Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 20763
Pacte de la Mesa Sectorial de Sanitat de 16 d’octubre de 2013 relatiu a l’establiment d’un procediment extraordinari i específic de selecció de personal estatutari temporal, mitjançant el sistema de concurs, per cobrir amb caràcter temporal places de les plantilles de les gerències del Servei de Salut de les Illes Balears, en casos de manca de disponibilitat de personal inscrit en la borsa de treball o perquè no hi ha borsa de la categoria corresponent
Versió PDF
Parts
Antoni Mesquida Bauzà, director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis, en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els representants de les organitzacions sindicals UGT, CSIF, USAE i FSES.
Antecedents
1. Atesa la manca de disponibilitat de persones inscrites en algunes categories de la borsa de nomenaments temporals en uns casos i, en altres, perquè no hi ha borsa de la categoria, les diferents gerències tenen dificultats per prestar una atenció sanitària de garantia en alguns serveis assistencials. Les gerències tenen places en la plantilla (majoritàriament de facultatiu especialista d’atenció especialitzada) que necessiten ser cobertes al més aviat possible mitjançant el nomenament de personal estatutari temporal.
2. L’article 33 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, disposa que la selecció del personal estatutari temporal s’ha d’efectuar a través de procediments que permetin la màxima agilitat en la selecció, procediments que s’han de basar en els principis d’igualtat, mèrit, capacitat, competència i publicitat, i que s’han d’establir amb la negociació prèvia en les meses corresponents.
D’acord amb l’article 9 de la Llei 55/2003, per raons de necessitat, d’urgència o per al desenvolupament de programes de caràcter temporal, conjuntural o extraordinari, els serveis de salut poden nomenar personal estatutari temporal, que pot ser d’interinitat, de caràcter eventual o de substitució.
Amb caràcter general, la selecció de personal estatutari temporal s’ha de dur a terme mitjançant el sistema de borses, en la forma en què es pacti en la Mesa Sectorial de Sanitat i d’acord amb els principis de selecció que estableixen la Constitució, l’Estatut bàsic de l’empleat públic i l’Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, tot i que aquest pacte pot preveure que, en determinades circumstàncies en les quals no hi hagi personal disponible en la borsa de treball o temporalment no hi hagi una borsa de treball d’una determinada categoria i/o especialitat, es pugui realitzar una convocatòria específica, amb caràcter excepcional, per a aquestes categories i amb vigència limitada a la constitució de les borses corresponents o a la seva actualització.
3. En aquests moments, la Mesa Sectorial negocia un nou pacte que inclou, entre altres apartats, la creació d’una borsa única per als nomenaments temporals en tot el Servei de Salut. Mentre es du a terme aquest tràmit, es considera necessari possibilitar, amb caràcter extraordinari, la realització de convocatòries específiques de selecció de personal estatutari temporal, en els supòsits en què no hi hagi personal disponible en la borsa de treball o no hi hagi temporalment una borsa d’una determinada categoria i/o especialitat.
Per això, i d’acord amb l’article 80.1 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per subscriure aquest Pacte, que es regeix per les següents
Clàusules
1. S’estableixen en aquest Pacte els criteris i procediments a seguir per dur a terme la selecció de personal estatutari temporal per cobrir les places corresponents de les plantilles de les diferents gerències del Servei de Salut de les Illes Balears, en les categories en les quals no hi hagi disponibilitat de persones inscrites en la borsa o que no hi hagi borsa de la categoria. El pacte finalitzarà quan entri en vigor el nou Acord de Borsa Única.
2. La selecció de personal estatutari temporal per cobrir les places esmentades, en els casos en què no hi hagi disponibilitat de persones inscrites en la borsa que correspongui o que no hi hagi borsa de la categoria en qüestió, s’ha de dur a terme a través d’una convocatòria específica, de conformitat amb els models i criteris que s’adjunten a aquest Pacte.
3. Les bases, els models i barems que han de regir aquestes convocatòries són els que figuren a l’annex 1 i següents d’aquest Pacte.
4. Les convocatòries específiques a les quals fa referència aquest Pacte s’han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears <http://boib.caib.es>, a fi de donar publicitat a la resolució per la qual es convoquen, amb caràcter temporal i per concurs, diverses places de diferents categories, i s’ha de remetre per a la consulta de les bases íntegres a la pàgina web <http://opoibsalut.caib.es> i als taulers d’anuncis dels serveis centrals del Servei de Salut, de les gerències d’Atenció Primària, d’Atenció Especialitzada i del 061.
