Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE FORMENTERA
Núm. 15719
Aprovació definitiva de la modificació del Reglament del consell de participació de les dones de Formentera
Versió PDF
El Ple del Consell Insular de Formentera, en sessió ordinària celebrada el 28 de juny de 2013 ha aprovat amb caràcter definitiu la proposta inicial de la modificació del Consell de Participació de les Dones de Formentera i del Reglament d’organització i Funcionament objecte de publicació en el BOIB núm. 122 de 13/08/2011, una vegada transcorregut el termini d’exposició pública després de la seva aprovació inicial, segons acord del Ple de la corporació de data 22 de març de 2013, (anunci publicat en el BOIB núm. 56 de 27 d’abril de 2013, tauler d’anuncis de l’OAC, i donada possibilitat d’interposar al·legacions a les diferents associacions interessades).
S’han incorporat en el text inicial les recomanacions de l’informe d’impacte de gènere (emès per l’Institut Balear de la Dona) i adaptat el llenguatge per procedir a la publicació integra del text refós en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), de conformitat amb l’article 102.c de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears, i els articles 107 a 114, del reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera, una vegada hagi transcorregut el termini previst a l’article 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, per a efectes de la seva entrada en vigor.
Text refós del Reglament d’organització i funcionament del consell de participació de les dones de Formentera
Preàmbul
La Constitució espanyola, en el seu article 1.1. propugna la igualtat com a valor superior de l’ordenament jurídic. I entre els drets fonamentals, en l’article 14 es defineix el de la igualtat, sense que pugui prevaler discriminació per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra condició o circumstància personal o social. Per la seva banda, l’article 9.2. remarca que els poders públics han de promoure les condicions perquè la igualtat sigui real i efectiva, i remoure els obstacles que n’impedeixin o dificultin la plenitud, i facilitar la participació de tota la ciutadania en la vida política, econòmica, cultural i social.
Fou a partir de la IV Conferència Mundial de les Dones de Beijing (1995) quan es consolidà la necessitat de potenciar l’apoderament de les dones. Una de les prioritats que s’hi van definir és que les dones contribueixin en plenitud de condicions i capacitació en la construcció de la societat. Per això, cal potenciar la seva participació en igualtat de condicions amb els homes en la vida econòmica i política i en la presa de decisions en tots els àmbits.
En aquest sentit, la Llei orgànica 3/2007, de 22 de març, per a la igualtat efectiva de dones i homes, en l’article 14 especifica la necessitat de fomentar instruments de col·laboració entre les diferents administracions públiques i els agents socials, les associacions de dones i altres entitats privades, per tal de fer possible l’aplicació de polítiques d’igualtat.
En l’àmbit de les Illes Balears, la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, en l’article 51, precisa la necessitat de constituir el Consell de Participació de les Dones en l’àmbit autonòmic, amb la finalitat de promoure i facilitar la participació de les dones en els moviments associatius donant-los suport. En virtut d’aquesta disposició, amb el Decret 49/2008, de 18 d’abril, es creà el Consell de Participació de les Dones de les Illes Balears, on podran participar els consells insulars a través d’una persona representant de cada un dels consell insulars de participació de les dones constituïts (art. 6.2).
Finalment, la Llei orgànica 1/2007, d’1 de març, per la qual s’aprova l’Estatut d’autonomia de les Illes Balears, estableix que són competències pròpies dels consells insulars les polítiques de gènere, de conciliació de la vida familiar i laboral, i de la dona.
Per tant, en virtut de la voluntat del Consell Insular de Formentera de promoure activament la igualtat entre dones i homes de forma efectiva, amb la participació de la societat civil, s’impulsa la creació del Consell de Participació de les Dones de Formentera, amb la finalitat d’aconseguir una societat més justa i igualitària, des dels diferents àmbits de la vida política, cultural, econòmica i social.
Fent ús de la potestat reglamentària reconeguda en l’article 6 de la Llei 8/2000, de consells insulars; en l’article 4.1 a) de la Llei 7/1985, reguladora de les bases de règim local; i en el Reglament orgànic del Consell Insular de Formentera, es regulen les funcions, la composició i el règim de funcionament del Consell de Participació de les Dones de Formentera mitjançant el present reglament.
Capítol I
Disposicions generals
Article 1
Objecte
Aquest reglament té per objecte regular les funcions, composició i funcionament del Consell de Participació de les Dones de Formentera.
