Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL DE GOVERN
Núm. 9903
Acord del Consell de Govern de 24 de maig de 2013 pel qual s’aproven l’ampliació i la correcció de determinats aspectes del “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”
Versió PDF
La disposició addicional tercera de la Llei 9/2011, de 23 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l’any 2012, autoritza la dissolució de l’entitat pública empresarial Gestió Sanitària de Mallorca (GESMA).
Per mitjà de l’Acord del Consell de Govern de 24 de febrer de 2012 (BOIB núm. 32/2012, d’1 de març) es va aprovar el procediment d’extinció de GESMA i la seva integració en el Servei de Salut de les Illes Balears. Aquest Acord preveia que la integració tingués efectes a partir de l’1 de gener de 2013.
El 21 de desembre de 2012, el Consell de Govern va adoptar l’Acord pel qual es fa efectiva l’extinció de GESMA i la integració de tots els seus mitjans personals i materials, amb efectes des de l’1 de gener de 2013, en el Servei de Salut de les Illes Balears.
Prèviament, el Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, havia previst la creació de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca (GCHM) dins l’estructura orgànica del Servei de Salut, que havia d’assumir la gestió dels recursos personals i materials de GESMA.
No obstant això, el Pla de viabilitat de GESMA de 23 de novembre de 2012 va preveure la supressió de la GCHM i la sectorització dels seus recursos personals i materials en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei del Salut.
Totes aquestes circumstàncies exigien que una part del personal dels Serveis Centrals i dels hospitals gestionats per la GCHM s’incorporàs als Serveis Centrals del Servei del Salut o a alguna de les seves gerències territorials. Aquesta incorporació va justificar la necessitat d’elaborar un pla d’ordenació segons els paràmetres establerts en la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
D’acord amb això, es va confeccionar el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”, que fou negociat amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Sanitat en la sessió del 24 de gener de 2013 i, posteriorment, fou aprovat pel Consell de Govern en la sessió del 8 de febrer de 2013.
El Pla, que es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears el 12 de febrer de 2013, determina els objectius que calia assolir i les mesures concretes que calia prendre per dur a terme la supressió de la GHCM i la sectorització dels seus recursos. Per assolir els objectius prevists s’establí un itinerari d’implantació, que consta de tres fases diferenciades que impliquen la racionalització, la reordenació i la sectorització de personal.
Així doncs, les actuacions previstes en el Pla requereixen iniciar diferents procediments que s’han d’implementar tal com s’ha descrit en el Pla. No obstant això, s’hi han detectat errors i omissions que requereixen ser esmenats i tingudes en compte en el Pla. A aquest efecte, cal fer les actuacions essencials per aprovar l’ampliació i la correcció de determinats aspectes del Pla.
De conformitat amb l’article 80 de la Llei 55/2003, relatiu a pactes i acords que s’adopten en el si de les meses de negociació, els plans d’ordenació dels recursos humans s’estableixen com a matèria que ha de ser necessàriament objecte de negociació.
Per una altra banda, segons l’article 5.2 f de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon al Consell de Govern aprovar els plans generals d’ordenació i els programes específics per optimitzar els recursos humans.
En virtut de les consideracions anteriors, s’ha elaborat l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de maig de 2013 pel qual s’aproven l’ampliació i la correcció de determinats aspectes del “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”, que ha estat negociat amb les organitzacions sindicals representades en la Mesa Sectorial de Sanitat en la sessió del 17 de maig de 2013.
Per tot això, el Consell de Govern, a proposta del conseller de Salut, en la sessió de 24 de maig de 2013 adoptà, entre d’altres, l’Acord següent:
“Primer. Aprovar l’ampliació i la correcció de determinats aspectes del ‘Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut’ en els termes establerts en l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat que s’adjunta com a annex d’aquest Acord.
Segon. Publicar aquest Acord en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.”
Interposició de recursos
Contra aquest acord —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant l’òrgan que el dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació de l’acord, de conformitat amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació de l’acord, de conformitat amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sens perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.
Palma, 24 de maig de 2013
El secretari del Consell de Govern
Antonio Gómez Pérez
ANNEX
Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 17 de maig de 2013 pel qual s’aproven l’ampliació i la correcció de determinats aspectes del “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”
Parts
El director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis, en representació de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els representants de les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial de Sanitat (CCOO, CSI-F, FSES, UGT i USAE).
Antecedents
1. L’1 de gener de 2013 es va fer efectiva l’extinció de GESMA i la integració en el Servei de Salut de les Illes Balears com una nova gerència, la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca (GCHM). Alhora, el Pla de viabilitat de GESMA de 23 de novembre de 2012 va preveure la supressió de la GCHM i la sectorització dels seus recursos personals i materials en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei del Salut.
2. Com a conseqüència, es va elaborar un pla d’ordenació dels recursos humans a fi de determinar els objectius que calia assolir i les mesures concretes que calia prendre per dur a terme la supressió de la GHCM i la sectorització dels seus recursos.
3. El 12 de febrer de 2013 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aprova el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut” (en endavant, el Pla).
4. La supressió de la GCHM implica la necessitat de prendre diverses mesures de planificació, reorganització i racionalització dels recursos. Per això, per assolir els objectius prevists en el Pla s’establí un itinerari d’implantació, que consta de les fases següents:
a. Primera fase: actuacions administratives de reestructuració interna de la GCHM.
b. Segona fase: actuacions administratives per redistribuir entre els Serveis Centrals i les gerències territorials del Servei de Salut el personal estatutari fix de determinades unitats administratives pertanyents als Serveis Centrals de la GCHM per extingir i el personal de determinades unitats administratives de l’Hospital General, de l’Hospital Psiquiàtric i de l’Hospital Joan March.
c. Tercera fase: actuacions administratives per sectoritzar el personal estatutari de la GCHM en la Gerència del Sector Sanitari de Ponent i en la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn. Així, la implementació d’aquesta fase suposa que el personal estatutari de les unitats administratives pertanyents a l’Hospital General, a l’Hospital Psiquiàtric i a l’Hospital Joan March que no resulti afectat per les actuacions previstes en els apartats precedents s’ha d’adscriure a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent —els dos primers— i a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn —el tercer— per mitjà d’un procés de sectorització.
