Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

CONSELL INSULAR DE FORMENTERA

Núm. 19845
Bases que regiran el concurs-oposició per a la creació d'una borsa de llicenciats/ades en Dret per cobrir, amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina del Consell Insular de Formentera.

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, en sessió celebrada el 25 d’octubre de 2013, aprovà les Bases  que regiran el concurs-oposició  per a la creació d´una borsa de llicenciatas/ades en dret per cobrir, amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina del Consell Insular de Formentera, conforme al següent:

“.......................

BASES QUE REGIRAN EL CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE LLICENCIATS/ADES EN DRET PER COBRIR, AMB CARÀCTER INTERÍ O TEMPORAL, LES POSSIBLES NECESSITATS DE PROVISIÓ URGENT DE PLACES I LLOCS DE FEINA DEL CONSELL INSULAR DE FORMENTERA.

PRIMERA. Objecte de la convocatòria

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és la constitució d’una borsa de llicenciats/ades en dret per cobrir, amb caràcter interí o temporal, les possibles necessitats de provisió urgent de places i llocs de feina del Consell Insular de Formentera.

2. Les citades places pertanyen a l'escala d'Administració Especial, subescala Tècnica, classe lletrat/da, grup A1.Concretament, s’oferta una plaça vacant prevista en els pressupostos generals i de plantilla orgànica del Consell Insular de Formentera, per l’any 2013, i la creació d’un borsí per a possibles places vacants que puguin sortir.

3. La present convocatòria es publicarà en el tauler d'anuncis del Consell Insular de Formentera, situat en l'Oficina d'Atenció al Ciutadà (OAC) (carrer Ramón Llull, nº 6), a la pàgina web de la Corporació www.consellinsulardeformentera.cat i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), sent la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació d’instàncies.

4. S'aplicarà a aquestes proves selectives la Llei 7/2007, de 12 d'abril, Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Reial Decret llei 20/2012, de 13 de juliol, de mesures per garantir l’estabilitat pressupostària i de foment de la competitivitat; el Decret llei 5/2012, d’1 de juny, de mesures urgents en matèria de personal i administratives per a la reducció del dèficit públic del sector públic de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i d’altres institucions autonòmiques, el Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (LRJAPYPAC), les Bases Generals de convocatòries de processos de selecció al Consell Insular de Formentera, publicades al BOIB número 46 de data 5 d’abril de 2008, i altra legislació vigent de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

L'òrgan competent per a la sol·licitud de redacció de les presents bases, és el president del Consell Insular de Formentera, sobre la base de l'establert en l'article 9.2.l de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i l'article 21.1.h de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, de bases de règim local, i l'òrgan competent per aprovar les citades bases, és la Comissió de Govern del Consell Insular de Formentera, segons el que es disposa en la Resolució de Presidència de data 30 de Novembre de 2011, publicada en el BOIB número 13 de data 28 de Gener de 2012.

SEGONA. Requisits i drets d’examen dels aspirants.

Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, la base tercera de les bases generals de convocatòries de processos de selecció al Consell Insular de Formentera, publicades al BOIB núm.46 de data 5 d’abril de 2008, i els requisits següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que es disposa en l'article 57 (Accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres Estats), de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

b) Tenir compliments 16 anys d'edat en la data de finalització del termini per a la presentació de sol·licituds. I no excedir, si escau, de l'edat màxima de jubilació forçosa.

c) No haver-hi estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei a l'Estat, de les Comunitats Autonòmiques, o de l'Administració Local, ni acomiadat d'acord amb el corresponent procediment, ni trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.

d) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixin el correcte acompliment de les funcions de la plaça a la qual s’oposita.

e) No trobar-se afectat per cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació vigent.

f) Estar en possessió del Títol de llicenciat en Dret (o tenir el grau en Dret), o estar en condicions d'obtenir-ho en la data de finalització del termini de presentació d'instàncies. En el cas de titulacions expedides a l'estranger serà necessari aportar la corresponent documentació que acrediti la seva homologació oficial.

g) Estar en possessió del certificat del nivell B2 expedit per la Direcció de Cultura i Joventut del Govern dels Illes Balears o equivalent. En el cas de no posseir-ho, haurà de superar una prova de llengua catalana, que s'estableix a la base setena d’aquestes bases.

Els drets d’examen per a aquesta convocatòria es fixen en 24.00€, que s’hauran de fer efectius en el c/c 0487-2113-14-2000003108, del banc Mare Nostrum (BMN).