5. S’acorda l’aplicació subsidiària del Pacte regulador de la selecció de personal temporal vigent que es va pactar per a l’Hospital Universitari Son Dureta (actualment, Hospital Universitari Son Espases–Gerència del Sector Sanitari de Ponent) exclusivament per a les qüestions de tramitació no previstes en aquest document (com ara telefonades, disponibilitat, exclusions, cessaments, etc.), mentre no s’hagi aprovat i firmat un nou acord relatiu a la selecció de personal temporal en el Servei de Salut.
Palma, 16 d’octubre de 2013
En representació de l’Administració
En representació de les organitzacions sindicals
| UGT |
CCOO |
CSIF |
| USAE |
FSES |
|
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
1. Dades de la plaça / les places
Gerència:
Hospital:
Zona bàsica de salut:
Àrea de Salut / Sector sanitari:
Centre de despesa:
Denominació de la plaça (categoria):
CIAS:
2. Requisits
2.1 Tenir setze anys d’edat complits i no superar l’edat màxima de jubilació forçosa.
2.2 Tenir la nacionalitat espanyola o de qualsevol estat de la Unió Europea o la d’algun estat a què sigui aplicable la lliure circulació de treballadors en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya. També hi poden participar, sigui quina en sigui la nacionalitat, els cònjuges d’espanyols i dels nacionals d’altres estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, així com els seus descendents i els del cònjuge sempre que no estiguin separats de dret, siguin menors de vint-i-un anys o majors d’aquesta edat dependents.
2.3 Estar en possessió de la titulació exigida per a la categoria convocada.
2.4 Tenir la capacitat funcional necessària per exercir les funcions que es derivin del nomenament corresponent.
2.5 No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni estar inhabilitat absolutament o especialment per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que exercien en el cas del personal laboral, en el qual hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre estat, no estar inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, l’accés a l’ocupació pública en els mateixos termes.
2.6 Satisfer la taxa per la inscripció en les proves selectives per accedir a la categoria de personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica (introduït per la disposició final tercera 22 de la Llei 9/2008, de 19 de desembre). Tenen una reducció del 50 % de la taxa quan es tracti de convocatòries de personal estatutari temporal (art. 388 duodecies d’aquesta Llei). Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 per cent no han d’abonar la taxa.
3. Característiques i durada del nomenament
3.1. Ha de dur a terme les funcions de la categoria convocada i corresponents al lloc de feina que en cada moment desenvolupi.
3.2. De conformitat amb l’article 9 de la Llei 55/2003 de l’Estatut marc, el personal estatutari temporal, en el cas de personal interí, cessa quan s’incorpora personal fix, pel procediment legalment o reglamentàriament establert, a la plaça que ocupa, així com quan s’amortitza aquesta plaça. S’ha d’acordar el cessament del personal estatutari eventual quan es produeixi la causa o venci el termini que es determini expressament en el nomenament, així com quan se suprimeixin les funcions que al seu dia el varen motivar. Pel que fa al personal de substitució, quan es reincorpori la persona que substitueix, així com quan aquesta perdi el seu dret a la reincorporació a la mateixa plaça o funció.
3.3. Període de prova
D’acord amb l’article 33.2 de l’Estatut marc, el personal estatutari temporal està subjecte a un període de prova de 3 mesos per a les categories/especialitats dels grups A1 i A2, i de 2 mesos per a la resta de categories. Durant aquest període és possible la resolució de la relació estatutària a instància de qualsevol de les parts.
En cap cas el període de prova no pot excedir de la meitat de la durada del nomenament, si s’hi precisa. Està exempt del període de prova qui ja l’hagi superat per mor d’un nomenament temporal anterior per a la realització de funcions de les mateixes característiques en el mateix servei de salut en els dos anys anteriors a l’expedició del nou nomenament.
