Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE CAPDEPERA
Núm. 7171
Convocatòria per a proveir amb caràcter de funcionaris de carrera, 9 places de policia local de l'Ajuntament de Capdepera
Versió PDF
La Junta de Govern Local de l’Ajuntament de Capdepera, en sessió celebrada el dia 22 de març de 2013, ha aprovat les següents bases i la convocatòria de les proves selectives
BASES DEL CONCURS PEL PROCÉS DE CONSOLIDACIÓ D’OCUPACIÓ TEMPORAL PREVIST A LA DISPOSICIÓ TRANSITÒRIA QUARTA DE LA LLEI 6/2005, DE 3 DE JUNY, DE COORDINACIÓ DE LES POLICIES LOCALS DE LES ILLES BALEARS, PER PROVEIR, AMB CARÀCTER DE FUNCIONARIS DE CARRERA, NOU PLACES DE GUÀRDIA DE LA POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA.
Primera.- Objecte de la convocatòria.
L'objecte d’aquesta convocatòria és regular el procediment de consolidació d’ocupació temporal de nou places vacants de funcionari de carrera de l’escala d’Administració Especial, subescala de serveis especials, classe Policia Local, ocupades mitjançant nomenament interí o comissió de serveis abans de l’entrada en vigor de la Llei 6/2005, de 3 de juny, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, d’acord amb el que estableix la disposició transitòria quarta de l’esmentada llei, i en compliment de la sentència 324/2008, de 17 de desembre de 2008, dictada pel Jutjat Contenciós- Administratiu núm. 2 de Palma de Mallorca.
Aquestes places es troben incloses a l’oferta pública d’ocupació de l’any 2004 i 2005, que restaven ocupades mitjançant nomenament interí o en comissió de serveis abans de l’entrada en vigor de la Llei 6/2005, de 3 de juny, de coordinació de policies locals de les Illes Balears i en compliment de la sentència abans esmentada.
Segona.- Requisits dels aspirants:
a) Ésser espanyol o tenir la nacionalitat d’algun dels Estats membres de la Unió Europea o d’algun dels països que hagin subscrit un tractat internacional en els termes establerts a la disposició addicional única de la Llei 17/1993, de 23 de desembre, sobre l’accés a determinats sectors de la funció pública dels nacionals de la resta d'estats membres de la Unió Europea.
b) Haver complert divuit anys d’edat i no excedir dels trenta-tres anys. A aquests efectes es compensaran els serveis prestats a la Policia Local com a policia local o com a auxiliar de policia local, o en qualsevol dels altres cossos i forces de seguretat públics. No obstant això, s’excusarà del requisit de l’edat màxima exigit per ingressar a aquesta categoria les persones que en haver entrat en vigor la Llei 6/2005, de 3 de juny, ocupessin una plaça amb nomenament interí o en comissió de serveis a municipis de les Illes Balears.
c) Estar en possessió d’algun dels títols següents o equivalents, conforme a la legislació actual: títol de Batxiller Superior, títol de Batxiller Universitari, títol de Batxiller Unificat Polivalent (BUP), títol de Batxiller-LOGSE, Formació Professional de 2n Grau, haver superat les proves d’accés per a majors de 25 anys o en condicions d’obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació d’instàncies, tret de l’excepció prevista a la disposició transitòria vuitena de la Llei 6/05 (les persones que a l’entrada en vigor d’aquesta llei hagin aprovat el curs bàsic de policia local, l’estiguin realitzant o hagin exercit en algun dels municipis de les Illes Balears restaran exemptes del requisit de titulació establert a l’article 18 per accedir a la categoria de policia o policia auxiliar com a funcionari de carrera durant el termini de 4 anys. En aquests casos s’ha d’acreditar el títol de Graduat Escolar, Formació Professional de primer Grau o equivalent).
d) Estar en possessió del curs d’aptitud per a Guàrdia de la Policia Local, expedit o convalidat per l’Escola Balear de l’Administració Pública, en plena validesa.
e) Tenir la condició de policia local interí o en comissió de serveis, siguin o no funcionaris interins o en comissió de serveis de l’Ajuntament de Capdepera. Han de reunir aquesta condició en el moment de la convocatòria.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Estar en possessió dels permisos de conducció de la classe A, B i BTP.
h) No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits a l’annex II del Decret 70/89, de 6 de juliol.
i) No haver estat separat ni acomiadat, mitjançant un expedient disciplinari, del servei de l’Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per exercir la funció pública.
j) Comprometre’s a portar armes i, si fos el cas, arribar a utilitzar-les, i prestar-ne declaració jurada.
k) Acreditar el coneixement de la llengua catalana, tot aportant el certificat de nivell B2, de coneixements mitjans de català, segons l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, pel qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut o un altre organisme reconegut a aquest efecte a la legislació vigent (BOIB núm. 43, de 12.03.2013). En cas que no es pugui acreditar, s’haurà de realitzar una prova de coneixements de llengua catalana corresponent al nivell B2, que tendrà una durada d’una hora, la qual es qualificarà com a apte o no apte.
