 01, 02, 03, 04, 05 i 06
f. Plànols de la sèrie AENA 01, 02, 03, 04, 05, 06 i 07
g. Plànols de la sèrie APT 01, 02 i 03
h. Plànols de la sèrie LUM 01, 02 i 03
i. Plànols de la sèrie PEN 01, 02 i 03
j. Plànols de la sèrie RUT 01, 02 i 03
k. Plànols de la sèrie VEN 01, 02 i 03
l. Plànols de la sèrie XAN 01, 02 i 03
Juntament amb la translació s’ha procedit a:
a. L’agrupació sistemàtica de les determinacions que l’esmentada documentació gràfica conté, seguint bàsicament, amb les variacions que després s’assenyalaran, l’índex temàtic de la documentació gràfica del PTI vigent.
b. La modificació de les escales a les quals les esmentades determinacions es defineixen a fi de millorar el seu grau de lectura i comprensió de manera compatible amb el grau de precisió exigible.
c. La incorporació a la documentació gràfica de les NS del grafiat de la xarxa de carreteres i camins públics del terme municipal
d. La correcció dels errors de caràcter gràfic detectats en el transcurs de l’aplicació de les NS.
El contingut de la Modificació ve doncs a perfeccionar la definició de les determinacions normatives de les NS que es contenen en la seua documentació gràfica, simplificant-les i reagrupant-les a fi de facilitar-ne la lectura i la comprensió per part dels administrats, la qual cosa es considera que influirà positivament en la seguretat jurídica dels administrats, objectius tots ells que integren els interessos generals bàsics a què obeeix la Modificació plantejada i l’extensió de la qual exigeix l’article 3 del text refós de la Llei del sòl aprovat pel Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny.
Determinacions objecte de la translació
3 Les determinacions objecte de translació que es contenen en la relació de plànols abans expressada i que constitueixen la totalitat de determinacions de caràcter gràfic de les NS distintes de les referents a l’ordenació detallada del sòl urbà, són les relatives a:
a. L’estructura general i orgànica del terme municipal (Sèrie EGO).
b. La classificació general del sòl i l’ordenació del sòl rústic (Sèrie CS i APT)
c. La definició de les àrees de protecció de riscos (Series APR, NVA i ZPRC)
d. La delimitació de les àrees definides en la Norma 67.6.2 del PTI (Sèrie LUM)
e. La incorporació de les determinacions del Pla director de l’aeroport d’Eivissa que afecten el terme municipal (Sèrie AENA)
f. El traçat de les rutes a què es refereixen les Normes 52.6 i 52.7 del PTI (Sèrie RUT)
f. Per últim, les de caràcter informatiu referents a delimitació d’àmbits amb pendents superiores al 20 i 40 %, delimitació dels àmbits de les distintes véndes del terme municipal (Sèrie VEN) i delimitació general dels àmbits inclosos en la Xarxa Natura 2000 (Sèrie XAN).
Contingut de la Modificació
4 Com ja s’ha assenyalat, la translació inclou una agrupació sistemàtica de les determinacions gràfiques de les NS, que s’ha efectuat seguint bàsicament l’ordre temàtic del PTI, que divideix la seua documentació gràfica en les àrees següents:
a. Plànol 1, de categories del sòl rústic.
b. Plànol 2, d’àrees de desenvolupament urbà, infraestructures i equipaments.
c. Plànol 3, d’àrees de prevenció de riscos, béns d’interès cultural, LIC i ZEPA.
Les anteriors àrees temàtiques s’han subdividit o agrupat a fi d’ajustar la documentació gràfica al que disposa al respecte la normativa urbanística, i es concreten les determinacions ara traslladades en els plànols següents:
a. Plànol 1, d’estructura general i orgànica del territori, en què se sintetitza aquesta de forma global a escala 1:30.000, i es conté en un únic plànol tot el terme municipal i es defineix la classificació del sòl en urbà i rústic i els sistemes generals, tal i com resultaven definits en els plànols de les sèries EGO i CS.
b. Plànol 2, de classificació del sòl i ordenació del sòl rústic, en què a escala 1:10.000 es conté l’assignació dels terrenys del terme municipal a les diferents qualificacions del sòl rústic tal i com resultava definida en els plànols de les sèries CS i APT.
c. Plànols 3, d’infraestructures, equipaments i patrimoni, en què, a l’escala 1:10.000 abans esmentada, es recullen de forma diferenciada les infraestructures i equipaments que es definien en els plànols de les sèries EGO i CS, i s’incorporen en plànol normatiu els diferents elements continguts en el Catàleg de protecció del patrimoni.
d. Plànol 4, d’àrees de protecció de riscos i protecció de torrents i pous, en què així mateix a escala 1:10.000, es recullen de forma unificada les diferents categories d’àrees de protecció de riscos que es grafiaven en els plànols de les sèries APR, NVA i ZPRC i, així mateix, les zones de protecció de pous i torrents que es determinaven en els plànols de les sèries EGO i CS.
e. Plànol 5, de pendents, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen els àmbits amb pendents compresos entre el 20 i el 40 % i aquells amb pendents superiors al 40% que es recollien en els plànols de la sèrie PEN.
f. Plànol 6, de zones de contaminació lumínica, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen els àmbits a què es refereix la Norma 67.6.2 del PTI, tal i com es recollien en els plànols de la sèrie LUM.
g. Plànols 7, de servituds aeronàutiques, a escala 1:30.000, en què, contenint ara la totalitat del terme municipal s’incorporen els sis plànols del Pla director de l’aeroport d’Eivissa i el plànol resum d’afeccions que es contenien en els plànols de la sèrie AENA
h. Plànol 8, de Xarxa Natura 2000, LIC i ZEPA, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen els àmbits de les zones incloses en Xarxa Natura 2000 tal i com es recollien en els plànols de la sèrie XAN, àmbits que així mateix es veuen reflectits amb caràcter més detallat en el plànol 2.
i. Plànol 9, de véndes, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen els àmbits de la tradicional distribució en véndes del terme municipal, tal i com es reflecteix en els plànols de la sèrie VEN
j. Plànol 10, de rutes turístiques i culturals, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen les definides en els plànols de la sèrie RUT.
Com resulta de l’anterior, les diferències bàsiques amb l’ordre temàtic del PTI consisteixen en:
a. La translació de les determinacions relatives al patrimoni historicoartístic des del plànol en què es recullen les àrees de protecció de riscos, en el qual la seua incorporació resultava de difícil lectura, al plànol en què es grafien els sistemes generals, amb la qual cosa se’n facilita molt la lectura.
b. L’assenyalament en plànols independents del de protecció de riscos, de les zones incloses en l’àmbit de la Xarxa Natura 2000 i resta de determinacions que, o bé a causa de determinacions del PTI, o bé a causa de determinacions de la normativa sectorial específica, resulta obligatori incorporar a les determinacions gràfiques dels instruments de planejament general.