4. Presentació de sol·licituds
4.1 El termini de presentació de sol·licituds és de deu dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
4.2 Les sol·licituds per participar en aquest procés selectiu s’han de presentar en el Registre del Servei de Salut de les Illes Balears, situat al carrer de la Reina Esclaramunda, 9 de Palma, en els registres de les gerències del Servei de Salut o bé en qualsevol dels llocs o d’acord amb les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administració públiques i del procediment administratiu comú. Les sol·licituds que es presentin a través de les oficines de Correus han d’anar dins un sobre obert perquè el funcionari de Correus les dati i les segelli abans de certificar-les.
4.3 Les sol·licituds subscrites pels residents a l’estranger es poden presentar en les representacions diplomàtiques o a les oficines consulars espanyoles a l’estranger.
4.4 Els aspirants han de conservar l’exemplar de la seva sol·licitud per si se’ls requereix en qualsevol moment del procés selectiu.
5. Documentació
5.1. A la sol·licitud s’ha d’adjuntar també l’autobaremació dels mèrits, valorats, com a màxim, fins a la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds de la convocatòria, d’acord amb els barems d’aquestes bases que s’adjunten com annexes i segons les categories convocades.
Es publiquen també, com annexes d’aquesta convocatòria, els models d’autobaremació
5.2. Juntament amb la sol·licitud emplenada adequadament, els candidats han d’adjuntar la documentació següent:
a) Una fotocòpia del document nacional d’identitat o, en el cas de no ser espanyol, del document oficial acreditatiu de la personalitat (NIE, passaport o targeta de residència).
b) Una fotocòpia compulsada del títol acadèmic exigit en la convocatòria (anvers i revers del títol). El justificant de pagament dels drets d’expedició del títol només té validesa fins a l’expedició del títol. Es presumeix que el títol s’ha expedit quan han transcorregut més de dos anys des de l’emissió del justificant del pagament dels drets d’expedició del títol i, en aquest cas, els candidats quedaran exclosos i hauran d’acreditar el títol en el termini d’esmena de les deficiències a la sol·licitud que estableix la base 5 o justificar mitjançant un certificat de la Universitat corresponent que el títol encara no s’ha expedit.
c) El resguard acreditatiu del pagament de la taxa corresponent, en el qual ha de figurar el segell de l’entitat bancària que en justifica el pagament.
Les persones aspirants han d’abonar 13,39 € en concepte de taxa per cada inscripció en la prova selectiva corresponent de la categoria a la qual es presenten per accedir a personal estatutari temporal al servei de la sanitat autonòmica (reducció al 50 % de la taxa de 26,76 € atès que es tracta d’una selecció de personal estatutari temporal). Les persones que tenen una discapacitat igual o superior al 33 % estan exemptes de pagar cap taxa.
La taxa o les taxes s’han d’ingressar mitjançant el document unificat d’ingrés (DUI) model 046 habilitat a aquest efecte, que es pot emplenar telemàticament o manualment, el qual és a la disposició de les persones interessades en els serveis centrals del Servei de Salut (carrer de la Reina Esclaramunda, 9, de Palma), en les gerències d’Atenció Primària, d’Atenció Especialitzada i en la Gerència del 061.
A la casella núm. 2, les persones aspirants han de marcar el codi següent: ‘IBS’. Una vegada emplenat el document, s’ha d’efectuar l’ingrés en qualsevol d’aquestes entitats bancàries: Caixa d’Estalvis i Pensions de Barcelona, la Caixa; Caixa de Balears, Sa Nostra; BBVA; Banc Popular Espanyol (Banc de Crèdit Balear) i Banca March.
Les persones aspirants han de conservar el resguard que justifica que han presentat la sol·licitud i que han pagat la taxa corresponent per si se’ls requereix en qualsevol moment del procés selectiu.
d) La declaració responsable dels candidats que compleixen el requisit de tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques necessàries per a l’exercici de les funcions del cos a què correspon la borsa específica a què opten.
e) Per als candidats amb una discapacitat igual o superior al 33 %, un certificat dels equips multiprofessionals de la Direcció General de Serveis Socials o de l’organisme públic equivalent sobre les condicions personals d’aptitud per exercir les funcions corresponents al cos de la borsa a la qual el candidat aspira. Aquest certificat ha d’expressar que es troba en condicions de complir les tasques fonamentals del cos mitjançant, si corresponen segons el parer de l’Administració, les adaptacions necessàries del lloc de treball.
f) La indicació d’una adreça electrònica o d’un telèfon a l’efecte de comunicació amb el Servei de Salut de les Illes Balears.
