Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ DES CARDASSAR
Núm. 23967
Correcció d'errors en la publicació de l'anunci d'aprovació definitiva dels Estatuts i creació de la societat mercantil Empresa Intermunicipal de Mallorca de Prestació de Serveis SA
Versió PDF
L'Ajuntament en Ple, a la sessió del dia 12 de desembre de 2013, va adoptar entre altres l'acord següent:
PRIMER. Estimar les al·legacions presentades en data 12 de novembre de 2013 per l´Ajuntament de Manacor en relació a l´acord adoptat pel Ple de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar en sessió extraordinària de data 24 d´octubre de 2013 sobre aprovació inicial dels estatuts de l´Empresa Intermunicipal de Mallorca de Prestació de Serveis, S.A.U.
SEGON. Aprovar definitivament els estatuts de l´Empresa Intermunicipal de Mallorca de Prestació de Serveis, S.A.U., que s´indexen a continuació:
ESTATUTS DE L’EMPRESA INTERMUNICIPAL DE MALLORCA DE PRESTACIÓ DE SERVEIS, S.A.U.
CAPITOL I
DENOMINACIÓ, DOMICILI, OBJECTE I DURACIÓ
Article 1.
De conformitat amb el disposat a l’article 85 ter de la Llei 7/1985, de 2 d’abril, reguladora de les bases de règim local i el Reial decret legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel que se aprova el text refós de la Llei de societats de capital, es constitueix la Societat Anònima Unipersonal denominada "Empresa Intermunicipal de Mallorca de Prestació de Serveis, S.A.U.”.
La societat es regirà pel que disposen els presents estatuts i supletòriament por les disposicions aplicables a las societats anònimes, normativa mercantil, civil i laboral i qualsevol altra que li sigui aplicable.
En les seves actuacions estarà sotmesa a la legislació civil, mercantil i laboral comú.
La Societat, creada per satisfer necessitats d'interès general que no tinguin caràcter industrial o mercantil, té, a l'efecte del que es disposa en l'article 24.6 del Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, que aprova el text refós de la Llei de contractes del sector públic, la condició de mitjà propi i servei tècnic de les entitats locals que conformen el seu accionariat, així com dels seus organismes autònoms i altres entitats adscrites, vinculades o depenents.
La totalitat del capital de la societat serà de titularitat pública i la Societat realitzarà la part essencial de la seva activitat amb les entitats de les quals és mitjà propi o servei tècnic.
Les entitats locals de les quals la societat és mitjà propi i servei tècnic, així com els seus organismes autònoms i demés entitats adscrites, vinculades o depenents, podran encarregar a la Societat la realització de treballs, serveis i qualssevol actuacions relacionats amb el seu objecte social sempre que no suposin l'exercici de potestats administratives.
La societat vindrà obligada a realitzar, d'acord amb les instruccions fixades unilateralment per les entitats locals que conformen el seu accionariat, així com dels seus organismes autònoms i demés entitats adscrites, vinculades o depenents els treballs que aquestes li encarreguin per mitjà de la corresponent encomana de gestió.
Les esmentades encomanes de gestió tenen naturalesa instrumental i no contractual, per la qual cosa, amb caràcter general, tenen caràcter intern, depenent i subordinat. Seran d'execució obligatòria per a la societat, es retribuiran per referència les dotacions pressupostaries que figurin en els pressuposts de les entitats locals, sempre respectant criteris de suficiència econòmica-financera.
Les actuacions obligatòries que en la seva condició de mitjà instrumental propi i servei tècnic li siguin encarregades a la societat estaran definides, segons els casos, en projectes, memòries o altres documents tècnics i valorats al seu corresponent pressupost, d'acord amb les tarifes fixades.
Com a conseqüència de la seva condició de mitjà propi instrumental i servei tècnic, la Societat, no podrà participar en licitacions públiques convocades per les entitats de les quals és mitjà propi, sense perjudici que, quan no concorri cap licitador, pugui encarregar-se-li l'execució de la prestació objecte de les mateixes.
Article 2.
La societat tindrà el seu domicili social en els locals de l’Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar, plaça de l’Ajuntament, sense número, 07530-Sant Llorenç des Cardassar. El Consell d’Administració podrà acordar el canvi de domicili que consisteix en el seu trasllat dintre del mateix terme municipal.
Article 3.
Constitueixen l’objecte social de la societat les següents activitats:
Article 4.
La seva duració serà per temps indefinit. Iniciarà les seves operacions socials el dia de la seva constitució, tancant-se l’exercici social el dia 31 de desembre del mateix any, els successius exercicis socials s’iniciaran el dia primer de gener i finalitzaran el 31 de desembre de cada any natural.