Article 2
Naturalesa jurídica
El Consell de Participació de les Dones de Formentera és un òrgan col·legiat de naturalesa consultiva, participativa i d’assessorament del Consell Insular de Formentera en matèria d’igualtat entre dones i homes, de conformitat amb les competències pròpies, en matèria d’igualtat, polítiques de gènere i dona, que corresponen a l’administració insular.
Article 3
Àmbit d’actuació
1. L’àmbit territorial d’actuació del Consell de Participació de les Dones de Formentera és el territori insular; sense perjudici de poder participar en altres òrgans d’àmbit territorial més ampli i de la corresponent coordinació amb altres ens anàlegs, en l’àmbit autonòmic, estatal i europeu.
2. Actuarà en aquells àmbits que tenguin una relació directa o indirecta amb la qualitat de vida i el progrés social de les dones, i que contribueixin des de la perspectiva de gènere a aconseguir avenços socials. L’actuació d’aquest òrgan serà, per tant, integral i assumirà tots els aspectes relacionats amb la igualtat, sense discriminacions per raó de sexe, des d’un punt de vista econòmic, social i cultural.
Article 4
Objectius
El Consell de Participació de les Dones de Formentera té els següents objectius:
a) Ser interlocutor vàlid davant les administracions públiques de l’illa de Formentera en referència als problemes i les discriminacions que afecten les dones, i relacionar-s’hi a través del departament del Consell Insular de Formentera que tengui atribuïdes les competències en matèria de d’igualtat, polítiques de gènere i dona.
b) Fomentar l’associacionisme de les dones per tal de promoure la integració dels grups i les associacions de dones de l’illa de Formentera.
c) Difondre els valors d’igualtat entre les persones i defensar els drets i els interessos de les dones.
d) Potenciar l’equilibri i la justícia social i la qualitat de vida de les dones i proposar les mesures necessàries als òrgans de les administracions de Formentera, amb l’objectiu de potenciar i millorar la participació de les dones en el desenvolupament polític, social, laboral, econòmic, científic i cultural.
Article 5
Funcions del Consell de Participació de les Dones
1. Per al compliment dels fins assenyalats en l’article 4, el Consell de Participació de les Dones de Formentera tendrà les funcions d’assessorament i proposta sobre quantes mesures de polítiques d’igualtat entre dones i homes s’executin pel Consell Insular de Formentera. En particular, se li atribueixen les funcions següents:
a) Elaborar informes sobre les propostes, plans i programes que puguin afectar la igualtat entre dones i homes, a iniciativa pròpia o quan li siguin requerits pels òrgans competents del Consell Insular de Formentera, així com formular propostes i recomanacions en aquesta matèria.
b) Proposar mesures per a la promoció integral de la igualtat de tracte i d’oportunitats de dones i homes, dins del marc de competències del Consell Insular de Formentera.
c) Rebre informació dels programes i activitats que, en matèria d’igualtat entre dones i homes porta a terme el Consell Insular de Formentera, així com aquells altres desenvolupats en cooperació amb altres Administracions públiques i proporcionar a les organitzacions de dones informació relativa a tots els temes que les afectin, dins del marc legislatiu i financer de la Unió Europea.
d) Rebre i canalitzar les propostes de les organitzacions socials amb activitat en l’àmbit de la igualtat entre dones i homes.
e) Promoure o elaborar estudis i iniciatives sobre matèries de la seva competència.
f) Cooperar amb altres òrgans anàlegs d’àmbit nacional, autonòmic, local i internacional, amb la finalitat de coordinar i millorar totes aquelles actuacions que redundin en benefici de l’efectivitat del principi d’igualtat entre dones i homes.
g) Promoure l’intercanvi d’experiències, debats, i reunions d’organitzacions i associacions de dones d’àmbit insular, amb vistes a proporcionar informació relativa a la realitat social de las dones.
h) Elaborar una memòria anual sobre els treballs i activitats realitzades, que es presentarà al Consell Insular de Formentera.
i) Quantes altres actuacions es considerin necessàries per aconseguir els seus objectius, així com qualsevol altra que les disposicions vigents li atribueixin.