5. Així doncs, les actuacions previstes en els apartats precedents requereixen iniciar el procediment de mobilitat per redistribuir el personal afectat pel Pla entre els Serveis Centrals i la resta de les gerències del Servei de Salut, i la sectorització posterior. Aquests processos s’han d’implementar tal com s’ha descrit en el Pla i afecten el personal que s’hi detalla. No obstant això, s’hi han detectat errors i omissions que han provocat que un col·lectiu determinat de treballadors que s’havia d’incloure en la fase tercera de la sectorització hagi quedat exclòs de totes tres fases previstes en el Pla. Per aquest motiu, a fi de no excloure cap dels treballadors de la GCHM del procés d’extinció de la GCHM i d’evitar problemes irreversibles que perjudiquin la seva situació laboral atès que tot el personal ha d’estar adscrit a una plantilla orgànica concreta, cal fer les modificacions essencials per preveure’n la sectorització i l’adscripció corresponents.
6. D’altra banda, cal recordar que en el punt 4.1.5 g del Pla s’esmenta que la Unitat Biomèdica s’ha d’adscriure a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn, que gestiona l’Hospital Son Llàtzer. No obstant això, en el punt 6 del Pla (relatiu al procediment d’implementació) no es recull aquesta menció a la fase 3, atès que en el punt 6.1.3 b s’estableix que s’hauria d’incloure la Unitat Biomèdica com a unitat que s’adscriu a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn, juntament amb l’Hospital Joan March.
7. D’acord amb les consideracions anteriors i de conformitat amb l’article 80 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, la Mesa Sectorial de Sanitat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha acordat subscriure un acord per fer les addicions necessàries per corregir i completar determinats aspectes del Pla.
Les parts ens reconeixem mútuament la capacitat legal necessària per subscriure aquest acord segons les següents
Clàusules
1. Addenda al punt 4 del Pacte
S’afegeix un nou paràgraf al punt 4.1 de l’Acord de la Mesa Sectorial de Sanitat de 24 de gener de 2013 pel qual s’aprova el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut” amb la redacció següent:
h) La resta del personal estatutari de la GCHM que no estigui afectat per cap dels apartats anteriors s’ha d’adscriure als Serveis Centrals del Servei de Salut en el cas del personal de gestió i serveis, i a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent en el cas de la resta del personal.
2. Nova redacció del punt 6.1.3 del Pacte
Atès que és necessari afegir alguns supòsits i esmenar certes omissions en el punt 6.1.3, aquesta n’és la redacció definitiva:
6.1.3. Tercera fase: inclou les actuacions administratives necessàries per sectoritzar el personal estatutari de la GCHM a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent (Hospital Universitari Son Espases), a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn (Hospital Son Llàtzer) i als Serveis Centrals del Servei de Salut, tal com es detalla a continuació:
a) El personal estatutari fix i el personal estatutari interí de les unitats administratives de l’Hospital General i de l’Hospital Psiquiàtric no afectats per les mesures adoptades en les fases anteriors s’adscriuen a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent, que gestiona l’Hospital Universitari Son Espases. Aquesta adscripció no suposa modificar els altres aspectes relacionats amb la seva relació de servei, llevat de la gerència territorial d’adscripció. Aquesta sectorització implica haver de modificar la plantilla orgànica de la gerència de destinació, que ha de dur a terme les modificacions oportunes per ajustar-se a la nova estructura organitzativa.
b) El personal estatutari fix i el personal estatutari interí de les unitats administratives de l’Hospital Joan March i de la Unitat Biomèdica no afectats per les mesures adoptades en les fases anteriors s’adscriuen a la Gerència del Sector Sanitari de Migjorn, que gestiona l’Hospital Son Llàtzer. Aquesta adscripció no suposa modificar els altres aspectes relacionats amb la seva relació de servei, llevat de la gerència territorial d’adscripció. Aquesta sectorització implica haver de modificar la plantilla orgànica de la gerència de destinació, que ha de dur a terme les modificacions oportunes per ajustar-se a la nova estructura organitzativa.
c) El personal que estigui en la situació de comissió de serveis en la GCHM amb plaça fixa en una altra gerència territorial i que resulti inclòs en els apartats a o b precedents manté la seva situació, llevat que la gerència territorial en la qual resultarà adscrit com a conseqüència de la reassignació sigui la mateixa que aquella a la qual pertany la plaça bàsica de la seva categoria.
d) Pel que fa al personal de caràcter eventual i al personal substitut, cal atenir-se a la causa d’acabament del seu nomenament i a la destinació que tenguin.
e) L’adscripció de la resta del personal estatutari de la GCHM que no estigui afectat pels apartats a i b precedents s’ha d’efectuar de la manera següent:
– En el cas del personal de gestió i serveis (com ara els grups auxiliar, administratiu, gestió o tècnic de la funció administrativa, etc.), s’ha d’adscriure als Serveis Centrals del Servei de Salut de les Illes Balears.
– La resta del personal s’ha d’adscriure a la Gerència del Sector Sanitari de Ponent.
Com a prova de conformitat, signam aquest pacte en set exemplars.
Palma, 17 de maig de 2013
Per l’Administració
Per les organitzacions sindicals
FSES USAE