La prova s’organitzarà en dues àrees, que avaluen les habilitats següents:
Àrea 1. Comprensió oral i expressió escrita
Àrea 2. Comprensió lectora i expressió oral
La qualificació de no apte o la no-compareixença de l’aspirant a la prova de català podrà comportar l’exclusió de l’aspirant del procés selectiu.
Tercera.- Procediment de selecció.
El procediment de selecció per consolidar l’ocupació temporal serà el de concurs, d’acord amb l’article 32 i la disposició transitòria quarta de la Llei 6/2005, de 3 de juny, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears.
Quarta.- Instàncies. Presentació i documents a presentar en el concurs.
Les sol·licituds han d'anar adreçades al President de la Corporació i s’han d'ajustar al model publicat a l’annex I d’aquestes bases. El termini de presentació de sol·licituds serà de vint dies naturals, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat l’anunci en extracte d’aquesta convocatòria al Butlletí Oficial de l’Estat, les bases del qual s'hauran d'haver publicat prèviament al BOIB de manera íntegra. Els successius anuncis s’han de publicar únicament al Butlletí Oficial de la Comunitat Autònoma.
Les instàncies també es poden presentar en la forma que determina l’article 38.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Per ésser admesos i prendre part en aquest procés selectiu n’hi haurà prou que els aspirants declarin sota la seva responsabilitat que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a Base Segona, tot aportant una fotocòpia autenticada del DNI, justificants, originals o fotocòpies compulsades dels mèrits per ser avaluats a la fase de concurs. Els mèrits adduïts i no justificats pels aspirants en la forma indicada no seran valorats i en cap cas es tindran en compte mèrits posteriors en haver finalitzat el termini de presentació d’instàncies. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex on es recullin ordenadament els mèrits al·legats.
Així mateix, els aspirants, per poder ésser dispensats de realitzar la prova de català, juntament amb la instància, hauran de presentar els documents que acreditin aquests coneixements. A aquests efectes no es tindran en compte els documents presentats amb posterioritat a la data de presentació d’instàncies.
Els aspirants han d'aportar l'original del justificant d’haver abonat amb caràcter previ la quantitat de 100 euros, en concepte de taxa per a optar a proves de selecció de personal. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de l’aspirant. Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma prevista a aquestes bases.
L’import dels drets d’examen únicament serà retornat a aquells que no hagin estat admesos per faltar-los alguns dels requisits exigits per prendre part a les proves selectives.
Cinquena.- Admissió dels aspirants.
Una vegada finalitzat el termini de presentació d’instàncies, la Junta de Govern ha d’aprovar la relació provisional dels aspirants admesos; efectuar el nomenament dels membres del Tribunal; indicar el lloc, dia i hora per realitzar les proves de coneixements de llengua catalana per als aspirants que no hagin acreditat documentalment la titulació requerida, la qual ha de ser publicada en el BOIB i en el tauler d’anuncis de la Corporació, i es concedirà el termini de quinze dies per formular-hi reclamacions.
Les reclamacions, en el cas que n’hi hagués, s’aprovaran o s’exclouran en la resolució que es dicti, en la qual ha d’ésser aprovada la relació definitiva d’aspirants admesos o exclosos.
En cas que no es formulin reclamacions a la llista provisional, aquesta s’elevarà a definitiva, sense necessitat d’haver de dictar cap altra resolució i publicació. Els errors de fet es poden reparar en qualsevol moment, d’ofici o petició de la persona interessada.
Els aspirants exclosos poden interposar directament un recurs contenciós-administratiu en el termini de dos mesos o bé un recurs de reposició potestatiu davant l’òrgan que ha dictat la resolució, en el termini d’un mes, ambdós terminis comptadors a partir de la data de publicació de la llista.
Sisena.- Tribunal Qualificador.
1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador, com a òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs i fer la proposta oportuna a l’òrgan competent.
2. El Tribunal Qualificador del procés selectiu quedarà constituït en la forma que determina l’article 6 del Decret 146/2001, de 21 de desembre.
