Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 13169
Modificació de la convocatòria i bases de les proves selectives per a cobrir, com a funcionaris de carrera,dos llocs de feina d’oficial de la policia local de l’ajuntament de capdepera.
Versió PDF
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Capdepera, en sessió que va tenir lloc dia 28 de juny de 2013, ha modificat les següents bases i la convocatòria de les proves selectives
CONVOCATÒRIA I BASES DE LES PROVES SELECTIVES PER A COBRIR, COM A FUNCIONARIS DE CARRERA,DOS LLOCS DE FEINA D’OFICIAL DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA.
Primera.- Objecte de la convocatòria.
L’objecte de les presents bases es regular el procediment per a cobrir, com a funcionaris de carrera, mitjançant el procediment de consolidació d’ocupació temporal de dos llocs de feina d’oficial de la Policia local vacants a la plantilla municipal d’aquest Ajuntament, incloses a l’oferta pública d’ocupació de l’any 2004 i 2005 i que restaven ocupades mitjançant nomenament interí o en comissió de serveis abans de l’entrada en vigor de la Llei 6/2005 de 3 de juny, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, d’acord amb el que s’estableix a la disposició transitòria quarta de l’esmentada llei i en compliment de la sentència 324/08, de 17 de desembre de 2008, dictada pel Jutjat de lo contencios-administratiu núm. 2, de Palma de Mallorca.
Característiques dels llocs de feina:
Escala: Administració especial. Subescala serveis especials.
- Classe: policia local i auxiliars.
- Grup C1.
- Denominació: Oficial Policia Local
- Número de llocs de feina: 2 pel torn de consolidació d’ocupació temporal.(promoció interna i externa)
- Titulació mínima exigida:
a) Batxiller superior, Formació professional de segon grau o equivalent.
b) Diploma d’aptitud del curs d’oficial expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública.
- Coneixements de la llengua catalana: Nivell B de la JAC o equivalent.
Procediment selectiu: concurs oposició.
Segona.- Requisits dels aspirants:
a) Ésser espanyol o tenir la nacionalitat d’algun dels Estats membres de la Unió Europea o d’algun dels països que hagin subscrit un tractat internacional.
b) Haver complert divuit anys d’edat i no excedir de trenta-tres anys, compensant-se a aquests efectes els serveis prestats a la Policia Local com a policia local o com auxiliar de policia local, o en qualsevol dels altres cossos i forces se seguretat públiques. No obstant, s’excusarà del requisit de l’edat màxima exigit per a l’ingrés a aquesta categoria a les persones que a l’entrada en vigor de la Llei 6/2005, de 3 de juny ocupessin una plaça amb nomenament interí o en comissió de serveis a municipis de les Illes Balears.
c) Estar en possessió d’algun dels títols següents o equivalents conforme a la legislació actual: títol de Batxiller Superior, títol de Batxiller Universitari, títol de Batxiller Unificat Polivalent (BUP), títol de Batxiller-Logse, Formació Professional de 2n Grau, superació de les proves d’accés per a majors de 25 anys o en condicions d’obtenir-lo a la data en què finalitzi el termini de presentació d’instàncies.
d) Posseir el diploma d’aptitud del curs de formació de la categoria d’oficial expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública en vigor (validesa de 3 anys) o actualitzat en el cas de caducitat del termini anterior, de conformitat amb l’establert a l’Ordre de la Conselleria d’Interior de 17 de gener de 2001, de criteris de revalidació i/o actualització de diplomes de cursos d’aptitud dels policies locals i l’article 7.1 del Decret 146/2001, de 21 de desembre.
e) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
f) Estar en possessió dels permisos de conducció de la classe A, B i BTP.
g) No patir malaltia ni defecte físic o psíquic, que impedeixi o menyscabi el correcte desenvolupament de les funcions de policia.
h) No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.
i) Comprometre’s a portar armes i, si s’escau, arribar a utilitzar-les, i prestar-ne declaració jurada.
j) Acreditar el coneixement de la llengua catalana mitjançant l’aportació del certificat de nivell B, de coneixements mitjans de català, de la Junta Avaluadora de Català, de l’Escola Balear d’Administració Pública o un altre organisme reconegut a aquest efecte en la legislació vigent.
En relació a l'apartat g) s'haurà de presentar amb la instància certficat expedit per facultatiu colegiat al que s'indiqui que el aspirant complix les condicions estipulades en el Quadre d'Exclusions mèdiques, de l'Annex II del Decret 70/89 de les normes marc de les Policies Locals.
En relació amb l'apartat h) s'haurà de presentar juntament amb la instància una declaració jurada en relació a aquest requisit.
Tercera.- Procediment de selecció.
El procediment de selecció per a la consolidació d’ocupació temporal serà el concurs-oposició, d’acord amb l’article 32 i la disposició transitòria quarta de la Llei 6/2005, de 3 de juny de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Quarta.- Instàncies. Presentació i documents a presentar en el concurs.
Les sol·licituds es dirigiran al President de la Corporació i s’ajustaran al model publicat a l’annex C d’aquestes bases, en el termini de vint dies naturals comptats a partir del dia següent al de la publicació de l’anunci en extracte, d’aquesta convocatòria, en el Butlletí Oficial de l’Estat, prèvia publicació íntegra d’aquestes bases en el BOIB. Els successius anuncis s’han de publicar únicament en el tauler d’anuncis de la Corporació.
