Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR
Núm. 6361
Bases beca formació
Versió PDF
Bases que regeixen la convocatòria d’una beca de formació per a persones que hagin participat en el projecte del servei de formació, integració i ocupació pública del govern balear (fiop-dim) per a la inserció laboral de persones amb alguna discapacitat a l’ajuntament de llucmajor
PRIMERA. NORMES GENERALS
Es convoca una beca de formació dirigida a persones residents al municipi de Llucmajor que hagin realitzat la preparació específica del FIOP-DIM, amb pràctiques en l’Administració Local.
S’estableix, com a mitjà de notificació de tots els actes en tràmit del procediment d’atorgament de la beca de formació, el tauler d’anuncis de l’Oficina d’Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Llucmajor (C/ Constitució, 1). Així mateix, es notificarà individualment.
La beca té caràcter discrecional, voluntari i eventual, és lliurement revocable i reductible en tot moment per les causes previstes en la llei o en aquestes bases, no genera cap dret per a l’obtenció d’altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Per altra banda, la concessió d’aquesta beca és incompatible amb el desenvolupament de qualsevol feina remunerada.
El sistema de selecció serà el de concurrència competitiva, se seleccionarà el becari o la becària un cop valorats els mèrits prevists en l’apartat novè d’aquestes bases.
La comissió avaluadora a la qual fa referència l’apartat vuitè no podrà seleccionar un nombre superior de becaris al de beques convocades. No obstant això, les persones que, reunint els requisits exigits no resultin seleccionades, passaran a formar part de la llista de suplents, d’acord amb el que preveu l’article 13. Aquesta llista només serà vàlida durant el termini de vigència de la beca.
La participació en aquesta convocatòria suposa l’acceptació expressa d’aquestes bases.
SEGONA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
Oferir a les persones que han participat en el projecte FIOP-DIM una ajuda complementària en la seva formació acadèmica i pràctica, amb la intenció de millorar la seva preparació de cara a la seva futura inserció en el món laboral de les administracions públiques. Aquesta ajuda es durà a terme mitjançant la realització de pràctiques en tècniques expositives i d’atenció al públic, tècniques d’administració arxivística, maneig de programes ofimàtics, recerca d’informació a internet i segellat de la targeta DARDE.
El departament previst per dur a terme aquestes pràctiques serà el Servei d’Orientació Laboral, durant 25 hores setmanals i al llarg de 12 mesos.
TERCERA. QUANTITAT
Durant l’exercici pressupostari de l’any 2013 es destinarà la quantitat de 4.000 € per al pagament dels vuit primers mesos, i a càrrec de l’exercici de 2014 es destinarà la quantitat de 2.000 € per als 4 mesos restants. No obstant això, els 4 mesos de pràctiques prevists per al 2014 queden supeditats a l’aprovació i la disponibilitat pressupostària del 2014. Tot això a càrrec de la partida 0300.232.48000, d’Atencions benèfiques. L’Ajuntament de Llucmajor es farà càrrec de la corresponent pòlissa d’assegurances d’accident amb càrrec a la partida 0300.232.48000, d’Atencions benèfiques.
QUARTA. BENEFICIARIS
Es poden acollir a aquesta convocatòria les persones que compleixin els requisits següents:
-Ser major d’edat.
-Ser resident a Llucmajor.
-Haver realitzat la preparació que ofereix el projecte FIOP-DIM (requisit no puntuable com a mèrit en l’apartat novè).
-Posseir el títol d’ESO o equivalent.
-Posseir la nacionalitat espanyola o reunir els requisits de l’article 57 de la Llei 7/2007.
-Acreditar el coneixement i la comprensió de les dues llengües cooficials de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Quant a la llengua catalana, es realitzarà una prova per acreditar els coneixements orals. En quedaran exemptes aquelles persones que hagin obtingut el certificat A2 (abans A) de la Comissió Avaluadora de Coneixements de Català (CACC), de la Junta Avaluadora de Català, o que estiguin en possessió d’aquells títols, certificats o diplomes continguts en les ordres del conseller d’Educació, Cultura i Esports, de 16 de febrer de 2000 (BOIB núm. 23, de 22-02-2000), de 9 de juny de 2000 (BOIB núm. 80, de 29-06-2000), de 14 de maig de 2002 (BOIB núm. 64, de 28-05-2002), i el Decret 162/2003 (BOIB núm. 129, de 13-09-2003), per les quals es determinen els títols, els certificats o els diplomes que garanteixen els coneixements de la llengua catalana compresos en els certificats de la Junta Avaluadora de Català i de la Comissió Avaluadora de Coneixements de Català.
