Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALAIOR

Núm. 4732
Bases concurs oposició 315/2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Expedient número: 315/2013

Procediment: convocatòria i proves de selecció de personal laboral

Emissora: RCS

 

Fem públic que per Resolució del regidor delegat de data 5 de març de 2013 s'ha resolt aprovar les Bases que regiran el concurs oposició per a la formació d'una borsa de treball per cobrir places d'ajudant de conservació, manteniment i oficis o d'agrupacions sense requisit de titulació que quedin vacants temporalment per jubilacions parcials o per substitucions temporals dins aquesta categoria professional, en règim laboral, o estatutari, segons escaigui, que literalment diuen:

 

BASES QUE REGIRAN EL CONCURS-OPOSICIÓ PER A LA FORMACIÓ D'UNA BORSA DE FEINA PER A LA COBERTURA DE PLACES D'AJUDANT DE CONSERVACIÓ, MANTENIMENT I OFICIS O D'AGRUPACIONS SENSE REQUISIT DE TITUACIÓ QUE QUEDIN VACANTS TEMPORALMENT PER JUBILACIONS PARCIALS O PER SUBSTITUCIONS TEMPORALS DINS AQUESTA CATEGORIA PROFESSIONAL, EN RÈGIM LABORAL, O ESTATUTARI, SEGONS ESCAIGUI

 

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte d’aquesta convocatòria la formació d'una borsa de feina per a la cobertura de places d'ajudant de conservació, manteniment i oficis o d'agrupacions sense requisit de titulació que quedin vacants temporalment per jubilacions parcials o per substitucions temporals dins d'aquesta categoria professional.

De la borsa que en resulti es cridarà per l'ordre que resulti del procés selectiu els aspirants, i se'ls oferirà el nomenament temporal que en aquell moment precisi la Corporació.

La previsió més immediata és la cobertura de dues jubilacions.

La mateixa borsa es podrà emprar per a la cobertura temporal de vacants i per substitucions temporals.

Els nomenaments seran en règim de personal laboral o en règim de personal funcionari, segons escaigui.

 

SEGONA.- FUNCIONS

Podran ser qualsevol de les següents: Missatgeria interna i externa; notificacions; atenció i informació al públic; atenció telefònica; obertura i tancament de les instal·lacions i vigilància de les mateixes; control i vigilància de la correcta prestació dels serveis municipals (enllumenat, aigüa, sanejament, platges, estat de conservació del domini públic, etc); observació, comunicació a l'Ajuntament i aixecament d'actes de constància sobre possibles infraccions d'ordenances municipals; realitzar tasques bàsiques de manteniment general (jardineria, electricitat, fontaneria, carpinteria, pintura,…); entre d'altres.

 

CONDICIONS DEL ASPIRANTS

Les persones interessades a participar en el procediment selectiu hauran de reunir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds, les següents condicions.

 

a) Tenir la nacionalitat espanyola o complir amb els requisits de l’art. 57 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’Estatut bàsic de l’empleat públic, regulador de l’accés a ocupació pública de nacionals d’altres estats.

b)  Haver complert setze anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa, en el supòsit de ser menor de divuit anys es necessari el consentiment dels seus pares o tutors o l’autorització de la persona o institució que els tingui al seu càrrec.

c)  Estar en possessió del certificat d’escolaritat.

d)  No haver estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupació o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, o per a exercir funcions similars a les que desenvolupada en el cas de personal laboral, en el que hagués sigut separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’altre Estat, no trobar-se sotmès a sanció disciplinaria o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos terminis l’accés a l’ocupació pública.

e) Tenir les capacitats i aptituds físiques i psíquiques que siguin necessàries per a l’exercici de les funcions corresponents.

f) Declaració responsable de tenir coneixements de les obligacions que es deriven de la normativa d’incompatibilitats establertes a la Llei 53/1984, de 26 de desembre.

g) Estar en possessió del carnet de conduir B1.

h) Estar en possessió del certificat A de coneixements de llengua catalana, expedit per la Junta Avaluadora de Català o la Direcció General de Política Lingüística, l'EBAP o títol equivalent.

Així mateix, les persones que no vulguin acollir-se a l’opció anterior hauran de realitzar i superar un exercici sobre coneixements de llengua catalana, adequat al nivell exigit per a la plaça a la qual opten, el resultat de la qual es qualificarà d’apte o no apte, i serà eliminatori. S’entendrà que compleixen els requisits aquells aspirants que treguin un mínim de 5 punts sobre 10. El resultat d’aquest exercici no computarà a efectes de puntuació final.

