Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 3279
Bases que regiran el concurs per la creació d’una borsa d’aspirants per cobrir amb caràcter interí places vacants de policia local de l’ajuntament de Santa Eulària des Riu

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

BASES QUE REGIRAN EL CONCURS PER LA CREACIÓ D’UNA BORSA D’ASPIRANTS PER COBRIR AMB CARÀCTER INTERÍ PLACES VACANTS DE POLICIA LOCAL DE L’AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

PRIMERA. Objecte de la convocatòria

1. L’objecte d’aquesta convocatòria és constituir una borsa d’aspirants per proveir, com a personal funcionari interí, places vacants de policia local del ajuntament de Santa Eulària des Riu.

2. Les citades places pertanyen a l’escala d’Administració Especial, subescala de serveis especials, classe Policia Local, grup C1.

3. La present convocatòria es publicarà en el tauló d'anuncis d'aquest Ajuntament (Placa Espanya, núm. 1, planta baixa), a la pàgina web municipal www.santaeulariadesriu.com i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), i serà la data de publicació en el BOIB la que servirà per al còmput del termini de presentació d'instàncies.

4. S’aplicaran a aquestes proves selectives la Llei 6/2005, de 3 de juny, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears; la Llei 7/2007, de 12 d’abril de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears; el Decret 72/1989, de 6 de juliol, de bases i exercicis per a l’ingrés en les diverses categories de la policia local de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 146/2001, de 21 de desembre, pel qual s’estableixen la formació, l’ingrés, la promoció i la mobilitat dels policies locals de la comunitat autònoma de les Illes Balears (en la part vigent); el Decret 69/2004, de 9 de juliol, pel qual es modifica la normativa reguladora de les policies locals de les Illes Balears en matèria d’organització, uniformitat, formació, ingrés, promoció i mobilitat; el Decret 67/2007, de 7 de juny, per el que s’aprova el Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears; i demés disposicions legals vigents en matèria de policia local de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

SEGONA. Requisits i condicions de les persones aspirants

1. Per participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir en la data d’acabament del termini per presentar sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els requisits següents:

a) Estar en possessió del diploma d’aptitud del curs de formació bàsica de policia local, expedit per l’Escola Balear d’Administració Pública, que ha d’estar actualitzat.

b) Tenir la nacionalitat espanyola.

c) Tenir 18 complerts i no haver complert els 33 anys. Cas d’excés d’edat i a aquest únic efecte, es compensaran els serveis prestats tant en les categories de policia local com en la d’auxiliar de policia local o en qualsevol altra categoria dels cossos i forces de seguretat pública.

d) Tenir el títol acadèmic exigit en la normativa bàsica sobre funció pública per al grup de titulació de la categoria a la qual opta: batxillerat, tècnic o equivalent, o prova d’accés a la Universitat per a majors de 25 anys.

e) No tenir cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions.

f) No haver estat separat del servei de les administracions local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l’exercici de la funció pública.

g) No tenir antecedents penals per delictes dolosos, ni estar sotmès a un expedient disciplinari o al compliment d’una sanció disciplinària.

h) Estar en possessió dels permisos de conducció de les classes A, B i BTP.

i) Compromís de portar armes de foc i, si és procedent, a utilitzar-les (es prestarà  mitjançant declaració jurada).

TERCERA. Sol·licituds i documentació

1. La sol·licitud per participar en la convocatòria s'haurà de presentar en el Registre General d'aquest Ajuntament, o en la forma establerta en l'article 38.4 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de Règim Jurídic de les Administracions Públiques i del Procediment Administratiu Comú, en model normalitzat, dins del termini de 20 dies naturals, comptats a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el BOIB. Les sol·licituds que es registrin fora del termini establert en seran excloses i s’arxivaran. Si el darrer dia de presentació recaigués en diumenge o festiu, el termini s’entendrà ampliat fins al dia següent hàbil. Els restants i successius anuncis es faran públics únicament en el tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament.

