Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS
Núm. 2821
Resolució del director general del Servei de Salut de les Illes Balears per la qual es determina i es publica la llista provisional de personal estatutari interí de la plantilla orgànica de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca la categoria del qual ha resultat afectada per l’amortització de places establerta en el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”
Versió PDF
Antecedents
1. L’1 de gener de 2013 es va fer efectiva l’extinció de l’entitat pública empresarial Gestió Sanitària de Mallorca (GESMA) i la integració d’aquesta en el Servei de Salut de les Illes Balears.
2. El Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, havia previst la creació de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca (GCHM) dins l’estructura orgànica del Servei de Salut, que havia d’assumir la gestió dels recursos personals i materials de GESMA.
3. Paral·lelament al que s’establí amb els punts anteriors, el Pla de viabilitat de GESMA de 23 de novembre de 2012 preveia la supressió de la GCHM i la sectorització dels seus recursos personals i materials en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei del Salut. Aquesta mesura va obligar a elaborar, negociar i aprovar un pla d’ordenació dels recursos humans, de conformitat amb la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut.
4. El 12 de febrer de 2013 es va publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aprova el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”.
Consideracions jurídiques
1. El 21 de desembre de 2012, el Consell de Govern va adoptar l’Acord pel qual es faria efectiva l’extinció de GESMA i la integració de tots els seus mitjans personals i materials en el Servei de Salut de les Illes Balears amb efectes des de l’1 de gener de 2013.
2. L’article 19.2.i del Decret 63/2012, de 20 de juliol, pel qual s’estableix l’estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, determina que la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca (GCHM) forma part de l’estructura orgànica del Servei de Salut com una gerència territorial més i assumint la gestió dels recursos personals i materials de l’extinta GESMA.
3. L’article 13 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l’estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, disposa que els plans d’ordenació de recursos humans constitueixen l’instrument bàsic de planificació global d’aquests dins els serveis de salut o en l’àmbit que aquests precisin, i seguidament se’n regula el contingut. Així mateix, disposa que els plans d’ordenació s’han d’aprovar havent-los negociat prèviament amb els òrgans competents i s’han de publicar o notificar oportunament.
4. D’acord amb l’article 5.2.f de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, correspon al Consell de Govern aprovar els plans generals d’ordenació i els programes específics per optimitzar els recursos humans. En virtut d’aquest article, el 8 de febrer de 2013 el Consell de Govern va adoptar un acord pel qual aprovà el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”. Aquest Pla recull la motivació de les mesures que s’hi preveuen, els fonaments legals en què s’emparen, els objectius establerts i el procediment que cal seguir per implementar-lo.
Així doncs, per assolir els objectius establerts es descriu un itinerari que preveu diverses fases d’actuació. La primera inclou actuacions administratives de reestructuració interna de la GCHM i comença amb l’amortització de les places estatutàries ocupades per personal estatutari interí de la plantilla orgànica de la GCHM que resulten innecessàries d’acord amb les sinergies resultants de la nova estructura organitzativa. A aquest efecte, el Pla estableix el següent:
Aquesta reestructuració provoca la supressió de diversos serveis que resultaran innecessaris i l’optimització dels recursos humans de la GCHM: amortització de 32 places ocupades per personal estatutari interí, bé com a conseqüència de la supressió de serveis o bé perquè les seves funcions són assumides pel personal fix de la GCHM [...]. D’aquestes 32 places, 15 estan adscrites a serveis que se suprimeixen o que estan sobredimensionats pels motius que s’especifiquen en l’annex 1, i 17 places són suprimides com a conseqüència de la redistribució interna d’efectius procedents d’altres unitats de la GCHM que estan sobredimensionades.
Aquestes amortitzacions s’han d’efectuar paral·lelament a la modificació de la plantilla i provocaran el cessament del personal estatutari interí afectat.
5. Segons el Pla, les amortitzacions de places de personal interí afecten les categories següents:
-1 plaça del grup administratiu de la funció administrativa
-17 places del grup auxiliar administratiu de la funció administrativa
-1 plaça de zelador
-1 plaça d’electricista
-1 plaça de FEA de psiquiatria
-1 plaça del grup de gestió de la funció administrativa
-1 plaça de metge/metgessa d’admissió i documentació clínica
-2 places de peó
-1 plaça de tècnic titulat superior en psicologia
-1 plaça de psicòleg clínic
-2 places de tècnic de gestió de sistemes i tecnologies de la informació
-1 plaça de terapeuta ocupacional
-2 places de treballador social
El nombre total de places que s’han d’amortitzar és de 32, ocupades actualment per sengles persones interines de la plantilla orgànica de la GCHM. La causa dels cessaments és, doncs, l’amortització de les places que ocupen, de conformitat amb l’article 9.2 de la Llei 55/2003, que disposa que pertoca acordar el cessament del personal estatutari interí quan personal fix s’incorpori —pel procediment establert legalment o reglamentàriament— a la plaça que aquell ocupa, i també quan aquesta plaça sigui amortitzada.
