Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ARTÀ
Núm. 19938
Acord de la junta de Govern Local 11 d'octubre de 2012 referent l'aprovació de les bases i la convocatoria d'una borsa de feina de la categotia d'oficial 2ª electricista de la brigada d'obres
Versió PDF
Per acord de la Junta de Govern Local d’11 d’octubre de 2012, s’ha resolt aprovar la convocatòria i les bases per constituir una borsa de la categoria d’oficial 2a electricista de la Brigada d’Obres per cobrir, amb caràcter interí, la vacant existent en la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament d’Artà fins que aquesta es cobreixi definitivament. A continuació, es publiquen les bases d’aquesta convocatòria.
BASES PER A LA CONSTITUCIÓ D’UNA BORSA DE LA CATEGORIA D’OFICIAL 2a ELECTRICISTA DE LA BRIGADA D’OBRES PER COBRIR, AMB CARÀCTER INTERÍ, LA VACANT EXISTENT EN LA PLANTILLA DEL PERSONAL LABORAL DE L’AJUNTAMENT D’ARTÀ FINS QUE AQUESTA ES COBREIXI DEFINITIVAMENT
PRIMERA. OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA
És objecte d’aquestes bases la definició dels requisits i mèrits que han de regir el concurs per a la constitució d’una borsa de treball de la categoria d’oficial 2a electricista de la Brigada d’Obres.
Característiques del lloc de treball: personal laboral, 100 % de jornada i amb disponibilitat horària.
La jornada laboral serà la general de la Brigada d’Obres.
Les funcions assignades a aquest lloc de treball són, entre d’altres, les següents: realitzar treballs relacionats amb el manteniment i conservació de les instal·lacions elèctriques del municipi; traslladar, carregar i descarregar material, mobiliari i maquinària diversa; solucionar avaries de caràcter elèctric, de llum, etc.; manteniment d’enllumenat públic en general. I altres tasques generals de la Brigada d’Obres.
SEGONA. FORMA DE SELECCIÓ
El procediment de selecció serà el concurs de mèrits.
TERCERA. REQUISITS DELS ASPIRANTS
Per prendre part en les proves de selecció, serà necessari, d’acord amb el que estableix l’article 56 de la Llei 7/2007, de 12 d’abril, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic:
- Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del que disposa l’article 57 de la mateixa llei.
- Tenir la capacitat funcional per a l’acompliment de les tasques.
- Tenir complits setze anys i no excedir, en el seu cas, de l’edat màxima de jubilació forçosa.
- No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial, per a l’accés al cos o escala de funcionari, en què hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d’un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu Estat, en els mateixos termes l’accés a l’ocupació pública.
- Estar en possessió de la titulació d’ESO, graduat escolar o equivalent.
- Acreditar els coneixements de llengua catalana corresponents al nivell A2 (antic nivell A).
- Estar en possessió del permís de conduir B.
QUARTA. FORMA I TERMINI DE PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Les sol·licituds per prendre part en el concurs, en les quals els aspirants faran constar que reuneixen les condicions exigides en aquestes bases, s’hauran de fer segons el model de l’annex 1 d’aquestes bases i s’hauran de presentar en el Registre General d’aquest Ajuntament, o bé mitjançant el procediment regulat a l’article 38.4 de la Llei 30/1992, en el termini de 10 dies naturals, comptadors a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci de la convocatòria en el BOIB. En el cas que el darrer dia sigui inhàbil, el termini s’entendrà ampliat fins al dia hàbil següent.
Les bases íntegres i les resolucions següents es publicaran a la pagina web (www.arta.cat) i en el tauler d’anuncis d’aquest Ajuntament.
La sol·licitud haurà d’anar acompanyada de la documentació següent:
- Fotocòpia del DNI o, en el seu cas, passaport.
- Fotocòpia de la titulació d’ESO, graduat escolar o equivalent.
- Fotocòpia de la documentació per justificar els mèrits. Els mèrits o serveis estaran referits a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Els mèrits al·legats i no justificats no es tendran en compte.
- Fotocòpia del certificat o títol oficial que acrediti els coneixements de nivell A2 (antic nivell A) de llengua catalana, a l’efecte de restar exempt de la prova específica.
- Fotocòpia del permís de conduir.
Totes les fotocòpies s’han de presentar degudament compulsades.
CINQUENA. ADMISSIÓ DELS ASPIRANTS
Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, la Batlia dictarà una resolució, que declararà aprovada la llista provisional d’admesos i exclosos. A la mateixa resolució s’assenyalarà un termini de 3 dies hàbils per esmenar o presentar reclamacions, així com la constitució del tribunal qualificador, la valoració de mèrits, i el lloc, la data i l’hora per a la prova de coneixements de llengua catalana, en el cas d’haver-hi aspirants que hi hagin d’optar.
En el cas que no es presentin esmenes o reclamacions contra la llista provisional, aquesta s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions, i no caldrà publicar-la novament en el tauler d’anuncis.
SISENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
El Tribunal Qualificador estarà compost per:
-Presidenta: Sra. Celia Martínez-Piñeiro de Urquiza (secretària de la corporació)
Suplent: Sr. Francesc Font Molinas
-Vocal 1: Sr. Mateu Llodrà Sansaloni (tresorer de la corporació)
Suplent: Sra. Magdalena Fuster Santandreu
-Vocal 2: Maria Antònia Llull Sancho
Suplent: Jeroni Mestre Ginard
-Vocal 3: Manuel Sánchez Pereiro
Suplent: Antoni Nadal Ribot
-Secretària: Catalina Ginard Alzamora
Suplent: Teresa Bru Mascasas
L’abstenció i la recusació dels membres del tribunal s’ha d’ajustar a allò que preveuen els articles 28 i 29 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre.
El Tribunal Qualificador no es podrà constituir ni actuar sense l’assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s’adoptaran per majoria. Sempre serà necessària l’assistència del president i del secretari. El Tribunal podrà comptar amb l’assistència d’assessors, amb veu però sense vot.
El Tribunal Qualificador queda facultat per resoldre els dubtes o reclamacions que puguin originar-se amb la interpretació o aplicació de les bases d’aquesta convocatòria, així com el que s’hagi de fer en els casos no previstos.
SETENA. SISTEMA DE SELECCIÓ I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS
En primer lloc, es realitzarà una prova específica de llengua catalana del nivell A2, quedant exempts de fer-la els aspirants que hagin acreditat, amb la sol·licitud o abans de començar la prova, els coneixements mitjançant l’aportació del certificat corresponent. La prova es qualificarà com a apta o no apta. La qualificació de ‘no apte’ o la no compareixença a la prova, en els casos que no s’hagi aportat la certificació de nivell, donarà lloc a l’exclusió del procés selectiu.
En segon lloc, s’avaluaran els mèrits al·legats i justificats degudament d’acord amb el barem que es detalla a continuació. La puntuació màxima del concurs serà de 200 punts.
Experiència professional:
a) Serveis prestats a l’Administració publica, com a oficial electricista: 1 punt per mes complet, fins a un màxim de 30 punts.
b) Serveis prestats en una empresa privada exercint funcions de naturalesa o de contingut anàlegs als de la plaça convocada: 0,5 punts per mes complet, fins a un màxim de 30 punts.
L’acreditació dels serveis serà mitjançant la presentació d’un certificat de serveis prestats (en el cas de l’administració) amb indicació expressa de la data d’alta i de baixa i categoria professional. I en el cas de serveis prestats a una empresa privada, amb el certificat d’empresa corresponent. Si els certificats no acrediten les funcions desenvolupades, cal presentar, a més, els contractes.
La puntuació màxima dels apartats a i b serà de 60 punts.
Coneixements d’electricista:
L’acreditació dels coneixements d’electricista s’ha de fer mitjançant la presentació dels títols o documents corresponents:
- Carnet d’instal·lador autoritzat en baixa tensió (només es puntuarà la titulació més alta acreditada):
. Bàsic: 20 punts.
. Especialista: 30 punts.
- Titulacions relacionades amb la família de l’electricitat (només es puntuarà la titulació més alta):
. PQPI: 5 punts.
Grau mitjà: 20 punts.
. Grau superior: 30 punts.
- Altra formació relacionada amb el lloc de feina que es convoca (oficial 2a electricista): 0,15 punts / hora de curs (màxim 15 punts).
La puntuació màxima d’aquest apartat de mèrits serà de 75 punts.
Altres coneixements:
L’acreditació dels coneixements d’aquest apartat s’ha de fer mitjançant la presentació dels títols o documents corresponents.
- Carnets d’instal·lador homologats pel Ministeri i/o la Conselleria d’Indústria (màxim 15 punts):
. Instal·lador de gas IG-B: 1 punt.
. Instal·lador de gas IG-C: 2 punts.
. Instal·lador de calefacció i aigua calenta sanitària: 3 punts.
. Instal·lador de climatització: 4 punts.
. Instal·lador/mantenidor d’instal·lacions tèrmiques d’edificis: 5 punts.
- Carnet de manipulador de metalls: 10 punts.
- Certificat de seguretat i higiene en el treball: 20 punts.
La puntuació màxima d’aquest apartat de mèrits serà de 45 punts
Permís de conducció de vehicles:
- Permís de conducció C1 o superior: 10 punts.
Nivell de català (només es puntuarà el nivell més alt acreditat):
- Nivell B2 de llengua catalana (antic nivell B): 5 punts.
- Nivell C1 de llengua catalana (antic nivell C): 10 punts.
En cas d’empat, s’atendrà a la major puntuació obtinguda a l’apartat d’experiència professional. En cas de persistir l’empat, es realitzarà un sorteig públic.
