Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA

Núm. 17477
Bases concurs per contractar professors Aula de Musica de Santa Eugènia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Junta de Govern de l’ajuntament de Santa Eugènia en sessió de data 12 de setembre de 2013 ha adoptat el següent acord:

Aprovar les següents bases del concurs per contractar professors de l’Aula de música de Santa Eugènia, especialitat piano i guitarra.

 

Bases que han de regir el concurs lliure, per a la provisió d’una borsa de treball de professors de música, especialitat piano i guitarra, per tal de cobrir les possibles vacants i les seves substitucions de l’Aula Municipal de Música de l’Ajuntament de Santa Eugènia.

1. Objecte de la convocatòria.

L’objecte d’aquesta convocatòria és la creació d’una borsa de treball, mitjançant el sistema de concurs, per a la provisió, amb caràcter temporal, de les possibles vacants o substitucions de que puguin sorgir a la plantilla de professors/es de l’Aula de Música de l’Ajuntament de Santa Eugènia, especialitat piano i guitarra.

Les especialitats que es convoquen per la creació de la borsa són:

Especialitats Nº de places

Piano ó guitarra: 1

La borsa de treball tindrà una vigència de dos anys.

 2. Funcions.

Amb caràcter general les funcions a desenvolupar seran:

- Planificar i programar les classes a impartir.

- Preparar el contingut i el material necessari per a les classes i vetllar pel seu bon estat de conservació.

- Proposar alternatives per millorar l’evolució de l’Aula.

- Elaborar nou material de treball per enriquir els procediments dels continguts.

- Controlar el procés d’aprenentatge, tant a nivell individual com en grup avaluant el progrés i la motivació dels alumnes.

- Verificar amb els pares dels alumnes el procés d’aprenentatge i el comportament de l’alumne.

- Realitzar informes dels alumnes i controlar-los-hi els treballs i els exàmens.

- Vetllar per la seguretat i salut en el seu lloc de treball, d’acord amb els procediments establerts per l’ajuntament i la normativa vigent en matèria de prevenció de riscos laborals.

- I, en general, altres de caràcter similar que li siguin atribuïdes.

 3. Condicions dels aspirants.

Per a ser admesos/es a la realització de les proves selectives, els aspirants hauran de complir els requisits següents:

a) Ser ciutadà/ana espanyol/a, tenir la nacionalitat d’algun dels Estats membres de la Unió Europea, tenir la nacionalitat de qualsevol dels altres Estats, en virtut dels tractats internacionals subscrits per la Unió Europea i ratificats per Espanya, els sigui d’aplicació la lliure circulació de treballadors en els termes en què s’hagi definit en el tractat constitutiu de la Unió Europea o els estrangers amb residència legal a Espanya d’acord amb allò establert a la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic.

El que s’estableix en el paràgraf anterior també serà d’aplicació al cònjuge dels espanyols i dels nacionals d’altres Estats membres de la Unió Europea, sempre que no estiguin separats de dret, així com als seus descendents i als del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, així com als seus descendents i als del seu cònjuge, sempre que no estiguin separats de dret, menors de 21 anys o majors d’aquesta edat que visquin al seu càrrec.

Els/les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar documentalment la seva nacionalitat.

Els/les aspirants de nacionalitat diferent a la dels Estats membres de la Unió Europea hauran d’aportar els permisos de residència i treball necessaris segons la normativa vigent.

b) Haver complert 16 anys d’edat i no excedir de l’edat establerta com a màxima de jubilació forçosa legal per l’accés a l’ocupació pública.

c) Posseir capacitat funcional per al desenvolupament de les tasques.

d) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes ni trobar-se inhabilitat de manera absoluta o especial per a l’exercici de funcions públiques o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, al seu Estat, l’accés a funcions públiques.

e) No estar afectat per cap dels motius d’incompatibilitat continguts a la Llei 53/1984, de 26 de desembre i la normativa autonòmica de la CAIB.

f) Estar en possessió de la titulació de professor de música en l’especialitat a la qual s’opta o en condicions d’obtenir-la en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds. Entre aquesta titulació es troba qualsevol titulació universitària superior i estar en possessió del títol de professor de l’especialitat, segons el que disposa el RD 2618/1966, de 10 de setembre (BOE del 24/10/1966).

7. Títol de professor superior de conservatori en qualsevol de les especialitats establertes en el RD 2618/1966, de 10 de setembre (BOE del 24/10/1966).

8. Títol superior de música en qualsevol de les especialitats.

9. Totes les titulacions declarades equivalents al títol superior de música segons el RD 1542/1994, de 8 de juliol (BOE del 09/08/1994).