CAPITOL II
APORTACIONS
Article 5.
El capital social és de seixanta mil euros parcialment desemborsats en un 25%. El citat capital està dividit en 100 accions nominatives de sis-cents euros de valor nominal cada una, enumerades de l’1 al 100, ambdós inclosos, proveïdes d’iguals drets, obligacions i característiques totes elles.
Les acciones estaran representades per títols nominatius que podran incorporar una o més accions de la mateixa sèrie, estaran numerades correlativament, s’expediran en llibres talonaris, contindran com a mínim les mencions exigides per la Llei i aniran firmades per un administrador, complint-se el disposat a la Llei.
Article 6.
El capital social podrà ser augmentat o disminuït per acord de la Junta General de caràcter extraordinari, convocada a aquest efecte, amb las formalitats previstes en aquests estatuts o, en el seu defecte, pel disposat en la legislació aplicable a las societats anònimes.
CAPITOL III
RÈGIM I ADMINISTRACIÓ DE LA SOCIETAT
Article 7.
El govern i l’administració de la societat correspon a:
Tot això s’ha d’entendre sense perjudici de les funcions corresponents al director-gerent en els termes previstes en aquests estatuts.
Junta General d’Accionistes
Article 8.
Els socis reunits en junta general, decidiran per la majoria legal o estatutàriament establerta, en els assumptes propis de la seva competència.
Article 9.
La Junta General d’Accionistes podrà ser ordinària o extraordinària.
Tindrà caràcter de Junta General d’Accionistes ordinària la que haurà de reunir-se dins els sis primers mesos de cada exercici per censurar la gestió social, aprovar, en el seu cas, les comptes de l’exercici anterior i resoldre sobre la distribució del resultat.
Totes les demés Juntes tindran el caràcter d’extraordinàries i es celebraran quan les convoqui el Consell d’Administració o el president, quan ho estimi convenient pels interessos socials, quan ho imposi la legislació vigent o en els supòsits previstos en el Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals.
Article 10.
En compliment del que disposa a l’art. 92 del Reglament de serveis de les corporacions locals, aprovat per Real Decret Legislatiu 2568/1986, el funcionament de la Junta General de la Societat, tant si és ordinària com extraordinària, s’acomodarà, en quant a la seva convocatòria, procés, adopció i impugnació d’acords, redacció i aprovació d’actes i demés aspectes funcionals, als preceptes del Reglament d’organització, funcionament i règim jurídic de les entitats locals, i altre normativa de règim local, aplicant-se les normes reguladores del règim de les societats anònimes en les restants qüestions socials.
Article 11.
La Junta General tindrà les atribucions i facultats que, amb amplitud de poder, se li assignin en aquests Estatuts o en la Llei i, en particular, serà de la seva competència decidir sobre els assumptes següents:
a) Examinar i aprovar els comptes anuals i aplicar els resultats.
b) Aprovar els pressuposts de l’any següent.
c) Censurar la gestió social.
d) El trasllat del domicili social fora del municipi.
e) Augmentar o reduir el capital social.
f) La transformació, fusió, escissió i dissolució anticipada de la societat.
g) Nomenament i separació de liquidadors i, si és el cas, Auditors de comptes.
h) Exercici de l’acció social de responsabilitat contra qualsevol administrador.
i) Modificació dels Estatuts socials.
j) Nomenament del Consell d’Administració i del seu President, secretari i interventor.
k) L’emissió d’obligacions.
m) Tots els altres assumptes que hagin de ser sotmesos a la decisió de la Junta, distints dels assenyalats i que siguin de la seva competència, segons la Llei o els presents Estatuts.
Article 12.
La Presidència de la Junta General serà designada per la mateixa Junta, entre les persones físiques que actuïn en representació dels Ajuntaments que conformen l’accionariat.
La Secretaria i la Intervenció de la societat serà designada entre els secretaris i interventors, funcionaris d’Administració Local amb habilitació estatal, subescales de Secretaria i Intervenció-Tresoreria, dels Ajuntaments que conformen l’accionariat.
Article 13.
Les convocatòries, tant per les Juntes Generales ordinàries com per les extraordinàries, es realitzaran d’acord amb l’establert a la normativa de règim local i restant legislació que sigui aplicable.
Consell d’Administració
Article 14.
El Consell d’Administració, òrgan de gestió i administració de la societat, estarà integrat per un president, anomenat per la Junta General, i un nombre de vocals que no podrà ser inferior a tres ni superior a dotze designats per la Junta General i amb duració màxima de quatre anys, sense perjudici de la seva reelecció.