Les instàncies també poden presentar-se en la manera que determina l’article 38.4 de la Llei de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
Per ésser admesos i prendre part en aquest procés selectiu n’hi haurà prou que els aspirants declarin baix la seva responsabilitat que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a Base Segona, aportin fotocòpia autenticada del DNI, justificants, originals o fotocòpies compulsades dels mèrits per avaluar a la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats i en cap cas es tindran en compte mèrits posteriors a la finalització del termini de presentació d’instàncies. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.
Els aspirants han de aportar original del justificant d’haver abonat amb caràcter previ, en concepte de taxa per a optar a proves de selecció de personal, la quantitat de 100 euros. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de l’aspirant. Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista a aquestes bases.
L’import dels drets d’examen únicament serà retornat a aquells que no fossin admesos per falta d’alguns dels requisits exigits per prendre part a les proves selectives.
Cinquena.- Admissió dels aspirants.
Finalitzat el termini de la presentació d’instàncies, la Junta de Govern ha d’aprovar la relació provisional dels aspirants admesos, efectuarà el nomenament dels membres del Tribunal, la qual ha de ser publicada en el tauler d’anuncis de la Corporació i es concedirà el termini de quinze dies per la formulació de reclamacions.
Les reclamacions, en el cas de que n’hi hagués, s’aprovaran o s’exclouran en la resolució que es dicti i on ha d’ésser aprovada la relació definitiva d’aspirants admesos o exclosos.
En cas de que no es formulin reclamacions a la llista provisional, aquesta s’elevarà a definitiva, sense necessitat d’una nova resolució i publicació. Els errors de fet es poden reparar en qualsevol moment, d’ofici o petició de la persona interessada.
Els aspirants exclosos poden interposar directament, recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos o be recurs de reposició potestatiu davant l’òrgan que ha dictat la resolució, en el termini d’un mes, ambdós terminis comptats a partir de la data de publicació de la llista.
Sisena.- Tribunal Qualificador.
1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador, com òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs i fer la proposta oportuna a l’òrgan competent.
2. El Tribunal Qualificador del procés selectiu quedarà constituït en la forma que determina l’article 6 del Decret 146/2001, de 21 de desembre.
President: Membre designat pel Batle de Capdepera.
Vocals:
Dos vocals, titulars i suplents designats per la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals.
Vocal: membre de la Policia Local de Capdepera designat pel Batle o Regidor en qui delegui
Vocal: funcionari/ària de carrera de la Corporació, designat pel Batle o Regidor en qui delegui
Secretari: el de la Corporació o funcionari en qui delegui, el qual tindrà veu, però no vot.
Podran anomenar-se assessors del Tribunal, els quals actuaran amb veu però sense vot, el nomenament dels quals s’ha de fer públic en el tauler d’edictes de la corporació abans de fer les proves en què participin.
El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de suplents, entre els quals ha de figurar un President, un Secretari i tres vocals, havent de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per a l’accés a les places convocades.
El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense la presencia, com a mínim del President i Secretari o dels qui els substitueixin i de l’assistència de més de la meitat dels seus membres titulars o suplents, indistintament, i les decisions s’han de prendre per majoria.
Els membres del Tribunal han d’abstenir-se d’intervenir i notificar-ho a l’autoritat que convoca quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28 de la Llei de Procediment Administratiu o s’hagin realitzat tasques de preparació d’aspirants a les proves selectives d’accés a les places de què es tracta, durant els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria.
De la mateixa manera, els aspirants poden recusar als membres dels Tribunals quan s’esdevinguin algunes de les circumstàncies contemplades en el paràgraf anterior.
Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l’administració, així com els funcionaris interins no poden formar part del mateix.
Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal queda classificat amb la categoria de segona.
Setena.- Inici i desenvolupament del exercicis.
El concurs oposició s’iniciarà en la data que es fixi una vegada que s’hagi fet pública la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos.
Els exercicis de l’oposició seran els que es detallen a les presents bases. L’ordre d’actuació dels aspirants serà alfabèticament, iniciant-se els exercicis que hagin de realitzar-se de forma individual per la lletra que resulti del sorteig realitzat el dia que s’hagi fet pública la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos.
Els aspirants seran convocats per a cada exercici mitjançant el sistema de cridada única, essent exclosos de les proves selectives aquells aspirants que no compareguin, excepció feta dels casos degudament justificats i lliurement apreciats pel Tribunal.
Per a la realització dels exercicis s’empraran sistemes per tal de mantenir l’anonimat dels aspirants sempre que la naturalesa de l’exercici així ho perme-ti. En aquells supòsits en que els aspirants vulnerin l’anonimat procedint a la identificació dels seus exercicis amb qualsevol altre sistema el Tribunal procedirà a excloure dels procés selectiu a l’aspirant infractor i la seva prova es tindrà per no realitzada.
El Tribunal, en qualsevol moment, podrà requerir als opositors per a que acreditin la seva personalitat.
