Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE CONSELL

Núm. 6084
Bases específiques que regiran el concurs per a la creació d'una borsa de treball per a cobrir interinament vacants de Policia Local interins i turístics de l’Ajuntament de Consell

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per acord de la Junta de Govern Local en sessió extraordinària de data 26 de març de 2013 han estat aprovades la convocatòria i les següents bases específiques que regiran el concurs per a la creació d’una borsa de treball per a cobrir interinament properes vacants de Policia Local de l'Ajuntament de Consell mitjançant el sistema d'accés de torn lliure.

 

Bases específiques que regiran el concurs per a la creació d’una borsa de treball per a cobrir interinament properes vacants de Policia Local interins i turístics de l’Ajuntament de Consell.

Primera. Objecte, Característiques i Normativa aplicable

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és constituir una borsa d’aspirants de policia local interins i turístics, de l’escala d’administració especial, subescala de serveis especials  per poder cobrir, en cas de que es doni la necessitat, les places vacants en cada ocasió.

2. S'aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 6/2005, de 3 de juny, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d'abril de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l'ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret  146/2001, de 21 de desembre, pel qual s'estableixen la formació, l'ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears (en la part vigent); i el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d'organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, per el que s'aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears; i demés disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Segona. Procediment de selecció

El procediment de selecció, per a la constitució de la borsa de treball de policia local i turística, com a funcionaris interins, serà el de concurs de mèrits, pel sistema de torn lliure, atès els articles 30.1.a) i 32.1 a) de l'esmentada Llei 6/2005, de 3 de juny.

Tercera. Requisits i condicions generals dels aspirants

Els aspirants hauran de complir els requisits següents:

  1. Ser espanyol.
  2. Tenir divuit anys complerts i no haver complert els trenta-tres anys, que es compensaran en cas d’excés i a aquests únics efectes els serveis prestats com a policia local o com a auxiliar de policia local, o en qualsevol dels cossos i forces de seguretat públiques.
  3. Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica per a policia local, expedit per l’Escola Balear d'Administració Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb validesa de tres anys o d'actualització en cas de caducitat del termini anterior.
  4. Estar en possessió o en condicions d’obtenir-lo en la data d’acabament del termini de presentació de sol·licituds, del títol de Batxillerat, Formació Professional de segon grau o equivalent. Es dispensaran d’aquest requisit les persones que compleixin els requisits de la disposició transitòria vuitena de la Llei 6/2005 de 3 de juny. Als efectes de poder concórrer a aquesta oferta pública, es considerarà requisit suficient el haver superat les proves d'accés a la Universitat per a majors de 25 anys.
  5. No patir cap malaltia ni defecte físic o psíquic, descrits en l’annex II (quadre d'exclusions mèdiques) del Decret 70/1989, de 6 de juliol, d'establiment de les normes marc a què han d'ajustar-se els reglaments de les policies locals de les Illes Balears.
  6. No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap Administració Pública, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per plaça o càrrecs públics per resolució judicial.
  7. No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
  8. Compromís, mitjançant declaració jurada, de portar armes i, si escau, utilitzar-les.
  9. Estar en possessió el permís de conductor A, B i BTP.

Tots els aspirants han d'estar en possessió dels requisits el dia en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies de la convocatòria corresponent.

Els documents acreditatius dels requisits dels epígrafs a), b), c), f), per original o fotocopia compulsada, s'haurà de presentar dins el termini d'admissió de sol·licituds al procés selectiu, sense que es pugui presentar en cap altre moment, la resta d'acord amb la base novena, punt 4, per als inclosos en la llista d'aprovats o en la borsa de treball.

Quarta. Sol·licituds, documentació i drets d'examen

1. Les sol·licituds es dirigiran al Batle, en el termini de vint dies naturals (20) comptadors a partir de l’endemà que es publiquin aquestes bases al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), i s’ajustaran al model de sol·licitud de l’Ajuntament de Consell que es troba a disposició dels aspirants a la pàgina web de l’Ajuntament de Consell.