La Junta General podrà substituir, per qualsevol motiu, els consellers nomenats per ella en qualsevol moment.
Article 15.
El Consell quedarà vàlidament constituït quan concorri a la reunió la meitat més un dels seus membres.
Els acords es prendran per majoria absoluta dels vots assistents.
A les reunions del Consell, podran assistir les persones físiques o jurídiques que per al desenvolupament de la reunió consideri necessari o convenient el seu president.
Article 16.
El Consell d’Administració podrà delegar a favor del director-gerent algunes o totes les facultats que siguin delegables segons la Llei, requerint-se per això la votació favorable dels dos terços dels vots dels components del Consell i no produirà efectes fins a la seva inscripció en el Registre Mercantil.
Article 17.
Les discussions i acords del Consell se duran en un llibre d’actes que seran firmades pel president i el secretari.
El Consell es reunirà sempre que així ho disposi el seu president o ho sol·licitin els membres que representin la meitat més un dels vots, mitjançant escrit raonat i amb la proposta de l’ordre del dia. En aquest darrer supòsit, el president haurà de convocar la reunió, amb les formalitats necessàries, dins dels deu dies següents contats a partir del dia següent al de la recepció de la petició, podent incloure a més els punts que consideri convenients a l’ordre del dia.
Article 18.
La reunió del Consell haurà de ser convocada mitjançant notificació personal per correu certificat amb avís de rebuda, o per correu electrònic a l’adreça designada a l’efecte per cada soci a l’òrgan d’administració, o per notificació notarial, a cada un dels seus components i observadors, firmada pel president del Consell d’Administració o una altra persona en qui aquest hagi delegat expressament.
Entre la convocatòria i la celebració de la reunió, haurà de transcórrer un termini no inferior a cinc dies, a partir de la data en que es remeti per qualsevol mitjà la notificació al darrer component del Consell d’Administració.
Aquest termini podrà ser inferior, sempre que se motivi adequadament la urgència de la reunió.
No serà necessària la convocatòria prèvia i s’entendrà vàlidament constituït el Consell quan estiguin presents tots els seus membres i decideixin unànimement els assumptes a tractar i celebrar la reunió.
Article 19.
La convocatòria haurà d’expressar la data, hora i lloc de celebració de la reunió, el qual haurà de ser dins del terme municipal en el que radiqui el domicili social de la societat, l’ordre del dia i el nom de la persona que realitzi la comunicació.
També haurà de constar a la convocatòria el lloc on es trobi dipositada la documentació corresponent i la possibilitat de que qualsevol membre del Consell pugui consultar-la, així com els observadors.
El secretari tindrà facultats per certificar i elevar a públics els acords socials.
Article 20.
Els acords aprovats a les reunions del Consell d’Administració es faran constar mitjançant acta estesa en el Llibre corresponent, degudament firmada pel president i el secretari, en la que es contindrà la llista d’assistents. L’acta aprovada tindrà força executiva a partir de la data de la seva aprovació.
Article 21.
Al Consell d’Administració li correspon realitzar els actes d’administració relatius als negocis i béns socials i a tots els de direcció i govern necessaris per la seva marxa i desenvolupament. I estarà investit de les més amplies facultats per actuar en nom de la societat i representar-la en actes d’administració i domini, igualment contractual que extracontractualment, judicial o extrajudicialment i davant tota classe de persones, entitats públiques i privades, autoritats organismes i tribunals de tota classe, amb l’excepció d’aquells actes que per ministeri de la Llei d’aquests Estatuts siguin competència de la Junta General.
Entre dites facultades es contenen les que, a títol merament enunciatiu i no limitat, a continuació es detallen:
Article 22.
El Consell d’Administració podrà conferir poders a un o varis consellers, al director-gerent o a qualsevol persona física o jurídica, delegant total o parcialment les seves facultats, amb el caràcter d’apoderats o gerents.
Article 23.
Els administradors respondran davant la societat, davant els socis i davant de tercers creditors socials, dels perjudicis causats per malícia, abús de facultats o negligència greu.
Article 24.
La Junta General nomenarà al director-gerent de la Societat, el mandat del qual tindrà una duració màxima de quatre anys, així i tot, continuarà en funciones fins a la nova Junta General que anomeni substitut, sense perjudici del seu possible nou nomenament. Aquest càrrec no serà retribuït.
Article 25.