Una vegada iniciades les proves selectives no serà obligatòria la publicació dels successius anuncis de convocatòria de la resta de proves al BOIB, sinó que el Tribunal únicament publicarà els esmentats anuncis al tauler d’anuncis de la Casa consistorial amb una antelació mínima de quaranta-vuit hores, si bé des de la terminació d’un exercici fins a l’inici del següent haurà de transcórrer un mínim de setanta-dues hores i un màxim de 45 dies naturals.
Els exercicis podran realitzar-se, a elecció de cada aspirant, en qualsevol de les dues llengües oficials de les Illes Balears.
Vuitena. Fase d’Oposició
Exercicis.- Tots els exercicis seran obligatoris i eliminatoris.
A) PROVES D’APTITUD FÍSICO-MÉDIQUES.
Prova d’aptitud físicomèdica (obligatòria i eliminatòria) Consisteix a superar les proves físiques que s’indiquen a continuació. Les proves esmentades han de ser superades globalment, sense perjudici que la qualificació conjunta sigui la d’apte/a o no apte/a.
L’exercici té com a finalitat comprovar, entre d’altres condicions, la força, l’agilitat, la rapidesa i la resistència de l’aspirant, i consisteix a superar, amb una nota igual o superior a 5, les proves físiques que s’indiquen, d’acord amb els barems i criteris establerts per edat i sexe.
Per fer aquesta prova, l’aspirant ha de lliurar al tribunal, un certificat mèdic en què es faci constar que té les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar el certificat esmentat comporta l’exclusió auto-màtica de l’aspirant de la realització de la prova i del procés selectiu.
Les proves físiques han de ser superades globalment, d’acord amb el barem i els mèrits assenyalats. El resultat global d’aquesta prova s’ha d’atorgar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior, i que en l’altra prova parcial la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’«apte» s’ha d’atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de «no apte»
B.1 Resistència (1.000 m).
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la resistència orgànica i consisteix a recórrer una distància de 1.000 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
| Homes (minuts) |
||||
| Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
| 10 |
-3’10’’ |
-4’00’’ |
-4’50’’ |
-6’10’’ |
| 9 |
-3’20’’ |
-4’10’’ |
-5’00’’ |
-6’20’’ |
| 8 |
-3’30’’ |
-4’20’’ |
-5’10’’ |
-6’30’’ |
| 7 |
-3’40’’ |
-4’30’’ |
-5’20’’ |
-6’40’’ |
| 6 |
-3’50’’ |
-4’40’’ |
-5’30’’ |
-6’50’’ |
| 5 |
-4’10’’ |
-5’00’’ |
-5’50’’ |
-7’10’’ |
| 3 |
-4’25’’ |
-5’15’’ |
-6’05’’ |
-7’25’’ |
| Eliminat |
+4’25’’ |
+5’15’’ |
+6’05’’ |
+7’25’’ |
| Dones (minuts) |
||||
| Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
| 10 |
-3’25’’ |
-4’15’’ |
-5’05’’ |
-6’25’’ |
| 9 |
-3’35’’ |
-4’25’’ |
-5’15’’ |
-6’35’’ |
| 8 |
-3’45’’ |
-4’35’’ |
-5’25’’ |
-6’45’’ |
| 7 |
-3’55’’ |
-4’45’’ |
-5’35’’ |
-6’55’’ |
| 6 |
-4’05’’ |
-4’80’’ |
-5’45’’ |
-7’05’’ |
| 5 |
-4’25’’ |
-5’15’’ |
-6’05’’ |
-7’25’’ |
| 3 |
-4’40’’ |
-5’30’’ |
-6’20’’ |
-7’40’’ |
| Eliminada |
+4’40’’ |
+5’30’’ |
+6’20’’ |
+7’40’’ |
B.2 Velocitat (50 m)
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer una distància de 50 metres, en una instal·lació esportiva, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La posició de sortida és de dret, sense contacte de les mans a terra i amb els peus darrere la línia de sortida, sense tacs. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants hauran d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. Es permet una sortida nul·la per aspirant, a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
| Homes (segons) |
||||
| Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
| 10 |
-7,50 |
-7,70 |
-8,20 |
-9,50 |
| 9 |
-7,70 |
-7,90 |
-8,40 |
-9,70 |
| 8 |
-7,80 |
-8,00 |
-8,50 |
-9,80 |
| 7 |
-8,00 |
-8,20 |
-8,70 |
-10,00 |
| 6 |
-8,20 |
-8,40 |
-8,90 |
-10,20 |
| 5 |
-8,40 |
-8,60 |
-9,10 |
-10,40 |
| 3 |
-8,65 |
-8,85 |
-9,35 |
-10,65 |
| Eliminat |
+8,65 |
+8,85 |
+9,35 |
+10,65 |
Dones (segons)
| Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
| 10 |
-8,00 |
-8,20 |
-8,70 |
-10,00 |
| 9 |
-8,20 |
-8,40 |
-8,90 |
-10,20 |
| 8 |
-8,30 |
-8,50 |
-9,00 |
-10,30 |
| 7 |
-8,50 |
-8,70 |
-9,20 |
-10,50 |
| 6 |
-8,70 |
-8,90 |
-9,40 |
-10,70 |
| 5 |
-8,90 |
-9,10 |
-9,60 |
-10,90 |
| 3 |
-9,15 |
-9,35 |
-9,85 |
-11,15 |
| Eliminada |
+9,15 |
+9,35 |
+9,85 |
+11,15 |
B.3 Natació (50 m) estil lliure.
