Torna

Butlletí Oficial de les Illes Balears

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES

Núm. 21306
Resolució del conseller d’Administracions Públiques i anunci de la resolució per la que s’ autoritza la alienació, en tercera convocatòria, en subhasta pública dels béns immobles que no es consideren necessaris per a la prestació d’un servei públic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (exp. DGPCOP 353/2011)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1.Els béns objecte d’alienació mitjançant subhasta pública, identificats amb els números de lot de l’1 al 30, estan tots desafectats del domini públic, desadscrits de les conselleries que els tenien adscrits, cadascun és de valor inferior a 500.000.- €, i l'alienabilitat dels quals ha estat declarada pel conseller competent en matèria de patrimoni.»

 Els bens esmentats han sortit a subhasta pública en segona convocatòria, en virtut de la Resolució del Conseller d’Administracions Públiques de data 14 de setembre de  2012 i de l’anunci de la mateixa data (BOIB 141 de 27/09/2012)

 Així mateix, ha resultat deserta la segona crida, segons Acta de la mesa de la subhasta de data 22 d’octubre de 2012.

 2. Els immobles objecte d’alienació han estat depurats físicament i jurídicament, sense càrregues, gravàmens i arrendaments.

 3. Els immobles han estat taxats per a l’alienació en subhasta pública per la Direcció General d’Arquitectura i Habitatge.

 4. La venda en subhasta pública no requereix l’informe previ de fiscalització per part de la Intervenció General, segons el que es manifesta en l’escrit 9 de maig de 2012.

5. La convocatòria de subhasta pública dels béns immobles especificats es regeix per la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, pel Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i pel plec de condicions que se sotmet a l’aprovació del Conseller d’Administracions Públiques.

6. El 29 de juny de 2012, el Servei Jurídic de la Conselleria d’Administracions Públiques va emetre un informe jurídic favorable relatiu a l’alienació en subhasta pública dels immobles indicats.

7. El 29 de juny de 2012, el secretari general de la Conselleria d’Administracions Públiques va signar un informe justificatiu sobre la finalitat i la necessitat de l’alienació en subhasta pública dels immobles indicats.

8. El 24 d’abril de 2012, la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques va elevar al conseller d’Administracions Públiques la proposta de l’acord de declaració d’alienabilitat en subhasta pública dels immobles indicats. 

9. A més, es pot considerar la resta de documentació que consta en els expedients núm. 353/2011, 119/2012 i 120/2012, tramitats per aquesta Direcció General. 

Fonaments de dret

1. Els articles 53.1 a 55 i 87 d de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 49, de 24 d’abril de 2001), i la resta de disposicions aplicables concordants.

 2. Els articles 97.2 a 101 i concordants del Decret 127/2005, de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 192, de 24 de desembre de 2005). 

3. Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 44, de 03-04-2003).

4. Decret 10/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s’estableix l’estructura de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20-06-2011). 

5. Decret 11/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual es disposa el nomenament dels membres del Govern de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20-06-2011). 

6. Decret 12/2011, de 18 de juny, del president de les Illes Balears, pel qual s’estableixen les competències i l’estructura orgànica bàsica de les conselleries de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 91 ext., de 20-06-2011), modificat pel Decret 23/2011, de 5 d’agost (BOIB núm. 119, de 06-08-2011) i pel Decret 33/2011, de 4 de novembre (BOIB núm. 166, de 05-11-2011). 

7. Decret 81/2011, de 22 de juliol, pel qual es nomena la directora general de Contractes, Concessions Administratives i Obres Públiques de la Conselleria d’Administracions Públiques (BOIB núm. 112, de 23-07-2011).

Per tot això, propòs al conseller que, en virtut de les atribucions que li confereix l’article 87 d de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, dicti la següent

Resolució

1.Declarar deserta la segona convocatòria de la subhasta pública convocada per Resolució del Conseller  d’Administracions Públiques de data 14 de setembre de 2012 i de l’anunci de la mateixa data (BOIB 141, de 27/09/2012). 