 

NOTA IMPORTANT: La legislació vigent estableix com a requisit estar en situació d'atur per a poder subscriure un contracte de relleu, per tant, en el moment de subscriure un contracte de relleu en cas de jubilació parcial d'un titular, s'haurà d'acreditar aquesta circumstància referida a la data de la contractació.

 

TERCERA.- SOL·LICITUDS I ADMISSIÓ D’ASPIRANTS

Les sol·licituds es presentaran en el Registre General de l’Ajuntament d’Alaior, directament o mitjançant el procediment establert a l’article 38.4 de la Llei de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en el termini de 10 dies naturals computats a partir de l’endemà de la publicació de les bases de la convocatòria al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament www.alaior.org.

A les instàncies, on haurà de constar manifestació expressa de reunir totes i cadascuna de les condicions exigides en la base segona, referida sempre a la data d’expiració del termini de presentació, s’haurà d’adjuntar fotocòpia del DNI i documentació justificativa (fotocòpies compulsades) dels mèrits al·legats. En el seu cas, presentació de la vida laboral.

Els mèrits no justificats documentalment o presentats fora de termini no seran valorats.

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, es publicarà en el tauler d’edictes de l’Ajuntament i a la pàgina web la llista d’admesos i exclosos, tot concedint als últims un termini de 2 dies naturals per reclamar i, si és el cas, esmenar les faltes o omissions que hagin causat l’exclusió.

Les reclamacions que es puguin produir seran acceptades o rebutjades per l’Alcaldia mitjançant resolució motivada.

La llista definitiva es publicarà en la mateixa forma que la provisional. Si no hi hagués cap reclamació, s’entendrà elevada a definitiva la llista provisional sense necessitat de resolució expressa ni nova publicació.

 

QUARTA.- ÒRGAN DE SELECCIÓ

Estarà integrat per cinc titulars i suplents, un dels quals serà nomenat president, que no podran ser persones d'elecció o designació política, funcionaris interins, personal eventual ni representants sindicals, i un secretari que actuarà amb veu però sense vot.

Així mateix, en compliment del que estableix l'article 60 de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres i es tendirà a la paritat entre dona i home.

El tribunal de selecció no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la majoria absoluta dels seus membres, siguin titulars o suplents.

El tribunal podrà disposar la incorporació a les seves tasques d'assessors/es especialistes, per a totes o algunes de les valoracions.

L'abstenció i recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 28 i 29 de la LRJPAC.

El tribunal de selecció, en l'acte de constitució, abans de l'inici de les proves selectives, ha de fer constar els aclariments o les interpretacions que consideri oportuns sobre les bases i establir els criteris d'aplicació que cregui convenients.

El tribunal de selecció, al qual correspon el desenvolupament i la qualificació del concurs-oposició, està vinculat en la seva actuació a aquestes bases.

El tribunal de selecció resoldrà, per majoria de vots dels seus membres presents, tots els dubtes i les propostes que sorgeixin en l'aplicació de les normes d'aquestes bases i estarà facultat per resoldre les qüestions que es puguin suscitar durant el procés selectiu i a adoptar les mesures necessàries que garanteixin l'ordre en tot el que no preveuen les bases. Els seus acords seran impugnables en els supòsits i en la forma establerta per la Llei 30/1992, de 26 de novembre.

 

CINQUENA.- DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

El procediment de selecció és el de concurs-oposició, atès que es consideri necessari que l'òrgan de selecció pugui valorar l'experiència professional i la formació dels aspirants.

 

FASE DE CONCURS: la puntuació obtinguda representarà el 45% de la puntuació final del procés selectiu.

Consistirà en la valoració dels mèrits al·legats i acreditats documentalment pels candidats i candidates i de conformitat amb l'escala següent:

 

A) Experiència professional:

Serveis efectius en llocs de funcions similars a les de la plaça convocada, prestats mitjançant contracte o nomenament de funcionari interí, durant els darrers deu anys:

 

A l’administració pública, 0,18 per mes fins a un màxim de .................................................................................................20 punts.

