Educació infantil
Avaluació
En l'annex d'orientacions per a l'avaluació de l'etapa, s'esmenta:
L’avaluació forma part inherent del procés d’ensenyament i aprenentatge i s’ha de diferenciar de la qualificació, que és la fase del procés d’avaluació destinada a sintetitzar, mitjançant una escala, la valoració dels resultats obtinguts en aquesta avaluació.
Podeu consultar l'annex complet en el següent enllaç.
Ordre d'avaluació
Annex 1 - Informe de final de cicle
Annex 2 - Informe de final d'etapa
Criteris d'avaluació
Canvis respecte de la normativa anterior
La definició dels criteris d'avaluació, atenent al Reial decret 95/2022, d'1 de febrer, és la següent:
Criteris d'avaluació: referents que indiquen els nivells d'assoliment esperats dels alumnes, en relació amb les competències específiques de cada matèria o àmbit, en un moment determinat del seu procés d'aprenentatge.
En el punt 3 de l'article 9 del Decret 40/2025, d'1 d'agost, s'estableix:
Els criteris d'avaluació han d'orientar els docents en el disseny d'activitats i altres procediments d'avaluació, així com en la cerca d'evidències que permetin constatar els aprenentatges que s'hi estableixen.
També en el Decret 40/2025, d'1 d'agost, en el punt 2 de l'article 13, s'estableix:
En l'avaluació del procés d'aprenentatge dels alumnes s'han de tenir en compte, com a referents, a totes i cadascuna de les matèries o àmbits, la consecució dels objectius de l'etapa, el grau d'adquisició de les competències clau previstes en el perfil de sortida de l'educació bàsica i els criteris d'avaluació de les competències específiques, sense que això impliqui la obligatorietat de qualificar els criteris d'avaluació numèricament o percentualment.
Model d'informe d'avaluació de final de curs
Model d'informe d'avaluació de final de curs
Per a qualsevol dubte, posau-vos en contacte amb nosaltres: ordenacio@ibeducacio.eu