5 La translació suposa, així mateix, la modificació de les escales gràfiques en què es representen les determinacions de les NS, que en la documentació definitivament aprovada s’efectuava a escales 1:20.000 i 1:5.000 i que ara s’efectua a escales:
a. 1:30.000, que permet la representació en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme municipal de les determinacions en què es considera prevalent una lectura completa de l’àmbit del terme esmentat.
b. 1:10.000, que redueix a 9 els 29 plànols inicials en què es definien les determinacions generals de l’ordenació per a les quals es considerava necessari un grau més elevat de precisió en la seua lectura, i aquesta escala és la que s’ha considerat idònia per compaginar el grau de precisió exigible amb la facilitat de lectura i comprensió general de les determinacions.
La modificació en les escales afecta només l’escala a què es representen les determinacions, no a l’escala a què tals determinacions s’han definit, que ha set sempre la 1:5.000 del MTIB-2008, idèntica a l’emprada per a l’elaboració de la documentació gràfica del document definitivament aprovat, per la qual cosa la precisió en la definició no resulta alterada.
6 La Modificació incorpora a la documentació gràfica de les NS, en el seu plànol 11, el grafiat de la xarxa de carreteres titularitat del Consell Insular que transcorre pel municipi, així com de la xarxa de camins públics titularitat de l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, i es diferencia dins d’aquests últims tres categories en funció de la qual es regulen les distàncies mínimes a les quals s’han de disposar les tanques de les finques.
Les categories definides i les distàncies mínimes de separació establertes són les següents:
a. Camins municipals de primer ordre, constituïts pels que enllacen la xarxa de carreteres del Consell amb centres de població o zones de certa importància o que es connecten entre si. En aquests la distància mínima de separació de la tanca serà de 5 m de l’eix del camí.
b. Camins municipals de segon ordre, constituïts pels no inclosos en el grup anterior, la funció fonamental dels quals és proporcionar accés a altres vies de comunicació o punts d’interès local. En aquests la distància mínima de separació de la tanca serà de 4 m de l’eix del camí.
c. Camins municipals de tercer ordre, constituïts pels no inclosos en cap dels grups anteriors i la funció fonamental dels quals es servir al sòl contigu o ser un camí de servei. En aquests la distància mínima de separació de la tanca serà de 3 m de l’eix del camí, separació mínima que també regirà per als camins veïnals que no són de titularitat municipal.
A fi d’incorporar l’anterior a la normativa de les NS, es proposa la modificació del apartat 2 del article 8.2.08 de les Normes urbanístiques, que quedarà com segueix:
2.- Reculada de tanques.
En les finques en les quals es realitzi una nova tanca s’hauran de complir les condicions següents:
a).- El plànol exterior dels tancaments que donin a la xarxa viària s’hauran de recular segons la taula següent:
- Xarxa de carreteres del Consell Insular: els estipulats per la legislació vigent.
- Camins municipals de primer ordre: Cinc (5) metres de l’eix del camí
- Camins municipals de segon ordre: Quatre (4) metres de l’eix del camí
- Camins municipals de tercer ordre i camins veïnals: Tres (3) metres de l’eix del camí.
b).- En realitzar-se les noves tanques s’hauran d’excavar les cunetes.
c).- A les cruïlles de vials les reculades s’efectuaran deixant un xamfrà de quatre (4) metres.
7 Per últim, s’ha aprofitat la translació per corregir una sèrie d’errors detectats en la documentació gràfica de les NS i consistents en:
a. Deficient incorporació d’àmbits definits per diferent normativa sectorial i/o concretats en diferents sistemes de referenciació geogràfica, que ara es grafien prèvia translació exacta dels seus límits al sistema ETRS 89: Domini públic maritimoterrestre i les seues zones de servitud, sistema general de sa Coma, abocador de Ca Na Putxa, àmbits i traçats definits pel PDS energètic, àmbits resultants del PDS de pedreres, etc.
b. Errors de límit derivats del desplaçament respecte de la cartografia de base dels àmbits de la zona 1, com a conseqüència d’una deficient georeferenciació.
Modificacions introduïdes com a conseqüència del tràmit de participació pública iniciat en data 13.04.2013 i de la correcció d’altres errors detectats.
8 Com a conseqüència de l’assenyalat durant el tràmit de participació, i tal i com s’assenyala en la corresponent Memòria:
a. Es proposa una nova redacció per als apartats 2 i 5.a de l’article 8.2.01 de les NU de les NS.
b. Es corregeix la delimitació de l’àmbit de la pedrera de Ses Planes
9 Per últim, de forma prèvia a l’enviament de la documentació a la CIOTUPHA per a la seua aprovació definitiva, s’han corregit els següents errors materials detectats:
a. Inclusió en l’àmbit del nucli urbà de Cala Pada-S’Argamassa dels terrenys declarats sòl urbà per sentència del TSJIB, tal i com s’efectuava en la Revisió en acceptació d’al·legació presentada.
b. Eliminació en el plànol 4.5 de tram de torrent a l’entorn de Santa Gertrudis, tal i com s’efectuava en la Revisió en acceptació d’al·legació presentada.
Modificacions introduïdes com a conseqüència de l’informe emès pels servei tècnics del Consell Insular de data 01.07.2013
10 Tal i com es detalla en l’apartat destinat als informes d’altres administracions, amb posterioritat a l’elevació del projecte a la CIOTUPHA per a la seua aprovació definitiva, s’ha rebut informe emès amb anterioritat pels serveis tècnics del Departament de Territori del Consell d’Eivissa, en el qual, entre d’altres consideracions, s’assenyala que la cartografia sobre la qual s’ha realitzat el projecte ha quedat obsoleta a causa de la publicació per SITIBSA d’un nou MTIB-2008, que actualitza el MTIB-2002 sobre el qual es formulà la translació.
Atès l’anterior, s’ha optat per efectuar una nova translació sobre la cartografia actualitzada, corregint en base a les seues determinacions els errors a què es refereix el punt 7 anterior i incorporant l’assenyalat en els apartats 8 i 9 anteriors, a fi de conformar un document refós per a la seua nova informació pública.