En cas de presentar títol equivalent, s’haurà d’acreditar l’equivalència per norma legal o certificació que ho acrediti, expedit per l’organisme competent.

g) Acreditar el nivell C1 de coneixements de llengua catalana per totes les especialitats, mitjançant títol expedit o homologat per l’òrgan competent en matèria de política lingüística de la CAIB, per la Junta Avaluadora de Català o bé d’acord amb el que estableix el Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l’exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent. Aquest document acreditatiu, original o fotocòpia compulsada, s’haurà de presentar dins el termini d’admissió de sol·licituds.

Per prendre part en les proves selectives, totes aquestes condicions s’hauran de reunir en la data en que finalitzi el període de presentació de sol·licituds i mantenir-les fins el moment de la contractació.

4. Presentació de sol·licituds

Les persones que desitgin prendre part en les proves selectives, hauran de sol·licitar-ho mitjançant instància que es lliurarà al Registre General de l’Ajuntament, adreçada a d’il·lm./a. Senyor/a alcalde/sa president/a de l’Ajuntament de Santa Eugènia, en la qual ha de constar el següent:

- Manifestar que compleixen les condicions i requisits exigits a la base 3ª.

Les instàncies es presentaran al Registre General de l’Ajuntament dins l’horari d’atenció al públic, a les oficines de correus en la forma reglamentàriament establerta o per qualsevol altre modalitat establerta a l’article 38.4.c) de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i Procediment Administratiu Comú, en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l’endemà de la publicació de l’anunci de convocatòria al BOIB. En cas que l’últim dia de presentació d’instàncies fos un dissabte, el termini es perllongarà fins el dia hàbil següent.

Les instàncies hauran d’anar acompanyades dels següents documents:

- Fotocopia del títol exigit a la base tercera de la convocatòria. En cas de no poder aportar títol, s’acceptarà la certificació acadèmica acreditativa que s’han acabat íntegrament els estudis exigits i que es trobi en condicions d’obtenir la titulació.

- Fotocòpia dels documents acreditatius que s’al·leguin al concurs de mèrits.

- Fotocòpia del DNI de l’aspirant, NIE o altres documents oficials on es fa constar la nacionalitat.

- Fotocòpia de la documentació acreditativa d’estar en possessió del nivell de coneixements de llengua catalana que es requereix.

- Currículum vitae.

Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, els/les aspirants donen el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

5. Admissió de els/les aspirants

5.1 Relacions de persones admeses i excloses.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el president de la corporació dictarà resolució que declari aprovat el llistat provisional d’aspirants admesos i exclosos del procés selectiu, amb expressió de la causa de l’exclusió, si escau. Aquest llistat es publicarà al tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web, assenyalant, a més, la composició nominativa del tribunal qualificador.

Per esmenar el possible defecte o aportar el document que sigui preceptiu, les persones excloses o omeses disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la publicació de la relació. Acabat el termini i no havent-se presentat al·legacions contra la llista provisional, aquest llistat s’entendrà elevat a definitiu i no caldrà tornar-lo a publicar. Si s’accepta alguna reclamació, es procedirà a notificar-la a la persona en els termes que estableix la LRJPAC.

6. Tribunal qualificador.

6.1 El tribunal qualificador es constituirà de la següent manera:

President: Un funcionari de la banda de música municipal de l’ajuntament de Palma o persona en qui delegui (ambdós amb titulació equivalent a qualsevol de les mencionades anteriorment).

Vocal: Cap de l’àrea socioeducativa de l’ajuntament de Santa Eugènia o persona en qui delegui.

Vocal: Un funcionari de la banda de música municipal de l’ajuntament de Palma o persona en qui delegui (ambdós amb titulació equivalent a qualsevol de les mencionades anteriorment).

Vocal: Secretari de l’ajuntament de Santa Eugènia o persona en qui delegui.

Secretari: Funcionari de l’ajuntament de Santa Eugènia o persona en qui delegui.

El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l’assistència de més de la meitat dels seus membres, titulars o suplents indistintament, a més del president i del secretari o de les persones que els substitueixin. El tribunal podrà designar assessors especialistes, amb veu però no vot, quan ho trobi convenient. Els acords del tribunal s’adoptaran per majoria d’assistents i dirimirà els empats el vot del president.

