Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
AGÈNCIA BALEAR DE L'AIGUA I LA QUALITAT AMBIENTAL
Núm. 20042
Resolució del director executiu de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental per la qual s’aproven les bases, el barem de mèrits i la Comissió Tècnica de Valoració que han de regir la convocatòria del procediment de provisió per concurs de mèrits de la plaça vanat de cap d’Àrea Jurídica (MAA1106)
Versió PDF
Fets
1.-En data 29 de d’abril de 2014 el Consell d’Administració de l’Agencia Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental, va adoptar, entre d’altres, els següents acords:
1.- Dotar les dues places vacants de cap d’Àrea jurídica i cap d’Àrea d’assumptes generals i personal condicionat a l’informe favorable de la Direcció General de Pressuposts i Finançament.
2.- Desdotar i amortitzar la plaça vacant d’Inspector d’obra.
3.- Aprovar la convocatòria pública per a la provisió mitjançant concurs de mèrits de les places vacants de cap d’Àrea jurídica i cap d’Àrea d’assumptes generals i personal, condicionat a l’informe favorable de la Direcció General de Pressuposts i Finançament i l’informe favorable de la Direcció General Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis
4.- Facultar al director executiu per iniciar i tramitar, en la seva totalitat, l’expedient.
2.En data 19 d’agost de 2014 la direcció general de Pressuposts i Finançament emet informe favorable sobre la provisió de llocs de treball a l’Agència Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental.
3.En data 9 d’octubre de 2014 la direcció general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis emet informe favorable relatiu a les bases de les convocatòries del procediment de provisió per concurs de mèrits de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental de les places de : cap d’Àrea Jurídic i cap d’Àrea d’Assumptes generals i Personal.
Fonaments de dret
1.L’article 13.j) del Decret 115/2005, d’11 de novembre, pel qual estableix l’organització i règim jurídic de l’Agència Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental
2.La Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.
3.L’article 16 de la Llei 8/2013 de 23 de desembre, de Pressuposts Generals de la CAIB per a l’any 2014.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1.-Aprovar les bases ,que figuren a l’annex I, el barem de mèrits, que figuren a l’annex II, i la constitució de la Comissió tècnica de valoració, que figura a l’annex III, que han de regir la convocatoria pública per a la provisió mitjançant concurs de mèrits de la plaça vacant de cap d’Àrea Jurídica (MAA1106).
2.-Publicar aquesta Resolució al Bolletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que esgota la via administrativa, pot presentar-se recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat, d'acord amb el que disposa l'article 116 de la Llei 30/92, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú. El termini per interposar-ho és d'un mes comptador des de l'endemà de la seva publicació en el BOIB.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu, segons el que estableix l'article 45 i següents de la Llei 29/98, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà a la seva publicació en el BOIB.
Palma, 12 de novembre de 2014.
El director executiu
Jaume Ferriol Martí
(P.A. Consell d’Administració de dia 29 d’abril de 2014)
ANNEX I
Bases de la convocatòria
1. Objecte de la convocatòria
L’objecte d’aquesta convocatòria és la cobertura del lloc de treball vacant de cap d’Àrea Jurídica (MAA1106).
2. Forma de proveïment i requisits de les persones aspirants
El proveïment del lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria es realitzarà mitjançant el procediment de concurs de mèrits entre el personal fix de l’Agencia Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental.
3. Requisits i condicions de participació
3.1. Hi pot participar tot el personal laboral fix al servei de l’Agencia Balear de l’Aigua i de la Qualitat Ambiental, llevat de la suspensió ferma.
3.2. Per optar al lloc de feina s’ha de complir el requisit de la plaça (MAA1106) que figuren a la Relació de lloc de feina, amb la categoria professional del grup A, llicenciatura en Dret o equivalent.
4. Sol·licituds i documentació
4.1. Les sol·licituds s’han de formular mitjançant el model que està disponible a la Secretaria General de l’Agencia Balear del Aigua i la Qualitat Ambiental, al BOIB i a la web www.abaqua.es.
4.2. Després que la persona interessada hagi introduït totes les dades i hagi imprès el formulari, ha de presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació que pertoqui.
4.3. El termini per presentar les sol·licituds és de quinze dies hàbils a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB i a la web www.abaqua.es.
4.4. Les sol·licituds i la resta de documentació s’han de presentar, dins el termini previst, en el Registre de de la Agencia Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental. S’arxivaran les sol·licituds que es registrin fora del termini establert.
4.5. No es valorarà cap mèrit que no s’hagi justificat com cal dins el termini de presentació de sol·licituds.
4.6. Es considera que les persones que han presentat una sol·licitud per participar en aquesta convocatòria donen el seu consentiment perquè l’Administració tracti les seves dades personals, a l’efecte derivat d’aquesta convocatòria.