2. Autoritzar l’alienació en tercera convocatòria de la  subhasta pública dels immobles que es relacionen,  numerats en lots, en les quanties resultants de reduir el 15% sobre el valor/tipus de la primera subhasta i amb les  descripcions que se indiquen, lots del 3 al 30 en construcció, en els requadres següents:

 

 

Lot 1

Lot 2

Lot 3

Immoble

Pis del carrer de Jeroni Pou

Garatge núm. 22 del carrer de Jeroni Pou

Panteó 210, illa E

Actiu fix

100000001121

100000001297

100000001113

Domicili

C/de Jeroni Pou, 2, 2n C

C/ de Jeroni Pou, 2, soterrani 3r

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07006 Palma

07006 Palma

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

0601601 DD 7800 B 0080 MA

0601601 DD 7800 B 0022 YJ

 

Tom

6147

6147

5328

Llibre

69

69

311

Foli

182

178

214

Inscripció

1a

1a

3a

Finca registral

3385

3384

16156

Registre núm.

3 de Palma

3 de Palma

5 de Palma

Valoració/tipus

128.785,04 €

11.921,25 €

8.272,62 €

Càrregues

0

0

0

Conselleria de procedència

Conselleria d’Agricultura

Conselleria d’Agricultura

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

100,14 m2

9 m2

25,81 m2

Quota de participació

1,699 %

0,311 %

0,050790353

 

 

Lot 4

Lot 5

Lot 6

Immoble

Panteó 106, illa E

Panteó 107, illa E

Panteó 112, illa E

Actiu fix

100000001113

100000001113

100000001113

Domicili

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07141 Marratxí

07141 Marratxí

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

     

Tom

5328

5328

5328

Llibre

311

311

311

Foli

5

7

17

Inscripció

3a

3a

3a

Finca registral

16052

16053

16058

Registre núm.

5 de Palma

5 de Palma

5 de Palma

Valoració

8.272,62

8.272,62

8.272,62

Càrregues

0

0

0

Conselleria de procedència

Vicepresidència

Vicepresidència

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

25,81 m2

25,81 m2

25,81 m2

Quota de participació

0,050790353

0,050790353

0,050790353

 

 

Lot 7

Lot 8

Lot 9

Immoble

Panteó 113, illa E

Panteó 209, illa E

Panteó 150, illa E

Actiu fix

100000001113

100000001113

100000001113

Domicili

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07141 Marratxí

07141 Marratxí

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

     

Tom

5328

5328

5328

Llibre

311

311

311

Foli

19

211

93

Inscripció

3a

3a

3a

Finca registral

16059

16155

16096

Registre núm.

5 de Palma

5 de Palma

5 de Palma

Valoració/tipus

8.272,62

8.272,62

8.272,62

Càrregues

0

0

0

Conselleria de procedència

Vicepresidència

Vicepresidència

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

25,81 m2

25,81 m2

25,81 m2

Quota de participació

0,050790353

0,050790353

0,050790353

       
       
 

Lot 10

Lot 11

Lot 12

Immoble

Panteó 69, illa E

Panteó 15, illa E

Panteó 38, illa E

Actiu fix

100000001113

100000001113

100000001113

Domicili

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07141 Marratxí

07141 Marratxí

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

     

Tom

5327

5327

5327

Llibre

310

310

310

Foli

153

45

91

Inscripció

3a

3a

3a

Finca registral

16015

15961

15984

Registre núm.

5 de Palma

5 de Palma

5 de Palma

Valoració/tipus

8.272,62

8.272,62

8.272,62

Càrregues

0

0

0

Conselleria de procedència

Vicepresidència

Vicepresidència

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

25,81 m2

25,81 m2

25,81 m2

Quota de participació

0,050790353

0,050790353

0,050790353

 

 

Lot 13

Lot 14

Lot 15

Immoble

Panteó 23, illa E

Panteó 30, illa E

Panteó 22, illa E

Actiu fix

100000001113

100000001113

100000001113

Domicili

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07141 Marratxí

07141 Marratxí

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

     

Tom

5327

5327

5327

Llibre

310

310

310

Foli

61

75

59

Inscripció

3a

3a

3a

Finca registral

15969

15976

15968

Registre núm.