2. Les sol·licituds presentades en la forma prevista en l'article 38.4 Llei 30/1992, no seran admeses encara que consti que es van lliurar abans de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, llevat que es remeti la justificació de la data de remissió de la sol·licitud a la Secretaria General de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu per fax al 971 332 959 o correu electrònic rrhh@santaeularia.com.

3. El model normalitzat de sol·licitud es troba a la disposició de les persones interessades en el Registre General i a la pàgina web de l'Ajuntament.

4. Les persones aspirants han d’adjuntar a la sol·licitud correctament emplenada l’original o una fotocòpia compulsada de la documentació que s’indica a continuació (excepte si aquesta estigués ja en poder de l'Ajuntament, segons regulen els articles 35. F de la Llei 30/1992 i el 119.2.e de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, Municipal i de Règim Local de les Illes Balears, per a això haurà de declarar-se en la sol·licitud, aportant suficient informació perquè aquests puguin ser localitzada):

a) DNI. El document haurà d'estar en vigor

b) Documentació acreditativa de la titulació exigida, d’acord amb el punt 2.1.d) d’aquestes bases.

c) Permisos de conducció A, B i BTP en vigor o amb el resguard de la sol·licitud de renovació.

d) Document acreditatiu d’haver superat el nivell corresponent de coneixements de llengua catalana, en els termes previstos en la base 2.1.j).

e) Declaració jurada de no haver estat separat del servei mitjançant un expedient disciplinari de cap administració pública, i de no trobar-se inhabilitat per sentència ferma per al compliment de les funcions públiques, així com de no trobar-se en alguna de les causes legals d'incapacitat i incompatibilitat previstes en la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del Personal al servei de les Administracions Públiques.

f) Declaració jurada de no tenir antecedents penals en vigor ni estar sotmès a un expedient disciplinari o al compliment d’una sanció disciplinària. Cas de comprovar-se d’ofici l’existència d’antecedents penals o expedients disciplinaris, la persona aspirant quedaria exclosa del procés selectiu.

g) Declaració jurada del compromís de dur, i utilitzar si és procedent, armes de foc, d’acord amb la base 2.1.i).

h) Original del justificant d'haver abonat amb caràcter previ , en concepte de taxa per optar a proves de selecció de personal, la quantitat de 17,00 euros. Aquesta quantitat pot ser abonada ingressant-se en la caixa de la Corporació (carrer Marià Riquer Wallis, nº 4  planta baixa, de dilluns a divendres, de 08:15 a 13:45 hores) o mitjançant transferència bancària (número de compte 0487-2043-80-2000005797 del Banc Mare Nostrum, avans Sa Nostra), indicant el DNI i el concepte. La manca de justificació del pagament de la taxa indicada determinarà l’exclusió de l’aspirant. Aquest pagament no substitueix en cap cas el tràmit de presentar la sol·licitud en el termini i en la forma previst en aquesta base.

i) Relació dels mèrits de què disposin i que vulguin que se’ls tinguin en compte en la fase de concurs. Així mateix, els aspirants hauran de confeccionar un índex on es recullin ordenadament els mèrits al·legats. L’acreditació dels mèrits al·legats ha de fer-se en la forma i ordre que estableix l’annex I (Barem de mèrits).

5. La data de referència per complir els requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia que finalitzi el termini per presentar sol·licituds.

6. Amb la formalització i presentació de la sol·licitud l’aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d’acord amb la normativa vigent.

7. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figuri en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.

QUARTA. Resolució de la convocatòria

1. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'Alcaldia dictarà resolució en el termini màxim de 10 dies naturals per la qual es declararà aprovada la llista provisional d'admesos i exclosos, així com la designació dels membres del Tribunal qualificador i el lloc, dia i hora d'inici del procés selectiu, que serà publicada en el tauló d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

2. Els aspirants disposaran d’un termini de 5 dies hàbils, a partir de l’endemà de la publicació de la resolució indicada, per formular les reclamacions que creguin oportunes, adreçades a esmenar els defectes que s’hagin pogut produir, o per adjuntar la documentació que es requereix a la convocatòria. Se’ls adverteix que, en cas que no esmenin dins d’aquest termini el defecte a ells imputable que hagi motivat la seva exclusió, es considera que desisteixen de la seva petició.