2. A més de les funcions previstes a l’apartat anterior, al Consell de Participació de les Dones de Formentera, li correspon emetre informe, quan li siguin requerits pels òrgans competents del Consell Insular de Formentera, sobre els projectes d’ordenança i reglament a presentar al Plenari, que regulin matèries relacionades amb la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes i la lluita contra la discriminació por raó de sexe.
El termini per emetre el citat informe, en el seu cas, serà el fixat per al/ per a la president/a del Consell Insular de Formentera.
El termini per a l’emissió de l’informe no serà inferior a 30 dies, llevat que el president o la presidenta del Consell Insular en faci constar la urgència, i en tal cas el termini no podrà ser inferior a 10 dies.
Transcorregut el corresponent termini sense que s’hagi emès el dictamen es tendrà per complet el tràmit i es podran prosseguir les actuacions del procediment.
3. Les propostes, acords o recomanacions del Consell de Participació que s’elevin al Consell Insular de Formentera es canalitzaran a través de la conselleria competent en matèria d’igualtat, polítiques de gènere i dona, tot això sense perjudici de la normativa establerta al Reglament Orgànic del Consell Insular de Formentera sobre assumptes que s’elevin al Plenari de la Corporació”.
Article 6
Actuació de la Conselleria competent
La Conselleria que tengui atribuïdes les competències en matèria d’igualtat i de dona promourà, a través del Consell de Participació de les Dones de Formentera, la participació ciutadana i dels agents socials en les actuacions i estratègies encaminades a la consecució de la igualtat real i efectiva entre homes i dones.
Capítol II
Organització, composició i acords
Article 7
Composició del Consell de Participació de les Dones de Formentera
El Consell de Participació de les Dones de Formentera està format pels òrgans següents:
a) La Presidència i Vicepresidència
b) El Plenari
c) La Comissió Permanent
d) Les Comissions de treball
Secció 1a
De la Presidència i la Vicepresidència
Article 8
La Presidència
La Presidència del Consell de Participació de les Dones de Formentera correspon a la persona titular de la conselleria competent en matèria d’igualtat.
Article 9
Funcions de la Presidència
Correspon al president o presidenta del Consell de Participació de les Dones de Formentera, el desenvolupament de les funcions següents:
a) Representar i dirigir el Consell de Participació de les Dones de Formentera.
b) Convocar i establir l’ordre del dia de les sessions del Plenari i de la Comissió Permanent, tenint en compte les peticions que formulin amb antelació suficient la resta de membres.
c) Presidir les sessions del Plenari i de la Comissió Permanent i dirimir els empats amb el seu vot de qualitat.
d) Resoldre sobre l’admissió de nous i noves representants amb l’aprovació del Plenari i, si n’és el cas, proposar els mecanismes d’alternança de les persones components de la Comissió Permanent.
e) Executar els acords del Plenari i de la Comissió Permanent.
f) Assegurar l’adequada difusió, a través de qualsevol mitjà d’accés general, de tots els acords o les decisions que es prenguin, per tal de garantir el coneixement d’aquestes per part de les entitats del sector i la ciutadania en general.
g) Donar compte als òrgans del Consell de Participació de les Dones de Formentera del resultat derivat de les propostes, els suggeriments i altres decisions adoptades per aquest.
h) La resta d’atribucions que li siguin assignades en aquest reglament així com les que li atribueixin la resta d’òrgans del Consell de Participació de les Dones de Formentera.
Article 10
La Vicepresidència
El Consell de Participació de les Dones de Formentera compta amb una Vicepresidència, càrrec que ocuparà la persona designada pel Plenari del Consell de Participació de les Dones de Formentera, d’entre els seus i les seves membres.
Article 11
Funcions de la Vicepresidència
Corresponen a la Vicepresidència del Consell de Participació de les Dones de Formentera les funcions següents:
a) Assistir i col·laborar amb la Presidència i substituir-la en cas de malaltia, absència o altres causes d’impossibilitat.
b) Exercir les funcions que li deleguin el president o la presidenta, el Plenari o la Comissió Permanent.
Secció 2a
Del Ple
Article 12
Composició del Plenari
1. El Plenari és l’òrgan de màxima representació del Consell de Participació de les Dones de Formentera, i està integrat per:
1.a) La Presidència i la Vicepresidència.
1.b) Representants d’associacions, amb àmbit d’actuació a Formentera, i en un nombre màxim de 6, que compleixin els requisits següents:
1.b.1) Estar legalment constituïdes i inscrites en el Registre d’Associacions de la Comunitat Autònoma i en el Registre Insular d’Entitats Ciutadanes del Consell Insular de Formentera.
