Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Núm. 22977
Convocatòria per a la selecció d’un/a tècnic/a en relacions laborals de l'Administració Especial, amb caràcter de funcionari/a de carrera de l'Ajuntament de Santanyí, mitjançant concurs oposició
Versió PDF
Convocatòria per a la selecció d’un/a tècnic/a en relacions laborals de l'Administració Especial, amb caràcter de funcionari/a de carrera de l'Ajuntament de Santanyí, mitjançant concurs oposició.
Per acord de la Junta de Govern Local de data 13 de novembre de 2013, s’han aprovat les bases que regiran la convocatòria per a la selecció d’un/a tècnic/a en relacions laborals de l'Administració Especial, amb caràcter de funcionari/a de carrera de l'Ajuntament de Santanyí, mitjançant concurs oposició.
Es publiquen a continuació les esmentades bases:
BASES QUE REGIRAN LA CONVOCATÒRIA PER A LA SELECCIÓ D’UN/A TÈCNIC/A EN RELACIONS LABORALS D’ADMINISTRACIÓ ESPECIAL, MITJANÇANT CONCURS OPOSICIÓ, AMB CARÀCTER DE FUNCIONARI/A DE CARRERA DE L’AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte de la present convocatòria la selecció, com a funcionari/a de carrera, d’un/a tècnic/a en relacions laborals d'Administració Especial, mitjançant el sistema de concurs-oposició, que pertany a l'Escala d'Administració Especial, Subescala Tècnica mitjana, dotada amb el sou corresponent al grup A2 i altres retribucions i emoluments que l’hi correspongui d’acord amb la normativa vigent d’aplicació, plaça que ha estat inclosa en l'Oferta Pública d'Ocupació per a l’any 2011 d’aquesta corporació.
SEGONA. CONDICIONS DELS ASPIRANTS
Per prendre part en les proves selectives serà necessari reunir les condicions següents:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o tenir la nacionalitat d’algun dels demés Estats membres de la Unió Europea o nacional d’algun Estat en el qual, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors.
També podran ser admesos el cònjuge, els descendents i els descendents del cònjuge, tant dels ciutadans espanyols com dels nacionals dels estats membres de la Unió Europea, sigui quina sigui la seva nacionalitat, sempre i que els cònjuges no estiguin separats de dret i els descendents siguin menors de 21 anys o majors d’aquesta edat però visquin a càrrec dels seus progenitors i al cònjuge sempre que no estiguin separats de dret.
La persona aspirant que no tengui la nacionalitat espanyola ha d’acreditar documentalment la seva nacionalitat amb un document vigent i el seu permís de residència i de treball si és el cas.
b) Tenir 16 anys fets i no haver arribat a l’edat de jubilació forçosa.
c) Estar en possessió del títol de graduat/ada social, graduat/ada social diplomat/ada o diplomat/ada en relacions laborals o grau en relacions laborals i recursos humans o en condicions d’obtenir-ho en la data que finalitzi el termini de presentació d’instàncies. En cas de titulacions obtingudes a l’estranger s’haurà de tenir la credencial que acrediti la seva homologació.
d) No patir cap malaltia, i posseir la capacitat física i psíquica necessària per poder realitzar el correcte acompliment de les funcions de la plaça a la qual s'oposita.
e) No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat/ada per a l’exercici de la funció pública.
f) Abans de prendre possessió de la plaça, la persona interessada haurà de fer constar que no està sotmesa a cap dels motius d’incompatibilitat establerts en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, que regula el personal al servei de les administracions públiques o comprometre’s, si escau, a exercir l'oportuna opció en el període de temps que preveu l’article 10 de la disposició legal anterior, i no percebre pensió de jubilació, de retir o d’orfenesa.
g) Acreditar el requisit de coneixement de llengua catalana, nivell B2 (nivell avançat), de conformitat amb l’acord del Plenari municipal de l'Ajuntament de Santanyí, adoptat en sessió ordinària de dia 14 d’agost de 2013.