3. En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, la llista s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions. Les reclamacions que es presentin seran acceptades o rebutjades mitjançant resolució de Alcaldia en el termini màxim d’un mes, la qual es publicarà en la mateixa forma que la llista provisional. Transcorregut aquest termini sense que s’hagi dictat resolució, les al·legacions o reclamacions s’entendran desestimades.

4. En el supòsit que, per circumstàncies excepcionals, s'hagués de modificar el lloc, data o hora de celebració dels exercicis, aquesta modificació es publicarà en el tauló d'anuncis i a la pàgina web de l'Ajuntament.

5. Els errors de fet podran esmenar-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de l'interessat.

6. Als efectes d’admissió dels aspirants es tindran en compte les dades que aquests facin constar a la sol·licitud i serà responsabilitat seva la veracitat de les dades. El Tribunal qualificador podrà requerir, als efectes escaients, l’acreditació dels aspectes necessaris quan cregui que hi ha inexactituds o falsedats en les quals hagin pogut incórrer els aspirants, els quals podran ser exclosos motivadament de la convocatòria en qualsevol moment si no compleixen els requisits.

CINQUENA. Tribunal Qualificador

1. En la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos s’efectuarà el nomenament dels membres del tribunal qualificador, com òrgan encarregat de valorar els mèrits del concurs per confeccionar la borsa d’aspirants, i fer la proposta oportuna a l’òrgan competent.

2. El tribunal qualificador quedarà constituït en la forma que determina l’article 6 del Decret 146/2001, de 21 de desembre, abans esmentat. Estarà compost de la forma següent:

President: Subinspector en Cap de la Policia Local de Santa Eulària des Riu.

Vocals:

Dos vocals, titulars i suplents designats per la Conselleria competent en matèria de coordinació de policies locals.

Vocal: membre de la Policia Local de Santa Eulària des Riu designat per l’Alcalde o Regidor en qui delegui.

Vocal funcionari/ària de carrera de la Corporació, designat per l’Alcalde o Regidor en qui delegui.

Secretari: El de la corporació o funcionari en qui delegui, amb veu i sense vot.

3. El Tribunal qualificador serà col·legiat i la seva composició haurà d'ajustar-se als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i es tendirà a la paritat entre dona i home.

4. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual, no podent ostentar-se aquesta en representació o per compte de ningú.

5. Els càrrecs de naturalesa política, els representants de les empleades i empleats públics i el personal eventual de l'administració, així com els funcionaris interins no poden formar part del mateix.

6. El Tribunal qualificador estarà format per un nombre imparell de membres, no inferior a cinc, havent de designar-se el mateix nombre de membres suplents, entre els quals haurà de figurar un President, un Secretari i tres Vocals, havent de posseir tots ells un nivell de titulació igual o superior a l'exigit per a l'accés a les places convocades.

7. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense la presència, com a mínim, del President i Secretari o dels qui els substitueixin, i de la meitat, almenys, de la resta dels seus membres amb dret a vot, titulars o suplents, indistintament. En cas d'absència del President titular o del suplent, el primer designarà d'entre els Vocals amb dret a vot un substitut que el suplirà. En el supòsit en què el President titular no designi a ningú, la seva substitució es farà amb el Vocal de major edat amb dret a vot.

8. Els membres del tribunal hauran d’abstenir-se, i caldrà que ho notifiquin a l’òrgan convocant, quan es trobin en alguna de les circumstàncies previstes a l’article 28.2 de la Llei 30/1992, o quan hagin impartit cursos o treballs per a la preparació d’aspirants a proves selectives els dos anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Igualment, els aspirants podran recusar els membres del tribunal quan concorrin les circumstàncies previstes.