-No tenir cap impediment per realitzar les tasques específiques previstes en aquesta convocatòria.
-Acreditar coneixements d’informàtica (processador de textos, full de càlcul, correu electrònic i internet).
-No tenir cap contracte de treball que impliqui el cobrament d’una nòmina salarial.
CINQUENA. SOL·LICITUDS
1. Les sol·licituds s’han de formular amb una instància oficial, que serà facilitada a l’Oficina de Atenció al Ciutadà de l’Ajuntament de Llucmajor (C/ Constitució, 1) i s’han de presentar al Registre de l’Ajuntament de Llucmajor, situat a la mateixa oficina. També es podran presentar en els llocs establerts en l’apartat 4 de l’article 38 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
2. El termini de presentació de les sol·licituds serà de 5 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la publicació d’aquesta convocatòria en el tauler d’anuncis.
SISENA. DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
A les sol·licituds s’ha d’adjuntar la documentació compulsada següent:
a) Fotocòpia del document nacional d’identitat o passaport.
b) Certificat de residència en vigor.
c) Comprovant d’haver superat la formació del projecte FIOP-DIM.
d) Certificat de discapacitat i d’aptitud per al lloc.
e) Currículum on s’especifiquin les pràctiques realitzades i les especialitats.
f) Si s’escau, fotocòpia compulsada dels certificats expedits per la Junta Avaluadora de Català (nivell A o superior) o d’aquells títols, certificats o diplomes continguts en les ordres del conseller d’Educació, Cultura i Esports, de 16 de febrer de 2000 (BOIB núm. 23 de 22-02-2000), de 9 de juny de 2000 (BOIB núm. 80, de 29-06-2000) i de 14 de maig de 2002 (BOIB núm. 64, de 28-05-2002) i el Decret 162/2003 (BOIB núm. 129, de 13-09-2003), per les quals es determinen els títols, els certificats o els diplomes que garanteixen els coneixements de la llengua catalana compresos en els certificats de la Junta Avaluadora de Català i de la Comissió Avaluadora de Coneixements de Català.
g) Declaració jurada de no tenir cap relació contractual que impliqui el cobrament de nòmina.
h) Tota la documentació necessària per acreditar els requisits i els mèrits referits a la base 9.
SETENA. ESMENA I MILLORA DE LA SOL·LICITUD
En el cas que la instància o la documentació siguin incorrectes o incompletes, es requerirà la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils la persona interessada no fa la rectificació reclamada o presenta la complementació requerida, l’Ajuntament de Llucmajor considerarà que la persona interessada desisteix de la seva petició, després de prendre la resolució pertinent, i d’acord amb l’article 71.1 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
VUITENA. COMISSIÓ AVALUADORA
1. Es constitueix una comissió avaluadora, que estarà integrada pels membres següents:
- President: E. Florit o la persona en qui delegui.
- Vocals: A. Maestre, M. Martín, M.A. Verger o les persones en qui deleguin.
- Secretari: R. Martínez o la persona en qui delegui.
-Assessora: M. Escalas.
2. La Comissió actuarà com a òrgan instructor del procediment de concessió de les beques i té atribuïdes les funcions següents:
a) Examinar les sol·licituds i la documentació presentada i comprovar les dades en virtut de les quals s’adoptarà la resolució.
b) Valorar les sol·licituds d’acord amb el barem que s’estableix en l’article novè.
c) Requerir les persones sol·licitants per la correcció o la millora de les seves sol·licituds.
d) Formular la proposta de concessió de beques a l’alumne seleccionat.
e) Si fos necessari, realitzar l’entrevista personal a les persones aspirants.
f) Establir una llista ordenada de suplents, per als supòsits de renúncia, revocació o altres causes degudament justificades que impedeixin la realització material de l’activitat objecte de la beca.
La comissió podrà sol·licitar dels aspirants la documentació complementària que considerin apropiada per a un millor desenvolupament selectiu.
NOVENA. CRITERIS PER A LA CONCESSIÓ DE LES BEQUES
Les sol·licituds s’avaluaran sobre un màxim de 25 punts, tenint en compte els mèrits específics en relació amb l’objecte d’aquesta convocatòria. Només obtindrà la beca la persona que més puntuació obtingui, de conformitat amb els següents criteris de valoració:
a) Formació superior a la sol·licitada com a requisit, fins a 2 punts.
