Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 13545
Resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats de 12 de juliol de 2013, per la qual es convoca el concurs de mèrits per a l’ocupació de llocs de treball d’inspectors d’educació
Versió PDF
La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d’educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), a l’article 2 convoca els poders públics a afavorir, a partir del impuls de factors diversos, la qualitat de l’ensenyament i, específicament, remarca la inspecció educativa com un d’aquests factors de qualitat. D’altra banda, en el títol VII recull, entre d’altres aspectes, les funcions, les atribucions i l’organització de la inspecció educativa.
En virtut del Reial decret 1876/1997, de 12 de desembre (BOE núm. 14, de 16 de gener), sobre traspàs de funcions i serveis de l’Estat a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en matèria d’ensenyament no universitari, es va transferir la inspecció d’educació a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la qual va assumir des d’aquell moment els actes administratius referents a l’elaboració, l’aprovació de les previsions de necessitats de personal, com també la convocatòria per a la provisió de llocs de treball vacants.
El Decret 36/2001, de 9 de març, pel qual es regula la inspecció educativa en l’àmbit de l’ensenyament no universitari (BOIB núm. 33, de 17 de març), és la norma que codifica la funcionalitat i l’organització i el funcionament de la inspecció educativa a les Illes Balears i, a l’article 19, estableix que els funcionaris docents que compleixin determinats requisits poden ocupar accidentalment les vacants de la plantilla d’inspectors d’educació en comissió de serveis. Per ocupar aquestes vacants és preceptiva la convocatòria pública d’acord amb els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.
L’Ordre de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats, de dia 9 de juliol de 2013, per la qual es regula el procediment per ocupar llocs de treball d’inspectors d’educació en comissió de serveis, en l’annex I, estableix les bases que han de regir les convocatòries públiques per ocupar llocs de treball d’inspectors d’educació en comissió de serveis.
Per tant, a proposta del secretari autonòmic d’Educació, Cultura i Universitats, dict la següent
Resolució
Primer. Convocar concurs de mèrits per a la ocupació de llocs de treball reservats a la inspecció educativa, per al curs 2013-14, que es relacionen a l’annex I d’aquesta Resolució.
Segon. Poden participar en el concurs els funcionaris que acreditin que estan en possessió dels requisits següents:
1. Estar en possessió del títol de doctor, llicenciat, enginyer, arquitecte, grau universitari o títol equivalent.
2. Pertànyer a algun dels cossos de personal funcionari docent a què es refereix el Reglament d’ingrés, accés i adquisició de noves especialitats en els cossos docents que imparteixen els ensenyaments del sistema educatiu aprovat pel Reial decret 276/2007, de 23 de febrer (BOE de 2 de març).
3. Acreditar una antiguitat mínima de sis anys com a funcionari de carrera en algun dels cossos que integren la funció pública docent i una experiència docent d’igual durada.
4. Acreditar els coneixements de llengua catalana mitjançant la possessió del certificat de capacitació corresponent a cada etapa educativa o alguna titulació legalment homologable.
Tercer. Els aspirants han de presentar la sol·licitud, adreçada al director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans segons el model de l’annex II, al Registre de la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats, a les delegacions territorials, o a qualsevol de les dependències a què es refereix l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú (BOE núm. 285, de 27 de novembre). Si s’opta per presentar la documentació en una oficina de Correus, s’ha de fer en un sobre obert, perquè sigui datada i segellada per un funcionari abans de la certificació.
El termini de presentació de sol·licituds, com també de la documentació per a l’al·legació dels mèrits i del projecte, és de quinze dies naturals comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Els documents es troben a la pàgina web http://die.caib.es
Quart. L’adjudicació de les places s’ha de determinar per la valoració del que s’al·lega, segons el model que figura a l’annex IV, i d’acord amb el barem que figura a l’annex III.
Els aspirants han d’indicar en la sol·licitud la seva preferència per ocupar places en les diferents seus territorials.
Cinquè. Es constitueix la Comissió de Selecció i Valoració, la qual està integrada pels membres següents:
- El cap o la cap del Departament d’Inspecció Educativa.
- Tres inspectors preferentment dels cossos d’Inspectors d’Educació de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears en actiu, un dels quals pot ser d’una altra comunitat autònoma, en actiu, designats a proposta del titular de la Secretaria Autonòmica d’Educació, Cultura i Universitats, segons el principi d’especialitat. Ha d’actuar com a secretari o secretària l’inspector o inspectora de menor antiguitat; en cas d’igualtat, ha d’actuar el de menor edat.
- Un funcionari de carrera adscrit a la conselleria competent en matèria de funció pública de nivell de complement de destí igual o superior a l’assignat al cos d’inspectors d’educació, que tengui coneixements específics sobre els llocs de treball d’inspectors d’educació i sigui designat per la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis.
El president de la Comissió ha de ser designat a proposta del titular de la Secretaria Autonòmica d’Educació, Cultura i Universitats entre els membres que la integren.