4.7. En el termini d’un mes comptador des del dia en què la resolució d’adjudicació del lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria sigui ferma, les persones que hi hagin participat i que no hagin obtingut el lloc de feina poden sol·licitar la devolució de la documentació aportada.
4.8. Amb el venciment del termini de presentació de sol·licituds, caduca el termini per renunciar a participar en el concurs o desistir-ne.
5. Acreditació dels requisits i dels mèrits
5.1. Els requisits i els mèrits de tots els candidats i de totes les candidates s’han d’acreditar amb referència al darrer dia del termini general de quinze dies hàbils per presentar sol·licituds, el qual es computa a partir de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB i a la web www.abaqua.es.
5.2. Els requisits i els mèrits corresponents s’han d’acreditar en la forma següent:
a) Els requisits s’acrediten amb els documents que consten en l’expedient personal.
L’Administració d’ofici ha d’incorporar a l’expedient del concurs un extracte dels mèrits que figuren a l’expedient personal de cada persona aspirant, amb referència al darrer dia de presentació de sol·licituds, el qual és de 15 dies hàbils des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta convocatòria en el BOIB i a la web www.abaqua.es.
b) A l’efecte de tenir la informació necessària per participar en aquesta convocatòria, el personal laboral que vulgui comprovar les dades que figuren en el seu expedient en pot sol·licitar, abans de l’expiració del termini per presentar sol·licituds, un extracte per conèixer els requisits i els mèrits que hi figuren i, si pertoca, per aportar al Servei de Registre de Personal la documentació que consideri adient.
Les persones interessades han d’aportar al Servei del Registre de Personal, en el termini per presentar sol·licituds, els documents que acreditin els requisits o els mèrits que hagin al·legat per valorar en aquest concurs i que no figurin en l’expedient personal.
c) Això no obstant, el compliment dels requisits i dels mèrits al·legats que no siguin susceptibles d’inscripció en l’expedient personal ha de ser acreditat per les persones candidates mitjançant documents originals o còpies acarades dels certificats o dels títols corresponents, els quals s’han d’adjuntar a la sol·licitud.
Les persones interessades també poden adjuntar a la sol·licitud l’original o una fotocòpia acarada de la documentació que considerin pertinent per completar o aclarir aquells certificats o títols que figurin en l’expedient personal o que hagin acreditat amb la sol·licitud i que puguin plantejar dubtes a les comissions tècniques sobre la procedència de valorar-los.
5.3. El personal que hagi prestat serveis en altres administracions ha d’aportar amb la sol·licitud de participació al concurs el certificat dels serveis prestats en altres administracions, expedida per l’Administració corresponent amb l’expressió de la data d’inici i d’acabament, el cos, l’escala, l’especialitat o la categoria professional.
6. Llistes de persones admeses i excloses
6.1. En haver finalitzat el termini per presentar sol·licituds es farà pública la llista provisional de persones admeses i excloses amb expressió de la causa d’exclusió per a cada persona.
6.2. Aquesta resolució es publicarà al tauler d’anuncis de l’Agencia Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental i a la web www.abaqua.es.
6.3. Les persones excloses disposaran d’un termini de tres dies hàbils comptadors des de l’endemà de la publicació de la resolució en el tauler d’anuncis de l’Agencia Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental i a la web www.abaqua.es., per esmenar les deficiències detectades i per aportar els documents preceptius.
6.4. En haver finalitzat el termini indicat se publicarà en el tauler d’anuncis de l’Agencia Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental i a la web www.abaqua.es. la llista definitiva de persones admeses i excloses del concurs, amb expressió de les causes d’exclusió.
7. Barem de mèrits
7.1. El barem de mèrits que s’ha d’aplicar per resoldre el concurs és el que figura en l’annex 2.
7.2. En cas d’empat quant a la puntuació total dels mèrits obtinguts, per dirimir aquesta situació, es tindran en compte els criteris següents i per aquest ordre:
-. 1r. Més antiguitat en el lloc de feina actual.
-. 2n. Més antiguitat en l’Agencia Balear de l’Aigua i de Qualitat Ambiental.
-. 3r. Més antiguitat en l’Administració de les Illes Balears
-. 4t. Majors de 45 anys
-. 5. Aplicació de l’article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona.
En cas de persistir l’empat, el lloc s’atorgarà a la persona treballadora de més edat.
