Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI D'OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Núm. 19860
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, presidenta del SOIB, de 28 d’octubre de 2013 per la qual s’aprova la convocatòria per presentar projectes per a tallers d’ocupació, cofinançada pel Fons Social Europeu, a través del Programa Operatiu Plurirregional, pel període 2007-2013
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant el Reial decret 1268/2001, de 29 de novembre (BOE núm. 291, de 5 de desembre del 2001), es varen traspassar a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears les competències en matèria de gestió del treball, ocupació i formació.
2. D’acord amb el punt 2.b del Reial decret esmentat, la Comunitat Autònoma assumeix les funcions de gestió i control de les polítiques d’ocupació de les subvencions i dels ajuts públics de la política d’ocupació, entre les quals figura, en l’apartat c, la gestió i el control dels tallers d’ocupació regulats pel Reial decret 282/1999, de 22 de febrer (BOE núm. 46, de 23 de febrer), i l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials núm. 21716, de 14 de novembre de 2001 (BOE núm. 279, de 21 de novembre), per les quals s’estableixen les bases per concedir subvencions per a aquest programa.
3. Aquesta ordre ha estat modificada per l’Ordre TAS/816/2005, de 21 de març, per la qual s’adeqüen al règim jurídic establert en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les normes reguladores de subvencions que concedeix el Servei Públic d’Ocupació Estatal en l’àmbit de l’ocupació i de la formació professional ocupacional (BOE núm. 78, d’1 d’abril) i per l’Ordre ESS/1271/2013, de 24 de juny (BOE núm. 161, de 6 de juliol)
4. Mitjançant el Decret 136/2001, de 14 de desembre, es varen assumir i distribuir les competències transferides per l’Estat a la Comunitat Autònoma en matèria de gestió del treball, l’ocupació i la formació.
5. El Decret 30/2001, de 23 de febrer, de constitució i règim jurídic del Servei d’Ocupació de les Illes Balears, estableix en l’article 1.4 que el Servei d’Ocupació de les Illes Balears ha de gestionar totes les matèries transferides. En concret, l’article 2.4 disposa que li correspon gestionar el programa de tallers d’ocupació.
6. D’acord amb la disposició addicional segona de l’Ordre TAS/816/2005, les comunitats autònomes que hagin assumit el traspàs de la gestió del Servei Públic d’Ocupació Estatal en l’àmbit del treball, l’ocupació i la formació han d’adequar allò que estableix l’ordre esmentada a les peculiaritats derivades de la seva organització i la normativa aplicable al seu territori.
7. El Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l’ocupació (BOE núm. 87, d’11 d’abril), regula en l’article 28 els programes públics d’ocupació-formació i estableix que aquests programes es regulen per la seva normativa específica en allò que no preveu aquest capítol.
8. Les accions que preveu aquesta convocatòria poden estar cofinançades pel Fons Social Europeu en el marc del Programa Operatiu 2007-2013 PO 2007ES05UPO001 “Adaptabilitat i ocupació” en un percentatge d’un màxim del 50 %. Per aquest motiu, són aplicables els reglaments d’aquest Fons, especialment les normes incloses en el Reglament (CE) 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006 (DOUE L45, de 15 de febrer de 2007), i les que estableix el Pla de Comunicació del PO FSE de les Illes Balears 2007-2013.
9. Mitjançant l’Ordre TIN/2965/2008, de 14 d’octubre, es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2007-2013, en la redacció donada per l’Ordre TIN/788/2009, de 25 de març (BOE núm. 79, d’1 d’abril), i modificada per l’Ordre ESS/1337/2013, de 3 de juliol (BOE núm. 167, de 13 de juliol).
10. Mitjançant la Llei 3/2012, de 6 de juliol, de mesures urgents per a la reforma del mercat de treball, es regula el contracte de formació i aprenentatge, que és d’aplicació en les contractacions que es realitzin en el marc dels projectes de tallers d’ocupació.
11. Mitjançant el Reial Decret 1529/2012, de 8 de novembre es desenvolupa el contracte per a la formació i l’aprenentatge i s’estableixen les bases de la formació professional dual.
12. Mitjançant el Decret 6/2013, de 8 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, s’estableix el catàleg de simplificació documental.
13. En tot el que no estableix aquesta Resolució, cal ajustar-se al que disposa la resta de normativa d’aplicació general.
14. Resolució del conseller de Treball i Formació de dia 9 de novembre de 2006, relativa a la sol·licitud d’inici anticipat de l’execució de projecte per a escoles taller, cases d’ofici i tallers d’ocupació.
15. Quant al finançament d’aquesta convocatòria, prové de la distribució de fons en matèria laboral dels Pressuposts Generals de l’Estat, per a la seva gestió per les Comunitats Autònomes en l’any 2013, aprovada el passat 11 d’abril de 2013 a la LV reunió de la Conferencia Sectorial de Empleo y Asuntos Laborales.
Les quanties assignades a les diferents Comunitats Autònomes s’apliquen de conformitat amb l’establert a l’article 86.2 de la llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària i en els termes prevists a la Resolució de 27 de febrer de 2013, de la Secretaria d’Estat de Pressuposts i Despeses, pel qual s’aplica l’Acord del Consell de Ministres de 22 de febrer de 2013, que aproven les instruccions per a l’aplicació de l’article 86 de la llei 47/2003.
Així, l’apartat segon, punt 4 de l’esmentada resolució, estableix que la distribució de crèdit acordada per aquelles Comunitats Autònomes que no hagin complit els seus objectius d’estabilitat pressupostària, només es podrà formalitzar previ informe favorable del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques, informe que tindrà caràcter preceptiu.
Atès que aquesta Comunitat Autònoma no ha tingut coneixement de l’emissió de l’informe favorable del Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques fins el 23 d’octubre de 2013, motiu pel qual la Direcció General de Pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears no havia emes el corresponent informe, per responsabilitat i prudència administrativa, és per això que, d’acord amb l’article 50 de la llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les Administracions Públiques i procediment administratiu comú, atès que es donen raons d’interès públic ja que la inexecució d’aquest crèdit suposaria un greu perjudici ja no sols pressupostari, si nó a l’assignació de fons per a polítiques actives d’ocupació a aquesta Comunitat Autònoma en exercicis futurs que es veuria reduït per l’import inexecutat dins aquest exercici, amb les conseqüències que aquest fet tindria pel mercat laboral de les nostres Illes, s’aplica a la present convocatòria de subvencions, la tramitació d’urgència per tots aquells actes d’instrucció d’aquest procediment, tret del relatiu a la presentació de sol·licituds. Així, els terminis d’esmena i millora de la sol·licitud, derivats de l’aplicació de l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, així com les al·legacions a la proposta provisional, es reduiran a 5 dies hàbils.
16. Per tot això, d’acord amb el Reial decret de transferències; el Reial decret 282/1999, de 22 de febrer; l’Ordre núm. 21716, de 14 de novembre del 2001, per la qual s’estableixen les bases per concedir subvencions per a aquest programa; l’Ordre TAS/816/2005, de 21 de març, per la qual s’adeqüen aquestes bases a la Llei general de subvencions; l’Ordre ESS/1271/2013, de 24 de juny, per la qual es modifica l’Ordre núm. 21716, de 14 de novembre; el Reial decret llei 3/2011, de 18 de febrer, de mesures urgents per a la millora de l’ocupabilitat i la reforma de les polítiques actives d’ocupació; Art. 3 del Reial decret-llei 14/2011, de 16 de setembre, de mesures complementàries en matèria de polítiques d’ocupació i de regulació del règim d’activitat de les Forces i Cossos de Seguretat de l’Estat; l’Ordre TAS/1622/2002, de 13 de juny, que regula la manera de garantir, pels beneficiaris de les subvencions i els ajuts públics que concedeix el SPEE, els pagaments anticipats d’aquests, així com pels obligats al pagament en període voluntari dels fraccionaments i ajornaments que es concedeixin; el Reglament (CE) núm. 1081/2006, del Parlament Europeu i del Consell, de 5 de juliol, relatiu al Fons Social Europeu (FSE); el Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell, d’11 de juliol, pel qual s’estableixen les disposicions generals relatives al FEDER, FSE i al Fons de Cohesió; el Reglament (CE) núm. 1828/2006, de la Comissió, de 8 de desembre, pel qual es fixen normes de desplegament pel Reglament (CE) núm. 1083/2006, del Consell, i tenint en compte igualment les disponibilitats pressupostàries, segons l’informe previ de la Direcció General de Pressuposts i Finançament de la Vicepresidència Econòmica, de Promoció Empresarial i de l’Ocupació, dict la següent
RESOLUCIÓ
1. Aprovar la convocatòria per a l’any 2013 per presentar projectes de tallers d’ocupació, cofinançada pel Fons Social Europeu, a través del Programa Operatiu Plurirregional PO 2007ES05UPO001 “Adaptabilitat i ocupació” en un percentatge d’un màxim del 50 %, per al període 2007-2013 (annex 1).