TERCERA. Sol·licitud i documentació.

1.La sol·licitud per participar en les proves de selecció s'haurà de dirigir al President del Consell Insular de Formentera, i es presentarà en el Registre General d'aquesta Corporació, o en la forma establerta en l'article 38.4 de la LRJAPYPAC, dins del termini de 10 dies naturals, comptats a partir de l'endemà al de la data de publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB.

Les sol·licituds que es presentin fora del termini anteriorment establert, seran excloses i s'arxivaran. Si l'últim dia de presentació, caigués en diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins a l'endemà hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d'anuncis i a la pàgina web del Consell.

2. Les instàncies presentades en la forma prevista en l'article 38.4 de la LRJAPYPAC, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, tret que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a l’OAC del Consell Insular de Formentera, dins el termini establert, per fax al 971 322556 o correu electrònic a atenciociutadana@conselldeformentera.cat.

3. El model normalitzat de sol·licituds, que serà el model oficial d'instància, es trobarà a la disposició de les persones interessades, en el Registre General d'Entrada d'aquest Consell Insular, i a la pàgina web www.consellinsulardeformentera.cat, a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.

4. Els aspirants han d'adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada, original o fotocòpia compulsada de la documentació que s'indica a continuació (excepte si aquests obressin ja en poder del Consell, segons regulen els articles 35. F de la LRJAPYPAC i el 119.2.i de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, per a això haurà de declarar-se en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquesta pugui ser localitzada):

a) Declaració jurada què es reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides a la base segona, referides sempre a la data de finalització del termini assenyalat per a la presentació de sol·licituds, independentment que ho acreditin amb posterioritat a la finalització del procés selectiu.

b) Fotocòpia compulsada del DNI, o si no té la nacionalitat espanyola, del document oficial acreditatiu de la personalitat i que autoritzi a treballar.

c) Còpia compulsada de la titulació o certificat acadèmic que acrediti tenir cursats i aprovats els estudis requerits per a l'obtenció del títol corresponent, juntament amb el justificant d'haver satisfet els drets d'expedició, sense perjudici de la posterior presentació del títol.

d) Document acreditatiu del requisit del coneixement de la llengua catalana: per a l'acreditació d'aquest requisit s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud el certificat emès per Direcció de cultura i Joventut, o si escau, els certificats declarats equivalents per la Conselleria d'Educació i Cultura del Govern de les Illes Balears.

e) Relació dels mèrits que disposin i que vulguin se'ls tingui en compte en la fase de concurs. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.

El Tribunal no valorarà els mèrits al·legats i no justificats en la forma que s'indica en aquestes bases.

f) Resguard bancari d’haver abonat els drets d’examen que s’estableix en la base segona d’aquestes bases.

4.La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què finalitzi el termini per presentar les sol·licituds.

5. Amb la formalització i presentació de sol·licituds, l'aspirant dóna el seu consentiment per al tractament de les dades de caràcter personal que són necessaris per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent.

6. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, sent responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Resolució de la convocatòria

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el President del Consell dictarà resolució en el termini màxim de 4 dies naturals en la qual es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos. En la mateixa resolució, s'inclourà la relació dels aspirants que hagin acreditat el requisit del coneixement de la llengua catalana, conforme a l'establert en la clàusula segona, i la dels aspirants que no l'hagin acreditat, amb indicació del lloc, data i hora d'inici de la prova prevista, destinada a acreditar aquest requisit. Aquesta resolució es publicarà en el BOIB i s'exposarà en el tauler d'anuncis de la OAC del Consell Insular de Formentera i en la web de la Corporació.

2. Els aspirants disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, a partir del següent al de la publicació al BOIB de la resolució indicada, per formular les reclamacions que creguin oportunes, dirigides a corregir els defectes que s'hagin pogut produir, o per adjuntar la documentació que se’ls hi requereixi en la convocatòria. Se'ls adverteix que, en cas de no esmenar dins d'aquest termini els defectes a ells imputables que hagin motivat la seva exclusió, es considerarà que desisteixen de la seva petició.

3. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, la llista s'entendrà definitiva a partir de l'endemà al de la finalització del termini de reclamacions.

Les reclamacions que es presentin, seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució del President del Consell Insular de Formentera en el termini màxim d'un mes, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.

4. En el supòsit que, per circumstàncies excepcionals, s'hagués de modificar el lloc, data o hora de celebració dels exercicis, aquesta modificació es publicarà en el tauler d'anuncis de l’OAC i a la pàgina web del Consell Insular de Formentera.

5. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat/da.

6. A l'efecte d'admissió dels aspirants, es tindran en compte les dades que aquests facin constar en la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes oportuns, l'acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactitud o falsedat en els quals hagin pogut incórrer els aspirants, els quals podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.

7. Una vegada realitzada la prova específica de llengua catalana, segons el que es disposa a la base setena, el President del Consell Insular de Formentera, dictarà una nova resolució en la qual declararà aptes o no aptes als aspirants que l'hagin realitzat, segons el resultat de la prova, i designarà el Tribunal Qualificador i també el lloc, data i hora de les properes proves. Aquesta resolució, es publicarà en el BOIB, en el tauler d'anuncis de l’OAC i en la web de la Corporació.

CINQUENA. Tribunal Qualificador

1. En la mateixa resolució que declari aptes o no aptes als aspirants que hagin realitzat la prova de coneixement de la llengua catalana, s'efectuarà el nomenament dels membres del Tribunal Qualificador, com a òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d'aspirants i fer la proposta oportuna a l'òrgan competent.

2. El Tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l'article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l’Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, sent necessari, almenys, que un dels membres sigui personal al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

3. El Tribunal qualificador serà un òrgan col·legiat i la seva composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà, així mateix, a la paritat entre dona i home.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5. Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l'Administració, així com els funcionaris interins, no poden formar part del mateix.

6. El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de membres suplents, entre els quals haurà de figurar un President, un Secretari i tres Vocals, havent de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'accés a les places convocades.

7. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d'absència del President titular o del suplent, el primer designarà d'entre els Vocals amb dret a vot un substitut que ho suplirà. En el supòsit en què el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el Vocal de major edat amb dret a vot.

8. Els membres del Tribunal deuran abstenir-se, i hauran de notificar-ho a l'òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes en l'article 28.2 de la LRJAPYPAC, o quan hagin impartit cursos o treballs per a la preparació dels aspirants a proves selectives en els dos anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Igualment, els aspirants podran recusar als membres del Tribunal quan concorrin les circumstàncies previstes.

9. El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per tots o alguns dels exercicis assenyalats.

10. Els membres del Tribunal són personalment responsables de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria simple. En cas d'empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot de qualitat.

11. Als efectes previstos en l'article 30 del Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal qualificador queda classificat amb la categoria de segona.

SISENA. Desenvolupament del procés selectiu

1.- El procediment de selecció serà el de concurs-oposició, ja que es considera el sistema més adequat atès que permet una millor aplicació dels principis de mèrit i capacitat, així com la valoració de l'experiència laboral, donada l'especificitat de la plaça, garantint alhora el principi d'igualtat en la selecció. Per raons d'eficiència, practicitat i celeritat, les proves de selecció s'iniciaran amb la fase d'oposició i continuaran amb una altra posterior de concurs. La puntuació obtinguda en la fase de concurs serà aplicable únicament a aquells candidats que superin la fase d'oposició.

El procés selectiu consistirà en la superació de dos fases:

FASE D'OPOSICIÓ.

La fase d'oposició, la qual comptarà un màxim del 55% del total de la prova, constarà de les següents proves de caràcter obligatori i eliminatori:

a) PRIMER EXERCICI: PROVA TEMARI GENERAL I ESPECIFIC.

L'exercici consistirà en un examen a desenvolupar del programa de temes dels quals figuren en els Annexos I (temari general) i II (temari específic), amb un temps màxim de 3 hores en total. Aquests temes seran extrets a l'atzar, havent de necessàriament extreure's una bola del temari general, temes que abasten del tema 1 al tema 10, inclusivament i altres dues boles, a triar una per l'opositor, del temari específic, corresponent als temes que abasten del tema 11 al 45, inclusivament.

Es valorarà de 0 a 30 punts, i serà necessari obtenir un mínim de 15 punts per superar-ho.

b) SEGON EXERCICI:

Consistirà en la realització durant dues hores i mitja, d'un supòsit pràctic proposat pel Tribunal, immediatament abans de la celebració de l'exercici, a triar entre dos per l'opositor, relacionats amb els procediments, tasques i funcions habituals de la plaça objecte d'aquesta convocatòria, lletrat/a del Consell Insular de Formentera. El Tribunal podrà acordar, si ho estima necessari, la lectura obligatòria de l'exercici pels aspirants i una vegada llegit, formular les qüestions i/o aclariments que estimi pertinents, les quals seran contestades oralment en un període màxim de 10 minuts.