Vist que, a més, es va a tramitar una Modificació puntual de les NS exclusivament destinada a corregir i ajustar determinacions de les NU, i considerant que l’esmentada Modificació és l’àmbit més adequat per a això, s’ha optat per traslladar-hi les dos modificacions dels articles 8.2.01 i 8.2.08 a què es fa referència en els apartats 6 i 8.a anteriors, quedant així limitat ara el contingut de la Modificació número 1 exclusivament als aspectes cartogràfics abans expressats.
Modificacions introduïdes com a conseqüència del nou tràmit d’informació pública iniciat en data 29.04.2014.
11 Tal i com es detalla en la Memòria de participació, com a conseqüència del tràmit d’informació pública iniciat en data 29.04.2014 es proposa la introducció en el projecte de les modificacions següents:
a. Modificació del plànol 3.8 corregint el traçat de la xarxa bàsica de proveïment d’aigua en un tram que s’ubica en l’àmbit de Ses Torres com a conseqüència de l’acceptació parcial de l’al·legació número 1.
b. Modificació del plànol 2.7 corregint el traçat del límit de la zona 1 en terrenys al nord del casc de Santa Eulària com a conseqüència de l’acceptació de les al·legacions número 5 i 6.
c. Modificació del plànol 2.9 corregint el traçat del límit de la zona 1 en terrenys al sud de la pedrera de Ses Planes com a conseqüència de l’acceptació parcial de les al·legacions número 7 i 8.
Modificacions introduïdes com a conseqüència de l’assenyalat en l’informe del Consell Insular d’Eivissa de data 25.09.2014, emès en aplicació del que assenyala l’article 54.5 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl.
12 Tal i com es detalla en l’apartat destinat als informes d’altres administracions, com a conseqüència de l’informe emès pel Consell Insular en data 25.09.2014, es proposa la introducció en el document objecte d’aprovació definitiva de les correccions següents:
1 En la documentació gràfica s’ha de corregir el límit del terme municipal a la zona al nord del nucli de Cas Corb modificant el definit por l’IGN, la delimitació del DPMT a la zona de Cala Nova i l’error detectat al puig des Moltons.
2 S’ha de corregir l’apartat 7 de la Memòria, incloent referència genèrica a les modificacions que s’assenyalen en l’informe. El dit apartat quedarà com segueix:
7 Per últim, s’ha aprofitat la translació per corregir una sèrie d’errors detectats en la documentació gràfica de les NS i consistents en:
a. Deficient incorporació d’àmbits definits pel PTI i per distinta normativa sectorial i/o concretats en distints sistemes de referenciació geogràfica, que ara es grafien prèvia translació exacta dels seus limitis al sistema ETRS 89: Àmbits definits por la LEN, delimitació de les SRP-APT, domini públic maritimoterrestre i les seus zones de servitud, sistema general de sa Coma, abocador de Ca Na Putxa, àmbits i traçats definits pel PDS energètic, àmbits resultants del PDS de pedreres, etc.
b. Errors de límit derivats del desplaçament respecte de la cartografia de base dels àmbits de les zones 1 i 2, com a conseqüència d’una deficient georeferenciació.
c. Deficient incorporació dels terrenys qualificats pel PTI com a SRC-AT a les zones de sa Coma, Jesús, Miramar, etc.
d. Deficient incorporació de les àrees de contaminació lumínica E3 i E4
e. No grafiat d’instal·lacions i infraestructures existents.
f. Errors en la ubicació d’elements catalogats.
3 En la documentació gràfica s’ha de qualificar com a sòl urbà l’àmbit del sistema general de sa Coma i incorporar-lo a les zones de contaminació lumínica E3.
4 S’han d’incorporar als Plànols de la sèrie 4 la totalitat de torrents definits en la cartografia de la DG de Recursos Hídrics. En el dit plànol s’ha d’afegir a la llegenda la grafia de les zones d’inundació en sòl urbà.
5 S’han de grafiar com a BIC les torres de can Montserrat i can Rieró i s’ha d’aclarir en Memòria el caràcter informatiu i indicatiu del grafiat dels elements patrimonials, així com que s’inclouen així mateix elements patrimonials addicionals. En aplicació de l’anterior la descripció del plànol 3 quedarà com segueix:
c. Plànol 3, d’infraestructures, equipaments i patrimoni, en el qual, a l’escala 1:10.000 abans esmentada, es recullen de forma diferenciada les infraestructures i els equipaments que es definien en els plànols de les sèries EGO i CS així com en els plànols de l’ordenació detallada del sòl urbà, i s’incorporen amb caràcter indicatiu i informatiu els diferents elements continguts en el Catàleg de protecció del patrimoni així com altres elements patrimonials de què s’ha tengut constància i la inclusió dels quals s’ha considerat convenient.
13 La totalitat de modificacions operades en el document de la Modificació a què s’ha fet referència en apartats anteriors s’incorporen al text refós de la Memòria i a la documentació gràfica de la Modificació que es contenen en els Annexos.
III. INFORMES D’ALTRES ADMINISTRACIONS
1 En compliment de l’assenyalat en les disposicions que en cada un d’ells es detallen, de forma prèvia a l’aprovació inicial i a més del ja assenyalat en l’apartat relatiu al tràmit ambiental de la Modificació, se sol·licitaren els informes següents:
1.1 Ministeri de Foment. Secretaria General de Transports. Direcció General d’Aviació Civil. Disposició addicional segona del Reial decret 2591/1998, de 4 de desembre, sobre l’ordenació dels aeroports d’interès general i la seua zona de servei i resta de determinacions de la normativa concordant. Sol·licitud de data 22.11.2012
Emès en sentit favorable.
1.1.2 Demarcació de Costes a les Illes Balears. Articles 112 i 117.1 de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes. Sol·licitud de data 28.11.2012
No emès.
2 En compliment del que assenyalen les disposicions que en cada un d’ells es detallen, durant el primer tràmit d’informació pública se sol·licitaren els següents informes en data 16.04.2013:
2.1 Ministeri de Foment. Secretaria General de Transports. Direcció General d’Aviació Civil. Disposició addicional segona del Reial decret 2591/1998, de 4 de desembre, sobre l’ordenació dels aeroports d’interès general i la seua zona de servei i resta de determinacions de la normativa concordant.
2.2 Ministeri de Foment. AENA. Disposició addicional segona del Reial decret 2591/1998, de 4 de desembre, sobre l’ordenació dels aeroports d’interès general i la seua zona de servei i resta de determinacions de la normativa concordant.
2.3 Govern de les Illes Balears. Conselleria d’Economia, Hisenda i Innovació. Article 11 del Pla director sectorial de telecomunicacions de les Illes Balears i resta de determinacions de la normativa concordant.