2. Aplicar d’ofici la tramitació d’urgència en el procediment de la convocatòria d’aquesta subvenció, reduint a la meitat els terminis relatius a la instrucció del procediment, amb excepció de la presentació de les sol·licituds.
3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes comptador des de l’endemà que s’hagi publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que disposen l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 3 d’abril), i l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 285, de 27 de novembre), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 12, de 14 de gener).
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
Palma, 28 d’octubre de 2013
La consellera d’Educació, Cultura i Universitats,
presidenta del Servei d’Ocupació de les Illes Balears
Per delegació de competència
(Resolució de 18 de juny de 2013, BOIB núm. 90, de 27 de juny)
La directora del Servei d’Ocupació de les Illes Balears
Francesca Ramis Pons
Annex 1
Convocatòria
1.Objecte
Aquesta Resolució té per objecte obrir la convocatòria per a l’any 2013 per presentar projectes de tallers d’ocupació, d’acord amb el que estableix l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials número 21716, de 14 de novembre del 2001, per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions per a aquest programa, modificada per l’Ordre TAS/816/2005, de 21 de març, per la qual s’adeqüen aquestes bases a la Llei general de subvencions i per l’Ordre ESS/1271/2013, de 24 de juny. Les accions que estableix aquesta convocatòria poden estar cofinançades pel Fons Social en el marc del Programa Operatiu 2007-2013 PO 2007ES05UPO001 “Adaptabilitat i ocupació” en un percentatge d’un màxim del 50 %. Per aquest motiu, li són aplicables els reglaments d’aquest Fons, especialment les normes recollides al Reglament (CE) 1828/2006 de la Comissió, de 8 de desembre de 2006 (DOUE L45, de 15 de febrer de 2007).
2.Crèdit assignat
1. El crèdit assignat inicialment a aquesta convocatòria és de dos milions sis-cents trenta mil euros (2.630.000,00 €) amb càrrec al pressupost de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2013 i imputable al centre de cost 76101, subprograma 322D04, Capítol 4, Fons Finalista 76209.
L’assignació anual és vinculant per l’import total.
2. En aplicació de l’article 22.1 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, les sol·licituds es resolen en règim de concurrència, d’acord amb els criteris establerts en l’apartat 11 d’aquesta convocatòria. Quan l’import de les peticions sigui superior a la quantitat màxima fixada en aquesta convocatòria, s’ha d’aplicar el criteri de resolució per ordre rigorós de puntuació màxima obtinguda, com a resultat, al seu torn, d’aplicar els criteris establerts en l’apartat 11 d’aquest annex. En el supòsit d’empat s’ha d’aplicar el criteri d’ordre rigorós d’entrada de les sol·licituds en el Registre General del SOIB o en el registre de qualsevol de les seves oficines d’Eivissa, Menorca i Formentera, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària.
L’aprovació de la resolució d’atorgament d’aquestes subvencions queda condicionada a la formalització mitjançant acord del Consell de Ministres de la distribució de fons en matèria laboral amb càrrec als Pressuposts Generals de l’Estat, realitzada en Conferencia Sectorial de Empleo y Asuntos Sociales, d’11 d’abril de 2013, tal i com disposa la regla segona de l’apartat 2 de l’article 86 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, General Pressupostària.
3. Distribució del crèdit disponible
Sempre que hi hagi sol·licituds a cada una de les Illes, s’assignarà 17 projectes a Mallorca, 5 projectes a Menorca, 5 projectes a Eivissa i 1 projecte a Formentera per una durada de 6 mesos i 10 alumnes per projecte
Si l’import de les sol·licituds presentades es inferior als projectes assignats a cada una de les illes, el romanent es podrà redistribuir entre les altres illes de la manera següent:
a. Si el romanent correspon a l’illa de Formentera el crèdit passarà a l’illa d’Eivissa, atesa la seva proximitat i amb l’objecte de cobrir les necessitats del territori.
b. Si el romanent correspon a l’illa de Menorca o a la d’Eivissa el crèdit passarà a l’altre illa i si és manté el romanent passarà a l’illa de Mallorca atès el major nombre de beneficiaris potencials.
c. Si el romanent correspon a l’illa de Mallorca el crèdit passarà a les illes de Menorca i Eivissa per ordre de puntuació
4. Beneficiaris
Poden presentar projectes de tallers d’ocupació en el marc d’aquesta Resolució les entitats sense ànim de lucre que s’esmenten a continuació i que han de ser competents per executar les obres o els serveis corresponents, a més de disposar de la capacitat tècnica i de gestió suficients:
a. Òrgans, organismes autònoms i altres ens de l’Administració general de l’Estat i de la Comunitat Autònoma.
b. Entitats locals i els seus organismes autònoms, i entitats amb competència en matèria de promoció d’ocupació, dependents o assimilades, la titularitat de les quals sigui íntegrament de les entitats locals.
c. Consorcis.
d. Associacions, fundacions i altres entitats sense ànim de lucre.
Totes aquestes entitats hauran d’estar acreditades per impartir certificats de professionalitat i hauran de complir amb els requisits especificats en els reials decrets que regulen els certificats de professionalitat corresponents a la formació que s’hi imparteixi al territori de les Illes Balears. A més hauran d’estar inscrites per impartir les especialitats formatives corresponents a la formació complementària que es detalla a l’apartat 5.3.
En tot cas, hauran d’estar acreditades i inscrites, en el moment de la publicació de la convocatòria en el butlletí oficial, en el Registre de Centres i Entitats de Formació d’àmbit estatal d’acord amb els requisits que estableix l’article 30 de l’Ordre TAS/718/2008, de 7 de març.
L’objecte d’aquestes accions ha de ser executat directament pels beneficiaris sense que es puguin subcontractar amb tercers.
5. Requisits
Els projectes presentats en el marc d’aquesta Resolució han de complir els requisits generals següents i, si escau, els específics:
5.1 Requisits generals: Itinerari individualitzat.
Els projectes de tallers d’ocupació (TO) són programes públics de formació dual que tenen per finalitat millorar la qualificació i les possibilitats d’ocupació d’un col·lectiu determinat de persones desocupades, per la qual cosa els projectes indispensablement han de preveure l’itinerari individualitzat de cada alumne/a treballador/a.
En aquest sentit, el TO suposa per a les persones participants una etapa dins el seu itinerari individualitzat que té com a objectiu final aconseguir una ocupació de qualitat. El TO ha de ser un recurs per adquirir les competències professionals necessàries per a la inserció laboral i els ha d’acompanyar en aquest procés durant el temps que participin del programa.
Per això el tècnic o la tècnica del TO, a partir d’un diagnòstic inicial, i juntament amb els usuaris, ha d’acordar un itinerari individualitzat per a cada persona participant en el TO, segons les seves necessitats, potencialitats i el seu objectiu professional; així com també ha de facilitar-ne la planificació, la implementació posterior i n’ha de fer el seguiment.
Per una altra banda, s’ha de preveure una continuïtat en l’acabament del projecte de TO, bé cap a la recerca de feina o bé cap a altres serveis i recursos amb vista a completar el seu procés de qualificació professional.
L’itinerari individualitzat compromet:
a. A l’alumne/a: a desenvolupar l’itinerari, participant-hi, i comptar amb altres recursos que li poden permetre millorar-ne la qualificació.
b. Al tècnic o la tècnica: a fer un seguiment de l’itinerari fins al final del projecte de TO i comprovar que l’alumne compleix amb els acords que s’hi preveuen.