5 de Palma

5 de Palma

5 de Palma

Valoració/tipus

8.272,62

8.272,62

8.272,62

Càrregues

0

0

0

Conselleria de procedència

Vicepresidència

Vicepresidència

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

25,81 m2

25,81 m2

25,81 m2

Quota de participació

0,050790353

0,050790353

0,050790353

       
 

Lot 16

Lot 17

Lot 18

Immoble

Panteó 1, illa E

Panteó 63, illa E

Panteó 64, illa E

Actiu fix

100000001113

100000001113

100000001113

Domicili

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07141 Marratxí

07141 Marratxí

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

     

Tom

5327

5327

5327

Llibre

310

310

310

Foli

17

141

143

Inscripció

3a

3a

3a

Finca registral

15947

16009

16010

Registre núm.

5 de Palma

5 de Palma

5 de Palma

Valoració

8.272,62

8.272,62

8.272,62

Càrregues

0

0

0

Conselleria de procedència

Vicepresidència

Vicepresidència

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

25,81 m2

25,81 m2

25,81 m2

Quota de participació

0,050790353

0,050790353

0,050790353

 

 

Lot 19

Lot 20

Lot 21

Immoble

Panteó 65, illa E

Panteó 66, illa E

Panteó 67, illa E

Actiu fix

100000001113

100000001113

100000001113

Domicili

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07141 Marratxí

07141 Marratxí

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

     

Tom

5327

5327

5327

Llibre

310

310

310

Foli

145

147

149

Inscripció

3a

3a

3a

Finca registral

16011

16012

16013

Registre núm.

5 de Palma

5 de Palma

5 de Palma

Valoració

8.272,62

8.272,62

8.272,62

Càrregues

0

0

 

Conselleria de procedència

Vicepresidència

Vicepresidència

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

25,81 m2

25,81 m2

25,81 m2

Quota de participació

0,050790353

0,050790353

0,050790353

       
       
 

Lot 22

Lot 23

Lot 24

Immoble

Panteó 68, illa E

Panteó 81, illa D

Panteó 82, illa D

Actiu fix

100000001113

100000001113

100000001113

Domicili

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07141 Marratxí

07141 Marratxí

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

     

Tom

5327

5325

5325

Llibre

310

308

308

Foli

151

65

67

Inscripció

3a

3a

3a

Finca registral

16014

15749

15750

Registre núm.

5 de Palma

5 de Palma

5 de Palma

Valoració/tipus

8.272,62 €

7.528,45 €

7.528,45 €

Càrregues

     

Conselleria de procedència

Vicepresidència

Vicepresidència

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

25,81m2

20,30 m2

20,30 m2

Quota de participació

0,050790353

0,040182

0,040182

 

 

Lot 25

Lot 26

Lot 27

Immoble

Panteó 53, illa D

Panteó 133, illa E

Panteó Bon Sosec

Actiu fix

100000001113

100000001113

100000001113

Domicili

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07141 Marratxí

07141 Marratxí

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

     

Tom

5325

5328

5324

Llibre

308

311

307

Foli

9

59

165

Inscripció

3a

3a

3a

Finca registral

15721

16079

15688

Registre núm.

5 de Palma

5 de Palma

5 de Palma

Valoració/tipus

7.528,45 €

8.272,62 €

7.528,45 €

Càrregues

     

Conselleria de procedència

Vicepresidència

Vicepresidència

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

20,30 m2

25,81 m2

20,30 m2

Quota de participació

0,040182

0,050790353

0,040182

       
       
 

Lot 28

Lot 29

Lot 30

Immoble

Panteó Bon Sosec

Panteó Bon Sosec

Panteó Bon Sosec

Actiu fix

100000001113

100000001113

100000001113

Domicili

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Carretera Palma-Inca, km 7,5

Població

07141 Marratxí

07141 Marratxí

07141 Marratxí

Urbana/Rústica

Urbana

Urbana

Urbana

Referència cadastral

     

Tom

5324

5324

5327

Llibre

307

307

310

Foli

179

219

49

Inscripció

3a

3a

3a

Finca registral

15695

15715

15963

Registre núm.