1.b.2) No tenir ànim de lucre.
1.b.3) Desenvolupar, d’acord amb els seus fins estatutaris, activitats en defensa de la promoció dels drets de les dones i/o la justícia i equitat social.
1.b.4) Així mateix, els seus estatuts no han d’estar en contradicció amb els objectius que es desprenen d’aquestes normes.
1.c) Representants designats pel Consell Insular de Formentera, amb un nombre màxim de 3.
2. Els membres nomenats per les associacions es distribuiran de la manera següent, seguint els criteris de màxima representació i pluralitat en la representació de la societat formenterera:
Associació de dones més representativa de la societat formenterera, 3 representants.
Associacions que en la seva memòria justifiquin activitats relacionades amb l’educació i la cultura, 1 representant.
Associacions que en la seva memòria justifiquin activitats relacionades amb la salut de les dones i relacionades amb les persones amb discapacitat o dependents, 1 representant.
Associacions que en la seva memòria justifiquin activitats que condueixin a combatre la violència de gènere i a lluitar per la igualtat efectiva entre dones i homes, 1 representant.
3. El membres del Consell Insular de Formentera seran nomenats pel Ple de la mateixa corporació, a proposta del o la president/a del Consell Insular de Formentera.
4. La Presidència del Consell de Participació de les Dones, a proposta del Ple del mateix òrgan participatiu, pot convidar persones expertes i representants d’entitats que en funció de l’ordre del dia es consideri necessari o adequat que assisteixin a les sessions amb veu i sense vot.
Article 13
Incorporació al Consell de Participació de les Dones
1. Els o les representants de les associacions i entitats a què es refereix l’article anterior podran formar part del Consell de Participació de les Dones de Formentera, si ho demanen prèviament per escrit adreçat a la Presidència del Consell de Participació. A la sol·licitud, cal adjuntar-hi els estatuts i altres documents que acreditin que formen part d’una associació de les citades i que les mateixes associacions compleixen els requisits establerts, per poder nomenar la representació corresponent.
2. Una vegada constituït el Consell de Participació de les Dones de Formentera, les noves sol·licituds d’admissió hauran de ser aprovades pel Plenari del Consell de Participació, amb la proposta prèvia de la Comissió Permanent i, posteriorment, serà ratificat pel Ple del Consell Insular, per analogia amb l’establert a l’article 188.2 del Reglament orgànic del Consell Insular a propòsit del Consell d’Entitats de Formentera.”
3. No obstant això, per a la constitució inicial del Consell de Participació de les Dones de Formentera s’entendrà constituït una vegada que siguin ratificats pel Ple de la corporació la meitat dels membres mínims d’aquest (segons l’article 12) per la seva constitució, i se seguirà el que estableix la isposició final primera d’aquest reglament.
4. Els representants de les associacions, referides al punt 1.b) i 2 de l’article 12, que vulguin incorporar- se al Consell, han d’acompanyar la sol·licitud amb els documents següents:
4.1) Estatuts de l’associació.
4.2) Justificació de la inscripció en el Registre d’Associacions i en el Registre Insular d’Entitats Ciutadanes del Consell Insular de Formentera.
4.3) Memòria que acrediti el desenvolupament d’activitats de promoció dels drets de les dones, i/o de caire social almenys durant l’any anterior a la formulació de la sol·licitud.
4.4) Així mateix, han d’indicar l’àrea a la que pertanyen d’acord amb la classificació establerta en l’article 12.
Les modificacions posteriors de les dades aportades s’hauran de comunicar a la Secretaria del Consell de Participació en el mes següent a la data en què es produeixi la modificació.
Article 14
Drets dels membres del Consell de Participació
Els i les representants de les associacions i les entitats i les persones nomenades pel Consell Insular de ple dret del Consell tenen els drets següents:
- Dret a participar en el Plenari amb veu i vot a través dels seus representants.
- Dret a escollir i a ser triat per a ocupar la Presidència i Vicepresidència.
- Dret a participar en els grups de treball i en les activitats organitzades pel Consell.
- Dret a tenir accés a la informació referent a l’activitat del Consell de Participació de les Dones.
