Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció tercera. Cursos i formació

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

ESCOLA BALEAR D'ADMINISTRACIÓ PÚBLICA (EBAP)

Núm. 23781
Resolució de la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) de 9 de desembre de 2013 per la qual es convoquen i es publiquen les activitats formatives del Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut de les Illes Balears (Ib-salut) per a l’any 2014

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.L’article 12 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que correspon a l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP) la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de l’Administració autonòmica i de les entitats que en depenen.

2.Així mateix, l’article 4 dels Estatuts de l’EBAP, aprovats pel Decret 31/2012, de 13 d’abril, inclou, entre els objectius específics de l’EBAP, la formació, la capacitació i el perfeccionament del personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. D’altra banda, l’article 11.2.e dels Estatuts esmentats inclou, entre les competències del Consell de Direcció de l’EBAP, l’aprovació dels plans de formació.

3.L’article 1 del Decret 191/1996, de 25 d’octubre, pel qual es regulen les condicions generals de les activitats formatives que organitza la Conselleria d’Interior (ara, Conselleria d’Administracions Públiques), indica que l’Institut Balear d’Administració Pública (ara, Escola Balear d’Administració Pública) és el principal instrument de la política formativa de l’Administració pública de les Illes Balears i elabora periòdicament diferents plans de formació que responen als principis d’eficàcia i de qualitat de les activitats formatives, amb la finalitat d’afavorir la participació del personal al servei de l’Administració.

4.D’altra banda, la Llei 59/2003, de 19 de desembre, de signatura electrònica, regula aquest tipus de signatura, la seva eficàcia jurídica i la prestació de serveis de certificació.

5.L’objecte d’aquesta Resolució és la convocatòria de les activitats del Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut de les Illes Balears (Ib-salut) per a l’any 2014, el qual s’inclou dins el marc de l’Acord de formació per a l’ocupació de les administracions públiques de 19 de juliol de 2013, publicat per la Resolució de 8 d’octubre de 2013 de la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques (BOE núm. 252, de 21-10-2013). La realització de les activitats formatives del Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut de les Illes Balears (Ib-salut) queda subjecta a la disponibilitat pressupostària de l’exercici de 2014, d’acord amb l’assignació econòmica corresponent als organismes que participen en la formació.

6.Finalment, el Consell de Direcció de l’EBAP ha aprovat el pla de formació esmentat en el punt anterior en la sessió de 9 de desembre de 2013.

Per tot això, dict la següent

 

RESOLUCIÓ

1.Aprovar la convocatòria de les activitats formatives del Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut de les Illes Balears (Ib-salut) per a l’any 2014. S’adjunten com a annex 1 les instruccions que han de regir les activitats formatives programades i com a annex 2 l’oferta del pla de formació de l’any 2014.

2.Publicar l’oferta del pla de formació de l’any 2014 a la pàgina web <http://ebap.caib.es>, amb la indicació dels destinataris, el calendari, els llocs de realització i, en general, tota la informació corresponent a les activitats programades.

3.Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l’Escola Balear d’Administració Pública en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat la Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 9 de desembre de 2013

 

La presidenta de l’EBAP

M. Núria Riera Martos

 

ANNEX 1

Instruccions sobre les activitats formatives de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), incloses en el Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut de les Illes Balears (Ib-salut) per a l’any 2014

Punt 1. Persones destinatàries

1.1. Les persones destinatàries de les activitats formatives de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), incloses en el Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut, són el personal empleat públic, funcionari i estatutari, del Servei de Salut (Ib-salut) de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

1.2. També pot ser destinatari d’aquesta formació el personal empleat públic de la resta de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el cas que restin places vacants i si el contingut de l’activitat formativa té relació amb les funcions que desenvolupi aquest personal.

1.3. El personal esmentat en els punts anteriors té dret a participar en les activitats formatives de l’EBAP en els termes i en les condicions que es determinen en aquesta convocatòria.

Punt 2. Nombre màxim de sol·licituds

Les persones interessades poden sol·licitar fins un màxim de cinc activitats formatives per cada un dels períodes que s’indiquen en el punt 4 d’aquestes instruccions. Aquesta limitació queda exceptuada en les activitats formatives obertes amb un nou termini d’inscripció.

Punt 3. Inscripció a les activitats formatives i presentació de documentació

Empleats amb accés al Portal del Personal

3.1. El personal del Servei de Salut (Ib-salut) amb accés al Portal del Personal ha de tramitar la sol·licitud directament des d’aquest Portal.

3.2. Per a dur a terme la inscripció, és necessari enviar la capçalera de la darrera nòmina o un document que acrediti la situació laboral en actiu, al número de fax 971 17 76 19 o a l’adreça electrònica <formaciogeneral@ebap.caib.es>.

Empleats sense accés al Portal del Personal

3.4. El personal del Servei de Salut (Ib-salut) sense accés al Portal del Personal pot tramitar les seves sol·licituds mitjançant dos procediments:

a) Mitjançant la matriculació per Internet, per a la qual cosa s’ha d’accedir a la pàgina web <http://ebap.caib.es>; a continuació, s’ha d’accedir a <Plans de formació de l’EBAP 2014>; a continuació, s’ha d’accedir a <Formació General - Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut 2014>; finalment, s’ha d’accedir a <Matriculació per Internet>.

b) Mitjançant l’imprès habilitat a aquest efecte, en el qual ha de fer constar totes les dades que es demanen, incloent-hi l’adreça electrònica, que és l’eina per a comunicar l’admissió a les activitats formatives. La manca de dades pot ser motiu d’exclusió. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General de l’EBAP, en el de la Conselleria d’Administracions Públiques o en qualsevol de les formes que determina la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3.5. Per a dur a terme la inscripció, és necessari enviar la capçalera de la darrera nòmina o un document que acrediti la situació laboral en actiu, al número de fax 971 17 76 19 o a l’adreça electrònica <formaciogeneral@ebap.caib.es>.

