Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES
Núm. 9624
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques de 20 de maig de 2013 per la qual s'aprova la constitució d'una borsa de personal funcionari interí de l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, subescala de secretaria d’entrada
Versió PDF
Fets
1. Mitjançant la Resolució del conseller d’Administracions Públiques de 4 de novembre de 2011 (BOIB núm. 172 d’11 de novembre) es varen convocar proves selectives per accedir a la subescala de secretaria categoria d’entrada de l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal.
2. Un cop finalitzades les proves selectives, s’ha de constituir la borsa de personal funcionari interí prevista en la base 14 de la convocatòria.
3. El director general de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis va emetre la proposta de resolució corresponent en data 15 de maig de 2013.
Fonaments de dret
1. L'article 10.2 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, estableix que la selecció dels funcionaris interins haurà de fer-se mitjançant procediments àgils que han de respectar, en tot cas, els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.
2. L'article 34 del Reial decret 1732/1994, de 29 de juliol, sobre provisió de llocs de feina reservats a funcionaris de l'Administració local amb habilitació de caràcter nacional, estableix que quan no sigui possible la provisió dels llocs de feina vacants en les corporacions locals reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal pels procediments de nomenament provisional, acumulació o comissió de serveis, les corporacions locals podran proposar, amb respecte als principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat, el nomenament interí d'una persona que posseeixi la titulació exigida per accedir a la subescala i categoria a la qual pertany.
La resolució de nomenament l'efectuarà l'òrgan competent de la Comunitat Autònoma i haurà de quedar acreditada en l'expedient la impossibilitat de proveir el lloc de feina per un funcionari amb habilitació de caràcter estatal.
3. L’apartat 9 de l’article únic de la Llei 9/2012, de 19 de juliol, de modificació de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, que hi afegeix una disposició addicional (la dotzena), estableix que el coneixement de la llengua catalana no serà, de manera general, un requisit per accedir a la condició d’empleat públic de les administracions públiques de l’àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, ni per ocupar-hi llocs de feina.
4. L’article 3.5 del Decret 30/2009, de 22 de maig, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix els criteris que s’han de tenir en compte, successivament, en cas d’empat en la fixació de l’ordre de prelació de les persones aspirants dins de la borsa.
5. La base 14 de la convocatòria de les proves selectives per accedir a la subescala de secretaria categoria d’entrada de l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, aprovada per la Resolució del conseller d’Administracions Públiques de 4 de novembre de 2011, estableix que es constituirà una borsa de funcionaris interins en la qual s'integraran els aspirants que hagin superat almenys el primer exercici obligatori de la convocatòria pública de selecció.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la constitució d'una borsa de personal funcionari interí de la subescala de secretaria categoria d’entrada de l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, integrada pels aspirants que han aprovat almenys el primer exercici obligatori de la convocatòria pública de selecció.
2. Aprovar les bases que han de regir aquesta borsa i que s'adjunten com a annex I d'aquesta Resolució.
3. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d’Administracions Públiques, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la seva publicació, d’acord amb l’article 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la publicació de la Resolució, d’acord amb l’article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Marratxí, 20 de maig de 2013
La consellera
Maria Nuria Riera Martos
ANNEX I
BASES
1. Normes generals
1.1 Es constitueix una borsa de personal funcionari interí per proveir, amb caràcter d'interinitat, llocs de feina reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal de la subescala de secretaria categoria d’entrada, que estiguin vacants o que no estiguin ocupats efectivament pels seus titulars perquè es troben en qualsevol dels supòsits que preveu la normativa d'aplicació.
1.2 Aquesta borsa estarà integrada pels aspirants que han aprovat almenys el primer exercici obligatori de la convocatòria pública de selecció derivada de la Resolució del conseller d’Administracions Públiques de 4 de novembre de 2011 (BOIB núm. 172, d’11 de novembre).
1.3 L'ordre de prelació en la borsa ve determinat per la suma total de les puntuacions obtingudes en cadascun dels exercicis eliminatoris. En cas d'empat, l'ordre s'estableix segons la puntuació més alta obtinguda en el segon exercici, i si persisteix l'empat, en el tercer i en el primer, per aquest ordre. Si així i tot persisteix l'empat, s'haurà de resoldre per aplicació dels criteris següents i per aquest ordre:
a) Ser dona, en cas d'infrarepresentació del sexe femení en l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal, d'acord amb l'article 61 de la Llei 12/2006, de 20 de setembre, per a la dona, segons el qual s'ha de seleccionar la dona, a no ser que hi hagi motius no discriminatoris per preferir l'home, una vegada considerades objectivament totes les circumstàncies concurrents dels candidats d'ambdós sexes.
b) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari interí o amb nomenament accidental a la subescala de secretaria categoria d’entrada.
c) Acreditar més temps de serveis prestats en qualsevol altra subescala de l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal.
d) Acreditar més temps de serveis prestats com a personal funcionari de carrera o interí o com a personal laboral en qualsevol administració pública, exercint funcions semblants a les corresponents al lloc de feina de secretaria categoria d’entrada.
e) Tenir més de 45 anys.
f) Tenir més càrregues familiars.
g) Ser una dona víctima de violència de gènere.
h) No haver estat objecte de remoció d'un lloc de feina de la mateixa escala.
Si persisteix l'empat, es farà un sorteig.
1.4 La gestió de la borsa correspon a la Direcció General de Funció Pública, Administracions Públiques i Qualitat dels Serveis de la Conselleria d’Administracions Públiques, la qual té assignades les competències en matèria de funcionaris amb habilitació de caràcter estatal.
2. Coneixements de català
2.1 D’acord amb l’apartat 9 de l’article únic de la Llei 9/2012, que afegeix una disposició addicional (la dotzena) a la Llei 3/2007, per poder integrar la borsa de personal funcionari interí per proveir, amb caràcter d'interinitat, llocs de feina reservats a funcionaris amb habilitació de caràcter estatal de la subescala de secretaria categoria d’entrada en una entitat local de les Illes Balears, els aspirants no hauran d'acreditar, de manera general, el requisit de coneixement de la llengua catalana.
2.2 No obstant això, si l’entitat local ha aprovat un determinat nivell de coneixement de la llengua catalana com a requisit per ocupar el lloc de feina de secretaria, categoria d’entrada, de conformitat amb la legislació vigent, l’aspirant haurà d’aportar el certificat acreditatiu del nivell de català que requereix la corporació local.
2.3 En cas que l’aspirant no pugui acreditar el nivell de català en els supòsits d’excepció de la regla general de no exigència de coneixement del català, el lloc de feina vacant s’ha d’oferir a les persones incloses en la borsa corresponent que es trobin en la situació de disponible i d’acord amb l’ordre de prelació, sempre que compleixin els requisits que exigeix la relació de llocs de feina per ocupar-lo.
3. Gestió de la borsa
3.1 La persona que obtingui un nomenament interí a conseqüència de formar part de la borsa, en serà donada de baixa. Una vegada que deixi de prestar serveis a l'ajuntament en què va ser nomenada funcionària interina, es reincorporarà a la borsa en l'ordre de prelació que li correspongui, excepte si manifesta voluntat en el sentit contrari.
3.2 També serà baixa en la borsa la persona que en el moment en què se li ofereixi un nomenament interí hi renunciï de forma justificada perquè presta serveis en una altra administració pública. En ambdós casos, una vegada que deixi de prestar-hi serveis podrà sol•licitar la reincorporació a la borsa en l'ordre de prelació que li correspongui.
3.3 Les persones que no justifiquin els aspectes assenyalats en els apartats anteriors seran excloses definitivament de la borsa, llevat que acreditin documentalment en el termini de tres dies la concurrència d'alguna de les circumstàncies següents:
a) Estar en període d'embaràs, maternitat, paternitat o situacions assimilades.
b) Patir una malaltia o una incapacitat temporal.
c) Estar en situació de disponible, però no poder acreditar el nivell de català en els casos excepcionals en què sigui requisit en la relació de llocs de feina.
3.4 Les persones incloses en la borsa que no puguin acreditar el nivell de català en els supòsits d’excepció de la regla general de no exigència de coneixement del català han de romandre en la borsa amb l’ordre de prelació inicial i se’ls oferirà cobrir el següent lloc de feina que es trobi vacant.
3.5 La llista d'espera s'oferirà als ajuntaments de les Illes Balears que tenguin necessitat d'efectuar el nomenament d'un funcionari interí per proveir un lloc de feina reservat a la subescala de secretaria categoria d’entrada.
4.Noves borses i ordre de prelació
4.1 La realització de proves selectives determinarà la constitució de noves borses de conformitat amb el sistema que estableix la base 1. Cada vegada que es constitueixi una borsa a conseqüència de la realització de proves de selecció, tendrà preferència sobre les borses anteriors.
4.2 Les borses tenen una vigència màxima de tres anys comptadors des que es publiquin en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Transcorregut aquest termini, queden extingides. Aquest fet s'ha d'anunciar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.