5 de Palma

5 de Palma

5 de Palma

Valoració/tipus

7.528,45 €

7.528,45 €

8.272,62 €

Càrregues

     

Conselleria de procedència

Vicepresidència

Vicepresidència

Vicepresidència

Superfície del terreny

     

Superfície construïda

20,30 m2

20,30 m2

25,81 m2

Quota de participació

0,040182

0,040182

0,050790353

 3. Aprovar el plec de condicions que s’inclou en l’annex d’aquesta Resolució, que ha de regir la licitació de la convocatòria de la segona subhasta dels béns immobles.

4. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Palma, 23 d’octubre de 2012 

La directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques
Ana María García Serrano
Conforme amb la proposta. En dict resolució.
El conseller d’Administracions Públiques
José Simón Gornés Hachero

 

Annex

 Plec de condicions de la subhasta pública a l’alça, mitjançant el procediment de presentació d’ofertes en un sobre tancat, de determinats immobles propietat de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en el terme municipal de Palma de Mallorca i Marratxí

 El conseller d’Administracions Públiques, a proposta de la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, va acordar la iniciació del procediment, mitjançant una resolució de data 11 de novembre de 2011, d’alienació per subhasta dels immobles que es descriuen més endavant, propietat de l’Administració de la Comunitat Autònoma, atès que no eren necessaris per a l’ús general ni per al servei públic a què estaven destinats, ni n’era convenient l’explotació.

 Per complir aquest Acord, atès el que preveu la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la CAIB, el Decret 127/2005 de 16 de desembre, pel qual s’aprova el Reglament de desplegament d’aquesta Llei, i, subsidiàriament, la Llei 33/2003, de 3 de novembre, del patrimoni de les administracions públiques (LPAP), i el seu Reglament general, aprovat pel Reial decret 1373/2009, de 28 d’agost (RLPAP), s’ha disposat la realització de la subhasta per mitjà del procediment de presentació d’ofertes en un sobre tancat, amb subjecció a les següents

 

 CLÀUSULES

 Primera. Descripció dels bens immobles objecte de subhasta.

 La valoració i el tipus de licitació en la segona convocatòria i el tipus mínim a l’alça son el que figuren en l’apartat segon de la resolució precedent.

 Segona. Publicitat

 Aquesta venda s’ha d’anunciar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, al tauler d’anuncis de les conselleries i a la seu electrònica de l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (<http://www.caib.es/>).

 Tercera. Requisits per participar en la subhasta

 Poden participar en la subhasta totes les persones que tenguin capacitat per contractar, d’acord amb les normes del Codi civil.

No poden participar en la subhasta les persones que incorrin en procediments de constrenyiment administratiu, les que hagin sol·licitat o estiguin declarades en concurs, les declarades insolvents en qualsevol procediment, les que estiguin subjectes a intervenció judicial o hagin estat inhabilitades d’acord amb la Llei 22/2003, de 9 de juliol, concursal, i, en general, les que es trobin en qualsevol causa d’incapacitat o de prohibició per contractar prevista en la legislació administrativa de contractes.

 De conformitat amb el que disposa l’article 104 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, els participants han de constituir un dipòsit per un import del 20 % del tipus de licitació, en concepte de fiança.

 La presentació d’una oferta implica l’acceptació d’aquest plec de condicions.

