Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CALVIÀ
Núm. 15655
Bases d'un borsí d'Enginyer/a Industrial
Versió PDF
Vistes les necessitats organitzatives d'aquesta Corporació, es fa necessari procedir a la convocatòria d'una Borsa de treball d'Enginyer/a Industrial, per procediment extraordinari, sobre la base del Reglament que regula els procediments de selecció del personal funcionari interí al servei de l'Ajuntament de Calvià, aprovat en Taula General de Negociació de data 18 de maig de 2011.
Per tot això aquesta Batlia, en virtut de les competències que li atorga l'article 21.1.g) de la Llei 7/85 de 2 d'abril, segons redacció donada per la Llei 11/99 de 21 d'abril, en concordança amb el propi article 21 de la Llei 20/06 de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears,
RESOL
Aprovar les bases per a la confecció d'una borsa de treball, pel sistema de concurs, d'ENGINYER/A INDUSTRIAL, per al seu posterior nomenament com a funcionari/a interí/a.
BASES
CARACTERÍSTIQUES DE LA CONVOCATÒRIA:
- Denominació de la plaça: Enginyer/a Industrial (A1)
- Nivell de titulació acadèmica: Enginyer/a Industrial o equivalent
- Nomenament com a funcionari/a interí/a.
1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA:
L'objecte de la present convocatòria és la selecció de personal per integrar una borsa de treball d'Enginyer/a Industrial per cobrir places vacants, substituir a personal que conforma la plantilla municipal i que té reserva de plaça, o bé cobrir de manera eventual necessitats de l'Administració.
2.- DRETS D'EXAMEN: 22,00 €
3.- REQUISITS DELS ASPIRANTS:
a) Tenir la nacionalitat espanyola o alguna altra en els casos que, d'acord a l'art. 57 de la llei de l'Estatut de l'empleat públic, llei 7/2007, de 12 d'abril (BOE nº 89 de 13.4.07), es permeti l'accés a l'ocupació pública.
En aquest últim cas, per a les persones aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i del seu origen no es desprengui el coneixement de la llengua castellana, s'ha d'acreditar el coneixement de la mateixa mitjançant l'aportació del diploma d'espanyol com a llengua estrangera, regulat en el RD 1137/2002, de 31 d'octubre, o del certificat d'aptitud d'espanyol per a estrangers, expedits per les escoles oficials d'idiomes o mitjançant l'acreditació d'estar en possessió d'una titulació acadèmica espanyola expedida per l'òrgan oficial competent al territori espanyol, o bé mitjançant la superació d'una prova específica que acrediti que posseeix el nivell adequat de comprensió i d'expressió oral i escrita en aquesta llengua.
b) Tenir 16 anys i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa.
c) No haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap administració pública, dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se inhabilitat de forma absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, o per a l'accés al cos o escala de funcionari, en el cas que hagin estat separat, inhabilitat o acomiadat disciplinàriament.
En el cas de nacionals d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent no haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que li impedeixi, en el seu Estat i en els mateix termes, l'accés a una ocupació pública.
d) No patir malaltia o defecte físic que impedeixi l'acompliment de les corresponents funcions. No obstant l'anterior, cas que l'aspirant tingui acreditat un grau de discapacitat igual o superior al 33 per 100, haurà de presentar, d'acord amb la normativa vigent, un certificat de l'equip oficial de valoració de minusvàlids de l’Institut Balear d’Afers Socials (IBAS) que acrediti les condicions personals d'aptitud per a l'exercici de les funcions corresponents a la plaça a la qual aspira.
e) No estar sotmès a causa d'incompatibilitat específica.
f) Titulació acadèmica: Enginyer/a Industrial o equivalent.
Si el títol procedeix d'un Estat membre de la Unió Europea, s'haurà de presentar el certificat acreditatiu del reconeixement o de l'homologació del títol equivalent, de conformitat a la Directiva 89/48, de 21 de desembre de 1988, al RD 1665/1992 i altra normativa de transposició i desenvolupament.
g) Haver satisfet la taxa per optar a les proves de selecció de personal. D'acord a l'article 3 de l'ordenança reguladora de la citada taxa, estan exempts del pagament de la citada taxa les persones amb una minusvalidesa igual o superior al 33 %.
