Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MANACOR

Núm. 4415
Modificació Pacte/Conveni dels empleats públics de l'Ajuntament de Manacor - Ple 04.03.2013

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Ple de l’Ajuntament en sessió de 4 de març de 2013, entre altres i sense perjudici de la ulterior aprovació de l‘acta, adoptà el següent acord:

Primer. Modificar el Pacte/Conveni dels empleats públics de l'Ajuntament de Manacor, que quedarà redactat d'acord s'estableix a continuació:

a) Introduir l'apartat 5 a l'art. 29 C.- Llicències, b) Llicències de concessió discrecional sense retribucions, que queda redactat com s'exposa a continuació:

“5. Fins el 31 de desembre de 2013, el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix podrà sol·licitar un permís especial per assumptes propis amb una duració màxima de sis mesos anuals, sense dret a percebre retribucions, durant els quals tindran dret a reserva del lloc de feina i al còmput de temps a efectes de triennis i grau personal, amb l'obligació de cotitzar el que correspongui d'acord amb la normativa vigent. La concessió d'aquesta llicència, que serà discrecional, esta supeditada, en tot cas, a les necessitats del servei i no suposarà l'autorització per a la contractació o el nomenament de personal temporal substitut.

b) Incloure l'art. 29 bis, amb la següent redacció:

“Art. 29 bis. Excedència voluntària especial.

1. Fins el 31 de desembre de 2013, el personal funcionari de carrera i el personal laboral fix podran sol·licitar una excedència voluntària especial amb duració mínima de sis mesos i màxima de tres anys, durant la qual tindran dret a la reserva del lloc de treball i al còmput del temps d'excedència a efectes de triennis i grau personal.

2. Durant la vigència d'aquesta excedència la persona beneficiària no podrà prestar serveis en el sector públic.

3. La concessió d'excedència estarà supeditada a les necessitats del servei i no pressuposarà l'autorització per a la contractació o nomenament de personal temporal substitut.”

c) Introduir l'apartat 2 a l'art. 52 del pacte/conveni, amb la següent redacció.

“Apartat 2. El personal de l'Ajuntament podrà obtenir les ajudes assistencials amb les condicions establertes a continuació:

- Les ajudes assistencials seran pel propi treballador/a i pels beneficiaris d'aquests que constin amb ell/a a la Seguretat Social.

-   El treballador/a té un import màxim per tots els conceptes que preveu l'annex I, ajudes assistencials, del Pacte/Conveni de 600 € per any i unitat familiar. Superat aquest import per any, tindran dret a una ajuda d'un 25 % de les ajudes previstes, per beneficiari/a o treballador/a sempre que això no superi l'import previst a l'annex I, fins a un màxim de 200 € més per a tota la unitat familiar i per any.

-Les ajudes contingudes a l'annex I es satisfaran sempre i quan ho sol·licitin i s'acrediti la seva necessitat mitjançant l'oportú informe facultatiu i la corresponent factura original, així com l'autorització signada per l'interessat comprometent-se a que la seva factura pugui ser investigada per la comissió Paritària.

-Les ajudes oculars i ortopèdiques, si és el cas, es donaran preferentment per factures expedides per òptiques o ortopèdies de la circumscripció del terme municipal de Manacor.

- Aquestes ajudes no s'abonaran en el cas de la seva cobertura per qualsevol assegurança de caràcter públic o privat que tingui concertada, en el seu cas, l'Ajuntament.

- La comissió paritària resoldrà aquelles sol·licituds que el Departament tècnic consideri dubtoses.

- Tal prestacions socials tan sols seran d'aplicació a aquells empleats públics que compleixin contracte a jornada completa amb una antiguitat mínima de sis mesos.

-Els treballadors/es que desenvolupin la seva jornada a temps parcial, percebran els imports de les ajudes recollides a l'annex I en proporció a la jornada que realitzin i agafant de referència la jornada a temps complet.”