Presentació de sol·licituds quan s’obri un nou termini

3.6. Si no es cobreixen totes les places d’una activitat formativa, es pot obrir un nou termini de presentació de sol·licituds. En aquest cas, les sol·licituds s’han de presentar o bé per mitjà del Portal del Personal, o bé per mitjà de la matriculació per Internet.

Punt 4. Termini de presentació de sol·licituds

4.1. El Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut (Ib-salut) s’estructura en tres períodes, cadascun dels quals té un termini d’inscripció propi:

a) Primer període. Termini d’inscripció: del 23 de desembre de 2013 al 16 de gener de 2014.

b) Segon període. Termini d’inscripció: del 24 de març al 2 d’abril de 2014.

c) Tercer període. Termini d’inscripció: del 23 de juny al 3 d’agost de 2014.

4.2. Les sol·licituds presentades fora de termini no es tindran en compte.

4.3. En l’annex 2 d’aquesta Resolució es publiquen les dates d’impartició de les activitats formatives dels tres períodes d’inscripció. Les dates concretes corresponents al segon i el tercer període es tornaran a publicar a la pàgina web de l’EBAP <http://ebap.caib.es> abans que comenci el termini d’inscripció respectiu.

4.4. Són d’aplicació a aquest pla de formació les noves formes d’inscripció a les accions formatives —«darrer minut»—, aprovades per la Resolució de la presidenta de l’EBAP d’11 de juliol de 2009 (BOIB núm. 110, de 30 de juliol de 2009). En aquest sentit, una vegada publicada la llista definitiva de persones admeses, les persones interessades que, d’acord amb el punt 1 de l’annex de la Resolució esmentada abans, presentin una sol·licitud dins un nou termini d’inscripció en el registre de qualsevol ens o òrgan de l’Administració diferent a l’EBAP, han d’avançar la sol·licitud i els justificants dels requisits, si escau, via fax, al número 971 17 76 19 o a l’adreça electrònica <formaciogeneral@ebap.caib.es>. Aquestes noves formes d’inscripció a les activitats formatives no són d’aplicació a les activitats de la modalitat en línia.

Punt 5. Material didàctic de les activitats formatives

5.1. Com a norma general, el material didàctic de les activitats formatives es publicarà en el repositori de material que hi ha a la pàgina web <http://ebap.caib.es>.

5.2. En cap cas, el material didàctic no s’enviarà per correu electrònic. Transcorregut un mes des de l’acabament de l’activitat, el material didàctic s’eliminarà del repositori.

Punt 6. Requisits i condicions preferents

6.1. Quan el pla de formació estableixi persones destinatàries preferents per a participar en l’activitat formativa, l’EBAP comprovarà que les persones interessades compleixen les condicions preferents. En cas de no haver-hi aspirants suficients, l’EBAP podrà fer extensiva l’activitat formativa a aspirants que no compleixin les condicions preferents, però que tenguin un perfil que s’adigui amb el contingut de l’activitat.

6.2. Quan el pla de formació estableixi un requisit excloent per a participar en l’activitat formativa, no s’admetran les sol·licituds de les persones interessades que no el compleixin.

Punt 7. Instruccions per a les activitats formatives de la modalitat en línia

7.1. Per a fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes disposin, mentre duri l’activitat, d’un aparell amb connexió a Internet que els permeti seguir-la. En cas contrari, no es poden fer les activitats formatives en línia de l’EBAP.

7.2. Per a fer les activitats formatives de la modalitat en línia, és imprescindible que els alumnes tenguin una adreça de correu electrònic que sigui operativa, atès que totes les comunicacions de l’EBAP amb els alumnes es faran a través d’aquest sistema.

7.3. Els alumnes admesos de la modalitat en línia estan obligats a accedir a l’activitat formativa dins els tres primers dies, comptadors des del dia que comenci. En cas contrari, seran donats de baixa i penalitzats, excepte si, amb antelació, justifiquen que no podran accedir-hi.

7.4. A l’efecte de la descàrrega de documents, les activitats formatives de la modalitat en línia es tancaran i s’eliminaran de la plataforma un mes després d’haver acabat el període de docència. En cap cas, el material didàctic no s’enviarà per correu electrònic.

7.5. El personal de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears només pot fer les activitats formatives en línia fora del seu horari laboral, llevat d’una hora diària de l’horari ordinari o particular de la persona interessada, durant la qual es podrà fer l’activitat. Aquesta hora només pot ser a l’inici o al final de la jornada laboral ordinària o particular de la persona interessada. A l’efecte de respectar el compliment d’aquest punt, l’EBAP podrà establir els mecanismes de control pertinents. L’incompliment d’aquestes condicions podrà donar lloc a l’exclusió de l’activitat i a la penalització corresponent.

