Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAMPOS
Núm. 22642
Concurs creació borsi mestres i educadors/es a l'Escoleta municipal els Taperons.
Versió PDF
Bases de la convocatòria del concurs per a la creació d’una borsa de treball de mestres i educadors/es tutors/es, amb carácter laboral temporal, per fer substitucions a l’Escoleta Municipal “ Els Taperons”
El regidor d’hisenda, funció pública i policia local, ha dictat resolució en data 20 de novembre de 2013, aprovant les bases que a continuació es transcriuen:
“Bases de la convocatòria del concurs per a la creació d’una borsa de treball de mestres i educadors/es tutors/es, amb carácter laboral temporal, per fer substitucions a l’Escoleta municipal “ Els Taperons”.
Base primera. Objecte de la convocatòria
És objecte d’aquesta convocatòria a la creació d’una borsa de treball de mestres i educadors/es tutors/es, amb carácter laboral temporal, per fer substitucions a l’Escoleta municipal “ Els Taperons”.
Base segona. Condicions o requisits dels/ de les aspirants
Per ser admesos/es al procés selectiu, les persones interesades han de complir, en la data d’expiració del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola, o ser estranger amb residència legal a Espanya.
b)Tenir complerts setze anys i no excedir, si és el cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, d’acord am la legislació vigent.
c) No patir cap malaltia i posseir la capacitat física i psíquica necessària per realitzar les funciones corresponents.
d)No haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se incurs en cap dels supòsits d’incompatibilitat previstos en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.
e) Estar en possessió de la següent titulació, o en condicions d’obtenir-la en la data què acabi el termini de presentació d’instàncies:
-Mestre/a: títol de mestre/a en l’especialitat d’educació infantil.
-Educador/a tutor/a: títol de tècnic superior en educació infantil (Formació Professional del cicle formatiu de grau superior).
En el cas de titulacions obtingudes a l’estranger, s’haurà d’estar en possessió de la corresponent convalidació o de la credencial que ho acrediti, si és el cas, l’homologació.
La titulació s’acreditarà mitjançant l’expedició dels títols corresponents per l’autoritat acadèmica competent. Aquesta mateixa autoritat podrà declarar també l’equivalència de títols.
Amb caràcter previ a la formalització del contracte, la persona interessada ha de manifestar que no desenvolupa cap feina o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d’incompatibilitats del personal al Servei de les Administracions Públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat.
Els aspirants hauran de reunir els requisits establerts en aquestes bases a la finalització del termini de presentació de sol·licituds i mantenir-los durant tot el procés selectiu. En aquest sentit, es podran efectuar les comprovacions oportunes fins a la contractació.
Base tercera. Presentació de sol·licituds
1. Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu, es presentaran en el Registre d’entrada de l’Ajuntament de Campos, dins el termini de deu dies hàbils a partir de l’endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB, i s’adreçaran al batle. Si el darrer dia de presentació recaigués en dia inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.
També podran presentar-se en les formes previstes a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en la redacció donada per la Llei 4/1999, de 13 de gener.
També es podran presentar les instàncies a les oficines de correus. Es lliuraran en aquestes dependències, abans de la finalització del termini de presentació d’instàncies, en sobre obert, per ser datades i segellades pel funcionari de correus. Només així s’entendrà que van tenir la seva entrada el dia de la seva presentació a correus i per tant podran ser admeses a la convocatòria sempre que s’acompleixi l’esmentat anteriorment. El comprovant s’enviarà mitjançant fax al núm. 971 65 26 93 a l’Ajuntament de Campos, el mateix dia. Sense complir aquests requisits, la documentació no serà admesa si és rebuda per l’òrgan convocant amb posterioritat a la data i a l’hora de finalització del termini assenyalat.
En tot cas, si es rebuda la documentació amb posterioritat al termini de cinc dies naturals comptats des de la finalització del termini de presentació de propostes, aquesta no serà admesa en cap cas.
La no presentació de les sol·licituds en temps i forma determinarà la intermissió de l’aspirant al procés selectiu.
2. A més de les dades de caràcter general i professional que han de constar a la sol·licitud, les persones interessades hi hauran d’adjuntar la documentació següent:
a) Fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat en vigor o, en cas de no posseir nacionalitat espanyola, fotocòpia compulsada del document oficial acreditatiu de la personalitat i, si és el cas, permís de residència.
b) Fotocòpia compulsada del títol exigit a la lletra e) de la base segona o certificat acadèmic que acrediti que té cursats i aprovats els estudis necessaris per a l’obtenció del títol corresponent, juntament amb el document que acrediti que ha abonat els drets per a la seva expedició, si n’és el cas.
c) Fotocòpia compulsada dels documents justificatius dels mèrits al·legats. El Tribunal no valorarà els mèrits que no s’acreditin juntament amb la instància de sol·licitud per participar en el procés selectiu.
d) Justificant d’haver efectuat l’ingrés de 20 euros en concepte de drets d’examen, a la compte 2100 0089 59 0200000142 de La Caixa, fent constar el concepte de l’ingrés.