5.3 La consignació de dades falses en la sol·licitud o en els mèrits al·legats implica l’exclusió definitiva de la persona aspirant o seleccionada en el procés selectiu.
5.4 Els títols o els mèrits expedits en una llengua que no sigui el català o el castellà s’han de lliurar convenientment traduïts a un d’aquests idiomes per un organisme oficial competent.
6. Reserva de places per a persones amb discapacitat
En virtut de l’article 59.1 de l’EBEP, modificat per la Llei 26/2011, d’1 d’agost, que fa l’adaptació normativa a la Convenció Internacional sobre els Drets de les Persones amb Discapacitat, en aquesta convocatòria s’ha de reservar una quota no inferior al set per cent de les vacants per cobrir-les entre persones amb discapacitat, i es consideren com a tals les que defineix l’article 1.2 de la Llei 51/2003, de 2 de desembre, d’igualtat d’oportunitats, no-discriminació i accessibilitat universal de les persones amb discapacitat, sempre que superin els processos selectius i acreditin la seva discapacitat i la compatibilitat amb l’acompliment de les tasques, de manera que progressivament s’assoleixi el dos per cent dels efectius totals en cada administració pública.
La reserva del mínim del set per cent s’ha de fer de manera que, almenys, el dos per cent de les places ofertes sigui perquè les cobreixin persones que acreditin discapacitat intel·lectual i la resta de les places ofertes sigui per a persones que acreditin qualsevol altre tipus de discapacitat. En el supòsit que no hi hagi candidats amb discapacitat intel·lectual, les places s’han d’incloure en la quota de discapacitat.
En cas que no hi hagi candidats amb discapacitat, les places s’han d’incloure en la quota general.
7. Comissió de selecció
7.1 Els membres de la comissió de selecció han de ser tres, tots amb veu i vot (president, vocal i secretari) i els ha de designar el director general del Servei de Salut o la persona en qui delegui. Els membres de les comissions de selecció han de tenir una vinculació professional de caràcter fix amb les administracions públiques o els serveis de salut i pertànyer a categories d’un nivell de classificació igual o superior als de les places convocades i, en el supòsit de facultatius especialistes, almenys dos han d’estar en possessió de la titulació requerida per a la categoria i l’especialitat de què es tracti.
7.2. Els membres de les comissions de selecció s’han d’abstenir d’intervenir en el procés, i ho han de notificar a l’autoritat que els va nomenar, quan concorrin les circumstàncies que preveu l’article 28.2 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
7.3 Són funcions de les comissions de selecció:
7.4 Els representants dels sindicats amb representació a la Mesa Sectorial de Sanitat han de ser informats de la realització de les proves (supòsits teoricopràctics) dels processos de selecció amb una antelació mínima de 24 hores perquè, si ho consideren oportú, assisteixin a les sessions de la comissió de selecció com a observadors.
8. Sistema de selecció
El procés selectiu consisteix, en una primera fase, en la valoració dels mèrits dels aspirants (referits al darrer dia del termini de presentació de sol·licituds) i en la valoració de la fase o les fases posteriors (segons la categoria convocada).
S’estableix:
8.1. Per als facultatius especialistes
La primera fase consisteix en la valoració dels mèrits relacionats en l’autobarem. Aquesta fase suposa una puntuació màxima de 50 punts.
La comissió de selecció ha de dur a terme la valoració dels mèrits d’acord amb la puntuació de mèrits que estableixen el barems que consten com a annexes.
La segona fase consisteix a resoldre un supòsit teòric pràctic (que pot ser escrit, segons el parer de la comissió de selecció) sobre coneixements i mèrits específics de la categoria o especialitat a la qual s’opta, proposat per la comissió de selecció. Té per finalitat valorar les aptituds, les destreses i la capacitat professional en relació amb les funcions pròpies de la categoria a què s’opta.
Aquesta fase suposa una puntuació màxima de 30 punts.
La prova s’ha de fer d’acord amb el perfil elaborat per cobrir les necessitats dels diferents llocs de feina.
S’ha de valorar la informació que no s’aporta en la baremació i que és important per complir de manera adequada l’activitat professional.