7.6. En el cas que la impartició de l’activitat formativa coincideixi amb períodes de vacances, llicències o dies de permisos dels alumnes, o amb períodes d’incapacitat temporal, s’ha d’acreditar, si escau, que la connexió a l’activitat s’ha fet coincidint amb aquests períodes mitjançant un certificat signat per la persona responsable de recursos humans de l’organisme de procedència de l’alumne. Hi ha un model de certificat disponible a la pàgina web <http://ebap.caib.es>.

7.7. El personal que treballi en torns ha d’acreditar aquesta circumstància a través d’una declaració jurada, la qual s’ha d’enviar per fax al número 971 17 76 19 o a l’adreça electrònica <enlinia@ebap.caib.es>, com a mínim, cinc dies hàbils abans de començar l’activitat.

7.8. En el moment de començar les activitats formatives en línia, tots els alumnes admesos rebran unes instruccions concretes sobre el funcionament i el desenvolupament de l’activitat i sobre els requisits mínims per a obtenir els certificats d’aprofitament. No obstant això, el que no s’especifiqui en les instruccions de les activitats formatives en línia, es regularà amb les instruccions generals.

Punt 8. Selecció

8.1. Només s’admetran les sol·licituds de les persones que compleixin els requisits establerts en la convocatòria corresponent.

8.2. Tenint en compte el punt 1 d’aquestes instruccions, si el nombre de sol·licituds d’una determinada activitat supera el nombre de places previst, l’EBAP en farà la selecció corresponent. Els criteris de prelació de la selecció són els següents:

1r. Les persones destinatàries preferents, quan així ho estableixi l’activitat formativa. La connexió de l’activitat formativa amb les funcions que desenvolupi la persona sol·licitant s’ha d’acreditar amb un document signat pel superior jeràrquic responsable del lloc de treball de què es tracti. A aquest efecte, l’EBAP farà les comprovacions oportunes.

2n. Ser personal funcionari de carrera, personal laboral fix o personal estatutari en propietat. En aquest punt s’ha de tenir en compte la situació laboral en actiu.

3r. En igualtat de condicions, tenen preferència les persones aspirants que no hagin participat en altres activitats formatives de l’EBAP convocades l’any anterior o les persones aspirants que hagin participat en menys activitats del Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut de les Illes Balears (Ib-salut) convocades durant l’any en curs.

4t. La data de presentació de la sol·licitud.

8.3. En cas d’igualtat de condicions en tots els apartats anteriors, les persones que acreditin, en el moment de la presentació de sol·licituds, que s’han incorporat durant l’any anterior al servei actiu després d’un permís de maternitat o paternitat o que han reingressat des de la situació d’excedència per raons de guarda legal i atenció a persones dependents o amb discapacitat, tindran preferència durant un any en la participació en activitats formatives.

Les referències que es fan en l’apartat de persones destinatàries en relació amb els grups de personal funcionari s’han d’entendre extensibles als nivells correlatius del personal laboral al servei de l’Administració.

Així mateix, les referències que es fan en l’apartat de persones destinatàries en relació amb els grups de personal funcionari s’han d’entendre extensibles als nivells i grups correlatius del personal estatutari al servei de l’Administració.

8.4. En el cas que no es cobreixin totes les places de l’activitat formativa amb el personal del Servei de Salut (Ib-salut) o de la resta de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, es farà la selecció per a cobrir les places vacants amb la resta de sol·licituds del personal amb penalització i amb les del personal de les altres administracions públiques i ens públics dependents. En qualsevol cas, els criteris de prelació de la selecció són els que s’indiquen en el punt 8.2.

8.5. Si hi ha activitats presencials que coincideixin parcialment o totalment en dates, les persones interessades només seran admeses en una. No obstant això, s’admet l’admissió a una activitat formativa presencial i a una en línia que coincideixin parcialment o totalment en dates, i l’admissió a dues activitats en línia que coincideixin parcialment o totalment en dates.

Punt 9. Llistes de persones admeses

9.1. L’EBAP publicarà la llista de persones admeses a la pàgina web <http://ebap.caib.es> i també comunicarà individualment l’admissió mitjançant l’adreça electrònica adscrita al número de registre de personal o, si és el cas, l’adreça electrònica facilitada a l’EBAP.

9.2. En el cas que les persones sol·licitants hagin canviat d’adreça electrònica, ho han de comunicar a l’EBAP. També han d’informar l’EBAP si ja no és operativa l’adreça electrònica que facilitaren en un principi.

9.3. En el cas dels empleats públics de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, l’admissió a les activitats formatives, sigui quin sigui el seu horari d’impartició, no suposa cap autorització de l’EBAP per a deixar el lloc de treball, si coincideix amb l’horari laboral.

Punt 10. Cancel·lació i modificació d’activitats formatives. Resolució de casos especials

10.1. L’EBAP, per a desenvolupar millor les funcions que té encomanades, pot cancel·lar activitats formatives; organitzar-ne de no programades amb anterioritat per necessitats puntuals que sorgeixin; efectuar-ne diverses edicions sempre que les circumstàncies ho aconsellin així, i modificar-ne, si és pertinent, els continguts, la durada, les dates i els programes anunciats per a adaptar-los als requeriments de la formació.