Tota la documentació que es presenti en llengua estrangera ha d’anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o castellana.
3. Les persones aspirants hauran de conservar una còpia segellada i registrada de la seva sol·licitud, per si els fos requerida en qualsevol moment del procés selectiu.
4. La presentació de la instància implica, als efectes de la Llei orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, el consentiment dels afectats per a la seva utilització amb la finalitat que la pugui gestionar l’àrea administrativa, i n’és obligatòria la seva formalització. Els/les afectats/des disposaran, en tot cas dels drets d’accés, rectificació, cancel·lació i oposició en els termes previstos en la legislació vigent. Serà responsable del fitxer l’Ajuntament de Campos.
Base quarta. Admissió d’aspirants
1.Acabat el termini de presentació de sol·licituds, el batle emetrà resolució en el termini màxim de 15 dies hàbils, que es publicarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament de Campos i a la web www.ajcampos.org en què s’hi farà constar el DNI, la relació de les persones aspirants admeses i excloses, i, si s’escau, la causa de la no admissió.
Els/les interessats/des exclosos/es disposaran d’un termini de 10 dies hàbils per procedir a la esmena de les deficiències, si fos el cas, de conformitat a l’establert a l’article 71 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, i en cas contrari s’arxivarà la seva instància sense més tràmit.
Seran esmenables els errors de fet, assenyalats as l’article 70 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, com són les dades personals del/la interessat/da, direcció a efectes de notificacions, data, signatura o òrgan a què es dirigeix. No serà esmenable, pel fet d’afectar el contingut essencial de la pròpia sol·licitud del sistema selectiu:
- La presentació de la sol·licitud fora de termini.
- No fer constar que es reuneixen tots i cada un dels requisits de capacitats exigits en les bases.
-Qualsevol altra resultant de la normativa aplicable o d’allò previst a les bases de la convocatòria.
-Els mèrits al·legats però no aportats.
Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista de persones admeses i excloses i no caldrà tornar-la a publicar.
2. Les reclamacions a la llista provisional d’admesos/es i exclosos/es es resoldrà mitjançant resolució de batlia en el termini màxim de 10 dies hàbils i es penjarà en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web www.ajcampos.org .
Contra la Resolució aprovatòria de la llista definitiva podran els/les interessats/des interposar recurs contenciós-administratiu, en els termes de la vigent Llei reguladora de la jurisdicció contencioso administrativa, un cop presentat, si és el cas, el recurs potestatiu de reposició previ previst a l’article 116 de la Llei 30/1992.
3. En tot cas, amb la finalitat d’evitar errors, i si se’n produeixen, possibilitar-ne l’esmena dins el termini i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó, a més, que els seus noms consten en la relació de persones admeses.
4. Els errors de fet poder ser esmenats en qualsevol moment d’ofici o a petició de les persones interessades.
Base cinquena. Tribunal qualificador
1.El Tribunal que es convoca estarà constituït per cinc membres:
-Presidenta: Maria Beatriu Zamorano Galmés, Arxivera Municipal.
Suplent: Gabriel Sastre Barbero, Enginyer tècnic municipal de l’Ajuntament.
-Vocals:
Margalida Roig Monserrat, funcionària d’Intervenció de l’Ajuntament.
Suplent: Francisca Porquer Manresa, funcionària d’Intervenció de l’Ajuntament.
Joan Font Roig, Tae d’urbanisme de l’Ajuntament.
Suplent: Magdalena Oliver Miralles, funcionària d’intervenció de l’Ajuntament.
Miquela Maria Ferrer Cerdà, directora de l’Escoleta Municipal “ Els Taperons”.
Suplent: Aina Maria Vadell Roig, secretària de l’Escoleta Municipal “ Els Taperons”.
Secretari: Francisco Nolla Monserrat, funcionari de secretaria de l’Ajuntament.
Suplent: Bartomeu Burguera Lladó, funcionari de secretaria de l’Ajuntament.
2. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat més un dels seus membres, titulars o suplents indistintament, ni sense presidenta ni secretari i les seves decisions s’adoptaran per majoria.
3. Els membres del Tribunal hauran d’abstenir-se d’intervenir, i ho notificaran a l’autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28 de la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o si han realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives d’accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.
Així mateix, les persones aspirants podran recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l’article 29 de la Llei 30/1992.
Base sisena. Procés de selecció
El procés de selecció constarà d’una fase,que no serà eliminatòria.