9. El Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors o especialistes per tots o alguns dels exercicis assenyalats.

10. Els membres del Tribunal són personalment responsables de l'estricte compliment de les bases de la convocatòria, de la subjecció als terminis establerts per a la valoració del mèrits al·legats i, si escau, realització i valoració de les proves, i per a la publicació dels resultats. Els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació de l'aplicació de les bases de la present convocatòria, així com el que hagi de fer-se en els casos no previstos, seran resoltes pel Tribunal, per majoria. En cas d'empat es repetirà la votació fins a una tercera vegada en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el President amb el seu vot.

11. Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, aquest Tribunal qualificador queda classificat amb la categoria de segona.

SISENA.- Desenvolupament del procés selectiu

1. El sistema de selecció serà el de concurs, i es desenvoluparà segons Annex I.

2. Els aspirants hauran d'acudir a la celebració de les proves objectives proveïts del seu Document Nacional d'Identitat o document equivalent, podent el Tribunal requerir-los en qualsevol moment perquè acreditin la seva identitat. Així mateix, si tingués coneixement que algun dels aspirants no compleix qualsevol dels requisits exigits en la convocatòria, prèvia audiència a l'interessat, haurà de proposar la seva exclusió a l'autoritat convocant.

3. El Tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir que totes les proves objectives siguin corregides sense que es conegui la identitat de les persones que participin en el procés.

SETENA. Resolució de la convocatòria i proposta de nomenament

1. Acabada la valoració del concurs, el Tribunal publicarà la llista provisional de les puntuacions dels aspirants que vagin a formar part del bolsín al tauler d’anuncis i a la pàgina web de l’Ajuntament, que passaran a constituir la borsa d’interins que la corporació utilitzarà per cobrir les vacants o baixes temporals que es produeixin en llocs de treballs de Policia Local, la qual serà utilitzada per rigorós ordre de puntuació globalment obtinguda.

2. Tots els aspirants disposaran d’un termini de 3 dies hàbils, comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la llista provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant el Tribunal.

3. El tribunal tindrà un termini de 5 dies hàbils per resoldre les reclamacions presentades i, tot seguit, farà pública la llista definitiva de les puntuacions dels aspirants. Així mateix, la llista  definitiva pot incloure l’esmena d’ofici dels errors detectats. En cas de no existir reclamació alguna, la llista provisional s'elevarà automàticament a definitiva.

VUITENA. Nomenament y presentació de documents

1. L’aspirant proposat per a nomenament haurà de presentar a l’Ajuntament, en el termini màxim de 5 dies naturals, a partir de l’endemà de la data de comunicació de la necessitat d’incorporació per cobrir una vacant, sense requeriment previ, els documents següents:

a) Certificat mèdic oficial, vigent, que acrediti que no pateix cap malaltia o defecte físic que impedeixi totalment o parcialment el desenvolupament correcte de les funcions del lloc de feina.

b) Targeta d’afiliació a la Seguretat Social, si en disposa.

2. L’aspirant que, dins del termini fixat, excepte en cas de força major, no presenti la documentació requerida o bé que, un cop examinada, es comprovi que no compleix algun dels requisits assenyalats en la base segona, no podrà ser nomenat i s’anul·laran les seves actuacions. En aquest cas, es proposarà al següent aspirant que hagi obtingut la major puntuació, per ordre estricte de puntuació.

3. Els candidats que refusin una oferta, quedaran exclosos de la borsa, excepte que al·leguin i justifiquin en un termini de tres dies hàbils la concurrència d’alguna de les situacions següents: estar en període d’embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment; prestar serveis com a personal funcionari o laboral a un altra administración; patir malaltia o incapacitat temporal, o estar exercint funcions sindicals.

4. La resolució de nomenament com a funcionari interí serà notificada a l'interessat que haurà de signar la corresponent presa de possessió en el termini de 3 dies hàbils a comptar a partir de la recepció de la notificació.