-FP 1 branca administrativa: 1 punts
-FP 2 branca administrativa: 2 punts
b) Formació específica en matèries relacionades amb les tasques a dur a terme, fins a 10 punts. La valoració es realitzarà d’acord amb l’escala següent:
-Cursos de 25 a 49 hores: 0,5 punts per curs
-Cursos de 50 a 79 hores: 0,75 punts per curs
-Cursos de més de 80 hores: 1 punt per curs
c) Experiència relacionada amb l’activitat a desenvolupar, fins a 8 punts.
-0,75 punts per cada mes treballat.
d) Pràctiques relacionades amb l’activitat a desenvolupar, fins a 3 punts. (S’exclouen les pràctiques del FIOP necessàries per obtenir la titulació esmentada).
- 0,5 punts per cada mes de pràctiques.
e) Per nivell de català superior al sol·licitat com a requisit, fins a 2 punts.
-Nivell B2: 1 punt (abans B)
-Nivell C1: 1,5 punts (abans C)
-Nivell C2. 2 punts (abans D)
DESENA. RESOLUCIÓ
Les beques s’atorgaran en el termini màxim d’un mes, un cop emesa la proposta de la comissió avaluadora.
L’adjudicació de les beques no suposa cap vincle contractual amb l’Ajuntament de Llucmajor, ni suposa cap compromís d’incorporació posterior de la persona becària a la plantilla. De totes formes, l’Ajuntament es farà càrrec d’una pòlissa d’accidents per a la persona becada, pel període de durada de la seva beca.
ONZENA. DOTACIÓ I PAGAMENT
La beca té assignat un import íntegre de 6.000 euros (500 euros x 12 mesos), quantitat de la qual no es farà cap deducció en concepte d’IRPF, per estar exclòs de la normativa reguladora (art.7.j de la Llei 35/2006, de 28 de novembre, de l’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques i de modificació parcial de les lleis dels imposts sobre societats, sobre la Renda de no Residents i sobre el Patrimoni). Aquesta quantitat es pagarà en vuit parts l’any 2013 i en quatre parts l’any 2014. La beca té assignada un import de 4.000 euros l’any 2013 i 2.000 euros l’any 2014. El cobrament de la beca serà mensual.
DOTZENA. OBLIGACIONS DE LES PERSONES BENEFICIÀRIES
Són obligacions mínimes de les persones becàries:
1. Reunir els requisits i complir les condicions establertes per a la concessió i l’aprofitament de les beques. Així mateix, cooperar amb l’administració en els actes de comprovació que hagin de verificar, si és necessari, el compliment i l’efectivitat de les condicions de la concessió de les beques.
2. Realitzar l’activitat formativa que fonamenta la concessió d’aquestes beques, sota la supervisió de la coordinadora del Servei d’Orientació.
TRETZENA. SUBSTITUCIONS I REVOCACIÓ DE LA BECA
L’incompliment no esmenable de qualsevol requisit establert en aquestes bases o de l’objecte de les beques podrà provocar la revocació de la beca obtinguda d’acord amb la llei.
En el supòsit de renúncia de la beca obtinguda (la qual cosa s’haurà de comunicar de manera fefaent a l’Ajuntament de Llucmajor amb una antelació mínima de quinze dies), o de revocació de la beca, així com per qualsevol altra causa degudament justificada que impedeixi la realització material de l’activitat objecte de la beca, se substituirà la persona becària, d’acord amb la llista de suplents establerts i en l’ordre consecutiu corresponent.
CATORZENA. CERTIFICACIONS
Es podrà emetre una certificació de la beca de formació realitzada a petició de la persona beneficiària.
QUINZENA. RECURSOS
Aquesta convocatòria i tots els actes administratius que se’n derivin podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 30/92, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i el procediment administratiu comú.
SETZENA. NORMATIVA GENERAL
Aquesta convocatòria es regeix pel que disposen aquestes bases, per la llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s’aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la CAIB, en el que li sigui d’aplicació.
DISSETENA. PUBLICACIÓ
Aquestes bases es publicaran en el BOIB i entraran en vigor l’endemà de la seva publicació.
Llucmajor, 3 d’abril de 2013
El batle accidental de l’Ajuntament de Llucmajor
Miquel Ribot Muntaner