6. Pel que fa al mecanisme per efectuar aquests cessaments, el Pla estipula que cal seguir els criteris següents:
En el supòsit d’amortització de places corresponents a la mateixa categoria professional i quan només se n’hagin d’amortitzar algunes, a l’hora de determinar les persones que han de cessar se’n tendrà en compte l’antiguitat als centres i a les institucions del sistema nacional de salut segons el nombre de dies de servei prestat en la categoria corresponent, computats fins a la data de la publicació d’aquest Pla. En cas d’empat, prevaldrà el treballador de més edat.
Així doncs, els criteris que es tendran en compte per determinar l’ordre de cessament de les persones afectades són aquests, successivament:
- L’antiguitat o el temps total de serveis prestats en centres i institucions del sistema nacional de salut en la categoria corresponent, computat en dies i prenent com a terme la data de publicació de l’Acord del Consell de Govern pel qual s’aprova el Pla.
- L’edat dels treballadors, de manera que en cas d’empat prevaldrà el de més edat.
Així doncs, s’ha elaborat una llista provisional del personal interí afectat (vegeu l’annex) ordenada seguint els criteris esmentats. Per tant, en aquesta resolució es determina per a cada una de les categories afectades l’ordre de cessament del personal interí prenent com criteri les dades d’antiguitat i d’edat que li consten a l’Administració. La llista és provisional perquè les dades podrien contenir inexactituds, per la qual cosa s’ha de permetre a les persones interessades presentar les al·legacions que considerin oportunes per esmenar-ne els defectes o per defensar els seus drets.
Una vegada determinada la llista definitiva del personal interí ordenada segons el criteri de menys a més antiguitat en centres i institucions del sistema nacional de salut —i, en cas d’empat, de menys a més edat—, s’amortitzaran les places i el personal afectat cessarà en el nombre de places indicades per a cada categoria en el Pla, esmentades en el punt 5 precedent.
7. Es dicta aquesta resolució per complir les mesures establertes en el Pla i de conformitat amb el punt 2.z de l’annex de la correcció d’errades de la Resolució de la consellera d’Interior de 31 de març de 2008, de delegació de competències en matèria de personal estatutari en el conseller de Salut i Consum i en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, pel qual es deleguen en aquest darrer les competències que, en matèria de personal estatutari, li siguin assignades per la normativa vigent, i també les que no estiguin atribuïdes expressament a uns altres òrgans.
8. No obstant això, tal com disposa el punt 4.a de la Resolució del conseller de Salut i Consum de 9 d’abril de 2008 de delegació de competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears, la competència per fer efectius els cessaments del personal interí que es deriven del procés descrit en el Pla ha estat delegada en els directors gerents de cada una de les gerències afectades.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Establir la llista provisional del personal estatutari interí de la plantilla orgànica de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca, ordenada per ordre de cessament per a cada una de les categories afectades per l’amortització de places establerta en el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut” (vegeu l’annex). Aquesta llista s’ha de tenir en compte per efectuar els cessaments derivats de l’amortització de 32 places de personal interí.
2. Obrir un termini de 10 dies —comptadors a partir de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució— perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions i la documentació pertinent per esmenar les possibles dades errònies relatives a la seva antiguitat en el sistema nacional de salut.
3. Disposar que, si no es presenta cap al·legació ni es demana que s’esmeni l’ordre de cessaments, la llista provisional adquirirà la consideració de definitiva, de manera que es podrà fer efectiva directament l’amortització de places previstes i els cessaments corresponents sense cap més tràmit.
4. Establir que, si es presenten al·legacions per corregir les dades que figuren en l’annex d’aquesta resolució, una vegada estudiades es dictarà una resolució per la qual es publicarà la llista definitiva, i que a partir d’aquest moment es podrà fer efectiva directament l’amortització de places previstes i els cessaments corresponents cap més tràmit.
5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució —que exhaureix la via administrativa— es pot interposar un recurs de reposició davant de l’òrgan que la dicta, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà de la data de publicació de la resolució, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, en relació amb l’article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També s’hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant dels jutjats contenciosos administratius de Palma en el termini de dos mesos comptadors des de l’endemà de la data de publicació de la resolució, de conformitat amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, sense perjudici de qualsevol altre recurs que es consideri procedent interposar-hi.