2.4 Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç. Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació. Article 26.2 de la Llei 32/2003, de 3 de novembre, general de telecomunicacions, i resta de determinacions de la normativa concordant.
2.5 Govern de les Illes Balears. Conselleria d’Interior. Direcció General d’Emergències. Article 18 de la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d’emergències de les Illes Balears, i resta de determinacions de la normativa concordant.
2.6 Govern de les Illes Balears. Ports de les Illes Balears. Article 13 de la Llei 10/2005, de 21 de juny, de ports de les Illes Balears, i resta de determinacions de la normativa concordant.
2.7 Delegació del Govern a les Illes Balears. A fi que els organismes competents emetin els informes que correspon emetre a aquesta Administración de l’Estat, en base a les competències, potestats i funcions que té atribuïdes i, en particular, en les matèries que a continuació es relacionen tal i com es deriva de la normativa que s’indica:
a. Defensa Nacional. Disposició addicional segona del Real decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny, pel qual s’aprova el text refós de la Llei de sòl.
b. Patrimoni de l’Administració General de l’Estat. Article 189 de la Llei 32/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques
c. Organismes amb competències en l’execució d’obres públiques d’abast general. Disposició addicional segona de la Llei 13/2003, de 23 de maig, reguladora del contracte de concessió d’obres públiques.
d. Qualsevol altra matèria o submatèria en què, en virtut de la normativa vigent, tengui atribuïdes competències amb incidència en l’ordenació territorial o urbanística.
2.8 Govern de les Illes Balears. Conselleria de Presidència. A fi que els organismes competents emetin els informes que correspon emetre a aquesta Administració, en base a les competències, potestats i funcions que té atribuïdes i, en particular, els organismes que a continuació es relacionen tal i com es deriva de la normativa que s’indica:
a. Direcció General de Patrimoni de la CAIB. Article 189 de la Llei 32/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques.
b. Organismes amb competències en l’execució d’obres públiques d’abast general, en base al que assenyala la disposició addicional segona de la Llei 13/2003, de 23 de maig, reguladora del contracte de concessió d’obres públiques.
c. Conselleria de Medi Ambient, Direcció General de Qualitat Ambiental i Litoral, en relació amb el que disposa la normativa reguladora de l’ordenació del litoral, en el Pla director sectorial de pedreres, i resta de normativa concordant.
d. Conselleria de Medi Ambient, Direcció General de Recursos Hídrics, en relació amb el que disposa el Pla hidrològic de les Illes Balears, i resta de normativa concordant.
e. Conselleria de Medi Ambient, Direcció General de Biodiversitat, en relació amb el que disposa la normativa reguladora dels espais protegits.
f. Conselleria de Medi Ambient, Direcció General de Caça i Espècies Protegides, en relació amb el que disposa la normativa reguladora dels espais protegits.
g. Conselleria de Comerç, Indústria i Energia, en relació amb el disposa el Pla director sectorial d’equipaments comercials, el Pla director sectorial energètic de les Illes Balears, i resta de normativa concordant.
h. Conselleria d’Obres Públiques, Habitatge i Transport, en relació amb el que assenyala el Pla director sectorial del transport de les Illes Balears
i. Conselleria d’Agricultura i Pesca, en relació amb el que assenyala la normativa reguladora del sòl rústic.
j. Conselleria d’Educació, en relació amb el que assenyalen la normativa i els plans vigents en matèria d’equipament escolar.
k. Conselleria de Sanitat i Consum, en relació amb el que disposen la normativa i els plans vigents en matèria d’equipament sanitari.
l. Qualsevol altre organisme que, en virtut de la normativa vigent, tengui atribuïdes competències en matèries amb incidència en l’ordenació territorial o urbanística.
2.9 Consell Insular d’Eivissa. Conselleria de Presidència. A fi que s’emetin els informes que correspon emetre a aquesta Administració, en base a les competències, potestats i funcions que té atribuïdes i, en particular, pels òrgans amb competències en les matèries que a continuació es relacionen:
a. Patrimoni del Consell Insular. Article 189 de la Llei 32/2003, de 3 de novembre, de patrimoni de les administracions públiques.
b. Execució d’obres públiques d’abast general, en base al que assenyala la disposició addicional segona de la Llei 13/2003, de 23 de maig, reguladora del contracte de concessió d’obres públiques.
c. Patrimoni historicoartístic. Article 36 de la Llei 12/1998, de patrimoni històric de les Illes Balears, i resta de normativa concordant.
e. Qualsevol altra matèria o submatèria en la qual, en virtut de la normativa vigent, tengui atribuïdes competències amb incidència en l’ordenació territorial o urbanística.
3 Com a conseqüència de les sol·licituds abans relacionades, s’han rebut els informes següents:
3.1 AENA.
S’informa que es dóna la conformitat a la documentació remesa.
3.2 Ministeri d’Indústria, Turisme i Comerç. Secretaria d’Estat de Telecomunicacions i per a la Societat de la Informació.
S’informa que l’instrument de planejament urbanístic està alineat amb la legislació vigent
3.3 Departament de Territori del Consell d’Eivissa.
a. Atès que ja hi ha disponible una cartografia més actualitzada de les Pitiüses, es considera que la translació s’hauria d’efectuar sobre aquesta a fi que la cartografia representi el més fidelment possible la realitat del territori.
b. Hauria de justificar-se per què es deixa per a una fase posterior la translació de les determinacions de les NS sobre la cartografia urbana.
c. S’haurien de detallar i descriure amb més precisió els errors que es corregeixen.
d. No es poden considerar errors de grafia la inclusió en zona 1 de terrenys que no ho són en el PTEF.
En relació amb l’assenyalat:
a. Com ja s’ha dit en la Memòria, a la vista de l’assenyalat en l’informe respecte de l’existència d’una cartografia actualitzada s’ha optat per efectuar una nova translació sobre aquesta, que ha set objecte de nova tramitació.
b. Realitzar la translació en diverses etapes obeeix a l’aplicació de criteri municipal motivat per la seua complexitat.
c. En la Memòria de participació s’ha inclòs justificació detallada de les correccions introduïdes
4 Una vegada finalitzat el segon tràmit d’informació pública se sol·licità, en data 02.06.2014 i a la Demarcació de Costas a les Illes Balears, l’informe previngut en l’article 117.2 de la Llei 22/1988, de 28 de juliol, de costes, i ha transcorregut al dia de la data el termini de dos meses per emetre’l que l’article esmentat assenyala sense que se l’hagi rebut.
5 En compliment del que disposa l’article 54.5 de la Llei 2/2014, de 25 de març, d’ordenació i ús del sòl, se sol·licità en data 25.08.2014 l’informe del Consell Insular que s’hi contempla.