Aquests coneixements han de ser acreditats mitjançant l’aportació del títol o certificat oficial corresponent, expedit per la Direcció General de Cultura i Joventut del Govern de les Illes Balears o equivalències previstes per aqueixa Direcció General segons la normativa vigent.
La no acreditació d’aquest requisit obligarà les persones aspirants a la superació d’una prova específica que acrediti el nivell B2 de coneixements de llengua catalana.
h) Abonar els drets d’examen: 14,00 euros, dintre del termini de presentació d’instàncies, sense que es puguin abonar en cap altre moment.
Els requisits establerts en els apartats anteriors hauran d’acomplir-se el darrer dia de termini de presentació d’instàncies i gaudir-ne durant el període selectiu.
TERCERA. PROVA PER ACREDITAR EL REQUISIT DE CONEIXEMENTS DE LA LLENGUA CATALANA
En cas de no poder acreditar documentalment els coneixements de català d’aquesta convocatòria, es realitzarà amb caràcter previ a l'inici del concurs oposició una prova específica de llengua catalana. La prova de català serà de caràcter obligatori i eliminatori per a les persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de la llengua catalana exigits a la base segona.
La qualificació serà d’apte/a o no apte/a. La durada de l’exercici serà determinat pel tècnic/a d’assessoria lingüística designat pel president de la Corporació per a la realització de la prova.
La qualificació de no apte/a implicarà l’eliminació de la persona interessada del procés selectiu.
QUARTA. SOL·LICITUDS
4.1. Les instàncies per participar en el procés selectiu s’hauran de fer segons el model que figura a l’annex II d’aquestes bases, adreçades al Sr. Batle de l'Ajuntament de Santanyí i es presentaran en el registre general d’aquest Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes a la Llei 30/92, de 26 de novembre.
4.2. El termini per a la presentació d’instàncies es comptarà a partir de l’endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat i serà de vint (20) dies naturals.
4.3 Per ésser admeses, i si es cau, prendre part en les proves selectives corresponents, bastarà que les persones aspirants manifestin a les seves instàncies que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base segona d’aquesta convocatòria, i adjuntaran a la instància:
- Còpia del DNI i de la titulació exigida, degudament acarades.
- A l’efecte d’estar exempt de la prova específica de coneixements de la llengua catalana, les persones interessades presentaran fotocòpia acarada del certificat acreditatiu de posseir, com a mínim, el nivell de coneixement exigit en aquesta convocatòria.
- Justificant d’haver pagat els drets d’examen
4.4. Les persones aspirants que pretenguin puntuar en la fase de concurs, adjuntaran a les seves instàncies els documents acreditatius dels mèrits i serveis a tenir en compte a la fase de concurs, a més d’enumerar-los a la sol·licitud. Els documents hauran de ser originals o còpies compulsades. Els mèrits o serveis a tenir en compte, estaran referits a la data en la qual expiri el termini de presentació d’instàncies. No s’admetrà cap documentació referida a mèrits un cop finalitzat el termini de presentació d’instàncies. En cap cas es requerirà documentació o esmena d’errades referides a mèrits.
CINQUENA. ADMISSIÓ DE PERSONES ASPIRANTS
Finalitzat el termini de presentació d’instàncies, el batle en el termini màxim d’un mes, aprovarà per Resolució la relació provisional d' admesos i exclosos, la qual es farà pública mitjançant exposició en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament de Santanyí i a la pàgina web de la corporació. La llista de persones excloses es publicarà, a més, en el BOIB, fent constar la causa de la no admissió, i es concedirà un termini de deu (10) dies hàbils per a la presentació d’esmenes o reclamacions. Una vegada examinades les que s’haguessin presentat, es publicarà la relació definitiva de persones admeses en l'esmentat tauler d’anuncis i a la pàgina web de la corporació. De no presentar-se cap reclamació es considerarà definitiva la inicialment publicada.
Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de la Batlia en el termini màxim d’un mes, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista definitiva de persones admeses, és a dir, al tauler d’anuncis de l'Ajuntament de Santanyí i a la pàgina web de la corporació. Transcorregut aquest termini, sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s’entendran desestimades.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador, i fixarà el dia i l’hora de la constitució del tribunal qualificador per a l'inici del concurs-oposició.
A la mateixa resolució es fixarà el lloc, la data i l’hora de realització de la prova de català per a les persones aspirants que no hagin acreditat els coneixements de la llengua catalana exigits, i del primer exercici de la fase d’oposició, quedant convocades les persones aspirants per a la realització dels esmentats exercicis amb l’exposició d’aquesta resolució.
Els membres del tribunal han de ser funcionaris de carrera, d’igual o superior categoria, i amb titulació acadèmica d’igual o de superior nivell a l'exigida a les persones aspirants per a l' ingrés.
Estarà format per:
-Un president:
Titular: Pedro Herrero Moya, Secretari de l'Ajuntament de Santanyí
Suplent: Guillermo Mascaró Llinás, funcionari de carrera de l'Ajuntament de Santanyí
-Quatre vocals:
Titular: Francisca Salom Rosselló, funcionària de carrera l'Ajuntament de Santanyí
Suplent: Miquel Nadal Ribas, funcionari de carrera l'Ajuntament de Santanyí
Els altres tres vocals, tant titulars com suplents, seran persones funcionàries de carrera de la Inspecció de Treball i Seguretat Social i/o de la Universitat de les Illes Balears i/o de qualsevol administració pública.
-Secretari/a: serà designat/ada per votació dels membres del Tribunal d'entre els vocals.
La designació del tribunal inclourà la dels corresponents suplents, el nomenament de la resta de membres es farà públic al mateix temps que la llista provisional de les persones aspirants admeses i excloses.
Podran nomenar-se assessors/res del tribunal, que actuaran amb veu però sense vot. El tribunal tindrà la consideració d’òrgan dependent de l’autoritat del batle.
El tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s’adoptaran per majoria simple, en cas d’empat, decidirà el president. Sempre serà necessària la presència del president.
En absència del secretari/a, assumirà les seves funcions, el membre que designi el propi tribunal.
Els membres del tribunal resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. El tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.
L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal s’han d’ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
Per a la realització i avaluació de les proves de llegua catalana queda designada la tècnica lingüista de català de l'Ajuntament de Santanyí, Agnès Vanrell Sureda.
Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat amb la categoria de segona.
SETENA. PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
El procediment de selecció constarà de dues fases: concurs i oposició.
La fase de concurs no serà eliminatòria ni podrà tenir-se en compte per superar les proves de la fase oposició. La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 30 punts. La valoració dels mèrits de la fase de concurs s’incorporarà a la puntuació final obtinguda per aquelles persones aspirants que hagin superat les proves selectives eliminatòries, a efectes de determinar la qualificació final de les persones aspirants i l’ordre de puntuació d’aquestes. Els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants en la fase de concurs i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:
1.1. EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL:
La puntuació global màxima d’aquest apartat és de 10 punts. No es tendran en compte els punts que excedeixin d’aquesta puntuació.
Són objecte de valoració els següents mèrits:
1) Experiència professional a l'Administració Pública com a graduat/ada social o diplomat/da en relacions laborals (funcionari/a de carrera, funcionari/a interí/ina o contractat/ada laboral): 0,15 punts per mes, fins un màxim de 10 punts.
Els treballs realitzats a l'Administració s’han d’acreditar mitjançant certificat lliurat per l’organisme competent, en el qual han de constar els temps treballat, la categoria professional i la vinculació amb l'Administració. No es computarà el temps de serveis prestats a l'Administració en virtut de contractes de consultoria i/o assistència tècnica.