- President: Inspector de la Policia Local de Capdepera.
- Vocals:
Dos vocals, titulars i suplents designats per la conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals.
- Vocal: membre de la Policia Local de Capdepera designat pel Batle o Regidor en qui delegui.
- Vocal: funcionari/ària de carrera de la Corporació, designat pel Batle o Regidor en qui delegui.
- Secretari: el de la Corporació o funcionari en qui delegui, el qual tindrà veu, però no vot.
Es podran nomenar assessors del Tribunal, els quals actuaran amb veu però sense vot. El nomenament d’aquests es farà públic en el tauler d’edictes de la corporació abans de realitzar les proves en què participin.
El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, i s'haurà de designar el mateix nombre de suplents, d'entre els quals ha de figurar un President, un Secretari i tres vocals, els quals han de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l’exigit per accedir a les places convocades.
El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o dels qui els substitueixin, i amb l’assistència de més de la meitat dels seus membres titulars o suplents, indistintament; les decisions s’han de prendre per majoria.
Els membres del Tribunal s’han d’abstenir d’intervenir i hauran de notificar a l’autoritat que convoca quan concorri alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28 de la Llei de procediment administratiu o s’hagin realitzat tasques de preparació d’aspirants a les proves selectives d’accés a les places de què es tracta, durant els cinc anys anteriors a la publicació d’aquesta convocatòria.
De la mateixa manera, els aspirants poden recusar els membres dels Tribunals quan s’esdevinguin algunes de les circumstàncies previstes en el paràgraf anterior.
Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l’administració, així com els funcionaris interins, no en poden formar part.
Als efectes prevists al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal queda classificat amb la categoria de segona.
Setena.- Desenvolupament del procés selectiu.
El sistema de selecció serà el de concurs. Aquest s’iniciarà en la data en què es fixi una vegada que s’hagi fet pública la llista definitiva d’aspirants admesos i exclosos.
Amb caràcter previ a l’inici del procés selectiu, aquelles persones aspirants que no hagin demostrat estar en possessió dels certificats o títols acreditatius del coneixement de la llengua catalana hauran de realitzar una prova de nivell B2. És obligatòria.
Si l’aspirant ha obtingut la qualificació de no apte o no ha comparegut a realitzar aquesta prova això podrà comportar ser exclòs del procés selectiu.
La fase de concurs serà posterior a la prova de coneixements de la llengua catalana.
En aquesta fase es valoraran els mèrits acreditats pels aspirants d’acord amb els criteris de valoració i puntuació que figuren en aquestes bases.
Una vegada finalitzada la valoració del concurs, el Tribunal publicarà la llista provisional amb les puntuacions obtingudes pels aspirants.
Tots els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes. El tribunal tindrà un termini de 5 dies hàbils per resoldre les reclamacions presentades i, tot seguit, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. En cas que no es produeixi cap reclamació la llista provisional esdevindrà definitiva.
Vuitena.- Relació d’aprovats, presentació de documents i nomenament.
Una vegada finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal Qualificador farà publica, al tauler d’anuncis de la Corporació, la relació d’aprovats per ordre de puntuació obtinguda, tot indicant la respectiva qualificació obtinguda per cadascun d’ells, i amb proposta de nomenament en favor dels aspirants que hagin obtingut les majors puntuacions.
En cas que es produeixi un empat, s’ha de donar prioritat a qui hagi obtingut major puntuació en el curs de formació bàsica.
El Tribunal elevarà a la Batlia la relació de les qualificacions obtingudes pels aspirants i proposarà el nomenament d’aquells que tot i complir els requisits exigits a la convocatòria hagin obtingut la major puntuació en la valoració de mèrits.
Els aspirants proposats han d’aportar davant la Secretaria General d’aquesta Corporació, dins el termini de vint dies naturals, comptadors a partir que es faci pública la llista de qualificacions amb proposta de nomenament, els documents acreditatius de reunir els requisits exigits a la Base Segona. Aquells que dins aquest termini assenyalat no presentin dita documentació no podran ser nomenats, i quedaran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer per falsedat en la instància.
Aquells que tenen la condició de funcionari públic estan exempts de justificar les condicions i requisits ja acreditats per obtenir el seu anterior nomenament, i únicament han de presentar la certificació del Ministeri, Organisme o Corporació Local de què depenguin, i acreditar la seva condició i altres circumstàncies que constin en el seu expedient personal.