2. La presentació de sol·licituds i la documentació acreditativa esmentada en la base anterior, podrà fer-se en el Registre General de la Corporació o en la forma establerta per l’article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

3. A la sol·licitud s’hauran d’acompanyar, a més,  els següents documents:

  • Justificant d’haver efectuat l’ingrés de 16 euros en concepte de drets d’examen.
  • Fotocòpia del document nacional d’identitat.
  • Relació dels mèrits de què disposin i que vulguin que se'ls tinguin en compte en la fase de concurs, seguint el mateix ordre d’exposició que consta en base vuitena de valoració de mèrits. Aquests mèrits s’hauran d’acreditar documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc…  per mitja d'originals o fotocòpies acarades. Els mèrits al·legats i no justificats en la forma indicada, no seran valorats, a més, perquè es tinguin en compte determinats mèrits s'han d'assenyalar expressament i no basten mencions genèriques..

4. Els anuncis successius es publicaran en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i a la pàgina web d’aquest Ajuntament.

Cinquena. Admissió de les persones aspirants

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, en el termini màxim de 15 dies hàbils, el Batle dictarà resolució declarant aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la qual es farà pública mitjançant exposició en el tauler d’anuncis de l’Ajuntament i en la pàgina web. La llista de persones excloses es publicarà, a més, en el BOIB, fent constar la causa de la no admissió, i fitxant un termini de tres dies hàbils per esmenar els defectes o presentar al·legacions.

2. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de Batlia en el termini màxim de 15 dies hàbils, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista de persones admeses. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s'entendran desestimades.

Sisena. Comissió tècnica de valoració

1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional de persones aspirants admeses i excloses s’efectuarà el nomenament dels membres de la Comissió Tècnica de Valoració, com òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d’aspirants, i fer la proposta oportuna a l’òrgan competent.

2. La Comissió Tècnica de Valoració quedarà constituïda en la forma que determina l’article 6 del Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l'ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears. La Comissió estarà compost de la forma següent:

President: titular i suplent designat pel Batle.

Vocals:

  • Dos vocals, titulars i suplents, un funcionari de carrera de la Direcció General d’Interior i l'altre de l’Escola Balear d'Administració Pública.
  • Dos vocals, titulars i suplents, funcionaris de carrera de la mateixa o superior categoria a les places convocades.
  • El Secretari de l’Ajuntament de Consell.

La designació de la Comissió Tècnica de Valoració inclourà la dels corresponents suplents, el seu nomenament es farà públic en el tauler d’anuncis al mateix temps que la llista definitiva d'admesos. Podran nomenar-se assessors de la Comissió Tècnica de Valoració, els quals actuaran amb veu però sense vot. La Comissió Tècnica de Valoració tindrà la consideració d'òrgan dependent de l'autoritat del Batle.

3. Tots els membres de la Comissió Tècnica de Valoració, hauran de tenir una titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l’exigida a les persones aspirants per a la promoció.

4. La Comissió Tècnica de Valoració no podrà constituir-se ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entre els quals figurarà el president  i el secretari o qui legalment els substitueixi.

5. Tots els membres de la Comissió Tècnica de Valoració tindran veu i vot, i les seves decisions hauran d’adoptar-se per majoria simple, en cas d'empat, decidirà el president. Resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. La Comissió Tècnica de Valoració queda facultada per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les Bases.

6. L'actuació de la Comissió Tècnica de Valoració s'ajustarà a l'establert en aquestes bases i en la legislació supletòria que sigui d'aplicació. Les resolucions de la Comissió Tècnica de Valoració vinculen l'Administració sense perjudici que aquesta, si és el cas, pugui revisar-les d'acord amb les previsions de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

7. Les funcions bàsiques de la Comissió Tècnica de Valoració són les següents:

a) Valorar els mèrits al·legat i acreditats en forma per cada un dels participants, desglossats pels diferents apartats del barem que es detalla a la base vuitena.

b) Elaborar una llista per ordre de puntuació, han de figurar tots les persones aspirants que l'han sol·licitat i les puntuacions finals obtingudes per cadascú, així com la persona aspirant proposada d’acord amb la puntuació obtinguda.

c) Confeccionar una borsa de treball de la categoria objecte d’aquesta convocatòria, per ordre de puntuació.