Els representants dels sindicats amb representació a la mesa sectorial del sector públic poden assistir, com a observadors, a les sessions de les fases del procediment que siguin públiques, convocades per la Comissió de Selecció i Valoració.
En aquest sentit, s’entenen com a fases públiques, les de concurs i la de projecte.
Per a la constitució i el funcionament de la Comissió és imprescindible la presència d’un mínim de tres dels seus membres, entre els quals hi ha de ser el president i el secretari.
Sisè. Són funcions de la Comissió de Selecció i Valoració:
a) Comprovar el compliment dels requisits d’admissió.
b) Valorar els mèrits al·legats pels concursants.
c) Resoldre qualsevol dubte, qüestió, incidència o reclamació que es plantegi durant el procediment del concurs.
d) Valorar el projecte i l’entrevista de cadascun dels candidats.
e) Formular la proposta de candidats seleccionats per cobrir les places d’inspectors accidentals.
f) Qualsevol altra que exigeixi la instrucció del procediment del concurs.
Setè. El procediment de selecció es desenvoluparà en dues fases:
A) Fase de concurs
En aquesta fase, la Comissió de Selecció i Valoració ha de valorar els mèrits dels aspirants obtinguts amb anterioritat a l’acabament del termini de presentació sol·licituds, d’acord amb el barem que figura a l’annex III d’aquesta Resolució. Només s’admetran les sol·licituds dels aspirants que reuneixin els requisits establerts al punt segon d’aquesta Resolució i que obtinguin una puntuació mínima de 8,5 punts en la valoració dels mèrits especificats en els apartats 1, 2 i 3 de l’annex III d’aquesta convocatòria.
La Comissió de selecció i valoració ha d’aprovar la relació provisional d’aspirants admesos i exclosos, que s’ha de fer pública en els taulers d’anuncis següents: Secretaria Autonòmica d’Educació, Cultura i Universitats (Departament d’Inspecció Educativa); Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans; Delegació Territorial de Menorca i Delegació Territorial d’Eivissa-Formentera. També s’ha de fer pública a la pàgina web del Departament d’Inspecció Educativa (http://die.caib.es).
Amb la publicació de la resolució d’aprovació de la llista provisional d’admesos i exclosos, es considerarà efectuada la notificació als interessats als efectes que preveu l’article 59 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre (BOE núm. 285, de 27 de novembre), modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener (BOE núm. 16, de 19 de gener). A la resolució esmentada s’hi ha d’incloure el nom i els llinatges, el número de DNI, com també, en el supòsit d’exclusió, la causa d’aquesta.
Contra la resolució a què fa referència l’apartat anterior, els aspirants poden presentar una reclamació, en el termini de tres dies hàbils, davant la Comissió, la qual ha de resoldre-la en el termini de dos dies hàbils, i publicar la llista definitiva d’admesos i exclosos.
B) Fase de projecte i entrevista
Els candidats han de presentar, juntament amb la resta de documentació, un projecte que, basat en la normativa que regeix la inspecció educativa, plantegi l’organització i el funcionament d’aquesta en el marc de les directrius i del pla establerts per la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de dia 25 de novembre de 2011, per la qual es fixen les directrius i s’aprova el Pla d’actuació del Departament d’Inspecció Educativa per al període 2011-2015 (BOIB núm. 187, de 15 de desembre de 2011) i en el marc del programa d’actuació vigent, així com propostes d’intervenció.
B.1. Projecte
El document no pot excedir de quinze fulls, de mida DIN A4, escrits per una sola cara, amb l’interlineat d’1,5, sense comptar les portades i l’índex. Per a la qualificació del projecte, es valoraran els aspectes formals (presentació) i els continguts (estructura, contingut, pertinència, rigor conceptual, coherència, adequació, etc.). La valoració del projecte és d’un màxim de 8 punts.
B.2. Entrevista
Els aspirants que superin la fase de concurs seran convocats per la Comissió de Selecció i Valoració a una entrevista amb una doble finalitat:
1. Defensar del projecte presentat. La defensa no significa la reiteració de l’exposició dels continguts del projecte, que ja s’han formulat al document presentat, sinó les bases i els arguments en què es fonamenta. Els aspirants disposaran de quinze minuts per defensar el projecte. La valoració d’aquest apartat és d’un màxim de 4 punts.
2. Debatre amb el Tribunal sobre aspectes del projecte o qualsevol altre tema relacionat amb la legislació educativa vigent, la normativa reguladora de la inspecció educativa o el plantejament de qüestions pràctiques relacionades amb l’exercici de la funció inspectora. La valoració d’aquest apartat és d’un màxim de 3 punts.
Per superar aquesta fase, és imprescindible obtenir una puntuació mínima de 5 punts en cadascun dels apartats B.1 i B.2. Si no s’assoleix la puntuació mínima en cadascun dels apartats, l’aspirant es considerarà exclòs del procés selectiu.
La Comissió de Selecció i Valoració ha de convocar els aspirants per a la realització de l’entrevista mitjançant la publicació d’una notificació al tauler d’anuncis de la seu en la qual durà a terme aquesta part del procés i a la pàgina web del Departament d’Inspecció Educativa (http://die.caib.es), amb una antelació de quaranta-vuit hores.