Per ser admès bastarà que els aspirants manifestin en les seves sol·licituds de participació que reuneixen totes i cadascuna de les condicions exigides, referides sempre a la data d'expiració del termini de presentació d'instàncies, excepció feta de la titulació acadèmica de l'apartat f) que s'haurà d'acreditar en el moment de presentació de la sol·licitud de participació en la convocatòria.
Si en qualsevol moment del procés selectiu, la Comissió Tècnica de Valoració tingués coneixement que algun aspirant no compleix un o varis dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència de l'interessat, haurà de proposar-ne l'exclusió al batle, i comunicarà a l'aspirant, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats que hagi consignat en la sol·licitud d'admissió.
Amb anterioritat al nomenament com a funcionari interí, l'interessat ha de fer constar la manifestació de no venir exercint cap lloc o activitat en el sector públic delimitat per l'art. 1 de la Llei 53/84, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En el cas de realitzar activitat privada haurà de declarar-ho en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la Corporació pugui adoptar a aquest respecte acord de compatibilitat o incompatibilitat.
4.- PROTECCIÓ DE DADES PERSONALS
De conformitat al que disposa l'article 5 de la Llei Orgànica 15/1999, de 13 de desembre, de protecció de dades personals, s'informa als aspirants que les dades personals continguts en la sol·licitud d'admissió, documentació que s'acompanyi a aquesta o que es generi a resultes d'aquesta convocatòria, s'incorporaran a un fitxer de dades de caràcter personal denominat “Personal municipal”, del com és responsable l'Ajuntament de Calvià, i que té per finalitat, entre unes altres, la convocatòria, tramitació, qualificació i resolució d'aquesta convocatòria.
En cas que sigui necessari, algunes dades personals podran ser publicats en el BOIB, tauló d'edictes de l'Ajuntament i pàgina web d'aquesta institució (www.calvia.com) d'acord amb el que es disposa a les bases de la present convocatòria i en l'article 59.6-b) de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, del règim jurídic de les administracions públiques i procediment administratiu comú.
Es fa constar que, en el cas que l'interessat hagi posat en coneixement de l'Ajuntament dades de salut, n'autoritza expressament el tractament per al compliment de les finalitats anteriorment exposades.
L'òrgan administratiu davant el qual els interessats poden, si escau, exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació, oposició i la resta de drets reconeguts en la Llei Orgànica 15/1999 és el Servei d'Atenció al Ciutadà de l'Ajuntament de Calvià, situat en la C/ Julià Bujosa Sans, batle, 1 (Calvià).
5.- PROCÉS DE SELECCIÓ.
El procés de selecció es durà a terme mitjançant concurs. Amb aquesta finalitat, la Comissió Tècnica de Valoració ha de valorar els mèrits, degudament acreditats pels interessats en el moment de presentació d'instàncies, dels aspirants que haguessin presentat el requisit previst en l'apartat 3.f). de les presents bases.
La valoració es farà d'acord amb el següent barem de mèrits:
A) EXPERIÈNCIA PROFESSIONAL.
A) 1) Serveis prestats en qualsevol administració pública, sempre que es trobin dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, de reconeixement de serveis previs en l'Administració Pública, exercint funcions de naturalesa o contingut tècnic anàleg als de la plaça convocada: 0,05 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts, excepte els serveis prestats en organismes públics que es regeixen en general pel dret privat, que es valoraran d'acord amb el que disposa l'apartat següent.
A) 2) Serveis prestats en empreses públiques societàries o en entitats de dret públic sotmeses amb caràcter general al dret privat, o en consorcis del sector públic, o en fundacions del sector públic que es puguin considerar incloses dins de l'àmbit d'aplicació de la llei 70/1978, exercint funcions de naturalesa o contingut anàleg als de la plaça convocada: 0,04 punts per mes, fins a un màxim de 3 punts.
A) 3) Serveis prestats en una empresa privada, exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per mes, fins a un màxim de 2 punts.
La puntuació màxima d'aquest apartat és de 7 punts.