Aquests itineraris s’han d’estructurar entorn de la qualificació professional, els ensenyaments específics de formació i la pràctica professional en un context real de feina.
5.2 Certificats de Professionalitat
Els projectes, com a mínim, han de programar la formació corresponent a un certificat de professionalitat. A més d’aquesta formació poden programar altres certificats professionals de la mateixa família professional que poden ser complets o parcials.
Tots els continguts de les accions que es programin ha de tenir una coherència pel que fa a les ocupacions objecte del programa del taller d’ocupació.
Els alumnes treballadors dels tallers d’ocupació estaran exemptes de realitzar el mòdul de pràctiques professionals corresponents als certificats que s’imparteixin en el programa, tal i com es recull al RD 34/2008, de 18 de gener, per el qual es regulen els certificats de professionalitat en el seu article 5 bis, punt 4. A efectes de la programació les hores corresponents a aquests mòduls s’han d’incorporar al treball efectiu.
El Fitxer d’Especialitats Formatives i de Certificats de Professionalitat es troba a disposició de les persones interessades en el web:
<http://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?idsite=350&cont=9928&lang=ca&campa=yes>
5.3 Formació Complementària
5.3.1 Alfabetització informàtica
El programa ha d’incloure accions d’alfabetització informàtica (corresponents a les especialitats FC012 o FCOI01).
5.3.2 Informació i Orientació professional
Per altra part, els alumnes treballadors han de participar en accions d’orientació assessorament, informació professional i formació empresarial. Aquestes accions es poden realitzar de manera individual o bé mitjançant la programació del mòdul corresponent (FCOO01), recollit al catàleg.
Les entitats beneficiàries hauran de posar a disposició de l’Institut d’Innovació Empresarial de les Illes Balears (IDI) les instal·lacions i medis necessaris per poder impartir, en els casos que es determinin, una jornada informativa sobre emprenedors/autoocupació a executar durant el desenvolupament del taller d’ocupació
5.3.3 Competències bàsiques
D’acord amb el que estableix l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials núm. 21716, de 14 de novembre de 2001, per la qual es regula el Programa de Tallers d’Ocupació i s’estableixen les bases reguladores de la concessió de subvencions públiques a aquests programes, pels participants que no hagin aconseguit els certificats de formació bàsica obligatòria(ESO) s’han d’organitzar programes específics per a que s’incorporin a la vida activa o continuïn els seus estudis. Aquests programes tindran una durada màxima de 50 hores lectives i el seu contingut s’haurà d’ajustar al de les Especialitats Formatives de Formació Complementària que podeu trobar a:
http://www.caib.es/sacmicrofront/contenido.do?mkey=M09040710122526666348&lang=CA&cont=10040
5.4 Carnets Professionals
5.4.1 Homologats
Es poden programar accions formatives adreçades a l’obtenció d’algun carnet o certificació professional autoritzada per l’administració competent, sempre que sigui un requisit de l’ocupació, l’ofici o el lloc de treball previst.
Per a l’obtenció d’alguns d’aquests carnets professionals s’han formalitzats acords amb els òrgans competents per a facilitar la tramitació dels alumnes de les accions formatives de formació per a l’ocupació i de tallers d’ocupació. A l’Annex 5 es recullen les correspondències entre mòduls i carnets professionals, així com indicacions dels tràmits a realitzar per l’entitat i/o per l’alumne.
5.5 Treball efectiu
El Programa Públic d’Ocupació i Formació de TO ha de permetre al treballador/a la compatibilització de la formació amb la pràctica professional en el lloc de feina. L’objecte d’aquesta pràctica professional ha de ser la inserció laboral, la millora de l’ocupabilitat, la qualificació i l’adquisició d’experiència professional, entre d’altres. El treball efectiu ha de suposar un mínim del 50% de la jornada laboral per la qual s’ha contractat als alumnes-treballadors, en aquest percentatge és computaran les hores corresponents al mòdul de pràctiques del certificat de professionalitat que s’imparteixi. Les desviacions respecte a aquest percentatge s’hauran de justificar en el projecte.
2. Requisits específics
Tallers d’ocupació: els projectes s’han d’adreçar a activitats d’interès públic o social amb una durada de sis mesos i 10 alumnes per projecte.
6. Criteris de selecció dels alumnes treballadors/es i el procediment de selecció i contractació
1. La selecció dels alumnes treballadors/es dels tallers d’ocupació s’ha de fer d’acord amb el que estableix l’article 7.2 de l’Ordre ministerial número 21716. Els candidats han de complir els requisits mínims següents:
a. Tenir un mínim de 25 anys.
b. Estar inscrits en el SOIB com a demandant d’ocupació, amb la targeta DARDE actualitzada (document acreditatiu d’alta i renovació de la demanda d’ocupació) i estar en situació d’atur, amb disponibilitat per treballar. Complir els requisits que estableix la normativa aplicable per formalitzar un contracte per a la formació.
2. Una vegada notificada la concessió dels projectes que han obtingut la subvenció, les entitats beneficiàries han de seleccionar i contractar els alumnes treballadors/es de la manera següent:
Oferta d’ocupació
L’entitat beneficiària ha de sol·licitar a les oficines del servei públic d’ocupació els treballadors desocupats presentant l’oferta d’ocupació durant l‘exercici 2013.
L’oferta d’ocupació, identificada amb el número d’expedient assignat en la resolució de concessió, s’ha de fer preferentment segons el model que s’adjunta amb la concessió de la subvenció i s’ha de presentar a l’oficina d’ocupació que pertoqui.
Les ofertes d’ocupació han de tenir caràcter genèric, sense especificar cap element que pugui donar lloc a cap tipus de discriminació, excepte pel que fa als criteris de selecció i preferència establerts en l’apartat 6 d’aquesta convocatòria.
Selecció de l’alumnat treballador
Presentada l’oferta, l’oficina del servei públic d’ocupació ha de dur a terme la selecció dels treballadors desocupats per obtenir els candidats possibles per cobrir l’oferta, segons els criteris següents:
a. Ser desocupat/da de llarga durada (més de dotze mesos) o desocupat/da que dins el període dels darrers 12 mesos hagin treballat com a màxim 3 mesos.
b. Motivació i adequació al lloc de treball ofert.
Una vegada el SOIB ha preseleccionat els candidats, s’ha de constituir un grup de treball mixt entre l’entitat beneficiària i el SOIB per seleccionar els alumnes treballadors/es, d’acord amb l’article 7.1 de l’OTAS 21716. En les seleccions finals, s’ha de fer una valoració conjunta de les puntuacions que han obtingut els candidats a l’entrevista. La selecció sempre ha de ser a favor del candidat o la candidata que obtingui una major puntuació. En cas que el representant del SOIB estigui en desacord amb la valoració atorgada, ho ha de fer constar en l’acta i ha d’emetre l’informe a la direcció del SOIB que ho resoldrà.
Per a la selecció dels alumnes treballadors s’han de tenir en compte els criteris d’accés exigits per cada nivell del certificat de professionalitat que s’imparteixi, tal i com s’estableix a l’article 20 del reial decret 34/2008, modificat pel real decret 189/2013, de 15 de març, (BOE núm. 69, de 21 de març de 2013).
Formalització i registre de contractes
Per poder contractar és condició indispensable que en el moment de la contractació, el/la demandant estigui en situació d’alta en el SOIB i consti com a aturat, a més de complir els requisits corresponents a l’edat. Si en el moment de la contractació no es compleixen aquestes condicions no es pagarà la part de la subvenció corresponent a la contractació efectuada.
Els contractes han de dur identificat el nombre d’expedient —que ha de ser el mateix que figura en la resolució de concessió— i sempre s’han de registrar lligats al nombre d’oferta corresponent que proporciona l’Oficina d’Ocupació del SOIB que fa la selecció.
Els contractes s’han de registrar en tres exemplars en l’oficina del servei públic d’ocupació corresponent amb el model a disposició dels beneficiaris en el web <http://www.soib.es/>.
7. Selecció del personal directiu, docents i personal de suport de tallers d’ocupació
La selecció del personal directiu, docents i personal de suport s’ha de fer d’acord amb l’article 7.3 de l’Ordre del Ministeri de Treball i Afers Socials número 21716, de 14 de novembre de 2001, per la qual s’estableixen les bases reguladores per concedir subvencions per als programes de TO. Aquesta ordre estableix que el procediment de selecció preferent és el d’oferta d’ocupació, tramitada pel SOIB, el de convocatòria pública, o ambdues.