7. Valoració dels mèrits al·legats pels aspirants i provats documentalment.

Aquesta valoració s’efectuarà d’acord a la taula de barems següents:

A) Experiència professional:

La puntuació global d’aquest apartat no pot superar els 10 punts.

a) Per experiència professional acreditada en impartir classes a l’Aula municipal de música de l’ajuntament de Santa Eugènia: 0,20 punts per cada mes treballat si la jornada laboral és del 100%, (prorratejant-ne la puntuació si la jornada fos inferior.).

b) Per experiència professional acreditada en un lloc de feina de les mateixes característiques en altres administracions públiques o entitats dependents de la/les especialitats a les que es presenta: 0,15 punts per cada mes treballat si la jornada laboral és del 100%, (prorratejant-ne la puntuació si la jornada fos inferior).

c) Per experiència professional acreditada fora de l’administració relacionada amb la plaça: 0,05 punts per cada mes treballat si la jornada laboral és del 100%, prorratejant-ne la puntuació si la jornada fos inferior fins a un màxim d’un punt.

Per acreditar l’experiència professional s’haurà d’aportar algun tipus de document on consti la data d’inici de la relació laboral i la de finalització, així com la categoria professional. Si s’aporta la vida laboral s’haurà d’acompanyar amb documents que acreditin la categoria.

En les relacions de caràcter laboral s’ha d’aportar el model oficial de certificat d’empresa. També es pot aportar l’últim rebut de salari on constí l’antiguitat i la categoria. Per acreditar els treballs en el sector públic s’haurà d’aportar un certificat de serveis prestats.

Per altres tipus de relació amb l’administració s’haurà d’aportar vida laboral o certificació que ho acrediti.

B)Formació.

Fins a un màxim de 5 punts.

a) Per formació superior a la requerida (2 punts pel títol de grau superior i 1 punt per títol de grau mitjà).

b) Per cursos de 10 hores de durada o superior, relacionats amb la/les especialitats a que es presenta: 0,10 punts per cada 10 hores de formació. Els cursos de menys de 10 hores no es valoraran.

c) Formació complementària (màxim 0,5 punts). Per acreditar la formació, en els certificats o títols dels cursos haurà de constar el nombre d’hores o el valor en crèdits. En el cas que no constin es consideraran com a cursos de durada inferior a 10 hores.

8. Qualificació

8.1 Finalitzada per part del tribunal la valoració dels mèrits es faran públiques, en el tauler d’edictes de l’ajuntament i a la pàgina web les llistes provisionals de puntuacions obtingudes, amb indicació del número del document nacional d’identitat. Aquestes llistes es publicaran per ordre de major a menor puntuació. A la vista d’aquestes relacions, les persones interessades poden presentar reclamacions en referència a cada llistat, en el termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà en que es facin públiques.

8.2 Resoltes les reclamacions es publicarà les llistes definitives de les puntuacions obtingudes. La publicació es durà a terme al mateix lloc que el llistat provisional. De no presentar-se reclamacions, els llistats de puntuacions provisionals s’elevaran a definitius un cop passats els 3 dies hàbils prevists per les reclamacions.

9. Formació i funcionament de les borses.

9.1 El Tribunal confeccionarà una llista de els/les aspirants que han resultat aptes amb les puntuacions obtingudes a la valoració de mèrits, que es publicarà al tauler d’anuncis de la Corporació.

El Tribunal remetrà acta de la sessió al President/a de la Corporació amb els noms dels aspirants que passaran a formar part de la borsa de treball de professors/ es de l’Aula de música d’aquest Ajuntament per a cobrir substitucions i/o baixes.

Una vegada formada cada borsa de treball els integrants seran cridats per la seva contractació laboral segons la necessitats de l’Aula i l’ordre de puntuació obtingut.

9.2 Durada de les borses

Les esmentades borses tendran una vigència de dos cursos d’Aula de música (2013/2014 i 2014/2015) prorrogables individualment per un any més per resolució de batlia.

9.3 Baixes de la borsa de treball

a) Tant l’acceptació per part del candidat o la renuncia seran sempre per escrit, deixant constància del dia, i la hora. La renúncia de l’aspirant, suposarà passar al darrer lloc de la corresponent borsa.

b) Serà motiu de baixa de la borsa l’haver estat sancionat, mitjançant expedient disciplinari, per falta notòria de rendiment o per incompliment greu dels deures i les obligacions derivats de les funcions pròpies del lloc de treball.

9.4 Tipus de relació contractual

La contractació laboral dels aspirants s’efectuarà d’acord amb l’establert a la legislació vigent. Abans de la contractació l’aspirant seleccionat haurà de presentar, quan així es requereixi, els documents acreditatius de que en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, reunia els requisits exigits a la base segona així com fer constar que no ocupa cap lloc de treball ni realitza cap activitat en el sector públic delimitat per la llei 53/1984.