Forma d'acreditació:
1º.- En administració pública, empresa pública, entitats de dret públic o consorcis del sector públic: mitjançant certificat expedit per l'òrgan competent de l'Administració o sector que es tracti.
2º.- En empresa privada o pública no enquadrada en l'apartat A) 2): mitjançant certificació d'empresa en la qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa, categoria professional, tipus de contracte i funcions exercides, així com certificat de vida laboral expedit per la Tresoreria General de la Seguretat Social.
Excepcionalment, per al cas d'extinció de l'empresa on es van prestar serveis, s'aportaran els documents originals o fotocòpies degudament compulsades que justifiquin de forma fefaent les dades indicades anteriorment, així com certificat de vida laboral expedit per la TGSS del que es dedueixin les mateixes circumstàncies abans indicades.
3º.- En l'exercici lliure de la professió: mitjançant certificat d'alta i baixa de l'IAE amb indicació de la classificació de l'activitat, i si escau, de Llicència Fiscal per a períodes anteriors a 1-1-92, i/o Certificat del Col·legi Professional si escau.
B) CONEIXEMENTS ORALS I ESCRITS DE CATALÀ
B.1 Nivell bàsic (certificat A2) 0,25 punts
B.2 Nivell avançat (certificat B2): 0,5 punts
B.3 Nivell de domini funcional efectiu (certificat C1): 1,0 punt
B.4 Nivell de domini (certificat C2): 1,5 punts
B.5 Llenguatge administratiu (certificat LA): 0,5 punts
En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només s'atorgarà puntuació per al certificat que acrediti majors coneixements, excepció feta del Certificat LA de coneixements de llenguatge administratiu, pel qual s'addicionarà 0,50 punts.
Aquest mèrit s'acreditarà formalment mitjançant original o fotocòpia acarada del corresponent certificat expedit pel Govern Balear o títol, diploma o certificat equivalent segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Aquest apartat es valorarà amb un màxim de 2 punts.
C) MÈRITS ACADÈMICS
C) 1) Titulacions acadèmiques:
Estudis de Postgrau:
- Títol de doctor/a: 2 punts.
- Altres estudis de Postgrau: es puntuaran segons el nº. de crèdits que constin, a raó de 0,0125 punts per crèdit.
Només es valoraran les titulacions que tinguin relació amb les funcions contingudes en els llocs de treball de la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament de Calvià.
La valoració màxima d'aquest apartat C) 1) és de 3,50 punts.
C) 2) Docència impartida d'estudis universitaris:
Es valorarà la docència impartida d'estudis universitaris oficials de postgrau, grau, llicenciatura, diplomatura o equivalent.
Per cada crèdit equivalent a 10 hores de docència: 0,15 punts
La docència d'una mateixa matèria o contingut només es valorarà una vegada.
La valoració màxima d'aquest apartat C) 2) és de 3 punts.
D) ACCIONS FORMATIVES
Els certificats acreditatius han d'indicar les hores de durada o els crèdits. Cada crèdit s'ha de valorar a raó de 10 hores de durada, excepte quan el certificat indiqui una altra cosa.
D) 1) CURSOS
Per a la valoració dels cursos de formació i de perfeccionament s'han de tenir en compte els següents criteris:
1.- Es valoraran els cursos de formació i de perfeccionament promoguts per les administracions públiques, els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els sindicats, els cursos homologats per l’EBAP, així com els cursos impartits per centres docents homologats i els impartits per universitats públiques i/o privades.
2.- En aquest apartat es valoraran els cursos de formació ocupacional impartits o promoguts pel Servei d’Ocupació de les Illes Balears (SOIB), per la Conselleria de Treball i Formació i, per altres entitats o organismes locals, autonòmics o estatals amb competències en matèria de formació ocupacional.
3.- Únicament es valoraran aquells cursos que estiguin relacions amb la titulació acadèmica aportada per l'aspirant per a la seva participació en la present convocatòria.
4.- Els cursos de l'àrea jurídica administrativa, els de l'àrea de qualitat, els de igualtat de gènere, els de aplicacions informàtiques a nivell d'usuari (Word, Excel, Acces, correu electrònic i Internet), i el curs bàsic en prevenció de riscos laborals (30 hrs.) es valoraran en tot cas.