Els candidats hauran d’acreditar la competència docent en els termes establerts a l’article 13 del real decret 34/2008, modificat pel real decret 189/2013, de 15 de març, (BOE núm. 69, de 21 de març de 2013) i també el que s’estableix a la disposició transitòria única del real decret esmentat.
8. Avaluació i acreditació de la formació
L’avaluació de la formació per a l’ocupació que s’executi en virtut d’aquesta convocatòria es realitzarà d’acord amb el que s’estableix a l’article 14 del real decret 34/2008, modificat pel real decret 189/2013, de 15 de març, (BOE núm. 69, de 21 de març de 2013).
1. Avaluació i acreditació dels certificats de professionalitat
La formació adreçada a l’obtenció de certificats de professionalitat s’ha d’acreditar d’acord amb el que disposen la Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i la formació professional, l’article 11.1 del Reial decret 395/2007, de 23 de març, pel qual es regula el subsistema de formació professional per a l’ocupació, i el Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat (BOE núm. 27, de 31 de gener), modificat pel real decret 189/2013, de 15 de març, (BOE núm. 69, de 21 de març de 2013)..
L’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat dels ensenyaments de formació professional per a l’ocupació dirigida a l’obtenció dels certificats de professionalitat es realitzarà per mòduls professionals i, si escau, per unitats formatives. Es prendran com a referència els objectius expressats en resultats d’aprenentatge i els criteris d’avaluació de cadascun del mòduls o unitats formatives. La qualificació serà numèrica, entre un i deu, sense decimals. Es consideren positives les puntuacions iguals o superiors a cinc punts, en termes d’apte o no apte.
2. Avaluació i acreditació de la formació complementària.
L’avaluació de l’aprenentatge de l’alumnat dels ensenyaments de formació professional per l’ocupació es realitzarà de forma global i la qualificació serà numèrica, entre un i deu, sense decimals. Es consideren positives les puntuacions iguals o superiors a cinc punts, en termes d’apte o no apte.
Per a la formació complementària en llengües la prova d’avaluació final s’haurà d’estructurar en quatre parts: comprensió oral, comprensió escrita, expressió oral i expressió escrita. Cada part es qualificarà d’1 a 10 i serà necessari un mínim de 5 punts de cadascuna per obtenir la qualificació d’apte.
El SOIB lliurarà a la finalització de la impartició de les especialitats formatives, a cada participant la certificació/diploma d’aptitud corresponent.
9. Termini i model de presentació de les sol·licituds
1. S’ha de presentar una sol·licitud per projecte i s’ha de formalitzar en els models que s’adjunten com a annexos d’aquesta Resolució. Es troben a disposició de les persones interessades a l’adreça d’Internet <http://www.soib.es>.
2. Les sol·licituds s’han de presentar en el Registre General del SOIB o per qualsevol de les formes que estableix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener i pel Reial decret llei 8/2011, d’1 de juliol, de mesures de suport als deutors hipotecaris, de control de la despesa pública i cancel·lació de deutes amb empreses i autònoms contrets per les entitats locals, de foment de l’activitat empresarial i impuls de la rehabilitació i de simplificació administrativa.
3. En cas de presentar la sol·licitud davant una oficina de Correus, s’ha de fer amb sobre obert, perquè el funcionari o la funcionària de Correus la dati i la segelli abans de ser certificada, segons el que estableix l’article 31 del RD 1829/1999, de 3 de desembre, pel qual es regula la prestació dels serveis postals (BOE 313, de 31 de desembre).
4. Si la sol·licitud es lliura en un lloc diferent de la seu del SOIB, s’ha d’enviar per fax el full amb el segell d’entrada dins termini al SOIB, durant les 24 hores següents que acabi el termini hàbil. Així mateix, si s’envia per correu certificat, també s’ha de trametre al fax núm. 971 784939 el full de la sol·licitud amb el segell de correus en què consti la tramesa dins termini.
5. D’acord amb l’article 71 de la Llei 30/1992, si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en aquesta Resolució, s’ha de requerir la persona interessada perquè, en el termini de cinc dies hàbils, esmeni l’error o presenti els documents necessaris, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s’ha de dictar en els termes que preveu l’article 42 d’aquesta mateixa Llei.
6. Quan la persona sol·licitant inclogui el número de fax en la sol·licitud, s’entén que l’aporta perquè li notifiquin per aquest mitjà els actes de tràmit, la qual cosa es pot fer a l’efecte que regula l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre. Es poden dur a terme les notificacions que es derivin d’aquest procediment per via telemàtica sempre que la persona sol·licitant aporti en la sol·licitud la seva adreça de correu electrònic i consenti expressament a usar aquest mitjà. A aquest efecte hi ha la bústia registre.xol@soib.caib.es.
7. El termini per presentar les sol·licituds és de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà d’haver-se publicat aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
10. Documentació
Juntament amb la sol·licitud, s’ha d’adjuntar la documentació següent:
a) El projecte, d’acord amb el que estableix l’article 10.2.a de l’Ordre ministerial número 21716, de 14 de novembre del 2001, per la qual es desplega el Reial decret 282/1999, de 22 de febrer, que estableix el programa de tallers d’ocupació, d’acord amb el model que es troba a l’adreça d’Internet <http://www.soib.es/>.
b) La documentació identificativa de la personalitat dels que sol·liciten la subvenció i acreditativa de poder suficient i subsistent per actuar en representació de l’entitat promotora.
c) De conformitat amb l’article 6 de la Llei 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 150, de 23 de juny), amb l’article 2 del Reial Decret 1671/2009, de 6 de novembre, que desenvolupa parcialment la Llei 11/2007 d’accés electrònic dels ciutadans als Serveis Públics (BOE núm. 278, de 18 de novembre) la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que l’entitat que sol·licita la subvenció està al corrent de les seves obligacions, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions amb Seguretat Social, juntament amb la sol·licituds d’ajuts.
d) De conformitat amb la disposició addicional tercera de la Llei 24/2005, de 18 de novembre, de reformes per a l’impuls de la productivitat, la signatura de la sol·licitud d’ajuts implica l’autorització perquè el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui obtenir de l’Agència Estatal de l’Administració Tributària la informació relativa al compliment de les obligacions tributàries, llevat que la persona interessada s’hi manifesti en contra expressament. En aquest cas, ha d’aportar la documentació acreditativa d’estar al corrent de les obligacions tributàries amb l’Administració estatal, juntament amb la sol·licitud d’ajuts.
e) El certificat acreditatiu del finançament de la part del cost que no subvenciona el SOIB, acompanyat del certificat de l’entitat de disponibilitat pressupostària. En cas que s’hagi d’acreditar l’aportació econòmica, s’ha d’assenyalar la destinació de l’aportació i, quan pertoqui, la minoració que suposa de la subvenció que ha d’atorgar el SOIB.
f) La documentació acreditativa de la titularitat jurídica de l’objecte d’actuació. En cas de titularitat privada, l’escriptura pública de cessió per a ús públic durant 25 anys o més.
g) La documentació acreditativa de la disponibilitat per executar l’obra o els serveis prevists. Si escau, s’han de presentar els permisos de les entitats corresponents per raó de la matèria.
h) D’acord amb el model establert com a annex 3, la declaració responsable de:
- No estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i de no tenir causa d’incompatibilitat per rebre la subvenció.
- Fer constar tots els ajuts i les subvencions per a la mateixa finalitat sol·licitats o concedits per qualsevol institució, pública o privada.
- No tenir sancions fermes pendents de pagament per infraccions de la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals.
- Haver fet el Pla de Prevenció de Riscs Laborals, l’avaluació de riscs i la planificació de l’activitat preventiva de l’entitat, de conformitat amb el que determina la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals.
- El tipus de servei de prevenció que ha constituït l’entitat.
i) Per tal que el Servei d’Ocupació de les Illes Balears pugui comprovar que les entitats participants disposen de personalitat jurídica i no tenen finalitat lucrativa, és necessari fer constar a l’annex 3 el núm. de registre, la secció, el grup i la data d’inscripció de l’entitat al Registre d’Entitats Jurídiques de la Conselleria de Presidència de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En el cas de no disposar d’aquestes dades, s’ha d’aportar la còpia compulsada de l’escriptura pública de constitució i dels estatuts en què consti que les entitats sol·licitants disposen de personalitat jurídica i de manca de finalitat lucrativa. Se n’exceptuen les administracions o les entitats públiques.