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la velocitat de translació corporal i consisteix a recórrer 50 metres en estil lliure en una piscina de 50 metres, o bé en una de 25 metres, amb anada i tornada, sense tocar el fons ni aferrar-se a les suredes, en un temps inferior a la marca establerta. Només es pot fer un intent. La sortida s’ha de fer des de la plataforma amb els dos peus paral·lels i a l’altura de les espatlles. El monitor o monitora ordenarà ‘Preparats’, farà una pausa breu i un toc de xiulet. A aquest senyal, els aspirants han d’iniciar la cursa. La prova s’ha de fer per grups. S’admet l’estil lliure, però sempre en posició ventral. Es permet una sortida nul·la per aspirant; a la segona sortida nul·la quedarà eliminat de la prova.
Homes (segons)
| Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
| 10 |
-35’’ |
-40’’ |
-45’’ |
-50’’ |
| 9 |
-37’’ |
-42’’ |
-47’’ |
-52’’ |
| 8 |
-39’’ |
-44’’ |
-49’’ |
-54’’ |
| 7 |
-41’’ |
-46’’ |
-51’’ |
-56’’ |
| 6 |
-43’’ |
-48’’ |
-53’’ |
-58’’ |
| 5 |
-45’’ |
-50’’ |
-55’’ |
-60’’ |
| 3 |
-50’’ |
-55’’ |
-60’’ |
-1’05’’ |
| Eliminat |
+50’’ |
+55’’ |
+60’’ |
+1’05’’ |
Dones (segons)
| Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
| 10 |
-40’’ |
-45’’ |
-50’’ |
-55’’ |
| 9 |
-42’’ |
-47’’ |
-52’’ |
-57’’ |
| 8 |
-44’’ |
-49’’ |
-54’’ |
-59’’ |
| 7 |
-46’’ |
-51’’ |
-56’’ |
-1’01’’ |
| 6 |
-48’’ |
-53’’ |
-58’’ |
-1’03’’ |
| 5 |
-50’’ |
-55’’ |
-1’00 |
-1’05’’ |
| 3 |
-55’’ |
-1’ |
-1’05’’ |
-1’10’’ |
| Eliminada |
+55’’ |
+1’ |
+1’05’’ |
+1’10’’ |
B.4 Força explosiva del tren superior.
Llançament de pilota medicinal. L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs superiors. Per fer aquesta prova es necessita una pilota medicinal de 5 kg per als homes i una de 3 kg per a les dones. La posició inicial exigeix situar-se per darrere la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra, simètrics i amb una separació equivalent a l’amplària de les espatlles i mirant tot el cos cap a la zona de llançament. En cap moment no es pot trepitjar la línia indicada de sortida. Amb el llançament podrà estendre’s el tronc, flexionar els braços i cames, elevant els talons, però sense desenganxar de cap manera la puntera del sòl. Una vegada fet el llançament, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la pilota, la qual ha de ser superior a les que estableix en les taules. Per aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.
Homes: pilota de 5 kg
Dones: pilota de 3 kg
| Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
| 10 |
+7,00 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
| 9 |
+6,80 |
+6,30 |
+5,80 |
+5,30 |
| 8 |
+6,70 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
| 7 |
+6,50 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
| 6 |
+6,20 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
| 5 |
+6,00 |
+5,50 |
+5,00 |
+4,50 |
| 3 |
+5,70 |
+5,20 |
+4,70 |
+4,20 |
| Eliminat/ada |
-5,70 |
-5,20 |
-4,70 |
-4,20 |
B.5 Força explosiva del tren inferior. Salt amb els peus junts.
L’objectiu d’aquest exercici és mesurar la potència dels principals músculs extensors de les cames i consisteix a fer un salt en una superfície llisa, on han d’estar marcades les distintes distàncies que es poden aconseguir. La posició inicial exigeix situar-se per darrera la línia on comença el recompte de la distància amb els peus alineats a terra i simètrics. En cap moment no es pot trepitjar aquesta línia, si es fa, el salt serà nul. Tota la superfície dels peus ha de romandre en contacte permanent amb el terra fins al moment del salt, però es podran fer totes les accions de balanceig de cos i braços que es vulguin. En el moment de la caiguda cap part del cos no por tocar per darrere els talons, si es fa, l’intent serà nul. Una vegada fet el salt, es compta la distància entre la línia de sortida i la marca de la darrera part de suport del cos, que ha de ser superior a la que estableixen les taules. Per fer aquesta prova es permeten dos intents. Si un intent és nul es passa al següent. Es considerarà la millor marca dels dos intents.