Palma, 13 de febrer de 2013
El director general
Miguel Tomàs Gelabert
ANNEX
Llista del personal estatutari interí de la plantilla orgànica de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca la categoria professional del qual resulta afectada per l’amortització de places establerta en el “Pla d’ordenació dels recursos humans que integra el personal de la Gerència del Complex Hospitalari de Mallorca en els Serveis Centrals i en les gerències territorials del Servei de Salut”
1. Llista nominal i per categoria professional del personal estatutari interí afectat per l’amortització de places
Administratiu/administrativa de la funció administrativa
| Categoria / Llinatges i nom |
DNI |
Nombre de dies |
|---|---|---|
| Aguilera Molina, María del Carmen |
43042155R |
2.072 |
Auxiliar administratiu/administrativa de la funció administrativa
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Artigues Roig, Sebastiana. |
78193235C |
5.136 |
| Dols Bestard, Maria |
18233022W |
4.734 |
| Montes Yáñez, María Sandra. |
43049575S |
4.191 |
| Benito Fernández, María Natividad |
41404201S |
4.090 |
| Calvo Aliaga, María Teresa |
74344109J |
4.056 |
| Mozo Pion, Cristina |
43063843T |
4.018 |
| Miranda Acosta, Betty |
43054909J |
3.855 |
| Delgado Baza, Ana María |
42991766M |
3.668 |
| Poblete Montenegro, Tatiana |
05274063W |
3.557 |
| Bonnín Ramis, Isabel Maria |
42993307M |
3.453 |
| Sánchez González, Isabel.. |
42972232K |
3.075 |
| Perelló Llinàs, Maria |
42997358P |
2.915 |
| Artero Sáez, María Blanca |
15939302A |
2.736 |
| Reus Escudero, Gabriel Leonardo |
43036228P |
2.711 |
| Presa Rodríguez, Ana |
43042871G |
2.352 |
| Estarellas Dols, Coloma |
43099550B |
2.164 |
| Guzmán Tacón, Josefa. |
28546065Y |
2.053 |
Zelador/zeladora
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Lucas Marín, Jesús. |
43083562P |
5.216 |
| Rivera Romero, Antonia |
52281938V |
2.661 |
| Gras García, Ana María |
46112908R |
2.332 |
| Saletas Malondra, Catalina |
42993182H |
2.326 |
| Soria Valero, Rosario |
43018867N |
1.997 |
| Jiménez Plazas, María del Carmen |
42964604Y |
1.927 |
| Juan Miró, Sergio |
43136337K |
1.353 |
| Pérez Munarriz, Walter Omar |
46394057K |
1.063 |
| Miranda Dávila, Karla Kenia. |
X4692717G |
952 |
| Roig Barceló, Antonia |
43011959G |
946 |
| Poggi, Ana Karina |
X7339777V |
858 |
| Cerdà Fernández, Juana María |
43163219Q |
725 |
| Matos Tejedor, Elisa María |
71928245T |
444 |
Electricista
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Coll Llompart, Juan Francisco |
43046314C |
665 |
FEA psiquiatria
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Río Palmero, José Ramón |
43471650V |
2.653 |
Grup de gestió de la funció administrativa
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Oliver Coronado, Pedro |
43061730A |
2.951 |
Metge/metgessa d’admissió i documentació clínica
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Franch Sureda, Paula |
43000006B |
1.838 |
Peó
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Cuenca Cuenca, Juan Francisco |
43088623D |
5.554 |
| Campos Acedo, Senén |
05885514K |
4.469 |
| Gelabert Garcías, Antonio Mateo |
42995074R |
4.127 |
Personal tècnic titulat superior en psicologia
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Fiol Gelabert, Margalida |
43026773Y |
6.019 |
Psicòleg clínic / psicòloga clínica
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| García Soriano, María Teresa |
29028770X |
2.359 |
| Bañasco Bazán, Araceli |
43018610P |
1.969 |
| Estarellas Negre, Margarita |
43036563K |
1.392 |
| Montoliu Roda, Rosa María Ascensión |
43032071Z |
1.300 |
Personal tècnic de gestió de sistemes i tecnologies de la informació
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| De Juan de Membiela, Sergio. |
43105566R |
451 |
| Ruiz López, Guillermo |
13146868E |
451 |
Terapeuta ocupacional
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Márquez Sánchez, María del Patrocinio |
48893271D |
2.082 |
| Álvarez García, María de los Milagros |
77352006Q |
1.796 |
| Clar Palou, Asunción de la Paz |
42993650A |
1.304 |
Treballador/treballadora social
| Categoria / Llinatges i nom | DNI | Nombre de dies |
|---|---|---|
| Rodríguez Gómez, María de la Concepción |
43058684Q |
4.769 |
| Gudino Pérez, María Sonia |
07969930Q |
2.669 |
| Mayol Quetglas, Cristina |
43039398G |
2.500 |
| Jacquot Fernández, Yolanda |
78209636E |
2.153 |
| Janer Dorce, María Eugenia |
43086879J |
2.085 |
| Escribano Dengra, Marcelino |
43096363K |
1.935 |
| Lizcano Tejero, Ana María |
43144046W |
1.416 |
2. La xifra de la columna “Nombre de dies” es correspon amb l’antiguitat o el temps total de servei professional als centres i a les institucions del sistema nacional de salut, calculat segons el nombre de dies de servei prestat en la categoria corresponent, computats en la data de la publicació del Pla. En cas d’empat, preval la persona de més edat.
3. Les persones que figuren en aquesta llista provisional disposen d’un termini de deu dies hàbils comptadors des de l’endemà de la data de publicació d’aquesta resolució per presentar-hi al·legacions o demanar que es corregeixi qualsevol error que puguin observar en la llista, sempre aportant la documentació justificativa corresponent.