Article 15
Deures dels membres del Consell de Participació
Els deures dels representants de les associacions, les entitats i els nomenats pel Plenari del Consell són els següents:
- Participar en el Plenari i contribuir amb la seva col·laboració a desenvolupar i promocionar el Consell.
- Complir aquest reglament i acceptar els acords dels òrgans de govern del Consell.
- Comunicar els canvis que es produeixin en les persones designades com a representants titulars i suplents en el Consell.
Article 16
Funcions del Plenari
Les funcions del Plenari del Consell de Participació de les Dones de Formentera, són:
a) Atorgar a la Comissió Permanent les funcions que li corresponen de les que s’estableixen en l’article 5 d’aquest reglament en favor del Consell de Participació de les Dones de Formentera.
b) Aprovar les línies generals d’actuació del Consell de participació.
c) Aprovar el programa d’actuació anual tenint en compte la proposta elaborada per la Comissió Permanent.
d) Aprovar, en el seu cas, els informes que presentin la Comissió Permanent i les comissions de treball.
e) Aprovar la sol·licitud d’incorporacions i també els cessaments en els casos que estableixen els articles 12 i 18.
f) Crear les comissions de treball que consideri necessàries.
g) Elegir i destituir als membres de la Comissió Permanent.
Article 17
Funcionament del Plenari
1. El Plenari del Consell de Participació de les Dones de Formentera celebrarà, com a mínim, dues sessions ordinàries cada any, una dins de cada semestre. Podrà celebrar sessions extraordinàries quan la presidència ho decideixi o quan ho sol·liciti un terç del nombre legal del seus membres.
2. Les sessions del Plenari són públiques i el president o la presidenta les ha de convocar acompanyades de l’ordre del dia corresponent, amb una antelació mínima de set dies naturals, excepte les extraordinàries que es convocaran, almenys, dos dies naturals abans de la seva celebració.
3. El Plenari del Consell es constituirà vàlidament amb l’assistència del president o presidenta i del secretari o secretària, o de les persones que els substitueixin, i amb l’assistència de la meitat del seu nombre legal de membres. I en segona convocatòria, que es celebrarà mitja hora més tard de la primera, serà suficient l’assistència d’un terç del nombre legal de membres.
4. Els informes, propostes suggeriments i altres acords s’adoptaran per consens.
Si la Presidència aprecia la impossibilitat d’arribar al consens es farà la votació corresponent, i serà necessari el vot de la majoria simple dels membres del Plenari. En cas d’empat es farà valer el vot de qualitat de la Presidència.
5. Tots i totes els i les representants de les entitats exerciran el seu càrrec per un període de dos anys. Passat aquest temps es farà la renovació de representants.
Article 18
Secretaria
1. Es designarà un secretari o secretària del Consell de Participació de les Dones, així com un adjunt o adjunta que la substituirà en casos d’absència.
2. Aquest càrrec serà designat per la Presidència del Consell de Participació de les Dones i recaurà en una de les persones que formi part del Plenari, si bé amb el suport i l’assessorament d’un tècnic o tècnica de l’àrea d’igualtat, tot donant compte al o a la secretari/ària de la corporació i als serveis jurídics, de cara al necessari assessorament legal i a la correcció de les actuacions i a la designació d’un representant dels serveis jurídics que assessori, si n’era el cas.
La persona que ocupi el càrrec de secretari/ària, participarà en les sessions del Plenari i de la Comissió Permanent.
3. Corresponen al secretari o secretària les funcions següents:
3.1) Convocar els membres a la sessió per ordre del president o presidenta.
3.2) Estendre les actes de les sessions.
3.3) Lliurar, juntament amb la convocatòria de la propera sessió, l’acta de la sessió ordinària anterior per tal d’aprovar-la.
3.4) La resta de funcions reconegudes a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
4. El/ la secretari/ària, per desenvolupar les seves funcions, comptarà amb el suport tècnic i administratiu del personal del departament que tengui atribuïdes les competències en matèria d’igualtat.
Article 19
Cessament com a representant del Consell de Participació de les Dones
1. Deixaran de formar part del Consell de Participació de les Dones de Formentera els/les representants de les associacions i les entitats en els quals concorri alguna de les circumstàncies següents:
- Que així ho decideixin voluntàriament.
- Que deixin de complir algun dels requisits establerts.
- Que tenguin conductes o realitzin actes contraris als principis i objectius del Consell i així s’acordi pel Plenari del mateix òrgan per majoria absoluta.