5.- En tots els casos es valorarà una sola vegada les accions formatives relatives a una mateixa qüestió o a un mateix programa, encara que s'hagi repetit la seva participació.
6.- La valoració dels cursos serà la següent:
Cursos rebuts:
- Cursos amb certificat d'aprofitament: 0,005 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,025 punts.
- Cursos amb certificat d'assistència: 0,003 punts per cada hora de durada del curs. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,015 punts.
Cursos impartits:
- Haver impartit cursos es valorarà a raó de 0,010 punts per crèdit, amb una puntuació màxima de 0’10 punts. Si no s'especifica la durada es valorarà amb 0,05 punts.
La valoració màxima d'aquest apartat serà de 5 punts.
D) 2) ALTRES ACCIONS FORMATIVES
Es valoraran els diplomes o títols oficials, expedits per centres o organismes del mateix caràcter, referits a seminaris, congressos i jornades, relacionats amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,03 punts per cada 10 hores o proporcionalment en el cas de durada inferior a 10 hores. Si no s'especifica la durada, es valorarà amb 0,015 punts.
Es tindrà en compte els criteris generals indicats en l'apartat D)1) Cursos.
El total màxim de punts que es pot obtenir en aquest apartat D)2) és de 2 punts.
I) PUBLICACIONS
Es valoraran les publicacions sobre estudis o treballs en mitjans especialitzats, científics, tècnics o professionals sobre matèries o temes relacionats directament amb funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada, d'acord als següents criteris:
1.- Per articles en revistes i publicacions periòdiques: 0,01 punts per coautoría; 0,02 per autoria individual.
2.- Per l'autoria de llibres o recopilatori de normes comentades, o edicions equivalents en altres suports audiovisuals: 0,25 punts si s'és el coautor o la coautora; 0,5 punts si s'és l'autor o autora individual.
La puntuació màxima per aquest apartat és d'1,25 punts.
6.- COMISSIÓ TÈCNICA DE VALORACIÓ
La Comissió Tècnica de Valoració estarà composta pels següents membres:
President: Sr. Bartomeu Calafat Rotger, i en substitució Sra. Montserrat Oliveras Ballarín
Vocals: Sr. Eduardo Cózar Chillerón, i en substitució Sr. Jaime Nadal Mir
Sra. Joana Martí Pujol, i en substitució Sra. Loreto Alonso Ribot
Sr. Mateo Rigo Vallori, i en substitució Sr. Jose Mª Fontenla Esquivias
Sra. Cristina Gamundi Massagué, i en substitució Sr. Ignacio Pomar Miró
Representant dels treballadors: Sr. Jaume Pons Lladó, i en substitució Sra. Mª del Camí Vic Coll
7.- VIGÈNCIA DE LA BORSA DE TREBALL.
1. La borsa de treball ha d'estar integrada pels aspirants que hagin participat en el procés selectiu i hagin obtingut una puntuació mínima d'1,80 punts; la puntuació final serà el resultat de la fase de concurs.
2. No obstant l'anterior, a fi de donar cobertura a funcions urgents i temporals que requereixin determinada especialització i/o coneixements i/o experiència, es pot establir un procés de selecció específic a aquest efecte, que pot comportar la realització de proves i/o la valoració de mèrits concrets en funció del que determini el servei afectat per aquesta necessitat.
3. En els casos en què es cobreixin llocs de treball finançats per una altra Administració pública, s'estarà al que estableixi la normativa que determina la font de finançament corresponent.
4. La vigència de la borsa de treball serà fins que la Corporació constitueixi una altra de la mateixa categoria professional i en tot cas, tindrà una vigència màxima de 4 anys.
8.- CRIDA.
1. Quan sigui necessari incorporar a un aspirant de la borsa, s'oferirà al que es trobi en el primer lloc de la llista, sense perjudici de l'establert a la base 7, punts 2 i 3.