| Homes (metres) |
||||
| Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
| 10 |
+2,35 |
+2,25 |
+2,15 |
+1,95 |
| 9 |
+2,30 |
+2,20 |
+2,10 |
+1,90 |
| 8 |
+2,25 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,85 |
| 7 |
+2,20 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,80 |
| 6 |
+2,15 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,75 |
| 5 |
+2,10 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,70 |
| 3 |
+2,02 |
+1,92 |
+1,82 |
+1,62 |
| Eliminat |
-2,02 |
-1,92 |
-1,82 |
-1,62 |
| Dones (metres) |
||||
| Punts |
Menors 30 anys |
De 30 a 40 anys |
De 41 a 50 anys |
Més de 50 anys |
| 10 |
+2,05 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,65 |
| 9 |
+2,00 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,60 |
| 8 |
+1,95 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,55 |
| 7 |
+1,90 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,50 |
| 6 |
+1,85 |
+1,75 |
+1,65 |
+1,45 |
| 5 |
+1,80 |
+1,70 |
+1,60 |
+1,40 |
| 3 |
+1,72 |
+1,62 |
+1,52 |
+1,32 |
| Eliminada |
-1,72 |
-1,62 |
-1,52 |
-1,32 |
El resultat global d’aquesta prova s’ha de lliurar sempre que l’aspirant hagi superat un mínim de 4 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l’altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d’’Apte’ s’ha de lliurar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de ‘No apte’.
C) PROVA COMPLEMENTÀRIA.
Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea complementària, el qual consistirà a respondre a les preguntes formulades en prova de tipus objectiu sobre els 30 temes seleccionats (Annex A) per l’Ajuntament, d’entre els inclosos en el programa de l’Escola Balear d’Administració Pública.
Els temes seleccionats per l’Ajuntament, que es relacionen a l’Annex A, han estat escollits entre la normativa estatal, autonòmica i local i els programes dels curs de oficial de l’any 2010-11 de l’EBAP.
En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari base proposat serà adaptat a la actualització normativa que li afecti.
La prova tindrà 80 preguntes amb respostes alternatives, i es realitzarà en un temps màxim de 50 minuts. La puntuació a atorgar serà de 0 a 24. És necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici.
Les preguntes no resoltes, tant si figuren les tres opcions en blanc com si figuren amb més d’una resposta, no es valorarà. Les preguntes amb resposta errònia es penalitzaran amb un terç del valor assignat a la resposta correcta. Per efectuar la qualificació de l’exercici s’aplicarà la fórmula següent:
{A-(E/3)} x 24
Q =—————————
P
Q: resultat de la prova
A: número de respostes encertades
E: número de respostes errònies
P: número de preguntes de l’exercici
D) PROVA PROFESSIONAL
Exercici obligatori i eliminatori relatiu a l’àrea professional que consistirà a desenvolupar per escrit les 10 preguntes que es formulin sobre els 30 temes seleccionats (Annex B). La puntuació a atorgar d’aquesta prova serà de 0 a 24 i serà necessari obtenir una qualificació mínima de 12 punts per superar aquest exercici. El temps per a la realització d’aquest exercici serà de 90 minuts.
Els temes seleccionats per l’Ajuntament, que es relacionen a l’Annex A, han estat escollits entre la normativa estatal, autonòmica i local i els programes del curs de oficial de l’any 2010-11 de l’EBAP.
En cas que la normativa de referència utilitzada al temari hagi sofert modificació s’entendrà aplicable la que estigui vigent en la data de publicació de la convocatòria al BOIB, i per tant, el temari base proposat serà adaptat a la actualització normativa que li afecti.
E) PROVA PSICOTÈCNICA.
Exercici obligatori i eliminatori. Consistirà en un prova que tindrà com a objectiu determinar l’aptitud i la personalitat més adequada per al lloc al que s’opta. Aquest exercici es qualificarà com a apte o no apte. Aquesta prova ha de ser elaborada per un professional de la psicología. El professional que prepari l’exercici determinarà el temps que es disposarà per realitzar-lo.
Novena.- Fase de concurs
Concurs i mèrits a valorar.
La puntuació màxima que hom pot aconseguir amb els mèrits al·legats serà de 54 punts (40% com a màxim de la puntuació final en el concurs-oposició), de conformitat amb el que s'estableix en els següents apartats, per a cada tipus de mèrit.
Aquest barem serà aplicable a la promoció interna, a l'externa, a la mobilitat i al torn lliure quan s'esculli l'opció de concurs-oposició. Així mateix, serà d'aplicació per cobrir les destinacions de les especialitats a què fa referència l'article 17 de la Llei 6/2005.
1. Valoració del curs de capacitació exigit per a la categoria a què s'accedeix.
Únicament es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP. Aquesta valoració serà el resultat de multiplicar la nota obtinguda per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d'acord amb els criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per als funcionaris de carrera de l'ajuntament que convoca el concurs, i en què així s'acrediti mitjançant un certificat d'aquest ajuntament, el coeficient multiplicador serà 1.
b) Per als funcionaris de carrera d'un ajuntament distint al que convoca el concurs, i en què així s'acrediti mitjançant un certificat de l'ajuntament que correspongui, el coeficient multiplicador serà 0,75.
2. Valoració dels serveis prestats
La puntuació màxima per valorar aquest apartat serà de 8 punts, conforme als següents criteris:
a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia auxiliar: 0,016 punts.
b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de policia local: 0,033 punts.
c) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'oficial: 0,041 punts.
d) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de subinspector: 0,05 punts.
e) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'inspector: 0,058 punts.
f) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de major: 0,066 punts.
g) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria de comissari: 0,075 punts.
h) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts a la categoria d'intendent: 0,083 punts.