10.2. Correspon a l’EBAP resoldre els dubtes, les confusions o les incidències que puguin sorgir sobre l’aplicació d’aquestes instruccions, o sobre els casos concrets que no s’hi prevegin o que sorgeixin de manera excepcional.

10.3. Es poden excloure de les activitats formatives els participants que mostrin comportaments o actituds que n’impedeixin el desenvolupament normal. Aquestes activitats també es podran modificar o cancel·lar. En qualsevol cas, l’EBAP elaborarà l’informe justificatiu corresponent.

Punt 11. Llista d’espera

11.1. En totes les activitats formatives es poden establir places de reserva per a cobrir les baixes o les renúncies que hi hagi. La llista d’espera es publicarà a la pàgina web <http://ebap.caib.es> en el moment de la selecció. No es publicarà cap actualització de la llista d’espera, sinó que l’EBAP, permanentment, l’actualitzarà de manera interna.

11.2. En qualsevol cas, correspon a l’EBAP confirmar i comunicar l’admissió a una activitat formativa.

Punt 12. Obligació d’assistència i comunicació de baixa. Penalització

12.1. Amb la sol·licitud es contreu l’obligació d’assistir o accedir a l’activitat formativa, depenent de la modalitat d’impartició. Si no es pot assistir a una activitat, s’ha de comunicar per escrit a l’EBAP i s’ha de justificar, com a mínim, cinc dies hàbils abans que comenci l’activitat. El fet de no comunicar una baixa pot ser causa d’exclusió, durant un any, per a altres activitats formatives que organitzi l’EBAP amb posterioritat.

12.2. A l’efecte de justificar les absències, es consideraran les renúncies que es presentin fora de termini en els casos següents:

  • Baixa per malaltia.
  • Malaltia infectocontagiosa de fills menors de 12 anys.
  • Absència motivada per necessitats del servei.
  • Compliment d’un deure inexcusable.
  • Accident o malaltia greu, hospitalització o defunció d’un familiar fins al segon grau de consanguinitat o afinitat.

Aquestes justificacions han d’anar acompanyades de la documentació acreditativa, a l’efecte d’evitar la penalització.

12.3. L’assistència a un mínim del 50 % de l’activitat formativa no representa motiu de penalització.

12.4. Les absències superiors al 20 % de l’activitat formativa, encara que estiguin justificades, suposen la pèrdua del dret a obtenir el certificat d’assistència i el certificat d’aprofitament que es regulen en el punt 14 d’aquestes instruccions.

12.5. Les persones admeses tenen l’obligació d’assistir a la primera hora del primer dia de l’activitat formativa. En el cas que no hi assisteixin sense haver-ho justificat prèviament a l’EBAP, la seva plaça podrà ser ocupada per persones assistents en la modalitat del «darrer minut», d’acord amb el que estableix la Resolució de la presidenta de l’EBAP d’11 de juliol de 2009.

12.6. Les persones que estiguin en situació de llicència per maternitat o paternitat, excedència per maternitat o paternitat, o cura de familiars poden assistir a les activitats formatives de l’EBAP.

12.7. Les persones que estiguin en situació d’incapacitat temporal no poden assistir a les activitats formatives de l’EBAP. La incapacitat temporal s’ha de comunicar per escrit perquè, si escau, es pugui cobrir la plaça vacant amb una altra persona i per a evitar la penalització.

12.8. El punt anterior no és d’aplicació en les activitats formatives de la modalitat en línia, excepte si la persona interessada considera que no pot complir el programa previst d’objectius i continguts de l’activitat. En aquest cas, ho ha de comunicar a l’EBAP perquè, si escau, es pugui cobrir la seva baixa.

Punt 13. Nombre de persones assistents

13.1. En general, les activitats formatives han de tenir entre quinze i trenta alumnes. Aquesta quantitat pot augmentar o disminuir només en el cas que la matèria i/o l’estructura de l’activitat ho permetin.

13.2. Es poden suspendre les activitats que tenguin un nombre d’inscrits i no exclosos inferior al 75 % de les places ofertes o menys de quinze persones inscrites i no excloses, a l’illa de Mallorca; inferior al 70 % o menys de deu persones inscrites i no excloses, a les illes de Menorca i Eivissa; inferior al 70 % o menys de set persones inscrites i no excloses, a l’illa de Formentera.

Punt 14. Certificats d’assistència o d’aprofitament

Les activitats formatives objecte d’aquesta convocatòria donen lloc a obtenir el certificat d’assistència o d’aprofitament, segons correspongui.

Certificat d’assistència

14.1. El certificat d’assistència es lliurarà als alumnes que acreditin una assistència, com a mínim, del 80 % de les hores lectives de l’activitat formativa. No es computaran les signatures dels assistents que corresponguin als dies en què la persona interessada hagi estat en situació d’incapacitat temporal.

14.2. L’única forma de demostrar l’assistència a una activitat és mitjançant la signatura; per això, els alumnes s’han d’assegurar que han signat el full de control d’entrada i de sortida de cada una de les sessions de l’activitat a què assisteixin. En cas que només se signi l’entrada i no la sortida, o viceversa, es considerarà que l’alumne ha assistit a la meitat d’hores de la sessió.

14.3. La falsificació de la signatura suposa la pèrdua del dret a certificat i l’exclusió de les activitats formatives de l’EBAP durant un any. En qualsevol cas, la signatura ha de coincidir amb la del DNI o amb la de la sol·licitud d’inscripció. La penalització es farà extensible a la persona autora de la falsificació, independentment de totes les altres accions conforme a dret que es puguin dur a terme.