2) Experiència professional a l’empresa privada com a graduat/ada social o diplomat/ada en relacions laborals: 0,10 punts per mes treballat, fins un màxim de 10 punts.
Els treballs realitzats a la empresa privada s’han de acreditar mitjançant certificat emès per l'entitat ocupadora o mitjançant contracte de treball.
1.2 FORMACIÓ PROFESSIONAL:
La puntuació global màxima d’aquest apartat és de 20 punts. No es tendran en compte els punts que excedeixin d’aquesta puntuació.
Són objecte de valoració els següents mèrits:
a) Diploma acreditatiu d’haver cursat el nivell superior en matèria de prevenció de riscs laborals, especialitat en seguretat en el treball o ergonomia i psicosociologia aplicada: 1,65 punts. Només es puntuarà per la tinença d’una especialitat. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 1,65 punts.
b) Cursos relacionats amb la plaça i el lloc de treball objecte d’oposició, organitzats per l'Institut Nacional d'Administració Pública (INAP), per l'Escola Balear d'Administració Pública (EBAP), per la Federació d'Entitats Locals de les Illes Balears (FELIB), per la Federació Espanyola de Municipis i Províncies (FEMP), per Universitats i per l'Administració de l'Estat, Autonòmica o Local. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 10 punts.
La valoració es farà d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:
- Per cada certificat d’aprofitament: 0,05 punts per hora.
- Per cada certificat d’assistència: 0,025 punts per hora.
c) Coneixements de català: es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Cultura i Joventut, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, com també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima d'1,35 punts (Només es computarà el nivell més alt acreditat)
d) Per cada certificat d’impartició de cursos en administracions públiques o empreses privades d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeix: 0,075 punts per hora. La puntuació màxima d’aquest apartat és de 7 punts.
2. FASE D’OPOSICIÓ
La puntuació màxima de la fase d’oposició serà de 70 punts i constarà dels exercicis següents:
Primer exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:
Consistirà a contestar un qüestionari tipus test amb respostes alternatives, sobre tot el temari de l’annex I d’aquestes bases. El termini màxim per realitzar la prova serà d’una hora.
Es puntuarà de 0 a 20 punts, essent necessari per superar la prova obtenir una puntuació mínima de 10 punts.
Segon exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori:
Consistirà en el desenvolupament oral, en un període màxim de 30 minuts, de dos temes elegits pel tribunal d'oposició d'entre els relacionats en la part específica, temes 15 a 72, ambdós inclosos, de l’annex I d’aquestes bases.
En aquest exercici es valoraran els coneixements, la claredat i ordre d’idees i la facilitat d’exposició. El tribunal qualificador podrà fer preguntes a la persona aspirant sobre els temes a desenvolupar.
Aquesta prova serà puntuada amb un màxim de 30 punts, essent eliminades les persones aspirants que no assoleixin un mínim de 15 punts.
Tercer exercici.- De caràcter obligatori i eliminatori
Consistirà en la realització d’un exercici de caràcter pràctic, proposat pel tribunal i relacionat directament amb les funcions pròpies de la plaça a seleccionar. Durant la realització d’aquest exercici, les persones aspirants podran fer ús dels texts legals i col·leccions de jurisprudència dels quals vinguin proveïts.
En aquest exercici es valorarà fonamentalment la capacitat de raonament, la sistemàtica en el plantejament i l'adequada interpretació de la norma aplicable.
Aquest exercici tendrà una duració de màxima de 60 minuts i es puntuarà amb un màxim de 20 punts, essent eliminades les persones aspirants que no aconsegueixin un puntuació mínima de 10 punts.
La qualificació final de la fase d’oposició serà la suma aritmètica de les puntuacions obtingudes en cada un dels exercicis.
Després de cada una de les proves els aspirants gaudiran d'un termini màxim de dos (2) dies per sol·licitar la seva revisió.
Conclosos els exercicis de la fase d’oposició el tribunal farà públiques en el tauler d’anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de la corporació, la relació de persones aspirants que hagin superat el mínim establert amb indicació de la puntuació obtinguda.