NOVENA. Funcionament intern del borsí constituït

1. Els aspirants proposats passaran a constituir una borsa de treball en aquest Ajuntament i podran ser requerits, per estricte ordre de puntuació, per a cobrir temporalment les vacants, substitucions i altres incidències que puguin sorgir en lloc de treball d’igual categoria i similars característiques.

2. S’estableixen els següents criteris pel funcionament del borsí d’interins:

a) La cobertura de llocs de feina vacants, en el moment d’anar-se produint, i els nomenaments es realitzaran per estricte ordre de puntuació, de major a menor.

b) En el supòsit de que es produeixi una vacant de plantilla aquesta passarà a cobrir-se per l’aspirant del borsí que tingués la major puntuació i no gaudís ja d’una vacant, independentment de si tenia o no en el mateix moment un contracte temporal per substitució dels previstos a l’apartat b).

3. El borsí d’interins creat mantindrà la seva vigència fins que es realitzi una nova convocatòria, amb el límit màxim de dos anys, d’acord amb l’establert a l’article 34 de la Llei 6/2005, de 3 de juny, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, a comptar des del dia següent a la data de publicació de les qualificacions definitives del procés selectiu convocat.

4. L'Ajuntament podrà deixar sense efecte el nomenament, prèvia motivació, si durant els dos primers mesos des de la presa de possessió es produeix una manifesta inidoneïtat de l'aspirant per al desenvolupament de les funcions pròpies del lloc de treball. Aquest període formarà part del procés selectiu i es considerarà com a període de pràctiques.

DESENA. Incidències 

1. El Tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes i incidències que es plantegin i per prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst en les bases. Abans de la constitució del Tribunal s'atribueix a l'Alcaldia la facultat d'interpretar aquestes bases i de resoldre les incidències i recursos.

2. Dins aquestes facultats s'inclouen les de desqualificar als aspirants i en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

ONZENA. Impugnació

Les presents Bases, i tots els actes administratius que se’n derivin d’aquestes i de les actuacions del Tribunal qualificador, podran ser impugnats conforme al que estableix la Llei 30/1992.

DOTZENA. Vigència

Aquesta borsa tendrà una vigència de dos anys.

Santa Eulàlia del Riu, 7 de febrer de 2013

L’ALCALDE.

Vicente Marí Torres

 

ANNEX I

BAREM DE MÈRITS

1.Qüestions generals

1.1 El consurs començarà amb la celebració de les proves objectives tipus test. El dia, hora i lloc de celebració es publicarà en la mateixa resolució que declari aprovada la llista provisional d’aspirants admesos i exclosos

1.2 concurso empezará con la celebración de las pruebas objetivas tipo test. El día, hora y lugar de celebración se publicará en la misma resolución que declare la lista provisional d’aspirantes admitidos y excluidos

1.3 La data de referència dels mèrits és la d’acabament del termini per presentar la sol·licitud establert a la base 3.1. i s’han d’acreditar mitjançant certificats expedits per l’administració corresponent.

1.4 Només es valoraran els mèrits que hagin estat acreditats durant el termini de presentació de sol·licituds.

1.5 Els serveis prestats i l’antiguitat, si escau, s’acreditaran mitjançant un certificat emès per l’administració corresponent que especificarà la data d’inici i la data de finalització dels serveis, així com la categoria o cos als quals corresponen i si es varen prestar com a personal funcionari interí o com a personal funcionari de carrera.

1.6 Els títols acadèmics s’acreditaran mitjançant l’aportació d’una còpia compulsada del títol o del justificant del pagament de les taxes d’expedició, sempre que aquest document acrediti el dret.

1.7 Els cursos de formació s’acreditaran mitjançant una còpia compulsada dels certificats que han d’indicar l’assistència o l’aprofitament, el nombre d’hores i ser expedits o validats per l’entitat pública promotora del curs.