VUITENA. RELACIÓ D’APROVATS PER FORMAR PART DE LA BORSA, PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS I NOMENAMENT
Una vegada acabada la qualificació dels mèrits dels aspirants, el Tribunal Qualificador n’elevarà una relació provisional per ordre de puntuació al president de la corporació, que procedirà a la publicar-la en la pàgina web i en el tauler d’edictes de l’Ajuntament. A partir de l’endemà, i durant un termini de tres dies hàbils, els aspirants podran presentar esmenes o reclamacions contra aquesta relació provisional. Una vegada resoltes, s’elaborarà la relació definitiva. En el cas que no es presentin esmenes o reclamacions contra la llista provisional, aquesta s’entendrà definitiva a partir de l’endemà de la finalització del termini de reclamacions.
Els aspirants proposats estaran a l’espera de ser cridats per l’Ajuntament per ordre de puntuació, i aportaran davant de l’Ajuntament, dins del termini de cinc dies naturals des de l’avís o la notificació,< els documents acreditatius de les condicions de capacitat i requisits exigits en la convocatòria i el certificat mèdic acreditatiu de no patir malaltia o defecte físic o psíquic que impossibiliti la realització de les tasques.
Els aspirants que dins del termini indicat, i llevat dels casos de força major, no presentin la documentació o que d’aquesta es dedueixi que manca algun requisit exigit, seran exclosos de la borsa.
L’ordre de preferència per ser cridat vendrà determinat per l’ordre de puntuació. Els candidats que refusin una oferta, queden exclosos de la borsa, excepte que al·leguin i justifiquin en un termini de tres dies hàbils la concurrència d’alguna de les situacions següents: estar en període d’embaràs, maternitat, paternitat, adopció o acolliment; prestar serveis com a personal funcionari o laboral a un altra administració; patir una malaltia o incapacitat temporal; estar exercint funcions sindicals.
Aquesta borsa tendrà vigència fins dia 31 de desembre de 2014, podent-se prorrogar per la Batlia en casos justificats.
NOVENA. INCIDÈNCIES
Aquestes bases i convocatòria podran ser impugnades de conformitat amb el que estableix la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú.
Contra la convocatòria i les seves bases, que exhaureixen la via administrativa, es podrà interposar pels interessats recurs de reposició en el termini d’un mes davant la Batlia, previ al contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant del Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, a partir de l’endemà de la publicació del seu anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa).
En allò que no preveuen aquestes bases, serà d’aplicació la Llei 7/2007, de l’Estatut bàsic de l’empleat públic; la Llei 7/1985, de 2 d’abril, de bases del règim local; el Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d’abril, pel qual s’aprova el text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; el Reial decret 1/1995, de l’Estatut dels treballadors; el Reial decret 364/1995, del Reglament general d’ingrés del personal al servei de l’Administració General de l’Estat; la Llei 30/1984, de mesures per a la reforma de la funció pública; la Llei 3/2007, per la igualtat efectiva entre dones i homes; la Llei 3/2007, de la funció pública de la CAIB; el Decret 30/2009, pel qual s’aprova el procediment de selecció de personal funcionari interí al servei de l’Administració de la CAIB.
El batle
Jaume Alzamora Riera
ANNEX I (MODEL DE SOL·LICITUD)
CONSTITUCIÓ D’UNA BORSA DE LA CATEGORIA D’OFICIAL 2a ELECTRICISTA DE LA BRIGADA D’OBRES, PER COBRIR, AMB CARÀCTER INTERÍ, LA VACANT EXISTENT EN LA PLANTILLA DEL PERSONAL LABORAL DE L’AJUNTAMENT D’ARTÀ FINS QUE AQUESTA ES COBREIXI DEFINITIVAMENT
Nom: Primer llinatge:
Segon llinatge: DNI núm.:
Adreça a efectes de notificacions
Municipi: Telèfon:
EXPÒS:
1. Que he tengut coneixement de les bases que han de regir el concurs per constituir una borsa de la categoria d’oficial 2a electricista de la Brigada d’Obres per cobrir, amb caràcter interí, la vacant existent en la plantilla del personal laboral de l’Ajuntament d’Artà fins que aquesta es cobreixi definitivament.
2. Que acomplesc totes les condicions exigides en les bases referides a la data d’expiració del termini de presentació de sol·licituds.
3. Que declar conèixer i acceptar les bases generals de la convocatòria.
4. Que adjunt la documentació següent:
- Fotocòpia del DNI.
- Fotocòpia de la titulació d’ESO, graduat escolar o equivalent.
- Fotocòpia de la documentació per acreditar els mèrits.
- Fotocòpia del permís de conduir.
(Les fotocòpies han d’estar compulsades).
5. Llengua catalana: Acredit els coneixements ____ / Deman realitzar la prova ____
Per tot això,
SOL·LICIT:
Que s’admeti aquesta sol·licitud per prendre part en aquesta convocatòria.
_________________, _____ d ____________ de 2012
(Signatura)
BATLIA DE L’AJUNTAMENT D’ARTÀ
La qual cosa es fa pública per al coneixement general.
Artà, _____ d ______________ de 2012