Són funcions del director-gerent:
a) Firmar la correspondència, així com autoritzar les factures, nòmines i altres documents de pagament.
b) Representar l’Empresa davant qualsevol organisme oficial o privat per delegació expressa del president del Consell.
c) Executar els acords del Consell d’Administració.
d) Proposar al Consell d’Administració l’execució d’instal·lacions, obres, ampliacions i modificacions que s’estimin convenients.
e) Administrar els interessos de l’Empresa, i atendre a les seves necessitats , amb subjecció als acords del Consell, i en el seu defecte de la manera que s’estimi més encertada, proposant tot allò que es suggereixi per al foment d’aquells interessos i la millora dels serveis.
f) Ordenar els cobraments i pagaments, i celebrar els contractes i convenis administratius, que expressament no estiguin reservats al president, així com practicar les operacions que siguin necessàries o convenients d’acord amb els acords emanats del Consell d’Administració i que siguin de la seva competència.
g) Tenir cura, vigilar i inspeccionar la marxa i serveis de l’Empresa, vigilant que el personal de la mateixa compleixi els seus deures respectius.
h) Proposar al Consell el catàleg de llocs de treball de l’empresa.
i) Contractar el personal, donant compte al Consell d’Administració.
j) Proposar al Consell la imposició de sancions per les faltes qualificades com a greus o molt greus per les disposicions laborals vigents.
k) Imposar sancions per faltes considerades com a lleus en las esmentades disposicions.
l) Redactar dins el quart trimestre de cada exercici el pressupost de l’Empresa per l’exercici següent i sotmetre’l a l’aprovació del Consell.
m) Redactar els comptes anuals i l’informe de gestió.
n) Finalment totes les atribucions que li delegui el Consell d’Administració.
Article 26.
El director-gerent podrà intervenir en les reunions del Consell d’Administració, amb veu però sense vot, i podrà assistir, amb veu però sense vot, a les reunions de les Juntes Generales ordinàries i extraordinàries
CAPITOL IV
AUGMENT I REDUCCIÓ DE CAPITAL
Article 27.
Tot el relatiu a augment o reducció de capital, transformació, fusió o absorció de la societat, així com en el seu cas, l’exclusió o separació de socis, es regirà pel dispost a la Llei de societats de capital o legislació aplicable.
CAPITOL V
EXERCICI SOCIAL I COMPTES ANUALS
Article 28.
Tot el relatiu a comptes anuals, balanç, comptes de pèrdues i beneficis, memòria i distribució de beneficis, es regirà pel previst a la Llei.
Article 29.
En el termini dels tres mesos següents al tancament de l’exercici social, el Consell d’Administració formularà i aprovarà els comptes anuals amb el balanç i la compta de pèrdues i beneficis, la memòria explicativa, la proposta d’aplicació de resultats de l’exercici i l’informe de gestió, documents que seran elevats pel president del Consell a la Junta General ordinària, prèvia convocatòria de la mateixa.
Article 30.
Els beneficis socials, en el seu cas, seran distribuïts o aplicats de la manera que acordi la Junta General Ordinària, conforme amb les disposicions legals vigents.
CAPITOL VI
DISSOLUCIÓ I LIQUIDACIÓ DE LA SOCIETAT
Article 31.
La societat es dissoldrà per les causes especificades a la Llei de societats de capital.
El relatiu a l’acord de dissolució, reactivació de la societat dissolta, liquidació, nomenament de liquidadors i facultats dels mateixos, es regirà per la Llei de societats de capital.
CAPITOL VII
INCOMPATIBILITATS
Article 32.
No podran ocupar ni exercir càrrecs d’administració o direcció en aquesta societat, les persones declarades incompatibles en la mesura i condicions establertes a la legislació estatal, autonòmica i local que sigui aplicable, sense perjudici de les incompatibilitats i prohibicions establertes al Reial Decret Legislatiu 1/2010, de 2 de juliol, pel que s’aprova el text refós de la Llei de Societats de capital.
TERCER. Adquirir 100 accions de la indicada societat per un valor nominal de 600 euros cada una d’elles, tenint en compte que el capital social es de 60.000.-€, el que suposarà un desemborsament de 60.000 €.
QUART. Facultar al Sr. Batle per subscriure qualsevol document que sigui necessari per donar compliment al present acord, en especial per atorgar davant Notari escriptura pública de constitució de la mercantil i procedir a la seva inscripció en el Registre Mercantil de Palma de Mallorca.
CINQUÈ. Determinar que la prestació per part de “Empresa Municipal de Mallorca de Prestació de Serveis, S.A.U.” dels serveis que constitueixen el seu objecte social requerirà el previ acord del Ple de l´Ajuntament de Sant Llorenç des Cardassar amb el vot favorable de la majoria absoluta dels seus membres en els termes de la corresponent normativa de règim local.”
Sant Llorenç des Cardassar, 23 de desembre de 2013
El batle
Mateu Puigròs Sureda