A les lletres b), f), g), i) no és necessari adjuntar documentació en cas que ja estigui en poder del SOIB per haver-la aportada en convocatòries anteriors. En aquest cas, el sol·licitant ha de fer constar en la sol·licitud l’expedient en el qual es troba la documentació.
11. Criteris de valoració
Per valorar les sol·licituds presentades, s’han de tenir en compte els criteris que s’indiquen a continuació. S’adjunten a l’annex 4 «Criteris de valoració»:
a) La mitjana anual de l’atur registrat segons les dades proporcionades per l’Observatori del Treball de les Illes Balears, amb els requisits d’edat per ser alumnes treballadors/es, residents en l’àmbit territorial del projecte (municipi, mancomunitat o illa). Fins a un màxim de 10 punts.
b) L’adaptabilitat del projecte, pel que fa a l’accessibilitat i a les metodologies d’intervenció i formació, perquè hi participin els col·lectius assenyalats com a preferents a les directrius d’ocupació europees, en el marc de l’Estratègia Europea d’Ocupació i de l’Estratègia Espanyola d’Ocupació. Fins a un màxim de 1 punts.
c) Les perspectives d’ocupació del col·lectiu participant. Fins a un màxim de 20 punts.
d) El caràcter innovador del projecte, tenint en compte la seva incidència en els sectors emergents, així com en l’àmbit territorial d’actuació. Fins a un màxim de 2 punts.
e) La qualitat del projecte, des del punt de vista de la dinamització del mercat de treball local, l’adequació per a la qualificació i adquisició d’experiència professional dels alumnes treballadors/es i dels beneficis socials i ambientals que es prevegin generar. Fins a un màxim de 20 punts.
f) La qualitat del programa de formació i adequació entre les especialitats proposades i les ocupacions més oferides en el mercat laboral, en relació amb l’àmbit territorial del projecte, fins a un màxim de 20 punts. La màxima puntuació d’aquest apartat s’atorgarà als projectes que es desenvolupin en el marc de les famílies professionals següents:
- Serveis socioculturals i a la comunitat
- Seguretat i medi ambient
- Transport i manteniment de vehicles (TMV), especialment les relacionades amb nàutica
- Agrària
- Hoteleria i turisme
- Textil confecció i pell
- Electricitat i electrònica
- Energia i aigua
g) Les aportacions de l’entitat promotora o d’altres entitats col·laboradores, especialment quan aquestes minorin les subvencions que ha de concedir el SOIB. A aquest efecte, es tindrà en compte l’esforç inversor de l’entitat. Fins a un màxim de 4 punts.
h) Per a les entitats que ja han estat promotores, en el marc del programa de tallers d’ocupació, escoles taller i cases d’ofici, els resultats qualitatius i quantitatius del darrer projecte finalitzat amb posterioritat a gener de 2010, pel que fa a la inserció dels participants en el mercat laboral, el nivell de realització dels compromisos de l’entitat promotora en la gestió del projecte, la formació i l’experiència professional adquirida i el resultat socioeconòmic derivat de la realització dels projectes. Fins a un màxim de 3 punts.
Són objecte de concessió de subvenció els projectes que, com a mínim, s’hagin valorat amb 30 punts.
12. Procediment
1. El procediment per concedir les subvencions que estableix aquesta Resolució s’ha d’iniciar sempre d’ofici i de la manera següent:
a) L’òrgan competent per instruir el procediment és la directora del SOIB, que ha de dur a terme d’ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s’ha de pronunciar la resolució.
b) Una vegada revisades les sol·licituds que s’hagin presentat i un cop fetes les esmenes pertinents, s’ha de reunir la Comissió Avaluadora, formada pels membres que s’indiquen a continuació:
— Presidència:
Titular: el cap del Servei de Seguiment Tècnic d’Orientació i Foment de l’Ocupació del SOIB que en cas d’absència, vacant o malaltia serà substituït pel cap del Departament de Planificació i Gestió Administrativa.
— Secretaria:
Titular: la cap del Servei de Seguiment Administratiu i Econòmic de Foment de l’Ocupació del SOIB.
Suplent: un tècnic o una tècnica del Servei Jurídic del SOIB.
El secretari actua amb veu, però sense vot.
— Vocalies:
Vocals primer/a, segon/a i tercer/a: tres tècnics del SOIB. En casos d’absència, vacant o malaltia aquests vocals poden ser substituïts per un/a tècnic/a del SOIB.
Aquesta Comissió, que ha de valorar les sol·licituds d’acord amb els criteris que estableix l’apartat onzè d’aquesta Resolució, pot sol·licitar tots els aclariments que consideri oportuns i ha de redactar un informe que ha de servir de base a la proposta de concessió o de denegació de la subvenció.
c) Quan l’import de la subvenció que resulti de l’informe emès per la Comissió Avaluadora sigui inferior a l’import sol·licitat, l’entitat beneficiària, en el tràmit d’audiència de 5 dies hàbils, que és previ a la proposta de resolució, pot modificar la sol·licitud inicial per ajustar-se a l’import de la subvenció susceptible d’atorgament.
d) Transcorregut el termini del tràmit d’audiència s’ha de reunir la Comissió Avaluadora, en el seu cas, i s’ha de redactar un informe definitiu que ha de servir de base a la directora del SOIB, per a efectuar la proposta de resolució
e) Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions que els formulats pels interessats.
f) Tenint en compte l’informe de la Comissió Avaluadora, la directora del SOIB ha de fer la proposta de resolució.
g) La presidenta del SOIB, atesa la proposta de resolució, en el marc de les disponibilitats pressupostàries, i en el termini màxim d’un mes i mig ha de dictar una resolució d’aprovació o de denegació degudament motivada. En la resolució s’ha de fer menció expressa del cofinançament del Fons Social Europeu.
h) Una vegada informat favorablement per la Comissió Avaluadora el projecte es podrà, si escau, sol·licitar l’inici anticipat de l’execució.
2. El termini màxim per resoldre les sol·licituds i notificar les resolucions és de d’un mes i mig. Aquestes resolucions es notificaran individualment. En haver transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat una resolució expressa, la petició s’ha d’entendre desestimada.
13. Import màxim de la subvenció
L’import màxim de la subvenció és el que determina cada resolució aprovatòria d’atorgament de les subvencions corresponents, que s’ha de calcular d’acord amb el que estableix l’article 12 de l’Ordre ministerial número 21716, de 14 de novembre del 2001, que desplega el Reial decret 282/1999, de 22 de febrer, pel qual s’estableix el programa de tallers d’ocupació, que s’ha modificat per l’Ordre ESS/1271/2013, de 24 de juny.
14. Termini d’execució de les accions
1. Els contractes objecte de subvenció s’han de formalitzar abans d’1 de març de 2014.
2. En el termini de 15 dies hàbils comptadors des de l’inici de l’activitat, l’entitat beneficiària ha de presentar una còpia de l’assegurança de responsabilitat civil.
15. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris de les subvencions:
a) Dur a terme l’activitat que fonamenta la concessió de la subvenció.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma, fet que s’acredita, abans de dictar la proposta de resolució de concessió, mitjançant un certificat que presenta l’UGE del SOIB a sol·licitud de la Comissió Avaluadora.
c) Presentar la memòria pedagògica en el termini d’un mes després d’haver finalitzat l’acció i ajustada al guió de memòria recollit a <http://www.soib.es/> per tal de acreditar davant el SOIB el fet d’haver executat l’activitat en els termes que estableix aquesta Resolució, així com el compliment dels requisits i les condicions que determinin la concessió de la subvenció.
d) Sotmetre’s a les actuacions de comprovació tècniques i econòmiques del SOIB i de la Inspecció de Treball i Seguretat Social; a les de control financer que corresponguin a la Intervenció General de la CAIB, en relació amb les subvencions concedides, i a les previstes en la legislació de la Sindicatura de Comptes, dels òrgans competents del Fons Social Europeu o d’altres òrgans de control.
e) Comunicar al SOIB la sol·licitud o l’obtenció d’ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o d’ens públics o privats, nacionals o internacionals. Aquesta comunicació s’ha de fer en el termini de tres dies hàbils, comptadors des de la sol·licitud o l’obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l’aplicació que s’hagi donat als fons percebuts.
f) Conservar els documents justificatius de l’aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels elements electrònics, mentre puguin ser objecte d’actuacions de comprovació i control per part de les autoritats nacionals i/o del FSE; en aquest cas, fins l’any 2020 com a mínim, és a dir, tres anys des del moment en què la Comissió Europea tanqui definitivament el programa operatiu, d’acord amb l’article 90, apartat 2, del Reglament 1083/2006, d’11 de juliol, del Consell.
g) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits que estableix l’article 44 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
h) Identificar convenientment, a l’efecte de difusió pública, les activitats, les obres i els serveis que es duguin a terme sobre la base d’aquesta Resolució, d’acord amb el que assenyala l’apartat dissetè d’aquesta Resolució.
i) Contractar als alumnes treballadors/es participants i formar-los en els aspectes teòrics i pràctics de les activitats professionals o oficis objecte del Programa.
j) Les entitats beneficiàries d’aquestes subvencions estan obligades a dur un sistema de comptabilitat separada ò una codificació comptable adequada en relació amb totes les transaccions relacionades amb aquestes operacions que permeti identificar-les clarament en els termes que assenyala l’article 60 d) del Reglament (CE) 1083/2006 del Consell, d’11 de juliol de 2006, i sense perjudici de les normes de comptabilitat nacional. Per acreditar-ho, s’ha d’aportar el llibre major de la comptabilitat de cada una de les fases del projecte.
k) Complir la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals.
l) Aportar els justificants del pagament efectiu de totes les despeses en què s’hagi incorregut, mitjançant extractes bancaris o amb altres documents equivalents. A aquests efectes, es considera documentació justificativa per a acreditar el pagament de manera suficient:
- En el cas de que es tracti de transferències, l’ordre de transferència i l’extracte bancari on es debiti el pagament
- En el cas de que es tracti de pagament agrupats, l’extracte bancari, així com el desglossament de cada un dels pagaments inclosos en la remesa
- En el cas de que es tracti de xecs, s’haurà d’incloure l’extracte bancari on es debiti el pagament
- En el cas de pagaments en efectiu, rebut i fotocòpia del DNI de l’emissor de la factura o nòmina declarant haver rebut el pagament de la dita factura o nòmina en la data indicada. Respecte a les despeses que habitualment no es paguin en efectiu, s’haurà d’acompanyar a més, d’una declaració jurada del responsable on s’indiquin els motius per a procedir d’aquesta manera.
m) Presentar tota la documentació amb els models que estableix el SOIB a la web <http://www.soib.es/> en format paper i digital.
16. Forma de pagament i justificació
1. El pagament s’efectuarà pel 100% de l’import subvencionat un cop iniciat el projecte amb la presentació de l’oferta genèrica a l’oficina corresponent, que ha de tenir lloc dins l’exercici 2013, tal i com disposa l’apartat sisè de la convocatòria. D’acord amb el que preveu la disposició addicional cinquena de l’Ordre TAS/816/2005, de 21 de març, en relació amb els articles 1 i 2 de l’Ordre TAS/1622/2002, de 13 de juny, s’eximeix el beneficiari de presentar garantia
2. La justificació de les despeses que necessàriament han de dur a terme les entitats promotores subvencionades, s’ha de procedir tal com ho estableix l’article 13 de l’Ordre ministerial número 21716, de 14 de novembre del 2001, per la qual es desplega el Reial decret 282/1999, de 22 de febrer, pel qual s’estableix el programa de tallers d’ocupació. S’ha de respectar, en qualsevol cas, el que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions i el Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s’aprova el reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
3. La forma de justificació s’ha de fer d’acord amb els models anomenats “econòmics”, a disposició dels beneficiaris en el web <http://www.soib.es/>, que han d’anar acompanyats dels justificants de les despeses i dels pagaments. Es considera despesa efectuada la que hagi estat efectivament pagada amb anterioritat a la finalització del període de justificació determinat per la normativa reguladora de la subvenció abans esmentada. La documentació justificativa relacionada amb les despeses i gestió de l’activitat cofinançada ha de tenir en compte l’exposat a l’Ordre TIN/2965/2008, de 14 d’octubre, modificada per l’Ordre TIN 788/2009, de 25 de març i per l’Ordre ESS/1337/2013, de 3 de juliol (BOE núm. 167, de 13 de juliol), per la qual es determinen les despeses subvencionables pel Fons Social Europeu durant el període de programació 2007-2013.
17. Difusió pública de les actuacions
1. Tota la publicitat, documentació escrita els anuncis o la senyalització exterior, com també qualsevol tipus d’informació en suport electrònic, informàtic o telemàtic que es derivi d’aquesta activitat, ha d’estar, com a mínim, en català i s’hi ha d’utilitzar un llenguatge inclusiu d’homes i de dones. També s’hi ha de fer constar la participació del SOIB i el cofinançament del Servei Públic d’Ocupació Estatal (SPEE) i del Fons Social Europeu (FSE) mitjançant la incorporació d’elements identificatius d’aquests organismes d’acord amb el que s’estableix l’annex «Logotips», que està a disposició de les entitats al lloc web http://www.soib.es. Així mateix, l’entitat hi pot fer constar els seus elements identificatius en la mateixa grandària o amb una grandària menor que la dels logotips del SOIB, el SPEE i el FSE. Pel que fa al logotip del SPEE, s’han de seguir els criteris fixats en l’annex V de l’Ordre ESS/2044/2012, de 24 de setembre, per la qual es distribueix territorialment per a l’exercici econòmic 2012, per a la seva gestió per les comunitats autònomes amb competències assumides, subvencions de l’àmbit laboral finançades amb càrrec als pressuposts generals de l’Estat (BOE núm. 233, de 27 de setembre) ò a la norma que substitueixi l’esmentada Ordre.
2. Tota la publicitat o difusió en qualsevol mitjà s’ha de presentar al SOIB amb un mínim de cinc dies hàbils abans de fer-la pública, i se n’ha d’assenyalar el text així com el disseny de la publicitat que es vol fer, juntament amb el nom dels mitjans en què es farà la difusió, els dies i les hores. En cas de detectar-hi irregularitats, el SOIB ho ha de comunicar a l’entitat beneficiària perquè les esmeni. S’ha de lliurar una còpia de tota la documentació i el material que s’hagi emprat durant el curs o que s’hagi facilitat a l’alumnat en què consti el cofinançament del FSE. També s’ha d’acompanyar fotografies o retalls de diaris sobre la publicitat o informació relatius a l’activitat objecte de subvenció, en què consti expressament el cofinançament del FSE.
3. D’acord amb l’article 6 del Reglament (CE) 1828/2006 de la Comissió Europea, de 8 de desembre (DOUE L45, de 15 de febrer de 2007), l’acceptació del finançament implica que el beneficiari o beneficiària accepta que ser inclòs en una llista de beneficiaris publicada electrònicament o per uns altres mitjans, amb el contingut següent: beneficiaris, nom de les operacions i la quantitat de fons públics que aquestes tenen assignats.
18. Revocació i/o reintegrament
L’incompliment total o parcial dels requisits, les condicions o les finalitats, o qualsevol altre incompliment del règim jurídic de les subvencions, constitueix causa de revocació de la subvenció i de reintegrament de les quantitats que hagi percebut l’entitat, d’acord amb el que estableixen els articles 43 i 44 del Text refós de la Llei de subvencions. La quantia que finalment ha de ser reintegrada, s’ha de fixar d’acord amb el principi de proporcionalitat, tenint en compte la naturalesa i les causes de l’incompliment.
19. Compatibilitat amb altres subvencions
L’import de les subvencions que estableix aquesta Resolució no pot ser, en cap cas, d’una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajuts d’altres administracions públiques, o d’altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el cost de l’activitat que desenvolupa el beneficiari.