Iniciaran l’actuació els aspirants el primer llinatge dels quals comenci per la lletra “A”, segons la Resolució de 6 de febrer de 2013, de la Secretaria d’Estat d’Administracions Públiques, per la qual es publica el resultat del sorteig a què es refereix el Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració de l’Estat (BOE de 12 de febrer de 2013).
Si no hi ha aspirants el primer llinatge dels quals comenci amb la lletra esmentada, s’ha d’iniciar l’ordre d’actuació per la lletra o lletres següents.
La Comissió de Selecció i Valoració efectuarà les seves sessions a la seu que oportunament es farà pública als taulers d’anuncis i a la pàgina web indicats anteriorment.
Vuitè. Un cop valorades les fases de concurs i de projecte i entrevista, la Comissió ha de formular una resolució provisional i publicar-la als taulers d’anuncis esmentats i a la pàgina web del Departament d’Inspecció Educativa (http://die.caib.es); en aquesta resolució ha de figurar-hi la relació dels aspirants, amb el DNI, com també la indicació del número d’ordre, la puntuació parcial obtinguda en cada un dels apartats del barem i la puntuació total.
Els concursants podran presentar una reclamació davant la Comissió en el termini de tres dies hàbils, la qual ha de resoldre-la en els dos dies hàbils següents, i publicar la resolució definitiva de les puntuacions obtingudes. Els empats en la puntuació total s’han de dirimir segons la puntuació obtinguda en els diferents apartats del barem, d’acord amb l’ordre següent:
1. Major puntuació en els apartats del barem en l’ordre en què apareixen en la convocatòria.
2. Major puntuació en els subapartats del barem en l’ordre en què apareixen en la convocatòria.
En compliment de l’apartat e del punt sisè d’aquesta convocatòria, la Comissió ha de trametre a la Direcció General Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans una llista dels aspirants, ordenada de major a menor puntuació obtinguda en la suma dels resultats finals de les fases de concurs i de projecte i entrevista, i ha de proposar els aspirants que hagin obtingut major puntuació perquè ocupin les places oferides.
La Direcció General de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans ha de dictar la corresponent resolució provisional que declari seleccionats els aspirants proposats per la Comissió de Selecció i Valoració juntament amb la llista dels aspirants que, no havent obtingut plaça, hagin superat les dues fases del procés de selecció, ordenats de major a menor puntuació final obtinguda.
Aquesta resolució s’ha de publicar en els taulers d’anuncis esmentats. Una vegada publicada la resolució, s’ha de fixar un termini de tres dies hàbils per a les reclamacions davant el director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans, que ha de resoldre la Comissió de Selecció i Valoració, abans de la publicació de la resolució definitiva dels aspirants seleccionats.
La resolució definitiva s’ha d’elevar a la consellera d’Educació, Cultura i Universitats perquè dicti la resolució corresponent a l’adjudicació, la qual s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Contra aquesta resolució es podrà interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d’un mes, segons el que preveu l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març (BOIB núm. 44, de 3 d’abril) o un recurs contenciós administratiu davant els jutjats contenciosos administratius de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des del dia següent al de la publicació, d’acord amb el que disposen els articles 8.2a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa (BOE núm. 167, de 14 de juliol).
Novè. L’ocupació dels llocs de treball que figura a l’annex I s’ha de dur a terme mitjançant una comissió de serveis per a un curs escolar, prorrogable. La concessió de pròrroga queda condicionada a l’informe positiu del cap del Departament d’Inspecció Educativa, sobre el compliment de les funcions del lloc de treball desenvolupat. En qualsevol cas, les pròrrogues possibles s’han de concedir només per al lloc de treball específic diferenciat en la resolució en què s’adjudiquin les places corresponents a aquesta convocatòria.
Desè. Si amb posterioritat a aquesta Resolució és necessari cobrir llocs de treball reservats a la Inspecció Educativa en les seus territorials especificades en aquesta convocatòria, el titular de la Secretaria Autonòmica d’Educació, Cultura i Universitats podrà proposar, sense cap més tràmit, el nomenament com a inspectors en comissió de serveis als funcionaris que s’hagin presentat a aquest concurs i no hagin obtingut plaça en la seu territorial la vacant de la qual es vulgui cobrir, sempre segons l’ordre de prelació establert a la resolució definitiva dels mèrits obtinguts segons l’apartat vuitè, i que s’ha de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears mitjançant una resolució de la consellera d’Educació, Cultura i Universitats. S’entendrà que els aspirants que no acceptin les places que se’ls ofereixen renuncien al dret d’ocupar-ne qualsevol altra amb posterioritat.
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Educació, Cultura i Universitats en el termini d’un mes, comptador des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions publiques i del procediment administratiu comú, i amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos, comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta Resolució, d’acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa.
Palma, 12 de juliol de 2013
La consellera d’Educació, Cultura i Universitats
Joana Maria Camps Bosch