Certificat d’aprofitament

14.4. Els alumnes que hagin assistit, com a mínim, al 80 % de les hores lectives i que hagin superat l’avaluació corresponent obtindran el certificat d’aprofitament; en cas de no superar l’avaluació, obtindran el certificat d’assistència. Els coneixements s’avaluaran mitjançant la superació de proves escrites i/o treballs, o mitjançant altres modalitats d’avaluació relacionades amb el contingut de l’activitat formativa.

14.5. Les activitats formatives de la modalitat en línia només donen lloc a obtenir el certificat d’aprofitament, el qual es lliurarà als alumnes que compleixin els requisits d’avaluació que s’especifiquin en les instruccions de l’activitat formativa.

Punt 15. Llista de persones amb dret al certificat d’aprofitament o al certificat d’assistència. Enviament del certificat i reclamacions

15.1. En el termini d’un mes, comptador des de l’acabament de l’activitat formativa, l’EBAP publicarà a la pàgina web <http://ebap.caib.es> la llista de persones participants que tenen dret al certificat d’assistència o al certificat d’aprofitament.

15.2. L’EBAP enviarà per correu electrònic, amb signatura digital, els certificats d’assistència i d’aprofitament.

15.3. Es poden presentar reclamacions a la llista de persones amb dret al certificat d’assistència o d’aprofitament en el termini de trenta dies naturals, comptadors a partir de l’endemà d’haver estat publicada. Una vegada finalitzat aquest termini i resoltes les reclamacions, l’expedient de l’activitat formativa serà definitiu.

 

 

ANNEX 2

Activitats formatives de l’Escola Balear d’Administració Pública (EBAP), incloses en el Pla de Formació per al Personal del Servei de Salut de les Illes Balears (Ib-salut) per a l’any 2014

 

MALLORCA

 

 

 

 

 

Codi

 

Nom de l'activitat

Hores

Places

Inici

Acabament

Lloc

SA0131

134

Nivell bàsic de protecció radiològica per a residents (VD)

6

130

04/02/2014

04/02/2014

H. Son Espases

SA0051

73

Curs d'introducció a la medicina de família

12

25

11/02/2014

13/02/2014

CS Emili Darder

SA0088

87

Atenció telefònica a usuaris d'hospitals i centres sanitaris

15

25

05/02/2014

19/02/2014

H. Son Espases

SA0116

116

Urgències i emergències en pediatria

21

30

18/02/2014

20/02/2014

H. de Manacor

SA0081

80

Reanimació cardiopulmonar neonatal completa

10

24

19/02/2014

20/02/2014

H. Son Espases

SA0132

145

Habilitats de comunicació amb els pacients. Entrevista clínica

16

25

11/02/2014

20/02/2014

Per determinar

SA0100

99

Embenatges, traccions i immobilitzacions

24

22

17/02/2014

26/02/2014

H. Son Espases

SA0118

118

Introducció a la qualitat

12

30

24/02/2014

26/02/2014

EBAP

SA0078

64

Cures al pacient amb patologies de la via respiratòria

13

20

01/02/2014

28/02/2014

H. Son Llàtzer

SA0049

71

Taller de tècniques d'embenatge

8

25

04/03/2014

05/03/2014

H. Son Llàtzer

SA0085

84

Habilitats per al maneig de les agressions en l'àmbit sanitari

15

24

04/03/2014

11/03/2014

H. Son Espases

SA0096

95

Habilitats de comunicació en salut mental

8

30

11/03/2014

12/03/2014

H. Son Espases

SA0087

86

Humanització en neonatologia

15

30

10/03/2014

13/03/2014

H. Son Espases

SA0008

8

Introducció al sistema comptable SAP R/3 (C1)

10

15

10/03/2014

14/03/2014

H. Son Espases

SA0047

69

Curs d'ECG per a infermeria d'atenció primària

20

25

01/03/2014

15/03/2014

CS Emili Darder

SA0055

76

Taller de sutures

5

17

15/03/2014

15/03/2014

CS Emili Darder

SA0083

82

Tractament integral de la diabetis en l'edat pediàtrica i l'adolescència

20

25

09/03/2014

17/03/2014

H. Son Espases

SA0019

19

Atenció a l'usuari en anglès

15

20

04/03/2014

18/03/2014

H. Son Espases

SA0124

121

Seguretat del pacient hospitalari

12

25

17/03/2014

19/03/2014

Per determinar

SA0050

72

Curs d'entrevista clínica

20

25

18/03/2014

20/03/2014

CS Coll d'en R.

SA0082

81

Curs d'autoprotecció i contenció sanitària

10

20

19/03/2014

20/03/2014

H. Son Espases

SA0102

101

Administració de medicació endovenosa al pacient crític adult. Fàrmacs habituals

16

30

17/03/2014

20/03/2014

H. Son Espases

SA0135

144

Entrevista clínica

20

25

18/03/2014

20/03/2014

CS Coll d'en R.