Annex 2
Sol·licitud d’aprovació del projecte de taller d’ocupació i de les subvencions corresponents
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 28 d’octubre de 2013 (BOIB núm. .., de .. de ....)
| El Sr. / la Sra.: |
|||
| Com a: |
De l’entitat: |
||
| Amb domicili a (indicau el nom de la via): |
|||
| Núm.: |
Localitat: |
CP: |
|
| Tel.: |
Fax: |
Província: |
|
| NIF: |
CCC a l’SS: |
||
EXPÒS:
1. Que, d’acord amb el que disposen el Reial decret 282/1999, de 22 de febrer, pel qual s’estableix el programa de tallers d’ocupació; l’Ordre ministerial de 14 de novembre de 2001 que el desplega i que estableix les bases reguladores per concedir les subvencions públiques per a aquests programes, i la resta de normativa aplicable, he presentat un projecte de taller d’ocupació.
2. Que el taller d’ocupació s’anomena .........................................................., té una durada de ........ mesos i s’adreça a un nombre d’alumnes: .............
3. Que l’objectiu d’actuació és: ....................................................................................................................... per a les especialitats formatives:
| Especialitat |
Codi |
Durada (mesos) |
Nombre d’alumnes treballadors/es |
| — — — |
|
|
|
| Total: |
|
|
|
Per això,
DEMAN:
1. Que se’m concedeixi la subvenció econòmica corresponent, d ..................................... €, d’acord amb el detall que s’especifica en la memòria adjunta.
2. Que s’aprovi el projecte que he presentat i se m’atorgui la subvenció corresponent.
La signatura d’aquesta sol·licitud implica l’autorització perquè el SOIB pugui obtenir el certificat telemàtic de la Seguretat Social que acrediti que l’entitat està al corrent de les obligacions i de l’Agència Estatal Tributària la informació relativa al compliment de les vostres obligacions tributàries, llevat que us hi manifesteu expressament en contra i presenteu, juntament amb la sol·licitud, el certificat de la Tresoreria de la Seguretat Social i de l’AEAT corresponents.
......................, .......... de/d’............................... de 2013
(signatura i segell)
SERVEI D’OCUPACIÓ DE LES ILLES BALEARS
Annex 3
Declaració responsable de l’entitat
| Entitat sol·licitant: |
|||
| Adreça: |
CP: |
CIF: |
|
| Telèfon: |
FAX: |
Adreça electrònica: |
|
| Identificació del/ de la representant de l’entitat sol·licitant |
|||
| Nom i llinatges: |
DNI/NIE: |
||
| Càrrec o representació que ocupa: |
|||
En relació amb la sol·licitud presentada en el marc de la Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats per la qual s’obre la convocatòria per concedir subvencions als projectes per a tallers d’ocupació,
DECLAR :
1. Que, a més d’aquesta sol·licitud, l’entitat que represent ha sol·licitat o obtingut uns altres ajuts per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració, ens públic o privat:
| SÍ c |
NO c |
| Organisme |
Tipus d’ajut |
quantia i data |
|
|---|---|---|---|
| Sol·licitada |
Concedida |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2. Que l’entitat que represent no està sotmesa a cap de les prohibicions que estableix l’apartat 1 de l’article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, per ser beneficiària de la subvenció sol·licitada.
3. Que l’entitat que represent no ha estat sancionada per infraccions de la normativa en matèria de prevenció de riscs laborals.
4. Que l’entitat que represent ha realitzat el Pla de Prevenció de Riscs Laborals, l’avaluació de riscs i la planificació de l’activitat preventiva de l’entitat, de conformitat amb el que determina la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre).
5. Que l’entitat que represent ha constituït un servei de prevenció del tipus següent: ...........................................................................................
6. Que, així mateix, em compromet a comunicar per escrit al Servei d’Ocupació de les Illes Balears, en un termini de tres dies, la sol·licitud o l’obtenció de nous ajuts per a la mateixa finalitat, com també qualsevol variació d’aquesta declaració relativa a les circumstàncies previstes en l’article 13 de la Llei 38/2003 esmentada com a causa de prohibició per ser beneficiari de l’ajut o subvenció.
7. Que és certa i completa la informació que faig constar en aquest annex.
................................., ......... de/d’ .............................. de 2013.
El representant de l’entitat sol·licitant
Signatura i segell de l’entitat
Annex 4
Projectes de tallers d’ocupació. Convocatòria 2013
Núm. d’expedient:
Entitat:
Denominació del Projecte de TO:
Sumatori màxim dels criteris de valoració: 80 punts
| a) Mitjana anual de l’atur registrat segons les dades proporcionades per l’Observatori del Treball de les Illes Balears, amb els requisits d’edat per ser alumnes treballadors i residents en l’àmbit territorial del projecte (fins a 10 punts). Mitjana anual de l’atur dels majors de 25 anys residents en l’àmbit territorial del projecte (De gener a abril de 2013).
|
|
| b) Adaptabilitat del projecte. Pel que fa a l’accessibilitat i a les metodologies d’intervenció i formació, perquè hi participin els col·lectius assenyalats com a preferents en l’Estratègia Espanyola d’Ocupació, d’acord amb les directrius d’ocupació europees, en el marc de l’Estratègia europea d’ocupació. Fins a un màxim de 1 punts. - Hi ha adaptacions als col·lectius especials: - Sí 1 punt - No 0 punts |
|
| c) Perspectives d’ocupació del col·lectiu participant. Fins a un màxim de 20 punts. - Apartat 1. Acords amb empreses entitats privades (fins a 10 punts). - Presenta acords amb empreses privades per a la contractació d’alumnes del taller: 10 punts - Presenta acords amb empreses privades que mostren interès en l’execució del projecte: 5 punts - No presenta acords amb empreses privades: 0 punts Apartat 2. Actuacions d’intermediació al llarg del projecte 10 punts - L’entitat fa captació d’oferta pels alumnes 5 punts - L’entitat fa acompanyament en processos de selecció 5 punts |
|
| d) Caràcter innovador del projecte, tenint en compte la seva incidència en els nous jaciments d’ocupació, així com la seva incidència en l’àmbit territorial d’actuació (fins a 2 punts).
|
|
| e) Qualitat del projecte, des del punt de vista de la dinamització del mercat de treball local, la seva adequació per a la qualificació i adquisició d’experiència professional dels alumnes treballadors, i dels beneficis socials i ambientals que es prevegi generar. Fins a un màxim de 20 punts. Apartat 1. Dinamització del mercat local (fins a 5 punts). - El projecte de taller d’ocupació presentat forma part de l’estratègia de desenvolupament local del municipi, mancomunitat o illa beneficiari de l’actuació a través d’un Pla d’Ocupació Local o de l’AL21: 5 punts. Apartat 2. Nombre de persones aturades en l’ocupació per la qual es vol formar i a l’àmbit territorial del projecte: 15 punts – Més de 4 per plaça 15 punts - Entre 3 i 4 per plaça 10 punts - Dues per plaça 5 punts - Una per plaça 1 punt - Menys de 1 per plaça: 0 punts |
|
| f) Qualitat del programa de formació i adequació entre les especialitats proposades i les ocupacions més oferides en el mercat laboral en relació amb l’àmbit territorial del projecte. Fins a un màxim de 20 punts. - Els projectes es desenvolupen en el marc de les famílies professionals de serveis socioculturals i a la comunitat (SSC), seguretat i medi ambient (SEA), sanitat (SAN), agrària (AGA), transport i manteniment de vehicles (TMV), hoteleria i turisme (HOT), tèxtil confecció i pell (TCP), electricitat i electrònica (ELE), energia i aigua (ENA). 20 punts. - Altres Famílies 5 punts |
|
| g) Aportacions de l’entitat promotora o altres entitats col·laboradores, especialment quan aquestes minorin les subvencions que ha de concedir el SOIB. A aquest efecte, es tindrà en compte l’esforç inversor de l’entitat, fins a un màxim de 4 punts. Aportació de l’entitat en el projecte actual (de 0 a 4). - D’1 a 5 %: 1 punt - De 6 a 10 %: 2 punts - D’11 a 15 %: 3 punts - Més de 16%: 4 punts |
|
| h) Experiència de l’entitat en gestió de projectes ETCOTO finalitzats amb posterioritat a gener de 2010, tenint en compte els. resultats qualitatius i quantitatius i gestionat per la mateixa entitat pel que fa a la inserció dels participants en el mercat laboral, la formació i l’experiència professional adquirida i el resultat socioeconòmic derivat de la realització dels projectes. De 1 a 3 punts. - Ha gestionat (De 2007 a 2012) més d’un projecte ETCOTO: 3 punts - Ha gestionat un projecte ETCOTO: 2 punts - No ha gestionat mai projectes ETCOTO: 1 punt |
|
||
|
|
Total |
|
|
Signatures dels tècnics/ques d’ocupació mercat de treball Signatura del cap de Servei
[identificació nominal]
Palma, __ d_________ de 2013
Annex 5
Acreditacions i carnets professionals
1. Direcció General de Medi Marí i Rural
a) Carnet fitosanitari nivell qualificat
Els alumnes que hagin aconseguit l’acreditació de la unitat de competència “0525_2: Combatre les plagues, malalties, males herbes i fisiopaties” podran obtenir prèvia realització dels tràmits corresponents el carnet de fitosanitari nivell qualificat expedit per la Direcció General de Medi Marí i Rural.