A l’empresa privada, 0,13 punts per mes fins a un màxim de ...............................................................................................15,6 punts

 

B) FORMACIÓ

  1. Coneixements acreditats, mèrits acadèmics o cursos de formació que tenguin relació directa amb les funcions assignades al lloc de feina objecte d’aquesta convocatòria, impartits per instituts públics, universitats, centres d’educació autoritzats pel MEC o d’altres institucions dedicades a la formació i perfeccionament específics que tinguin relació directa amb les funcions assignades a la plaça per a la qual s’opta: fins a 3,50 punts.

 

Els cursos, seminaris o jornades relatius a l’objecte de la convocatòria es valoraran conforme amb la seva duració i segons l’escala següent:

 

de 4 a 10 hores lectives.........................

0,02 punts

d’11 a 20 hores lectives........................

0,04 punts

de 21 a 30 hores lectives......................

0,06 punts

de 31 a 60 hores lectives......................

0,10 punts

de 61 a 100 hores lectives....................

0,20 punts

de 101 a 150 hores lectives..................

0,30 punts

de 151 a 250 hores lectives..................

0,50 punts

de 251 a més hores lectives.................

0,80 punts

 

S’acreditarà mitjançant certificació expedida pel centre impartidor, en la qual consti la duració en hores i les matèries objecte del curs. Quan no es puguin acreditar les hores realitzades, es valorarà amb la puntuació mínima.

 

  1. Coneixements acreditats o cursos de formació impartits per instituts públics, universitats, centres d’educació autoritzats pel MEC o d’altres institucions dedicades a la formació i perfeccionament en relació a coneixements informàtics, d’office i correu electrònic, fins a 1,75 punts:

 

de 4 a 10 hores lectives........................

0,01 punts

d’11 a 20 hores lectives.......................

0,02 punts

de 21 a 30 hores lectives.....................

0,03punts

de 31 a 60 hores lectives.....................

0,05 punts

de 61 a 100 hores lectives...................

0,10 punts

de 101 a 150 hores lectives.................

0,15 punts

de 151 a 250 hores lectives.................

0,25 punts

de 251 a més hores lectives................

0,40 punts

 

S’acreditarà mitjançant certificació expedida pel centre impartidor, en la qual consti la duració en hores i les matèries objecte del curs. Quan no es puguin acreditar les hores realitzades, es valorarà amb la puntuació mínima.

 

c) Coneixements de la llengua catalana, acreditat mitjançant títol, diploma o butlletí acadèmic de qualificació, expedit per institucions públiques o reconegudes oficialment:

Nivell B (coneixements elementals de català, orals i escrits): 0,125 punts

Nivell C (coneixements mitjans orals i escrits): 0,250 punts

Nivell D (coneixements superiors orals i escrit de català) : 0,500 punts.

Nivell E (coneixements de llenguatge administratiu de català) : 0,250 punts.

 

Es valorarà només un certificat, llevat del cas de certificat de coneixement de llenguatge administratiu (nivell E), la puntuació del qual s’acumularà a la del altre certificat que s’aporti.

 

d) Coneixements de la llengua anglesa, acreditat mitjançant títol, diploma o butlletí acadèmic de qualificació, expedit per institucions públiques o reconegudes oficialment, d'acord a la Llei Orgànica 2/2006 d'Educació (LOE):

 

Nivell Bàsic (equivalent al A2 del Marc Comú europeu): 0,250 punts

Nivell Mig (equivalent al B1 del Marc Comú europeu): 0,500 punts

Nivell Avançat (equivalent al B2 del Marc Comú europeu) : 0,750 punts.

 

Es valorarà el certificat de nivell més alt.

 

Idiomes ( exceptuant-ne la llengua Catalana i l'anglesa), fins a 1.40 punts:

 

1º Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0.10 punts

2º Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0,20 punts.

3º Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0,30 punts.

4º Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0,50 punts.

5º Curs Escola Oficial d’Idiomes o altre organisme oficial equivalent: 0,70 punts.

 

Es valorarà el curs més elevat de cada idioma.

Entrevista personal. El tribunal convocarà els aspirants a una entrevista per tractar sobre els mèrits específics adequats a les característiques del lloc, l’anàlisi de les tasques del lloc de feina convocat i dels requisits, condicions i mitjans necessaris per exercir-lo, la qual té caràcter obligatori, la no presentació implica renuncia a la sol·licitud del lloc de feina. Es valorarà fins a un màxim de 10 punts.

 

FASE D’OPOSICIÓ: Representarà el 55% de la puntuació final.