Com a conseqüència de tal sol·licitud s’ha emès en data 25.09.2014 l’informe esmentat en el qual, en resum, s’assenyala que amb caràcter general es considera la translació encertada considerant la nova cartografia més manejable i de lectura més senzilla.
Això no obstant, assenyala que en la translació efectuada s’han detectat una sèrie de incidències que es relacionen a continuació, seguides en lletra cursiva del corresponent informe dels ST municipals al respecte:
5.1 Es modifica el límit del terme municipal, deixant fora part del nucli de Cas Corb, que quedaria sense ordenació.
La delimitació del terme municipal segueix amb caràcter general la definida en el PTI, que recull l’oficial de l’IGN. La dita delimitació s’ha corregit en el límit oest del nucli de Cas Corb però no en el seu límit nord, i no hi ha cap obstacle a corregir així mateix tal límit en la totalitat de plànols del projecte. En tot cas, assenyalam que l’ordenació del nucli de Cas Corb queda perfectament definida en els plànols d’ordenació del sòl urbà, que no són objecte d’aquesta Modificació.
5.2 La cartografia inclou els SG viaris encara que s’ha eliminat la correlativa modificació de l’articulat.
Efectivament, la Modificació incorpora a la documentació gràfica de les NS, com no podia ser d’altra manera, el grafiat dels SG viaris. La modificació de l’articulat a què es refereix l’informe és la relativa a la regulació de les reculades de tanques a viari, qüestió aquesta que resulta totalment independent de la seua assignació als sistemes generals.
5.3 Es produeixen diverses modificacions en l’ordenació del sòl rústic recollida en el plànol 2 que no es descriuen en la Memòria:
a. Es modifica la delimitació de les SRC-AT en diverses zones: sa Coma, Jesús, Miramar, entorn del RIU.
b. Delimitació de detall de la LEN i de les SRP-APT, que pareix ara coincidir amb la del PTI.
c. Modificació de la zona 1 a causa d’una deficient georeferenciació.
d. Petites modificacions en la delimitació de la zona 2.
En la Memòria s’assenyala que, amb caràcter general, s’ha aprofitant la translació per corregir els errors detectats entre els quals es troben els desajustos respecte del que assenyala el PTI en relació amb les categories de sòl rústic que s’hi defineixen i els derivats de la deficient georeferenciació d’altres determinacions, sense haver-se considerat necessari detallar exhaustivament cada error detectat. En tot cas no hi ha inconvenient a incloure referència genèrica a les modificacions assenyalades en l’informe i a incloure al final d’aquest informe justificació gràfica d’aquells aspectes individualitzats a què es refereix l’informe.
En relació amb:
a. La delimitació del SRC-AT a sa Coma, atesa la seua classificació com a sòl urbà, efectivament ha de grafiar-se.
b. La delimitació del SRC-AT de Jesús s’adapta a la definida pel PTI, que no preveu aquesta zona a l’est de la zona de Can Lluís i Can Celleres.
c. La delimitació del SRC-AT a Miramar s’ha d’adaptar a la definida per les NS, que adapten a la delimitació del sòl urbà la definida pel PTI.
d. La delimitació del SRC-AT de la zona del Riu va resultar anul·lada l’any 2009 per sentència del TSJIB.
5.4 Es delimita de forma errònia el DPMT a la zona de Cala Nova.
Efectivament hi ha error en la delimitació del DPMT, però no en la definició de la zona de servitud de protecció, que s’ha de corregir.
5.5 En el plànol 3 s’inclouen, a més de les existents en sòl rústic, determinades infraestructures i equipaments ubicats en sòl urbà, i no resulta clar el criteri utilitzat per a la incorporació dels EL-P. En el dit plànol es detecten una sèrie de modificacions no expressades en Memòria:
a. Canvis en els àmbits de determinats sistemes generales: bassa de Puig d’en Ribes, EDAR de Cala Llonga, EDAR des Puig d’en Valls (en realitat la infraestructura elèctrica de Torrent), EDAR de Vila, sa Residència, etc.
b. El SG de sa Coma que abans era sòl urbà passa a ser considerat sistema general en sòl rústic.
c. No es grafia l’aparcament del torrent de Cala Llenya.
d. Es grafia una instal·lació IF no recollida en les NS.
En relació amb les infraestructures i dotacions que es modifiquen o es tornen a incloure s’haurà de tenir en compte, si escau, el que assenyala l’article 15.4 del TRLS 2008 pel que fa a l’elaboració de la memòria de sostenibilitat econòmica
A l’igual del que s’assenyala en el punt anterior, en la Memòria s’assenyala que, amb caràcter general, s’ha aprofitat la translació per corregir els errors detectats entre els quals es troben la deficient incorporació d’àmbits definits per diferent normativa sectorial i/o concretats en diferents sistemes de referenciació geogràfica, que ara es grafien amb la prèvia translació exacta dels seus límits al sistema ETRS 89, sense haver-se considerat necessari detallar exhaustivament cada error detectat. En tot cas no hi ha inconvenient a incloure referència genèrica a les modificacions assenyalades en l’informe i incloure-hi al final justificació gràfica d’aquells aspectes individualitzats a què es refereix l’informe.
Pel que fa a:
a. les infraestructures i dotacions reflectides en el plànol 3, són aquelles d’entre les contemplades en l’ordenació detallada que es consideren més rellevants des del punt de vista de l’ordenació global a què es refereixen els plànols de la Modificació.
b. La qualificació de sa Coma com a sistema general en sòl rústic, s’ha de corregir efectivament la seua classificació.
c. La instal·lació IF a què es refereix l’informe és la planta de tractament de RCD ubicada a la pedrera Santa Bárbara.
d. El compliment del que assenyala l’article 15.4 del TRLS 2008, aquest es refereix a les noves infraestructures i dotacions derivades de les actuacions de nova urbanització, la qual cosa no és el cas ja que es contempla en la cartografia únicament la translació dels àmbits de les dotacions i instal·lacions existents
5.6 Pel que fa a la cartografia de riscos:
a. Es deixen de grafiar diversos trams de torrents.
b. S’efectuen modificacions de detall de la delimitació de les APR d’inundacions.
c. No s’inclou la informació sobre focus de contaminació d’aqüífers, unitats hidrogeològiques i tipus de terrenys que es grafien en els plànols ZPRC 01 al ZPRC 03.
d. S’ha de diferenciar en la llegenda les zones d’inundació en sòl urbà.