La puntuació final s’obté de la mitjana de les puntuacions dels tres membres.
La tercera fase consisteix a respondre oralment les preguntes que formuli la comissió de selecció, les quals han de versar sobre la matèria que hagi desenvolupat l’aspirant en la fase anterior.
La puntuació final s’obté de la mitjana de les puntuacions dels tres membres de la comissió de selecció.
Aquesta fase suposa una puntuació màxima de 20 punts.
La puntuació total és la de la suma de les tres fases.
8.2 Per a la resta de categories sanitàries i no sanitàries
Una primera fase, que consisteix en la valoració dels mèrits manifestats en l’autobarem.
Aquesta fase suposa una puntuació màxima de 70 punts.
La comissió de selecció ha de dur a terme la valoració dels mèrits d’acord amb la puntuació de mèrits que estableix el barem del annex corresponent.
S’ha de dur a terme una segona fase consistent en un supòsit teòric pràctic (que pot ser escrit segons el parer de la comissió de selecció), de valoració de coneixements relacionats amb les funcions pròpies de la categoria, amb la possibilitat de fer una prova específica de competència.
Aquesta fase suposa una puntuació màxima de 30 punts.
La puntuació final s’obté de la mitjana de les puntuacions dels tres membres.
La puntuació total és la de la suma de les dues fases.
9. Resolució de la convocatòria
9.1. Una vegada acabat el termini de presentació de sol·licituds, s’ha d’aprovar la relació provisional d’aspirants admesos i exclosos (i exposar la causa d’exclusió), juntament amb la puntuació provisional obtinguda en la primera fase (baremació de mèrits), que s’ha de publicar a la pàgina web <http://opoibsalut.caib.es>, així com als taulers d’anuncis dels serveis centrals del Servei de Salut, de les gerències d’Atenció Primària, d’Atenció Especialitzada i del 061.
S’estableix un termini de 5 dies hàbils per presentar les reclamacions, aportar la documentació sol·licitada o, si s’escau, esmenar la causa d’exclusió.
9.2 Una vegada fetes les proves de la segona i, si s’escau, tercera fase (teoricopràctiques, i defensa oral de la fase teoricopràctica, si s’escau), s’ha de sumar la puntuació obtinguda a la dels mèrits i s’ha d’aprovar la puntuació provisional total obtinguda en la convocatòria, la qual s’ha de publicar a la pàgina web <http://opoibsalut.caib.es>, així com en els taulers d’anuncis dels serveis centrals del Servei de Salut, de les gerències d’Atenció Primària i d’Atenció Especialitzada i de la Gerència del
Les persones interessades disposen de tres dies hàbils per formular al·legacions.
9.3 Una vegada resoltes les al·legacions, la comissió de selecció ha de fer pública la llista definitiva de puntuació de les categories i les persones proposades per als nomenaments estatutaris temporals. El llistat s’ha de publicar a la pàgina web <http://opoibsalut.caib.es>, així com en els taulers d’anuncis dels serveis centrals del Servei de Salut, de les gerències d’Atenció Primària i d’Atenció Especialitzada i de la Gerència del 061. Les persones seleccionades han d’aportar en els 3 dies hàbils següents els mèrits al·legats en el seu autobarem. En cas que no el presentin o que l’autovaloració sigui errònia segons el parer de la comissió de selecció, s’ha de passar a la persona següent de la llista per ordre de puntuació.
10. Borsa de treball temporal derivada del procés selectiu
Per als nomenaments temporals, les gerències del Servei de Salut, mentre no tenguin personal disponible en la seva borsa de treball temporal ¾o no hi hagi borsa de feina¾, han de recórrer a la llista única, derivada de la resolució d’aquest procés selectiu, que ha de seguir de manera estricta l’ordre obtengut de la puntuació per a les crides, mentre no es faci una nova convocatòria de personal temporal.
ANNEX 2
Sol·licitud
Sol·licitud de participació en el procés selectiu, amb caràcter temporal, de les places de la categoria de ............................................, de la plantilla de la Gerència ......................, convocada pel director general del Servei de Salut mitjançant resolució de data ............
| PERSONA SOL·LICITANT |
||||||||||
| Nom |
Primer llinatge |
Segon llinatge |
||||||||
| DNI/NIE/passaport |
Data de naixement |
Telèfon de contacte |
Correu electrònic |
|||||||
| Domicili |
Núm. |
Esc. |
Pis |
|||||||
| Localitat |
Municipi |
CP |
||||||||
|
................., ......... d................................ de 20....