- Que incompleixin de forma reiterada les normes del Consell o els acords dels òrgans de govern.
2. El cessament ha de ser acordat pel Plenari, a proposta de la Comissió Permanent, una vegada tramitat l’expedient oportú. Sempre es garantirà el dret d’audiència al representant afectat.
3. El cessament com a membre del Consell no impedeix que l’entitat o associació s’hi reincorpori una vegada desaparegudes les causes que el van motivar.
4. Per reincorporar-se al Consell les entitats hauran de complir el procediment fixat en aquest reglament per al nomenament.
Secció 3a
De la Comissió Permanent
Article 20
Composició de la Comissió Permanent
1. La Comissió Permanent estarà integrada per:
a) La Presidència
b) La Vicepresidència
c) La Secretaria
d) Els membres que el Plenari determini
2. El Plenari procurarà que la Comissió Permanent compti amb la participació més representativa dels membres del Plenari.
Article 21
Funcions i funcionament de la Comissió Permanent
1. Les funcions que té atribuïdes la Comissió Permanent són les següents:
a) Presentar al Plenari l’informe anual.
b) Emetre els informes que el Plenari li encomani, i proposar mesures i resolucions que consideri convenients.
c) Informar al Plenari si els representants de les entitats i del Consell Insular que sol·liciten formar part del Consell compten amb els requisits exigits en aquestes normes per formar part del Consell de Participació.
d) Totes les atribucions que li encomani el Plenari.
2. La Comissió Permanent tendrà sessions ordinàries almenys cada tres mesos, i les extraordinàries que cregui oportunes a proposta de la Presidència o d’un terç de les persones membres.
3. La convocatòria de les sessions ha d’anar acompanyada de l’ordre del dia corresponent, que s’ha de distribuir entre els membres amb una antelació mínima de set dies naturals. Les sessions extraordinàries han de ser convocades, com a mínim, dos dies naturals abans de la seva realització.
4. Per constituir vàlidament les sessions de la Comissió és necessària l’assistència de la persones que n’exerceixin la Presidència i la secretaria i de la meitat dels seus membres.
5. Els informes, les propostes, els suggeriments i altres acords s’adoptaran per consens. Si la Presidència aprecia la impossibilitat d’arribar al consens es procedirà a la corresponent votació, essent necessari el vot de la majoria simple dels membres de la Comissió Permanent. En cas d’empat es farà valer el vot de qualitat de la Presidència.
6. La durada dels càrrecs de la Comissió Permanent no pot ser superior a dos anys i no poden ser elegits més de tres mandats seguits.
Secció 4a
Comissions de treball
Article 22
Composició, funcionament i acords
1. Les Comissions de treball tendran la composició que determini el Plenari del Consell de Participació. La seva composició atendrà al treball específic que s’hagi de dur a terme.
2. El funcionament i els acords de les Comissions de treball esmentades, es regularà per l’establert, amb caràcter general, a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Secció 5a
Publicitat
Article 23
Publicitat del Consell de Participació de les Dones
El Consell Insular de Formentera haurà de donar públic coneixement, per via de qualsevol mitjà de difusió, i en qualsevol cas a través d’un espai específic dins del portal web institucional, de totes aquelles circumstàncies relacionades amb el Consell de Participació de les Dones de Formentera, com ara la seva composició, les dates de reunió, els acords presos i altres que resultin d’interès general.
Disposicions finals
Disposició final primera
Als efectes de poder constituir el Consell de Participació de les Dones, a partir del dia següent en què entri en vigor la modificació d’aquest Reglament, les entitats amb dret a designar representants han de presentar la documentació corresponent a la conselleria competent en matèria de dona i igualtat, que, una vegada examinada la documentació, dictarà resolució sobre la seva admissió per a la corresponent designació i procedirà la consegüent tramitació per elevar al Ple de la corporació.
Disposició final segona
Pel que fa al funcionament intern del Consell de Participació de les Dones s’haurà de tenir en compte aquest reglament i, supletòriament, allò establert a la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Disposició final tercera
El reglament present, com a text refós, entrarà en vigor al dia següent a la seva publicació íntegra al Butlletí oficial de les Illes Balears, i una vegada transcorregut el termini a què es refereix l’article 103 en relació amb el 113 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears.”
Formentera, 28 de juny de 2013
El president,
Jaume Ferrer Ribas