Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, CULTURA I UNIVERSITATS
Núm. 21841
Resolució del director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives, de dia 19 d’octubre de 2012, per la qual s’estableix el Programa d’actuació del Departament d’Inspecció Educativa per al curs 2012-2013
Versió PDF
L’Ordre del conseller d’Educació i Cultura de 24 de març de 2011 (d’ara endavant, Ordre 24/03/2011), per la qual es regulen l’organització i el funcionament de la Inspecció Educativa estableix, a l’ article 20, que el conseller d’Educació i Cultura ha de fixar periòdicament les directrius d’actuació del Departament d’Inspecció Educativa (DIE), i que la seva elaboració és competència del cap del DIE.
El Pla d’Actuació del Departament d’Inspecció Educativa per al període 2011-2015 és el document institucional quadriennal en què es reflecteixen les línies mestres de la Inspecció Educativa i va ser aprovat per la Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de dia 25 de novembre de 2011. Aquest Pla s’ha de desenvolupar i concretar en el Programa anual d’actuació.
El Decret 12/2011, de 18 de juny (BOIB del 20 de juny), del president de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, a l’article 3.a, atribueix la competència en matèria d’inspecció educativa a la Direcció General de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives. Correspon, per tant, al director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives l’aprovació del Programa d’actuació per al curs escolar 2012-2013, i és competència del cap del DIE la seva elaboració, segons l’Ordre 24/03/2011.
Les directrius fixades per al període 2011-2015, que han de servir de referència a la planificació del DIE, són les següents:
1.Contribuir a la millora permanent del sistema educatiu, millorar el rendiment escolar (amb una especial atenció a les àrees instrumentals i a les llengües estrangeres) i afavorir la permanència de l’alumnat en el sistema educatiu.
2. Contribuir al reforç de l’autonomia dels centres i a la delegació, en els òrgans de govern dels centres públics, de les competències que es determinin en el marc que estableixi la normativa vigent.
3. Contribuir a adequar l’oferta educativa a la realitat social i laboral de les Illes Balears.
4. Contribuir a millorar l’eficiència dels serveis que dóna la Conselleria als centres i a la comunitat educativa.
5. Contribuir a potenciar l’ús de les llengües oficials i la cultura de la nostra comunitat autònoma.
6. Contribuir a la millora de l’educació en el primer cicle d’educació infantil.
Aquestes directrius es concreten en el Pla d’Actuació que es desenvolupa com a annex 2 de la Resolució esmentada, del conseller d’Educació, Cultura i Universitats, de dia 25 de novembre de 2011, que determina els objectius, les estratègies i les línies d’acció internes del DIE, així com les referides a la planificació de la formació dels inspectors.
La Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de 28 de maig de 2012, que fa efectiva l’aplicació de l’Ordre de 13 de setembre de 2004, que regula el dret dels pares, les mares o els tutors legals a elegir la llengua del primer ensenyament dels alumnes dels centres sostinguts amb fons públics de les Illes Balears encomana al DIE la supervisió de la seva aplicació (BOIB núm. 78, de 31 de maig de 2012).
Per Resolució del conseller d’Educació, Cultura i Universitats de dia 4 de maig de 2012, que posa en marxa el Pla pilot d’educació plurilingüe, amb l’objectiu de fomentar l’elaboració i la posada en pràctica de projectes d’educació plurilingüe en un determinat nombre de centres sostinguts amb fons públics, s’encomana al DIE el suport, la coordinació del seguiment i l’avaluació d’aquest (BOIB núm. 68, de 12 de maig de 2012).
Com a concreció del que determinen les directrius i el Pla d’Actuació referits anteriorment, d’acord amb la normativa vigent, en exercici de les competències que tenc atribuïdes i a proposta del cap del DIE, dict la següent
Resolució
1.Establir el Programa d’actuació del Departament d’Inspecció Educativa (DIE) per al curs escolar 2012-2013, que figura com a annex d’aquesta Resolució.
2.Publicar aquesta Resolució i l’annex 1en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs d’alçada davant el conseller d’Educació, Cultura i Universitats, en el termini d’un mes comptador des de l’endemà d’haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d’acord amb els articles 116 i 117 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú; i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Palma, 19 d’octubre de 2012
El director general de Planificació, Inspecció i Infraestructures Educatives
Guillem Estarellas Valls