SA0007

7

Règim jurídic del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears

30

20

10/03/2014

21/03/2014

Serveis Centrals

SA0092

91

Instrumentació quirúrgica I

24

30

17/03/2014

26/03/2014

H. Son Espases

SA0016

16

Suport vital avançat en pediatria

28

24

24/03/2014

28/03/2014

H. Son Espases

SA0065

51

Cures al pacient adult hospitalitzat

20

20

01/03/2014

31/03/2014

H. Son Llàtzer

SA0072

58

Coordinació motriu mitjançant la utilització corporal

20

25

01/02/2014

31/03/2014

H. Son Llàtzer

SA0119

117

Seguretat clínica

4

30

31/03/2014

31/03/2014

EBAP

SA0020

20

Comunicació i relació d'ajuda, habilitats de comunicació i negociació en pediatria

20

25

31/03/2014

08/04/2014

H. Son Espases

SA0011

11

Curs intensiu de direcció de projectes seguint l'estàndard PMBOK

36

15

07/03/2014

11/04/2014

H. Son Espases

SA0014

14

Execució pressupostària i sistema d'informació comptable SAP R/3 (D1)

10

15

07/04/2014

11/04/2014

H. Son Espases

SA0086

85

Curs teoricopràctic de cirurgia pediàtrica

15

25

07/04/2014

11/04/2014

H. Son Espases

SA0009

9

Suport vital avançat en politraumatitzats

26

24

10/04/2014

12/04/2014

H. Son Espases

SA0061

47

Anglès sanitari

20

30

03/02/2014

12/04/2014

H. Son Llàtzer

SA0018

18

VIII Curs d'antibioteràpia 2014. Infeccions respiratòries

14

120

24/04/2014

25/04/2014

H. Son Espases

SA0077

63

Prevenció i tractament de les úlceres per pressió

8

20

01/04/2014

30/04/2014

H. Son Llàtzer

SA0044

66

Curs d'atenció al públic en les admissions d'atenció primària

15

25

01/03/2014

30/04/2014

CS Emili Darder

SA0053

77

Curs de suport vital avançat en atenció primària

15

15

01/04/2014

30/04/2014

CO de Metges

SA0132

146

Habilitats de comunicació amb els pacients. Entrevista clínica

16

25

01/04/2014

30/04/2014

Per determinar

SA0120

119

Ètica en organitzacions sanitàries

16

25

28/04/2014

30/04/2014

EBAP

SA0013

13

Suport vital bàsic i DESA

8

24

13/05/2014

14/05/2014

H. Son Espases

SA0126

123

Seguretat dels pacients en atenció primària

8

25

19/05/2014

20/05/2014

Per determinar

SA0101

100

Actualització en tècniques d'infermeria: venopunció, sondatges i drenatges

20

30

19/05/2014

23/05/2014

H. Son Espases

SA0017

17

Mobilització de pacients en l'àmbit sanitari

15

20

21/05/2014

23/05/2014

H. Son Espases

SA0010

10

Suport vital avançat

22

24

22/05/2014

24/05/2014

H. Son Espases

SA0054

75

Curs taller de cirurgia menor

14

20

01/05/2014

30/05/2014

CS Emili Darder

SA0076

62

Avaluació i control del pacient amb dolor

20

20

01/05/2014

31/05/2014

H. Son Llàtzer

SA0134

137

Implicacions legals de l'EIR (VD)

4

150

01/05/2014

31/05/2014

H. Son Espases

SA0015

15

Suport vital avançat

22

24

12/06/2014

14/06/2014

H. Son Espases

SA0123

129

Introducció a la qualitat i seguretat clínica

12

30

16/06/2014

18/06/2014

EBAP

SA0066

52

Taller de sutures

12

20

01/06/2014

30/06/2014

H. Son Llàtzer

SA0067

53

Taller d'embenatges i immobilitzacions

10

20

01/06/2014

30/06/2014

H. Son Llàtzer

SA0069

55

Gestió sanitària: habilitats i competències

25

20

01/02/2014

30/06/2014

H. Son Llàtzer

SA0073

59

Suport vital avançat

20

25

03/02/2014

30/06/2014

H. Son Llàtzer

SA0108

107

Suport vital bàsic

8

24

01/01/2014

30/06/2014

H. de Manacor

SA0111

109

Ofimàtica (Open Office i eines pròpies de l'hospital)

20

16

01/01/2014

30/06/2014

H. de Manacor

SA0021

79

Detecció del maltractament en les persones majors ingressades

10

25

01/02/2014

30/06/2014

H. Son Espases

SA0094

93

Cures al malalt crític: intervencions infermeres

25

30

01/06/2014

30/06/2014

H. Son Espases

SA0064

50

Reanimació cardiopulmonar neonatal avançada

10

24

01/02/2014

30/06/2014

H. Son Llàtzer

SA0126

124

Seguretat dels pacients en atenció primària

8

25

30/06/2014

01/07/2014

Per determinar

SA0068

54

Prevenció de riscs laborals

20

25

28/04/2014

05/07/2014

H. Son Llàtzer

SA0080

78

Gestió d'equips de treball: motivació (2a part)

15

25

28/04/2014

05/07/2014

Per determinar

SA0060

46

Atenció al públic i tractament del conflicte

30

25

28/04/2014

05/07/2014

H. Son Llàtzer

SA0062

48

Reanimació cardiopulmonar bàsica

5

20

28/04/2014

05/07/2014

H. Son Llàtzer

SA0112

110

Maneig de situacions difícils en l'àmbit sanitari

25

25

07/04/2014

11/07/2014

H. de Manacor

SA0132

147

Habilitats de comunicació amb els pacients. Entrevista clínica

16

25

01/09/2014

30/09/2014

Per determinar

SA0048

70

Curs de cirurgia menor en atenció primària

15

25

01/10/2014

03/10/2014

CS Emili Darder

SA0129

131

Introducció a la qualitat i seguretat clínica (VD)