Una vegada presentada la documentació, es faran els nomenaments dels aspirants, els quals hauran de prendre possessió de les places com a màxim dins els trenta dies hàbils posteriors, comptadors a partir de l’endemà d’haver-los estat notificat el nomenament.
Novena.- Incidències.
El Tribunal queda autoritzat per resoldre els dubtes que es presentin i prendre els acords necessaris per al bon ordre de les proves selectives, en tot allò que no està previst en aquestes bases.
Desena.- Impugnacions.
La present convocatòria i els actes administratius que se’n derivin podran ésser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
BAREM DE MÈRITS
Els mèrits a valorar pel Tribunal són els següents:
a) Puntuació del curs de capacitació de Guàrdia de la Policia Local, amb actualització inferior a tres anys. Aquesta puntuació s’obtindrà multiplicant la qualificació obtinguda en el curs pel coeficient que s’indica en cada cas, fins a un màxim de 10 punts.
| A. |
1 |
| B. |
0’5 |
| C. |
0’25 |
A. S’aplica a aquells aspirants que accedeixin a un lloc de treball de l’Ajuntament en el qual han prestat serveis com a funcionaris de qualsevol categoria en comissió de serveis o amb nomenament interí abans de l’entrada en vigor de la Llei 6/2005, de 3 de juny.
B. S’aplica als aspirants que accedeixen a un lloc de treball de l’Ajuntament en el qual han prestat serveis com a funcionaris de qualsevol categoria en comissió de serveis o amb nomenament interí, durant 9 mesos com a mínim, comptadors des de l’entrada en vigor de la Llei 6/2005, de 3 de juny.
C. S’aplicarà a la resta d’aspirants no inclosos en els apartats a) i b).
b) Pels serveis prestats a la plaça objecte de la convocatòria. Puntuació màxima: 10 punts.
Per cada mes de servei complet, es multiplicarà per 0’033.
c) Per antiguitat, pels serveis reconeguts com a funcionari de carrera o interí en qualsevol categoria, per cada any de servei complet, es multiplicarà per 0’2, fins a un màxim de 5 punts.
d) Per posseir titulacions acadèmiques oficials superiors a l’exigida per a la categoria a la qual s’accedeix, fins a un màxim de 4 punts.
1. Diplomatura universitària, enginyeria tècnica, arquitectura tècnica o equivalent: 2,5 punts.
2. Llicenciatura, enginyeria, arquitectura o equivalent: 3,5 punts.
3. Doctorat, en cursos de postgrau regulats com a estudis oficials per una universitat: 0’5 punt.
e) Coneixement de llengua catalana, fins a un màxim de 2,5 punts.
Es reconeixeran les titulacions expedides per la CAIB, l’Escola Balear d’Administració, l’Escola Oficial d’Idiomes (EOI) o les equivalents segons la normativa reguladora de la comunitat autònoma de les Illes Balears (Ordre del Conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013, BOIB núm. 34, de 12 de març de 2013).
Només es valorarà la de nivell superior, excepte en el cas del nivell LA, que es podrà sumar al del nivell C1 o C2.
S’han de considerar únicament els valors superiors exigits per ocupar el lloc de treball objecte de la provisió.
Nivell C o C1: 1.50 punts.
Nivell D o C2: 2.00 punts.
Nivell E o LA: 0.50 punts.
f) Idiomes estrangers, fins a un màxim de 2,5 punts.
Per les titulacions expedides per les escoles oficials d'idiomes (EOI), l'Escola Balear d'Administració Pública (incloses les corresponents a l'EBAP) i les homologades per ambdues institucions. Només es valorarà la de nivell superior, tret del cas d'idiomes distints. Atesa la progressiva implantació i adaptació d'aquests organismes al Marc Europeu Comú de Referència, s'estableix el següent quadre comparatiu, a efectes d'establir la corresponent puntuació per a cada nivell d'idiomes.
| CURRÍCULUM ANTERIOR |
NOU CURRÍCULUM |
|||
|
LOGSE |
LOE |
MECR |
||
|
Cicle Elemental |
1r curs |
Nivell Bàsic |
Curs Bàsic 1 |
A1 |
| 2n curs |
Curs Bàsic 2 |
A2+ |
||
| 3r curs |
Nivell Intermedi |
Curs Intermedi 1 |
B1 |
|
| Curs Intermedi 2 |
B1+ |
|||
| Cicle Superior |
4t curs |
Nivell Avançat |
Curs Avançat 1 |
B2 |
| 5è curs |
Curs Avançat 2 |
B2+ |
||
|
|
Nivell C1 |
Curs C1 |
C1 |
|
| Nivell C2 |
Curs C2 |
C2 |
||
A2+. 0’5
B1+ 1
B2+. 1,5
C1. 2
C2. 2’5
A2+. Equivalent a Primer curs de l'Escola Oficial d'Idiomes (LOGSE), nivell Bàsic 2 (LOE) o A2+ de l'EOI o de l'EBAP (MECR).