L’annex I quedarà amb la següent redacció:

“ANNEX I: AJUDES ASSISTENCIALS

Dentaries

Segons import de la factura o com a màxim fins a:

-         Dentadura completa (superior o inferior): 457'39 €

-         Dentadura superior o inferior: 239'24 €

-         Fases ortopèdia funcional (aparatologia): 325'36 €

-         Desvitalització - Endodòncia: 97'58 €

-         Pofilàxis - neteja (tartrectomia): 61'57 €

-         Corones: 229'59 €

-         Empastament (composite-complexe): 38'21 €

-         (exodòncia - extracció no inclòs)

Auditives

Segons import de la factura o com a màxim fins a:

-         Audiòfon: 325'36 €

Oculars

Segons import de la factura o com a màxim fins a:

-         Vidres: 260'27 €

-         Renovació: 260'27 €

-         Llentilles: 195'20 €

-         Renovació: 195'20 €

-         Muntures: 97'58 €

Altres

Segons import de la factura o com a màxim fins a:

-         Plantilles: 46'40 €

-         Calçat ortopèdic: 91'09 €

TEMPS DE RENOVACIÓ.- Quedaran sense efecte en cas de rompuda o pèrdua per accident de treball.

- Muntures:

De 0 a 6 anys: 1 any

De 7 a 12 anys: 2 anys

A partir dels 13 anys: 3 anys

- Vidres: 3 anys

- Vidres (nova graduació): 1 any

- Llentilles: 3 anys

- Llentilles (nova graduació): 1 any

- D'ulleres a llentilles: 3 anys

- De llentilles a ulleres: 3 anys

- De vidres a llentilles (nova graduació): 1 any

- Ortopèdiques fins a 14 anys: 1 any

- Ortopèdiques a partir de 15 anys: 2 anys

- Dentàries, excepte ortopèdia funcional (aparatologia): 2 anys

- Dentàries, ortopèdia funcional (aparatologia): 1 any”

d) Modificar l'art. 53 que quedarà amb la següent redacció:

“Art.53 b) Ajudes per estudis oficials del personal de l'Ajuntament de Manacor i dels seus fills majors de 18 anys i menors de 25 anys.

Aquesta ajuda tindrà les condicions establertes a l'art. 6 del Decret 135/1995, de 12 desembre, de la CAIB i les que s'exposen a continuació.

1.      Per accedir a les ajudes han de dur, almenys, un any treballant a l'Ajuntament de Manacor.

2.      Els estudis que cursin els funcionaris han d'estar directament relacionats amb el seu lloc de feina.

Import de les ajudes:

- Per matrícula: 433'27 €

- Per llibres: 146,47 € ”

e) Introduir l'apartat 1 a l'art. 56, amb la següent redacció:

“1. El personal de l'Ajuntament de Manacor tindrà dret, amb caràcter general, a un màxim de 30 hores de formació a l'any que es computaran com a treball efectiu, i sempre que sigui per assistir a la formació que a continuació s'estableix:

- Formació organitzada per l'Ajuntament de Manacor.

- Formació relacionada amb el lloc de feina del treballador/a i impartida per escoles d’Administració Pública o homologada per aquesta, per les administracions públiques, els cursos impartits en el marc de formació contínua entre l’Administració i els agents socials, els impartits per universitats, escoles universitàries, col·legis oficials o altres organismes oficials.

Procediment:

El personal interessat en fer un curs ho ha de sol·licitar per escrit al departament de Recursos Humans, adjuntant el programa del curs.

Aquest departament sol·licitarà informe al tècnic del servei corresponent quant a la relació del curs amb el seu lloc de feina.

En cas de dubte, s'elevarà l'expedient a la Comissió Paritària pel seu estudi.

Per assistir als cursos organitzats per l'Ajuntament també es farà a través del Departament de Recursos Humans.”

f) Suspendre fins a 31 de desembre de 2013 l'aplicació de l'apartat 4 (assumptes propis sense justificar) del article 29 C.- Llicències, b) Llicències de concessió discrecional sense retribucions, del Pacte / Conveni.

Segon: Publicar aquest acord en el BOIB, el qual entrarà en vigor a partir del dia següent a aquesta publicació.

 

Manacor, 6 de març de 2013

El batle,

per delegació de firma (decret 4807/2011)

1a Tinenta de batle i delegada

Catalina Riera Mascaró