Les entitats beneficiàries de subvencions per a la impartició de la unitat de competència “0525_2: Combatre les plagues, malalties, males herbes i fisiopaties” de qualsevol dels certificats de professionalitat que contenguin aquesta unitat de competència, hauran de gestionar davant la Direcció General del Medi Marí i Rural l’obtenció del carnet de fitosanitari nivell qualificat de tots els alumnes que hagin realitzat aquesta unitat de competència amb la qualificació d’apte. En compliment de l’article 3 de l’Ordre de la consellera d’Agricultura i Pesca de 16 de gener de 2006, per la qual es modifica l’Ordre del conseller d’Agricultura i Pesca de 13 de juny de 2011, per la qual es regula la formació del personal d’aplicació de productes fitosanitaris i dels responsables de la seva venda, per a l’homologació de nous cursos de capacitació es requereix presentar una sol·licitud juntament amb una memòria en què s’han d’especificar les següents dades:
A. Objectiu del curs.
B. Programa, en el que s’han d’especificar les unitats didàctiques d’acord amb l’annex d’aquesta Ordre i les hores lectives totals.
C. Lloc de realització
D. Calendari i horari
E. Tipus de pràctiques i durada
F. Material, equipament i equips disponibles per a fer les pràctiques
G. Relació del professorat on s’han d’especificar titulació, l’experiència professional i altra informació complementària que sigui d’interès en relació amb el curs.
H. Places ofertes
b) Títol de Mariner Pescador
Els alumnes que vulguin realitzar el certificat de professionalitat de MAPN0210 “Activitats en pesca de palangre arrossegament i encerclament i en transport marítim” de nivell 1 i 270 hores, i el certificat de professionalitat de MAPN0110 “Activitats en pesca amb arts d’enmallament i marisqueig i en transport marítim” de nivell 1 i 250 hores, hauran d’acreditar, a més dels requisits establerts en els corresponents certificats de professionalitat, el certificat d’especialitat de Formació Bàsica. La unitat de competència UC0010_1 “Contribuir a les operacions de coberta en una embarcació pesquera” d’aquests dos certificats de professionalitat donarà lloc al títol de Mariner Pescador expedit per la Direcció General de Medi Rural i Marí.
c) Títol de Patró Local de Pesca
Els alumnes que vulguin realitzar el certificat de professionalitat de MAPN0111 “Pesca local” de nivell 2 i 390 hores hauran d’acreditar, a més dels requisits establerts en els corresponents certificats de professionalitat, el certificat d’especialitat de Formació Bàsica. Aquest certificat de professionalitat donarà lloc a l’obtenció del títol de Patró Local de Pesca expedit per la Direcció General de Medi Rural i Marí. Una vegada superat aquest certificat, l’alumne haurà de realitzar un període d’embarcament de divuit mesos, dels quals al menys 6 mesos hauran de ser de guàrdia de màquines i sis amb funcions de guàrdia de pont en vaixells de pesca, d’acord amb l’ establert en el Reial Decret 662/1997, de 12 de maig per que s’estableixen els requisits mínims per a exercir l’activitat professional de patró local de pesca i patró coster polivalent.
Per obtenir el títol de Mariner Pescador i el de Patró local de Pesca els centres han d’estar autoritzats per l’ esmentada direcció general i els alumnes han de presentar, a més del certificat de professionalitat:
- Dues fotografies de carnet
- Fotocopia DNI
- Fotocopia de la inscripció marítima
- Resguardo acreditatiu del pago de las taxes
- Reconeixement mèdic en vigor i amb resultat d’apte amb resultat d’apte.
- Document acreditatiu del període de embarcament , en el cas de Patró Local de Pesca
2. Direcció General d’Indústria i Energia
a) Certificat de qualificació individual (CQI) “Gas categoria B”
Els alumnes que hagin aconseguit el certificat de professionalitat “ENAS0110: Muntatge, posada en marxa, manteniment i inspecció i revisió d’instal·lacions receptores de gas” podran obtenir el Certificat de qualificació individual (CQI) “Gas categoria B” prèvia sol·licitud a la Direcció General d’Indústria i Energia.
b) Certificat de qualificació individual (CQI) “RITE calefacció i climatització”
Els alumnes que hagin aconseguit el certificat de professionalitat “ENAE0208: Muntatge i manteniment d'instal·lacions solars tèrmiques” juntament amb el certificat de professionalitat “IMAR0208: Muntatge i manteniment d’instal·lacions de climatització i ventilació extracció” o el certificat de professionalitat “IMAR0409: Planificació, gestió i realització del manteniment i supervisió del muntatge d'instal·lacions de climatització i ventilació - extracció” podran obtenir el Certificat de qualificació individual (CQI) “RITE calefacció i climatització” prèvia sol·licitud a la Direcció General d’Indústria i Energia.
c) Certificat de qualificació individual (CQI) “Instal·lador de baixa tensió (bàsic i especialista)”
Els alumnes que hagin aconseguit el certificat de professionalitat “ELEE0109: Muntatge i manteniment d’instal·lacions elèctriques de baixa tensió” podran obtenir el Certificat de qualificació individual (CQI) “Instal·lador de baixa tensió (bàsic i especialista)” prèvia sol·licitud a la Direcció General d’Indústria i Energia.
d) Certificat de qualificació individual (CQI) “Frigoristes”
Els alumnes que hagin aconseguit el certificat de professionalitat “IMAR0108: Muntatge i manteniment d’instal·lacions frigorífiques” podran obtenir el Certificat de qualificació individual (CQI) “Frigoristes” prèvia sol·licitud a la Direcció General d’Indústria i Energia.
e) Acreditació de conservador d’ascensors
Els alumnes que hagin aconseguit el certificat de professionalitat “IMAQ0210 Desenvolupament de projectes d'instal·lacions de manutenció, elevació i transport” o el certificat de professionalitat “IMAQ0110 Instal·lació i manteniment d'ascensors i altres equips fixes d'elevació i transport” podran obtenir l’acreditació de conservador d’ascensors, prèvia sol·licitud a la Direcció General d’Indústria i Energia.
3. Direcció General d’Emergències
Els alumnes que hagin aconseguit el certificat de professionalitat “AFDP0209: Socorrisme en espais aquàtics naturals” podrà obtenir el carnet de socorrista prèvia sol·licitud a la Direcció General d’Emergències.
4 Direcció General de Salut Pública i Consum
a) Carnet de socorrista
Els alumnes que hagin aconseguit el certificat de professionalitat “AFDP0109: Socorrisme en instal·lacions aquàtiques” podrà obtenir el carnet de socorrista prèvia sol·licitud a la Direcció General de Salut Pública i Consum”.
b) Aplicador de biocides tipus 2, 3, 4, 14, 18 i 19 (excepte els tipus 2 utilitzats en el control de legionel·la, clau 100 del Registre Oficial de Biocides)
Els alumnes que hagin aconseguit el certificat de professionalitat ’SEAG0110: Servei per al control de plagues’ estaran acreditats per realitzar l’activitat com aplicador de biocides tipus 2, 3, 4, 14, 18 i 19 (excepte els tipus 2 utilitzats en el control de legionel·la, clau 100 del Registre Oficial de Biocides). Durant les activitats de control dels establiments i serveis de control de plagues els treballadors i treballadores podran acreditar la capacitació mitjançant la presentació del certificat de professionalitat.