 Quarta. Presentació d’ofertes

1. Forma

A. Les ofertes per a la subhasta s’han de presentar en dos sobres tancats, signats pel licitador, i s’han de presentar en el lloc indicat en l’anunci de licitació, dins el termini que es fixi. Un dels sobres, amb el títol “Oferta econòmica”, ha de contenir l’oferta econòmica que es faci. L’altre sobre, amb el títol “Documentació general”, ha de contenir els documents  següents:

a) Els que acreditin la personalitat del licitador i, si en té, del representant.

b) El resguard del dipòsit previ del 20 % del tipus de subhasta, en concepte de fiança provisional, de conformitat amb la normativa específica aplicable.

c) Els que acreditin la situació de no incórrer en cap prohibició o incompatibilitat per contractar, d’acord amb el que disposa l’article 103 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

d) Els que certifiquin que estan al corrent del compliment de les obligacions tributàries i les de la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents.

B. Les ofertes s’han d’ajustar al model establert en aquest plec de condicions.

C.   No s’admetran ofertes en qualitat de cedir la rematada a un tercer.

2. Lloc 

La documentació s’ha de presentar en el Registre General de la Conselleria d’Administracions Públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, carrer de Francesc Salvà i Pizà, s/n (es Pinaret),  07141 es Pont d’Inca (Marratxí).

També es pot presentar en la forma prevista en la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i s’ha d’enviar, en la mateixa data de presentació, per fax al número 971 17 60 90, adreçat al Servei de Patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el full en què consti el segell del registre davant el qual s’ha presentat la documentació.

3. Termini

El termini de presentació d’ofertes és de 20 dies naturals, comptadors des de l’endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de l’anunci de realització de la subhasta. Un cop acabat aquest termini, el Registre ha d’expedir un certificat amb la relació de les proposicions rebudes, o, si s’escau, de l’absència de licitadors, que ha de ser tramès al secretari de la mesa de la subhasta.

4. Admissió d’ofertes

Cada interessat pot presentar una única oferta, que no pot ser millorada, llevat del que preveu la clàusula sisena.

No s’admetran les ofertes presentades en qualitat de cessió a tercers, que no compleixin els requisits assenyalats en aquesta clàusula o que no s’ajustin als models descrits en els annexos que acompanyen aquest plec de condicions.

 Cinquena. Constitució de la mesa

La mesa està constituïda a l’empara de la primera convocatòria de la subhasta pública.

 El dia hàbil següent al de la conclusió del termini d’admissió d’ofertes, es reunirà la Mesa que té que autoritzar la subhasta, la qual està integrada per les persones següents:

  • Com a presidenta, la directora general de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques.
  • Un vocal representant designat per la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Un vocal representant designat per la Direcció de l’Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  • Un representant de la conselleria interessada.
  • Un representant del Servei de Patrimoni, de la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques, que ha d’actuar com a  secretari amb veu i vot.

 Sisena. Examen de la documentació

 Una vegada constituïda la mesa, ha d’examinar i qualificar la documentació general esmentada en l’article 105 del Reglament. Si la mesa observa defectes en la documentació presentada, pot concedir, si ho considera oportú, un termini no superior a cinc dies, per rectificar errors. 

La mesa no pot admetre en la subhasta els licitadors que no hagin presentat la documentació requerida o que no l’hagin corregida, d’acord amb el que disposa l’apartat anterior. 

La no admissió en subhasta s’ha de notificar a les persones interessades en l’acte públic de la subhasta previst en l’article 108 del Reglament, si hi són presents, o una vegada conclosa, perquè en el termini de cinc dies naturals formulin a la mesa les al·legacions oportunes, perquè les consideri en la resolució que posi fi al procediment, i per impugnar l’exclusió en el recurs administratiu que, si és procedent, s’interposi en contra.

 Setena.  Obertura d’ofertes

Una vegada acabada la fase de qualificació de documents, la presidenta ha de declarar oberta la subhasta en un acte públic i el secretari ha de llegir l’anunci publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i la relació de licitadors que hagin presentat postures. A continuació, ha d’exposar el resultat de la qualificació prèvia de documents i dels licitadors admesos i exclosos de la subhasta, i finalment ha d’obrir el sobre que contengui la proposició econòmica, a la vista de la qual la mesa ha de declarar millor postor el licitador que hagi formulat la proposta més alta.