La jornada serà amb un nombre d’hores setmanals que dependrà dels alumnes matriculats i de les necessitats del lloc de treball. La contractació de l’aspirant seleccionat ho serà pel temps totals de durada de les borses, amb contracte laboral temporal per obra i servei per cada curs.

En el moment que sorgeixi una vacant o substitució dins l’Aula de música de l’Ajuntament de Santa Eugènia s’oferirà als aspirats sempre per ordre de puntuació dins la borsa específica de la disciplina requerida.

En tot cas la persona interessada podrà renunciar, per escrit, en qualsevol moment a formar part de la/les borsa/es de manera definitiva.

La vigència de la borsa finalitzarà en el termini de 2 cursos escolars des de l’endemà de l’aprovació de la llista ordenada amb els noms dels aspirants que han superat el procés selectiu per part del President/a de la Corporació. No obstant, quedarà sense efecte en el moment que ja no es disposi de candidats/es.

Els integrants de la borsa de treball únicament seran titulars d’una expectativa de dret a ser nomenats/contractats temporalment, per ordre de puntuació, per a casos substitucions, reforç o de vacants que ho necessitin i mentre no es realitzi un altre procediment selectiu per cobrir dita plaça.

10. Presentació de documents

Un cop contactat, els/les aspirants convocats tindran un termini de 3 dies per presentar a l’Ajuntament els documents que acreditin les condicions de capacitat i requisits que s’exigeixen a la base tercera per prendre part al concurs.

Aquests documents seran els següents:

a) Original o fotocòpia compulsada del document nacional d’identitat, NIE o altres documents oficials on es fa constar la nacionalitat.

b) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de l’Estat, de les Comunitats Autònomes o de l’Administració Local, ni trobar-se inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques. Els/les aspirants que no tinguin la nacionalitat espanyola hauran d’acreditar, mitjançant declaració jurada o promesa, que no estan sotmesos a cap sanció disciplinària o condemna penal que els impedeixi l’accés a la funció pública en el seu estat d’origen.

c) El consentiment dels pares o tutors dels menors de 18 anys i majors de 16 que visquin de manera independent o l’autorització de la persona o institució que els tingui a càrrec seu.

Si en el termini indicat i exceptuant els casos de força major, els candidats proposats no presentessin la seva documentació o no reunissin els requisits exigits, no podran ser inclosos a la llista de borsa de treball de l’Aula municipal de música i quedaran anul·lades totes les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què haguessin pogut incórrer per falsedat a la instància on sol·licitava prendre part en el procés selectiu.

11. Període de prova

El període de prova serà de sis mesos. Aquest període de prova es realitzarà sota la supervisió del responsable del Servei, i tindrà la consideració de fase final del procés selectiu.

Durant el període de prova, els/les aspirants que no assumeixin els nivells suficients d’integració i eficiència al lloc de treball objecte de la convocatòria, seran declarats no aptes per a desenvolupar les tasques exigides mitjançant resolució motivada de  l’Alcaldia i perdran en conseqüència tots els drets de la seva relació laboral i la seva permanència a la borsa de treball.

12. Incidències

El Tribunal quedarà facultat per resoldre els dubtes i incidències que es presentin per al bon ordre del procediment, d’acord amb la normativa vigent. En tot el que no estigui previst en aquestes Bases, es tindrà en compte el que determina la Llei 7/2007, de 12 de abril, del Estatut Bàsic del Empleat Públic, la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases del règim local, així com la legislació autonòmica de la CAIB.

13. Recursos

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del batle, si aquests actes decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar, d’acord amb l’article 116 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, potestativament, recurs de reposició en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant de l’alcalde, o bé recurs contenciós administratiu d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1988, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en el termini de dos mesos a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, davant els Tribunals de l’ordre jurisdiccional contenciós administratiu competents, d’acord amb el que preveu l’article 8 de la Llei esmentada.

Contra les resolucions definitives i els actes de tràmit del Tribunal qualificador, si aquests últims decideixen directament o indirectament el fons de l’assumpte, determinen la impossibilitat de continuar el procés selectiu, o produeixen  indefensió o perjudici irreparable a drets i interessos legítims, els interessats podran interposar en el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la seva publicació o notificació, recurs d’alçada davant de l’alcalde. Igualment els interessats poden interposar qualsevol altre recurs que considerin convenient per a la defensa dels seus interessos.

 

Santa Eugènia a 20 de setembre de 2013

 

El Batle,

 Guillem Crespí Sastre