En relació amb l’assenyalat:
a. En la Modificació s’havia efectuat un esforç per adequar els traçats dels torrents i de la delimitació de les APR d’inundacions als que resulten del MTB actualitzat a escala 1:5000. Això no obstant, vist l’assenyalat en l’informe en relació amb la impossibilitat d’alterar els traçats dels torrents i àmbits de les planures d’inundació definides en la cartografia de la DG de Recursos Hídrics, es proposa incorporar als plànols de la sèrie 4 els definits en l’esmentada cartografia.
b. Les determinacions contingudes en els plànols ZPRC 01 al 03 té caràcter informatiu i no normatiu per la qual cosa no s’ha considerat necessària la seua translació. Les determinacions normatives contingudes en els plànols ZPRC 04 al 06 sí que s’han traslladat a la sèrie de plànols 4.
c. Efectivament s’ha d’incorporar en la llegenda del plànol 4 la grafia de les zones d’inundació en sòl urbà.
5.7 Pel que fa a la cartografia sobre contaminació lumínica:
a. La zona E3 s’ha eliminat en l’àmbit de sa Coma
b. Apareixen noves zones E3 que no es contemplen en les NS vigents: Jesús, es Pouet, ca na Palava…)
En relació amb l’assenyalat:
a. Efectivament, atesa la classificació com a sòl urbà del sistema general de sa Coma, constitueix un àrea E3 de les contemplades en el PTI que s’ha de grafiar.
b. Dins de la correcció d’errors que contempla la Modificació s’inclou la relativa a zones E3 i E4 corresponents a sòls urbans i urbanitzables no grafiades per les NS o assignades equivocadament a àrea distinta de la que li correspon, i no hi ha cap inconvenient a incloure en Memòria referència específica a això.
5.8 Pel que fa als elements integrants del Catàleg del patrimoni que es grafien en el plànol 3, Catàleg respecte del qual s’assenyala que s’ha d’efectuar un text refós:
a. S’inclouen elements no contemplats en el Catàleg sense que consti la corresponent fitxa i no s’incorporen les prescripcions assenyalades respecte d’aquest en l’acord d’aprovació definitiva.
b. No es grafia el BIC n. 4, torre d’en Vidal a Santa Eulària, i l’entorn de protecció del BIC de s’Argentera és erroni.
c. Les torres predials de can Montserrat i can Rieró son ara BIC.
d. Les dos torres anteriors i la de ca n’Obrador tenen entorns de protecció que no es grafien.
e. Hi ha grans canvis respecte dels jaciments ja que se n’incorporen alguns i altres es canvien d’ubicació. Els canvis no s’incorporen en la fitxa respectiva i no apareixen tots els declarats a partir de 2011.
f. Es detecten canvis respecte de les cases pageses. A títol d’exemple falten les número 225, 207 i 194 i es modifica la ubicació de les número 238, 239 i 241.
En relació amb l’assenyalat:
a. La incorporació dels elements integrants del patrimoni al plànol 3 de les NS té bàsicament una funció informativa i de caràcter indicatiu que no desplaça en absolut el Catàleg en la seua condició d’instrument definidor i regulador del dit patrimoni, per la qual cosa no es pot en cap cas considerar com a modificació d’aquest ni com a incorporació a aquest de les prescripcions assenyalades. La dita funció informativa ha aconsellat la inclusió en tal plànol de tots els elements patrimonials que consten en la pàgina de Google Maps del Consell Insular, precisió sobre la qual no hi cap inconvenient a incloure referència en la Memòria. Tal pàgina ha set també utilitzada per a la correcció dels errors d’ubicació detectats.
b. El BIC n. 4 sí que figura grafiat en el plànol n. 3 però ubicat a la seua situació real i no hi ha cap inconvenient a reflectir la condició de BIC de les torres de can Montserrat i can Rieró.
c. El Catàleg no recull en la seua planimetria els entorns de protecció a què es refereix l’informe, per la qual cosa s’han incorporat al plànol 3.
d. Pel que fa als jaciments, i en aplicació del criteri a l’inici assenyalat, s’han incorporat els que consten en la pàgina web anteriorment citada.
e. Pel que fa a les cases pageses, s’ha procurat eliminar, en la mesura del possible, les duplicitats i els errors d’ubicació detectats. En tot cas, els errors que persisteixin no tenen cap influència en la protecció de tal tipus d’elements atesa la prescripció relativa a la catalogació cautelar de totes les edificacions anteriors a 1956.
f. Per últim, hem d’assenyalar que mitjançant acord de la Junta de Govern de data 21.08.2014 del qual s’ha donat trasllat al Consell, s’ha iniciat la tramitació administrativa de l’actualització del Catàleg.
5.9 La Modificació contempla una sèrie d’EL-P a l’ANEI que rodeja Roca llisa, presumiblement en aplicació de la DA 2 de la Llei 4/2008, sense que tals zones constin en les NS ni es contengui justificació en memòria. Es detecta error pel que fa a la qualificació com a EL-P del cim del puig des Moltons.
Pel que fa a l’assenyalat:
a. Encara que no ho explicitin en la seua Memòria, les NS vigents ja computen com a EL-P els terrenys a què es refereix l’observació ja que dins dels 910.186 m2 de terrenys així qualificats s’inclouen 254.199 m2 de terrenys inclosos en el nucli de Roca Llisa, que recullen, entre d’altres, els definits per la DA 2 de la Llei 4/2008.
b. Efectivament s’ha de corregir l’error referit al Puig des Moltons.
5.10 La delimitació de les pedreres ha de coincidir amb els àmbits de les explotacions mineres que hagi atorgat la DG d’Indústria, en aplicació del que assenyalen la Llei d’ordenació minera i l’article 13 del PDS de pedreres.
En relació amb l’assenyalat i tal i com s’estableix en la Memòria, els dos àmbits qualificats per a ús extractiu al terme municipal són coincidents amb els àmbits de sòl delimitats en els expedientes que foren objecte de les autoritzacions corresponents com a àmbits d’ús extractiu exclusiu, tal i com resulten dels acords de la Conselleria de Medi Ambient de dates 02.02.2000 i 20.12.2005, d’inclusió de les pedreres ses Planes i Francisca, respectivament, a la llista de pedreres incorporades a la Revisió del PDS de pedreres dins de l’annex 2 del Catàleg de pedreres.