Una vegada acabada la fase d’oposició, el tribunal passarà a valorar els mèrits adduïts per aquelles persones aspirants que hagin superat la fase de l’oposició, d’acord amb la baremació prevista en la fase de concurs.
La qualificació final vendrà determinada per la suma de las puntuacions obtingudes en l’exercici de la fase d’oposició i dels mèrits valorats en la fase de concurs. En cas d’empat, aquest és resoldrà aplicant la graduació següent: 1) millor puntuació en la fase d’oposició; 2) millor puntuació en la fase de concurs; 3) de persistir l’empat es procedirà al sorteig.
VUITENA. DISPOSICIONS DE CARÀCTER GENERAL
1. Només hi haurà una convocatòria per a cada prova, i s’exclourà del procés selectiu la persona aspirant que no hi comparegui.
2. El tribunal, en aquell casos que consideri pertinents, adaptarà els mitjans de realització dels exercicis de les persones aspirants discapacitades, de manera que gaudeixin d’igualtat d’oportunitats respecte a la resta de les persones aspirants, sempre que ho hagin indicat així en la instància per prendre part en els corresponents processos selectius.
3. Una vegada iniciat el procés selectiu, les puntuacions obtingudes per les persones aspirants que hagin superat cadascuna de les proves, juntament amb la data, l’hora i el lloc en què es farà la prova següent, s’exposaran al tauler d’anuncis de l'Ajuntament de Santanyi i a la pàgina web de la corporació.
4. El compliment de les condicions i els requisits exigits per poder participar en els diferents processos selectius, així com els específics dels diversos torns i convocatòries, s’han de complir en la data del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-se a la presa de possessió com a funcionari/a de carrera. Aquests requisits i condicions s’hauran d’acreditar de la manera i en el termini que preveu la base següent.
NOVENA. RELACIÓ DE PERSONES APROVADES, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT
Un cop finalitzada la qualificació de les persones aspirants, el tribunal farà pública en el tauler d’anuncis i pàgina web de la corporació la relació de persones aprovades per ordre de puntuació final, fent-hi constar, les qualificacions de cada un dels exercicis i la suma total. Dita relació, que no podrà contenir major nombre de persones aspirants que el de places convocades, serà elevada a la batlia per al seu posterior nomenament.
La persona aspirant seleccionada haurà de presentar a la Secretaria de la Corporació, en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l’endemà de l’exposició de la llista de persones aprovades, els documents acreditatius de que, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, reunia els requisits exigits a la base segona.
La persona aspirant que dintre el termini fitxat, excepte en cas de força major, no presentin la documentació o si en examinar-la es comprova que no compleix algun dels requisits assenyalats a les bases, no podrà ésser nomenada i quedaran anul·lades les seves actuacions sense perjudici de la responsabilitat en què pugui incórrer per falsedat a la seva instància.
La persona aspirant proposada que tingui la condició de funcionari/a públic o personal laboral fix/a, estarà exempta de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja demostrats per obtenir al seu dia el nomenament, havent de presentar una certificació de l’administració pública de la qual depengui per acreditar la seva condició i aquelles circumstàncies que obrin a la seva fulla de servei.
Transcorregut el termini de presentació de documents, la batlia efectuarà el nomenament de la persona aspirant proposada, la qual haurà de prendre possessió del càrrec en un termini màxim de trenta dies naturals, comptats des del següent al de la notificació del seu nomenament.
DESENA. BORSA DE TREBALL
Les persones aspirants que hagin superat almenys els dos primers exercicis i no figurin finalment en la relació de persones aprovades que obtinguin la plaça convocada, passaran a formar part d’una borsa de treball que serà gestionada de conformitat amb l'establert al Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
ONZENA. INCIDÈNCIES, PUBLICITAT, RÈGIM NORMATIU I RECURSOS
El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin en la interpretació d’aquestes bases i prendre els acords necessaris pel bon ordre d’aquesta convocatòria.