2. Fase de concurs

Puntuació màxima assolible: 54 punts.

2.1 Valoració del curs bàsic de capacitació (Puntuació màxima: 10 punts)

2.1.1 Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP. La valoració per la possessió del Curs bàsic de capacitació serà el resultat de multiplicar-ne la nota per un determinat coeficient, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

a. Per haver prestat serveis com a policia local interí, policia auxiliar interí, policia turístic o auxiliar de policia turístic durant un període mínim de 5 mesos de manera continuada dins una temporada completa a l’Ajuntament de Santa Eulària des Riu, el coeficient multiplicador serà 1.

Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat d’aquest Ajuntament.

b. Per als aspirants que no han renunciat a cap nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, i així ho acreditin mitjançant un certificat de la Direcció General d’Interior, el coeficient multiplicador serà 0,75.

c. Per als aspirants que hagin renunciat a un nomenament anterior com a policia local o turístic en un altre municipi, el coeficient multiplicador serà 0,50.

Aquest apartat s’ha d’acreditar mitjançant un certificat de l’ajuntament del municipi que correspongui.

2.2 Valoració dels serveis prestats (Puntuació màxima: 12 punts)

  1. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts com a policia local o turístic a les Illes Balears: 0,07 punts per mes, fins a un màxim de 8 punts.
  2. Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en altres categories de cossos o forces de la seguretat pública de l’Estat espanyol: 0,035 punts per mes, fins a un màxim de 4 punts.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels corresponents ajuntaments.

2.3 Antiguitat. (Puntuació màxima: 4 punts)

Per cada mes complet de serveis prestats i reconeguts en qualsevol altra categoria de funcionari de carrera: 0,2 punts per any.

La data de referència per a la valoració serà la de la finalització del termini per presentar la sol·licitud de participació, i s’haurà d’acreditar mitjançant un certificat expedit pels corresponents ajuntaments.

2.4 Estudis acadèmics oficials. (Puntuació màxima: 6 punts)

  1. Per cada titulació de tècnic superior de formació professional (sempre que no sigui la que es presenta com a requisit de titulació): 0,5 punts.
  2. Per cada titulació acadèmica de diplomatura universitària, arquitectura tècnica, enginyeria tècnica o equivalent: 3,5 punts.
  3. Per cada titulació acadèmica de llicenciatura universitària, arquitectura, enginyeria o equivalent: 5 punts.
  4. Per cada títol de doctor: 1 punt.

Només es valorarà la possessió dels títols de nivell superior a l’exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeix.

La valoració com a mèrit d’un títol implica que no es valori el de nivell inferior, llevat del cas que les titulacions corresponguin a branques acadèmiques distintes. No obstant això, les puntuacions dels apartats a) i b) s’han d’acumular, com també les puntuacions dels apartats c) i d).

En cap cas no es valorarà una diplomatura si aquesta forma part del primer cicle d’una llicenciatura que s’hagi exigit per a l’accés a la categoria a la qual s’accedeixi.

2.5 Valoració dels coneixements de llengües. (Puntuació màxima:  6 punts)

2.5.1 Coneixements orals i escrits de la llengua catalana (Puntuació màxima: 2 punts)

Es valoraran els certificats expedits per l’EBAP, els expedits o homologats per la Direcció General de Política Lingüística, els expedits per l’Escola Oficial d’Idiomes, i també els certificats reconeguts d’acord amb la normativa autonòmica aplicable.

  1. Coneixements orals (certificat A o A2): 1 punt.
  2. Coneixements elementals (certificat B o B2): 1,25 punts.
  3. Coneixements mitjans (certificat C): 1,50 punts.
  4. Coneixements superiors (certificat D): 1,75 punts.
  5. Coneixements de llenguatge administratiu (certificat E): 0,25 punts.

Es valorarà només un certificat, excepte en el cas del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s’acumularà al del nivell C o D. En tot cas, només es valoraran els certificats de nivell superior a l’exigit com a requisit d’ocupació de la plaça a què s’accedeix.