Es valorarà de 0 a 30 punts i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 15 punts per superar-ho.

FASE DE CONCURS.

Aquesta fase únicament serà aplicable als aspirants que superin la fase d'oposició, i comptarà un màxim del 45% de la prova.

Els mèrits que el Tribunal avaluador valorarà en la fase de concurs, seran els següents, sempre que hagin estat prèviament acreditats en el termini i condicions establertes a les bases:

Mèrits professionals o Nivell d’experiència:

a.1) Per serveis prestats, ja sigui en propietat, interinament o en règim de contracte temporal en una administració pública, exercits en llocs del mateix grup de la plaça que és convoca, la puntuació serà la següent: Per mes treballat 0,20 punts, fins a un màxim de 5 punts.

Els serveis prestats s’acreditaran per mitjà de certificat de l’Administració corresponent i només es puntuaran mesos efectius complets.

a.2) Per l’exercici professional de tasques relacionades amb el lloc, per compte aliena o com a autònom, demostrable amb l’alta en la Seguretat Social o Mútua Professional i certificat d’alta en el Col·legi corresponent, la puntuació serà la següent: Per mes complet 0,10 punts, fins a un màxim de 3 punts.

Titulacions, formació i perfeccionament:

b.1) Titulació d’idiomes:

Titulació oficial de català (màxim 1,5 punts):

* nivell C1 0,5 punts

* nivell C2 1 punt

* nivell LA 1,5 punts

Titulació oficial de llengües estrangeres (màxim 0,5 punts):

* nivell superior 0,25 punts

* nivell mig 0,10 punts

b.2) Formació no reglada:

* Per cada curs d’especialització o postgrau realitzat per universitats, escoles universitàries o col·legis professionals amb relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball o amb l’administració local 1,5 punts (màxim 3 punts).

* Per cursos, jornades, seminaris, etc., amb relació directa amb les funcions corresponents al lloc de treball o amb l’administració local, realitzats en centres oficials, sempre que se present el corresponent diploma o certificat d’aprofitament o assistència:

Nº hores lectives               Crèdits         Punts assistència      Punts aprofitament

10                                            1                      0,075                            0,150

15                                            “                      0,112                            0,225

20                                            2                      0,150                            0,230

25                                            “                      0,187                            0,375

30                                            3                      0,225                            0,450

35                                            “                      0,262                            0,525

40 ó +                                      4                      0,300                            0,600

La puntuació màxima per aquest apartat serà de 2 punts.

* Per altres mèrits no inclosos en els punts anteriors que el Tribunal consideri adients pel lloc de treball, podran puntuar-se fins a un màxim d’2 punts.

La qualificació dels mèrits s’efectuarà pel Tribunal conforme al barem anterior i amb els mèrits individualment acreditats amb la documentació original o compulsada pels aspirants i per un màxim de 15 punts.

La qualificació final s’obtindrà mitjançant la suma de les puntuacions obtingudes en cadascuna de les fases de selecció.

El resultat es farà públic igualment en el tauler d’anuncis de l’OAC i a la web de la Corporació, durant els 24 hores posteriors a la finalització del procès.

L’experiència laboral sempre s’acreditarà amb l’aportació de la vida laboral acompanyada de contractes laborals, certificats oficials d’empresa o de serveis prestats a l’administració.

2. Els aspirants hauran d'acudir a la celebració de les proves objectives proveïts del seu Document Nacional d'Identitat o document equivalent, podent el Tribunal requerir-los en qualsevol moment perquè acreditin la seva identitat. Així mateix, si aquest Tribunal tingués coneixement que algun dels aspirants no compleix qualsevol dels requisits exigits en la convocatòria, prèvia audiència a l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a l'autoritat convocant.

3. El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que totes les proves objectives siguin corregides sense que es conegui la identitat de les persones que participen en el procés.

La qualificació definitiva dels aspirants estarà determinada per la suma de punts obtinguda en la fase d'oposició i la de concurs.

SETENA.- Prova de català.

Els aspirants que hagin presentat la corresponent instància per formar part de les proves selectives, que estiguin en la llista d'admesos, i que no puguin acreditar el coneixement de la llengua catalana, nivell B2 mitjançant l'aportació del títol o certificat oficial corresponent, realitzaran una prova de coneixements del nivell B2 de llengua catalana.