Tots els actes d’aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública seran publicats al tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Santanyí i a la pàgina web de la corporació.
En el no previst en aquestes bases serà d’aplicació la normativa reguladora de funció pública definida en l’article 190 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.
La convocatòria de les proves selectives, l’aprovació d’aquestes bases i tots els actes administratius que se’n derivin podran ser impugnats per les persones interessades en los casos i forma establerts per la Llei 30/1992, de 26 de novembre de Règim Jurídic de les Administracions públiques i procediment administratiu comú.
ANNEX I
TEMARI PART GENERAL
Tema 1. La Constitució Espanyola de 1978: estructura i contingut. Drets i deures fonamentals. El Tribunal Constitucional. Reforma de la Constitució.
Tema 2. El Cap de l'Estat: la Corona. Funciones constitucionals del Rei. Successió i regència.
Tema 3. Les Corts Generals. Composició. Procediment d’actuació i elaboració de lleis. El Defensor del Poble.
Tema 4. El Poder Judicial a la Constitució. El Consell General del Poder Judicial: composició i funcions.
Tema 5. L'Administració General de l'Estat. El Consell de Ministres. El President del Govern. Els Ministres.
Tema 6. Organització Territorial de l'Estat. Les Comunitat Autònomes: Constitució i competències. Els Estatuts d'Autonomia.
Tema 7. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears. Procés d’elaboració. Antecedents. Estructura i contingut bàsic. Principis fonamentals. La reforma de l'Estatut d'Autonomia.
Tema 8. Organització Territorial de l'Estat. La Administració Local. La província i el municipi.
Tema 9. La Unió Europea: Composició i funcions del Consell, la Comissió i el Parlament Europeu. El Dret Comunitari. Las seves fonts. El Dret Derivat: els Reglaments i les Directives.
Tema 10. La Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú: àmbit d’aplicació i principis generals.
Tema 11. Els actes administratius. Concepte. Requisits. Eficàcia, nul·litat i anul·labilitat. Revisió dels actes en via administrativa. Revisió d’ofici. Potestat sancionadora de l'Administració. Principis de la potestat sancionadora. Principis del procediment sancionador.
Tema 12. El procediment administratiu com a garantia. Iniciació. Ordenació. Els recursos administratius: recurs de reposició, recurs d’alçada i recurs extraordinari de revisió.
Tema 13. La administració electrònica. Marc normatiu general. Principis jurídics de l’administració electrònica. Dret dels administrades davant l’administració electrònica. La signatura electrònica.
Tema 14. La igualtat de gènere a l'Administració pública. Mesures per promoure i afavorir la igualtat de gènere en l’accés a l’ocupació i en la promoció professional. Menció a la llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de Mesures de Protecció Integral contra la violència de gènere.
PART ESPECÍFICA
Tema 15. Règim jurídic del personal al servei de les Administracions públiques. Drets i deures dels funcionaris. Situacions. Incompatibilitats. Responsabilitat dels funcionaris.
Dret Substantiu del Treball
Tema 16. El dret del Treball. La constitucionalització del Dret del Treball. La llei i el reglament. El costum laboral. La jurisprudència i les resolucions administratives.
Tema 17. L’aplicació de les normes. La jerarquia de les fonts: Els principis de norma mínima. El principi de norma més favorable. La interpretació.
Tema 18. Els convenis col·lectius. Concepte i eficàcia. Naturalesa jurídica. Unitats de negociació. Vigència dels convenis col·lectius.
Tema 19. Els convenis col·lectius: aplicació i interpretació. Acords d’adhesió i actes d’extensió. La Comissió Consultiva Nacional de convenis col·lectius. Breu referència a la clàusula d’inaplicació salarial.
Tema 20. Els conflictes de treball. Classes. Sistema espanyol de solució de los conflictes col·lectius. La vaga.