Concurs de mèrits
La puntuació màxima que es podrà assolir pels mèrits al·legats serà de 26,5 punts, d’acord amb el que s’estableix en els apartats següents:
a) Experiència laboral. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 12,5 punts, d’acord amb els criteris següents:
a.1. Per cada mes complet de serveis prestats en places de mestre/a o educador/a en escoletes d’aquest terme municipal: 0,75 punts per mes, amb un màxim de 7,5 punts.
a.2. Per cada mes complet de serveis prestats en places de mestre/a o educador/a en escoletes d’altres municipis: 0,5 punts per mes, amb un màxim de 5 punts.
Aquests mèrits s’hauran d’acreditar mitjançant un certificat de l’entitat administrativa on hagin prestat els serveis.
b) Titulacions oficials. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 3 punts:
-Per tenir una titulació superior a la que es requereix per presentar-se a aquest concurs: 3 punts.
c) Cursos. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 5 punts, d’acord amb els següents criteris:
Cursos o estudis relacionats directament amb les funcions al lloc de treball que s’opta, impartits per centres oficials:
-Cursos de fins a 50 hores lectives: 0,25 punts
-Cursos de 51 a 100 hores lectives: 0,50 punts
-Cursos de més de 100 hores lectives: 0,75 punts
d) Valoració de coneixements de la llengua catalana. La puntuació màxima d’aquest apartat serà de 6 punts:
-Nivell A2: 1 punts
-Nivell B1: 2 punts
-Nivell B2 o equivalent (B): 3 punts
-Nivell C1 o equivalent (C): 4 punts
-Nivell C2 o equivalent (D): 5 punts
-Nivell LA o equivalent €: 1 punt
Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica. Només es valorarà el certificat de nivell més alt, a excepció de si també s’acredita el nivell LA (certificat de Llenguatge Administratiu), la puntuació del qual se sumarà a l’altre nivell de català més alt acreditat.
Base setena. Publicació de les valoracions
La puntuació obtinguda en el procés selectiu determinarà l’ordre de situació de les persones aspirants de major a menor puntuació.
1. Concloses les valoracions, el tribunal qualificador farà públic al tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la web www.ajcampos.org la relació provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants al borsí de mestre/ a i educador/a tutor/a, amb indicació del document nacional d’identitat. Aquesta es publicarà per ordre de major a menor puntuació total.
2. Les persones aspirants disposaran d’un termini de deu dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de la llista per al·legar les rectificacions pertinents sobre la valoració total provisional del procediment selectiu, les quals es resoldran en el termini de cinc dies, i es publicarà la llista definitiva.
Base vuitena. Incidències
El Tribunal qualificador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i incidències que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst en les bases. Abans de la constitució del Tribunal qualificador, s’atribueix al batle de l’Ajuntament la facultat d’interpretar i de resoldres les incidències i recursos.
Dins d’aquestes facultats s’inclouen les de desqualificar les persones aspirants i en conseqüència, no puntuar a aquells que vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.
Base novena. Funcionament de la borsa de treball
Quan es produeixi una proposta de contractació, les persones proposades pel Tribunal qualificador, segons l’ordre de puntuació obtingut, presentaran quan siguin cridades, en el termini que en cada cas se’ls hi comuniqui, els documents que calguin per a la seva contractació. Si dins el termini indicat, llevat de casos de força major, les persones proposades no presenten la documentació, no podran ser contractades i quedaran anul·lades totes les actuacions, sense perjudici de les responsabilitats en què haguessin pogut incórrer. La renúncia al lloc de feina ofert, així com la no presentació de la documentació prevista en aquestes bases, suposarà passar a l’últim lloc de la borsa, llevat dels casos de força major, com es ara:
-Incapacitat temporal, incloent-se també la situació de suspensió de contracte per risc en l’embaràs. En aquest supòsit l’informe de baixa o certificat mèdic haurà de ser anterior a la data de la crida.
-Maternitat o paternitat, tant per naturalesa com per adopció o acolliment, durant aquest període, es produirà la suspensió temporal de la permanència a la borsa.
-Trobar-se en el moment de la crida en servei actiu en qualsevol Administració o Empresa Privada.
La justificació d’aquests casos s’haurà d’entregar en el termini concedit per presentar la documentació abans indicada.
En aquest cas es passarà al/ a la següent aspirant de la llista.
Serà exclòs de la borsa qui un cop efectuada la crida i acceptat el contracte, renunciï després d’haver-se cursat l’alta a la Seguretat Social.
Base desena. Impugnació
Aquestes bases i tots el actes administratius que es derivin d’elles i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
Base onzena. Publicitat
Aquestes bases i la convocatòria es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, tauler d’anuncis de l’Ajuntament i a la pàgina web www.ajcampos.org .
Campos, 20 de novembre de 2013
El regidor delegat d’hisenda, funció pública i policia local
Sebastià Sureda Mas