B1+. Equivalent a Tercer curs de l'Escola Oficial d'Idiomes (LOGSE), nivell Intermedi 2 (LOE) o B1+ de l'EOI o EBAP (MCER).
B2+. Equivalent a Cinquè de l'Escola Oficial d'Idiomes (LOGSE), nivell Avançat 2 (LOE) o B2+ de l'EOI o EBAP (MECR).
C1. de l'EOI o EBAP (MECR).
C2. de l'EOI o EBAP (MECR).
g) Cursos de formació relacionats amb l’àrea professional (policia, seguretat, emergències i salvament). Assistència o impartició, fins a un màxim de 4 punts.
Només es reconeixeran els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o els homologats per aquesta institució i altres centres de formació oficials d’Administració pública d’àmbit autonòmic o estatal, amb l’aplicació del quadre de puntuacions següent, segons la durada:
|
|
A |
B |
C |
| De 5 a 15 hores |
0’04 |
0’02 |
0’01 |
| De 16 a 25 hores |
0’16 |
0’08 |
0’04 |
| De 26 a 35 hores |
0’26 |
0’13 |
0’06 |
| De 36 a 50 hores |
0’36 |
0’18 |
0’09 |
| De 51 a 100 hores |
0’5 |
0’25 |
0’12 |
| Més de 100 hores |
0’005 per hora |
0’0025 per hora |
0’00125 per hora |
A. Certificat d’aprofitament amb data inferior a 5 anys.
B. Certificat d’aprofitament amb data superior a 5 anys o certificat d’assistència inferior a 5 anys.
C. Certificat d’assistència amb data superior a 5 anys.
h) Resta de formació no relacionada amb l’àrea professional. Assistència o impartició, fins a un màxim d’1 punt.
Només es reconeixeran els expedits per l’Escola Balear d’Administració Pública o els homologats per aquesta institució i altres centres de formació oficials d’Administració pública d’àmbit autonòmic o estatal, amb l’aplicació del quadre de puntuacions següent segons la durada:
|
|
A |
B |
C |
| De 5 a 15 hores |
0’02 |
0’01 |
0,00 |
| De 16 a 25 hores |
0’08 |
0’04 |
0’02 |
| De 26 a 35 hores |
0’13 |
0’06 |
0’03 |
| De 36 a 50 hores |
0’18 |
0’09 |
0’04 |
| Més de 50 hores |
0’25 |
0’12 |
0’06 |
A. Certificat d’aprofitament amb data inferior a 5 anys.
B. Certificat d’aprofitament amb data superior a 5 anys o certificat d’assistència inferior a 5 anys.
C. Certificat d’assistència amb data superior a 5 anys.
i) Altres mèrits determinats per la Corporació: fins a 6 punts.
Només poden respondre a la valoració d’aspectes objectius. La corporació interessada els determinarà en la provisió de llocs de treball, una vegada negociats amb la representació sindical, mitjançant la combinació, i, en tot cas, es respectarà la puntuació aplicable a cada un i sense excedir amb la combinació proposada de la puntuació màxima de 6 punts. No és necessari aplicar la puntuació màxima.
La puntuació global màxima que es podrà atorgar a la fase de concurs per tots els mèrits al·legats és de 45 punts.
ANNEX
Model d’instància.
En/na ……………………………………………...................., major d’edat, amb DNI número .........................., i domicili a efectes de notificacions i comunicacions a …………………………………….., telèfon...................…..
EXPÒS
I.- Que he tingut coneixement de la convocatòria .........……………………………
II.- Que estic en possessió de totes i cada una de les condicions exigides per la base segona de la convocatòria.
Per tot l’exposat,
SOL·LICIT:
Ésser admès/a al corresponent procés selectiu, per la qual cosa aport una fotocòpia acarada del DNI i la documentació que s’especifica als efectes de valoració dels mèrits.
Capdepera, de 2013
(Signatura de l’interessat)
SR. BATLE-PRESIDENT DE L’AJUNTAMENT DE CAPDEPERA.
Capdepera, 10 d’abril de 2013
El Batle
Rafel Fernández Mallol