Premis extraordinaris de batxillerat

Els Premis Extraordinaris de Batxillerat constitueixen el reconeixement oficial dels mèrits dels alumnes que demostren una preparació d’excel·lència en aquesta etapa. Aquest reconeixement, que consta a l'expedient, proporciona l'exempció de les taxes universitàries per al primer curs i permet optar als Premis Nacionals de Batxillerat que convoca el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports. A més, cada alumne premiat rebrà una subvenció de 800 euros.

Premis

Es poden concedir un màxim de sis premis. Per a aquests premis es disposa d’una quantitat de 4.800 euros, amb càrrec de la partida pressupostària 13901/421B01/48000/00 dels pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears vigents per a l’any 2026.

Els alumnes premiats rebran un import de 800 €, podran optar als Premis Nacionals de Batxillerat i estaran exempts dels preus públics per serveis acadèmics en el primer any del estudis superiors en un centre públic de les Illes Balears.

Requisits

Els alumnes que vulguin optar a aquests premis han de realitzar la prova establerta en les bases de la convocatòria. S'hi poden inscriure els alumnes que compleixin els requisits següents:

a) Haver superat, en el curs acadèmic 2025-2026, els estudis conduents a l'obtenció del títol de batxiller de qualsevol de les seves modalitats en centres docents de les Illes Balears.

b) Haver cursat primer i segon de batxillerat o, en el cas d'alumnes amb altes capacitats intel·lectuals que no hagin cursat primer de batxillerat a causa d'una flexibilització, segon de batxillerat en centres docents espanyols.

c) Haver obtingut una nota mitjana normalitzada de batxillerat igual o superior a 8,75.

Tramitació i termini

Els alumnes que reuneixin els requisits i vulguin optar al premi extraordinari de batxillerat a les Illes Balears hauran de presentar les sol·licituds preferentment de forma telemàtica, juntament amb la documentació requerida en la base setena de l'annex 1 de la convocatòria, mitjançant el tràmit telemàtic disponible en el procediment publicat a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. L'accés al tràmit s'ha de fer mitjançant identificació i firma electrònica.

El termini per presentar les sol·licituds és del 22 al 31 de maig de 2026, ambdós inclosos.

Accés a la sol·licitud d'inscripció

De manera excepcional, els interessats poden presentar la sol·licitud, juntament, si escau, amb la documentació requerida en la condició setena de l'annex 1 de la convocatòria, presencialment en qualsevol registre de la comunitat autònoma de les Illes Balears, d'acord amb el model que figura a l'annex 3.

Els aspirants amb necessitats específiques de suport educatiu acreditades podran demanar les adaptacions d'accés a què tenguin dret emplenant l'apartat corresponent del formulari d'inscripció. 

Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud emplenat en el tràmit telemàtic.

b) Els alumnes que hagin cursat primer de batxillerat en una altra comunitat autònoma hauran d'incorporar a la sol·licitud el certificat acadèmic oficial corresponent. 

c) En el cas d’alumnes de centres privats, concertats i no concertats, si les necessitats específiques de suport educatiu al·legades per demanar adaptacions d'accés a la prova no consten a la Plataforma de Gestió Educativa, hauran d’incorporar a la sol·licitud el certificat acreditatiu corresponent a la sol·licitud.

d) En el cas que l'interessat s'oposi al fet que es consultin les dades i els documents necessaris per a la tramitació de la sol·licitud, haurà d'incorporar DNI, certificat acadèmic oficial, certificat acreditatiu corresponent al dret d'adaptació d'accés i acreditació de la representació legal i vigent per la qual actual la persona que signa la sol·licitud.

Data i llocs de la prova

La data de la prova és el dia 17 de juny de 2026.

Els alumnes inscrits queden convocats a les 8.45 hores del dia de la prova als llocs següents:

a) Alumnes d’Eivissa i Formentera: IES Sa Colomina (carrer de Vicent Serra Orvall, s/n, Eivissa).
b) Alumnes de Mallorca: Edifici Ramon Llull de la Universitat de les Illes Balears.
c) Alumnes de Menorca: IES Maria Àngels Cardona (avinguda Ronda Balears, s/n, 07760 Ciutadella).

Procediment i estructura de la prova

La prova consta de quatre exercicis:

a) Un comentari de text literari en llengua catalana o llengua castellana.
b) Un comentari de text de caire històric en llengua catalana o llengua castellana.
c) La matèria obligatòria específica de la modalitat cursada en el segon curs de batxillerat.
d) Una anàlisi de text en llengua estrangera cursada en el segon curs de batxillerat.

Consideracions addicionals

- Els alumnes no poden triar la mateixa llengua per fer els exercicis dels apartats a) i b). La tria de la llengua de cadascun dels exercicis dels apartats indicats es fa en el formulari d’inscripció per fer la prova.

- El contingut, la durada i la distribució temporal de cadascun dels quatre exercicis són els que s’especifiquen a l’annex 2.

- Els alumnes han de presentar el DNI, el NIE o el passaport abans de començar la prova, per identificar-se.

- Un cop s’ha iniciat un examen, no es permetrà que hi entri cap alumne a les aules corresponents si un altre participant ja ha abandonat la prova.

- Els exercicis s’han d’escriure amb bolígraf o ploma de color blau o negre. No es poden emprar elements de consulta (llibres, apunts, diccionaris, mòbils) en cap dels exercicis, tret de diccionari en el corresponent a la matèria de llatí.

- Es pot utilitzar calculadora científica, sempre que no sigui gràfica, programable ni pugui emmagatzemar ni transmetre informació.

- L'ús de dispositius o aparells que no hagin estat autoritzats expressament suposarà l'expulsió de l'examen i que aquesta prova sigui qualificada amb un zero i la prohibició de realitzar els exàmens posteriors.

Documentació

PDF  Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen els Premis Extraordinaris de Batxillerat a les Illes Balears corresponents al curs 2025-2026

PDF Resolució del conseller d’Educació i Universitats de modificació de la Resolució del conseller d’Educació i Universitats per la qual es convoquen els Premis Extraordinaris de Batxillerat a les Illes Balears corresponents al curs 2025-2026

PDF Annex 2 - Horari

Editor de Text | PDF Annex 3 - Sol·licitud per participar a la prova dels Premis Extraordinaris de Batxillerat
corresponents al curs 2025-2026