2. L'ordre de la llista es podrà veure alterat en el cas en el qual el lloc de treball a ocupar estableixi un requisit, segons la Relació de Llocs de treball de l'Ajuntament de Calvià, que l'aspirant no pugui acreditar, o bé, el lloc a cobrir estigui descrit en el Relació de Llocs de treball com de lliure designació.
3. Es comunicarà a la persona aspirant que correspongui, el lloc i el termini en què haurà de presentar-se. Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb el nomenament en el terme d'un dia hàbil – o en el segon dia hàbil següent si la crida es fes en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat per la secció de Recursos Humans, s'entendrà que renuncia. El termini per incorporar-se al lloc de treball ofert serà com a mínim de tres dies hàbils i com a màxim de quinze dies hàbils, el qual es podrà prorrogar excepcionalment per atendre al dret de preavís de l'article 49.1. de l'Estatut dels Treballadors.
4. Als aspirants que renunciïn de forma expressa o tàcita - d'acord amb el punt anterior d'aquesta base- se'ls exclourà de la borsa de treball, excepció feta que al·leguin, dins del termini establert en l'apartat anterior, la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents, que s'hauran de justificar documentalment dins dels tres dies hàbils següents:
a) Estar en període d'embaràs, maternitat o paternitat, adopció o acolliment permanent o preadoptiu, incloent el període en què sigui procedent la concessió d'excedència per cura de fills o filles per qualsevol dels supòsits anteriors.
b) Prestar serveis com a funcionari interí o com a personal laboral o indefinit no fix en una Administració.
c) Prestar serveis com a funcionari de carrera i no poder acollir-se, en aplicació de la normativa, a la situació d'excedència voluntària per incompatibilitat per a la prestació de serveis en el sector públic.
d) Patir una incapacitat temporal.
e) Estar, en el moment de la crida, exercint funcions sindicals.
5.- Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a la secció de Recursos Humans la fi de les situacions previstes en el punt anterior, excepte la situació de l'apartat b), en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixin, amb la justificació corresponent. La falta de comunicació en el termini establert determina l'exclusió de la borsa.
6.- La posterior renúncia d'una persona funcionària interina al lloc de treball que ocupi, així com l'incompliment del deure prendre possessió del lloc de treball prèviament acceptat, suposa l'exclusió de la borsa de treball, excepte que aquestes circumstàncies es produïssin com a conseqüència de causes de força major.
7.-Les crides als interessats es realitzaran per qualsevol sistema que permeti tenir constància de la recepció de l'oferta, o d'haver intentat la comunicació infructuosament.
9.- DATA LIMITI DE PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES.
El termini per presentar la sol·licitud per formar part en el present procés selectiu serà de quinze dies hàbils a explicar a partir de l'endemà al de la publicació de les presents bases en el BOIB. Quan l'últim dia del termini sigui inhàbil, s'entendrà prorrogat al primer dia hàbil següent. Els successius anuncis es publicaran únicament en el tauler d'anuncis de la Corporació i en el web de l'Ajuntament www.calvia.com.
Les sol·licituds s'hauran de presentar en el Registre General de l'Ajuntament de Calvià, c/ Julià Bujosa Sans, batle, nª 1 –Calvià-, o en qualsevol altre registre de l'Ajuntament. Les instàncies podran presentar-se també en la forma que indica l'article 38.4 de la Llei 30/92, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
10.- INCIDÈNCIES.
En tot allò no previst a les presents Bases s'estarà al que es disposa en la normativa d'aplicació. La present convocatòria i quants actes administratius es derivin d'ella i de l'actuació del Tribunal Qualificador podran ser impugnats en els casos i en la forma establerts per la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Així mateix l'Administració pot, si escau, revisar les resolucions del Tribunal, conforme al que preveu la citada Llei 30/92, de 26 de novembre.
Publiqui's aquesta Resolució en el BOIB, en el tauler d'anuncis de la Corporació i en el web de la Corporació, www.calvia.com.
Ho mana i signa la tinent de batle delegada de Serveis Generals, Dª. Cristina Tugores Carbonell (Resolució de batlia de data 14/06/11), i per suplència el tinent de batle D. Miquel Bonet Rigo, a Calvià, a vint-i-nou de juliol de 2013.