La data de referència per fer la valoració serà la mateixa data en què finalitzi el termini per presentar la sol·licitud de participació, i s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
3. Antiguitat
La puntuació màxima per valorar aquest apartat serà de 4 punts, conforme als següents criteris:
- Per cada any de serveis prestats i reconeguts com a funcionari/a de carrera en qualsevol categoria: 0,2 punts per any.
La data de referència per fer la valoració serà la mateixa data en què finalitzi el termini per presentar la sol·licitud de participació, i s'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.
4. Estudis acadèmics oficials
La puntuació màxima per valorar aquest apartat serà de 6 punts, conforme als següents criteris:
a) Per la titulació de graduat escolar o equivalent: 0,5 punts
b) Per la titulació de batxillerat o equivalent: 1 punt
c) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.
d) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 2,5 punts.
e) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura o enginyeria equivalent: 3,5 punts.
f) Per cada títol de doctor: 1 punt.
Únicament es valorarà el fet de disposar dels títols de nivell superior a l'exigit per accedir a la categoria a què s'accedeix.
La valoració com a mèrit d'un títol implica que no se'n valori el de nivell inferior, tret que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques diferents. No obstant això, les puntuacions dels apartats b i c s'hauran d'acumular, així com també les puntuacions dels apartats e i f.
No es valorarà en cap cas una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d'una llicenciatura que hagi estat exigida per accedir a la categoria a què s'accedeix.
5. Valoració dels coneixements de llengües
5.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana
Es valoraran els certificats expedits per l'Escola Balear de l'Administració Pública, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l'Escola Oficial d'Idiomes, així com els certificats reconeguts per la normativa autonòmica o equivalents, amb una puntuació màxima de fins a 2 punts:
a) Coneixements inicials (certificat A): 1 punt.
b) Coneixements elementals (certificat B): 1,25 punts.
c) Coneixements mitjans (certificat C): 1,50 punts.
d) Coneixements superiors (certificat D): 1,75 punts.
e) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.
Únicament es valorarà un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'haurà d'acumular a la de l'altre certificat que s'aporti. En tot cas, únicament es valoraran els certificats de nivell superior a l'exigit com un requisit d'ocupació de la plaça a què s'accedeix.
5.2 Coneixements d'altres llengües
Es valoraran els certificats que acreditin els coneixements de qualsevol llengua oficial d'altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d'idiomes o escoles d'Administració pública, amb una puntuació màxima de fins a 3 punts, conforme als criteris de puntuació que a continuació s'indiquen:
a) Primer curs d'escola oficial d'idiomes o nivell inicial de l'EBAP: 1 punt
b) Segon curs d'escola oficial d'idiomes o nivell elemental de l'EBAP: 1,25 punts.
c) Tercer curs d'escola oficial d'idiomes o nivell mitjà de l'EBAP: 1,50 punts.
d) Quart curs d'escola oficial d'idiomes: 1,75 punts.
e) Cinquè curs d'escola oficial d'idiomes: 2 punts.
Per valorar els coneixements d'una mateixa llengua només se'n valoraran les titulacions de nivell superior.
6. Valoració dels cursos de capacitació diferents de l'exigit per a la categoria a què s'accedeix.
Aquest apartat serà valorat amb una puntuació màxima de 4 punts, conforme als següents criteris:
La valoració serà el resultat de multiplicar, per a cada curs, la nota obtinguda per 0,001 i pel nombre d'hores de duració, que es fixa amb un màxim d'1 punt per cada curs.
7. Valoració dels cursos de formació
Únicament es valoraran els cursos expedits o homologats per l'EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, així com els cursos impartits a altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol Administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l'entitat.
En el cas que hi hagi dubtes sobre la puntuació que s'ha d'atorgar a qualque certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe a la Direcció General de Política Lingüística de la Conselleria d'Educació i Cultura o equivalent
7.1 Formació relacionada amb l'àrea professional
Aquest apartat serà valorat amb una puntuació màxima de 4 punts. Per a cada lloc de treball, únicament es valoraran les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funciones pròpies del lloc a què hom accedeix.
Les àrees professionals a què s'hauran de referir els cursos són les de policia, seguretat, emergències i salvament, i per a les escales executiva i superior, els de qualitat, recursos humans i habilitats directives.
La valoració s'haurà de fer conforme als criteris que s'indiquen a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
c) Per cada certificat d'haver impartit cursos d'accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s'accedeix: 0,0075 punts per hora.
7.2. Formació no relacionada amb l'àrea professional
Únicament es valorarà en el cas que s'hagi obtingut la puntuació màxima de l'apartat 7.1 anterior. En aquest apartat la puntuació màxima serà de 2 punts, segons s'indica a continuació:
a) Per cada certificat d'aprofitament: 0,005 punts per hora.
b) Per cada certificat d'assistència: 0,0025 punts per hora.
8. Valoració dels reconeixements honorífics
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 3 punts, conforme als següents criteris:
a) Per cada medalla al mèrit policial prevista a la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.
b) Per cada felicitació procedent del Ple o la Junta de Govern de l'ajuntament: 0,35 punts.
c) Per cada felicitació procedent de la batlia: 0,25 punts
S'haurà d'acreditar mitjançant un certificat expedit por la Conselleria competent en matèria de policies locals.