8. Els membres de la Comissió Tècnica de Valoració hauran d’abstenir-se d’intervenir, comunicant-ho, en el seu cas, a l’autoritat convocant, i els aspirants podran recusar-los, quan concorrin les circumstàncies previstes en l’article 28 de la Llei de règim jurídic de las administracions públiques i del procediment administratiu comú o si s’haguessin realitzat tasques de preparació d’aspirants a proves selectives en els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria.

9. Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, la Comissió Tècnica de Valoració queda classificada amb la categoria de segona.

Setena. Fase de concurs, valoració de mèrits

La puntuació màxima que poden assolir els mèrits al·legat és de 48 punts, d'acord amb el que s'estableix en els apartats següents, per a cada tipus de mèrit.

El tribunal avaluarà els mèrits al·legats i justificats per les persones aspirants, d’acord amb el barem següent:

1. Valoració del curs bàsic de capacitació.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un determinat coeficient, fins a un màxim de 10 punts, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per ser funcionari interí en la data de finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, o bé haver prestat serveis com a policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament, el coeficient multiplicador serà 1. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat d’aquest Ajuntament.

b) Per als aspirants que no han renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.

c) Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50. Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’ajuntament del municipi que correspongui.

2. Valoració dels serveis prestats.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 12 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.

b) Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

3. Antiguitat.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4 punts, d’acord amb els criteris següents:

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels ajuntaments.

4. Estudis acadèmics oficials.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 6 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada titulació de tècnic superior de formació professional: 0,5 punts.

b) Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.

c) Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.

d) Per cada títol de doctor: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior, a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a) i b) s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats c) i d).

En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.

5. Valoració dels coneixements de llengües.

5.1. Coneixements orals i escrits de la llengua catalana.

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica, fins a una puntuació màxima de 2 punts:

a) Coneixements inicials (certificat A, actualment A2): 0’75 punts.

b) Coneixements elementals (certificat B1): 1 punt

c) Coneixements elementals (certificat B, actualment B2): 1,25 punts.

d) Coneixements mitjans (certificat C, actualment C1): 1,50 punts.

e) Coneixements superiors (certificat D, actualment C2): 1,75 punts.

f) Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà a la de l’altre certificat que s’aporti.

5.2 Coneixements d’altres llengües.

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, fins a un màxim de 4 punts, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

a) Primer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell bàsic 1 (A1): 0.50 punts

b) Segon curs d’escola oficial d’idiomes o nivell bàsic 2 (A2): 1 punt.

c) Tercer curs d’escola oficial d’idiomes o nivell intermedi 1 (B1): 2’50 punts.

d) Quart curs d’escola oficial d’idiomes o nivell intermedi 2 (B1+):: 3 punts.

e) Cinquè curs d’escola oficial d’idiomes:o nivell avançat 1 (B2): 3’50 punts.

f) Sisè curs d’escola oficial d’idiomes o nivell avançat 2 (B2+): 4 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

6. Valoració dels cursos de formació.

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 4,5 punts. Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

c) Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.

6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 2 punts, amb la puntuació que s’indica a continuació:

a) Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.

b) Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

7. Valoració dels reconeixements honorífics.

La puntuació màxima d’aquest apartat és de 3,5 punts, d’acord amb els criteris següents:

a) Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa: 2 punts per cada medalla amb distintiu blau, 1 punt si el distintiu és blanc, i 0,5 punts si el distintiu és verd.

b) Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’Ajuntament: 0,35 punts.

c) Per cada felicitació lliurada per la batlia: 0,25 punts.

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’Ajuntament corresponent.

Vuitena. Llista definitiva d'aprovats, presentació de documents

1. Un cop finalitzades les proves selectives, la Comissió Tècnica de Valoració publicarà en el tauler d’anuncis de la corporació i en la pàgina web, la relació provisional amb l’ordre de puntuació de les persones aspirants, amb indicació de la puntuació final obtinguda i del DNI. Les persones aspirants disposaran d’un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació davant la Comissió Tècnica de Valoració. A la revisió podran assistir acompanyats d’un assessor.