8. Comissió Tècnica de Valoració
8.1. Les comissions tècniques de valoració estaran constituïdes per cinc persones com a membres titulars i per les seves suplents. Dues persones, una de les quals exercirà les funcions de president o de presidenta, designades pel Gerent, un representant de la CAIB designat pel director general de Funció Publica, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis, i dos persones designades pel comitè d’empresa, les quals actuaran a títol individual. Per a cada persona que sigui membre titular també se n’ha de designar una de suplent.
8.2. D’entre les persones vocals, les persones que són membres de cada Comissió han de designar en la primera sessió quina d’elles ha d’actuar com a secretari o secretària.
8.3. Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració, encara que hagin començat a exercir-ne les funcions, poden cessar en aquestes funcions i ser substituïdes per l’òrgan que les va nomenar.
8.4. Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració s’han d’abstenir de formar-ne part si hi concorren els motius d’abstenció prevists en l’article 28 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
8.5. Per a la constitució vàlida de la Comissió Tècnica de Valoració, als efectes de fer sessions, deliberacions, valoracions, puntuacions i de presa d’acords, es requerirà sempre la presència del president o de la presidenta i del secretari o de la secretària i que hi sigui present la majoria de persones que són membres de la Comissió.
8.7. Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:
a)Valorar els mèrits al·legats per les persones concursants al lloc de proveïment d’aquesta convocatòria.
b)Elaborar una llista en la qual, per ordre de puntuació, han de figurar totes les persones aspirants presentades i les puntuacions obtingudes per cadascuna d’elles.
c)Fer la proposta corresponent de la persona candidata que hagi obtingut major puntuació.
8.8. Cada una de les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració puntuarà els diversos mèrits al·legats per les persones aspirants. El secretari o la secretària de la Comissió ha de signar els fulls de valoració dels mèrits, si bé totes les persones que en són membres han de donar la conformitat a l’acta a la qual s’adjuntin.
8.9. S’aixecarà acta de totes les reunions que la Comissió Tècnica de Valoració faci, que hauran de signar totes les persones que en són membres i que hi hagin assistit, en acabar la sessió o abans de començar la següent.
8.10. Si qualque persona que n’és membre no volgués signar, se’n deixarà constància a l’acta i es donarà per vàlida sense la seva signatura.
8.11. Quan a una comissió li resulti necessari aplicar criteris d’interpretació de les bases per valorar determinats mèrits, en aplicació de la denominada discrecionalitat tècnica, aquests criteris s’han d’indicar clarament en l’acta de la sessió en què s’hagin acordat.
8.12. Les persones que són membres de la Comissió Tècnica de Valoració poden fer constar a l’acta el seu vot contrari a l’acord i els motius que el justifiquen, i fins i tot el sentit del seu vot favorable. Qualsevol persona que en sigui membre té dret a sol·licitar la transcripció íntegra de la seva intervenció o proposta, sempre que aporti, en el mateix moment o en el termini que indiqui el president o la presidenta, un escrit que contingui fidelment la intervenció o la proposta.
9. Resolució de la convocatòria
9.1. El termini per a la resolució del concurs serà d’un mes , comptadors des del dia que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds.
9.2. Un cop publicada la proposta provisional, les persones interessades podran formular observacions o reclamacions en el termini de tres dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta proposta provisional al tauler d’anuncis de l’Agencia Balear de l’Aigua i la Qualitat Ambiental i a la web www.abaqua.es
9.3.Un cop examinades les observacions i les reclamacions presentades dins el termini, i oïdes les possibles persones afectades si es considera convenient, la Comissió Tècnica de Valoració adreçarà al Gerent la proposta definitiva d’adjudicació de la plaça, la qual podrà incloure, en tot cas, els canvis que siguin conseqüència de les observacions i de les reclamacions abans esmentades, a més de l’esmena d’ofici dels errors detectats.
9.4. S’ha de donar a la proposta definitiva d’adjudicació del lloc de feina objecte de la convocatòria la mateixa publicitat que a la proposta provisional. A efectes de general coneixement es publicarà en el BOIB i a la web www.abaqua.es
9.5. Després d’haver vist la proposta definitiva adreçada al Gerent, el Consell de Administració dictarà la resolució corresponent.
9.6. Les destinacions adjudicades pel sistema de concurs de mèrits seran irrenunciables, i els trasllats voluntaris no donaran lloc a cap indemnització.
10. Presa de possessió
10.1. El termini de presa de possessió de la nova destinació obtinguda serà de deu dies hàbils. Si la resolució comporta el reingrés al servei actiu, el termini de presa de possessió serà d’un mes comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució.
10.2. Per necessitats del servei o per sol·licitud motivada que ho justifiqui per part de la persona interessada, el director executiu podrà acordar una pròrroga d’aquest termini de cessament de fins a un mes i haurà de comunicar-la a la unitat a què s’hagi destinat la persona treballadora.