9. Valoració de l'aptitud física.
Aquest apartat serà valorat amb un màxim de 2 punts, presentant els corresponents certificats expedits per l'EBAP que acreditin haver superat les proves d'aptitud.
10. Mèrits objectius de lliure determinació per part de cada corporació relacionats amb l'exercici de les funcions policials.
La puntuació màxima d'aquest apartat serà de 6 punts, i els criteris de valoració, els que cada ajuntament determini.
a) Per als aspirants que accedeixin al lloc de treball de l'Ajuntament de Capdepera i estiguessin amb nomenament interí o en comissió de serveis com a Oficial de Policia Local a l'entrada en vigor de la Llei 6/2005, de 3 de juny, es valorarà en 1 punt.
b) Per haver estat com a mínim dos anys en situació de servei actiu en l'escala de procedència com a funcionari de carrera de l'Ajuntament de Capdepera en les categories que li permetin accedir a la plaça convocada i romandre en situació de servei actiu com a funcionari de carrera en l'Ajuntament de Capdepera al Moment de la presentació d'instàncies per a participar a la present convocatòria, és valorarà amb 0,1388 punts per cada mes complet de servei actiu, Fins a un Màxim de 5 punts.
c) Per haver estat com a mínim dos anys en situació de servei actiu en l'escala de procedència com a funcionari de carrera de l'Ajuntament de Capdepera en les categories que li permetin accedir a la plaça convocada i no romandre en situació de servei actiu com a funcionari de carrera a l'Ajuntament de Capdepera al Moment de la presentació d'instàncies per a participar a la present convocatòria, és valorarà amb 0,1388 punts per cada mes complet de servei actiu, Fins a un Màxim d'1 punts.
11. Procediment per calcular la puntuació final del concurs-oposició per accedir a les categories de comandaments policials.
La puntuació final del concurso oposició s'haurà de calcular mitjançant l'aplicació de la següent fórmula:
(puntuació final de la fase d'oposició x 0,60) + (puntuació final de la fase de concurs x 0,40).
Onzena.- Relació d’aprovats, presentació de documents i nomenament.
Acabada la qualificació dels aspirants, el Tribunal Qualificador farà publica, al tauler d’anuncis de la Corporació, la relació d’aprovats per ordre de puntuació obtinguda, amb indicació de la respectiva qualificació obtinguda per cadascun d’ells i amb proposta de nomenament en favor dels aspirants que hagin obtingut les majors puntuacions.
En cas de que es produeixi empat, s’ha de donar prioritat a qui hagi obtingut major puntuació en el curs d’Oficial.
El Tribunal elevarà a la Batlia la relació de les qualificacions obtingudes pels aspirants i en proposarà el nomenament d’aquells que complint els requisits exigits en la convocatòria hagin obtingut la major puntuació en la valoració de mèrits y en la fase d’oposició.
Els aspirants proposats han d’aportar davant la Secretaria General d’aquesta Corporació, dins el termini de vint dies naturals, comptats a partir de que es faci pública la llista de qualificacions amb proposta de nomenament, els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a la Base Segona. Aquells que dins aquest termini assenyalat no presentin la documentació no poden ser nomenats, i queden anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer per falsedat en la instància.
Aquells que tenen la condició de funcionari públic estan exempts de justificar les condicions i requisits ja acreditats per a obtenir el seu anterior nomenament, i únicament han de presentar la certificació del Ministeri, Organisme o Corporació Local de què depenguin, i acreditar la seva condició i altres circumstàncies que constin en el seu expedient personal.
Presentada la documentació, es procedirà als nomenaments dels aspirants, els quals hauran de prendre possessió de les places dins els trenta dies hàbils, com a màxim, comptats a partir del dia següent que els sigui notificat el nomenament.
FASE DE PRACTIQUES.
Una vegada finalitzada la qualificació del concurs, el tribunal, de les persones que hagin obtingut major puntuació fins a completar el nombre de places ofertes, farà una proposta de nomenament com a funcionariat en pràctiques per un període de sis mesos. Per aquest motiu, els i les aspirants proposats, en el termini de 20 dies naturals des que es faci pública la proposta de nomenament, hauran de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament els documents acreditatius que reuneixen els requisits exigits en aquestes bases.
Les pràctiques tendran per objecte comprovar l'aptitud per exercir les funcions policials. A aquests efectes els i les policies en pràctiques han de realitzar serveis de policia i ser avaluats d'aptitud, comportament i aplicació dels coneixements professionals adquirits durant la realització del curs de formació bàsica. L'avaluació de les pràctiques correspon al tribunal qualificador del concurs. Per realitzar aquesta avaluació el tribunal ha de tenir en compte l'informe emès pel Cap de la Policia Local de Capdepera, que no podrà ser membre del tribunal qualificador de les proves selectives, sobre l'avaluació dels factors abans esmentats.
En el moment de ser nomenat funcionari en pràctiques, el personal que ja ocupi la condició de policia local interí en actiu al cos de la Policia Local de Capdepera, amb un període de serveis igual o superior als sis mesos assenyalats, podrà ser declarat exempt de realitzar la fase de pràctiques, que s'haurà d'acreditar amb un informe previ favorable emès pel cap de la Policia Local de Capdepera sobre l'avaluació dels factors abans esmentats.