TEXT REFÓS DE LA MEMÒRIA JUSTIFICATIVA
Introducció
1 La Modificació puntual de les NS té per objecte efectuar la translació, sobre la cartografia digital del Mapa topogràfic de les Illes Balears 2008 (MTIB-2008) a escala 1:5.000 que constitueix la cartografia oficial bàsica de la CAIB, de les determinacions generales de caràcter gràfic de les Normes subsidiàries de planejament definitivament aprovades per l’acord de la Comissió Insular de Ordenació del Territori, Urbanisme i Patrimoni Historicoartístic del Consell Insular d’Eivissa de 23 de novembre de 2011, d’aprovació definitiva de la revisió del planejament general del municipi de Santa Eulària des Riu.
La Modificació constitueix la primera fase del projecte de translació sobre cartografia oficial de la CAIB de la totalitat de determinacions gràfiques de les NS, que es continuarà en fases successives mitjançant la translació de les determinacions de l’ordenació detallada del sòl urbà sobre la cartografia urbana a escala 1:1000 dels diferents nuclis urbans del terme municipal elaborada per SITIBSA a partir de la fotografia aèria dels anys 2005 i 2006.
La translació suposarà la modificació del sistema geogràfic de referència en què es defineixen les determinacions d’ordenació de les NS des de l’ED 50 de la cartografia actualment vigent al ETRS 89 en què estan elaborats tant el MTIB-2008 com la cartografia urbana a escala 1:1000, la qual cosa permetrà la seua fàcil implementació en els diferents Sistemes de Informació Geogràfica SIG que es troben en fase d’elaboració en l’àmbit de la Comunitat Autònoma, entre d’ells el MUIB que impulsa la DG d’Ordenació del Territori del Govern de la CAIB i que, mitjançant un visor únic consultable a la web, presentarà el planejament urbanístic de tots els municipis de la Comunitat Autònoma, proporcionant les delimitacions reals dels àmbits dels planejaments urbanístics aprovats i vigents en relació amb la cartografia oficial de les Illes Baleares i amb les corresponents bases de dades associades.
2 Les determinacions generals de caràcter gràfic que són objecte de translació en aquesta Modificació són les que contenen els següents plànols del document definitivament aprovat:
a. Plànols de la sèrie EGO 01, 02 i 03
b. Plànols de la sèrie APR 01, 02, 03, 04, 05 i 06
c. Plànols de la sèrie NVA 01, 02 i 03
d. Plànols de la sèrie CS del 01 al 29
e. Plànols de la sèrie ZPRC 01, 02, 03, 04, 05 i 06
f. Plànols de la sèrie AENA 01, 02, 03, 04, 05, 06 i 07
g. Plànols de la sèrie APT 01, 02 i 03
h. Plànols de la sèrie LUM 01, 02 i 03
i. Plànols de la sèrie PEN 01, 02 i 03
j. Plànols de la sèrie RUT 01, 02 i 03
k. Plànols de la sèrie VEN 01, 02 i 03
l. Plànols de la sèrie XAN 01, 02 i 03
Juntament amb la translació s’ha procedit a:
a. L’agrupació sistemàtica de les determinacions que l’esmentada documentació gràfica conté, seguint bàsicament amb les variacions que després s’assenyalaran, l’índex temàtic de la documentació gràfica del vigent PTI.
b. La modificació de les escales a les quals les dites determinacions es defineixen a fi de millorar el seu grau de lectura i comprensió de manera compatible amb el grau de precisió exigible.
c. La incorporació a la documentació gràfica de les NS del grafiat de la xarxa de carreteres i camins públics del terme municipal
d. La correcció dels errors de caràcter gràfic detectats en el transcurs de l’aplicació de les NS.
El contingut de la Modificació ve per tant a perfeccionar la definició de les determinacions normatives de les NS que es contenen en la seua documentació gràfica, simplificant-les i reagrupant-les a fi de facilitar-ne la lectura i la comprensió per part dels administrats, la qual cosa es considera que influirà positivament en la seguretat jurídica dels administrats, objectius tots ells que integren els interessos generales bàsics a què obeeix la Modificació plantejada i l’expressió dels quals exigeix l’article 3 del text refós de la Llei del sòl aprovat por el Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de juny.
Determinacions objecte de la translació
3 Les determinacions objecte de translació contingudes en la relació de plànols anteriorment expressada i que constitueixen la totalitat de determinacions de caràcter gràfic de les NS diferents de les referents a l’ordenació detallada del sòl urbà, són les relatives a:
a. L’estructura general i orgànica del terme municipal (Sèrie EGO).
b. La classificació general del sòl i l’ordenació del sòl rústic (Sèrie CS i APT)
c. La definició de les àrees de protecció de riscos (Series APR, NVA i ZPRC)
d. La delimitació de les àrees definides en la Norma 67.6.2 del PTI (Sèrie LUM)
e. La incorporació de les determinacions del Pla director de l’aeroport d’Eivissa que afecten el terme municipal (Sèrie AENA)
f. El traçat de les rutes a què es refereixen les Normes 52.6 i 52.7 del PTI (Sèrie RUT)
f. Per últim, les de caràcter informatiu referents a delimitació d’àmbits amb pendents superiores al 20 i 40 %, delimitació dels àmbits de les diferents véndes del terme municipal (Sèrie VEN) i delimitació general dels àmbits inclosos en la Xarxa Natura 2000 (Sèrie XAN).
Contingut de la Modificació
4 Com ja s’ha assenyalat, la translació inclou una agrupació sistemàtica de les determinacions gràfiques de les NS, que s’ha efectuat seguint bàsicament l’ordre temàtic del PTI, que divideix la seua documentació gràfica en les àrees següents:
a. Plànol 1, de categories del sòl rústic
b. Plànol 2, d’àrees de desenvolupament urbà, infraestructures i equipaments
c. Plànol 3, d’àrees de prevenció de riscos, béns d’interès cultural, LIC i ZEPA.
Les àrees temàtiques anteriors s’han subdividit o agrupat a fi d’ajustar la documentació gràfica al que disposa al respecte la normativa urbanística, i s’han concretat les determinacions ara traslladades en els plànols següents:
a. Plànol 1, d’estructura general i orgànica del territori, en què es sintetitza aquesta de forma global a escala 1:30.000, i es comprèn en un únic plànol tot el terme municipal i es defineix la classificació del sòl en urbà i rústic i els sistemes generales, tal i com resultaven definits en els plànols de les sèries EGO i CS.
b. Plànol 2, de classificació del sòl i ordenació del sòl rústic, en el qual a escala 1:10.000, es conté l’assignació dels terrenys del terme municipal a les diferents qualificacions del sòl rústic tal i com resultava definida en els plànols de les sèrie CS i APT.