En el supòsit que es produeixi un empat entre els millors postors, s’ha d’obrir en el mateix acte, si els licitadors hi són presents, una licitació i s’ha d’adjudicar provisionalment la subhasta al licitador que hagi fet la proposició econòmica més alta. En el cas que els licitadors empatats no hi siguin, s’ha de resoldre l’empat per sorteig.

 Del resultat de la subhasta, se n’ha d’estendre l’acta corresponent, en la qual s’ha d’incloure succintament, però fidelment, tota l’actuació i l’han de signar tots els components de la mesa i el millor postor.

 Vuitena. Devolució de la garantia

 Immediatament després d’acabada la subhasta, la secretaria de la mesa ha d’ordenar la devolució de les garanties constituïdes en concepte de fiança als que no resultin primers més-dients o adjudicataris provisionals.

 Es pot acordar la retenció de la garantia del segon millor postor per cobrir el supòsit que el primer més-dient o adjudicatari provisional hi renunciï o no compleixi les seves obligacions.

 Novena. Aprovació de la subhasta

 L’aprovació de la subhasta ha de fer-la el conseller d’Administracions Públiques, el qual ha de dictar la resolució corresponent, a proposta de la mesa, i adjudicar-la definitivament o declarar-la deserta.

 Desena. Notificació de l’adjudicació

L’adjudicació definitiva de la subhasta s’ha de notificar a l’adjudicatari perquè en un termini de quinze dies efectuï el pagament del preu total de l’alienació, inclosos, si cal, els tributs repercutibles, i també les despeses dels anuncis de la subhasta. Així mateix, se l’ha d’advertir que si no ho fa, perd el dret i el dipòsit previ, sens perjudici de la recuperació de les possibles pèrdues que la inefectivitat de l’adjudicació produeixi a l’Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. 

En ambdós casos, es pot procedir a l’adjudicació a la segona oferta més avantatjosa o bé a la declaració motivada de la subhasta com a deserta.

De conformitat amb el que preveu l’article 113.3 de la LPAP, les alienacions dels béns immobles o drets sobre aquests s’han de formalitzar en una escriptura pública. L’adjudicatari, una vegada atorgada l’escriptura pública, ha d’inscriure-la en el Registre de la Propietat i canviar-ne la titularitat al Cadastre. 

En aquesta escriptura es pot fer constar, si escau, que l’immoble s’aliena com a cos cert i en les condicions que es consignin, que s’han de donar per conegudes i acceptades per l’adquirent.

 Onzena. Consulta de l’expedient

 Els interessats poden sol·licitar informació dels béns objecte de la subhasta en el Servei de Patrimoni de la Direcció General de Patrimoni, Contractes i Obres Públiques de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (Plaça de la Drassana, 4, 07012 Palma de Mallorca, telèfon 971 1764 86, Fax 17 60 90).

 Dotzena. Despeses  d’inserció al  BOIB

 Seran per compte i càrrec de l’adjudicatari les despeses d’inserció de l’anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. 

Anunci mitjançant el qual es dona publicitat a la tercera convocatòria de la subhasta pública de 30 béns immobles propietat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

 De conformitat amb  l’article 102 del Reglament de desplegament de la Llei 6/2001, d’11 d’abril, del patrimoni de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, aprovat per Decret 127/2005, de 16 de desembre, es dona publicitat a la segona convocatòria de la subhasta de trenta (30) béns immobles propietat de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, que mitjançant la Resolució precedent del conseller d’Administracions Públiques, de 23 d’octubre de 2012, servint la publicació de la Resolució i el seu annex com a anunci de la mateixa, evitant així reiteracions  inútils.

 

 Palma de Mallorca, 23 d’octubre de 2012

 El conseller d’Administracions Públiques
José Simón Gornés Hachero