Si durant la realització de les pràctiques es dóna algun tipus d'incapacitat o baixa superior a 30 dies, aquestes s'interrompran. Una vegada superada aquesta incapacitat, el funcionari/a s'incorporarà al servei.
Els i les aspirants que no superin el període de pràctiques perdran el dret de ser nomenats/es com a funcionaris de carrera.
Dotzena.- Incidències.
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris pel bon ordre de les proves selectives, en tot allò que no esta previst en aquestes bases.
La present convocatòria i els actes administratius que es derivin d’aquesta, podran ésser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú.
ANNEX I. PROGRAMA DE TEMES DE L’ÀREA COMPLEMENTÀRIA.
Tema 1. La constitució espanyola com a norma jurídica.
Tema 2. Drets i deures constitucionals. Caràcters generals i estatut jurídic.
Tema 3. Principi d’autonomía i estat autonòmic
Tema 4. El municipi. Òrgans de govern municipal.
Tema 5. Potestats de l’Administració Local. Potestad reglamentaria i els seus límits.
Tema 6. Situacions administratives dels funcionaris de l’Administració Local.
Tema 7. Delictes comesos per funcionaris públics.
Tema 8. Delicte contra el medi ambient i delicte contra l’ordenació del territori.
Tema 9. Delicte contra l’administració pública: el suborn
Tema 10. L’atestat, el seu inici
Tema 11. Detenció il·legal
Tema 12. Entrada a llocs tancats i entrada a domicilis
Tema 13. Drets dels detinguts
Tema 14. Procediment d’habeas corpus
Tema 15. Detenció per faltes penals
Tema 16. Delictes contra l’honor i la calumnia
Tema 17. Delictes contra la seguretat del trànsit
Tema 18. Delictes contra la llibertat sexual i l’exhibicionisme
Tema 19. La violència de gènere. La protecció de la víctima de violència de gènere
Tema 20. Ordres d’allunyament i protecció
Tema 21. La denuncia, la demanda i la querella
Tema 22. Delicte de provocació sexual. Delicte d’abusos sexuals
Tema 23. Agressió sexual
Tema 24. Judicis ràpids
Tema 25. Delicte d’amenaces i delicte de coaccions
Tema 26. Delicte de tràfic d’influències
Tema 27. La malversació, com a delicte.
Tema 28. Llei de coordinació de polices locals de les Illes Balears
Tema 29. Junta Local de Seguretat
Tema 30. Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
ANNEX II. PROGRAMA DE TEMES DE L’ÀREA PROFESSIONAL.
Tema 1. Ordenança municipal sobre la protecció d’animals de companyia de Capdepera
Tema 2. Ordenança de Policia i bon govern de Capdepera
Tema 3. Ordenança reguladora de l’activitat d’amenització musical i autorització municipal complementaria.
Tema 4. Ordenança de mesures per fomentar i garantir la convivencia ciutadana en l’espai públic de Capdepera.
Tema 5. Ordenança reguladora dels horaris d’establiments i espectacles públics i activitats recreatives de Capdepera.
Tema 6. Ordenança reguladora de la venda ambulant exercida en els mercats setmanals de Capdepera i Cala Ratjada.
Tema 7. Circulació de vehicles dintre de la zona urbana. L’Ordenança
Tema 8. L’arma reglamentària
Tema 9. Utilització de l’arma de foc.
Tema 10. Vehicles de transports de passatgers, taxis, el seu reglament.
Tema 11. Circulació de vehicles de transport escolar
Tema 12. Vehicles prioritaris
Tema 13. Autoritzacions per a la conducció
Tema 14. Permisos de circulació, classes
Tema 15. Vehicles abandonats
Tema 16. Tractament de l’Ordenança municipal de vehicles abandonats
Tema 17. Aparcament de vehicles a la zona urbana
Tema 18. Aparcament de vehicles de 3ª categoria, segons l’Ordenança
Tema 19. Intervenció policial en cas de drogues il·legals
Tema 20. Intervenció policial en matèria de seguretat ciutadana
Tema 21. Els incendis. Classes d’incendis
Tema 22. Intervenció policial en cas d’incendi
Tema 23. La policia local com a policia judicial
Tema 24. Intervenció policial en els rescats
Tema 25. La denúncia de tràfic
Tema 26. Denúncies de particulars
Tema 27. Accidents de tràfic. Classes. Intervenció.
Tema 28. L’alcoholèmia. Classes de proves
Tema 29. Sotmetiment a les proves de detecció alcohòlica
Tema 30. Deontologia professional. Ètica policial.
ANNEX C
Model d’instància.
D. …………………………………………….................... major d’edat, amb DNI número .........................., i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a …………………………………….., telèfon...................…..
EXPOSA
I.- Que ha tingut coneixement de la convocatoria........................
II.- Que està en possessió de totes i cada una deles condicions exigides per la base segona de la convocatòria.
Per tot l’exposat, SOL·LICITA:
Ésser admès/a al corresponent procés selectiu, per la qual cosa aporta fotocòpia acarada del DNI i la documentació que s’especifica als efectes de valoració dels mèrits.
Capdepera, de de 2013
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Capdepera, 5 de juliol de 2013
El Batle
Rafel Fernández Mallol