c. Plànol 3, d’infraestructures, equipaments i patrimoni, en el qual, a l’escala 1:10.000 abans esmentada, es recullen de forma diferenciada les infraestructures i els equipaments que es definien en els plànols de les sèries EGO i CS així com en els plànols de l’ordenació detallada del sòl urbà, i a efectes merament informatius s’incorporen amb caràcter indicatiu els diferents elements continguts en el Catàleg de protecció del patrimoni així com a altres elements patrimonials dels quals s’ha tengut constància i la inclusió dels quals s’ha considerat convenient.
d. Plànols 4, d’àrees de protecció de riscos i protecció de torrents i pous, en el qual així mateix a escala 1:10.000, es recullen de forma unificada les diferents categories d’àrees de protecció de riscos que es grafiaven en els plànols de les sèries APR, NVA i ZPRC i, així mateix, les zones de protecció de pous i torrents que es determinaven en els plànols de les sèries EGO i CS.
e. Plànol 5, de pendents, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen els àmbits amb pendents compresos entre el 20 i el 40 % i aquells amb pendents superiors al 40 % que es recollien en els plànols de la sèrie PEN.
f. Plànol 6, de zones de contaminació lumínica, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen els àmbits a què es refereix la Norma 67.6.2 del PTI, tal i com es recollien en els plànols de la sèrie LUM.
g. Plànol 7, de servituds aeronàutiques, a escala 1:30.000, en el qual, comprenent ara la totalitat del terme municipal, s’incorporen els sis plànols del Pla director de l’aeroport d’Eivissa i el plànol resum d’afeccions que es contenien en els plànols de la sèrie AENA.
h. Plànol 8, de Xarxa Natura 2000, LIC i ZEPA, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen els àmbits de les zones incloses en Xarxa Natura 2000 tal i com es recollien en els plànols de la sèrie XAN, àmbits que així mateix es veuen reflectits amb caràcter més detallat en el plànol 2.
i. Plànol 9, de véndes, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen els àmbits de la tradicional distribució en véndes del terme municipal, tal i com es reflectia en els plànols de la sèrie VEN.
j. Plànol 10, de rutes turístiques i culturals, a escala 1:30.000, en què en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme es recullen les definides en els plànols de la sèrie RUT.
Com resulta de l’anterior, les diferències bàsiques amb l’ordre temàtic del PTI consisteixen en:
a. La translació de les determinacions relatives al patrimoni historicoartístic des del plànol en què es recullen les àrees de protecció de riscos, en què la seua incorporació resultava de difícil lectura, al plànol en què es grafien els sistemes generales, amb la qual cosa se’n facilita molt la lectura.
b. L’assenyalament en plànols independents del de protecció de riscos, de les zones incloses en l’àmbit de la Xarxa Natura 2000 i resta de determinacions que, o bé a causa de determinacions del PTI, o bé a causa de determinacions de la normativa sectorial específica, resulta obligatori incorporar a les determinacions gràfiques dels instruments de planejament general.
5 La translació suposa, així mateix, la modificació de les escales gràfiques en què es representen les determinacions de les NS, que en la documentació definitivament aprovada s’efectuava a escales 1:20.000 i 1:5.000 i que ara s’efectua a escales:
a. 1:30.000, que permet la representació en un únic plànol que comprèn la totalitat del terme municipal de les determinacions en què es considera prevalent una lectura completa de l’àmbit del dit terme
b. 1:10.000, que redueix a 9 els inicials 29 plànols en què es definien les determinacions generales de l’ordenació per a les quals es considerava necessari un grau més elevat de precisió en la seua lectura, i tal escala és la que s’ha considerat idònia per compaginar el grau de precisió exigible amb la facilitat de lectura i comprensió general de les determinacions.
La modificació en les escales afecta tan sols l’escala a què es representen les determinacions, no a l’escala a què tals determinacions s’han definit, que ha set sempre l’1:5.000 del MTIB-2008, idèntica a l’emprada per a l’elaboració de la documentació gràfica del document definitivament aprovat, per la qual cosa la precisió en la definició no resulta alterada.
6 La Modificació incorpora a la documentació gràfica de les NNSS, en el seu plànol 11, el grafiat de la xarxa de carreteres titularitat del Consell Insular que transcorre pel municipi, així com de la xarxa de camins públics titularitat de l’Ajuntament de Santa Eulària, diferenciant dins d’aquests últims tres categories en funció de les quals es regularan les distàncies mínimes a què s’han de col·locar les tanques de les finques.
7 Por últim, s’ha aprofitant la translació per corregir una sèrie d’errors detectats en la documentació gràfica de les NS i consistents en:
a. Deficient incorporació d’àmbits definits pel PTI i per distinta normativa sectorial i/o concretats en diferents sistemes de referenciació geogràfica, que ara es grafien prèvia translació exacta dels seus límits al sistema ETRS 89: Àmbits definits per la LEN, delimitació de les SRP-APT, domini públic maritimoterrestre i les seues zones de servitud, sistema general de sa Coma, abocador de Ca Na Putxa, àmbits i traçats definits pel PDS energètic, àmbits resultants del PDS de pedreres, etc.
b. Errors de límit derivats del desplaçament respecte de la cartografia de base dels àmbits de les zones 1 i 2, com a conseqüència d’una deficient georeferenciació.
c. Deficient incorporació dels terrenys qualificats pel PTI com a SRC-AT a les zones de sa Coma, Jesús, Miramar, etc.
d. Deficient incorporació de les àrees de contaminació lumínica E3 i E4
e. No grafiat d’instal·lacions i infraestructures existents.
f. Errors en la ubicació d’elements catalogats
ANNEX 2: RESUM EXECUTIU
1 L’article 11.3 del TRLS 2008 assenyala que, en els procediments d’aprovació o d’alteració d’instruments d’ordenació urbanística, la documentació exposada al públic haurà d’incloure un resumen executiu expressiu dels extrems següents:
a. Delimitació dels àmbits en els quals l’ordenació projectada altera la vigent, amb un plànol de la seua situació, i abast de la dita alteració.
b. Si escau, els àmbits en què se suspenguin l’ordenació o els procediments d’execució o d’intervenció urbanística i la durada de tal suspensió
2 A efectes de complementació de l’anterior:
a. La Modificació no suposa alteració de l’ordenació vigent sinó tan sols l’ajust de certes determinacions de detall.
b. L’abast de la Modificació és bàsicament la translació de l’ordenació urbanística vigent sobre una base cartogràfica actualitzada.
c. No hi ha cap àmbit del terme municipal en què se suspenguin els procediments d’execució o d’intervenció urbanística.
ANNEX 3. DOCUMENTACIÓ GRÀFICA
Santa Eulària des Riu, 23 d’octubre de 2014
L’alcalde
Vicente Marí Torres