La prova serà obligatòria i eliminatòria, i la qualificació serà d'apte/no apte, i serà prèvia al concurs. La qualificació de no apte o la no assistència de l'aspirant, donarà lloc a la seva exclusió del procés selectiu.

VUITENA. Resolució de la convocatòria i proposta de nomenament

1. Finalitzades i valorades les proves selectives del concurs-oposició, el Tribunal Qualificador publicarà la llista provisional dels aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació obtinguda, i del document d’identitat, en el tauler d'anuncis de l’OAC i a la pàgina web del Consell, que passaran a constituir la borsa d'interins que la Corporació utilitzarà per cobrir les vacants o baixes temporals que es produeixin en els llocs de treball de llicenciat/ada en dret, la qual serà utilitzada per rigorós ordre de puntuació globalment obtinguda.

2. Tots els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, a contar des del següent al de la publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant del Tribunal, a la qual podran assistir acompanyats d'un assessor.

3. El Tribunal tindrà un termini de 7 dies per resoldre les reclamacions presentades i, seguidament, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. Així mateix, la llista definitiva pot incloure l'esmena d'ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s'elevarà automàticament a definitiva.

4. En ordre al nombre de places convocades (1), el/la aspirant proposat serà només un. La resta d’aspirants que hagin superat totes les proves eliminatòries, per ordre de puntuació, quedaran com integrants d’un borsí per possibles substitucions, o noves necessitats per places vacants.

5. El Tribunal qualificador elevarà la proposta de nomenament del/de la candidat/ta aprovat/da amb major puntuació a la Presidència de la Corporació. En cas de renúncia expresa del/de la aspirant proposat/da, el Tribunal qualificador elevarà proposta de nomenament del/dela següent aspirant, en ordre de puntuació, fent referència expresa a les causes del mateix.

NOVENA. Nomenament i presentació de documents

1. L'aspirant proposat per al seu nomenament, haurà de presentar en el Registre General del Consell Insular de Formentera, en el termini de 20 dies naturals, a partir de la publicació de la llista definitiva d'aprovats, sense requeriment previ, els documents següents:

a) Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de treball.

b) Fotocòpia acarada de la targeta d'afiliació a la Seguretat Social, si es disposa.

c) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap Administració Pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitats previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques.

d) Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor ni tenir un expedient disciplinari o en el compliment d'una sanció disciplinària. En el cas de comprovar-se d'ofici l'existència d'antecedents penals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

e) Declaració jurada o promesa de no ocupar cap lloc de treball ni exercir cap activitat en el sector públic delimitat per l'article I de la llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques.

f) Documentació acreditativa de serveis prestats en altres administracions (als efectes del càlcul de l’antiguitat)

Aquell/aquella que ja tingui condició de personal al servei de l'Administració Pública estarà exempt de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament. En aquest cas, hauran de presentar certificat de l'organisme públic del com depenguin, acreditatiu de la seva condició i de la resta de circumstàncies que constin en el seu expedient personal.

2. L'aspirant que, dins del termini fixat, excepte en cas de força major, no presenti la documentació requerida o bé que, una vegada examinada, es comprovi que no compleix amb algun dels requisits assenyalats a la base segona, no podrà ser nomenat i s'anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació per ordre estricte de puntuació.

3. Els candidats que rebutgin una oferta quedaran exclosos de la borsa, excepte que al·leguin i justifiquin en un termini de tres dies hàbils la concurrència d'alguna de les situacions següents: estar en període d'embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment; prestar serveis com a personal funcionari o laboral en una altra administració; sofrir malaltia o incapacitat temporal, o estar exercint funcions sindicals.

4. Una vegada que el/l'aspirant seleccionat/a hagi presentat la documentació, i si aquesta està conforme, la Presidència del Consell Insular de Formentera efectuarà el corresponent nomenament com a funcionari/a interí/a, d'acord amb la proposta del Tribunal Avaluador, que tindrà caràcter vinculant.

Els nomenaments es publicaran en el BOIB. Una vegada publicat el nomenament, el/l'opositor/a nomenat/a haurà de prestar jurament o la promesa i prendre possessió en el termini de tres dies hàbils, comptats a partir de l'endemà en què se li notifiqui el nomenament. Qui no prengui possessió en el termini indicat, sense perjudici de causa justificada, quedarà en situació de cessant.

DESENA. Funcionament intern del borsí constituït.