Tema 21. El contracte de treball. Concepte i naturalesa. Els subjectes del contracte de treball: el treballador i l’empresari.
Tema 22. Naixement del contracte de treball. El període de prova. La forma del contracte de treball, efectes. La prova del contracte de treball.
Tema 23. Les relacions laborals de caràcter especial: Personal d’alta direcció. Els artistes en espectacles públics.
Tema 24. El contracte de treball per temps indefinit i de caràcter temporal. El contracte per obra o servei determinat. El contracte eventual per circumstàncies de producció. El contracte de interinitat.
Tema 25. Contractes a temps parcial. El contracte fixo discontinuo, de relleu i jubilació parcial: règim jurídic.
Tema 26. Contractació indefinida i temporal per a treballadors amb discapacitat: requisits i formalització. Becaris. Pràctiques no laborals en empreses.
Tema 27. El salari. Concepte. Naturalesa jurídica. Classes. Liquidació i pagament: lloc, temps, forma i documentació del salari. Estructura salarial. El salari mínim interprofessional.
Tema 28. Garanties del salari: el caràcter privilegiat del crèdit salarial. Breu referència al Fons de Garantia Salarial: naturalesa, funcions i tramitació.
Tema 29. La jornada de treball. Límits generals del temps màxim de treball. Hores extraordinàries. El descans setmanal i festes laborals. Calendari laboral.
Tema 30. Llicencies i permisos. Vacances. Excedències.
Tema 31. La cessió de treballadors. Responsabilitat empresarial en cas de subcontracta d’obres o serveis.
Tema 32. Mobilitat funcional. Promoció en el treball i classificació professional.
Tema 33. Les modificacions substancials del contracte de treball. Les suspensions del contracte de treball.
Tema 34. El poder disciplinari de l’empresari. Extinció del contracte de treball.
Tema 35. Prescripció i caducitat de les accions derivades del contracte de treball.
Tema 36. Acomiadament disciplinari. Conseqüències i indemnitzacions.
Tema 37. Extinció del contracte de treball per causes econòmiques, organitzatives o de producció. Extinció del contracte per força major.
Tema 38. La suspensió del contracte de treball i reducció de jornada per causes econòmiques, tècniques, organitzatives, de producció i per força major.
Tema 39. Extinció del contracte per causes objectives. Forma, lloc i temps. Indemnitzacions.
Tema 40. Les restants causes d’extinció del contracte de treball.
Tema 41. Règim jurídic sindical. La representativitat sindical. L’acció sindical.
Tema 42. Òrgans de representació sindical. La junta de personal i el comitè d’empresa.
Tema 43. El treball de menors. El treball de les dones: el principi de no discriminació. Condicions especials del treball de les dones.
Tema 44. L'Estatut del Treball Autònom: àmbit d’aplicació, règim professional i normes de desenvolupament.
Sistema d'Inspecció de treball i Seguretat Social
Tema 45. Infraccions en matèria de Seguritat Social: concepte. Infraccions dels empresaris, treballadors per compte propi i assimilats . Infraccions dels empresaris que col·laboren voluntàriament a la gestió.
Tema 46. Infraccions en matèria d’ocupació. Infraccions en matèria d’estrangeria la vigilància de la qual afecta a la competència de la Inspecció de Treball i Seguretat Social.
Tema 47. Normes generals sobre sancions. Reincidència. Sancions als empresaris que col·laboren voluntàriament a la gestió. Infraccions per obstrucció.
Tema 48. El valor probatori de les actes dels funcionaris de la Inspecció de Treball i Seguretat Social. Notificació de les actes de infracció i al·legacions. Tramitació i instrucció de l’expedient sancionador en l’àmbit de competències de les comunitats autònomes i de l'Administració General de l'Estat.
Tema 49. Actes de liquidació: definició, notificació de les actes de liquidació, tramitació, resolució i recursos. Actes de liquidació concurrents amb actes de infracció per els mateixos fets. Requeriments de pagament. Propostes de liquidació.