[Rúbrica]
EXPÒS:
|
||||||||||
| SOL·LICIT: Ser admès/a en aquesta convocatòria. |
||||||||||
................................., ................ d........................................................ de 20....................
(Rúbrica)
| Documents adjunts: |
|
| 1 |
Autovaloració de mèrits. |
| 2 |
Original o còpia compulsada del DNI. |
| 3 |
Original o còpia compulsada de la titulació. |
| 4 |
Resguard acreditatiu del pagament de la taxa. |
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
ANNEX 3
Barem de mèrits personal facultatiu especialista d’àrea (FEA)
El total dels mèrits no pot superar els 50 punts.
1. Experiència professional. Puntuació màxima 30 punts.
1.1. Es computa el temps de serveis prestats que les persones aspirants tenguin reconeguts fins a l’acabament del termini per presentar les sol·licituds de participació en el procés selectiu, d’acord amb el barem següent:
1.2. Per computar els serveis prestats referits al personal de reforç amb nomenament específic per a l’atenció continuada, es reconeix un mes complet de serveis prestats calculant-lo d’acord amb les regles següents:
1.3. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
2. Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement
La puntuació màxima que es pot obtenir és de 17 punts per la totalitat dels apartats de formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement, d’acord amb els barems següents:
2.1. Formació pregraduada i postgraduada
2.2. Formació especialitzada
2.3. Formació continuada
2.3.1. Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta, d’acord amb els criteris següents:
a) Activitats formatives en ciències de la salut posteriors a l’1 de gener de 2004 (es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents):
- Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries ¾tant l’estatal com qualsevol de les autonòmiques¾ o pels consells generals dels col·legis oficials que, en virtut d’un conveni, tenguin encomanada la funció d’acreditació. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa hi han de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
- Han d’haver estat impartides per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
b) Activitats formatives en ciències de la salut anteriors a l’1 de gener de 2004 i la resta de les activitats formatives, independentment de la data (es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents):
- Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries ¾tant l’estatal com qualsevol de les autonòmiques¾ o pels consells generals dels col·legis oficials que, en virtut d’un conveni, tenguin encomanada la funció d’acreditació. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa hi han de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
- Han d’haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d’acord amb l’article 2 de la Llei 30/1992) o per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent. En cas que una entitat de dret públic d’acord amb l’article 2.2 de la Llei 30/1992 hagi organitzat l’activitat, la persona aspirant ha d’acreditar aquesta condició.
- Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquestes, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
- Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada a les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
2.3.2. A l’efecte del que disposen els apartats anteriors, es puntualitzen els aspectes següents:
2.3.3. Els diplomes o els certificats es valoren a raó de 0,05 punts per crèdit. En cas que en el diploma o en el certificat figuri el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorga un crèdit per cada deu hores. En el supòsit que figurin simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats. En cas que no s’especifiquin hores ni crèdits, no es valora aquesta activitat.
Es valoraren a raó de 0,15 punts per crèdit si es tracta de European Credit Transfer System (ETCS), per suposar 25 hores per cada crèdit.
2.4. Docència
2.5. Activitats científiques i de difusió del coneixement
2.5.1. Publicacions científiques
a) Llibres de caràcter científic, relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta i que contenguin l’ISBN i el dipòsit legal:
- Per cada llibre complet: primer autor=1 punt; la resta d’autors=0,5 punts.
- Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior: primer autor=0,33 punts; la resta d’autors=0,16 punts (màxim tres capítols per llibre).
- En el cas que el criteri seguit per citar els autors sigui l’ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent a un primer autor.
b) Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta:
- Per cada publicació en una revista de tirada internacional: primer autor=0,1 punts; la resta d’autors=0,05 punts.
- Per cada publicació en una revista de tirada estatal: primer autor=0,05 punts; la resta d’autors=0,025 punts.