1. Els aspirants proposats, passaran a constituir una borsa de treball en aquest Consell Insular de Formentera i podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en llocs de treball d'igual categoria i similars característiques.

2. S'estableixen els següents criteris per al funcionament del borsí d'interins:

a) La cobertura de llocs de treball vacants, en el moment de produir-se, i els nomenaments, es realitzaran per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

b) En el cas que es produeixi una vacant de plantilla, aquesta passarà a cobrir-se per l'aspirant del borsí que tingui la major puntuació i no gaudís ja d'una vacant, independentment de si tenia o no en el mateix moment un contracte temporal per substitució, dels previstos en l'apartat a).

3. El borsí d'interins creat, mantindrà la seva vigència fins que es realitzi una nova convocatòria, amb el límit màxim de dos anys, a aplicar des del següent al de la data de publicació de les qualificacions definitives del procés selectiu convocat. Aquestes bases, i el borsí que amb aquestes es crea, anul·len qualsevol altre borsí que pogués existir en el Consell Insular de Formentera fins al moment de l’entrada en vigor d’aquestes bases.

4. El Consell podrà deixar sense efecte el nomenament, prèvia motivació, si durant els tres primers mesos des de la presa de possessió es produeix una manifesta inidoneïtat de l'aspirant per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball. Aquest període de prova, formarà part del procés selectiu i es considerarà com a període de pràctiques.

ONZENA. Incidències

1. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i les incidències que sorgeixin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases.
Abans de la constitució del Tribunal, s'atribueix al President del Consell la facultat d'interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos

2. Dins d'aquestes facultats s'inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

DOTZENA. Impugnació.

Les presents bases i tots els actes administratius que es derivin d'aquestes i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnades conforme a l'establert en la LRJAPYPAC, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

TRETZENA. Vigència

Aquest Borsi tendrà una vigència màxima de dos anys.

 

ANNEX I (TEMARI GENERAL)

1.- La Constitució Espanyola de 1978. Característiques i estructura. Contingut bàsic i principis generals. La reforma constitucional. Els drets i els deures fonamentals en la Constitució Espanyola. Garanties. El Tribunal Constitucional. Organització del Tribunal. Competències, matèries i processos davant el Tribunal Constitucional.

2.- L'Administració pública: principis constitucionals informadors. L'Administració de l'Estat: òrgans superiors de l'Administració Civil de l'Estat. L'organització perifèrica de l'Administració de l'Estat. La pluralitat d'Administracions en el marc constitucional. L'Estat de les autonomies: les Comunitats Autònomes, principis generals; procediment per a la seva constitució. Els Estatuts d'Autonomia.

3.- L'Administració local: Principis constitucionals i regulació vigent. Classes d’entitats locals, amb especial èmfasi en la realitat balear.

4.- Els consells insulars: naturalesa i règim jurídic. Composició i funcions. L'organització derivada de la reforma de l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears de 2007. El règim electoral dels consells insulars.

5.- Les fonts del Dret Administratiu. Jerarquia de les fonts. La llei: concepte. La reserva de llei. Lleis orgàniques. Lleis ordinàries. Disposicions del poder executiu amb força de llei: decrets llei i decrets legislatius. L'aplicació del quadre de fonts dels Illes Balears.

6.- El reglament. Classes de reglaments. Fonament i límits de la potestat reglamentària. El control dels reglaments. Referència a les ordenances i reglaments locals.

7.- La Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú: objecte, àmbit d’aplicació i principis generals. La competència administrativa. Descentralització i desconcentració. La delegació de competències. L’avocació. L'encomana de gestió. Instruccions i ordres de servei.

8.- L'acte administratiu: concepte i classes. Elements de l'acte administratiu. L'eficàcia de l'acte administratiu: notificació i publicació. Les fases del procediment administratiu: iniciació, ordenació i instrucció. Finalització del procediment administratiu. Execució dels actes administratius. Els recursos administratius: concepte i classes. Especialitats de recursos administratius en l'àmbit local. Noció de reclamació administrativa prèvia a la via jurisdiccional civil i laboral.

9.- L'activitat administrativa de servei públic. Formes de gestió dels serveis públics. El pressupost de les entitats locals: estructura i contingut. Procediment d'elaboració. Modificació. Liquidació de pressupost. Els ingressos de Dret Públic i de Dret Privat de les entitats locals, amb especial èmfasi en la tramitació d'ordenances fiscals.

10.- Polítiques d'igualtat de gènere. Normativa vigent en l'àmbit espanyol.