12

20

06/10/2014

08/10/2014

Cons. de Salut

SA0115

115

Formació teoriopràctica aplicada a l'Hospital de Manacor: implantació del Pla d'Autoprotecció i Extinció d'Incendis

12

80

17/10/2014

17/10/2014

H. de Manacor

SA0012

12

Suport vital avançat en pediatria

28

24

20/10/2014

24/10/2014

H. Son Espases

SA0136

140

Implicacions legals de l'EIR (VD)

4

150

01/10/2014

30/10/2014

H. Son Espases

SA0063

49

Bones pràctiques clíniques

20

35

01/10/2014

30/10/2014

H. Son Llàtzer

SA0123

130

Introducció a la qualitat i seguretat clínica

12

30

03/11/2014

05/11/2014

EBAP

SA0126

125

Seguretat dels pacients en atenció primària

8

25

10/11/2014

11/11/2014

Per determinar

SA0006

6

Consentiment informat i protecció de dades en l'àmbit sanitari

20

20

10/11/2014

14/11/2014

Serveis Centrals

SA0122

128

Sistema de gestió de riscs en la seguretat dels pacients

12

25

17/11/2014

19/11/2014

EBAP

SA0121

120

Estratègia i organització sanitària

8

25

24/11/2014

26/11/2014

EBAP

SA0070

56

Dol perinatal. Atenció a la família i als professionals

20

25

01/09/2014

30/11/2014

H. Son Llàtzer

SA0071

57

La relació terapèutica en la pràctica assistencial

20

20

01/09/2014

30/11/2014

H. Son Llàtzer

SA0075

61

Tractament hospitalari i ambulatori del pacient pediàtric crònic

9

30

01/10/2014

30/11/2014

H. Son Llàtzer

SA0052

74

Curs d'introducció a la radiologia bàsica

8

25

01/11/2014

30/11/2014

CS E. Graduada

SA0132

148

Habilitats de comunicació amb els pacients. Entrevista clínica

16

25

01/11/2014

30/11/2014

Per determinar

SA0059

45

Comunicació científica: comunicació oral i pòster

10

20

15/09/2014

30/11/2014

H. Son Llàtzer

SA0074

60

Curs de protecció de dades en el sector sanitari

18

25

10/09/2014

05/12/2014

H. Son Llàtzer

SA0045

67

Taller bàsic de metodologia en educació per a la salut i participació comunitària

30

25

28/04/2014

12/12/2014

CS Emili Darder

SA0046

68

Curs avançat en metodologia en educació per a la salut. Continguts psicosocials

30

25

28/04/2014

12/12/2014

CS Emili Darder

SA0084

83

Aspectes ètics i legals en el paper del personal d'infermeria de salut mental

8

30

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0089

88

Cures al nin oncològic

20

25

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0090

89

Malalt amb lesió cerebral adquirida: intervencions infermeres

20

30

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0091

90

Habilitats de comunicació en l'àmbit sanitari

20

20

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0093

92

Instrumentació quirúrgica: traumatologia

8

25

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0095

94

Psicopatologia clínica: intervencions d'infermeria

12

30

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0097

96

Instrumentació quirúrgica: neurocirurgia

8

25

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0098

97

Trastorn mental greu: intervencions d'infermeria

12

30

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0099

98

Curs de sutures de perineu

4

20

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0103

102

Electrocardiografia bàsica per a infermeria

20

25

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0104

103

Eines docents en l'àmbit sanitari: habilitats interactives i presentacions

8

20

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0105

104

Hemodinàmica: del bàsic a l'excel·lència

20

20

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Espases

SA0117

114

Triatge start en catàstrofes (EL)

15

60

28/04/2014

12/12/2014

En línia

SA0001

1

Curs de gestió clínica de les cures

28

20

28/04/2014

12/12/2014

H. C. d'Inca

SA0002

2

Suport vital bàsic i DESA

23

24

28/04/2014

12/12/2014

H. C. d'Inca

SA0003

3

Importància de l'estat nutricional en pacients hospitalitzats

20

20

28/04/2014

12/12/2014

H. C. d'Inca

SA0004

4

Habilitats per al maneig de les agressions en l'àmbit sanitari

15

20

28/04/2014

12/12/2014

H. C. d'Inca

SA0005

5

Aplicacions pràctiques en el servei d'admissió i documentació clínica

10

20

28/04/2014

12/12/2014

H. C. d'Inca

SA0057

44

Reanimació cardiopulmonar neonatal avançada

10

24

28/04/2014

12/12/2014

H. Son Llàtzer

SA0109

108

Electrocardiografia bàsica

8

20

01/07/2014

30/12/2014

H. de Manacor

SA0110

113

Suport vital avançat

5

24

01/07/2014

30/12/2014

H. de Manacor

SA0106

105

Anglès tècnic per a personal sanitari

30

25

01/07/2014

31/12/2014

H. de Manacor

SA0107

106

Cures d'infermeria al pacient crític

30

30

01/07/2014

31/12/2014

H. de Manacor

SA0137

149

Curs de bioètica

8

25

01/11/2014

31/12/2014

H. Son Espases

MENORCA

 