- En el cas que el criteri seguit per citar els autors sigui l’ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent a un primer autor.
c) Ponències i comunicacions
- Per cada ponència presentada en congressos o reunions científiques relacionada directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta:
- Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions científiques i que estigui relacionada directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta:
d) Investigació
- Per premis d’investigació atorgats per societats científiques, organismes oficials o entitats sense ànim de lucre registrades degudament i entre les finalitats de les quals hi hagi la investigació, sempre que els premis estiguin relacionats amb el programa de matèries que regeix les proves selectives:
- Per cada participació en projectes d’investigació finançats per organismes públics:
3. Coneixements orals i escrits de català (3 punts)
Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública i els expedits o homologats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats relacionats amb els nivells de coneixements que s’indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 3 punts:
Excepte el certificat de llenguatge administratiu, que es pot valorar juntament amb un altre, només es valora un certificat. En el cas que hi hagi dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que se li ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
ANNEX 4
Barem de mèrits per a totes la categories sanitàries, excepte la de facultatiu especialista d’àrea (FEA)
El total dels mèrits no pot superar els 70 punts.
1. Experiència professional. Puntuació màxima 45 punts.
1.1. Es computa el temps de serveis prestats que les persones aspirants tenguin reconeguts fins a l’acabament del termini per presentar les sol·licituds de participació en el procés selectiu, d’acord amb el barem següent:
1.2. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
2. Formació, docència i activitats científiques i de difusió del coneixement
La puntuació màxima que es pot obtenir és de 22 punts, d’acord amb els barems següents:
2.1. Formació especialitzada
Per cada títol oficial o diploma d’especialista distints dels requerits per a l'accés i relacionat amb el lloc de feina: 3,6 punts.
2.2 Formació continuada
2.2.1. Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a què s’opta, d’acord amb els criteris següents:
a) Activitats formatives en ciències de la salut posteriors a l’1 de gener de 2004 (es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents):
- Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries ¾tant l’estatal com qualsevol de les autonòmiques¾ o pels consells generals dels col·legis oficials que, en virtut d’un conveni, tenguin encomanada la funció d’acreditació. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa hi han de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
- Han d’haver estat impartides per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
b) Activitats formatives en ciències de la salut anteriors a l’1 de gener de 2004 i la resta de les activitats formatives, independentment de la data (es valoren sempre que compleixin alguna de les característiques següents):
- Han d’estar acreditades per la Comissió de Formació Continuada de les Professions Sanitàries ¾tant l’estatal com qualsevol de les autonòmiques¾ o pels consells generals dels col·legis oficials que, en virtut d’un conveni, tenguin encomanada la funció d’acreditació. L’acreditació ha de complir els criteris de la normativa de la Comissió de Formació Continuada del Sistema Nacional de Salut en els materials de promoció o certificació d’assistència d’aquesta activitat, per la qual cosa hi han de constar de manera conjunta el logotip, el text i el nombre de crèdits.
- Han d’haver estat organitzades o impartides per alguna administració pública (d’acord amb l’article 2 de la Llei 30/1992) o per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent. En el cas que una entitat de dret públic, d’acord amb l’article 2.2 de la Llei 30/1992, hagi organitzat l’activitat, la persona aspirant ha d’acreditar aquesta condició.
- Activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s’hagin impartit en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o amb universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquestes, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent.
- Activitats duites a terme en virtut dels acords de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.
2.2.2. A l’efecte del que disposen els apartats anteriors, es puntualitzen els aspectes següents:
2.2.3. Els diplomes o els certificats es valoren a raó de 0,14 punts per crèdit.
En cas que en el diploma o en el certificat figuri el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorga un crèdit per cada deu hores. En el supòsit que figurin simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats. En cas que no s’especifiquin les hores ni els crèdits, no es valora aquesta activitat.
Els European Credit Transfer System (ETCS) es valoren a raó de 0,365 punts per crèdit (per suposar cadascun dels crèdits 25 hores de dedicació).
2.3. Formació postgraduada
Es valoren a raó de 0,09 punts per cada crèdit els títols de màsters oficials universitaris i els títols universitaris propis de postgrau (expert universitari, especialista universitari i màster universitari) que estiguin relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta.
2.4 Docència
2.5. Activitats científiques i de difusió del coneixement
2.5.1. Publicacions científiques
a) Llibres de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta i que contenguin l’ISBN i el dipòsit legal:
- Per cada llibre complet: primer autor=1,46 punt; la resta d’autors=0,73 punts.