2.5.2Coneixements d’altres llengües (Puntuació màxima 4 punts)

Es valoraran els certificats acreditatius dels coneixements de qualsevol llengua oficial d’altres comunitats autònomes o estrangera, expedits o homologats per escoles oficials d’idiomes o escoles d’administració pública, d’acord amb els criteris de puntuació que s’indiquen a continuació:

  1. Primer curs de l’escola oficial d’idiomes o nivell inicial de l’EBAP (A1): 1 punt.
  2. Segon curs de l’escola oficial d’idiomes o nivell elemental de l’EBAP (A2): 1,25 punts.
  3. Tercer curs de l’escola oficial d’idiomes o nivell mitjà de l’EBAP (B1): 1,50 punts.
  4. Quart curs de l’escola oficial d’idiomes (B2): 1,75 punts.
  5. Cinquè curs de l’escola oficial d’idiomes (C1): 2 punts.

Per una mateixa llengua només es valoraran les titulacions de nivell superior.

2.6 Valoració dels cursos de formació (Puntuació màxima:  6,5 punts)

Només es valoraran els cursos expedits o homologats per l’EBAP, per les universitats, escoles universitàries i entitats promotores de formació contínua, com també els impartits en altres centres de formació oficials de seguretat pública o qualsevol administració pública, sempre que estiguin degudament documentats i expedits per l’entitat.

En el cas que es presentin dubtes sobre la puntuació que s’ha d’atorgar a algun certificat o sobre la seva validesa, es podrà sol·licitar un informe al Organisme, entitat o centre corresponent.

 

2.6.1 Formació relacionada amb l’àrea professional (Puntuació màxima:  4,5 punts)

Es valoraran, per a cada lloc de treball, les accions formatives sempre que estiguin directament relacionades amb les funcions pròpies del lloc a què s’accedeix. En concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de policia, seguretat, emergències i salvament, d’acord amb els criteris que s’indiquen a continuació:

  1. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
  2. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.
  3. Per cada certificat d’impartició de cursos d’accions formatives relacionades amb les funcions pròpies del lloc al qual s’accedeixi: 0,0075 punts per hora.

2.6.2 Formació no relacionada amb l’àrea professional (Puntuació màxima:  2 punts)

  1. Per cada certificat d’aprofitament: 0,005 punts per hora.
  2. Per cada certificat d’assistència: 0,0025 punts per hora.

2.7 Valoració dels reconeixements honorífics (Puntuació màxima:  3,5 punts)

  1. Per cada medalla al mèrit policial prevista per la normativa:
    • 2 punts per cada medalla amb distintiu blau.
    • 1 punt si el distintiu és blanc.
    • 0,5 punts si el distintiu és verd.
  2. Per cada felicitació lliurada pel Ple o la Junta de Govern de l’Ajuntament: 0,35 punts.
  3. Per cada felicitació lliurada per la batllia: 0,25 punts.

Les felicitacions dels apartats b) i c) seran, exclusivament, les atorgades a l’empara de l’article 91.4 del Decret 67/2007, de 7 de juny.

S’ha d’acreditar mitjançant un certificat expedit per l’ajuntament corresponent.

2.8 Altres mèrits que ha de determinar la Corporació (Puntuació màxima:  6 punts)

2.8.1 Prova objectiva tipus test de 20 preguntes per acreditar els coneixements del terme municipal de Santa Eulària des Riu, que versarà sobre carrers, toponímia, principals vies i barris i Ordenances Municipals.

Aquesta prova es puntuarà amb un màxim de 3 punts.

2.8.2Prova objectiva tipus test de 20 preguntes, versarà sobre la Llei 6/2005 de 3 de Juny de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, i el Decret 67/2007 de 7 de juny, del Reglament marc de mesures urgents de les policies locals de les Illes Balears.

Aquesta prova es puntuarà amb un màxim de 3 punts.