Seguretat Social
Tema 50. La seguretat social en Espanya: Text refós de la Llei general de la seguretat social. L’estructura del sistema de seguretat social. La seva organització en règims.
Tema 51. Àmbit subjectiu d’aplicació del sistema. Àmbit subjectiu d’aplicació del règim general de la seguretat social: regla general, inclusions i exclusions.
Tema 52. Inscripció d’empreses, afiliació, altes i baixes de treballadors en el règim general de la seguretat social.
Tema 53. Situacions assimilades a l’alta. Efectes d’actes indeguts de l’empresari, afiliacions indegudes, altes i baixes indegudes, variació de dades indegudes. Les altes d’ofici.
Tema 54. La cotització. Subjectes obligats i subjectes responsables.
Tema 55. Naixement i duració de l’obligació de cotitzar. Prescripció. Prelació dels crèdits i devolució d’ingressos indeguts.
Tema 56. Bases de cotització. Concepte i exclusions. Determinació de les bases de cotització.
Tema 57. Cotització a les situacions de incapacitat temporal, maternitat, paternitat, risc durant l’embaràs, risc durant la lactància natural, pluriocupació, permanència en alta sense percebo de retribució, treball a temps parcial, jornada reduïda per cura legal i vaga parcial.
Tema 58. Tipus únic de cotització. Cotització per desocupació. Fons de garantia salarial i formació professional. Reducció de quota per contingències excloses. Cotització addicional per hores extraordinàries.
Tema 59. Cotització i recaptació. Recaptació en període voluntari: terminis, lloc i forma de liquidació de les quotes.
Tema 60. Ajornament i fraccionament de pagament. Falta de cotització en termini reglamentari: reclamació de deutes i recàrrecs.
Tema 61. La recaptació en via executiva. Normes reguladores. Títols executius. Causes d’oposició als constrenyiments.
Tema 62. L’acció protectora. Contingut i classificació de les prestacions.
Tema 63. Incompatibilitats de les prestacions. El concepte d’accidents de treball i malaltia professional. Responsabilitat en ordre a les prestacions.
Tema 64. Assistència sanitària. Beneficiaris. Modalitats.
Tema 65. Prestacions farmacèutiques. Participació dels beneficiaris en el preu dels medicaments.
Tema 66. La protecció per incapacitat temporal: concepte, beneficiaris i quantia. Naixement, duració i extinció.
Tema 67. La protecció per maternitat i paternitat. La protecció per risc durant l’embaràs i risc durant la lactància natural. Cura de menors afectats per càncer o altra malaltia greu.
Tema 68. La protecció per incapacitat permanent: graus. Naixement, duració i extinció. Quantia.
Tema 69. Lesions permanents no invalidants. La classificació i revisió de la incapacitat permanent.
Tema 70. La protecció per jubilació. Fet causant. Incompatibilitat amb el treball, suspensió i extinció.
Tema 71. Jubilacions anticipades i prejubilació. La jubilació parcial
Tema 72. La col·laboració en la gestió de la seguretat social. Les mútues d’accidents de treball i malalties professionals. Col·laboració obligatòria i voluntària d’empreses.
ANNEX II
Model d’instància
Sr/a............................................................................................................................, amb DNI número ........................................................ i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a (localitat) ..........................................................................., carrer ..................................................................................................................... núm ............................. CP....................telèfon.................................. correu electrònic .........................................................
EXPÒS
- SI / NO present certificat acreditatiu
- SI / NO sol·licit la realització de la prova específica de nivell
Per tot l’exposat,
SOL·LICIT:
Ésser admès/a al corresponent procés selectiu.
Santanyí, ................... de ....................................de 2013
(Signatura de la persona interessada)
BATLIA DE L’AJUNTAMENT DE SANTANYÍ
Santanyí, 13 de novembre de 2013
El batle
Llorenç Galmés Verger