- Per cada capítol de llibre no inclòs en el punt anterior: primer autor=0,44 punts; la resta d’autors=0,22 punts (màxim tres capítols per llibre).
- En cas que el criteri seguit per citar els autors sigui l’ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent a un primer autor.
b) Articles publicats en alguna revista de caràcter científic relacionats directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta:
- Per cada publicació en una revista de tirada internacional: primer autor=0,146 punts; la resta d’autors =0,073 punts.
- Per cada publicació en una revista de tirada estatal: primer autor=0,073 punts; la resta d’autors =0,036 punts.
- En cas que el criteri seguit per citar els autors sigui l’ordre alfabètic, tots els autors es valoren amb la puntuació corresponent a un primer autor.
c) Ponències i comunicacions
- Per cada ponència presentada en congressos o reunions científiques relacionada directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta:
- Per cada comunicació o pòster presentat en congressos o reunions científiques i que estigui relacionada directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta:
d) Investigació
- Per premis d’investigació atorgats per societats científiques, organismes oficials o entitats sense ànim de lucre registrades degudament i entre les finalitats de les quals hi hagi la investigació, sempre que els premis estiguin relacionats amb el programa de matèries que regeix les proves selectives:
- Per cada participació en projectes d’investigació finançats per organismes públics:
3. Coneixements orals i escrits de català (3 punts)
Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública i els expedits o homologats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats relacionats amb els nivells de coneixements que s’indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 3 punts:
Excepte el certificat de llenguatge administratiu, que es pot valorar juntament amb un altre, només es valora un certificat. En el cas que hi hagi dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que se li ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.
ANNEX 5
Barem de mèrits per a totes la categories no sanitàries
El total dels mèrits no pot superar els 70 punts.
1. Experiència professional. Puntuació màxima 45 punts.
1.1. Es computa el temps de serveis prestats que les persones aspirants tenguin reconeguts fins a l’acabament del termini per presentar les sol·licituds de participació en el procés selectiu, d’acord amb el barem següent:
1.2. Per valorar aquest apartat es tenen en compte els aspectes següents:
2. Formació (22 punts)
2.1. Formació especialitzada: per cada títol oficial distint al requerit per a l'accés i relacionat amb el lloc de feina: 3,6 punts.
2.2 Formació continuada
Es valoren els cursos, els seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a què s’opta, d’acord amb els criteris següents:
2.3. A l’efecte del que disposen els apartats anteriors, es considera que estan relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s’opta les activitats relacionades amb les àrees temàtiques següents: juridicoadministrativa; qualitat; prevenció de riscs laborals; informàtica referida a aplicacions d’ofimàtica a nivell d’usuari; gestió del personal, així com qualsevol altra que segons el parer de la comissió de selecció estigui relacionada amb les funcions de la categoria a la qual s’opta.
2.4. Els diplomes o els certificats es valoren de la manera següent:
a). Per cada diploma o certificat que acrediti l’assistència o l’aprofitament: 0,146 punts per crèdit. En cas que en el diploma o en el certificat figuri el nombre d’hores en lloc dels crèdits, s’atorga un crèdit per cada deu hores. En el supòsit que figurin simultàniament crèdits i hores, la valoració es fa sempre pels crèdits certificats. En cas que no s’especifiquin les hores ni els crèdits, no es valora aquesta activitat.
Els diplomes o certificats European Credit Transfer System (ETCS) a raó de 0,365 punts per crèdit (per suposar cadascun dels crèdits 25 hores de dedicació.
b) Quan s’acrediti la impartició de la formació: 0,292 punts per crèdit.
2.5. La puntuació màxima que es pot obtenir per aquest apartat és de 22 punts.
3. Coneixements orals i escrits de català (3 punts)
Es valoren els certificats expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública i els expedits o homologats per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats relacionats amb els nivells de coneixements que s’indiquen a continuació, fins a una puntuació màxima de 3 punts:
Excepte el certificat de llenguatge administratiu, que es pot valorar juntament amb un altre, només es valora un certificat. En el cas que hi hagi dubtes sobre la validesa d’algun certificat o sobre la puntuació que se li ha d’atorgar, es pot sol·licitar un informe a la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats.