Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció I. Disposicions generals

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 16742
Decret de Batlia

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Corporació Plenària, en sessió ordinària celebrada el dia 27 de juny de 2013, va acordar l'aprovació definitiva de la modificació de les ordenances fiscals relatives als impostos sobre

-Béns immobles

-Sobre construccions

-Instal·lacions i obres

-Sobre activitats econòmiques.

Aquestes modificacions varen ser publicades en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el dia 6 de juliol de 2013 i entraren en vigor el mateix dia de la seva publicació, tal com estableix la disposició final de totes tres modificacions.

En les ordenances fiscals dels tres impostos citats s'incorpora, a més d'altres modificacions, una bonificació de fins al 95 % de la quota integra de cada impost en els casos en què el Ple de la corporació, amb sol·licitud prèvia del subjecte passiu, acordi pel vot favorable de la majoria simple dels seus membres la declaració d'especial interès o utilitat municipal per concórrer-hi circumstàncies de foment de l'ocupació.

En les tres ordenances fiscals s'indiquen les circumstàncies en les quals es considerarà que existeix foment de l'ocupació, si bé també s'estableix que la Batlia determinarà els criteris generals a tenir en compte per part de la Comissió de Valoració per proposar al Ple l'aprovació de la bonificació sol·licitada en cadascun dels impostos.

Així mateix, també s'estableix en aquestes ordenances que els membres de la Comissió de Valoració per a l'elaboració de les propostes de bonificació al Ple seran un representant de cadascun dels següents serveis o departaments:

· Dels Serveis Econòmics

· Del Servei d'Urbanisme

· Del Departament de Comerç i Activitats

· Dels Serveis Generals

· Del Servei d'Inspecció

· I els qui designi el batle

Per tot això, en compliment del que estableixen les vigents ordenances fiscals que regulen els impostos sobre béns immobles, sobre construccions, instal·lacions i obres, i sobre activitats econòmiques, aquesta Batlia

RESOL

A) Nomenar els representants de la Comissió de Valoració següents:

· Director/a de l'Àrea de Serveis Econòmics

· Director/a de l'Àrea d'Urbanisme i Planejament

· Director/a de l'Àrea en la qual s'inclogui el Departament de Comerç i d'Activitats

· Director/a de l'Àrea de Serveis Generals

· Responsable del Servei d'Inspecció i Infraccions

· Gerent de l'Ajuntament

· Director/a de l'Àrea en la qual s'incloguin l'IFOC i els Serveis Socials

· Secretari/ària de l'Ajuntament

· Interventor/a de l'Ajuntament

B) Determinar que els criteris generals a tenir en compte per part de la Comissió de Valoració per fer la valoració de les sol·licituds presentades i la proposta de bonificació al Ple per als tres impostos citats han de ser els següents:

1. S'estableixen amb caràcter general dues classes de bonificacions, segons el percentatge màxim d'aquestes. Una de fins al 95 %, denominada “màxim interès estratègic municipal”, i una altra, de fins al 85 %, denominada “interès municipal”.

Per proposar la classe de bonificació a atorgar, si escau, la Comissió de Valoració ha de tenir en compte els següents criteris per valorar les sol·licituds i propostes presentades:

· Tipus d'activitat econòmica estable que millori o complementi les existents.

· Tipus d'activitat econòmica estable que promogui la desestacionalització (nombre de mesos d'activitat i/o nova oferta de producte turístic fora de temporada alta).

· Quants de contractes nous de treball es creen, la seva durada i/o estabilitat (fixos indefinits, fixos discontinus).

· Quants de contractes de treball existents es milloren pel que fa a la seva durada i/o estabilitat (fixos indefinits, fixos discontinus).

· Si es creen ocupacions indirectes en el municipi.

2. Els criteris determinants i mínims per poder valorar per part de la Comissió la concessió de les bonificacions fiscals en els tres impostos esmentats són:

· Els contractes de treball que puguin servir per justificar la petició de les bonificacions han de tenir una durada mínima de 7 mesos a jornada completa per cada any durant quatre anys.

· Els treballadors en tot cas han de ser habitants de Calvià amb residència efectiva, empadronament, anterior a 1 de gener de 2013.

· Els centres de treball que figurin en els contractes de treball i on els treballadors desenvolupin la seva feina han d'estar situats en el municipi de Calvià.

3. Amb l'objectiu d'aconseguir la coherència, igualtat i objectivitat en totes les propostes de bonificació elevades al Ple, la Comissió de Valoració utilitzarà els criteris generals establerts en les taules que figuren en els annexos I i II, on s'estableixen els percentatges de bonificació màxims per a cadascuna de les dues classes d'interès municipal establertes en l'apartat 1, segons el tipus de contracte de treball i la durada d'aquests, així com el valor econòmic de la bonificació per cada mes de contracte de treball segons la seva tipologia.

D'aquests paràmetres s'ha d'obtenir el nombre de contractes de treball mínim per poder aconseguir la màxima bonificació prevista en els tres impostos. En el cas que el nombre de contractes de treball sigui inferior al mínim necessari per aconseguir la màxima bonificació, s'ha de calcular la bonificació proporcional que correspongui en cadascun dels impostos. En aquests casos, la Comissió pot proposar un percentatge diferent per a cadascun dels impostos en atenció a criteris d'immediatesa i efectivitat de la bonificació, o a criteris de seguretat jurídica i garanties del compliment de les condicions per a la seva concessió.

Per a la conversió o canvi de contractes de treball ja existents a un nou tipus de contracte amb més estabilitat i/o d'una major durada, s'han d'emprar les mateixes taules dels annexos I i II, i s'ha de calcular el valor econòmic de la bonificació per a cada mes del nou contracte de treball, sobre la base de la diferència entre els valors econòmics de cada mes del contracte anterior ja existent, i el valor econòmic mensual de la bonificació per al nou contracte, en el cas que aquest sigui completament nou.

4. Pel que fa a la bonificació de l'impost sobre béns immobles, la pot sol·licitar el titular de l'activitat econòmica que desenvolupi aquesta en l'immoble objecte de la bonificació, encara que no sigui el subjecte passiu o el substitut del contribuent, sempre que acrediti documentalment que existeix un contracte que l'obliga a pagar aquest impost i que el subjecte passiu o el seu substitut l'autoritzi a sol·licitar la bonificació.

En aquests casos, la bonificació s'ha de concedir anualment una vegada que els serveis municipals hagin comprovat que s'han complert les condicions de concessió durant l'any anterior.

5. La Comissió de Valoració ha de controlar i comptabilitzar el valor econòmic de les bonificacions que es concedeixin en els tres impostos, als efectes que les bonificacions no suposin en cap cas una disminució dels ingressos actuals de l'Ajuntament superior als tres milions d'euros anuals (3.000.000 €) o als dotze milions d'euros en els propers quatre anys (12.000.000 €).

Per tant, en tots els casos, les bonificacions de l'impost de construccions, instal·lacions i obres (ICIO) concedides per al foment de l'ocupació no s'han de comptabilitzar per al càlcul del límit establert en el paràgraf anterior.

Pel que fa a les bonificacions concedides en els impostos sobre béns immobles i sobre activitats econòmiques, la Comissió ha de valorar en cada cas si aquestes han de ser comptabilitzades o no, als efectes de no superar els límits de disminució dels ingressos abans establerts, una vegada valorat si es tracta d'activitats econòmiques d'implantació completament nova i que, per tant, no es produeix, en cap cas, una disminució d'ingressos.

6. En les propostes que faci la Comissió de Valoració al Ple per a la seva aprovació s'han d'incloure les condicions i requisits que es consideri que han de complir els sol·licitants durant els quatre anys en els quals se'ls bonifiquin els impostos, així com la documentació que han de presentar anualment per demostrar dit compliment.

Les bonificacions concedides, d'acord amb la Llei 58/2003, general tributària, de 17 de desembre, i la seva normativa de desenvolupament, es consideren en tot cas provisionals fins que s'acrediti i comprovi que s'han complert les condicions i requisits amb què varen ser concedides.

C) Ordenar la publicació integra d'aquest decret en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per a general coneixement.

 

Calvià, 3 d'agost de 2013

 

El batle

Manuel Onieva Santacreu

Documents adjunts