 

ANNEX II (TEMARI ESPECÍFIC)

11.- Organització territorial de l'Estat. L'Administració Local. Les Comunitats Autònomes. Els Estatuts d'Autonomia. L'Estatut d'Autonomia de les Illes Balears, segons la Reforma de 2007. Contingut bàsic i principis fonamentals.

12.- Competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Competències de l'Administració autonòmica, dels Consells Insulars i dels ens locals.

13.- El Parlament de les Illes Balears: composició. Òrgans depenent del Parlament: la Sindicatura de comptes i el Síndic de Greuges. La funció legislativa del Parlament de les Illes Balears. L'elaboració de les lleis. La funció representativa i la funció de control i impuls polític. El Govern de la Comunitat Autònoma: composició, competències i funcionament.

14.- Els drets dels ciutadans en les seves relacions amb les administracions públiques. Els drets públics subjectius. Els interessats en el procediment administratiu: legitimació i capacitat d'obrar.

15.- El règim de nul·litat i d'anul·labilitat dels actes administratius. Conservació, conversió i convalidació dels actes. La revisió d'ofici. Revisió d'actes nuls i anul·lables. La declaració de lesivitat. Suspensió dels actes objecto de revisió.

16.- El Procediment sancionador i les seves garanties. Principis de l'exercici de la potestat sancionadora. Reclamacions prèvies a l'exercici de les accions civils i laborals.

17.- La responsabilitat patrimonial de l'Administració. Principis de la responsabilitat. Pressupostos la responsabilitat i danys resarcibles. Procediments per determinar l'existència de responsabilitat patrimonial: procediment ordinari i procediment abreujat. La responsabilitat de les autoritats i del personal al servei de l'Administració pública.

18.- L'obligació de resoldre de l'Administració Pública: terminis i excepcions. El silenci administratiu. Les formes de l'acció administrativa. El servei públic. La moderna intervenció de l'Administració en l'activitat econòmica. L'activitat de policia: manifestacions de l'acció administrativa de policia.

19.- Els béns de les entitats locals. Béns de domini públic local. Béns Patrimonials. Béns Comunals. Adquisició de béns per les entitats locals. Els inventaris de béns. La recuperació d'ofici dels béns de domini públic.

20.- Les relacions entre les Administracions Públiques. Principis generals. Fórmules de cooperació, col·laboració i coordinació. Els convenis.

21.- L'expropiació forçosa. Concepte. Naturalesa i elements. Procediment expropiatori.

22.- Les formes de gestió dels serveis públics locals. La gestió directa. La gestió indirecta. La concessió. Concepte, naturalesa i classes. Elements. Drets i obligacions del concessionari. El concessionari i els usuaris. Formes d'extinció de la concessió.

23.- La contractació administrativa: el Reial decret legislatiu 3/2011, de 14 de novembre, text refós de la Llei de contractes del sector públic. Les administracions locals subjectes al RD leg 3/2011. Classificació dels contractes del sector públic: contractes qualificats pel RD legislatiu i la resta de contractes. Contractes administratius i contactes privats. Contractes subjectes a regulació harmonitzada. Requisits per contractar amb l'Administració. Invalidesa dels contractes. Prerrogatives de l'Administració.

24.- El contracte de gestió de serveis públics. Modalitats, procediments d'adjudicació, execució, modificació i extinció. El contracte de subministrament. Adjudicació, execució, finalització i negocis jurídics inclosos.

25.- El contracte de serveis. Adjudicació, execució, modificació, compliment i extinció. Els contractes d'obres. Adjudicació. Modificació, extinció i resolució del contracte. El contracte de concessió d'obra pública. Actuacions prèvies. Prerrogatives i drets. Règim econòmic.

26.-El recurs contenciós administratiu. Les parts en el procés contenciós-administratiu. Actes impugnables.

27.- El procediment contenciós-administratiu: ordinari i abreujat. Mesures cautelars. La Sentència i la seva execució. Procediments especials. Procediment contenciós-administratiu: terminis. Interposició del Recurs. Reclamació de l'expedient. Citació i compareixença dels demandants.

28.- Procediment contenciós-administratiu: Demanda i contestació. Requisits, contingut i efectes. Aportació de documents. Al·legacions prèvies. Procediment contenciós administratiu: prova. Vista i conclusions. Sentència. Altres formes de finalització del procediment.

29.- Procediment contenciós-administratiu: recurs d'apel·lació i recurs de cassació, en les seves modalitats. Motius i procediment. Contingut i efectes de la sentència. Execució de sentències.