Consistirà en la resolució pràctica de problemes que pogués plantejar el tribunal relatius a situacions quotidianes en les que es trobaria el candidat en el desenvolupament habitual del lloc de treball que es convoca, havent de respondre els candidats a les qüestions que se li poguessin formular al respecte. En particular es provocaran situacions en les que es posi de manifest la capacitat d'observació sobre supòsits relacionats amb el lloc de feina que es proveeix, i sobre les habilitats necessàries per a desenvolupar amb solvència el lloc de feina de què es tracta.

L’exercici es valorarà de 0 a 10 punts i quedarà eliminat l’opositor que no obtingui una puntuació mínima de 5 punts.

Un cop finalitzada la valoració dels mèrits i dels exercicis realitzats pels aspirants, l’òrgan de selecció farà pública en el tauler d'edictes de la corporació i a la pàgina web de l’Ajuntament, la relació dels aspirants per ordre de puntuació. Contra el seu resultat es pot interposar recurs d'alçada davant la presidència de la corporació en el termini i amb els efectes que estableix la LRJPAC.

 

SISENA.- RECURSOS

Les persones interessades podran impugnar la convocatòria, les bases d’aquesta i els actes administratius que realitzin els òrgans de selecció per executar-les, en els casos i en la forma establerta a l’article 114 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.

 

SETENA.- BORSA DE FEINA.

La borsa que sorgeixi d’aquest procediment serà preferent sobre les demés borses de similar naturalesa que puguin existir a l’Ajuntament, i s’emprarà sempre que es produeixi una vacant que no pugui ser coberta per personal, sense perjudici de drets preexistents de persones que figurin en anteriors borses de feina, en particular de borses específiques per professions determinades (ex. jardineria).

El contacte amb les persones de la borsa es farà sempre per via del telèfon facilitat juntament amb la instància, per la qual cosa, el fet de no contestar el telèfon o no informar l'Ajuntament en cas de canvi del número de contacte serà responsable de la persona interessada.

En el moment que es produeixi una vacant que hagi de ser coberta, es cridarà la persona que ocupa el primer lloc a la borsa. Si aquesta persona hi renuncia sense causa justificada, passa al darrer lloc d’aquesta borsa i s’ofereix la contractació a la persona que ocupa el següent lloc a la borsa, i així successivament. En cas d’impossibilitat de comunicació imputable a la persona interessada, es passarà al següent de la llista i aquest es mantindrà en el mateix ordre per a una posterior substitució.

Si la persona accepta l’oferta plantejada per l’Ajuntament, en el moment en què acabi el període corresponent al nomenament/contractació ofert es reincorporarà a la borsa, ocupant el mateix lloc que ocupava abans de la contractació sense causa justificada continuaran estant per darrere de l’aspirant que ha acceptat una contractació i que ha finalitzat la durada del seu contracte/nomenament).

El temps per manifestar la renúncia dels aspirants de les borses de treball serà de dos dies des de la data de la comunicació.

La corporació convocarà nova borsa de feina en el cas que aquesta s’esgoti o sigui convenient la seva renovació.

 

ANNEX I. MODEL DE SOL·LICITUD

INSTÀNCIA

NOM I LLINATGES

Nombre y apellidos

 

ADREÇA

Dirección

CIUTAT i TELÈFON

Ciudad y teléfono

NIF

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

EXPÒS: Que manifest complir els requisits exigits a les Bases de la convocatòria per a la formació d'una borsa de treball per a la cobertura de places d'ajudant de conservació, manteniment i oficis o d'agrupacions sense requisit de titulació que quedin vacants temporalment per jubilacions parcials o per substitucions temporals dins aquesta categoria professional, en règim laboral, o estatutari, segons escaigui.

 

Adjunt curriculum vitae i documentació justificativa dels mèrits.

 

SOL·LICIT: ser admès/esa en la relació d'admesos.”

 

Prova de català: SÍ NO

 

Data i signatura”

 

Contra aquestes bases -que esgoten la via administrativa- es pot interposar alternativament un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació del present anunci davant l'Alcaldia d'aquest Ajuntament d'Alaior, de conformitat amb els articles 116 i 117 de Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, o un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat del Contenciós Administratiu de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquest anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa. Si s'opta per recórrer en reposició, el recurs contenciós administratiu no es podrà interposar fins que el recurs de reposició es resolgui expressament o es desestimi per silenci. Tot això, sens perjudici de poder exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.

 

Alaior, 8 de març de 2013

 

La batlessa

Misericordia Sugrañes Barenys