 

 

 

 

 

Codi

 

Nom de l'activitat

Hores

Places

Inici

Acabament

Lloc

SA0131

135

Nivell bàsic de protecció radiològica per a residents (VD)

6

15

04/02/2014

04/02/2014

H. M. Orfila

SA0039

39

Curs d'anglès sanitari en cures d'infermeria

15

25

04/02/2014

06/03/2014

H. M. Orfila

SA0033

33

Fisioteràpia manual avançada en el tractament del dolor lumbar i pelvià

20

25

14/03/2014

15/03/2014

H. M. Orfila

SA0042

42

Disseny d'un projecte d'investigació

16

25

11/03/2014

19/03/2014

H. M. Orfila

SA0126

126

Seguretat dels pacients en atenció primària

8

25

24/03/2014

25/03/2014

H. M. Orfila

SA0043

43

Actualització en patologia cardiorespiratòria en urgències de SUAP

8

20

25/03/2014

26/03/2014

H. M. Orfila

SA0041

41

 Curs d'electrocardiografia bàsica

20

25

01/04/2014

09/04/2014

H. M. Orfila

SA0125

122

Seguretat del pacient hospitalari

12

25

12/05/2014

14/05/2014

H. M. Orfila

SA0134

138

Implicacions legals de l'EIR (VD)

4

20

01/05/2014

31/05/2014

H. M. Orfila

SA0034

34

Urgències pediàtriques

20

50

01/05/2014

31/05/2014

H. M. Orfila

SA0038

38

Habilitats per a la millora de la continuïtat assistencial

15

30

01/05/2014

10/06/2014

H. M. Orfila

SA0037

37

Cures al pacient traqueotomitzat

16

25

01/05/2014

15/06/2014

H. M. Orfila

SA0129

132

Introducció a la qualitat i seguretat clínica (VD)

12

20

06/10/2014

08/10/2014

H. M. Orfila

SA0136

141

Implicacions legals de l'EIR (VD)

4

150

01/10/2014

30/10/2014

H. M. Orfila

SA0040

40

Curs d'anglès sanitari per a entrevista clínica

15

25

15/09/2014

30/11/2014

H. M. Orfila

SA0035

35

Habilitats de comunicació en el servei d'urgències

24

20

01/10/2014

12/12/2014

H. M. Orfila

SA0036

36

Tractament integral al pacient amb cremades

16

50

01/10/2014

12/12/2014

H. M. Orfila

EIVISSA

 

 

 

 

 

 

 

Codi

 

Nom de l'activitat

Hores

Places

Inici

Acabament

Lloc

SA0131

136

Nivell bàsic de protecció radiològica per a residents (VD)

6

20

04/02/2014

04/02/2014

H. Can Misses

SA0027

26

EPS: habilitats per a la vida

12

25

20/02/2014

21/02/2014

H. Can Misses

SA0028

27

Postures maternes en dilatació. Prevenir el dany perinatal

15

20

25/02/2014

26/02/2014

H. Can Misses

SA0024

23

Suport vital bàsic i DESA

12

24

22/03/2014

23/03/2014

H. Can Misses

SA0023

22

Treball en equip en institucions sanitàries

20

20

24/03/2014

26/03/2014

H. Can Misses

SA0026

25

Estadística bàsica en investigació: introducció a l'estadística aplicada

21

30

09/04/2014

11/04/2014

H. Can Misses

SA0029

28

Seguretat del pacient. Prevenció de riscs (SP)

40

50

15/04/2014

30/04/2014

H. Can Misses

SA0025

24

EPS: curs avançat en metodologia per a l'educació per a la salut i la participació comunitària

20

30

14/05/2014

16/05/2014

H. Can Misses

SA0134

139

Implicacions legals de l'EIR (VD)

4

25

01/05/2014

31/05/2014

H. Can Misses

SA0129

133

Introducció a la qualitat i seguretat clínica (VD)

12

20

06/10/2014

08/10/2014

H. Can Misses

SA0032

31

Curs bàsic d'electrocardiografia (VD)

15

25

01/10/2014

15/10/2014

H. Can Misses

SA0126

127

Seguretat dels pacients en atenció primària

8

25

20/10/2014

21/10/2014

H. Can Misses

SA0136

142

Implicacions legals de l'EIR (VD)

4

150

01/10/2014

30/10/2014

H. Can Misses

SA0022

21

Suport vital avançat en adults

20

24

13/11/2014

15/11/2014

H. Can Misses

SA0133

143

Entrevista clínica

25

25

01/09/2014

31/12/2014

H. Can Misses

FORMENTERA

 

 

 

 

 

Codi

 

Nom de l'activitat

Hores

Places

Inici

Acabament

Lloc

SA0031

30

Taller d'embenatges i guixos

10

26

15/04/2014

30/04/2014

H. Formentera

SA0030

29

Suport vital avançat en adults

20

24

22/05/2014

24/05/2014

H. Formentera

SA0032

32

Curs bàsic d'electrocardiografia (VD)

15

25

01/10/2014

15/10/2014

H. Formentera

 

 

 

 

 

 

 

 

EL: en línia

 

 

 

 

 

 

SP: semipresencial

 

 

 

 

 

VD: videoconferència