30.- La funció pública local. Regulació constitucional de la funció pública i distribució de competències en matèria de funció pública. Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la CAIB: estructura i contingut. Objecte i àmbit d'aplicació.

31.- Defensa jurídica de les Administracions Públiques en l'ordre civil, penal i social.

32.- Els drets, els deures i les incompatibilitats dels funcionaris de les entitats locals. El règim disciplinari dels funcionaris de les entitats locals. Procediment sancionador.

33.- El personal laboral al servei de l'Administració pública. La legislació sobre contracte de treball. Concepte i naturalesa jurídica. Subjectes, forma i contingut. Modalitats. La modificació, la suspensió i l'extinció del contracte de treball. Especialitats al món local.

34.- La Llei 16/2006 de 17 d'octubre, de règim jurídic de les llicències integrades d'activitat de les Illes Balears: classificació de les activitats i el procediment per la seva tramitació, i les seves reformes. Normativa sobre la protecció del parc natural de Ses Salines d'Eivissa i Formentera.

35.- Llei 5/2005, de 26 de maig, sobre conservació dels espais de rellevància ambiental. Llei 11/2006, dels Illes balears sobre avaluació de l'impacte ambiental. Llei 1/2007, de 16 de març, contra la contaminació acústica de les Illes Balears. Llei 1/1991, de 30 de gener, d'espais naturals i de règim urbanístic de les àrees d'especial protecció de les Illes Balears.

36.- Legislació estatal en matèria de sòl: Reial decret legislatiu 2/2008, de 20 de Juny, text refós de la llei del sòl, i els Reglaments estatals supletoris de planejament i gestió.

37.- Legislació autonòmica en matèria d'ordenació del territori i urbanisme de les Illes Balears. Ordenació del territori: Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial de les Illes Balears (LOT) i Llei 6/1999, de 3 d'abril, de Directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i de mesures tributàries (DOT). Urbanisme: Llei 10/1990, de 23 d'octubre, de disciplina urbanística de les Illes Balears (LDU), Llei 6/1997, de 8 de juliol, del sòl rústic de les Illes Balears (LSR) i Llei 7/2012, de 13 de Juny, de mesures urgents per a l'ordenació urbanística sostenible.

38.- Normativa d'ordenació territorial i urbanística aplicable a l'illa de Formentera: les Normes Subsidiàries (NNSS) de l'any 2010, modificades l'any 2013, i la seva doble naturalesa jurídica.

39.- El Consell Insular de Formentera: Doble naturalesa jurídica, estructura orgànica, funcionament dels òrgans del Consell Insular, singularitat d'organització.

40.- Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera. Normativa de règim local i autonòmica aplicable.

41.- Competències autonòmiques del Consell Insular de Formentera en matèria d'urbanisme i habitabilitat; règim local; informació i ordenació turística; serveis socials, assistència social i seguretat social; inspecció tècnica de vehicles; patrimoni històric, cultura i esports; activitats classificades i parcs aquàtics; tutela, acolliment i adopció de menors; transports terrestres; espectacles públics i activitats recreatives; agricultura, ramaderia i pesca; artesania; ordenació del territori; carreteres i camins, i joventut. Altres competències autonòmiques. Les competències locals del Consell Insular de Formentera, com a Ajuntament.

42.- Taxes i preus públics. Principals diferències. Les contribucions especials: Bestreta i ajornament de quotes i col·laboració ciutadana. Aprovació d'Ordenances Fiscals.

43.- Els impostos que exigeix el Consell Insular de Formentera, com a Ajuntament: Impost sobre béns immobles (IBI), Impost sobre activitats econòmiques (IAE), Impost sobre vehicles de tracció mecànica (IVTM), Impost sobre l'increment del valor dels terrenys de naturalitza urbana (IIVTNU) i l'Impost sobre construccions, instal·lacions i obres (ICIO).

44.- La llei de Patrimoni Històric de les IIles Balears, Règim jurídic. El Patrimoni de les entitats locals. L'inventari de béns. Llei 14/2006, de 17 d'octubre d'esports de les Illes Balears. Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Baleares.

45.- El règim de cooficialitat de les llengües. Referència a la Llei de normalització lingüística. L'ús de les llengües oficials de l'Administració.

............................”

La qual cosa es fa pública per a general coneixement.

 

Formentera, 25 d’octubre de 2013.

 

El Vicepresident,

Santiago Juan Juan