2. La Comissió Tècnica de Valoració té un termini de set dies per resoldre les reclamacions que es presentin. En cas d’empat en l’ordre de prelació s’haurà d’atendre, en primer lloc, a la puntuació obtinguda en la valoració del mèrits "dels serveis prestats". Si l’empat persisteix, s’estarà a la major puntuació obtinguda en la valoració del mèrit "del curs bàsic de capacitació", i, en cas de persistir la igualtat, finalment es resoldrà per sorteig.

3. La Comissió Tècnica de Valoració elevarà a l’òrgan competent, la llista definitiva de persones que formaran part de borsa. La borsa prèvia aprovació per l’òrgan competent, es farà pública al web municipal i al BOIB amb indicació de totes les persones integrants, l’ordre de prelació i la puntuació obtinguda.

Novena. Adjudicació

1. Quan hi hagi una vacant, i sempre i quan s’acordi proveir-la, es cridarà a les persones incloses en la borsa que es trobin en la situació de disponible, d’acord amb l’ordre de prelació.

2. Si hi ha més d’un lloc per cobrir, de les mateixes característiques, es poden fer crides col·lectives simultànies a tantes persones aspirants en situació de disponible en la borsa com es consideri necessari per atendre les peticions de cobertura de llocs pendents. En aquest cas, els llocs oferts s’han d’adjudicar per ordre rigorós de prelació de les persones aspirants de la borsa que hagin manifestat la seva conformitat.

3. S’ha de comunicar a la persona aspirant que correspongui el lloc i el termini en què cal que es presenti. La persona interessada ha de manifestar la seva conformitat amb el nomenament en el termini d’un dia hàbil -o en el segon dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres, i la seva disposició a incorporar- se en el termini indicat pel servei de gestió de personal. Aquest termini ha de ser com a mínim de 3 dies hàbils i com a màxim de 15 dies hàbils, el qual es pot prorrogar excepcionalment per atendre el dret de preavís de l’article 49.1.d) de l’Estatut dels treballadors.

4. La persona aspirant que vulgui incorporar-se a la plaça de policia local que s’ofereixi en cada cas, ha de presentar, en el Registre General de l'Ajuntament, en el termini màxim de 3 dies hàbils des de que hagi manifestat la seva conformitat al nomenament, els documents següents, referits sempre a la data d'expiració del termini de presentació de sol·licituds:

a) Certificat mèdic, en model oficial, en la que consti que la persona aspirant no pateix malaltia o defecte físic que impedeixi el desenvolupament de les corresponents funcions.

b) Còpia acarada del títol acadèmic exigit en les bases o certificat acadèmic que acrediti haver realitzat tots els estudis per a l’obtenció del títol i haver abonat les taxes de sol·licitud de la seva expedició.

c) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat/da, mitjançant expedient disciplinari, de cap administració pública, ni trobar-se inhabilitat/da per a l’exercici de funcions públiques.

d) Declaració jurada o promesa de no estar exercint cap lloc o activitat en el sector públic o privat delimitat per l’article 1 de la Llei 53/1984, ni de rebre pensió de jubilació, retir o orfandat, indicant, així mateix, que no realitza cap activitat privada incompatible o subjecta a reconeixement de compatibilitat.

e) Declaració jurada o promesa de no trobar-se sotmès a cap causa d’incapacitat específica d’acord amb la normativa vigent.

f) Fotocòpia acarada del DNI.

g) Dues fotografies de mida carnet.

h) També haurà de presentar, si escau, la documentació acreditativa de la resta de requisits específics exigits que no s’hagin presentat amb anterioritat.

5. Les persones que no presentin la documentació dins el termini establert, excepte en casos de força major, no podran ser nomenades i quedaran anul·lades totes les actuacions concernents a aquest aspirants, sense perjudici de la responsabilitat en què puguin haver incorregut per falsedat en la sol·licitud. Les persones aspirants propostes que ja tenguin la condició de funcionaris de carrera estaran exemptes de justificar documentalment les condicions i altres requisits ja acreditats per obtenir l'anterior nomenament, i hauran de presentar únicament una certificació de l’administració pública de la qual depenen per acreditar la seva condició i aquelles circumstàncies que es troben en el seu full de servei.

Desena. Renúncia i motius d’exclusió de la borsa

Si la persona interessada no manifesta la seva conformitat amb la proposta de nomenament en el termini d’un dia hàbil -o en el segon dia hàbil següent, si la crida es fa en divendres- i la seva disposició a incorporar-se en el termini indicat pel servei de gestió de personal funcionari, s’entén que renuncia a ocupar el lloc de treball.

A les persones aspirants que renunciïn de manera expressa o tàcita al lloc de treball que se’ls ofereixi en cada cas, no se les exclourà de la borsa de treball sinó que passaran a ocupar el darrer lloc de la borsa.

No obstant, conservaran la seva posició a la borsa, si en el mateix termini abans esmentat renuncien expressament per alguna de les circumstàncies següents, que s’han de justificar documentalment:

a) Estar en període d’embaràs, de maternitat o de paternitat, d’adopció o d’acolliment permanent o preadoptiu, incloent-hi el període en què sigui procedent la concessió

d’excedència per a cura de fills i filles per qualsevol dels supòsits anteriors.

b) Prestar serveis en un lloc de la relació de llocs de treball de l’Ajuntament

c) Patir malaltia o incapacitat temporal.

d) Estar exercint funcions sindicals en el moment de la crida.

Onzena. Reincorporació a la borsa

Les persones interessades estan obligades a comunicar per escrit a l’Ajuntament l’acabament de les situacions anteriorment indicades com a motius justificats de renúncia.

Aquesta comunicació s’ha de dur a terme , en un termini no superior a deu dies hàbils des que es produeixi, amb la justificació corresponent. La manca de comunicació en el termini establert determina l’exclusió de la borsa.

La persona que cessi en el lloc de treball, llevat que sigui com a conseqüència de renúncia voluntària, s’incorporarà automàticament a la primera posició de la borsa de la qual formi part.

Dotzena. Situació de les persones aspirants

Estan en la situació de no disponible aquelles persones integrants de la borsa de treball que estiguin prestant serveis a l’Ajuntament, o que no hagin acceptat el lloc ofert per trobar-se en alguna de les causes de renúncia justificada, d’acord amb el que s’ha indicat a l’apartat anterior. Mentre la persona aspirant estigui en la situació de no disponible en la borsa, no se la cridarà per oferir-li un lloc de treball. Estan en la situació de disponible la resta de persones aspirants de la borsa, amb la conseqüència que se les ha de cridar per oferir-los un lloc de treball d’acord amb la seva posició en la borsa.

Tretzena. Vigència de les borses de treball resultants de cada convocatòria.

Per tal de que les borses de treball que resultin de cada convocatòria resultin operatives, s’estableix que tendran una vigència mínima de tres anys i en tot cas, fins a 31 de desembre de 2015.

Catorzena. Nomenament i presa de possessió

1. Transcorregut el termini de presentació de documentació, una vegada que els aspirants aprovats hagin presentat la documentació requerida de conformitat, el Batle efectuarà el nomenament i els aspirants a policia local interí i turístic, hauran d’efectuar el jurament o la promesa i prendre possessió.

2. En cas de dur a terme una activitat privada, ho hauran de declarar en el termini de deu dies des de la presa de possessió, amb la finalitat que la corporació pugui adoptar un acord de compatibilitat o incompatibilitat.

Quinzena. Impugnació i recursos

La convocatòria, les presents bases i els actes administratius que es derivin de les actuacions de la Comissió Tècnica de Valoració, podran ser impugnades per les persones interessades en els casos i en la forma establerta per la Llei 30/1992 de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú

 

Consell, 02 d’abril de 2013

El Batle
Andreu Isern Pol