10.3. Els efectes econòmics començaran a comptar a partir del dia de la presa de possessió.
11. Període mínim de permanència en el lloc de feina adjudicat
El personal laboral que obtingui destinació en aquesta convocatòria està obligat a restar durant el període de dos anys en el lloc de feina. Durant aquest període no poden prendre part en convocatòries de proveïment de llocs de feina, tret de quan se sol·licitin únicament llocs de la mateixa conselleria i localitat.
ANNEX 2
Barem de mèrits
A. EXPERIENCIA
A.1. ANTIGUITAT EN L’ADMINISTRACIÓ (Fins un màxim de 14 punts)
A.2. EXPERIÈNCIA EN EL SECTOR PRIVAT (Fins un màxim de 3 punts)
A.3. EXPERIÈNCIA EN L’ AMBIT JURÍDIC(Fins un màxim de 3 punts)
En el cas de superposició o solapament de treballs en el sector públic i en el sector privat, només es computarà un, bé l’efectuat en el sector públic o bé, en el sector privat, però no tots dos. Per aquest motiu, l’aspirant haurà d’indicar en la sol·licitud de participació qual dels dos períodes superposats s’ha de computar. En el supòsit que no ho fes, la Comissió Tècnica de Valoració haurà de computar aquell que en conjunt sigui més favorable pel treballador.
B. FORMACIO I TITULACIONS
B.1 Cursos de formació o de perfeccionament superats amb aprofitament en centres oficials amb relació al lloc de treball al qual es concursa (Fins un màxim de 7 punts)
Per a la valoració dels cursos de formació i de perfeccionament inclosos en aquest apartat caldrà atendre els criteris següents:
1. S’inclouen els cursos impartits, en el marc dels acords de formació contínua en les administracions públiques, per qualsevol administració pública i per les organitzacions sindicals, quan siguin signants o promotores d’aquests acords.
2. Els cursos es valoraran sempre que estiguin relacionats directament amb les funcions de la categoria professional a la qual s’opta, tret dels cursos de l’àrea de seguretat i salut laboral i de l’àrea d’informàtica, els quals es valoraran en tot cas.
3. La valoració serà la següent:
- Quan els certificats dels cursos acreditin aprofitament, es valoraran a raó de 0,45 punts per cada 10 hores.
- Quan els certificats dels cursos acreditin assistència, es valoraran a raó de 0,2 punts per cada 10 hores.
- Els cursos impartits es valoraran amb 0,25 punts per cada 15 hores.
4. Si s’ha assistit més d’una vegada a un mateix curs o aquest s’ha impartit més d’una vegada, es valorarà un sol cop.
6. S’entendran per centres oficials les escoles d’Administració pública, les universitats i les escoles universitàries.
B.2. Altres titulacions (Fins un màxim de 7 punts)
B.2.1 Títols oficials universitaris (LEY 6/2001 21 Desembre d’universitats)
1. La valoració serà la següent per cada títol:
- Doctorat: 3 Punts
- Màster oficial universitari: 2 punts.
- Llicenciatura / enginyeria / Grau: 1 punt.
B.2.1 Títols propis de universitats (LEY 6/2001 21 Desembre d’universitats)
1. La valoració serà la següent per cada títol:
- Màster títol propi universitari: 0,50 punts.
- Especialista universitari: 0,25 punts.
B.3. Llengua Catalana (Fins n màxim de 2 punts)
Nivell de Català: Certificat A2 - 0,1 punts. Certificat B1 – 0,2 punts. Certificat B2 – 0,5 punts. Certificat C1 – 1 punts. Certificat C2 – 1,5 punts. Certificat E – 2 punt.
ANNEX 3
Comissió Tècnica de Valoració:
President/a: Pilar Sánchez-Mateo Rubio
Vocal 1: Rosa Ocon Buira
Vocal 2: Juan Carles Torrens Costa
Vocal 3: Bárbara Marqués Domingo
Vocal 4: Margarita Amengual Tormo
President/a suplent: Miguel Bartolome Trobat Fullana
Vocal 1 suplent: Andrés Jose del Rio Montes
Vocal 2 suplent:
Vocal 3 suplent: Antonio Perelló Oliver
Vocal 4 suplent: Miguel Sendín Rebassa
MODEL PER A LA PRESENTACIÓ DE SOL:LICITUTS D’ADMISSIÓ PER A LA CONVOCATÒRIA DE CONCURS DE MÈRITS PER A LA PLAÇA VACANT DE CAP D’ÀREA JURIDICA
LLINATGES I NOM:
DNI:
DOCUMENTACIÓ QUE S’APORTA
OBSERVACIONS
DATA I SIGNATURA